Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af BassogogsVen » 18. jul 2017, 17:48

Jeg begynder at tro, at BIF kan blive en reel udfordrer til FCK nu, set i lyset af deres signings (og ikke mindst totale dominans af FCM forleden). Der er mange tegn på, at BIF begynder ligne et hold, der har fordums styrke efter en årrække i en bølgedal.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jul 2017, 17:58

Som FCK spillede - eller fik lov til at spille - i lørdags mod os, så er der mange hold, som kan udfordre FCK. Alternativt så er vores femte mesterskab lige om hjørnet.
- FlæskeFrank

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Legum Magister » 19. jul 2017, 21:29

Efter det jeg har set til henholdsvis FCK og BIF i år, sidder jeg altså med fornemmelsen af, at BIF kommer til at vælte FCK af tronen. Købet af Vigen har potentiale til at blive meget vigtig, især hvis han kan finde de takter frem, som han viste i Fulham for et par sæsoner siden.

Nok har FCK haft en stor udskiftning af spillere, som naturligvis skal spilles ind på holdet, men der er altså for meget der ikke fungerer til, at det kommer til at blive en let opgave at få vendt udviklingen. Når det er sagt, så kan FCK jo bare købe vildt ind i vinterpausen, eller for den sags skyld nå det endnu i indeværende transfervindue.

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Yngvesson » 19. jul 2017, 21:41

No offense, men hvad er det helt præcist der retfærdiggøre de enorme forventninger til Lasse vigen? Manden har knapt spillet førsteholds fodbold hele hans karriere og de gange jeg har set ham på u/21 har han bestemt ikke virket overbevisende. Men måske der er noget jeg ikke ser?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af BassogogsVen » 19. jul 2017, 21:41

Legum Magister skrev:Efter det jeg har set til henholdsvis FCK og BIF i år, sidder jeg altså med fornemmelsen af, at BIF kommer til at vælte FCK af tronen. Købet af Vigen har potentiale til at blive meget vigtig, især hvis han kan finde de takter frem, som han viste i Fulham for et par sæsoner siden.

Nok har FCK haft en stor udskiftning af spillere, som naturligvis skal spilles ind på holdet, men der er altså for meget der ikke fungerer til, at det kommer til at blive en let opgave at få vendt udviklingen. Når det er sagt, så kan FCK jo bare købe vildt ind i vinterpausen, eller for den sags skyld nå det endnu i indeværende transfervindue.
Jeg tror, at kampen i aften, kampen mod AaB samt BIF's oprustning bevirker, at FCK genoptager sommershopping.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Breezer » 20. jul 2017, 00:24

Yngvesson skrev:No offense, men hvad er det helt præcist der retfærdiggøre de enorme forventninger til Lasse vigen? Manden har knapt spillet førsteholds fodbold hele hans karriere og de gange jeg har set ham på u/21 har han bestemt ikke virket overbevisende. Men måske der er noget jeg ikke ser?
Vi har nok ikke set de samme kampe på u21, for de gange jeg har set ham har han været et niveau over de fleste og har styret tempoet fuldstændig. At han knap har spillet førsteholdsfodbold er en underdrivelse, da han i en periode var fast mand i Fulham. Vigen er en spiller jeg mener kunne gå direkte ind som 8'er i FCK.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 20. jul 2017, 00:27

Legum Magister skrev:Efter det jeg har set til henholdsvis FCK og BIF i år, sidder jeg altså med fornemmelsen af, at BIF kommer til at vælte FCK af tronen. Købet af Vigen har potentiale til at blive meget vigtig, især hvis han kan finde de takter frem, som han viste i Fulham for et par sæsoner siden.

Nok har FCK haft en stor udskiftning af spillere, som naturligvis skal spilles ind på holdet, men der er altså for meget der ikke fungerer til, at det kommer til at blive en let opgave at få vendt udviklingen. Når det er sagt, så kan FCK jo bare købe vildt ind i vinterpausen, eller for den sags skyld nå det endnu i indeværende transfervindue.
Det var en voldsom konklusion på et spinkelt grundlag. Jeg vil i hvert fald gerne se en runde eller to mere, før jeg afskriver FCK som kæmpefavorit til titlen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jul 2017, 01:11

Pastorius skrev:
Legum Magister skrev:Efter det jeg har set til henholdsvis FCK og BIF i år, sidder jeg altså med fornemmelsen af, at BIF kommer til at vælte FCK af tronen. Købet af Vigen har potentiale til at blive meget vigtig, især hvis han kan finde de takter frem, som han viste i Fulham for et par sæsoner siden.

Nok har FCK haft en stor udskiftning af spillere, som naturligvis skal spilles ind på holdet, men der er altså for meget der ikke fungerer til, at det kommer til at blive en let opgave at få vendt udviklingen. Når det er sagt, så kan FCK jo bare købe vildt ind i vinterpausen, eller for den sags skyld nå det endnu i indeværende transfervindue.
Det var en voldsom konklusion på et spinkelt grundlag. Jeg vil i hvert fald gerne se en runde eller to mere, før jeg afskriver FCK som kæmpefavorit til titlen.
Samme her. Jeg tror ikke engang det bliver spændende, udover måske her i starten af sæsonen. FCK var i mine øjne så langt foran sidste sæson at de stadig vil være langt foran, selv om andre skulle komme lidt tættere på.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Martino » 20. jul 2017, 07:37

FCK havde tabt begge kampe mod Zilina, var Macer ikke blevet udvist i den første kamp. Det synes jeg ikke er et tegn på overlegen styrke. Jeg tror godt BIF kan overhale dem i år - specielt hvis de kommer ud som lyn og torden.

Jeg griner stadigvæk lidt over at medier og journalister taler AGF signings op - det kan kun blive en hæmsko for Glen! :aabfan:
Jeg savner Winsnes

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Legum Magister » 20. jul 2017, 14:16

Pastorius skrev:
Legum Magister skrev:Efter det jeg har set til henholdsvis FCK og BIF i år, sidder jeg altså med fornemmelsen af, at BIF kommer til at vælte FCK af tronen. Købet af Vigen har potentiale til at blive meget vigtig, især hvis han kan finde de takter frem, som han viste i Fulham for et par sæsoner siden.

Nok har FCK haft en stor udskiftning af spillere, som naturligvis skal spilles ind på holdet, men der er altså for meget der ikke fungerer til, at det kommer til at blive en let opgave at få vendt udviklingen. Når det er sagt, så kan FCK jo bare købe vildt ind i vinterpausen, eller for den sags skyld nå det endnu i indeværende transfervindue.
Det var en voldsom konklusion på et spinkelt grundlag. Jeg vil i hvert fald gerne se en runde eller to mere, før jeg afskriver FCK som kæmpefavorit til titlen.
Jeg ved så ikke, hvor konklusionen skulle være, jeg skrev, at jeg sidder med fornemmelsen af, at tronskiftet kommer til at ske. Jeg står ikke med en megafon og råber skråsikkert ud fra Skt. Budolfis tårn, at FCK er færdige. Når det så er sagt, så synes jeg fortsat, at FCK ser betydeligt svagere ud, end de gjorde sidste år på dette tidspunkt.

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 20. jul 2017, 14:42

Pastorius skrev: Det var en voldsom konklusion på et spinkelt grundlag. Jeg vil i hvert fald gerne se en runde eller to mere, før jeg afskriver FCK som kæmpefavorit til titlen.
Kæmpefavorit ligefrem? De er voldsomt ved siden af sig selv, og har store problemer med den centrale akse. Mængden af kulturbærere og ledere er svundet voldsomt ind (lidt samme problem som vi har uden Würtz), og de er under genopbygning. Det bliver det sværeste år de har haft under Ståle Solbakken. Jeg har sjældent set dem så ringe som 2. halvleg mod os - det var ikke FCK man så der.

De er med god grund bekymrede. Jeg forstår ikke at man forsøger at tale Brøndby ned, og dem op. Brøndby har et koncept, en dygtig træner og en fasttømret spillestil. FCK har træneren, men konceptet vakler og særligt den defensive organisation har sejlet fuldstændig i de første 3 kampe. Midtbanen taber slag efter slag. Jeg tror godt Brøndby kan blive mestre i år.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 20. jul 2017, 15:02

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Det var en voldsom konklusion på et spinkelt grundlag. Jeg vil i hvert fald gerne se en runde eller to mere, før jeg afskriver FCK som kæmpefavorit til titlen.
Kæmpefavorit ligefrem? De er voldsomt ved siden af sig selv, og har store problemer med den centrale akse. Mængden af kulturbærere og ledere er svundet voldsomt ind (lidt samme problem som vi har uden Würtz), og de er under genopbygning. Det bliver det sværeste år de har haft under Ståle Solbakken. Jeg har sjældent set dem så ringe som 2. halvleg mod os - det var ikke FCK man så der.

De er med god grund bekymrede. Jeg forstår ikke at man forsøger at tale Brøndby ned, og dem op. Brøndby har et koncept, en dygtig træner og en fasttømret spillestil. FCK har træneren, men konceptet vakler og særligt den defensive organisation har sejlet fuldstændig i de første 3 kampe. Midtbanen taber slag efter slag. Jeg tror godt Brøndby kan blive mestre i år.
Jeg er meget enig. Jeg er dog ikke så begejstret for Ståle som det meste af fodbold-Danmark åbenbart er. Jojo, flotte resultater og alt det der, men jeg synes også der viser dig en tendens til at Ståle har relativt store problemer så snart han ikke har langt den bedste trup til rådighed. Jeg synes derudover at FCK har rigtigt mange ubekendte. Hvor god er ham Lüftner? Hvor meget kvalitet er der i Gregus/Matic, som jeg ikke har været imponerede af indtil videre. Santander er en god superliga angriber, men i europæisk målestok er han en metervare, ligesom Pavlovic (set bort fra hattricket) heller ikke har været voldsomt imponerende. William Kvist er færdig. Det synes jeg man kunne se både i første EL kamp og mod os. Bengtsson er en kæmpe nedgradering ift Augustinsson.
Jeg er derudover ikke helt sikker på hvad Boilesens rolle skal være. Mod os havde han store vanskeligheder i midterforsvaret og lavede mange dumme fejl. Igår spillede han på højre back og var også ringe. Skal han være centerback eller venstre back? Jeg synes det er svært at se.

Hvis jeg var Ståle ville jeg finde en klar profil til den centrale midtbane og en back der ikke er Høgli.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jul 2017, 17:46

jonas386 skrev:Jeg er meget enig. Jeg er dog ikke så begejstret for Ståle som det meste af fodbold-Danmark åbenbart er.
Og jeg kan ikke døje Brøndby.

Men hvordan kan man blive ved med at ignorere at Brøndby tabte de sidste 6 kampe i sidste sæson. Det virker altså ikke på nogen måder som et mesterhold. Og at alle accepterer pladen om, at de koncentrerede sig om pokalen er på ingen måde acceptabel undskyldning for mig.

Brøndby endte 22 point efter FCK, så at de pludselig skulle hente det er vel lige så realistisk, som vi henter de 46 point vi manglede sidste sæson til mestrene. Brøndby scorede 8. bedst i foråret. Folk accepterer i bedste FCM-ånd, at lederen siger, at vi de kun var 22 point efter fordi de lod tabe de sidste kampe. Jo tak FCK lettede måske også på pedalen, som følge af Brøndbys nedsmeltning(FCK tabte f.eks. kampe i den periode).

Brøndby indledte også sidste år med at vinde 4-0, så intet nyt her.

Jeg er enig i, at de har købt mange spillere ind, som umiddelbar kunne styrke dem. Det, som skræmmer mig mest med Brøndby, er sådan set, at holdene endnu ikke har fundet et modsvar til deres meget enkle taktik. Her tror jeg dog, at sæson 2 bliver væsentlig sværere.

FCK ser ringe ud som hold, men ingen tvivl om, at de har rigtig meget kvalitet, som et sammenspil kan gøre giftig. Her har man altså med et hold, som ikke kan træne midtuge, fordi de har kamp.

Hvis man skulle dømme efter vores kamp i Parken var vi klare mesterskabsfavoritter, især hvis der suppleres med en angriber. Der så du et hold, som havde flot sammenspil m.m. Og afgjort ikke det hold, som var ligaens ringeste i foråret.
- FlæskeFrank

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 20. jul 2017, 18:44

FlæskeFrank skrev:Brøndby endte 22 point efter FCK, så at de pludselig skulle hente det er vel lige så realistisk, som vi henter de 46 point vi manglede sidste sæson til mestrene.
I 2013 endte vi 18 point efter FCK og blev nummer fem. Året efter blev vi nummer et med et forspring på seks point til FCK. Så at Brøndby sidste år endte 22 point efter, gør det ikke totalt urealistisk at se dem ende som succesrig udfordrer til FCK i en af FCKs mellemsæsoner. Der er flere store forskelle på de to klubber. En af dem er, at Brøndby lige nu bygger på, mens FCK bygger op. Jeg har Brøndby som favorit til guldet, men tager meget gerne fejl. Jeg foretrækker FCM som mestre, hvis det endelig skulle være, og kunne slet ikke mønstre nogen begejstring over at se FCM kørt over i premieren. Ikke når det var af Brøndby.

Og så har FCKs sløve præstationer i Europa lagt en dæmper på min optimisme efter 1-1 i Parken. Resultatet var nok desværre endnu mere et udtryk for deres dyk i niveau, end jeg først satte næse op efter. Næste kam mod Sønderjyske kommer forhåbentlig til at modbevise pessimismen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jul 2017, 19:01

Nu var min pointe ikke, at det var urealistisk at hente de 22 point. Pointen var, at blot fordi det var Brøndby som var nr. 2, så kan ingen pludselig se at 22 point er en forhindring.

Det er en ny sæson og alle har fået vasket tavlen ren. Derfor kan vi ligeså godt havne øverst end en hold, som endte 22 point efter mestrene. OB og FCM endte 3 år i træk med at blive nr. 2 selvom nr. 1 ændrede sig. Så det er ingen naturlov, at nr. 2 bliver nr. 1, når mesteren falder fra tinderne.

Jeg er dog enig, at FCK ikke når det pointtal igen i denne sæson - og det vil andre hold heller ikke.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 20. jul 2017, 19:06

Det var udelukkende at FCK får det svært jeg var enig i. Ikke at BIF nødvendigvis vinder. Selvom jeg virkelig frygter det bliver tilfældet.

Jeg ser helst vil bliver mestre (klart nok), derefter FCK, (alle andre klubber), FCM, AGF og sidst BIF.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Yngvesson » 20. jul 2017, 19:22

Er der nogle der ser super Brøndbys kamp i Europa? Spiller de godt?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jul 2017, 20:23

Yngvesson skrev:Er der nogle der ser super Brøndbys kamp i Europa? Spiller de godt?
Hvis det er den seneste kamp, man skal bedømmes på, så ligner BIF ikke et mesterhold :thumbsup:
jonas386 skrev:Det var udelukkende at FCK får det svært jeg var enig i. Ikke at BIF nødvendigvis vinder. Selvom jeg virkelig frygter det bliver tilfældet.

Jeg ser helst vil bliver mestre (klart nok), derefter FCK, (alle andre klubber), FCM, AGF og sidst BIF.
AGF eller BIF, den er svær.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 20. jul 2017, 20:50

Östersunds ved at sende Galatasaray ud - jeg har sagt det før og siger det gerne igen: Hvis ikke vi havde fået Wieghorst, så skulle vi have haft Graham Potter. Det er uhyggeligt hvad han har gjort med det hold!

Brøndby var ikke imponerende, men de gik da videre.

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Yngvesson » 20. jul 2017, 21:37

FlæskeFrank skrev:
Yngvesson skrev:Er der nogle der ser super Brøndbys kamp i Europa? Spiller de godt?
Hvis det er den seneste kamp, man skal bedømmes på, så ligner BIF ikke et mesterhold :thumbsup:
Det er jo sådan tilgangen er til det herinde, en dårlig halvleg og en dårlig kamp så har man så godt som mistet chancen for at vinde mesterskabet og på den anden side så spilles der en god kamp og så er man pludseligt kæmpe favorit til mesterskabet.

Besvar