Transfers i andre klubber

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af salling23 » 11. jul 2017, 22:53

Martino skrev:
salling23 skrev:
Martino skrev:Har set Alexander Ammitzbøll et par gange for AGFs U19 og reserver. Hvad er planen med ham? Han virker dygtig.
Han har spillet et par af kampene i opstarten og ser spændende ud.
Så vidt jeg husker har han ikke engang en ungdomskontrakt med os, så det er sikkert endnu en af talenterne der smutter et andet sted hen
Altså det virker da lidt underligt hvis han end ikke har en ungdomskontrakt...
Uden at være sikker så tror jeg ikke han har været én de satsede på, men med indsatsen i opstarten tror jeg de har fået et nyt indtryk
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jul 2017, 18:35

Hvor bliver de af ?

Kent: Der er en ledig aldrende AaB-spiller, som du kan udstyre med god lang kontrakt.
Ståle: Der er en ledig aldrende svensk forsvarspiller, som til tider viser meget dårligt forsvarsspil.

Hent, hent, hent.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af jonas386 » 12. jul 2017, 19:08

FlæskeFrank skrev:Ståle: Der er en ledig aldrende svensk forsvarspiller, som til tider viser meget dårligt forsvarsspil.
Hvem? Man kan sige meget om Ståle, men han har da haft en rimelig sikker hånd, når det gælder midterforsvarere. Offensiv-spillere har han dog ikke altid været for heldig med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jul 2017, 19:15

Antonsson
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af jonas386 » 12. jul 2017, 19:25

FlæskeFrank skrev:Antonsson
Arh, ja ok. Antonssson var dog ret god første gang han var i FCK. Her i anden omgang har det dog rigtigt nok været knap så fedt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af frederikshavneren » 12. jul 2017, 20:41

Iflg. TV3 Sport bliver M. Ingvartsen holdkammerat med Mæhle i Genk. Prisen angives til i omegnen af 37 mill. kr., Farum har altid været god til at hente store transfers hvilket jeg bl.a. tror skyldes at københavnerne satser på teknisk stærke spillere.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Hanga » 12. jul 2017, 21:11

frederikshavneren skrev:Iflg. TV3 Sport bliver M. Ingvartsen holdkammerat med Mæhle i Genk. Prisen angives til i omegnen af 37 mill. kr., Farum har altid været god til at hente store transfers hvilket jeg bl.a. tror skyldes at københavnerne satser på teknisk stærke spillere.
Og så er Ingvarsten det største angrebstalent i ligaen siden Spalvis... og har en kontrakt uden klausul.

Stærkt salg men også en rigtig god salgsvare. 23 mål sidste sæson er altså noget der batter i den sammenhæng.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Yankee » 12. jul 2017, 21:28

Man skal heller ikke undervurdere CV i den sammenhæng. Han er en mesterlig sportsdirektør, der er formidabel til at markedsføre sine salgsemner og gennemføre store salg. Bruninho, Emre Mor og nu Ingvartsen solgt til over 120 mio. kr. Det er uhørt stærkt når de ikke har spillet europæisk eller været med i toppen i den periode.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Hovedet » 13. jul 2017, 23:43

Yankee skrev:Man skal heller ikke undervurdere CV i den sammenhæng. Han er en mesterlig sportsdirektør, der er formidabel til at markedsføre sine salgsemner og gennemføre store salg. Bruninho, Emre Mor og nu Ingvartsen solgt til over 120 mio. kr. Det er uhørt stærkt når de ikke har spillet europæisk eller været med i toppen i den periode.
I forhold til Emre Mor har der figureret beløb på alt mellem 30 og 90 millioner kr. Det er efterhånden svært at gennemskue, hvad der er op eller ned i de handler.

Bortset fra det burde FCN og med dem FCK opføre en statue af guld af samme CV. Det er vanvittigt stærke salg; endnu vildere end de tre her nævnte, der i sig selv kvalificerer manden til guld, manna og røgelse, var salget af Blisanden i sin tid. Også her figurerede beløb i størrelsesordenen 70 til 90 millioner kr., men under alle omstændigheder vildt og vanvittigt, selv om FCK nok er lidt nemmere at sælge fra end FCN grundet de mange europæiske kampe og kortere vej til landsholdet.

Vores egen Allan Gaarde har dog blandet sig i kampen om vilde transfers med det berømte salg af Bassogog tilbage i februar.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 14. jul 2017, 08:15

Tror at hvis de opfører en statue for CV i FCK, så bliver det en skamstøtte over den hær af dårlig norske angribere han købte for rigtigt store penge.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 16. jul 2017, 22:44

Heldigt at FCM kunne hente en kampafgørende målmand tæt på pensionsalderen, nu hvor Larsen kun kunne lave en dobbelt refleksredning.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af AaB1978 » 21. jul 2017, 17:18

Så fik Brøndby sgu også Tibbling i hus - angiveligt for under 4 mio. kroner :o .

Det er sgu en syg midtbane, de har nu.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af jonas386 » 21. jul 2017, 17:22

Ja, de bruger deres transferbudget på 3.5 millioner (før Kasper Fisker) ganske fornuftigt. lol.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 21. jul 2017, 17:54

jonas386 skrev:Ja, de bruger deres transferbudget på 3.5 millioner (før Kasper Fisker) ganske fornuftigt. lol.
Nu kostede Kasper Fisker jo mindre end Kristoffer Pallesen, og samtidig må man også formode at en spiller som Phiri, som man var klar til at give en monsterløn, så har skabt plads til en anden spiller.
Igen, jeg tror også AaB's bestyrelse ville bevilge ekstra 3,75 mio. hvis vi havde muligheden for at få et svensk stortalent der har bevist sig både internationalt og i Eredivisie for hvad der er småpenge. Han var en af U21-EM's bedste spillere da det blev afholdt i Tjekkiet. Vi har givet mere for en (hidtil) relativt ubrugelig Edison Flores. I hvert fald en spiller som ikke har været i nærheden af at være hans købssum værd.

Spørg evt. FCK der har lagt boksen for Uros Matic, og nu kan se Brøndby løbe med 3 fantastisk dygtige midtbanespillere til halvdelen af hvad de har givet for ham. Kudos til Troels Bech der virkelig har vendt bøtten for Brøndby rent indkøbsmæssigt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Hanga » 21. jul 2017, 17:56

Intet mindre end et fantastisk køb af Troels Bech, der sammen med Zorninger virkelig er ved at genopbygge Brøndby til tidligere tiders storhed - desværre! Jeg fatter ikke at de har fået ham til den pris.

Brøndby er i øvrigt et godt eksempel på hvad det betyder at have den rigtige træner, der kan skabe den rigtige kultur. Det er tydeligt at han har hanket op de steder hvor det hang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af MrBangDK » 21. jul 2017, 18:57

Hanga skrev:Intet mindre end et fantastisk køb af Troels Bech, der sammen med Zorninger virkelig er ved at genopbygge Brøndby til tidligere tiders storhed - desværre! Jeg fatter ikke at de har fået ham til den pris.

Brøndby er i øvrigt et godt eksempel på hvad det betyder at have den rigtige træner, der kan skabe den rigtige kultur. Det er tydeligt at han har hanket op de steder hvor det hang.
Ja, man kan godt se at de satser stort på deres "Master class" koncept.. så en oversigt på Facebook - shit de har ikke mange danskere på holdet!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Hanga » 21. jul 2017, 19:03

MrBangDK skrev:
Hanga skrev:Intet mindre end et fantastisk køb af Troels Bech, der sammen med Zorninger virkelig er ved at genopbygge Brøndby til tidligere tiders storhed - desværre! Jeg fatter ikke at de har fået ham til den pris.

Brøndby er i øvrigt et godt eksempel på hvad det betyder at have den rigtige træner, der kan skabe den rigtige kultur. Det er tydeligt at han har hanket op de steder hvor det hang.
Ja, man kan godt se at de satser stort på deres "Master class" koncept.. så en oversigt på Facebook - shit de har ikke mange danskere på holdet!
Master Class er bullshit, det kan vi hurtigt blive enige om. Det samme er al tale om økonomisk ansvarlighed. De går 100% efter at komme tilbage som mesterskabs kandidater hurtigst muligt, og er ligeglade med hvordan det sker.

Men det ændrer ikke ved at de tæt på målet.

Man må bare sige at Troels Bech og Zorninger har formået at løfte Brøndby gevaldigt efter Rud og Frank. Det er jo ikke nyt, at de kaster rundt med pengene og signer spillere som vi andre skifter underhakker.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jul 2017, 19:58

Hanga skrev:Master Class er bullshit, det kan vi hurtigt blive enige om. Det samme er al tale om økonomisk ansvarlighed. De går 100% efter at komme tilbage som mesterskabs kandidater hurtigst muligt, og er ligeglade med hvordan det sker.
Enig. Jeg troede faktisk, at de denne gang ville forfølge økonomisk ansvarlighed selvom det så svært ud. Jeg har svært ved at se, at dette transfervindue følger den linje.

Men der kommer ingen brokken fra medierne, selvom de hele tiden vil have 7-8 udlændige i startopstillingen og sålænge der er sportslig optur. Men det er svært at se handlingerne ud fra økonomisk ansvarlighed. Jeg under dem ikke succes i Europa.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gaarde6 » 21. jul 2017, 20:13

Hanga skrev:Intet mindre end et fantastisk køb af Troels Bech, der sammen med Zorninger virkelig er ved at genopbygge Brøndby til tidligere tiders storhed - desværre! Jeg fatter ikke at de har fået ham til den pris.

Brøndby er i øvrigt et godt eksempel på hvad det betyder at have den rigtige træner, der kan skabe den rigtige kultur. Det er tydeligt at han har hanket op de steder hvor det hang.
Det er jo det, der er så spøjst.
Nu kommer Zorninger til at stå som den store frelser for Brøndby.
Men hvad ville der være sket, hvis Thomas Frank havde fået 8-10 spillere til startopstilling lige som Zorninger efterhånden er oppe på?
Brøndby fil tilført penge flere gange under Thomas Frank perioden i klubben og handlede mere konservativt ind.
Nu har man (af en eller anden mystisk grund) givet los og køber ind fuldstændig uhæmmet.
Og nu kommer Zorninger så til at se bedre ud end eks Thomas Frank.
Det er vel ikke helt fair?

Vi behøver jo ikke kigge længere væk end på Hornevej?
Søndergaard havde en dårig trup i hans tid I AaB. Så kommer Wighorst til og får lige så ringe resultater med den samme dårlige trup.
Nu har Gaarde så åbnet pengepungen. Lander vi 2-3 klassespillere mere her i vinduet kommer vi naturlig til at stå stærkere.
Men Søndergaard vil stadig stå som en dårlig træner. Her vil der ikke blive kigget på, hvilken trup han havde til rådighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Hanga » 21. jul 2017, 20:23

Gaarde6 skrev:
Hanga skrev:Intet mindre end et fantastisk køb af Troels Bech, der sammen med Zorninger virkelig er ved at genopbygge Brøndby til tidligere tiders storhed - desværre! Jeg fatter ikke at de har fået ham til den pris.

Brøndby er i øvrigt et godt eksempel på hvad det betyder at have den rigtige træner, der kan skabe den rigtige kultur. Det er tydeligt at han har hanket op de steder hvor det hang.
Det er jo det, der er så spøjst.
Nu kommer Zorninger til at stå som den store frelser for Brøndby.
Men hvad ville der være sket, hvis Thomas Frank havde fået 8-10 spillere til startopstilling lige som Zorninger efterhånden er oppe på?
Brøndby fil tilført penge flere gange under Thomas Frank perioden i klubben og handlede mere konservativt ind.
Nu har man (af en eller anden mystisk grund) givet los og køber ind fuldstændig uhæmmet.
Og nu kommer Zorninger så til at se bedre ud end eks Thomas Frank.
Det er vel ikke helt fair?

Vi behøver jo ikke kigge længere væk end på Hornevej?
Søndergaard havde en dårig trup i hans tid I AaB. Så kommer Wighorst til og får lige så ringe resultater med den samme dårlige trup.
Nu har Gaarde så åbnet pengepungen. Lander vi 2-3 klassespillere mere her i vinduet kommer vi naturlig til at stå stærkere.
Men Søndergaard vil stadig stå som en dårlig træner. Her vil der ikke blive kigget på, hvilken trup han havde til rådighed.
Det kan jeg ikke genkende, må jeg sige. Brøndby har de sidste mange år købt meget ind, også stærke navne, der har kostet dem mange mange penge. Det gjorde de absolut også før Bech/Zorninger. Forskellen er at man nu formår at få noget ud af disse gode navne, og at de passer ind i klubben. Ligeledes har Zorninger formået at løfte en lang række spillere, f.eks. Pukki, Hjulsager og Nørregaard.

Zorninger gik ind fra dag 1 og stillede nogle helt andre krav, end man var vant til i Brøndby. Sådan noget kan ende i fugl eller fisk, men man må bare konstatere, at han er lykkes med det. Samtidig har Bech haft en langt heldigere/dygtigere hånd på transfermarkedet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar