Superligaen 2017/2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Lindmark » 22. apr 2018, 13:34

Klaus skrev:Ved ikke om der skrevet om det før???? Men når man kigger på stillingen på diverse sider, står der, at 4. pladsen giver playoffkampe om en europacup-kval-plads. Betyder det, at såfremt fx Brøndby vinder både pokal og mesterskab, at den plads rykker ned til 5.-pladsen (os).... Jeg bilder mig ind at have læst, at Danmark har 1 clkvalplads og 3 europaleague, men hvis det er forkert, kan en 5. plads alligevel godt gå hen og blive lidt sjov.

http://www.livescore.com/soccer/denmark ... mpionship/
Top 3 får kval til CL/EL, og fjerdepladsen kommer kun i spil såfremt en af medaljevinderne også vinder pokalen. Og så skal tredje-/fjerdepladsen også vinde en playoff-kamp på egen bane mod vinderen af 'nedrykningsspillet'...
Lindmark / Vendelbokartellet

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Alexis » 22. apr 2018, 20:46

Så scorede FCN centrale midtbane Mathias Jensen sit 11 sæsonmål. Det er det samme som Kusk, Flores, Børsting, Thellufsen, Risgaard, Wurtz, Lesniak, Abildgaard, Magnus Christensen og Kakeeto har lavet til sammen. Her skal vi virkelig udvikle os, så det hele ikke afhænger af Pohl og dødbolde

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af frederikshavneren » 22. apr 2018, 21:16

Alexis skrev:Så scorede FCN centrale midtbane Mathias Jensen sit 11 sæsonmål. Det er det samme som Kusk, Flores, Børsting, Thellufsen, Risgaard, Wurtz, Lesniak, Abildgaard, Magnus Christensen og Kakeeto har lavet til sammen. Her skal vi virkelig udvikle os, så det hele ikke afhænger af Pohl og dødbolde
FCN kommer til at score kassen på Mathias Jensen

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af BassogogsVen » 24. apr 2018, 11:21

frederikshavneren skrev:
Alexis skrev:Så scorede FCN centrale midtbane Mathias Jensen sit 11 sæsonmål. Det er det samme som Kusk, Flores, Børsting, Thellufsen, Risgaard, Wurtz, Lesniak, Abildgaard, Magnus Christensen og Kakeeto har lavet til sammen. Her skal vi virkelig udvikle os, så det hele ikke afhænger af Pohl og dødbolde
FCN kommer til at score kassen på Mathias Jensen
Med rette. Han er en gudsbenådet fodboldspiller. Talentarbejde, man kun kan drømme om, når man sidder og kigger på MC, Børsting og Blåbjerg.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Kristian » 24. apr 2018, 11:46

BassogogsVen skrev:
frederikshavneren skrev:
Alexis skrev:Så scorede FCN centrale midtbane Mathias Jensen sit 11 sæsonmål. Det er det samme som Kusk, Flores, Børsting, Thellufsen, Risgaard, Wurtz, Lesniak, Abildgaard, Magnus Christensen og Kakeeto har lavet til sammen. Her skal vi virkelig udvikle os, så det hele ikke afhænger af Pohl og dødbolde
FCN kommer til at score kassen på Mathias Jensen
Med rette. Han er en gudsbenådet fodboldspiller. Talentarbejde, man kun kan drømme om, når man sidder og kigger på MC, Børsting og Blåbjerg.
Vi har været der, hvor vi havde nogle gode årgange. Men de hænger ikke på træerne og der er langt mellem spillere af Mathias Jensen kvalitet i DK.
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gamen » 24. apr 2018, 14:13

Kristian skrev: Vi har været der, hvor vi havde nogle gode årgange. Men de hænger ikke på træerne og der er langt mellem spillere af Mathias Jensen kvalitet i DK.
Men vi har ikke formået at udvikle én eneste central midtbanespiller af hans type siden Silberbauer (og til dels Lucas). Alle vores er sådan nogle anonyme boldflyttere.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af martinaalborg » 26. apr 2018, 07:05

Er der nyt i Sønderjyske sagen???

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af martinaalborg » 26. apr 2018, 12:19

martinaalborg skrev:Er der nyt i Sønderjyske sagen???
Pinlig dom!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 26. apr 2018, 12:28

martinaalborg skrev:
martinaalborg skrev:Er der nyt i Sønderjyske sagen???
Pinlig dom!
Ja, jeg synes de skulle have frataget FCM to point, selvom man ikke rigtig kan bevise noget. Det er en ommer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Gnu » 26. apr 2018, 13:11

Ingen, og slet ikke Divisionsforeningen, havde interesse i at SøndejyskE skulle straffes, for så havde det åbnet for det rene ragnarock. Så selvfølgelig endte det uden straf.

I øvrigt lidt mærkværdigt, at kun SønderjyskE er blevet undersøgt mens OB også havde fordel af at tabe til et bovlamt Randers-hold. De var bare smarte nok til at lægge sig ned fra starten, så det ikke blev helt så åbenlyst som SønderjyskE der dækkede helt groteskt op til sidst.

Jeg gætter på, at alle i Divisionsforeningen er meget, meget lettede over, at både Hobro og SøndejyskE er sikrede, så SøndejyskEs nederlag ikke går ud over Hobro. I mellemtiden sidder alle i Divisionsforeningen nu og krydser alt, hvad de kan for at Brøndby vinder mesterskabet så de to point som Gylletanken fik foræret mod SønderjyskE ikke bliver afgørende.

Denne struktur, som giver incitament til at tabe, er HELT ude at skide.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 26. apr 2018, 13:12

Pastorius skrev:
martinaalborg skrev:
martinaalborg skrev:Er der nyt i Sønderjyske sagen???
Pinlig dom!
Ja, jeg synes de skulle have frataget FCM to point, selvom man ikke rigtig kan bevise noget. Det er en ommer.
Det vil jo i praksis betyde, at fra det øjeblik kampen gik ind i sin kriminelle fase, ville FCM være uden chance for at vinde den. Jeg kan ikke se, hvorfor FCM skal straffes på, at Sønderjyske lader dem score, hvis det var det der skete.

Hvis nogen skal straffes, må det være de tosser, der har vedtaget en struktur, der indbyder til den slags. Og endda have betalt nogle belgiere (eller hollændere?) i dyre domme for det. Der kræver jo ikke mange hjerneceller at forudse, at sådan en situation vil opstå.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 26. apr 2018, 13:17

sulakvelidze skrev:
Pastorius skrev:
martinaalborg skrev:
martinaalborg skrev:Er der nyt i Sønderjyske sagen???
Pinlig dom!
Ja, jeg synes de skulle have frataget FCM to point, selvom man ikke rigtig kan bevise noget. Det er en ommer.
Det vil jo i praksis betyde, at fra det øjeblik kampen gik ind i sin kriminelle fase, ville FCM være uden chance for at vinde den. Jeg kan ikke se, hvorfor FCM skal straffes på, at Sønderjyske lader dem score, hvis det var det der skete.

Hvis nogen skal straffes, må det være de tosser, der har vedtaget en struktur, der indbyder til den slags. Og endda have betalt nogle belgiere (eller hollændere?) i dyre domme for det. Der kræver jo ikke mange hjerneceller at forudse, at sådan en situation vil opstå.
Pas nu på med at tage alt jeg skriver, alt for alvorligt.
Jeg synes jo det er fair nok at man ikke rejser en sag, hvis man ikke mener den er stærk nok til at føre til nogen sanktioner. (Og så hader jeg FCM)
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af sulakvelidze » 26. apr 2018, 14:08

Ja, ok på den måde. Så er jeg med. :D

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Kristian » 6. maj 2018, 12:27

Mens vi intet har at spille for og ej heller ser en skid fremskridt i nogen ting, så viser AGF og OB, at man sagtens kan motiveres til at spille i nedryknigsspil. God ramme de spiller under i dag.

Må da trodsalt være noget sjovere.
------------------
mvh Kristian

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Frygah » 6. maj 2018, 12:38

Kristian skrev:Mens vi intet har at spille for og ej heller ser en skid fremskridt i nogen ting, så viser AGF og OB, at man sagtens kan motiveres til at spille i nedryknigsspil. God ramme de spiller under i dag.

Må da trodsalt være noget sjovere.
Samtidig ser deres offensiv fodbold faktisk også underholdende ud. Hurtige pasninger, skud på mål, dybdeløb og det hele. Alt det vores dødsyge pasningsbold sidelæns mangler.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Frygah » 7. maj 2018, 19:42

Sidder og ser kampen mellem de to FC-klubber. Og så kører der sgu reklamer med lyd på midt under kampen - Er det virkelig normalt? Jeg indrømmer det er noget tid siden jeg har været på stadion, men jeg troede sgu egentlig ikke den slags kørte under kampen med lyd på?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Frygah » 14. maj 2018, 21:22

Nu er mesterskabskampen åbnet op igen, men jeg må indrømme jeg kan simpelthen ikke andet end at håbe BIF vinder den. Det strider måske at vi historisk ikke kan lide BIF og alt det der, men jeg kan bare ikke få mig selv til at håbe på FCM bliver mestre. Dels på grund af hele Bach-Bak mentaliteten der hersker derude, i en nærmest sektlignende tilstand. Men også i høj grad på hvordan de spiller fodbold i dag.

Tim Sparv er simpelthen bare et dumt svin. Jeg kan godt lide spillere der kriger rundt, og som Würtz trækker nogle kort fordi de går ind i tacklinger 100%. Men Sparv er jo bare en idiot der stempler, bevidst går ind og træder/sparker på en Mukhtar, og slipper fandme afsted med det. Det er så usselt, og når man så kombinerer det med Onuachu der banker albuer i hovedet på alt og alle, og de kører Horsens-stilen, så giver jeg op. De skal fandme ikke vinde det mesterskab.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Pastorius » 14. maj 2018, 21:27

Frygah skrev:Nu er mesterskabskampen åbnet op igen, men jeg må indrømme jeg kan simpelthen ikke andet end at håbe BIF vinder den. Det strider måske at vi historisk ikke kan lide BIF og alt det der, men jeg kan bare ikke få mig selv til at håbe på FCM bliver mestre. Dels på grund af hele Bach-Bak mentaliteten der hersker derude, i en nærmest sektlignende tilstand. Men også i høj grad på hvordan de spiller fodbold i dag.

Tim Sparv er simpelthen bare et dumt svin. Jeg kan godt lide spillere der kriger rundt, og som Würtz trækker nogle kort fordi de går ind i tacklinger 100%. Men Sparv er jo bare en idiot der stempler, bevidst går ind og træder/sparker på en Mukhtar, og slipper fandme afsted med det. Det er så usselt, og når man så kombinerer det med Onuachu der banker albuer i hovedet på alt og alle, og de kører Horsens-stilen, så giver jeg op. De skal fandme ikke vinde det mesterskab.
Prøv at overveje hvor fedt det ville være at lukke røven på et fyldt Brøndby stadion, kældt på til guldfest i sidste spillerunde. Høre Værge og Frimann græde snot og i det hele taget bare se de dumme svin lide.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af MrBangDK » 14. maj 2018, 21:36

Pastorius skrev:
Frygah skrev:Nu er mesterskabskampen åbnet op igen, men jeg må indrømme jeg kan simpelthen ikke andet end at håbe BIF vinder den. Det strider måske at vi historisk ikke kan lide BIF og alt det der, men jeg kan bare ikke få mig selv til at håbe på FCM bliver mestre. Dels på grund af hele Bach-Bak mentaliteten der hersker derude, i en nærmest sektlignende tilstand. Men også i høj grad på hvordan de spiller fodbold i dag.

Tim Sparv er simpelthen bare et dumt svin. Jeg kan godt lide spillere der kriger rundt, og som Würtz trækker nogle kort fordi de går ind i tacklinger 100%. Men Sparv er jo bare en idiot der stempler, bevidst går ind og træder/sparker på en Mukhtar, og slipper fandme afsted med det. Det er så usselt, og når man så kombinerer det med Onuachu der banker albuer i hovedet på alt og alle, og de kører Horsens-stilen, så giver jeg op. De skal fandme ikke vinde det mesterskab.
Prøv at overveje hvor fedt det ville være at lukke røven på et fyldt Brøndby stadion, kældt på til guldfest i sidste spillerunde. Høre Værge og Frimann græde snot og i det hele taget bare se de dumme svin lide.
Det er så sekunder inden du bliver overdænget med romerlys, mønter, kanyler, lightere etc, hvorefter du skal eskorteres ud til din bil som er smadret til ukendelighed, som så er inden du bliver trampet halvt ihjel af tre kvinder med røvgevir og overarme så tykke som Børstings lår!

Ud over det, så er tanken om Frimann og Werge herlig ;)
Ska' vi hak'?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superligaen 2017/2018

Indlæg af Frygah » 14. maj 2018, 21:47

Pastorius skrev:
Frygah skrev:Nu er mesterskabskampen åbnet op igen, men jeg må indrømme jeg kan simpelthen ikke andet end at håbe BIF vinder den. Det strider måske at vi historisk ikke kan lide BIF og alt det der, men jeg kan bare ikke få mig selv til at håbe på FCM bliver mestre. Dels på grund af hele Bach-Bak mentaliteten der hersker derude, i en nærmest sektlignende tilstand. Men også i høj grad på hvordan de spiller fodbold i dag.

Tim Sparv er simpelthen bare et dumt svin. Jeg kan godt lide spillere der kriger rundt, og som Würtz trækker nogle kort fordi de går ind i tacklinger 100%. Men Sparv er jo bare en idiot der stempler, bevidst går ind og træder/sparker på en Mukhtar, og slipper fandme afsted med det. Det er så usselt, og når man så kombinerer det med Onuachu der banker albuer i hovedet på alt og alle, og de kører Horsens-stilen, så giver jeg op. De skal fandme ikke vinde det mesterskab.
Prøv at overveje hvor fedt det ville være at lukke røven på et fyldt Brøndby stadion, kældt på til guldfest i sidste spillerunde. Høre Værge og Frimann græde snot og i det hele taget bare se de dumme svin lide.
Jeg er da ikke uenig. Men i samme ombæring skal vi så høre på Bach-Bak, Steinlein og Rasmus Ankersen fortælle vidt og bredt om DNA, scouting-redskaber og hvad ved jeg, samtidig med de svælger rundt i tidligere nævnte sektlignende ekstase.

Måske man bare skulle drikke sig ned mandag...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar