Transfers i andre klubber

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Patmand » 23. jan 2018, 12:55

Pastorius skrev:
Patmand skrev: Jeg mener det er idiotisk at påstå, at alt FCM's succes udelukkende er opnået qua "dårlig moral og etik" og for så vidt også udenlandske rigmænd. Er du uenig?

Lige så tåbeligt som at sige at alt Barcelonas succes er baseret på snyd og flosset moral.

Jeg tror i virkeligheden at en hel del af den antipati vi ser herinde vedrørende FCM, handler om de er en trussel mod AaB's status son nr. 1 i Jylland i nyere tid.
Jeg er uenig.

Hvad de har opnået er fuldstændig ligegyldigt, set i lyset af hvordan de har gjort det. De er et legetøj og et eksperiment - intet andet.

I det øjeblik FCM lugede ud i ejerkreds og begyndte af drive virksomhed på gode værdier og midtjysk snusfornuft i stedet for varm luft og sugardaddys, så ville det smerte mig, hvis de stadig viste sig at være bedre end AaB.
Sugardaddies? Hvad kalder du de mennesker der har smidt penge efter AaB? Jeg kan ærlig talt ikke se forskellen på det punkt og det har jeg før luftet.

Har FCM endelig overhalet os i at brænde penge af eller er vi stadig i førertrøjen?

Man kunne jo tilsvarende sige at de fleste af AaB's mesterskaber er baseret på overforbrug.

Du mener ikke FCM har været dygtige til at producere danske og udenlandske talenter på stribe? Og få dem solgt godt.

Du mener simpelthen der er noget "forkert" i den måde FCM er lykkedes med at nå top-4 i 13 af 18 sæsoner?

Og hvor ligger AaB på forkerthedsskalaen? Er vi lige et mulehår foran i etiktabellen?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 13:05

Patmand skrev: Sugardaddies? Hvad kalder du de mennesker der har smidt penge efter AaB? Jeg kan ærlig talt ikke se forskellen på det punkt og det har jeg før luftet.
De folk der (senest) har smidt penge i AaB, har for det første smidt en markant mindre mængde, bygget på at de ikke forventer at smide dem væk, men derimod skabe et fundament for en bæredygtig fodboldklub.

Det er der mange før dem der har sagt, men forskellen er at de i nu 4 år har levet fuldstændig op til det de sagde de ville gøre (økonomisk).

Kan du ikke se forskellen?
Har FCM endelig overhalet os i at brænde penge af eller er vi stadig i førertrøjen?
Jeg har ikke talt efter, men det nuværende AaB er i en helt anden forfatning.
Man kunne jo tilsvarende sige at de fleste af AaB's mesterskaber er baseret på overforbrug.
Nej, halvdelen. I hvert fald hvis man mener ekstremt, ubæredygtigt overforbrug. Måske kunne man endda argumentere for at mesterskabet i 99 også byggede på en investering, der ikke udelukkende var baseret på varm luft.
Du mener ikke FCM har været dygtige til at producere danske og udenlandske talenter på stribe? Og få dem solgt godt.
Jeg mener det er irrelevant
Du mener simpelthen der er noget "forkert" i den måde FCM er lykkedes med at nå top-4 i 13 af 18 sæsoner?
Ja - det fremkalder ingen som helst respekt herfra.
Og hvor ligger AaB på forkerhedsskalaen? Er vi lige et mulehår foran i etiktabellen?
Vi er i en helt anden verden pt. og det har vi næsten altid været - fraregnet PS-æraen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 23. jan 2018, 13:28

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Så ja, jeg mener at deres - reelt set - ulovlige krypsskytteri på andre klubbers ungdomsspillere i DK, samt deres ulovlige projekt i Afrika er den mest saliente årsag til at de er hvor de er i dag. De fik success ved at gå kompromis med nogle regler som de andre klubber blev straffet for at følge slavisk. Udover spillersalg er alle deres eksterne investeringer affødt af deres succesfulde ungomdsafdeling, som har et brand og en tiltrækningskraft som er afstedkommet af deres oprindelig bad practices. Inderen og Benham ville ikke poste fem flade øre ind i klubben, hvis ikke det havde haft success så grænseløs en etablering.
Inden vi kommer for godt igang med at skyde på deres "tyveri" af ungdomsspillere, så skal man også lige huske, at det bunder i at de tænkte 10 gange smartere end en klub som AaB, der reelt set havde ret dårlige vilkår for deres ungdomsspillere.
Jeg ved det, fordi 80 % af de bedste spillere fra min brors årgang endte med at skifte til FC Midtjylland, inkl. træneren. Bedre vilkår, smartere samtænkning omkring hvad der skal til for at unge mennesker lykkes, bolig, transport ud/hjem (Steinlein kom selv og hentede dem, og kørte dem til Herning de første gange). Flere af dem kom så tilbage med tiden, fordi de kom til kort rent udviklingsmæssigt, hvilket er AaB's held. 5-6 af dem der fik tilbudt ungdomskontrakt i FCM, endte med at skrive under med AaB efter de 4 vendte retur. Kun 3 blev dog til noget.
Og så var AaB altså heller ikke bedre ifht. omegnsklubberne - de opførte sig heller ikke selv specielt ordentligt med kontakt udenom klubben, bl.a. i Chang.
Når jeg taler tyveri, så taler jeg specifikt om deres forhåndskontrakter med spillere helt ned til 13 år (som de er blevet dømt for), eller kontrakter med spillere i andre klubber, skrevet på selv dagen (som i Victor Fischers's tilfælde) hvor det var lovligt, selvom der ikke måtte være kontakt mellem parterne indtil den dag (de er kname hurtige i FCM). Det er alligevel effektivt! Jeg kander ikke til AaB's opførsel i forhold til Chang, så gider du uddybe hvad det amoralske og evt. ulovlige er her i den sag? Selvfølgelig har de også haft et fint setup, og det er naturligvis en fair konkurrenceparameter. Men, en af grundende til FCM kunne tilbyde et bedre setup var at de kørte med store underskud pga. nogle investeringer som netop skulle forrentes gennem sportslige præstationer og salg, skabt på baggrunden af deres ulovlige afrikanere og ulovlige rekrutering i DK. Man kan ikke skille den slags ad når det var hele fundamentet for akademiets success.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af frederikshavneren » 24. jan 2018, 15:39

Ifølge BT er Danny Amankwaa tæt på et skifte til den skotske klub Hearts, i så fald er der én konkurrent mindre til Kusk.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af birk » 25. jan 2018, 10:30

15 mill for en 16 årig knægt, rimeligt godt salg.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rb-leipzig

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Jakobsen » 30. jan 2018, 22:10

Med OBs tilgang af Mohammed Fellah kan de nu stille et hold udelukkende af AaB has-beens og spillere der enten ikke var gode nok i EfB eller skadede hele tiden.

Ryan Johnson Laursen, Kenneth Emil Petersen, Marco Lund, Jacob Barrett Laursen

Mohammed Fellah, Casper Nielsen, Mathias Thrane, Rasmus Jönsson

Anders K. Jacobsen, Nicklas Helenius

Det kan godt være Gaarde ikke er den dygtigste, men jeg foretrækker ham anyday før Jesper Hansen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af frederikshavneren » 31. jan 2018, 09:45

Sørloth er tæt på et skifte til Crystal Palace, dermed har Fc midtjylland i dette transfervindue solgt spillere for +100 millioner kr. Fcm er en træls klub, men de er virkelig gode til at sælge deres spillere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 31. jan 2018, 09:49

frederikshavneren skrev:Sørloth er tæt på et skifte til Crystal Palace, dermed har Fc midtjylland i dette transfervindue solgt spillere for +100 millioner kr. Fcm er en træls klub, men de er virkelig gode til at sælge deres spillere
Der er så meget ved den handel der virker helt absurd vildt. Kunne være fedt at se en superligaspiller gå direkte ind og få success i verdens bedste liga, men tvivler. Roy Hodgson er blevet tosset. Mht. pengene ændrer det ikke det store for FCM. Det er penge ned i Benhams pengepung.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 31. jan 2018, 09:50

Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev:Sørloth er tæt på et skifte til Crystal Palace, dermed har Fc midtjylland i dette transfervindue solgt spillere for +100 millioner kr. Fcm er en træls klub, men de er virkelig gode til at sælge deres spillere
Der er så meget ved den handel der virker helt absurd vildt. Kunne være fedt at se en superligaspiller gå direkte ind og få success i verdens bedste liga, men tvivler. Roy Hodgson er blevet tosset. Mht. pengene ændrer det ikke det store for FCM. Det er penge ned i Benhams pengepung.
Tror pengene ændrer en del på Benhams tålmodighed. Nu kan FCM holde sig selv kørende med underskud i et par sæsoner mere, hvor han ikke behøver at poste nye penge i det.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 31. jan 2018, 09:54

De Fem skrev:
Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev:Sørloth er tæt på et skifte til Crystal Palace, dermed har Fc midtjylland i dette transfervindue solgt spillere for +100 millioner kr. Fcm er en træls klub, men de er virkelig gode til at sælge deres spillere
Der er så meget ved den handel der virker helt absurd vildt. Kunne være fedt at se en superligaspiller gå direkte ind og få success i verdens bedste liga, men tvivler. Roy Hodgson er blevet tosset. Mht. pengene ændrer det ikke det store for FCM. Det er penge ned i Benhams pengepung.
Tror pengene ændrer en del på Benhams tålmodighed. Nu kan FCM holde sig selv kørende med underskud i et par sæsoner mere, hvor han ikke behøver at poste nye penge i det.
Det er jo stadig småpenge for ham. Men ja, og han har efterhånden bevist overfor sig selv og omverdenen, at hans system er rentabelt. Langt om længe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 31. jan 2018, 09:59

Buzz Killington skrev:
De Fem skrev:
Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev:Sørloth er tæt på et skifte til Crystal Palace, dermed har Fc midtjylland i dette transfervindue solgt spillere for +100 millioner kr. Fcm er en træls klub, men de er virkelig gode til at sælge deres spillere
Der er så meget ved den handel der virker helt absurd vildt. Kunne være fedt at se en superligaspiller gå direkte ind og få success i verdens bedste liga, men tvivler. Roy Hodgson er blevet tosset. Mht. pengene ændrer det ikke det store for FCM. Det er penge ned i Benhams pengepung.
Tror pengene ændrer en del på Benhams tålmodighed. Nu kan FCM holde sig selv kørende med underskud i et par sæsoner mere, hvor han ikke behøver at poste nye penge i det.
Det er jo stadig småpenge for ham. Men ja, og han har efterhånden bevist overfor sig selv og omverdenen, at hans system er rentabelt. Langt om længe.
Ja, han har mange penge, men selv rige mennesker bryder sig ikke om at betale og betalt uden at få noget for det. Nu får de payoff og metal i år.

Det betyder også at de har mulighed for at tage flere chancer i det lag af spillere strandet i mellemstore klubber hvor AaB også fandt Rinne og FCN Lobotka. Der er risiko derude, men også noget mere talent at finde end i første division.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af doukas » 31. jan 2018, 10:00

Det er absurd mange penge for en spiller, som ikke har vist noget på højeste niveau. Hvis handlen går igennem, bliver det spændende at se, hvilken penis-transfer Fcm laver.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af birk » 31. jan 2018, 10:04

De kan byde på Fischer.
Og det gør de så ikke , da FCK har meldt officielt ud med Fischer.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af MrBangDK » 31. jan 2018, 10:04

doukas skrev:Det er absurd mange penge for en spiller, som ikke har vist noget på højeste niveau. Hvis handlen går igennem, bliver det spændende at se, hvilken penis-transfer Fcm laver.
En eller anden afdanket Hollænder måske?
Ska' vi hak'?

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 31. jan 2018, 10:12

MrBangDK skrev:
doukas skrev:Det er absurd mange penge for en spiller, som ikke har vist noget på højeste niveau. Hvis handlen går igennem, bliver det spændende at se, hvilken penis-transfer Fcm laver.
En eller anden afdanket Hollænder måske?
Wesley Sneijder har desværre lige skrevet med en klub i Dubai og Robin van Persie er afsat til Feyenoord. Måske en helt afdanket britte?

Gamen

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 10:13

doukas skrev:Det er absurd mange penge for en spiller, som ikke har vist noget på højeste niveau. Hvis handlen går igennem, bliver det spændende at se, hvilken penis-transfer Fcm laver.
Det ved jeg nu ikke. Han har været ligeså suveræn i Superligaen, som Cornelius var det da han blev solgt. Han har en god mentalitet. Men han kom også til den rigtige klub.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af doukas » 31. jan 2018, 10:19

Gamen skrev:
doukas skrev:Det er absurd mange penge for en spiller, som ikke har vist noget på højeste niveau. Hvis handlen går igennem, bliver det spændende at se, hvilken penis-transfer Fcm laver.
Det ved jeg nu ikke. Han har været ligeså suveræn i Superligaen, som Cornelius var det da han blev solgt. Han har en god mentalitet. Men han kom også til den rigtige klub.
Cornelius havde på det tidspunkt spillet en del Champions League, så vidt jeg husker.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af De Fem » 31. jan 2018, 10:24

doukas skrev:
Gamen skrev:
doukas skrev:Det er absurd mange penge for en spiller, som ikke har vist noget på højeste niveau. Hvis handlen går igennem, bliver det spændende at se, hvilken penis-transfer Fcm laver.
Det ved jeg nu ikke. Han har været ligeså suveræn i Superligaen, som Cornelius var det da han blev solgt. Han har en god mentalitet. Men han kom også til den rigtige klub.
Cornelius havde på det tidspunkt spillet en del Champions League, så vidt jeg husker.
Cornelius var ustyrlig i et halvår, men allerede da han blev solgt var han lidt kold som målscorer igen.

Det handel var om noget en penis-transfer, der skulle vise at den nye ejer havde en dong på størrelse med Wales.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Hanga » 31. jan 2018, 10:25

Gamen skrev:
doukas skrev:Det er absurd mange penge for en spiller, som ikke har vist noget på højeste niveau. Hvis handlen går igennem, bliver det spændende at se, hvilken penis-transfer Fcm laver.
Det ved jeg nu ikke. Han har været ligeså suveræn i Superligaen, som Cornelius var det da han blev solgt. Han har en god mentalitet. Men han kom også til den rigtige klub.
Fuldstændig enig, han har vist høj klasse efter min mening - men det er selvfølgelig stadig kun på Superliganiveau.

Det er en ekstrem transfersum og man må bare igen lette på hatten hvis det går igennem for dem. Det er altså en mand der ikke har kostet det dobbelte i transfer af hvad vi gav for Safranko!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transfers i andre klubber

Indlæg af Buzz Killington » 31. jan 2018, 10:45

Hanga skrev:
Gamen skrev:
doukas skrev:Det er absurd mange penge for en spiller, som ikke har vist noget på højeste niveau. Hvis handlen går igennem, bliver det spændende at se, hvilken penis-transfer Fcm laver.
Det ved jeg nu ikke. Han har været ligeså suveræn i Superligaen, som Cornelius var det da han blev solgt. Han har en god mentalitet. Men han kom også til den rigtige klub.
Fuldstændig enig, han har vist høj klasse efter min mening - men det er selvfølgelig stadig kun på Superliganiveau.

Det er en ekstrem transfersum og man må bare igen lette på hatten hvis det går igennem for dem. Det er altså en mand der ikke har kostet det dobbelte i transfer af hvad vi gav for Safranko!
Vi snakker også om en mand der ikke kunne score (eller assiste) mod San Marino, Azerbaijan, Nordirland, Makedonien eller Slovakiet, skønt masser af spilletid. Jeg fatter ikke en PL klub tør kaste så mange penge efter en spiller der kun har præsteret på superliganiveau, og endda har floppet i Holland. Men ok, penge er der nok af i England for tiden, så det er vel ikke engang et specielt stort sats for dem.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar