FIFA WORLD CUP 2018

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af dyhrmaN » 18. jun 2018, 19:32

Nu er første runde ved at være igennem, og der har været vildt mange VAR straffespark. Undlader dommerne nu at dømme dem, når de er i tvivl fordi de ved at VAR hjælper bagefter?
Indtil videre håber jeg godt nok, at det er første og sidste gang vi ser VAR i dette format. Spillet går helt i stå og spillerne appelerer blot til VAR indtil det dukker op. Giv det et par kampe mere og så kommer der coca cola reklamer i VAR pauserne. Damn det er ucharmerende.

seamann

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af seamann » 18. jun 2018, 22:43

dyhrmaN skrev:
18. jun 2018, 19:32
Nu er første runde ved at være igennem, og der har været vildt mange VAR straffespark. Undlader dommerne nu at dømme dem, når de er i tvivl fordi de ved at VAR hjælper bagefter?
Indtil videre håber jeg godt nok, at det er første og sidste gang vi ser VAR i dette format. Spillet går helt i stå og spillerne appelerer blot til VAR indtil det dukker op. Giv det et par kampe mere og så kommer der coca cola reklamer i VAR pauserne. Damn det er ucharmerende.
Mere VAR, der er i mange år dømt alt for få straffespark ift fodboldreglerne.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Brodernumsi » 18. jun 2018, 22:55

dyhrmaN skrev:
18. jun 2018, 19:32
Nu er første runde ved at være igennem, og der har været vildt mange VAR straffespark. Undlader dommerne nu at dømme dem, når de er i tvivl fordi de ved at VAR hjælper bagefter?
Indtil videre håber jeg godt nok, at det er første og sidste gang vi ser VAR i dette format. Spillet går helt i stå og spillerne appelerer blot til VAR indtil det dukker op. Giv det et par kampe mere og så kommer der coca cola reklamer i VAR pauserne. Damn det er ucharmerende.
Jeg er stor fan af VAR, vi har endnu ikke diskuteret kampafgørende fejldomme, ved dette VM. Så :thumbsup: til VAR herfra.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Yankee » 19. jun 2018, 08:12

frederikshavneren skrev:
18. jun 2018, 17:55
1. runde af gruppespillet er efterhånden ved at være afviklet, det er kun at håbe at underholdningsværdien stiger for det har godt nok været sølle hidtil. Ret beset har der kun været én god kamp hidtil (Spanien-Portugal).

Der er scoret få mål og de fleste hold virker mere interesseret i at parkere bussen fremfor at styre spillet og skabe chancer. De hold som har meget boldbesiddelse har store problemer med at skabe chancer og meget sigende er en stor andel af VMs få mål blevet til efter dødbolde/kontraangreb.

Hvor er individualisterne, driblerne og de spillere som evner at sætte et par førstegangsafleveringer sammen?
De er der, men de er alle delvist afhængige af et godt, indarbejdet offensivt koncept. Det er derfor, Champions League altid giver så mange flere kanonkampe end VM eller EM, fordi holdene er godt sammenspillet over 3-5 sæsoner og i øvrigt ikke er helt så bange for at tabe fordi der er en turnering igen næste år.

Et VM er ligesom Tour de France. Det er ikke lige så underholdende som Flandern Rundt, men det er giga-stort for alle involverede og hele kloden følger med. Pludselig kan man tale fodbold med sine kvindelige kolleger og man kan bygge en hel bytur op på at skulle ud og se Polen-Senegal. Det er da fucking fedt!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Yankee » 19. jun 2018, 08:14

Brodernumsi skrev:
18. jun 2018, 22:55
dyhrmaN skrev:
18. jun 2018, 19:32
Nu er første runde ved at være igennem, og der har været vildt mange VAR straffespark. Undlader dommerne nu at dømme dem, når de er i tvivl fordi de ved at VAR hjælper bagefter?
Indtil videre håber jeg godt nok, at det er første og sidste gang vi ser VAR i dette format. Spillet går helt i stå og spillerne appelerer blot til VAR indtil det dukker op. Giv det et par kampe mere og så kommer der coca cola reklamer i VAR pauserne. Damn det er ucharmerende.
Jeg er stor fan af VAR, vi har endnu ikke diskuteret kampafgørende fejldomme, ved dette VM. Så :thumbsup: til VAR herfra.
Ja - 100% enig. Det er en kæmpe befrielse.

Næste skridt bliver at få ryddet op i spilstoppene. Der er et elendigt flow i mange af VM-kampene fordi man bruger så lang tid på frisparksspray, indskiftninger, brok, VAR og jeg ved ikke hvad. Det skal der strammes alvorligt op på i takt med at VAR bliver mere og mere udbredt - ellers bliver det alt for nemt at spille destruktivt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af troelsh » 19. jun 2018, 08:23

Yankee skrev:
19. jun 2018, 08:14
Brodernumsi skrev:
18. jun 2018, 22:55
dyhrmaN skrev:
18. jun 2018, 19:32
Nu er første runde ved at være igennem, og der har været vildt mange VAR straffespark. Undlader dommerne nu at dømme dem, når de er i tvivl fordi de ved at VAR hjælper bagefter?
Indtil videre håber jeg godt nok, at det er første og sidste gang vi ser VAR i dette format. Spillet går helt i stå og spillerne appelerer blot til VAR indtil det dukker op. Giv det et par kampe mere og så kommer der coca cola reklamer i VAR pauserne. Damn det er ucharmerende.
Jeg er stor fan af VAR, vi har endnu ikke diskuteret kampafgørende fejldomme, ved dette VM. Så :thumbsup: til VAR herfra.
Ja - 100% enig. Det er en kæmpe befrielse.

Næste skridt bliver at få ryddet op i spilstoppene. Der er et elendigt flow i mange af VM-kampene fordi man bruger så lang tid på frisparksspray, indskiftninger, brok, VAR og jeg ved ikke hvad. Det skal der strammes alvorligt op på i takt med at VAR bliver mere og mere udbredt - ellers bliver det alt for nemt at spille destruktivt.
Fuldstændig enig.
Sådan noget som indkast mener jeg også dommeren bør være mere opmærksom på, vi kender det også fra visse hold i den hjemlige liga, hvor højrebacken lunter hele vejen ned til venstre hjørneflag, og inden indkastet er udført er der gået to minutter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Yankee » 19. jun 2018, 10:38

troelsh skrev:
19. jun 2018, 08:23
Fuldstændig enig.
Sådan noget som indkast mener jeg også dommeren bør være mere opmærksom på, vi kender det også fra visse hold i den hjemlige liga, hvor højrebacken lunter hele vejen ned til venstre hjørneflag, og inden indkastet er udført er der gået to minutter.
Præcis. Der må indføres nogle stramme tidsgrænser ellers overgår bolden til det andet hold, simpelthen. I den forbindelse er VAR selvfølgelig med til at forværre problemet, men det er en fair pris for til gengæld at få meget større sikkerhed i afgørende kendelser. Den tid, der bruges på at vente på VAR kan rigeligt indhentes ved at stramme op på indkast, frisparksspray og udskiftninger.

Gamen

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Gamen » 19. jun 2018, 12:13

frederikshavneren skrev:
18. jun 2018, 17:55
1. runde af gruppespillet er efterhånden ved at være afviklet, det er kun at håbe at underholdningsværdien stiger for det har godt nok været sølle hidtil. Ret beset har der kun været én god kamp hidtil (Spanien-Portugal).

Der er scoret få mål og de fleste hold virker mere interesseret i at parkere bussen fremfor at styre spillet og skabe chancer. De hold som har meget boldbesiddelse har store problemer med at skabe chancer og meget sigende er en stor andel af VMs få mål blevet til efter dødbolde/kontraangreb.

Hvor er individualisterne, driblerne og de spillere som evner at sætte et par førstegangsafleveringer sammen?
Tyskland - Mexico var da også fremragende. Mexicanerne havde tydeligvis gavn af at have alle deres profiler med, i modsætning til kampen mod Danmark. Den 1. halvleg var magisk, på lige linje med Portugal - Spanien. Det bemærkelsesværdige er vel at relativt få af favoritterne er brændt igennem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af MrBangDK » 19. jun 2018, 12:19

Yankee skrev:
19. jun 2018, 10:38
troelsh skrev:
19. jun 2018, 08:23
Fuldstændig enig.
Sådan noget som indkast mener jeg også dommeren bør være mere opmærksom på, vi kender det også fra visse hold i den hjemlige liga, hvor højrebacken lunter hele vejen ned til venstre hjørneflag, og inden indkastet er udført er der gået to minutter.
Præcis. Der må indføres nogle stramme tidsgrænser ellers overgår bolden til det andet hold, simpelthen. I den forbindelse er VAR selvfølgelig med til at forværre problemet, men det er en fair pris for til gengæld at få meget større sikkerhed i afgørende kendelser. Den tid, der bruges på at vente på VAR kan rigeligt indhentes ved at stramme op på indkast, frisparksspray og udskiftninger.
Hvem giver egentligt dommeren besked om, at der er noget der bør gennemses? Og hvad vil der ske hvis det andet hold i mellemtiden går op og scorer?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Yankee » 19. jun 2018, 12:21

MrBangDK skrev:
19. jun 2018, 12:19
Yankee skrev:
19. jun 2018, 10:38
troelsh skrev:
19. jun 2018, 08:23
Fuldstændig enig.
Sådan noget som indkast mener jeg også dommeren bør være mere opmærksom på, vi kender det også fra visse hold i den hjemlige liga, hvor højrebacken lunter hele vejen ned til venstre hjørneflag, og inden indkastet er udført er der gået to minutter.
Præcis. Der må indføres nogle stramme tidsgrænser ellers overgår bolden til det andet hold, simpelthen. I den forbindelse er VAR selvfølgelig med til at forværre problemet, men det er en fair pris for til gengæld at få meget større sikkerhed i afgørende kendelser. Den tid, der bruges på at vente på VAR kan rigeligt indhentes ved at stramme op på indkast, frisparksspray og udskiftninger.
Hvem giver egentligt dommeren besked om, at der er noget der bør gennemses? Og hvad vil der ske hvis det andet hold i mellemtiden går op og scorer?
Prøv at søge på "VAR goal" og lignende på Youtube, så vil du se masser af eksempler fra Æresdivisionen og Serie A, der illustrerer hvordan VAR er blevet brugt. Det er næsten bedre end at få det forklaret på skrift herinde :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2018, 14:56

dyhrmaN skrev:
18. jun 2018, 19:32
Nu er første runde ved at være igennem, og der har været vildt mange VAR straffespark. Undlader dommerne nu at dømme dem, når de er i tvivl fordi de ved at VAR hjælper bagefter?
Indtil videre håber jeg godt nok, at det er første og sidste gang vi ser VAR i dette format. Spillet går helt i stå og spillerne appelerer blot til VAR indtil det dukker op. Giv det et par kampe mere og så kommer der coca cola reklamer i VAR pauserne. Damn det er ucharmerende.
VAR er ikke løsningen på noget som helst, damn hvor er det kawt at kampene delvist bliver afgjort i et tv rum i Moskva.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Buzz Killington » 21. jun 2018, 15:14

frederikshavneren skrev:
21. jun 2018, 14:56
dyhrmaN skrev:
18. jun 2018, 19:32
Nu er første runde ved at være igennem, og der har været vildt mange VAR straffespark. Undlader dommerne nu at dømme dem, når de er i tvivl fordi de ved at VAR hjælper bagefter?
Indtil videre håber jeg godt nok, at det er første og sidste gang vi ser VAR i dette format. Spillet går helt i stå og spillerne appelerer blot til VAR indtil det dukker op. Giv det et par kampe mere og så kommer der coca cola reklamer i VAR pauserne. Damn det er ucharmerende.
VAR er ikke løsningen på noget som helst, damn hvor er det kawt at kampene delvist bliver afgjort i et tv rum i Moskva.
Det ligner da ellers en fin løsning på fejlagtige dommerkendelser.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af 9520AaB » 21. jun 2018, 16:02

Buzz Killington skrev:
frederikshavneren skrev:
21. jun 2018, 14:56
dyhrmaN skrev:
18. jun 2018, 19:32
Nu er første runde ved at være igennem, og der har været vildt mange VAR straffespark. Undlader dommerne nu at dømme dem, når de er i tvivl fordi de ved at VAR hjælper bagefter?
Indtil videre håber jeg godt nok, at det er første og sidste gang vi ser VAR i dette format. Spillet går helt i stå og spillerne appelerer blot til VAR indtil det dukker op. Giv det et par kampe mere og så kommer der coca cola reklamer i VAR pauserne. Damn det er ucharmerende.
VAR er ikke løsningen på noget som helst, damn hvor er det kawt at kampene delvist bliver afgjort i et tv rum i Moskva.
Det ligner da ellers en fin løsning på fejlagtige dommerkendelser.
Straffet mod Danmark kan dømmes, men også undlades, desværre blev den dømt.
I øvrigt er Sisto en fattigmands KuskBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2018, 16:12

Buzz Killington skrev:
21. jun 2018, 15:14
frederikshavneren skrev:
21. jun 2018, 14:56
dyhrmaN skrev:
18. jun 2018, 19:32
Nu er første runde ved at være igennem, og der har været vildt mange VAR straffespark. Undlader dommerne nu at dømme dem, når de er i tvivl fordi de ved at VAR hjælper bagefter?
Indtil videre håber jeg godt nok, at det er første og sidste gang vi ser VAR i dette format. Spillet går helt i stå og spillerne appelerer blot til VAR indtil det dukker op. Giv det et par kampe mere og så kommer der coca cola reklamer i VAR pauserne. Damn det er ucharmerende.
VAR er ikke løsningen på noget som helst, damn hvor er det kawt at kampene delvist bliver afgjort i et tv rum i Moskva.
Det ligner da ellers en fin løsning på fejlagtige dommerkendelser.
Tror ikke at vi bliver enige, jeg synes at VAR er ødelæggende for fodbolden.

For at vende tilbage til det fodbold skal handle om, spillet på banen så spillede det danske landshold endnu en ussel kamp mod en ringe modstander. Eftermiddagens kamp var endnu en i rækken af elendige kampe ved dette VM, holdene er mere interesseret i at parkere bussen og kriges fremfor at skabe kampene og spille teknisk bold.

VM følger den uheldige tendens med at der scores færre og færre mål efter gennemspillede angreb, i stedet bliver dødbolde og kontraangreb desværre vigtigere og vigtigere. En trist udvikling hvis man spørger mig, men det forklarer også hvorfor tovejs spillere er i så høj kurs og hvorfor rendyrkede angribere, driblere og teknikere har det uendelig svært hvis de da overhovedet får lov til at spille.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af doukas » 21. jun 2018, 16:31

frederikshavneren skrev:
21. jun 2018, 16:12

VM følger den uheldige tendens med at der scores færre og færre mål efter gennemspillede angreb
Har du noget statistik på det, (f.eks. snakker vi total antal mål eller procentvis?) eller er det noget du trækker ud af røven?

Og hvorfor er kontraangreb ikke et gennemspillet angreb?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af Kunji » 21. jun 2018, 16:33

doukas skrev:
21. jun 2018, 16:31
frederikshavneren skrev:
21. jun 2018, 16:12

VM følger den uheldige tendens med at der scores færre og færre mål efter gennemspillede angreb
Har du noget statistik på det, (f.eks. snakker vi total antal mål eller procentvis?) eller er det noget du trækker ud af røven?

Og hvorfor er kontraangreb ikke et gennemspillet angreb?
Det er naturligvis hevet ud ad røven.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af troelsh » 21. jun 2018, 16:37

Jeg forstår ikke hvordan Åge kan mene Jens Stryger er den bedste løsning på den venstreback, nu er han blevet rundbarberet to kampe i streg, og at han er højrebenet og kun højrebenet er bare en kæmpe hæmsko.
Jeg ved godt vi ikke vælter os i verdensklasse venstrebacks, men der bør være bedre alternativer f.eks. Kunne vores egen Ahlmann have løst opgaven bedre, det er jeg overbevist om.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2018, 16:46

troelsh skrev:
21. jun 2018, 16:37
Jeg forstår ikke hvordan Åge kan mene Jens Stryger er den bedste løsning på den venstreback, nu er han blevet rundbarberet to kampe i streg, og at han er højrebenet og kun højrebenet er bare en kæmpe hæmsko.
Jeg ved godt vi ikke vælter os i verdensklasse venstrebacks, men der bør være bedre alternativer f.eks. Kunne vores egen Ahlmann have løst opgaven bedre, det er jeg overbevist om.
Stryger er elendig, det svarer til når Patrick spiller venstre back for AaB.

Danmark har ellers en god offensiv venstre back i Betis (snart Lazio), men han er åbenbart ikke god nok defensivt hvilket siger noget om hvad Åge vægter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af doukas » 21. jun 2018, 16:50

Kunji skrev:
21. jun 2018, 16:33
doukas skrev:
21. jun 2018, 16:31
frederikshavneren skrev:
21. jun 2018, 16:12

VM følger den uheldige tendens med at der scores færre og færre mål efter gennemspillede angreb
Har du noget statistik på det, (f.eks. snakker vi total antal mål eller procentvis?) eller er det noget du trækker ud af røven?

Og hvorfor er kontraangreb ikke et gennemspillet angreb?
Det er naturligvis hevet ud ad røven.
Tjekkede lige whoscored.com

Så her kommer lige en frisk statistik fra Premier League:

Antal mål på dødbolde.

2017-2018: 215
2016-2017: 242
2015-2016: 226
2014-2015: 217
2013-2014: 225
2012-2013: 207
2011-2012: 257
2010-2011: 276
2009-2010: 286

Så hvad kan man sige med det? Egentlig ikke så meget udover, at der er intet der peger på, at der er en tendens imod, at der bliver lavet flere og flere mål fra dødbold i verdens mest pengestærke liga. Snarere tværtimod.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FIFA WORLD CUP 2018

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2018, 16:53

doukas skrev:
21. jun 2018, 16:31
frederikshavneren skrev:
21. jun 2018, 16:12

VM følger den uheldige tendens med at der scores færre og færre mål efter gennemspillede angreb
Har du noget statistik på det, (f.eks. snakker vi total antal mål eller procentvis?) eller er det noget du trækker ud af røven?

Og hvorfor er kontraangreb ikke et gennemspillet angreb?
Der er flere undersøgelser der de seneste sæsoner har dokumenteret at der scores flere og flere mål på dødbolde og kontraangreb, hvilket i sagens natur medfører et tilsvarende fald efter gennemspillede angreb.

Jeg indrømmer gerne at jeg anser dødbolde og kontraangreb som en form for 'primitive mål'. Jeg har godt nok uendelig svært ved at se det charmerende ved tonserhold som AC Horsens og Fcm hvor et indkast sat på spidsen nærmest er at betragte som et straffespark.

Besvar