Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 30. sep 2017, 15:14

Jeg synes, at den er svær.

1) Glen har vel reelt intet vist i AGF. Der er ikke spillere, som er blomstret op under ham, eller en tydelig (vindende) spillestil.
2) Han har fået 1½ år og spillere, men stadig meget ustabilt.

Hvis vi overfører det til AaB, og vi står i samme situation til næste efterår med Wieghorst, så kunne jeg også godt se rimeligheden i at ledelsen trykker på fyringsknappen. Især hvis man har et spændende navn klar på trænerrampen.

Når det så er sagt, så kan vi jo se, at Kent stadig kæmper med stabiliteten i OB efter mere end 2 år. Så måske er det en fiks ide, at trænere skal have lang snor, for at få stabilitet.

At han bliver fyret i dag efter 5-1 sejr er vel bare - "Vi fyrer Glen i landholdspausen, men fortæller ikke, at det er hans sidste kamp".
- FlæskeFrank

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Dalbjerg » 30. sep 2017, 20:55

Det er jo fucking tåbeligt at lade ham sidde på bænken, når man har besluttet sig.. Det ser jo fucking dumt ud nu..

Pyyyyyh jeg er glad for at Hesten ikke virker i fyringsfare lige nu, fordi det må ikke være sjovt at sidde i Odense eller Randers, og nu frygte en fyring med Glen "Kongen af Kav" som bonus..

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... ersholm#!/

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Funky » 30. sep 2017, 22:01

De har kæmpe problemer i AGF, og det har intet at gøre med den cheftræner, de nu har smidt på porten. Det har noget at gøre med den ledelse, der sidder tilbage. Man kan li' Glenn eller lade være, men han har haft spillertruppens klare opbakning, lyder det til. De to genier på ledelsestaburetterne, derimod...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. sep 2017, 22:17

Funky skrev:De har kæmpe problemer i AGF, og det har intet at gøre med den cheftræner, de nu har smidt på porten. Det har noget at gøre med den ledelse, der sidder tilbage. Man kan li' Glenn eller lade være, men han har haft spillertruppens klare opbakning, lyder det til. De to genier på ledelsestaburetterne, derimod...
Måske er det noget som trækker ud af væggene dernede, eller måske putter nogen noget i maden, men det er påfaldende som skiftende ledelser i AGF siden en gang i 90erne har lavet præcist den samme fejl når det gælder ansættelse af personale, om det så er trænere, sportsdirektører eller spillere. Man går hele tiden efter det flotte navn og den hurtige reparation, og man har ikke dygtigheden til at give de rigtige folk den tid der skal til, mens man andre gange tydeligvis giver de forkerte mennesker den ro som man burde have givet andre - hvem sagde Brian Steen og Peter Sørensen.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Lindmark » 1. okt 2017, 08:40

Ikke relateret til galehuset, men jeg faldt over en opgørelse over "de 10 dårligste ifølge BT", opgjort for Superligaens efterårssæson inden denne runde. Her er AaB 'flot' repræsenteret med hele fem nuværende eller tidligere spillere: 1. J.Pohl, 4. M.Christensen, 6. N.Helenius, 8. C.Sloth og 10. N.Thomsen.

Der er også et interview med Pohl, som sjovt nok ikke er enig med avisen (det er jeg nu heller ikke).
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af doukas » 1. okt 2017, 10:35

Lindmark skrev:Ikke relateret til galehuset, men jeg faldt over en opgørelse over "de 10 dårligste ifølge BT", opgjort for Superligaens efterårssæson inden denne runde. Her er AaB 'flot' repræsenteret med hele fem nuværende eller tidligere spillere: 1. J.Pohl, 4. M.Christensen, 6. N.Helenius, 8. C.Sloth og 10. N.Thomsen.

Der er også et interview med Pohl, som sjovt nok ikke er enig med avisen (det er jeg nu heller ikke).
Hvilken plads ligger Hany Mukthar på?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af NIN » 1. okt 2017, 11:07

doukas skrev:
Lindmark skrev:Ikke relateret til galehuset, men jeg faldt over en opgørelse over "de 10 dårligste ifølge BT", opgjort for Superligaens efterårssæson inden denne runde. Her er AaB 'flot' repræsenteret med hele fem nuværende eller tidligere spillere: 1. J.Pohl, 4. M.Christensen, 6. N.Helenius, 8. C.Sloth og 10. N.Thomsen.

Der er også et interview med Pohl, som sjovt nok ikke er enig med avisen (det er jeg nu heller ikke).
Hvilken plads ligger Hany Mukthar på?
Spillere der har mer end 1000 timers tv-tid i den bedste sendetid. Kan ikke komme på listen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af doukas » 1. okt 2017, 11:11

NIN skrev:
doukas skrev:
Lindmark skrev:Ikke relateret til galehuset, men jeg faldt over en opgørelse over "de 10 dårligste ifølge BT", opgjort for Superligaens efterårssæson inden denne runde. Her er AaB 'flot' repræsenteret med hele fem nuværende eller tidligere spillere: 1. J.Pohl, 4. M.Christensen, 6. N.Helenius, 8. C.Sloth og 10. N.Thomsen.

Der er også et interview med Pohl, som sjovt nok ikke er enig med avisen (det er jeg nu heller ikke).
Hvilken plads ligger Hany Mukthar på?
Spillere der har mer end 1000 timers tv-tid i den bedste sendetid. Kan ikke komme på listen.
Hmm, han er ellers den med suværent flest afslutninger, men statistikken siger 0 mål. Burde være på flopholdet jf. BTs egen logik.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 1. okt 2017, 11:38

Lindmark skrev:Ikke relateret til galehuset, men jeg faldt over en opgørelse over "de 10 dårligste ifølge BT", opgjort for Superligaens efterårssæson inden denne runde. Her er AaB 'flot' repræsenteret med hele fem nuværende eller tidligere spillere: 1. J.Pohl, 4. M.Christensen, 6. N.Helenius, 8. C.Sloth og 10. N.Thomsen.

Der er også et interview med Pohl, som sjovt nok ikke er enig med avisen (det er jeg nu heller ikke).
Selvfølgelig er Pohl på flopholdet, jeg kan ikke se at det kan være anderledes. En angribers vigtigste funktion er nu engang at score mål og det er naturligvis uskarpheden Pohl først og fremmest skal bedømmes på.

Det sagt så kan jeg sagtens se at Pohl bidrager med andre ting.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. okt 2017, 14:01

frederikshavneren skrev:
Lindmark skrev:Ikke relateret til galehuset, men jeg faldt over en opgørelse over "de 10 dårligste ifølge BT", opgjort for Superligaens efterårssæson inden denne runde. Her er AaB 'flot' repræsenteret med hele fem nuværende eller tidligere spillere: 1. J.Pohl, 4. M.Christensen, 6. N.Helenius, 8. C.Sloth og 10. N.Thomsen.

Der er også et interview med Pohl, som sjovt nok ikke er enig med avisen (det er jeg nu heller ikke).
Selvfølgelig er Pohl på flopholdet, jeg kan ikke se at det kan være anderledes. En angribers vigtigste funktion er nu engang at score mål og det er naturligvis uskarpheden Pohl først og fremmest skal bedømmes på.

Det sagt så kan jeg sagtens se at Pohl bidrager med andre ting.
Yussuf Poulsen har scoret 5 mål i 34 bundesligakampe. Alligevel er han fast mand på et subtop hold i bundesligaen når han er i form, og blev i sidste sæson fremhævet af træneren som en af holdets vigtigste spillere, samtidig med at han er landsholdsspiller for Danmark.

En fodboldspiller skal bedømmes på hans samlede betydning for holdet, også Pohl. I mine øjne er det latterligt at han og MC er på den liste, uanset at de selvfølgelig skal flytte sig hver især og har deres at arbejde med.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. okt 2017, 17:25

Det er sgu fantastisk ledelsesarbejde, at beslutte fyringen af en træner, vente 8 dage på at give beskeden fordi man lige vil hive det sidste ud af manden i den næste kamp, for så pludselig at have så enormt travlt med at få ham fyret efter en storsejr, at man vælger at gøre det på en parkeringsplads da man kommer hjem og stiger ud af bussen efter den omtalte kamp. Usmageligt og dumt.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... it-fra-agf

Iøvrigt ser jeg meget frem til at se når gnisterne for alvor kommer til at springe mellem de to gange Nielsen i AGF, som ifølge David allerede har været uenige... lur mig om det ikke skyldes at ledelsen har villet straffe Duncan og Spellmann mere end det som er sket.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af BassogogsVen » 3. okt 2017, 10:42

Tankeeksperiment i lyset af AGF's ageren: Lad os sige, at AaB fyrer Wieghorst til nytår. Tror I, at ledelsen i AaB er så meget i kontakt med fx fans, at man ville undlade at hente disko-Glen, selvom man mente, at han bare var the shit, fordi man ved, hvor foragtet han er af så mange her i landsdelen af forskellige årsager?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Halil » 3. okt 2017, 11:13

BassogogsVen skrev:Tankeeksperiment i lyset af AGF's ageren: Lad os sige, at AaB fyrer Wieghorst til nytår. Tror I, at ledelsen i AaB er så meget i kontakt med fx fans, at man ville undlade at hente disko-Glen, selvom man mente, at han bare var the shit, fordi man ved, hvor foragtet han er af så mange her i landsdelen af forskellige årsager?
Ja.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af BoT » 3. okt 2017, 11:22

Punkt 1: Jeg kan ikke på nogen måde forestille mig, at Wieghorst bliver fyret til vinter.

Punkt 2: Jeg er sikker på, at ledelsen tager rigtig mange ting i betragtning, når de ansætter nøglepersoner i organisationen. Men jeg vil også mene, at nogle fans holdning til bestemte personer er en af de ting, der rangerer lavt i forhold til andre parametre.

Personligt ville jeg ikke have problemer med at nyde en AaB-sejr med Glen på sidelinjen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af BassogogsVen » 3. okt 2017, 11:27

BoT skrev:Punkt 1: Jeg kan ikke på nogen måde forestille mig, at Wieghorst bliver fyret til vinter.

Punkt 2: Jeg er sikker på, at ledelsen tager rigtig mange ting i betragtning, når de ansætter nøglepersoner i organisationen. Men jeg vil også mene, at nogle fans holdning til bestemte personer er en af de ting, der rangerer lavt i forhold til andre parametre.

Personligt ville jeg ikke have problemer med at nyde en AaB-sejr med Glen på sidelinjen.
Nu skrev jeg også eksplicit 'tankeeksperiment'. Jeg var egentlig bare nysgerrig på, hvordan man tror, ledelsen forholder sig til den slags i en klub som AaB.

Personligt ville jeg nok boykotte AaB.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gnu » 3. okt 2017, 11:32

Jeg kan sgu godt forstå, at AGF giver Glen sparket. Han har været i klubben i over halvandet år, fået de spillere, han gerne ville have, men rent spille- og resultatmæssigt har de ikke rykket sig fraset enkelte lysglimt mod fræksempel FC Nordsjælland og Helsingør. I langt, langt de fleste kampe har AGF jo spillet ad helvede til. De spiller rædsom knokkelbold, og Glens foretrukne 4-1-4-1 har på intet tidspunkt fungeret.

Under deres redningsaktion i foråret var de tback to basics og de spillede 4-4-2. Men Glen gik tilbage til 4-1-4-1 og igen var resultatet dårlig tonser-bold.

At man fyrer manden op til en landskamppause er da en fuldstændig naturlig timing, da det handler om at give den nye træner de bedst mulige arbejdsbetingelser i situationen. Læg dertil at Glen angiveligt selv skulle have afvist en eventuel forlængelse. Så er sagen jo klar. Man skulle alligevel hente en ny træner til sommer, holdet spiller dårligt og David Nielsen viser sig som en mulighed. Så kan jeg sgu godt forstå at man losser floskel-maskinen u'.

Jeg ringeagter AGF lige så meget som den næste, men at snakke om galehus i denne forbindelse er skudt over målet. Det er måske den mest fornuftige ledelsesbeslutning, de har truffet i mange år.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 3. okt 2017, 12:07

Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af seamann » 3. okt 2017, 12:29

Åbenbart ikke nogen grund til rigtigt at straffe Football Club København. Som frygtet og forventet.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af white splash » 3. okt 2017, 14:00

Hvorfor skal OB nu også straffes økonomisk for det her?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af BoT » 3. okt 2017, 14:44

white splash skrev:Hvorfor skal OB nu også straffes økonomisk for det her?
De 300.000 må gå til OB for tabte entréindtægter. Ellers giver det ingen mening.

Besvar