Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af sulakvelidze » 8. maj 2017, 19:39

Nu vi ikke længere er en del af det, kan vi følge nedrykningsspillet i ro og mag - og håbe det værste for et af de hold, der på fire kampe fra scratch skal have deres sæson afgjort, helt uden at de foregående 32 betyder det mindste.

Hvem håber du tager turen ned - og hvem skal overleve?

Her er min prirotetsliste over dem, jeg holder med:

1) Esbjerg
Jeg kan ikke ønske dem ned igen. Dels fylder deres sportslige tilgang i deres kamp mod Randers i 2011 stadig hos mig. Og dels kan jeg bare godt lide dem - også selv om de har forvandlet sig til et cirkus.

2) Viborg
Må heller ikke rykke ned. Sympatisk klub, gode fans, god udekamp for AaB. Og så har de et afbalanceret og forståeligt negativt syn på FCM. Nåja, og så har de Jeppe Curth. Måske er de i virkeligheden øverst på min liste.

3) Horsens
Har egentlig ikke rigtig noget forhold til deres klub, fans eller hold. Er lige så neutral og ligeglad med dem, som jeg er med Boca Juniors og Coventry. Men træneren er bare en klaphat at høre på og ikke mindst at se på. Det er nok til at ønske dem i farezonen. Og ned, hvis de ikke kommer op imod Vendsyssel og Erik R. Jo, vel egentlig også der. Pga det tåbelige råbehoved på deres trænerbænk.

4) AGF
Dem jeg helst ser ude, alene for det komiske i, at det så vil være fjerde gang på kort tid. Det sjove er, at jeg har det fint med AGF som sådan, i hvert fald deres tilhængere, som jeg synes er langt mere fornuftige end deres efterhånden ufortjente ry som fantaster med CL-drømme. Og byen Aarhus er også god. Så det er egentlig kun deres træner, der får mig til at ønske dem ned. Glen er og bliver bare det største kvaj, og selv om AGF og deres fans ikke fortjener det, håber jeg at de tager den direkte plads.

En nedrykningsfinale mellem Horsens og AGF vil derfor være optimalt. Så slipper Superligaen med garanti af med mindst et af dens to største tågehorn på trænersiden.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Provst i Brovst » 8. maj 2017, 19:43

sulakvelidze skrev:Nu vi ikke længere er en del af det, kan vi følge nedrykningsspillet i ro og mag - og håbe det værste for et af de hold, der på fire kampe fra scratch skal have deres sæson afgjort, helt uden at de foregående 32 betyder det mindste.

Hvem håber du tager turen ned - og hvem skal overleve?
Bortset fra træneren er Horsens det mest kedelige hold i ligaen, så må det næsten være dem.

Selvom det vil være meget morsomt med AGF igen i 1. div. og Esbjerg næsten fortjener det med deres kaos, så bør ligaen for dens egen skyld have hold fra de større byer oppe.

VFF vil jeg helst have til at blive oppe.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af frederikshavneren » 8. maj 2017, 19:48

AC Horsens uden tvivl. Oprykkeren spiller noget jammerlig bold, har ingen tilskuere, en træls træner og en grim trøje. Det er et hold som vil blive savnet af meget få hvis nogen såfremt de rykker ned.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Debatjuntaen » 8. maj 2017, 20:15

Flyttet til fodbold generelt tråden!

/Debatjuntaen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af jonas386 » 9. maj 2017, 00:03

Jeg er også mest på Horsens. Ligegyldigt hold. Og så ville det trodsalt også være sjovere at se GF' ryge ud til Skive, eller Hjørring, hvis det nu endelig skal være. Tror dog at AGF slår Esbjerg, Viborg slår Horsens og Esbjerg må tage turen ned (desværre).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af NIN » 9. maj 2017, 00:17

FC Midtjylland.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af De Fem » 9. maj 2017, 08:38

Esbjerg for klubbens egen skyld. Klubben ledes lige pt. af folk der kun kan se en måned fremad og de har brug for at ryste de sidste igler af. Det kan en nedrykning sikre.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Frygah » 9. maj 2017, 08:53

De Fem skrev:Esbjerg for klubbens egen skyld. Klubben ledes lige pt. af folk der kun kan se en måned fremad og de har brug for at ryste de sidste igler af. Det kan en nedrykning sikre.
Bliver en nedrykning ikke faretruende tæt på en konkurs for EfB? Såvidt jeg har læst har de brændt alle pengene af på de flotte spillersalg de lavede for år tilbage, og har nu en trup med en relativ høj løn og elendige resultater? Jeg tjekkede lige, 2016 gav underskud på 36 mil, og de forventer 15-20 mil underskud i 2017.

En nedrykning kommer godt nok til at gøre ondt!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af De Fem » 9. maj 2017, 09:19

Frygah skrev:
De Fem skrev:Esbjerg for klubbens egen skyld. Klubben ledes lige pt. af folk der kun kan se en måned fremad og de har brug for at ryste de sidste igler af. Det kan en nedrykning sikre.
Bliver en nedrykning ikke faretruende tæt på en konkurs for EfB? Såvidt jeg har læst har de brændt alle pengene af på de flotte spillersalg de lavede for år tilbage, og har nu en trup med en relativ høj løn og elendige resultater? Jeg tjekkede lige, 2016 gav underskud på 36 mil, og de forventer 15-20 mil underskud i 2017.

En nedrykning kommer godt nok til at gøre ondt!
Jo, det bliver pisse dyrt og de kommer nok til at spille sig op igen med talenter og et langt mindre setup.

Alternativet er dog evigt skiftende direktører og en sportsdirektør som henter det halve Balkan på korte kontrakter. Det kører ikke ligefrem i 9000 Røvhul, men i det mindste er der en plan med hvad der foregår. I Esbjerg er det ren brandslukning.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2017, 09:25

Jeg håber, at Viborg bliver.

AGF håber jeg sådan set også bliver, men AGF er nok det hold, hvor jeg ønsker færrest af deres spillere i AaB. Mener det er håbløse spillere fra en side af(Duncan undtaget).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Søgaard » 9. maj 2017, 10:33

Jeg håber på Horsens som nedrykker. Som den eneste. Især hvis man skeler til, hvad der kan komme op i stedet. Horsens spiller en forfærdelig omgang fodbold og bidrager med absolut intet.

GF og Esbjerg må gerne få de to playoff kampe mod 1. div. modstandere, de trænger til at få rusket lidt i fundamentet. Men håber de bliver oppe, frem for Skive/Helsingør/Vendsyssel/Roskilde. Selvom det vil give et år med stor lighed igen næste sæson. Desuden tror jeg godt Esbjerg kunne knække nakken på endnu en nedrykning, det ønsker jeg ikke for dem.
Aalborg BK 1885!

Gamen

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 11:17

Horsens. De har et fint udebaneafsnit, men bidrager ikke med noget som helst andet positivt til Superligaen. Og så er tågehornet Bo Henriksen ulidelig.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Sanchez94 » 9. maj 2017, 11:23

Horsens og AGF...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Forza » 9. maj 2017, 12:29

Uden farvede briller ville mit svar være Horsens da de ikke bibringer ligaen noget som helst positivt.

AGF må være min ønske nedrykker egoistisk set. Ene og alene fordi de har landmanden som træner. Hans kiksede assistent samt Spelmann gør nu heller ikke det bedre. Til gengæld vil deres tilskuere være savnet i ligaen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Hinrup85 » 9. maj 2017, 13:16

Jeg tilslutter mig koret der håber at Horsens og AGF rykker ud.
Min argumentation er også meget lig andres:

Horsens: De er et røvsygt hold som spiller syg fodbold. Derudover er deres træner pisse irriterende.
AGF: De er møgtrælse, med en møgtræls træner. Jeg vil elske at høre på deres kæften op omkring den næste store fremsynede opbygningsfase. Den kommer til, som alle andre gange, at indeholde for dyre gamle koryfæer og billige georgiske lottokuponner.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Martino » 9. maj 2017, 16:05

Så længe Viborg bliver oppe, er jeg egentlig ligeglad med resten. Har familie der spiller og har spillet i Horsens, men med Bo H som træner er det svært at håbe på dem efterhånden.

AGF må meget gerne tage en tur i 1.div igen.

Jeg håber inderligt at Skive rykker direkte op. Ville være en fin fortælling.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Jakobsen » 9. maj 2017, 16:14

Jeg håber at AGF ryger ud med et brag. Hvorfor? Fordi såfremt vi selv får styrken til top 6 vil AGF være en større konkurrent end Horsens, Viborg eller Esbjerg. Derudover ville vi slippe for skrigbalonen fra Herning og Spelmann i mindst et år - det ville være et win.

Dernæst håber jeg, at Horsens ryger ud men mest fordi jeg ikke synes de spillemæssigt bidrager med noget som helst. Nu har vi set Bo Henriksen råbe og skrige og mere berrigende for Superligaen er det heller ikke. Man kunne tilbyde Hallur at kommer tilbage såfremt de ryger ned og Sanneh kunne også være spændende.

Viborg ønsker jeg bestemt ikke rykker ned. Det er traditionelt en stor AaB away og alene derfor ønsker jeg dem i ligaen. Derudover har de jo vores bomber til låns og ham ønsker jeg alt godt.

Esbjerg har jeg det lidt ambivalent med. Som klub ligner den vel egentlig lidt os på mange måder og jeg har aldrig rigtig haft noget imod dem. Omvendt plejer det være en trels udebane og jeg isoleret set ikke meget sympati for deres nuværende indkøbsstrategi som til tider får deres opstilling til at lyde som en Øst europæisk modstander i Toto Cuppen.

Derfor bliver min nedrykningsfavorit liste sådan her;
1. AGF
2. Horsens
3. Esbjerg
4. Viborg
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af Klaus » 9. maj 2017, 17:04

Min favorit til at rykke ned er Horsens. Efter at have set et par AGF-kampe på tv, håber jeg efterhånden også de ryger, men det er mest fordi, at TV3 nærmest går i Brøndby-mode hver gang de vinder. Så kunne de ryge ud efter playoffkamp mod Skive ville det ikke være helt skævt :innocent:

Jeg håber meget på, at Viborg bliver oppe. Det er en sympatisk klub....

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af BoT » 10. maj 2017, 09:03

Konklusion: Alle trænere, der ikke er grå mus, er nogle idioter, som helst skal rykke ud af ligaen. Gab.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Hvem håber du rykker ud af superligaen?

Indlæg af De Fem » 10. maj 2017, 10:04

Lyngby, teknisk knockout, på en konkurs.

Besvar