Udbryderliga under UEFA

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Udbryderliga under UEFA

Indlæg af Larstyndskid » 29. okt 2016, 10:16

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... id=4484136

Jeg har en idé - hvad siger I?

6 lande Holland Belgien Skotland Danmark Norge Sverige
3 bedste fra hvert land
18 hold
Ultimo League

Den dårligste fra hvert land rykker ned og erstattes med vinderen af den nationale liga.

De 4 bedste ryger i Champions League, mens vinderne af de nationale ligaer spiller Play-Off.
Nr. 5 til 9 spiller Europa League.
Alle hold spiller deres lands cup turnering som det er i dag.
Nr. 2 i nationale ligaer spiller Europa League.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Udbryderliga under UEFA

Indlæg af Flower » 29. okt 2016, 10:25

Hvem i alverden har råd til alle de udebaneture?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: Udbryderliga under UEFA

Indlæg af Larstyndskid » 29. okt 2016, 10:42

Flower skrev:Hvem i alverden har råd til alle de udebaneture?
Norske fodboldfans har måttet leve med dette altid ikke sandt? det er dyrt at komme rundt i Norge. Ikke dyrt at flyve til Skotland, Belgien eller Holland...

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Udbryderliga under UEFA

Indlæg af abbifar » 29. okt 2016, 12:16

Larstyndskid skrev:http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... id=4484136

Jeg har en idé - hvad siger I?

6 lande Holland Belgien Skotland Danmark Norge Sverige
3 bedste fra hvert land
18 hold
Ultimo League

Den dårligste fra hvert land rykker ned og erstattes med vinderen af den nationale liga.

De 4 bedste ryger i Champions League, mens vinderne af de nationale ligaer spiller Play-Off.
Nr. 5 til 9 spiller Europa League.
Alle hold spiller deres lands cup turnering som det er i dag.
Nr. 2 i nationale ligaer spiller Europa League.
Det vil sige, at du ønsker de 6 lande skal sidde på 4 direkte Champions League pladser samt 6 play-off pladser til CHL og 11 direkte Europaleague pladser samt pladser til Cup-vinderne til Europa league? 27 hold i Europa, og senere ind end i dag?

Det har jeg meget svært ved at se ske (udover at jeg ikke tror UEFA vil tillade en overordnet ligastruktur som denne).

Derudover vil det være en struktur der fucker fans af de forskellige klubber mht. udebaneture - for slet ikke at snakke om devalueringen af det nationale mesterskab. Det vil ikke være lige så fedt at blive mester for AaB, når FCK, FCM og BIF spiller i en overnational liga og derfor ikke deltager.

Endelig har jeg svært ved at se hvad hollandske og Belgiske hold skal få ud af dette samarbejde.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: Udbryderliga under UEFA

Indlæg af Larstyndskid » 6. mar 2020, 15:14

Flower skrev:
29. okt 2016, 10:25
Hvem i alverden har råd til alle de udebaneture?
Ja, okay god pointe.

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: Udbryderliga under UEFA

Indlæg af Larstyndskid » 6. mar 2020, 15:15

abbifar skrev:
29. okt 2016, 12:16
Larstyndskid skrev:http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... id=4484136

Jeg har en idé - hvad siger I?

6 lande Holland Belgien Skotland Danmark Norge Sverige
3 bedste fra hvert land
18 hold
Ultimo League

Den dårligste fra hvert land rykker ned og erstattes med vinderen af den nationale liga.

De 4 bedste ryger i Champions League, mens vinderne af de nationale ligaer spiller Play-Off.
Nr. 5 til 9 spiller Europa League.
Alle hold spiller deres lands cup turnering som det er i dag.
Nr. 2 i nationale ligaer spiller Europa League.
Det vil sige, at du ønsker de 6 lande skal sidde på 4 direkte Champions League pladser samt 6 play-off pladser til CHL og 11 direkte Europaleague pladser samt pladser til Cup-vinderne til Europa league? 27 hold i Europa, og senere ind end i dag?

Det har jeg meget svært ved at se ske (udover at jeg ikke tror UEFA vil tillade en overordnet ligastruktur som denne).

Derudover vil det være en struktur der fucker fans af de forskellige klubber mht. udebaneture - for slet ikke at snakke om devalueringen af det nationale mesterskab. Det vil ikke være lige så fedt at blive mester for AaB, når FCK, FCM og BIF spiller i en overnational liga og derfor ikke deltager.

Endelig har jeg svært ved at se hvad hollandske og Belgiske hold skal få ud af dette samarbejde.
Rigtig godt forklaret. Tak. Svaret må være jeg ved det ikke.. forslaget er nu ikke så godt som jeg først troede.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Udbryderliga under UEFA

Indlæg af jonas386 » 6. mar 2020, 15:31

Holland og Belgien har snakket om at lave en tvær-national liga. En af udfordringerne er, at man må opgive europæiske pladser, og der er selvfølgelig en række klubber der pt. har udsigter til europa i gode sæsoner, der pludselig må kigge langt efter denne mulighed. Dog skulle der omvendt være en betydelig gevinst ift TV-penge, hvor der skulle være flere milliarder efter rettighederne.
Udover pengene er tanken selvfølgelig, at en samlet hollandsk-belgisk liga nemmere vil kunne tage kampen op imod de allerbedste, fremfor at være to mellemligaer som nu.

I Skandinavien er det lidt mere besværligt. Afstandene er selvfølgelig et problem. Bare i en ren skandinavisk liga vil udebaneture til Trondhjem eller Tromsø nærmest være rene weekendture. Man kunne ofte blive nødt til at flyve, men det bliver også hurtigt en voldsomt dyr fornøjelse at være fodboldfan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Ibiza Polar

Re: Udbryderliga under UEFA

Indlæg af Ibiza Polar » 6. mar 2020, 15:54

Hvad sker der her?

Besvar