Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af AK48hamas » 20. nov 2017, 04:21

Vi har faktisk et fint slutprogram til jagten paa top-6!

FCM (H)
Helsingoer (U)
Lyngby (U)
FCK (H)
Silkeborg (U)
BIF (H)
FCN (H)
Soenderjyske (U)
Horsens (H)
Randers (H)
AGF (U)

ingen udekampe mod top-6 ud over Horsens.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Yankee » 20. nov 2017, 08:30

AK48hamas skrev:Vi har faktisk et fint slutprogram til jagten paa top-6!

FCM (H)
Helsingoer (U)
Lyngby (U)
FCK (H)
Silkeborg (U)
BIF (H)
FCN (H)
Soenderjyske (U)
Horsens (H)
Randers (H)
AGF (U)

ingen udekampe mod top-6 ud over Horsens.
Nja, tre ud af vores fire sejre har været på hjemmebane mod andre bundhold, så det er da noget juks at der kun er én af den slags kampe tilbage. Forhåbentlig kan vi blive ved med at sætte nogle 0-0'ere sammen - evnen til at spille 0-0 er det eneste, vi har på Helsingør og Silkeborg.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. nov 2017, 10:26

Yankee skrev:
AK48hamas skrev:Vi har faktisk et fint slutprogram til jagten paa top-6!

FCM (H)
Helsingoer (U)
Lyngby (U)
FCK (H)
Silkeborg (U)
BIF (H)
FCN (H)
Soenderjyske (U)
Horsens (H)
Randers (H)
AGF (U)

ingen udekampe mod top-6 ud over Horsens.
Nja, tre ud af vores fire sejre har været på hjemmebane mod andre bundhold, så det er da noget juks at der kun er én af den slags kampe tilbage. Forhåbentlig kan vi blive ved med at sætte nogle 0-0'ere sammen - evnen til at spille 0-0 er det eneste, vi har på Helsingør og Silkeborg.
Det må jo være den der evne til at spille 0-0 kampe som gør vi er på 3. pladsen i ligaen, når man ser på de seneste 10 kampe - som samtidig er 75% af sæsonen indtil nu. En periode hvor vi har scoret henholdsvis 10 og 9 point flere end Helsingør og Silkeborg.

Jeg er med på at det nok er en smule irrelevant at komme med den slags facts i en tid hvor nedrykning, set med debatsidens kollektive briller, nærmest er uundgåelig. Jeg er også med på at vi ikke spiller specielt attraktivt fodbold for tiden, og at vi har store offensive udfordringer. Men der er godt nok en udpræget blindhed overfor at den fokus på defensiv stabilisering som man har meldt ud er et fokuspunkt i øjeblikket, rent faktisk fungerer.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af NIN » 20. nov 2017, 10:35

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
AK48hamas skrev:Vi har faktisk et fint slutprogram til jagten paa top-6!

FCM (H)
Helsingoer (U)
Lyngby (U)
FCK (H)
Silkeborg (U)
BIF (H)
FCN (H)
Soenderjyske (U)
Horsens (H)
Randers (H)
AGF (U)

ingen udekampe mod top-6 ud over Horsens.
Nja, tre ud af vores fire sejre har været på hjemmebane mod andre bundhold, så det er da noget juks at der kun er én af den slags kampe tilbage. Forhåbentlig kan vi blive ved med at sætte nogle 0-0'ere sammen - evnen til at spille 0-0 er det eneste, vi har på Helsingør og Silkeborg.
Det må jo være den der evne til at spille 0-0 kampe som gør vi er på 3. pladsen i ligaen, når man ser på de seneste 10 kampe - som samtidig er 75% af sæsonen indtil nu. En periode hvor vi har scoret henholdsvis 10 og 9 point flere end Helsingør og Silkeborg.

Jeg er med på at det nok er en smule irrelevant at komme med den slags facts i en tid hvor nedrykning, set med debatsidens kollektive briller, nærmest er uundgåelig. Jeg er også med på at vi ikke spiller specielt attraktivt fodbold for tiden, og at vi har store offensive udfordringer. Men der er godt nok en udpræget blindhed overfor at den fokus på defensiv stabilisering som man har meldt ud er et fokuspunkt i øjeblikket, rent faktisk fungerer.
Med 14+ mål, må vi prise os lykkelig for vi kan forsvare. Var vi lige så ringe defensiv som offensiv, så det skidt ud. Nu må vi se hvordan vores mirakel 0-0 kur ser ud efter i aften. Med 8 mål på hjemmebane i syv kampe denne sæson, venter der helt sikkert nordjyderne endnu en fest.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Yankee » 20. nov 2017, 10:46

Jesper Schmidt skrev:
Det må jo være den der evne til at spille 0-0 kampe som gør vi er på 3. pladsen i ligaen, når man ser på de seneste 10 kampe - som samtidig er 75% af sæsonen indtil nu. En periode hvor vi har scoret henholdsvis 10 og 9 point flere end Helsingør og Silkeborg.

Jeg er med på at det nok er en smule irrelevant at komme med den slags facts i en tid hvor nedrykning, set med debatsidens kollektive briller, nærmest er uundgåelig. Jeg er også med på at vi ikke spiller specielt attraktivt fodbold for tiden, og at vi har store offensive udfordringer. Men der er godt nok en udpræget blindhed overfor at den fokus på defensiv stabilisering som man har meldt ud er et fokuspunkt i øjeblikket, rent faktisk fungerer.
Stop nu. Hvem siger, at nedrykning er uundgåelig? Hvad er det for noget bavl at skrive?

Jeg skriver jo NETOP at det er den defensive stabilisering, der gør at vi ligger nr. 8 og ikke nr. 13.

Pointen er desuden at vi har fået mange point i de foregående 10 kampe fordi har vundet hjemmekampe mod andre bundhold (Lyngby, Silkeborg og Helsingør), som vi ikke har i de næste 10. Desuden har vi i de sidste 10 kampe kun taget 3 point mere end AC Horsens og kun samme antal som Hobro (inden kampen i aften), så hvis vi skal i top-6 vi skal være endnu bedre i de næste 10 kampe end vi har været i de foregående - selvom vi har et langt hårdere hjemmeprogram. Er det realistisk?

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af birk » 26. nov 2017, 13:23

Man må sige at Nordsjælland gør det fantastisk. Endnu et scoop ved ham amerikaneren, de har hentet.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af De Fem » 27. nov 2017, 09:44

birk skrev:Man må sige at Nordsjælland gør det fantastisk. Endnu et scoop ved ham amerikaneren, de har hentet.
Nu fik de også den rigtige tidligere FCN træner.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 3. dec 2017, 20:24

Hvis vi vinder den sidste kamp i år, ligger vi i top6. Det havde jeg ikke set komme. Vi kan faktisk, hvis tingene mager sig være nr. 4 - det må alt andet lige(også det manglende sprudlende spil) være yderst godkendt.

Sølvpapirshattene kan selvfølgelig sige, at trods den gode placering efter denne runde kan vi faktisk om en uge være nr. 8 og 3 point fra top6
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 3. dec 2017, 20:47

Det er tæt på magisk at se FC Nordsjælland spille fodbold til tider. Herligt. Man må bare anerkende, at resten af ligaen er milevidt efter FCN, FCM og Brøndby denne sæson. Lidt ærgerligt, at det sker i en sæson hvor vi skulle være toppet ifølge den strategiplan man lagde ved udgangen af 2014. FCK er helt væk i år.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Kristian » 3. dec 2017, 20:59

FlæskeFrank skrev:Hvis vi vinder den sidste kamp i år, ligger vi i top6. Det havde jeg ikke set komme. Vi kan faktisk, hvis tingene mager sig være nr. 4 - det må alt andet lige(også det manglende sprudlende spil) være yderst godkendt.

Sølvpapirshattene kan selvfølgelig sige, at trods den gode placering efter denne runde kan vi faktisk om en uge være nr. 8 og 3 point fra top6
Men nu får folk en kamp på stadion der virkelig er værd at komme for..men der skal jo nok være nogle der finder det negative frem:-)
------------------
mvh Kristian

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af 9000AaB » 4. dec 2017, 10:53

Kristian skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis vi vinder den sidste kamp i år, ligger vi i top6. Det havde jeg ikke set komme. Vi kan faktisk, hvis tingene mager sig være nr. 4 - det må alt andet lige(også det manglende sprudlende spil) være yderst godkendt.

Sølvpapirshattene kan selvfølgelig sige, at trods den gode placering efter denne runde kan vi faktisk om en uge være nr. 8 og 3 point fra top6
Men nu får folk en kamp på stadion der virkelig er værd at komme for..men der skal jo nok være nogle der finder det negative frem:-)

Håber godnok der kommer mange her de sidste kampe incl. pokalen på onsdag.

Men når man sidder og kigger tallene på hvordan det går holdet i forhold til sidste år, så der virkelig ikke en særlig stor fremgang holdet har lavet.
Dog manglede vi kun 3 point til top 6 sidste år, og i år bliver det lige så tæt - tror i år at vi skal ramme ca. 34-35 point for top 6 istedet for 38 som sidst.

sad lige og sammenlignede i år i forhold til sidste år efter 18 runder:
16/17 - 22 point, 19-26 målscore
17/18 - 25 point, 17-20 målscore

Så MW har da tordsalt lavet lidt fremgang ;)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Buzz Killington » 4. dec 2017, 14:49

Gamen skrev:Det er tæt på magisk at se FC Nordsjælland spille fodbold til tider. Herligt. Man må bare anerkende, at resten af ligaen er milevidt efter FCN, FCM og Brøndby denne sæson. Lidt ærgerligt, at det sker i en sæson hvor vi skulle være toppet ifølge den strategiplan man lagde ved udgangen af 2014. FCK er helt væk i år.
Ja, hvem der bare havde hurtige, udfordringslystne spillere i front, på begge wings, og på begge backs.

Vi har Pohl, og det er vist det. Det er noget lettere at gardere sig mod. Vores mål, de få vi får, kommer hovedsagligt ekstremt møjsommeligt rugbrødsarbejde og fejl fra modstanderen. Lidt anden underholdsningsværdi.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Alexis » 4. dec 2017, 19:41

Kunne være lækkert hvis FCM kunne give OB en snitter, så vi indhenter en del af målscoren

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af birk » 4. dec 2017, 19:42

Midtjylland er klasser over dem i aften.

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 4. dec 2017, 20:00

Jeg håber da ikke der er nogen der i ramme alvor vil påstå at FCM kun er dødbolde. De har lige udspillet ligaens bedste defensiv på 45 minutter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Buzz Killington » 4. dec 2017, 20:12

Gamen skrev:Jeg håber da ikke der er nogen der i ramme alvor vil påstå at FCM kun er dødbolde. De har lige udspillet ligaens bedste defensiv på 45 minutter.
Teknisk set er Brøndby ligaens bedste defensiv, pt. Uagtet, hvis det en henvisning til vores gamle diskussion, så var det sidste år under Glen, og i den første periode under Jess at de bare var dødbolde. I år, specielt efter 3-4-3 har de et helt andet udtryk. Det vil jeg da gerne indrømme.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 4. dec 2017, 20:19

Snakken om OB som et stensikkert top-6 hold må vel også forstumme lidt. Det er ingen skam at tabe til FCM, men OB har lidt samme problem som os, nemlig at de ikke rigtigt scorer nogle mål. Defensiven er på papiret god, men er vel ikke nok i det lange løb.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 4. dec 2017, 20:25

jonas386 skrev:Snakken om OB som et stensikkert top-6 hold må vel også forstumme lidt. Det er ingen skam at tabe til FCM, men OB har lidt samme problem som os, nemlig at de ikke rigtigt scorer nogle mål. Defensiven er på papiret god, men er vel ikke nok i det lange løb.
Måske lidt søgt konklusion ovenpå en periode på 8 Superliga-kampe, hvor de kun har et dybt ufortjent nederlag til Sønderjyske.

Jeg er helt med på, at du henviser til mit tidligere indlæg, men jeg mener nu stadig at OB har helt andre forudsætninger for at lykkes med det projekt, qua tre angribere der beviseligt kan begå sig i Superligaen, mens vi er markant ringere besat.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af jonas386 » 4. dec 2017, 20:37

Gamen skrev:
jonas386 skrev:Snakken om OB som et stensikkert top-6 hold må vel også forstumme lidt. Det er ingen skam at tabe til FCM, men OB har lidt samme problem som os, nemlig at de ikke rigtigt scorer nogle mål. Defensiven er på papiret god, men er vel ikke nok i det lange løb.
Måske lidt søgt konklusion ovenpå en periode på 8 Superliga-kampe, hvor de kun har et dybt ufortjent nederlag til Sønderjyske.

Jeg er helt med på, at du henviser til mit tidligere indlæg, men jeg mener nu stadig at OB har helt andre forudsætninger for at lykkes med det projekt, qua tre angribere der beviseligt kan begå sig i Superligaen, mens vi er markant ringere besat.
Det var faktisk ikke dig, jeg hentydede til her. Jeg mener ikke, at du har kaldt OB for et stensikkert top-6 hold, hvis du har, så har jeg ikke læst det. Det er helt fair at tro de kommer med i slutspillet, jeg synes bare det er for tidligt at erklære nogen hold (udover de tre forreste) sikre til slutspillet. Hvertfald på nuværende tidspunkt.
- Uanset om OB er bedre besat end os, så har de altså kun scoret 1 (ok, nu to mens jeg skrev indlægget) mål mere end vi har, og er samtidig á point. Det er endda på trods af, at vi vel er i den dårligste forfatning siden 2011. Det er ikke så meget at jeg forventer at vi selv kommer i top-6, men der er altså stadig 3 point at spille om med 8 runder igen.
Eksempelvis virker det jo ikke utænkeligt at vi tager point på FCK i næste runde, eller at hold som OB, Hobro og Horsens taber point, og så kan rækkefølgen pludselig være helt anderledes end bare for to runder siden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Hovedet » 5. dec 2017, 11:19

9000AaB skrev:
Kristian skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis vi vinder den sidste kamp i år, ligger vi i top6. Det havde jeg ikke set komme. Vi kan faktisk, hvis tingene mager sig være nr. 4 - det må alt andet lige(også det manglende sprudlende spil) være yderst godkendt.

Sølvpapirshattene kan selvfølgelig sige, at trods den gode placering efter denne runde kan vi faktisk om en uge være nr. 8 og 3 point fra top6
Men nu får folk en kamp på stadion der virkelig er værd at komme for..men der skal jo nok være nogle der finder det negative frem:-)

Håber godnok der kommer mange her de sidste kampe incl. pokalen på onsdag.

Men når man sidder og kigger tallene på hvordan det går holdet i forhold til sidste år, så der virkelig ikke en særlig stor fremgang holdet har lavet.
Dog manglede vi kun 3 point til top 6 sidste år, og i år bliver det lige så tæt - tror i år at vi skal ramme ca. 34-35 point for top 6 istedet for 38 som sidst.

sad lige og sammenlignede i år i forhold til sidste år efter 18 runder:
16/17 - 22 point, 19-26 målscore
17/18 - 25 point, 17-20 målscore

Så MW har da tordsalt lavet lidt fremgang ;)
Her skal du så lige tage i betragtning, at vi - pointmæssigt! - fik en fremragende start på sæsonen 2016/2017 med 15 point efter de første 7 kampe, hvorefter vi gik helt i stå. I år har pointene været helt anderledes fordelt, og hvor pilen pegede ned i et sort hul på dette tidspunkt i fjor, peger den opad i år. I hvert fald vurderet på point; spillemæssigt mangler der stadig noget i den offensive del.

Besvar