Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Hovedet » 11. aug 2017, 01:46

Buzz Killington skrev:Kunne være vi alligevel skulle ha' skrevet med Zinkernagel da vi havde muligheden. Men han var vist for klejn dengang. Hvor er det forresten dejligt at se et hold der 100% lader spillermaterialet diktere spillestilen. Det ville selvfølgelig ikke passe til en udviklingsklub som os hvor der skal være tråd i det hele, men fantastisk at se ellers middelmådige spillere slå igennem igen og igen i Haderslev.
Ah, kan vi ikke snart droppe den snak om AaB som "udviklingsklub"? Dels fordi det ikke er gået andet end bare tilbage og tilbage i al den tid, vi har talt "udvikling"; dels fordi ordet signalerer, at vi skulle være en slags satellitklub til ambitiøse klubber i Superligaen.

Det er med andre ord ved at udvikle sig til en selvopfyldende profeti. AaB bør omtales som en seriøs aktør i dansk topfodbold, der er aktive på transfermarkedet og som supplerer med unge egenudviklede spillere, når de er dygtige nok til at begå sig i den bedste halvdel af Superligaen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2017, 06:46

Hovedet skrev:
Buzz Killington skrev:Kunne være vi alligevel skulle ha' skrevet med Zinkernagel da vi havde muligheden. Men han var vist for klejn dengang. Hvor er det forresten dejligt at se et hold der 100% lader spillermaterialet diktere spillestilen. Det ville selvfølgelig ikke passe til en udviklingsklub som os hvor der skal være tråd i det hele, men fantastisk at se ellers middelmådige spillere slå igennem igen og igen i Haderslev.
Ah, kan vi ikke snart droppe den snak om AaB som "udviklingsklub"? Dels fordi det ikke er gået andet end bare tilbage og tilbage i al den tid, vi har talt "udvikling"; dels fordi ordet signalerer, at vi skulle være en slags satellitklub til ambitiøse klubber i Superligaen.

Det er med andre ord ved at udvikle sig til en selvopfyldende profeti. AaB bør omtales som en seriøs aktør i dansk topfodbold, der er aktive på transfermarkedet og som supplerer med unge egenudviklede spillere, når de er dygtige nok til at begå sig i den bedste halvdel af Superligaen.
Jeg kan ikke tage ansvar for de konnotationer ordet 'udviklingsklub' har for dig, men når jeg skriver 'udviklingsklub', så mener jeg en klub der har en klar sportslig og økonomisk strategi om at udvikle spillere, og sælge dem videre. Ajax er e.g. en udviklingsklub i den henseende, og at være udviklingsklub betyder ikke nødvendigvis at være satelitklub for andre superligaklubber.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Sauer » 11. aug 2017, 09:36

Pastorius skrev:
Sauer skrev: Jeg tror slet ikke, det er konspiration. Som med alt andet i FCK, kan jeg kun forestille mig, at pressearbejdet bliver styret stramt. Og Ståle har før bevist, at han er typen, der kan bære nag over kritik fra journalister.
Han skal vel nærmest have ros for at være sur på lige dén journalist.
Heh, Morten Crone lader godt nok til at være et tågehorn nogle gange. Men jeg tror stadig Ståles temperament kan afholde flere journalister fra at forsøge sig med en rigtig kritisk vinkel.

Samtidig har han vel egentlig været ret aktiv i pressen i forhold til at tale FCKs chancer ned og betone behovet for at spille holdet sammen. Det har nok også købt ham lidt tid i forhold til presen, selvom det måske ikke burde.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2017, 09:38

Sauer skrev:
Pastorius skrev:
Sauer skrev: Jeg tror slet ikke, det er konspiration. Som med alt andet i FCK, kan jeg kun forestille mig, at pressearbejdet bliver styret stramt. Og Ståle har før bevist, at han er typen, der kan bære nag over kritik fra journalister.
Han skal vel nærmest have ros for at være sur på lige dén journalist.
Heh, Morten Crone lader godt nok til at være et tågehorn nogle gange. Men jeg tror stadig Ståles temperament kan afholde flere journalister fra at forsøge sig med en rigtig kritisk vinkel.

Samtidig har han vel egentlig været ret aktiv i pressen i forhold til at tale FCKs chancer ned og betone behovet for at spille holdet sammen. Det har nok også købt ham lidt tid i forhold til presen, selvom det måske ikke burde.
Ja, bestemt. Det er vi helt enige om.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Hovedet » 12. aug 2017, 13:17

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:
Buzz Killington skrev:Kunne være vi alligevel skulle ha' skrevet med Zinkernagel da vi havde muligheden. Men han var vist for klejn dengang. Hvor er det forresten dejligt at se et hold der 100% lader spillermaterialet diktere spillestilen. Det ville selvfølgelig ikke passe til en udviklingsklub som os hvor der skal være tråd i det hele, men fantastisk at se ellers middelmådige spillere slå igennem igen og igen i Haderslev.
Ah, kan vi ikke snart droppe den snak om AaB som "udviklingsklub"? Dels fordi det ikke er gået andet end bare tilbage og tilbage i al den tid, vi har talt "udvikling"; dels fordi ordet signalerer, at vi skulle være en slags satellitklub til ambitiøse klubber i Superligaen.

Det er med andre ord ved at udvikle sig til en selvopfyldende profeti. AaB bør omtales som en seriøs aktør i dansk topfodbold, der er aktive på transfermarkedet og som supplerer med unge egenudviklede spillere, når de er dygtige nok til at begå sig i den bedste halvdel af Superligaen.
Jeg kan ikke tage ansvar for de konnotationer ordet 'udviklingsklub' har for dig, men når jeg skriver 'udviklingsklub', så mener jeg en klub der har en klar sportslig og økonomisk strategi om at udvikle spillere, og sælge dem videre. Ajax er e.g. en udviklingsklub i den henseende, og at være udviklingsklub betyder ikke nødvendigvis at være satelitklub for andre superligaklubber.
Ja, så må jeg tilstå, at jeg misforstod din brug af ordet "udviklingsklub". Så er vi jo i øvrigt helt enige :-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 13. aug 2017, 21:21

Måske ikke den helt rette tråd, men sjovt at høre fans brokke sig over dommerpræstationen i Randers-Brøndby-kampen. Og de enkelte fangrupperinger mener selvfølgelig deres holdt bliver ekstra snydt.

Men når de to hold løber offside 22 gange i løbet af en kamp, så er det håbløst udelukkende at fokusere på dommerpræstationen. Så er der klart to hold, som ikke var klar til kamp. Så ikke kampen, og ved ikke om det kun var det ene hold som løb offside.

Typisk fanmentalitet at brokke sig vildt over måske-kendelser(større eller mindre) i stedet for at kritisere deres hold. For det er ikke i orden at blive ved med at havne i offside - 22 gange i kamp !!!
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. aug 2017, 21:25

FlæskeFrank skrev:Måske ikke den helt rette tråd, men sjovt at høre fans brokke sig over dommerpræstationen i Randers-Brøndby-kampen. Og de enkelte fangrupperinger mener selvfølgelig deres holdt bliver ekstra snydt.

Men når de to hold løber offside 22 gange i løbet af en kamp, så er det håbløst udelukkende at fokusere på dommerpræstationen. Så er der klart to hold, som ikke var klar til kamp. Så ikke kampen, og ved ikke om det kun var det ene hold som løb offside.

Typisk fanmentalitet at brokke sig vildt over måske-kendelser(større eller mindre) i stedet for at kritisere deres hold. For det er ikke i orden at blive ved med at havne i offside - 22 gange i kamp !!!
Det er vel også de to hold som har spillerne som generelt løber rigtigt meget i offside, Pourie for Randers og Wilchek/Pukki for Brøndby.

Jeg så heller ikke kampen, men piverierne på bold.dk er da underholdende, men dog også noget man er vant til.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. aug 2017, 10:42

FlæskeFrank skrev:Måske ikke den helt rette tråd, men sjovt at høre fans brokke sig over dommerpræstationen i Randers-Brøndby-kampen. Og de enkelte fangrupperinger mener selvfølgelig deres holdt bliver ekstra snydt.

Men når de to hold løber offside 22 gange i løbet af en kamp, så er det håbløst udelukkende at fokusere på dommerpræstationen. Så er der klart to hold, som ikke var klar til kamp. Så ikke kampen, og ved ikke om det kun var det ene hold som løb offside.

Typisk fanmentalitet at brokke sig vildt over måske-kendelser(større eller mindre) i stedet for at kritisere deres hold. For det er ikke i orden at blive ved med at havne i offside - 22 gange i kamp !!!

Jeg er helt uenig. Om man så løber offside 10.000 gange i en kamp skal dommeren da stadig dømme korrekt. Og hvis man bliver snydt af dommeren forstår jeg godt man øffer.

Jeg har ikke set hverken kampen eller folk der hyler. Styrer helt udenom de gule...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Hanga » 14. aug 2017, 11:55

Køllen I Møllen skrev:
FlæskeFrank skrev:Måske ikke den helt rette tråd, men sjovt at høre fans brokke sig over dommerpræstationen i Randers-Brøndby-kampen. Og de enkelte fangrupperinger mener selvfølgelig deres holdt bliver ekstra snydt.

Men når de to hold løber offside 22 gange i løbet af en kamp, så er det håbløst udelukkende at fokusere på dommerpræstationen. Så er der klart to hold, som ikke var klar til kamp. Så ikke kampen, og ved ikke om det kun var det ene hold som løb offside.

Typisk fanmentalitet at brokke sig vildt over måske-kendelser(større eller mindre) i stedet for at kritisere deres hold. For det er ikke i orden at blive ved med at havne i offside - 22 gange i kamp !!!

Jeg er helt uenig. Om man så løber offside 10.000 gange i en kamp skal dommeren da stadig dømme korrekt. Og hvis man bliver snydt af dommeren forstår jeg godt man øffer.

Jeg har ikke set hverken kampen eller folk der hyler. Styrer helt udenom de gule...
Offside reglen er i bund og grund en problematisk regel, fordi den er alt for svær at bedømme for linjevogteren. Det går så utrolig hurtigt og det er meget svært at vurdere om spilleren var on eller offside på afleveringstidspunktet, især hvis forsvar og angriber rykker i hver sin retning.

Selvfølgelig øffer man alligevel, hvis det er gået ud over én selv. For man er jo frustreret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 14. aug 2017, 14:48

Jeg skal love for, at bølgerne gik højt i Randers i Canal 9's program, hvor man kom bag kulissen. Hvordan mon den slags ville se ud i AaB?
Forestiller mig egentlig at vi har ganske få der hæver stemmen i sådan nogle situationer, udover Risgård. Der er lidt for mange Curth-typer i truppen.

Selvfølgelig er det fint med åbenhed, men det virker ikke som verdens bedste idé at udstille så meget af det der er mellem spillere og ledere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2017, 15:09

Gamen skrev:Jeg skal love for, at bølgerne gik højt i Randers i Canal 9's program, hvor man kom bag kulissen. Hvordan mon den slags ville se ud i AaB?
Forestiller mig egentlig at vi har ganske få der hæver stemmen i sådan nogle situationer, udover Risgård. Der er lidt for mange Curth-typer i truppen.

Selvfølgelig er det fint med åbenhed, men det virker ikke som verdens bedste idé at udstille så meget af det der er mellem spillere og ledere.
Hvad skete der?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Hanga » 14. aug 2017, 15:19

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:Jeg skal love for, at bølgerne gik højt i Randers i Canal 9's program, hvor man kom bag kulissen. Hvordan mon den slags ville se ud i AaB?
Forestiller mig egentlig at vi har ganske få der hæver stemmen i sådan nogle situationer, udover Risgård. Der er lidt for mange Curth-typer i truppen.

Selvfølgelig er det fint med åbenhed, men det virker ikke som verdens bedste idé at udstille så meget af det der er mellem spillere og ledere.
Hvad skete der?
Indslaget kan ses på Canal9's facebook side.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2017, 15:42

Hanga skrev:
Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:Jeg skal love for, at bølgerne gik højt i Randers i Canal 9's program, hvor man kom bag kulissen. Hvordan mon den slags ville se ud i AaB?
Forestiller mig egentlig at vi har ganske få der hæver stemmen i sådan nogle situationer, udover Risgård. Der er lidt for mange Curth-typer i truppen.

Selvfølgelig er det fint med åbenhed, men det virker ikke som verdens bedste idé at udstille så meget af det der er mellem spillere og ledere.
Hvad skete der?
Indslaget kan ses på Canal9's facebook side.
Tanks
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af FlæskeFrank » 14. aug 2017, 17:57

Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er helt uenig. Om man så løber offside 10.000 gange i en kamp skal dommeren da stadig dømme korrekt. Og hvis man bliver snydt af dommeren forstår jeg godt man øffer.

Jeg har ikke set hverken kampen eller folk der hyler. Styrer helt udenom de gule...
Offside reglen er i bund og grund en problematisk regel, fordi den er alt for svær at bedømme for linjevogteren. Det går så utrolig hurtigt og det er meget svært at vurdere om spilleren var on eller offside på afleveringstidspunktet, især hvis forsvar og angriber rykker i hver sin retning.

Selvfølgelig øffer man alligevel, hvis det er gået ud over én selv. For man er jo frustreret.
1) Selvfølgelig skal dommeren dømme korrekt. Og 2) Ja, den er svær for linjedommeren, men 100 gange sværere for tilskuere og tv-folket, da de sjældent er på rette linje. At TV så mener, at de kan bringe i 7. slow om det er rigtig eller ej gør stadig linjedommeren til det bedst kvalificeret menneske på jorden til at dømme reglen.

Hvis hvert hold har løbet offside 11 gange i en kamp, så kan en enkelt eller to måske være tvivlsomme dommerkendelser, men så er holdet som udgangspunkt for ringe på dagen, og derfor bør man måske ikke brokke sig over alle andres mulige utilstrækkelighed. Når der er f.eks. speedway så tyvstarter Nicki Pedersen jo heller ikke hver anden gang(han skal jo også have tid til at komme op og slås og brække kraveben eller andet).
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 19. aug 2017, 19:33

Forfærdeligt at se Haderslev i Parken, sønderjyderne smider sig konstant ned og opfører sig som en flok sydeuropæere.

Respekt for det Haderslev udretter med et begrænset budget men hold da op hvor er det er primitivt kontrahold.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af birk » 20. aug 2017, 08:25

AaB er da ligeså primitiv i deres spillestil pt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Hanga » 20. aug 2017, 12:26

birk skrev:AaB er da ligeså primitiv i deres spillestil pt.
Primitivt er ikke det rigtige ord. At spille primitivt er at spille enkelt og ukompliceret, med få taktiske instrukser. Vi forsøger stadig at spille en ret omstændig og krævende spillestil, hvor bolden skal spilles frem langs jorden med tålmodighed. At det så slet ikke lykkes for os, og at vi i øjeblikket gør det med meget forsigtighed, er en anden sag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af NIN » 20. aug 2017, 14:22

Hanga skrev:
birk skrev:AaB er da ligeså primitiv i deres spillestil pt.
Primitivt er ikke det rigtige ord. At spille primitivt er at spille enkelt og ukompliceret, med få taktiske instrukser. Vi forsøger stadig at spille en ret omstændig og krævende spillestil, hvor bolden skal spilles frem langs jorden med tålmodighed. At det så slet ikke lykkes for os, og at vi i øjeblikket gør det med meget forsigtighed, er en anden sag.
Hvorfor er det primitivt, at spille enkelt og ukompliceret?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Hanga » 20. aug 2017, 14:26

NIN skrev:
Hanga skrev:
birk skrev:AaB er da ligeså primitiv i deres spillestil pt.
Primitivt er ikke det rigtige ord. At spille primitivt er at spille enkelt og ukompliceret, med få taktiske instrukser. Vi forsøger stadig at spille en ret omstændig og krævende spillestil, hvor bolden skal spilles frem langs jorden med tålmodighed. At det så slet ikke lykkes for os, og at vi i øjeblikket gør det med meget forsigtighed, er en anden sag.
Hvorfor er det primitivt, at spille enkelt og ukompliceret?
Jeg forholder mig egentlig blot til hvad ordet betyder :P

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=primitiv

Jeg synes ikke det passer til den spillestil som Wieghorst ønsker vi skal gennemføre. Personligt kunne jeg godt ønske mig, at vi til tider spillede lidt mere primitivt - forstået på den måde, at vi får indøvet nogle lidt mere basale og direkte angrebsmønstre (ikke lange bolde), som vi kan falde tilbage til når det tålmodige pasningsspil ikke fører nogen veje.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af NIN » 20. aug 2017, 14:31

Hanga skrev:
NIN skrev:
Hanga skrev:
birk skrev:AaB er da ligeså primitiv i deres spillestil pt.
Primitivt er ikke det rigtige ord. At spille primitivt er at spille enkelt og ukompliceret, med få taktiske instrukser. Vi forsøger stadig at spille en ret omstændig og krævende spillestil, hvor bolden skal spilles frem langs jorden med tålmodighed. At det så slet ikke lykkes for os, og at vi i øjeblikket gør det med meget forsigtighed, er en anden sag.
Hvorfor er det primitivt, at spille enkelt og ukompliceret?
Jeg forholder mig egentlig blot til hvad ordet betyder :P

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=primitiv

Jeg synes ikke det passer til den spillestil som Wieghorst ønsker vi skal gennemføre. Personligt kunne jeg godt ønske mig, at vi spillede lidt mere primitivt - forstået på den måde, at vi får indøvet nogle lidt mere basale og direkte angrebsmønstre (ikke lange bolde), som vi kan falde tilbage til når det tålmodige pasningsspil ikke fører nogen veje.
Det var sådan set ikke det, men hvorfor det er primitivt?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar