Ekstern finansiering

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Ekstern finansiering

Indlæg af frederikshavneren » 23. jan 2018, 00:54

Afledt af nogle af Fcm indlæggene i andre tråde tænker jeg at det kan være interessant med en tråd om et emne som ofte lurer lige under overfladen.

AaB burde være et etableret tophold (top 4) men er i stedet reduceret til et ligegyldigt midterhold, hverken resultater, budget eller udmeldinger er til mere.
Hvis vi skal tilbage til hvor klubben hører til skal budgettet øges betragteligt, det bliver svært med mindre der kigges på ekstern finansiering/salg af klubben.

Så længe der er tale om en seriøs investor ser jeg ikke noget problem i at afhænde klubben, om det er en seriøs rigmand eller anonyme nordjyske erhvervsbosser der styrer klubben ser jeg ikke som den store forskel. Det der er afgørende er klubbens budget, for det er budgettet der i sidste ende har meget stor betydning for de sportslige resultater.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Brodernumsi » 23. jan 2018, 03:31

Helt enig, lad os bare få et juicy købehold, så vi kan spille om top-2, og komme i Europa hver sæson.
Hver dag inden jeg lægger mig til at sove, så be'r jeg til Gud om, at en excentrisk milliardær, der keder sig lidt for meget, vil kigge i AaBs retning.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af doukas » 23. jan 2018, 07:32

Helt, helt helt enig. Selv drømme jeg om en excentrisk russer eller kineser med en flosset moral. Kæft det kunne være fedt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Sanchez94 » 23. jan 2018, 08:06

Jeg vil hellere kastreres med døv ske, end at se det nordjyske flagskib blive solgt til en eller anden suspekt odds sætter eller indisk fladbrøds general...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af frederikshavneren » 23. jan 2018, 08:37

Sanchez94 skrev:Jeg vil hellere kastreres med døv ske, end at se det nordjyske flagskib blive solgt til en eller anden suspekt odds sætter eller indisk fladbrøds general...
Hvorfor?
I DK hører man så godt som intet til Benham, han virker da umiddelbart som en seriøs investor.

I den ideelle verden ønsker jeg da også at AaB er på egne hænder, men hvis jeg kigger på realiteterne hvor der i de senere år er sket en voldsom polarisering i toppen af dansk fodbold (FCK, Brøndby og Fcm), så bliver vi nødsaget til at hæve budgettet væsentligt hvis vi skal være et konkurrence dygtigt tophold.

Hvis vi vil være med hvor der er sjovt så skal der mange penge til. Om man bryder sig om det eller ej så er det altså pengene der styrer, vi kan selvfølgelig også vælge at bibeholde den nuværende kurs hvor det opfattes som en stor succes at snige sig med i slutspillet som det tynde øl. Den manglende interesse for klubben og tilskuerne der stemmer med fødderne viser at nordjyderne ikke gider den middelmådighed og dårlige resultater som kendetegner klubben i disse år.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af ekni99 » 23. jan 2018, 08:59

doukas skrev:Helt, helt helt enig. Selv drømme jeg om en excentrisk russer eller kineser med en flosset moral. Kæft det kunne være fedt.
Kunne ikke være mere enig: Personlig har jeg altid ønsket mig en sheik fra Dubai, så kan holdet også få billige træningsture ned i varmen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Kasper » 23. jan 2018, 09:14

Lad os få Vincent Tan ind, så kan vi også få nogle andre trøjer.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Gamen

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Gamen » 23. jan 2018, 09:16

Jeg tror vi kan være ret sikre på, at AaB aldrig ville tillade en udenlandsk investor.
De ville formentlig lede efter en Jan Bech Andersen-type, der ikke kræver den store indflydelse for pengene og stadig har både lokalpatriotisme og klubfølelse som drivkraft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 09:35

Hvorfor burde vi være et top-4 hold?

Selvfølgelig gælder det om at vinde, så det ultimative mål vil selvfølgelig være at vi kan gøre os i CL år efter år.

De fleste af os, vil alligevel nok være enige om at det ikke er et mål vi realistisk kan nå på kort tid, men alt derunder er vel bare mellemregninger.

De fleste af os er også enige om at der er en ret sikker sammenhæng mellem økonomi og sportslig succes. Den er ikke 1-1 men sammnhæng er der, og den gælder begge veje.

For mig er det at blive de bedste ikke et mål i sig selv. Det gælder om at finde ud af hvem man gerne vil være, hvad man har at gøre med og derfra nå sit maksimale potentiale. Men grænserne er ikke faste, dem kan man selv påvirke. Det interessante er at udfordre sine vilkår og forsøge at sprænge grænserne for hvor langt man kan nå - uden at gå på kompromis med sine principper.

Jeg støtter helt op bagved de principper jeg kan se AaB arbejde efter.

1) Man skal opføre sig ordenligt
2) Man vil gerne udvikle talenter - og hele mennesker
3) Man vil gøre det fra en sund økonomisk base
4) Udvikling nåes gennem konstante forbedringer i organisationen, efterhånden som der er økonomi til det.

Når det så er sagt, så har vi siden 2014 ikke nået det sportslige potentiale vi har. Det er ikke godt, og det skal der gøres noget ved. Skal jeg pege på en generel ting, hvor jeg mener vi som klub fejler i den måde vi arbejder på, så er det et overdrevent fokus på at få de mennesker vi ansætter til at passe ned i AaB-skabelonen, fremfor at finde mennesker med de rigtige egenskaber, og så skabe rum til at de kan udfolde sig bedst muligt.

Jeg tænker primært på trænere her. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke mener at hverken vores nuværende eller forrige træner har de menneskelige egenskaber der skal til for at få det bedste frem i AaB. Skulle man være i tvivl, så kan man bare sammenligne med de 4 der for alvor har gjort det resultatmæssigt godt i AaB. Pylle, Bache, Hamrén og Kent. Fælles for dem alle er at de på hver sin måde har været stærke personligheder, der har været i stand til at påvirke den måde AaB (ikke holdet men hele organisationen) udvikler sig på. Det har de gjort sammen med Lynge, som har været næsten enevældig bestemmende, også ud over det sportslige i den tid han var i spidsen.

Jeg kan godt tvivle lidt på om Gaarde helt har den magt i AaB der skal til for virkelig at sætte den sportslige retning sammen med en stærk trænger. Men magt er ikke noget man får, det er noget man tiltager sig, og gør sig fortjent til. Men indtil videre har vi ikke magtet at få ansat den stærke træner, som jeg mener er en forudsætning (i endnu højere grad end bare økonomien) for at AaB igen skal kunne skabe de resultater, som for alvor gør os stolte.

Det jeg ikke kan se udefra, er om det måske ikke allerede er det vi har forsøgt, men blot ikke evnet. Jeg ved ikke om vores organisation og vores udgangspunkt er stærkt nok til at tiltrække de ledende kræfter vi gerne vil have. Heller ikke i Lyngetiden gik det altid godt. Rioch, Pehrsson (for blot at tage de mest åbenlyse) var slet ikke det der skulle til i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 09:36

Gamen skrev:Jeg tror vi kan være ret sikre på, at AaB aldrig ville tillade en udenlandsk investor.
De ville formentlig lede efter en Jan Bech Andersen-type, der ikke kræver den store indflydelse for pengene og stadig har både lokalpatriotisme og klubfølelse som drivkraft.
Du mener ikke JBA kræver den store indflydelse i BIF? I mine øjne kræver han enevældig magt - og har den.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af sulakvelidze » 23. jan 2018, 10:30

Enhver kan jo kun tale for sig selv, og jeg kan godt respektere det modsatte synspunkt. Jeg deler det bare slet ikke. For jeg kan for min del sige, at hvis AaB en dag bliver et stykke legetøj for en tilfældig milliardær, står jeg af på interessen for dansk fodbold - også over for AaB. Jeg kan ikke leve med at se min klub ejet af en mand fra London, Calcutta eller Beijing og vide, at al AaB's succes og titler kan tilskrives hans penge.

Det er noget helt andet, hvis det er lokale pengemænd/rige AaB-tilhængere, der løfter klubben økonomisk. Dog skal der stadig være fornuft og ordentlighed i det, så det ikke udvikler sig til Jan Bech/Brøndby-modellen, hvor eneste forskel fra dem til FCM er, at Brøndbys sugar daddy trods alt har hjertet med.

Jeg ved godt, at fodbold længe har udviklet sig i den retning. Men i stedet for at hoppe med på vognen og drømme om, at AaB bliver lige så gode som FCM til at være ejet af andre, synes jeg man skal bruge kræfterne på at opfordre til ordentlighed i fodboldverdenen. Der er ikke noget galt med, at den får flere og flere penge, men når pengene ødelægger ligaer og gør ædle turneringer til et kapløb mellem en håndfuld klubber med overdrevne forbrug, er det galt. Financial Fair Play er en god tanke, men virker åbenlyst ikke i sin nuværende form. Det bør dog være muligt at indrette et system, så konkurrencen bliver på et andet plan end at se lækrest ud på flisen foran vejen med de dyre biler.

Og det synes jeg, man bør arbejde for. Ikke mindst i dansk fodbold, hvor pengene er så små, at man ikke skal være meget milliardær for at vælte turneringen fra den ene dag til den anden. En ordning som i tysk fodbold, hvor en klub skal eje 51 procent af egne aktier for at være med, bør hurtigst muligt indføres. Jeg fatter ikke, at DBU tilsyneladende ikke engang har overvejet det.

Gamen

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Gamen » 23. jan 2018, 12:13

Pastorius skrev: Du mener ikke JBA kræver den store indflydelse i BIF? I mine øjne kræver han enevældig magt - og har den.
Aktivt ejerskab, jo. Men med sund respekt for både fans og amatørafdeling. Der er væsentligt forskel på at være ejet af f.eks. en amerikansk underholdningskoncern, og så på at være ejet af en lokal rigmand, med rødder i klubben og området.
Det er da stort set også kun gået én vej for Brøndby de sidste par år, bl.a. med ansættelsen af Troels Bech og Zorniger, og markant fremgang på og udenfor banen.

Igen, jeg tror ikke AaB ville overveje en udenlandsk investor - overhovedet - men jeg føler mig ganske sikker på at man ville overveje en lokal, nordjysk forankret investorgruppe. Det er trods alt også en lokal investorgruppe, der har været primus motor ifht. at få os på fode igen.

Gamen

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Gamen » 23. jan 2018, 12:20

sulakvelidze skrev:En ordning som i tysk fodbold, hvor en klub skal eje 51 procent af egne aktier for at være med, bør hurtigst muligt indføres. Jeg fatter ikke, at DBU tilsyneladende ikke engang har overvejet det.
På det her punkt er vi (af fodboldromantiske årsager )enige. Man har det også i Sverige, og har trods gentagne afstemninger op igennem 00'erne i Riksidrottsförbundet ikke ændret på det.
Det giver nogle udfordringer ifht. kapital, men også mere jævne vilkår i den bedste liga.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 12:25

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Du mener ikke JBA kræver den store indflydelse i BIF? I mine øjne kræver han enevældig magt - og har den.
Aktivt ejerskab, jo. Men med sund respekt for både fans og amatørafdeling. Der er væsentligt forskel på at være ejet af f.eks. en amerikansk underholdningskoncern, og så på at være ejet af en lokal rigmand, med rødder i klubben og området.
Det er da stort set også kun gået én vej for Brøndby de sidste par år, bl.a. med ansættelsen af Troels Bech og Zorniger, og markant fremgang på og udenfor banen.

Igen, jeg tror ikke AaB ville overveje en udenlandsk investor - overhovedet - men jeg føler mig ganske sikker på at man ville overveje en lokal, nordjysk forankret investorgruppe. Det er trods alt også en lokal investorgruppe, der har været primus motor ifht. at få os på fode igen.
Man kan nu stadig diskutere om det er gået nok frem ift. hvor mange penge der er smidt i det.

Jeg er dog ret ligeglad med om det giver BIF succes eller ej. Og den lokale forankring gør mig heller ikke så meget (heller ikke i AaB). Det der for alvor betyder noget for mig, er hvilke værdier der ligger bag, og Oscar mangler at vise en hel masse gode ting, for at opveje for hvor idiotisk han tidligere har opført sig.

I AaB har vi allerede en investorgruppe der sidder på magten. Jeg tænker ikke de lukker nye investorer ind, hvis det betyder de skal afgive for meget magt, med mindre de er nødt til det. Mit indtryk er at der er nogle klare ideer bagved hvordan AaB skal drives, og dét er det afgørende. Hvis der kommer en stærk investor, der vil være med på den vogn, kan det da godt være han bliver lukket ind. Jeg tror ikke det har lige så meget at sige, om han har rødder i Nordjylland eller ej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 12:30

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev: Du mener ikke JBA kræver den store indflydelse i BIF? I mine øjne kræver han enevældig magt - og har den.
Aktivt ejerskab, jo. Men med sund respekt for både fans og amatørafdeling. Der er væsentligt forskel på at være ejet af f.eks. en amerikansk underholdningskoncern, og så på at være ejet af en lokal rigmand, med rødder i klubben og området.
Det er da stort set også kun gået én vej for Brøndby de sidste par år, bl.a. med ansættelsen af Troels Bech og Zorniger, og markant fremgang på og udenfor banen.

Igen, jeg tror ikke AaB ville overveje en udenlandsk investor - overhovedet - men jeg føler mig ganske sikker på at man ville overveje en lokal, nordjysk forankret investorgruppe. Det er trods alt også en lokal investorgruppe, der har været primus motor ifht. at få os på fode igen.
Man kan nu stadig diskutere om det er gået nok frem ift. hvor mange penge der er smidt i det.

Jeg er dog ret ligeglad med om det giver BIF succes eller ej. Og den lokale forankring gør mig heller ikke så meget (heller ikke i AaB). Det der for alvor betyder noget for mig, er hvilke værdier der ligger bag, og Oscar mangler at vise en hel masse gode ting, for at opveje for hvor idiotisk han tidligere har opført sig.

I AaB har vi allerede en investorgruppe der sidder på magten. Jeg tænker ikke de lukker nye investorer ind, hvis det betyder de skal afgive for meget magt, med mindre de er nødt til det. Mit indtryk er at der er nogle klare ideer bagved hvordan AaB skal drives, og dét er det afgørende. Hvis der kommer en stærk investor, der vil være med på den vogn, kan det da godt være han bliver lukket ind. Jeg tror ikke det har lige så meget at sige, om han har rødder i Nordjylland eller ej.
En god målestok på hvor sund drevet en virksomhed er, kunne være at se på hvordan den ville klare sig, hvis de nuværende ejere trak sig.

BIF ville stadig være en underskudsforretning et par sæsoner endnu - længere, hvis ikke resultaterne kommer med.
FCM vill egå konkurs på stedet. FCK er måske kommet over det værste, men havde de mistet opbakningen for nogle år siden, var de også knækket.

I AaB er der labet en sund konstruktion der hviler i sig selv uafhængigt af at få tilført midler - også selvom det i en kortere årrække skulle svigte med resultaterne. Hvis vi nu også havde været med i toppen, og måske endda spillet i europa, så ville det jo også have haft en fantastisk afsmitning på økonomien. Forhåbentligt finder vi inden alt for længe ud af hvor meget det ville betyde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Gamen » 23. jan 2018, 12:44

Pastorius skrev: Man kan nu stadig diskutere om det er gået nok frem ift. hvor mange penge der er smidt i det.

Jeg er dog ret ligeglad med om det giver BIF succes eller ej. Og den lokale forankring gør mig heller ikke så meget (heller ikke i AaB). Det der for alvor betyder noget for mig, er hvilke værdier der ligger bag, og Oscar mangler at vise en hel masse gode ting, for at opveje for hvor idiotisk han tidligere har opført sig.

I AaB har vi allerede en investorgruppe der sidder på magten. Jeg tænker ikke de lukker nye investorer ind, hvis det betyder de skal afgive for meget magt, med mindre de er nødt til det. Mit indtryk er at der er nogle klare ideer bagved hvordan AaB skal drives, og dét er det afgørende. Hvis der kommer en stærk investor, der vil være med på den vogn, kan det da godt være han bliver lukket ind. Jeg tror ikke det har lige så meget at sige, om han har rødder i Nordjylland eller ej.
For 4,5 år siden spillede man om nedrykning, i dag er man medfavoritter til det danske mesterskab. For 4 år siden pungede man ud med gigantlønninger til afdankede, skadede spillere - i dag punger man ud til kvalitetsspillere, som der er salgspotentiale i: Mukhtar, Nørgaard, Vigen, Rønnow, Tibbling...
Man havde en elendig sportschef på daværende tidspunkt, og har måske Danmarks bedste i dag.
Man har opgraderet på trænerfronten.
Man har enorm fremgang på sponsorfronten.

Man skal vist være virkelighedsfornægtende, hvis man mener at det kan diskuteres om Brøndby er i bedre stand nu, end før Jan Bech for alvor tog over.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af sulakvelidze » 23. jan 2018, 12:45

Gamen skrev:
sulakvelidze skrev:En ordning som i tysk fodbold, hvor en klub skal eje 51 procent af egne aktier for at være med, bør hurtigst muligt indføres. Jeg fatter ikke, at DBU tilsyneladende ikke engang har overvejet det.
På det her punkt er vi (af fodboldromantiske årsager )enige. Man har det også i Sverige, og har trods gentagne afstemninger op igennem 00'erne i Riksidrottsförbundet ikke ændret på det.
Det giver nogle udfordringer ifht. kapital, men også mere jævne vilkår i den bedste liga.
Det er jeg glad for at høre, men jeg kan ikke forstå, at du kalder det af fodboldromantiske årsager. Jeg ser det som en moderne og for ligaerne og fodbold generelt særdeles nyttig regel. At reglen ikke findes i Danmark, er nærmest ødelæggende, synes jeg.

Især for klubber som AaB vil en sådan regel være positiv, så det undrer mig, når jeg ser AaB-tilhængere anerkende FCM's "0 procent-kurs" i stedet for at argumentere for en løsning, der allerede findes i nabolande.

Men først og fremmest synes jeg, det er håbløst, at AaB, andre klubber og ikke mindst DBU sidder med hænderne i skødet og lader ulykken ske. Superligaens ve og vel må åbenbart interesse dem meget lidt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Pastorius » 23. jan 2018, 12:55

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Man kan nu stadig diskutere om det er gået nok frem ift. hvor mange penge der er smidt i det.

Jeg er dog ret ligeglad med om det giver BIF succes eller ej. Og den lokale forankring gør mig heller ikke så meget (heller ikke i AaB). Det der for alvor betyder noget for mig, er hvilke værdier der ligger bag, og Oscar mangler at vise en hel masse gode ting, for at opveje for hvor idiotisk han tidligere har opført sig.

I AaB har vi allerede en investorgruppe der sidder på magten. Jeg tænker ikke de lukker nye investorer ind, hvis det betyder de skal afgive for meget magt, med mindre de er nødt til det. Mit indtryk er at der er nogle klare ideer bagved hvordan AaB skal drives, og dét er det afgørende. Hvis der kommer en stærk investor, der vil være med på den vogn, kan det da godt være han bliver lukket ind. Jeg tror ikke det har lige så meget at sige, om han har rødder i Nordjylland eller ej.
For 4,5 år siden spillede man om nedrykning, i dag er man medfavoritter til det danske mesterskab. For 4 år siden pungede man ud med gigantlønninger til afdankede, skadede spillere - i dag punger man ud til kvalitetsspillere, som der er salgspotentiale i: Mukhtar, Nørgaard, Vigen, Rønnow, Tibbling...
Man havde en elendig sportschef på daværende tidspunkt, og har måske Danmarks bedste i dag.
Man har opgraderet på trænerfronten.
Man har enorm fremgang på sponsorfronten.

Man skal vist være virkelighedsfornægtende, hvis man mener at det kan diskuteres om Brøndby er i bedre stand nu, end før Jan Bech for alvor tog over.
Vi diskuterer forskellige ting

Uanset om BIF er i bedre stand nu end før, ville jeg ikke ønske mig en JBA-klon bare i periferien af AaB. Min bemærkning gik i øvrigt på om forbedringen er markant nok ift. de penge der er pumpet i. Det er jeg stadig i tvivl om.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Gamen » 23. jan 2018, 12:59

Pastorius skrev: Uanset om BIF er i bedre stand nu end før, ville jeg ikke ønske mig en JBA-klon bare i periferien af AaB. Min bemærkning gik i øvrigt på om forbedringen er markant nok ift. de penge der er pumpet i. Det er jeg stadig i tvivl om.
Men der er det bare jeg siger, at det tror jeg AaB gør.

Det kræver meget at vende en synkende skude, det har vi selv set. Og der er pumpet hundredevis af millioner i AaB gennem emissioner gennem årene, uden at vi har rykket os specielt meget præstationsmæssigt. Brøndby er der hvor de vil være nu, og for første gang truer de FCK's rolle som enehersker i Superligaen. Jeg tror de er mere end godt tilfreds med det.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ekstern finansiering

Indlæg af Sanchez94 » 23. jan 2018, 13:03

frederikshavneren skrev:
Sanchez94 skrev:Jeg vil hellere kastreres med døv ske, end at se det nordjyske flagskib blive solgt til en eller anden suspekt odds sætter eller indisk fladbrøds general...
Hvorfor?
I DK hører man så godt som intet til Benham, han virker da umiddelbart som en seriøs investor.

I den ideelle verden ønsker jeg da også at AaB er på egne hænder, men hvis jeg kigger på realiteterne hvor der i de senere år er sket en voldsom polarisering i toppen af dansk fodbold (FCK, Brøndby og Fcm), så bliver vi nødsaget til at hæve budgettet væsentligt hvis vi skal være et konkurrence dygtigt tophold.

Hvis vi vil være med hvor der er sjovt så skal der mange penge til. Om man bryder sig om det eller ej så er det altså pengene der styrer, vi kan selvfølgelig også vælge at bibeholde den nuværende kurs hvor det opfattes som en stor succes at snige sig med i slutspillet som det tynde øl. Den manglende interesse for klubben og tilskuerne der stemmer med fødderne viser at nordjyderne ikke gider den middelmådighed og dårlige resultater som kendetegner klubben i disse år.
Hvorfor?
Fordi en klub som AaB skal ikke være afhængig af 1 mand.. når Benham bliver træt af underskuddet så trækker han stikket og så lukker klubben. Den fare skal ikke hænge over AaB. Jeg vil hellere leve med en 1. divisionstilstand end at sælge klubens sjæl

Besvar