Transfers i andre klubber

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Danni » 13. dec 2017, 12:53

Gamen skrev:
9000AaB skrev:Lige et off topic, men syntes det er vildt hvis FC Rødvinstud får solgt Mathias Jensen til Ajax også.
Man må desværre tage hatten af for FCN kan producere så mange talenter som de kan sælge.
Vi må håbe at de bliver ramt af at Marcondes er blevet solgt.
Hvorfor er det vildt? De har en spilidé og et spilsystem som de er ekstremt disciplinerede ifht. at overholde og spille efter. De spiller målsøgende, offensiv fodbold - det er det spillere bliver solgt på i dag. Ikke betonfodbold.
Bl.a. derfor er det vigtigt at vi snart begynder at demonstrere en helt anden type fodbold. Én ting er at vi ikke får spillere solgt, når vi ikke opnår europæisk fodbold der booster priserne, noget andet er at vi ikke får spillere solgt hvis ikke vi spiller fodbold. Der er en grund til at halvdelen af FCM's start-11'er er attraktiv for andre klubber, og vores ikke er.
Udenlandske klubber leder efter spillere der kan gøre en forskel.
Det er altså lidt demotiverende for det her site, at selv i sådan en tråd her, som handler om transfers i andre klubber, at skulle høre om dit betonfodbold, ikke at ville spille fodbold osv., det har man jo skulle igennem masser af andre steder. Det er også demotiverende for de mange, som faktisk godt kan lide klubben. Og i øvrigt har vi altså aldrig solgt spillere for flere penge, end vi gør i øjeblikket. Det er netop kernen i min pointe, altså forstå mig ret, det er fint at være kritisk og utilfreds, det lever debatsiden jo også af, men den der konstante haglen ned uanset hvad der faktisk reelt set foregår i klubben er bare ikke særlig saglig. Og undskyld mig, jeg bestemmer ikke hvad du skal ytre, men hold det lige i det mindste så i de dertil tilhørende tråde.
Længe leve arbejderklassen!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gnu » 13. dec 2017, 12:56

Det mest imponerede er, at de ser ud til altid at have en ny til at tage over, når profilerne forsvinder. I sommer sagde de farvel til Ingvartsen, Lobotka og Maxsø, som vel nok vare deres tre bedste spillere, men det har ikke hæmmet dem det mindste. Så var Marcondes klar til at bombe, Ersante fik en nøglerolle og Mathias Jensen tog tøjlerne på midtbanen.

Nu er der så igen nogle nye på vej ud, men man kan allerede se, at næste kuld er på vej. Deres nye amerikaner ser rigtig spændende ud, Mathias Rasmussen har gjort en god figur som indhopper, etc. etc.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af 9000AaB » 13. dec 2017, 13:37

Gnu skrev:Det mest imponerede er, at de ser ud til altid at have en ny til at tage over, når profilerne forsvinder. I sommer sagde de farvel til Ingvartsen, Lobotka og Maxsø, som vel nok vare deres tre bedste spillere, men det har ikke hæmmet dem det mindste. Så var Marcondes klar til at bombe, Ersante fik en nøglerolle og Mathias Jensen tog tøjlerne på midtbanen.

Nu er der så igen nogle nye på vej ud, men man kan allerede se, at næste kuld er på vej. Deres nye amerikaner ser rigtig spændende ud, Mathias Rasmussen har gjort en god figur som indhopper, etc. etc.
Er helt enig i det du skriver!
Kæft de nye ejere i FCN må ha købt sig et guldæg lige nu.
Ved godt det ikke kan blive ved med at sælge spillere og klare sig godt -må man gå ud fra-, men de må da næsten ha tjent de penge ind igen som de har solgt for hvis de får 100% af pengene.

Ville ihvertfald ønske at de var os der var lige så god til at købe og sælge som dem :)

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 13. dec 2017, 14:07

Danni skrev: Det er altså lidt demotiverende for det her site, at selv i sådan en tråd her, som handler om transfers i andre klubber, at skulle høre om dit betonfodbold, ikke at ville spille fodbold osv., det har man jo skulle igennem masser af andre steder. Det er også demotiverende for de mange, som faktisk godt kan lide klubben. Og i øvrigt har vi altså aldrig solgt spillere for flere penge, end vi gør i øjeblikket. Det er netop kernen i min pointe, altså forstå mig ret, det er fint at være kritisk og utilfreds, det lever debatsiden jo også af, men den der konstante haglen ned uanset hvad der faktisk reelt set foregår i klubben er bare ikke særlig saglig. Og undskyld mig, jeg bestemmer ikke hvad du skal ytre, men hold det lige i det mindste så i de dertil tilhørende tråde.
Jeg kan også godt lide klubben, jeg har fulgt den tæt i 20 år og set dem spille et hav af gange her og i udlandet. Lad være med at forsøge at beklikke min kærlighed til klubben, blot fordi jeg ikke er udtalt fan af den måde den har udviklet sig på.

Minus Bassogog-salget, som var et lykketræf ikke oplevet magen til siden Novakovic-salget til Reggina eller Tullberg-salget til Reggina, så har vi solgt for 30-35 mio. kr. de sidste 4 sæsoner - selv hvis vi inkluderer Bassogog er det kun omkring 65 mio.

FC Nordsjælland har i samme periode solgt spillere for 150 mio. kr, og der er vel mere på vej når man ser på hvor eftertragtede deres spillere er. Hertil kommer at et par af deres store profiler har forladt klubben på fri transfer.

Det er et faktum, at klubber der spiller attraktiv fodbold sælger deres spillere nemmere, og det er dét tråden bl.a. handler om. Lad os nu se om tingene ændrer sig som Wieghorst påstår de vil, eller om vi fortsætter med det her betonfodbold.
Det bringer os hverken tættere på toppen af dansk fodbold, gør vores spillere til potentielle salgsvarer eller styrker troen på at kan komme til at spille den type fodbold som den sportslige ledelse påstår vi skal spille i AaB. En type fodbold som var målet med at ansætte Morten Wieghorst.

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 13. dec 2017, 14:10

Gnu skrev: Nu er der så igen nogle nye på vej ud, men man kan allerede se, at næste kuld er på vej. Deres nye amerikaner ser rigtig spændende ud, Mathias Rasmussen har gjort en god figur som indhopper, etc. etc.
Det imponerende ved dem, er at de kan forme uslebne talenter og få nytte af dem relativt hurtigt. Donyoh havde store problemer rent taktisk i Sverige, Asante var ikke meget andet end en uskarp hurtigløber i Norge og Mathias Rasmussen var bredt anerkendt som et af Tippeligaens største talenter på hans position. Men de falder ind som fod i hose på et hold der har en tydelig spillestil, en træner der ved præcis hvad han vil og et sammenhold der er ekstremt stærkt. Alene den måde de som ungt hold, med masser af spillere på 18-22 år har tacklet nogle af de sværeste udekampe i sæsonen har været utroligt fascinerende at se på. De har angrebet kampene head on, og fortsat med at turdet spille deres spil, hvilket står i stærk kontrast til det jeg kalder kujonfodbold, hvor man ikke spiller for at vinde kampene men for at undgå at tabe.

De fortsætter med at være en gave til dansk fodbold som jeg ser det.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Hanga » 13. dec 2017, 15:10

Gamen skrev:
Gnu skrev: Nu er der så igen nogle nye på vej ud, men man kan allerede se, at næste kuld er på vej. Deres nye amerikaner ser rigtig spændende ud, Mathias Rasmussen har gjort en god figur som indhopper, etc. etc.
Det imponerende ved dem, er at de kan forme uslebne talenter og få nytte af dem relativt hurtigt. Donyoh havde store problemer rent taktisk i Sverige, Asante var ikke meget andet end en uskarp hurtigløber i Norge og Mathias Rasmussen var bredt anerkendt som et af Tippeligaens største talenter på hans position. Men de falder ind som fod i hose på et hold der har en tydelig spillestil, en træner der ved præcis hvad han vil og et sammenhold der er ekstremt stærkt. Alene den måde de som ungt hold, med masser af spillere på 18-22 år har tacklet nogle af de sværeste udekampe i sæsonen har været utroligt fascinerende at se på. De har angrebet kampene head on, og fortsat med at turdet spille deres spil, hvilket står i stærk kontrast til det jeg kalder kujonfodbold, hvor man ikke spiller for at vinde kampene men for at undgå at tabe.

De fortsætter med at være en gave til dansk fodbold som jeg ser det.
Jeg er helt enig i det du skriver. De gør det rigtig godt og har tydeligvis et super godt setup, og er dygtige til at finde de rigtige folk der passer ind.

Jeg synes dog også at det skal med, at det alt andet lige er nemmere i en klub som FC Nordsjælland, hvor forventningspresset både internt og eksternt er væsentligt mindre. De har næsten kun kunnet overraske positivt, og der ville ikke have været megen kritik, hvis de lå som en blød mellemvare i ligaen. Jeg tror også at AaB nød godt af det i årene op til the double, hvor forventningerne var dalet ovenpå nærdødsoplevelsen og erkendelsen af, at det sportslige måtte vige for økonomien. Men siden the double er der stillet større krav, og her har især ledelsen nok været lige frisk nok at forvente, at et mesterhold kunne erstattes af så mange nye unge med et fastholdt krav om topplacering. Der har været lagt et stort ansvar på skuldrene af de unge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af troelsh » 13. dec 2017, 15:13

Hvis man ser på stillingerne i U17 og U19 ligaen så burde deres talent afdeling ikke være meget bedre end vores, men de formår bare at integrere deres unge spillere lynhurtigt på superliga niveau, de går bare ind fra dag 1 og gør en forskel, det er imponerende.

Jeg forestille mig at det skyldes, at "den røde tråd" i deres spillestil er langt mere tydelig end vores, hele vejen fra de yngste talenter op til superligaen.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Danni » 13. dec 2017, 16:57

Gamen skrev:
Danni skrev: Det er altså lidt demotiverende for det her site, at selv i sådan en tråd her, som handler om transfers i andre klubber, at skulle høre om dit betonfodbold, ikke at ville spille fodbold osv., det har man jo skulle igennem masser af andre steder. Det er også demotiverende for de mange, som faktisk godt kan lide klubben. Og i øvrigt har vi altså aldrig solgt spillere for flere penge, end vi gør i øjeblikket. Det er netop kernen i min pointe, altså forstå mig ret, det er fint at være kritisk og utilfreds, det lever debatsiden jo også af, men den der konstante haglen ned uanset hvad der faktisk reelt set foregår i klubben er bare ikke særlig saglig. Og undskyld mig, jeg bestemmer ikke hvad du skal ytre, men hold det lige i det mindste så i de dertil tilhørende tråde.
Jeg kan også godt lide klubben, jeg har fulgt den tæt i 20 år og set dem spille et hav af gange her og i udlandet. Lad være med at forsøge at beklikke min kærlighed til klubben, blot fordi jeg ikke er udtalt fan af den måde den har udviklet sig på.

Minus Bassogog-salget, som var et lykketræf ikke oplevet magen til siden Novakovic-salget til Reggina eller Tullberg-salget til Reggina, så har vi solgt for 30-35 mio. kr. de sidste 4 sæsoner - selv hvis vi inkluderer Bassogog er det kun omkring 65 mio.

FC Nordsjælland har i samme periode solgt spillere for 150 mio. kr, og der er vel mere på vej når man ser på hvor eftertragtede deres spillere er. Hertil kommer at et par af deres store profiler har forladt klubben på fri transfer.

Det er et faktum, at klubber der spiller attraktiv fodbold sælger deres spillere nemmere, og det er dét tråden bl.a. handler om. Lad os nu se om tingene ændrer sig som Wieghorst påstår de vil, eller om vi fortsætter med det her betonfodbold.
Det bringer os hverken tættere på toppen af dansk fodbold, gør vores spillere til potentielle salgsvarer eller styrker troen på at kan komme til at spille den type fodbold som den sportslige ledelse påstår vi skal spille i AaB. En type fodbold som var målet med at ansætte Morten Wieghorst.
Jeg forstår ikke hvordan du kommer frem til, at de salg vi laver bare heldige lige så vel som de point vi får (som jeg forstår du gør i en anden tråd). Det mener jeg ikke er noget særligt godt argument. Jeg ser Mæhle og Bassogog blive solgt for store beløb og det er virkeligheden. Det svare jo lidt til at jeg siger; vi spiller sprudlende champagnefodbold (ikke at jeg synes det), og det er kun uheld at vi ikke score mere og ligger i top 3. I øvrigt har jeg også haft sæsonkort i snart 20 år og været med i udlandet, så det er ikke fordi, jeg ikke har set bedre tider. Anyway, det er temmelig offtopic, så lad os slutte den her. Jeg lader dig få det sidste ord, hvis du ønsker det.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 13. dec 2017, 17:08

troelsh skrev:Hvis man ser på stillingerne i U17 og U19 ligaen så burde deres talent afdeling ikke være meget bedre end vores, men de formår bare at integrere deres unge spillere lynhurtigt på superliga niveau, de går bare ind fra dag 1 og gør en forskel, det er imponerende.

Jeg forestille mig at det skyldes, at "den røde tråd" i deres spillestil er langt mere tydelig end vores, hele vejen fra de yngste talenter op til superligaen.
FCN har haft nogle fantastiske årgange ca. fra 2013 til og med 16/17 hvor de plukkede spillere fra bredden i Brøndby og toppen i Lyngby. Dem høster de stadig frugterne af. Det gør at de har en fantastisk grundstamme af spillere der kender systemet ind og ud, hvorfor transfertilgange har let ved at passe ind i rammen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Tyskeren » 14. dec 2017, 09:15

22,5 millioner for Bartolec? De er godt nok dygtige til at finde spillere og sende dem videre for STORE summer. Vi er SÅ dårlige til det samme - selvfølgelig minus Bassogog som vel aldrig kommer til at ske igen. Det er jo næsten i hvert vindue de sælger for +15 millioner.

https://www.bt.dk/superligaen/medie-ita ... ligaprofil

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 14. dec 2017, 09:32

Tyskeren skrev:22,5 millioner for Bartolec? De er godt nok dygtige til at finde spillere og sende dem videre for STORE summer. Vi er SÅ dårlige til det samme - selvfølgelig minus Bassogog som vel aldrig kommer til at ske igen. Det er jo næsten i hvert vindue de sælger for +15 millioner.

https://www.bt.dk/superligaen/medie-ita ... ligaprofil
Sikke en omgang ureflekteret brok. Vi er sgu da ikke dårlige bare fordi FCN er mega dygtige. Hvor mange klubber i DK har inden for de sidste par år lavet salg i Bassogog, Spalvis og Mæhle-klassen? Vi kan sagtens blive bedre, og FCN har sat en høj bare for hvad man som Dansk klub kan præstere på den front, men at påstå at vi er "SÅ dårlige" er bare SÅ åndsvagt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 14. dec 2017, 09:44

Buzz Killington skrev:
Tyskeren skrev:22,5 millioner for Bartolec? De er godt nok dygtige til at finde spillere og sende dem videre for STORE summer. Vi er SÅ dårlige til det samme - selvfølgelig minus Bassogog som vel aldrig kommer til at ske igen. Det er jo næsten i hvert vindue de sælger for +15 millioner.

https://www.bt.dk/superligaen/medie-ita ... ligaprofil
Sikke en omgang ureflekteret brok. Vi er sgu da ikke dårlige bare fordi FCN er mega dygtige. Hvor mange klubber i DK har inden for de sidste par år lavet salg i Bassogog, Spalvis og Mæhle-klassen? Vi kan sagtens blive bedre, og FCN har sat en høj bare for hvad man som Dansk klub kan præstere på den front, men at påstå at vi er "SÅ dårlige" er bare SÅ åndsvagt.
Enig, men man kan nu godt lære noget af deres tilgang. De har haft held med at plukke talenter der et gået lidt i stå i store klubber og fået dem til at blomstre ved at give dem spilletid. Rinne er et godt eksempel på det samme og klar et sted man gør lede, også selvom der naturligvis er nitter på den hylde.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 14. dec 2017, 11:10

De Fem skrev:
Buzz Killington skrev:
Tyskeren skrev:22,5 millioner for Bartolec? De er godt nok dygtige til at finde spillere og sende dem videre for STORE summer. Vi er SÅ dårlige til det samme - selvfølgelig minus Bassogog som vel aldrig kommer til at ske igen. Det er jo næsten i hvert vindue de sælger for +15 millioner.

https://www.bt.dk/superligaen/medie-ita ... ligaprofil
Sikke en omgang ureflekteret brok. Vi er sgu da ikke dårlige bare fordi FCN er mega dygtige. Hvor mange klubber i DK har inden for de sidste par år lavet salg i Bassogog, Spalvis og Mæhle-klassen? Vi kan sagtens blive bedre, og FCN har sat en høj bare for hvad man som Dansk klub kan præstere på den front, men at påstå at vi er "SÅ dårlige" er bare SÅ åndsvagt.
Enig, men man kan nu godt lære noget af deres tilgang. De har haft held med at plukke talenter der et gået lidt i stå i store klubber og fået dem til at blomstre ved at give dem spilletid. Rinne er et godt eksempel på det samme og klar et sted man gør lede, også selvom der naturligvis er nitter på den hylde.
Nu kigger jeg lige på FCN's transferhistorik, og udover Lobotka og måske nu Bartolec, kan jeg ikke lige få øje på hvem de har hentet i store klubber og derefter fået til at blomstre. Ikke at de mangler andre succeshistorier, men lige den transferroute kan jeg ikke se de har benyttet synderligt. Lobotka kom jo ej heller hverken fra en stor klub (selvom han var på leje i Ajax), og han var ikke gået i stå.

Emre Mor skred fra Lyngby, Okore blev plukket i B93, Ingvartsen har altid spillet i Farum, Bruninho blev hentet i 1.div i Køge, Bjelland i Lyngby. Bengtsson? Han var måske lidt i den dur. Men jeg syntes ikke jeg kan se et mønster

Eller tænker du på når de fisker breddeungdomsspillere i FCK og Brøndby?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 14. dec 2017, 12:00

De Fem skrev: Enig, men man kan nu godt lære noget af deres tilgang. De har haft held med at plukke talenter der et gået lidt i stå i store klubber og fået dem til at blomstre ved at give dem spilletid. Rinne er et godt eksempel på det samme og klar et sted man gør lede, også selvom der naturligvis er nitter på den hylde.
Det ved jeg ikke helt om jeg er enig i - mange af deres spillere kommer jo netop som uslebne spillere, med relativt tydelige mangler som udviskes markant i deres system, og måde at spille på. Og hvor man så kontinuerligt arbejder på at fintune dem på en helt anden måde end vi gør i AaB, med vægten lagt på individuel coaching. Her tænker jeg, at den meget tydelige spilfilosofi gør sig gældende. Donyoh og Asante passer perfekt ind i den måde man vil spille fodbold på i FC Nordsjælland, men ville ikke være typer der ville fungere synderligt godt i det nuværende AaB-setup.
Vi har så - generelt - siden 2014 været uhyrligt ringe til at finde spillere der passer ind i den måde vi vil spille fodbold på, og her kan snarlig tilknytning af en chefscout forhåbentlig give os et markant løft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Yankee » 14. dec 2017, 12:01

troelsh skrev:Hvis man ser på stillingerne i U17 og U19 ligaen så burde deres talent afdeling ikke være meget bedre end vores, men de formår bare at integrere deres unge spillere lynhurtigt på superliga niveau, de går bare ind fra dag 1 og gør en forskel, det er imponerende.

Jeg forestille mig at det skyldes, at "den røde tråd" i deres spillestil er langt mere tydelig end vores, hele vejen fra de yngste talenter op til superligaen.
Man kan slet ikke sammenligne FCN og AaB på talentsiden. FCN er en helt anden maskine - både fordi de investerer langt mere og gør tingene på radikalt anderledes måder, men også fordi de ligger i et område, hvor konkurrencen og spillergrundlaget er et helt andet end i Nordjylland.

FCN er meget suveræne på næsten samtlige ungdomsårgange, men dels spiller de meget lidt resultatorienteret og dels mangler de jo på U19-holdet en række 99'ere, der spiller på førsteholdet. AaB stiller jo endda også typisk med 1-2 "overage"-spillere på U19, hvilket hjælper enormt på resultaterne.

Det allermest skræmmende ved FCN er de årgange, hvor de er begyndt at blande deres ghanesiske drenge med deres i forvejen suveræne danske hold. Jeg kender en del folk i FCN og har set en del klip og kampe, hvor de ydmyger de bedste akademier i Europa til forskellige turneringer fordi deres spillere er større, hurtigere, klogere og langt dygtigere teknisk end City, Roma, Zagreb, Monaco, Ajax osv. De mister heller ikke U15-U19-spillere til andre klubber fordi der for de fleste spillere simpelthen ikke er noget bedre sted at udvikle sig end FCN selvom de måtte få tilbud fra Spanien, Holland eller England.

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 14. dec 2017, 12:16

Buzz Killington skrev: FCN har haft nogle fantastiske årgange ca. fra 2013 til og med 16/17 hvor de plukkede spillere fra bredden i Brøndby og toppen i Lyngby. Dem høster de stadig frugterne af. Det gør at de har en fantastisk grundstamme af spillere der kender systemet ind og ud, hvorfor transfertilgange har let ved at passe ind i rammen.
Langt hovedparten af de spillere der udgør start-11'eren i FC Nordsjælland er fra eget ungdomsarbejde, og resten er hentet i udlandet, så det er vist en lidt søgt konklusion.

Benjamin Hansen blev hentet på Fyn, Viktor Tranberg i Lyngby som ungdomsspiller, men ellers er Marcondes, Ingvartsen, Nelsson, Mathias Jensen, Runarsson (hentet meget tidligt i KR på Island), Andreas Skovgaard, Gregor, Mads "Mini" Pedersen og Magnus Kofod alle kommet op igennem egne rækker, eller hentet i nogle af de nære samarbejdsklubber.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af troelsh » 14. dec 2017, 12:29

Yankee skrev:
troelsh skrev:Hvis man ser på stillingerne i U17 og U19 ligaen så burde deres talent afdeling ikke være meget bedre end vores, men de formår bare at integrere deres unge spillere lynhurtigt på superliga niveau, de går bare ind fra dag 1 og gør en forskel, det er imponerende.

Jeg forestille mig at det skyldes, at "den røde tråd" i deres spillestil er langt mere tydelig end vores, hele vejen fra de yngste talenter op til superligaen.
Man kan slet ikke sammenligne FCN og AaB på talentsiden. FCN er en helt anden maskine - både fordi de investerer langt mere og gør tingene på radikalt anderledes måder, men også fordi de ligger i et område, hvor konkurrencen og spillergrundlaget er et helt andet end i Nordjylland.

FCN er meget suveræne på næsten samtlige ungdomsårgange, men dels spiller de meget lidt resultatorienteret og dels mangler de jo på U19-holdet en række 99'ere, der spiller på førsteholdet. AaB stiller jo endda også typisk med 1-2 "overage"-spillere på U19, hvilket hjælper enormt på resultaterne.

Det allermest skræmmende ved FCN er de årgange, hvor de er begyndt at blande deres ghanesiske drenge med deres i forvejen suveræne danske hold. Jeg kender en del folk i FCN og har set en del klip og kampe, hvor de ydmyger de bedste akademier i Europa til forskellige turneringer fordi deres spillere er større, hurtigere, klogere og langt dygtigere teknisk end City, Roma, Zagreb, Monaco, Ajax osv. De mister heller ikke U15-U19-spillere til andre klubber fordi der for de fleste spillere simpelthen ikke er noget bedre sted at udvikle sig end FCN selvom de måtte få tilbud fra Spanien, Holland eller England.
Imponerende nok, hvis man kan tale om forbilleder i fodbold, så må FCN være det bedste bud på et forbillede for os i Danmark, de har formået at finde en balance mellem en sund forretning og attraktiv fodbold.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 14. dec 2017, 12:35

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: FCN har haft nogle fantastiske årgange ca. fra 2013 til og med 16/17 hvor de plukkede spillere fra bredden i Brøndby og toppen i Lyngby. Dem høster de stadig frugterne af. Det gør at de har en fantastisk grundstamme af spillere der kender systemet ind og ud, hvorfor transfertilgange har let ved at passe ind i rammen.
Langt hovedparten af de spillere der udgør start-11'eren i FC Nordsjælland er fra eget ungdomsarbejde, og resten er hentet i udlandet, så det er vist en lidt søgt konklusion.

Benjamin Hansen blev hentet på Fyn, Viktor Tranberg i Lyngby som ungdomsspiller, men ellers er Marcondes, Ingvartsen, Nelsson, Mathias Jensen, Runarsson (hentet meget tidligt i KR på Island), Andreas Skovgaard, Gregor, Mads "Mini" Pedersen og Magnus Kofod alle kommet op igennem egne rækker, eller hentet i nogle af de nære samarbejdsklubber.
Nu var påstanden ikke at det nuværende hold var stærkt besat af BiF'er og Lyngbydrenge, men at min opfattelse var at de nævnte årgange havde en del spillere med baggrund hos konkurrenterne. Jeg må da ærligt indrømme at jeg troede der var andre end Tranberg i deres førsteholdstrup med samme fortid. Det havde set anderledes ud hvis e.g. Adnan Mohammed, Emre Mor og Mikkel Jensen stadig var i klubben.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 14. dec 2017, 13:04

Buzz Killington skrev: Nu var påstanden ikke at det nuværende hold var stærkt besat af BiF'er og Lyngbydrenge, men at min opfattelse var at de nævnte årgange havde en del spillere med baggrund hos konkurrenterne. Jeg må da ærligt indrømme at jeg troede der var andre end Tranberg i deres førsteholdstrup med samme fortid. Det havde set anderledes ud hvis e.g. Adnan Mohammed, Emre Mor og Mikkel Jensen stadig var i klubben.
Meget kunne også have set anderledes ud hvis Pohl havde scoret 25 mål i år, men nu er faktum altså et andet ;)
Det var også bare for at understrege, at FCN altså høster frugterne af deres eget talentarbejde, ikke andres... og at de er lykkedes med det som i bund og grund er det vi også i hovedtræk gerne vil i AaB. Spille attraktiv fodbold, baseret på spillere af egen avl.
Mange af vores er så bare milevidt fra at kunne tage skridtet op, som det er sket i FCN.

Og jeg køber altså ikke den med, at der er et helt andet (ja, nogen får det nærmest til at lyde umenneskeligt...) pres, vi er ikke AGF. Selv Wieghorst er jo overrasket over hvor få journalister der interesserer sig for AaB, kunne jeg se i en artikel. Det skal gå ekstremt dårligt, før der kommer fokus på AaB.
Ligesom i enhver anden forretning, så er det nemmere at have forståelse for en strategi, hvis man kan se planen for sig. Utålmodigheden kommer, når klubben sejler rundt og foretager dumme beslutninger. At smide 3-4 ud af 5 profilerede indkøb på porten efter 1 år er f.eks. ikke nogen specielt god indikation på at man er hvor man skal være. Man fejler eklatant ifht. Fit For Fight-strategien og de mål man satte op, med et hold der skulle toppe denne sæson. Siger et, og lader noget helt andet komme til syne på fodboldbanen.
Dér skal AaB starte! Og så skal vi have meget mere ud af transferkronerne.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af frederikshavneren » 14. dec 2017, 13:18

troelsh skrev:
Yankee skrev:
troelsh skrev:Hvis man ser på stillingerne i U17 og U19 ligaen så burde deres talent afdeling ikke være meget bedre end vores, men de formår bare at integrere deres unge spillere lynhurtigt på superliga niveau, de går bare ind fra dag 1 og gør en forskel, det er imponerende.

Jeg forestille mig at det skyldes, at "den røde tråd" i deres spillestil er langt mere tydelig end vores, hele vejen fra de yngste talenter op til superligaen.
Man kan slet ikke sammenligne FCN og AaB på talentsiden. FCN er en helt anden maskine - både fordi de investerer langt mere og gør tingene på radikalt anderledes måder, men også fordi de ligger i et område, hvor konkurrencen og spillergrundlaget er et helt andet end i Nordjylland.

FCN er meget suveræne på næsten samtlige ungdomsårgange, men dels spiller de meget lidt resultatorienteret og dels mangler de jo på U19-holdet en række 99'ere, der spiller på førsteholdet. AaB stiller jo endda også typisk med 1-2 "overage"-spillere på U19, hvilket hjælper enormt på resultaterne.

Det allermest skræmmende ved FCN er de årgange, hvor de er begyndt at blande deres ghanesiske drenge med deres i forvejen suveræne danske hold. Jeg kender en del folk i FCN og har set en del klip og kampe, hvor de ydmyger de bedste akademier i Europa til forskellige turneringer fordi deres spillere er større, hurtigere, klogere og langt dygtigere teknisk end City, Roma, Zagreb, Monaco, Ajax osv. De mister heller ikke U15-U19-spillere til andre klubber fordi der for de fleste spillere simpelthen ikke er noget bedre sted at udvikle sig end FCN selvom de måtte få tilbud fra Spanien, Holland eller England.
Imponerende nok, hvis man kan tale om forbilleder i fodbold, så må FCN være det bedste bud på et forbillede for os i Danmark, de har formået at finde en balance mellem en sund forretning og attraktiv fodbold.
Jeg læste i en artikel for et par dage siden at det ikke er unormalt at der er ca. 50 scouts, agenter, klubber til stede på Farum Park til FCNs hjemmekampe. Det må også være udtryk for at FCN har et godt navn ude i Europa.
FCN er en lille klub uden opbakning fra lokalområdet, det gør kun deres succes desto mere imponerende

Besvar