Superligaen 2018/2019

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Stefanovic » 4. mar 2019, 22:22

Hanga skrev:
4. mar 2019, 21:51
Gamen skrev:
4. mar 2019, 21:43
Stefanovic skrev:
4. mar 2019, 20:53
Hahaha Gamen... Dig ved man altid, hvor man har. Kan du ikke lave en top 3 over de ting, som gør dig mest bitter ved dokumentaren?
Åh, hr. ungdomstræner. Sidst stak du halen mellem benene efter dit patetiske forsøg på at tilsværte mig blev påtalt.

Det er da altid ærgerligt at høre et AaB-koryfæ kamprose FCM.
Ja, men det ville også være uheldigt hvis Lynge gjorde andet, når nu han var inviteret til at tale for deres sponsorer. Det er dog en helt reel ros og at FCM er eneste jyske udfordrer til FCK er jo ikke til at diskutere med.

Jeg havde bestemt mig for ikke at se dokumentaren, da den ville gøre mig i dårligt humør, men nu blev jeg nysgerrig når Lynge far var med. Som ventet var det svært at kapere Steinleins selvfedme, men igen må jeg jo også bare indrømme, at jeg bliver voldsomt jaloux når man hører ham erklære the double som målet i denne sæson, og at deres næste strategiudspil kommer til at virke vanvittigt ambitiøst. Deres såkaldte fans må gnide sig i hænderne og glæde sig til fremtiden... Stik modsat den følelse man sidder med som AaB fan.

FCM har altid tænkt stort og satset herefter. Desværre med stor succes, og så er det sq svært at sidde og høre på AaBs efterhånden mangeårige grå udmeldinger og accept af tilværelsen som midterhold.
FCM har opnået gode resultater, tjek. Men de har haft et økonomisk råderum og en risikovillighed hos ejeren, som overgår de fleste klubber i SL. Det er forklaringen. Set over de sidste 10 år har FCM været en dårlig forretning men ja, de har er godt hold.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Hanga » 4. mar 2019, 22:24

Stefanovic skrev:
4. mar 2019, 22:22


FCM har opnået gode resultater, tjek. Men de har haft et økonomisk råderum og en risikovillighed hos ejeren, som overgår de fleste klubber i SL. Det er forklaringen. Set over de sidste 10 år har FCM været en dårlig forretning men ja, de har er godt hold.
Jo tak, det ved jeg. Jeg ville bare ønske at det var AaB, der stod hvor de gør i dag. Det er hele pointen.

De startede deres butik op for 20 år siden og havde i hvert fald på daværende tidspunkt slet ikke samme muligheder som AaB havde. I dag er det dem der er klare førsteudfordrer til FCK. De har været knalddygtige (og heldige). Vi har været det modsatte, og har ikke umiddelbart den store plan for at ændre tilværelsen drastisk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Stefanovic » 4. mar 2019, 22:35

Hanga skrev:
4. mar 2019, 22:24
Stefanovic skrev:
4. mar 2019, 22:22


FCM har opnået gode resultater, tjek. Men de har haft et økonomisk råderum og en risikovillighed hos ejeren, som overgår de fleste klubber i SL. Det er forklaringen. Set over de sidste 10 år har FCM været en dårlig forretning men ja, de har er godt hold.
Jo tak, det ved jeg. Jeg ville bare ønske at det var AaB, der stod hvor de gør i dag. Det er hele pointen.

De startede deres butik op for 20 år siden og havde i hvert fald på daværende tidspunkt slet ikke samme muligheder som AaB havde. I dag er det dem der er klare førsteudfordrer til FCK. De har været knalddygtige (og heldige). Vi har været det modsatte, og har ikke umiddelbart den store plan for at ændre tilværelsen drastisk.
Kan vi ændre tilværelsen drastisk uden ejere, der er villige til at tabe utroligt mange penge? De midler FCM og FCK bruger på løn og transfer er fra en anden galakse sammenlignet med os og af indlysende grunde er deres trupper og scouting langt bedre. Jeg ser det som irriterende, men ikke som underligt eller et problem, at FCM og FCK er langt foran. Det helt store problem er, som jeg ser, at vi ikke er betydeligt bedre end Horsens, Esbjerg, Randers og Sønderjyske, som har langt ringere vilkår end os. Vi mangler noget afklarethed i forhold transferstrategi, for nu at sige det mildt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Hanga » 4. mar 2019, 22:42

Stefanovic skrev:
4. mar 2019, 22:35


Kan vi ændre tilværelsen drastisk uden ejere, der er villige til at tabe utroligt mange penge? De midler FCM og FCK bruger på løn og transfer er fra en anden galakse sammenlignet med os og af indlysende grunde er deres trupper og scouting langt bedre. Jeg ser det som irriterende, men ikke som underligt eller et problem, at FCM og FCK er langt foran. Det helt store problem er, som jeg ser, at vi ikke er betydeligt bedre end Horsens, Esbjerg, Randers og Sønderjyske, som har langt ringere vilkår end os. Vi mangler noget afklarethed i forhold transferstrategi, for nu at sige det mildt.
Har det været forbudt for AaB at jagte samme kapital som FCM? Nej. De er gået efter det, det er vi ikke. Simple as that.

Så kan man være enig eller uenig i det valg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Stefanovic » 4. mar 2019, 22:48

Hanga skrev:
4. mar 2019, 22:42
Stefanovic skrev:
4. mar 2019, 22:35


Kan vi ændre tilværelsen drastisk uden ejere, der er villige til at tabe utroligt mange penge? De midler FCM og FCK bruger på løn og transfer er fra en anden galakse sammenlignet med os og af indlysende grunde er deres trupper og scouting langt bedre. Jeg ser det som irriterende, men ikke som underligt eller et problem, at FCM og FCK er langt foran. Det helt store problem er, som jeg ser, at vi ikke er betydeligt bedre end Horsens, Esbjerg, Randers og Sønderjyske, som har langt ringere vilkår end os. Vi mangler noget afklarethed i forhold transferstrategi, for nu at sige det mildt.
Har det været forbudt for AaB at jagte samme kapital som FCM? Nej. De er gået efter det, det er vi ikke. Simple as that.

Så kan man være enig eller uenig i det valg.
Handlede det ikke mere om, at de lokale midtjyske rigmænd røg i totterne på hinanden? Eller blander jeg det sammen med håndboldklubben FCM...?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Klaus » 5. mar 2019, 16:10

Det er jo noget svært noget det her. FCM var i realiteten millimeter fra at lukke butikken, nøjagtig ligesom os. Men hvor vi blev reddet af lokale investorer og et mesterskab, kom deres redning altså fra England. Der er andre investorer med tegnebogen i orden som fx dem der regerer i FCN og OB. Hvad der er bedst på den lange bane er svært at spå om. Naturligvis irriterer det mig grænseløst at FCM har så stor succes, ja det ville da være fedt, hvis de midler var blevet investeret i AaB. På den anden side mangler vi jo også at se, hvor robust og standhaftig FCM vil stå i modvind. Kunne man forestille sig en situation, hvor der vil blive investeret endnu mere i Brentford og FCM blev lavet om til ungdomshold ligesom Nordsjælland?? Jeg aner det ikke, men ligesom vi nød vores gode tider, tror jeg også man skal huske at gøre det lige nu i Herning.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Stefanovic » 5. mar 2019, 20:10

Sormani stopper i Vejle. Spændende om andre i DK står klar til at hyre ham og hans italienske slæng.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af jonas386 » 6. mar 2019, 21:59

FCK har lige - det vil sige i går - fået Lars Seier i bestyrelsen og blandt de største aktionærer. Milliardær eller ej, så er jeg altså glad for at det ikke er os der skal associeres med en type som ham.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Brodernumsi » 6. mar 2019, 23:07

jonas386 skrev:
6. mar 2019, 21:59
FCK har lige - det vil sige i går - fået Lars Seier i bestyrelsen og blandt de største aktionærer. Milliardær eller ej, så er jeg altså glad for at det ikke er os der skal associeres med en type som ham.
Han er en kæmpe klaphat, men jeg ville kunne holde ham ud, hvis han smed en masse millioner i AaB. Jeg er en slut...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af BassogogsVen » 7. mar 2019, 07:27

jonas386 skrev:
6. mar 2019, 21:59
FCK har lige - det vil sige i går - fået Lars Seier i bestyrelsen og blandt de største aktionærer. Milliardær eller ej, så er jeg altså glad for at det ikke er os der skal associeres med en type som ham.
Enig. I al den her snak om økonomi og rigmænd vil også sådan noget faktisk kunne være alvorligt for mange fans og andre interessenter.

Personligt ville jeg have det særdeles svært med, at fx en type som Seier ejede 1/4 af AaB.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Patmand » 7. mar 2019, 12:06

BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 07:27
jonas386 skrev:
6. mar 2019, 21:59
FCK har lige - det vil sige i går - fået Lars Seier i bestyrelsen og blandt de største aktionærer. Milliardær eller ej, så er jeg altså glad for at det ikke er os der skal associeres med en type som ham.
Enig. I al den her snak om økonomi og rigmænd vil også sådan noget faktisk kunne være alvorligt for mange fans og andre interessenter.

Personligt ville jeg have det særdeles svært med, at fx en type som Seier ejede 1/4 af AaB.
Nu skal det her ikke på nogen måde opfattes som et forsvar for Lars Seier - jeg har tilsyneladende ikke fulgt ordentligt med i hans gøren og laden. Men hvordan vurderer I, at han er en større klaphat, end feks. de nordjyske rigmænd der sidder på magten i AaB?
Hvis man anbringer røven i klaskehøjde, så er risikoen for smæk naturligvis større.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af BassogogsVen » 7. mar 2019, 12:23

Patmand skrev:
7. mar 2019, 12:06
BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 07:27
jonas386 skrev:
6. mar 2019, 21:59
FCK har lige - det vil sige i går - fået Lars Seier i bestyrelsen og blandt de største aktionærer. Milliardær eller ej, så er jeg altså glad for at det ikke er os der skal associeres med en type som ham.
Enig. I al den her snak om økonomi og rigmænd vil også sådan noget faktisk kunne være alvorligt for mange fans og andre interessenter.

Personligt ville jeg have det særdeles svært med, at fx en type som Seier ejede 1/4 af AaB.
Nu skal det her ikke på nogen måde opfattes som et forsvar for Lars Seier - jeg har tilsyneladende ikke fulgt ordentligt med i hans gøren og laden. Men hvordan vurderer I, at han er en større klaphat, end feks. de nordjyske rigmænd der sidder på magten i AaB?
Hvis man anbringer røven i klaskehøjde, så er risikoen for smæk naturligvis større.
Nu kender jeg ikke så konkret til de nordjyske rigmænds gøren om laden, men Seier er - subjektiv holdning naturligvis - for mig indbegrebet af usympatisk og moderne, galopkapitalistisk grådighed. Dertil kan lægges hans mange latterlige udgydelser mod visse mennesker i samfundet, samt hans evige vræleri over at tænke på andre end sig selv. Og han toppede det så for nylig med sin skabagtige opførsel over, at man ikke var villig til at lægge millioner af skattekroner (som han jo hader eksistensen af) i hans prestigeprojekt med formel 1 - i en by, som brander sig på at være det modsatte.

Det undrer mig, at han ikke tog den med dem nede i Herning. De havde i deres konstante mindreværdsudløste storhedsvanvid taget imod med kyshånd.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Patmand » 7. mar 2019, 15:26

BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 12:23
Patmand skrev:
7. mar 2019, 12:06
BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 07:27
jonas386 skrev:
6. mar 2019, 21:59
FCK har lige - det vil sige i går - fået Lars Seier i bestyrelsen og blandt de største aktionærer. Milliardær eller ej, så er jeg altså glad for at det ikke er os der skal associeres med en type som ham.
Enig. I al den her snak om økonomi og rigmænd vil også sådan noget faktisk kunne være alvorligt for mange fans og andre interessenter.

Personligt ville jeg have det særdeles svært med, at fx en type som Seier ejede 1/4 af AaB.
Nu skal det her ikke på nogen måde opfattes som et forsvar for Lars Seier - jeg har tilsyneladende ikke fulgt ordentligt med i hans gøren og laden. Men hvordan vurderer I, at han er en større klaphat, end feks. de nordjyske rigmænd der sidder på magten i AaB?
Hvis man anbringer røven i klaskehøjde, så er risikoen for smæk naturligvis større.
Nu kender jeg ikke så konkret til de nordjyske rigmænds gøren om laden, men Seier er - subjektiv holdning naturligvis - for mig indbegrebet af usympatisk og moderne, galopkapitalistisk grådighed. Dertil kan lægges hans mange latterlige udgydelser mod visse mennesker i samfundet, samt hans evige vræleri over at tænke på andre end sig selv. Og han toppede det så for nylig med sin skabagtige opførsel over, at man ikke var villig til at lægge millioner af skattekroner (som han jo hader eksistensen af) i hans prestigeprojekt med formel 1 - i en by, som brander sig på at være det modsatte.

Det undrer mig, at han ikke tog den med dem nede i Herning. De havde i deres konstante mindreværdsudløste storhedsvanvid taget imod med kyshånd.
Det var også en af mine pointer, de forekommer mig at være temmelig anonyme. Måske er de ligefrem grå mus? Så giver det måske i virkeligheden meget god mening, at meget omkring AaB i øjeblikket er leverpostej? At man feks. har som målsætning at slutte i top-6, hvilket i øvrigt volder AaB rigeligt af problemer at opfylde den.
Hvis man ellers kan abstrahere fra Lars Seiers politiske ståsted, og det burde være muligt, idet jeg alt andet lige vil mene sport er upolitisk, så syntes jeg han virker ret ambitiøs omkring de virksomheder han investerer i. Geranium feks. - eneste danske restaurant med 3 Michelin stjerner. Det er sgu da alt andet end leverpostej.
Det er jo meget fedt, at Aalborg ad flere omgang har været vært for The Tall Ship Races, meeeen jeg vil mene, at Formel 1 lige er niveauet over. Ambitionsniveauet kan man ikke klage over hos Lars Seier.

I øvrigt er han født i København, er FCK fan og har mig bekendt ingen tilknytning overhovedet til det midtjyske. Derfor giver det for mig ingen mening at bringe FCM på banen.

"Kan du som fan være fristet af at skyde nogle penge i fodboldholdet, så du kan se en hurtig udvikling?

»Nej, det er jeg ikke særligt fristet af. For hvis man begynder på det, er der folk derude, der har mange flere penge end nogle af os andre. Jeg skal ikke op at slås med Abramovich og nogle af de folk om, hvem der kan betale mest for Messi. Jeg tror, der er god plads for FC til at være sådan en klub, der helt åbenlyst er attraktiv for mange unge talenter og yngre spillere selvfølgelig i Danmark, men også i hele Skandinavien,« siger Lars Seier Christensen, som føler sig godt tilpas med FCK på det nuværende niveau.

Lars Seier Christensen er dog absolut ikke helt afvisende over for, at han kunne skyde nogle flere penge ind i virksomheden. Og også i FC København, hvis det skulle give mening.

»Jeg er altid lydhør over for de virksomheder, jeg er med i. Jeg har investeret ad flere omgange i de virksomheder. Så hvis der kommer et fornuftigt og økonomisk ansvarligt forslag herfra, vil jeg selvfølgelig kigge på det. Hvis der kommer en og siger, at vi skal købe Ronaldo for 1,5 milliard, så bliver det en kort samtale. Men skulle der være en mellemting, hvor Ståle og andre synes, at det giver mening at købe en lidt dyrere spiller, fordi udviklingspotentialet er rigtig stort, vil jeg lytte til det.«

Kilde: BT

Jeg har svært ved at se noget storhedsvanvid i hans udtalelser omkring investeringen i FCK. Du klager over for meget leverpostej i AaB (jeg er enig i dette), men vil på den anden side ikke have en eller flere ambitiøse medejere af AaB.

Ofte er vi ret enige - men ikke her.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Uldahl » 7. mar 2019, 15:28

BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 12:23
Patmand skrev:
7. mar 2019, 12:06
BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 07:27
jonas386 skrev:
6. mar 2019, 21:59
FCK har lige - det vil sige i går - fået Lars Seier i bestyrelsen og blandt de største aktionærer. Milliardær eller ej, så er jeg altså glad for at det ikke er os der skal associeres med en type som ham.
Enig. I al den her snak om økonomi og rigmænd vil også sådan noget faktisk kunne være alvorligt for mange fans og andre interessenter.

Personligt ville jeg have det særdeles svært med, at fx en type som Seier ejede 1/4 af AaB.
Nu skal det her ikke på nogen måde opfattes som et forsvar for Lars Seier - jeg har tilsyneladende ikke fulgt ordentligt med i hans gøren og laden. Men hvordan vurderer I, at han er en større klaphat, end feks. de nordjyske rigmænd der sidder på magten i AaB?
Hvis man anbringer røven i klaskehøjde, så er risikoen for smæk naturligvis større.
Nu kender jeg ikke så konkret til de nordjyske rigmænds gøren om laden, men Seier er - subjektiv holdning naturligvis - for mig indbegrebet af usympatisk og moderne, galopkapitalistisk grådighed. Dertil kan lægges hans mange latterlige udgydelser mod visse mennesker i samfundet, samt hans evige vræleri over at tænke på andre end sig selv. Og han toppede det så for nylig med sin skabagtige opførsel over, at man ikke var villig til at lægge millioner af skattekroner (som han jo hader eksistensen af) i hans prestigeprojekt med formel 1 - i en by, som brander sig på at være det modsatte.

Det undrer mig, at han ikke tog den med dem nede i Herning. De havde i deres konstante mindreværdsudløste storhedsvanvid taget imod med kyshånd.
Der til kan lægges af de skatte penge han ville bruge på F1 i københavn har han ikke været med til at betale. Han er bosat i Schweiz. Og han betalte for Liberal Alliance ind til de kom i folketinget, og kunne få del i parti støtten.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1625
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Halil » 7. mar 2019, 16:05

Uldahl skrev:
7. mar 2019, 15:28
BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 12:23
Patmand skrev:
7. mar 2019, 12:06
BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 07:27
jonas386 skrev:
6. mar 2019, 21:59
FCK har lige - det vil sige i går - fået Lars Seier i bestyrelsen og blandt de største aktionærer. Milliardær eller ej, så er jeg altså glad for at det ikke er os der skal associeres med en type som ham.
Enig. I al den her snak om økonomi og rigmænd vil også sådan noget faktisk kunne være alvorligt for mange fans og andre interessenter.

Personligt ville jeg have det særdeles svært med, at fx en type som Seier ejede 1/4 af AaB.
Nu skal det her ikke på nogen måde opfattes som et forsvar for Lars Seier - jeg har tilsyneladende ikke fulgt ordentligt med i hans gøren og laden. Men hvordan vurderer I, at han er en større klaphat, end feks. de nordjyske rigmænd der sidder på magten i AaB?
Hvis man anbringer røven i klaskehøjde, så er risikoen for smæk naturligvis større.
Nu kender jeg ikke så konkret til de nordjyske rigmænds gøren om laden, men Seier er - subjektiv holdning naturligvis - for mig indbegrebet af usympatisk og moderne, galopkapitalistisk grådighed. Dertil kan lægges hans mange latterlige udgydelser mod visse mennesker i samfundet, samt hans evige vræleri over at tænke på andre end sig selv. Og han toppede det så for nylig med sin skabagtige opførsel over, at man ikke var villig til at lægge millioner af skattekroner (som han jo hader eksistensen af) i hans prestigeprojekt med formel 1 - i en by, som brander sig på at være det modsatte.

Det undrer mig, at han ikke tog den med dem nede i Herning. De havde i deres konstante mindreværdsudløste storhedsvanvid taget imod med kyshånd.
Der til kan lægges af de skatte penge han ville bruge på F1 i københavn har han ikke været med til at betale. Han er bosat i Schweiz. Og han betalte for Liberal Alliance ind til de kom i folketinget, og kunne få del i parti støtten.
Der er jo nogle borgere der mener at andre borgere der ikke betaler skat er at sammenligne med jernbanesabotører under den anden store krig i forrige århundrede.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af BassogogsVen » 7. mar 2019, 16:20

Patmand skrev:
7. mar 2019, 15:26
BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 12:23
Patmand skrev:
7. mar 2019, 12:06
BassogogsVen skrev:
7. mar 2019, 07:27
jonas386 skrev:
6. mar 2019, 21:59
FCK har lige - det vil sige i går - fået Lars Seier i bestyrelsen og blandt de største aktionærer. Milliardær eller ej, så er jeg altså glad for at det ikke er os der skal associeres med en type som ham.
Enig. I al den her snak om økonomi og rigmænd vil også sådan noget faktisk kunne være alvorligt for mange fans og andre interessenter.

Personligt ville jeg have det særdeles svært med, at fx en type som Seier ejede 1/4 af AaB.
Nu skal det her ikke på nogen måde opfattes som et forsvar for Lars Seier - jeg har tilsyneladende ikke fulgt ordentligt med i hans gøren og laden. Men hvordan vurderer I, at han er en større klaphat, end feks. de nordjyske rigmænd der sidder på magten i AaB?
Hvis man anbringer røven i klaskehøjde, så er risikoen for smæk naturligvis større.
Nu kender jeg ikke så konkret til de nordjyske rigmænds gøren om laden, men Seier er - subjektiv holdning naturligvis - for mig indbegrebet af usympatisk og moderne, galopkapitalistisk grådighed. Dertil kan lægges hans mange latterlige udgydelser mod visse mennesker i samfundet, samt hans evige vræleri over at tænke på andre end sig selv. Og han toppede det så for nylig med sin skabagtige opførsel over, at man ikke var villig til at lægge millioner af skattekroner (som han jo hader eksistensen af) i hans prestigeprojekt med formel 1 - i en by, som brander sig på at være det modsatte.

Det undrer mig, at han ikke tog den med dem nede i Herning. De havde i deres konstante mindreværdsudløste storhedsvanvid taget imod med kyshånd.
Det var også en af mine pointer, de forekommer mig at være temmelig anonyme. Måske er de ligefrem grå mus? Så giver det måske i virkeligheden meget god mening, at meget omkring AaB i øjeblikket er leverpostej? At man feks. har som målsætning at slutte i top-6, hvilket i øvrigt volder AaB rigeligt af problemer at opfylde den.
Hvis man ellers kan abstrahere fra Lars Seiers politiske ståsted, og det burde være muligt, idet jeg alt andet lige vil mene sport er upolitisk, så syntes jeg han virker ret ambitiøs omkring de virksomheder han investerer i. Geranium feks. - eneste danske restaurant med 3 Michelin stjerner. Det er sgu da alt andet end leverpostej.
Det er jo meget fedt, at Aalborg ad flere omgang har været vært for The Tall Ship Races, meeeen jeg vil mene, at Formel 1 lige er niveauet over. Ambitionsniveauet kan man ikke klage over hos Lars Seier.

I øvrigt er han født i København, er FCK fan og har mig bekendt ingen tilknytning overhovedet til det midtjyske. Derfor giver det for mig ingen mening at bringe FCM på banen.

"Kan du som fan være fristet af at skyde nogle penge i fodboldholdet, så du kan se en hurtig udvikling?

»Nej, det er jeg ikke særligt fristet af. For hvis man begynder på det, er der folk derude, der har mange flere penge end nogle af os andre. Jeg skal ikke op at slås med Abramovich og nogle af de folk om, hvem der kan betale mest for Messi. Jeg tror, der er god plads for FC til at være sådan en klub, der helt åbenlyst er attraktiv for mange unge talenter og yngre spillere selvfølgelig i Danmark, men også i hele Skandinavien,« siger Lars Seier Christensen, som føler sig godt tilpas med FCK på det nuværende niveau.

Lars Seier Christensen er dog absolut ikke helt afvisende over for, at han kunne skyde nogle flere penge ind i virksomheden. Og også i FC København, hvis det skulle give mening.

»Jeg er altid lydhør over for de virksomheder, jeg er med i. Jeg har investeret ad flere omgange i de virksomheder. Så hvis der kommer et fornuftigt og økonomisk ansvarligt forslag herfra, vil jeg selvfølgelig kigge på det. Hvis der kommer en og siger, at vi skal købe Ronaldo for 1,5 milliard, så bliver det en kort samtale. Men skulle der være en mellemting, hvor Ståle og andre synes, at det giver mening at købe en lidt dyrere spiller, fordi udviklingspotentialet er rigtig stort, vil jeg lytte til det.«

Kilde: BT

Jeg har svært ved at se noget storhedsvanvid i hans udtalelser omkring investeringen i FCK. Du klager over for meget leverpostej i AaB (jeg er enig i dette), men vil på den anden side ikke have en eller flere ambitiøse medejere af AaB.

Ofte er vi ret enige - men ikke her.
Jeg fik mig måske formuleret lidt uklart. Det med Herning var i forhold til hans fantasier med racerløb, ikke FCM/fodbold. Altså byen, ikke klubben.

Jeg forstår godt, hvor det er, du vil henad. Og jeg er egentlig på mange stræk enig med dig i, at der måske er for meget grå mus over ejerkredsen i AaB, akkurat som der er i bestyrelsen og hele vejen nedad i klubben efterhånden. Det er svært at få øje på én i nogen af de lag, som er iøjnefaldende eller virker ambitiøse. Og det har ganske givet en særdeles afsmittende effekt. Jeg ved ikke, om det er noget særligt nordjysk, men det har jo været sådan altid, siden AaB gik på børsen. At det så er helt galt i disse år, er jo bare desto mere bekymrende. Jeg tror, man kan tælle personer i AaB A/S' historie, der stikker lidt ud, på én hånd. Jeg kan ikke rigtig få øje på andre end Lynge, Hamrén, Kuhn, Søndergaard (på den knap så fede måde) og måske til nød Børge Bach.

Mht Seier, så kan det da godt være, at han har visioner (jeg har intet sted skrevet, at han har storhedsvanvid ift FCK-opkøbet). Og visioner er bestemt kærkomne. Men jeg kan måske bare ikke så godt evne at skille mennesket fra forretningen, når det handler om noget som fodbold. Og - politisk ståsted aside - er Lars Seier bare topmålet af usympatisk i min verden. Og en person, som jeg meget nødig ville have, at AaB skulle associeres med.

Så med andre ord: Jeg så meget gerne, at det er mere ambitiøse mennesker, der investerer i AaB i stedet for bare den samme kreds af grå, nordjyske erhvervsmænd år efter år. Jeg så gerne, at der kom en eller anden karl, der havde nogle idéer og visioner og købte 25-30-40% og sagde "Nu skal der kraftedeme ske noget her på alderdomshjemmet!". Måske nogle af de nyrige, unge, nordjyske iværksættere i stedet for de samme venner igen og igen.
Jeg kunne måske bare godt ønske mig, at det var et sted på den gyldne middelvej mellem de grå herrer i de nordjyske virksomheder og Seier, som jeg som sagt ser som en uvederhæftig, ubehagelig, usympatisk idiot, der har gjort og sagt meget fra sit skattely i Schweiz, som jeg personligt ikke bryder mig om (nu er jeg heller ikke galopkapitalist eller neoliberalist).

Men han/de er aldrig dukket op, og derfor må vi trækkes med de samme grå nisser med nye navne på 21. år - og så kan man jo give sig til at spekulere lidt over, hvorfor så mange klubber er så interessante for investorer, mens AaB ikke er det. Og jeg forstår det ikke, for skulle jeg smide mange penge i en klub i DK, ville jeg have svært ved at se én, som har lige så meget potentiale som AaB.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Jakobsen » 9. mar 2019, 21:11

Serier en måske en klaphat - måske er han ikke. Det væsentlige for FCK er vel om han er en god mand at have rendende. Er han en Kasi-Jesper eller er han en solid investor der lader den sportslige ledelse styre tingene? Det tyder vel mest på det sidste og det er positivt for FCK. Jeg gad sgu godt, at vi fik noget kapital og ambition ind i vores ejerkreds fremfor "Det skal bare køre rundt med så mange nabo-knejter som muligt". Ved godt, at man har skruet op for udgifterne, men det handler jo stadig bare om Top 6 og en målsætning om utroværdigt mange nabosønner og deraf manglende kvalitet. Den position FCM nu har bygget op er den jeg mener AaB burde hav bygget i Jylland ad åre, men i stedet har man slumret hen udover i mesterskabssæonerne og sæsonerne efter. Nogen vil nok mene, at FCM er der alene af pengene, men grunden til de kan tiltrække pengene er deres ambitioner og deres akademi. Jeg er bestemt ikke pjattet med FCM, men man må bare indrømme de har rykket imens vores egen klub har sovet i timen. Vi skal ingenlunde kopiere FCM, men hvor er udvikling og ambition?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af saesing1992 » 9. mar 2019, 22:08

Jakobsen skrev:
9. mar 2019, 21:11
Serier en måske en klaphat - måske er han ikke. Det væsentlige for FCK er vel om han er en god mand at have rendende. Er han en Kasi-Jesper eller er han en solid investor der lader den sportslige ledelse styre tingene? Det tyder vel mest på det sidste og det er positivt for FCK. Jeg gad sgu godt, at vi fik noget kapital og ambition ind i vores ejerkreds fremfor "Det skal bare køre rundt med så mange nabo-knejter som muligt". Ved godt, at man har skruet op for udgifterne, men det handler jo stadig bare om Top 6 og en målsætning om utroværdigt mange nabosønner og deraf manglende kvalitet. Den position FCM nu har bygget op er den jeg mener AaB burde hav bygget i Jylland ad åre, men i stedet har man slumret hen udover i mesterskabssæonerne og sæsonerne efter. Nogen vil nok mene, at FCM er der alene af pengene, men grunden til de kan tiltrække pengene er deres ambitioner og deres akademi. Jeg er bestemt ikke pjattet med FCM, men man må bare indrømme de har rykket imens vores egen klub har sovet i timen. Vi skal ingenlunde kopiere FCM, men hvor er udvikling og ambition?
FCM har ikke tiltrukket sig penge. De oprindelige ejere solgte klubben. Pengene var ikke kommet til FCM hvis klubben var ejet af 800 forskellige aktionærer, herunder en moderklub. FCM et nu et legetøj for Benham som indtil videre har tab et et tre-cifret millionbeløb på hobbyen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af Yankee » 10. mar 2019, 09:54

saesing1992 skrev:
9. mar 2019, 22:08
FCM har ikke tiltrukket sig penge. De oprindelige ejere solgte klubben. Pengene var ikke kommet til FCM hvis klubben var ejet af 800 forskellige aktionærer, herunder en moderklub. FCM et nu et legetøj for Benham som indtil videre har tab et et tre-cifret millionbeløb på hobbyen.
Det er simpelthen lodret forkert. Benham skød omkring 60 mio. kr. ind i FCM, da han købte klubben og har siden dækket underskud via lån på 30-40 mio. kr. (som i øvrigt er tilbagebetalt). Lad os så bare sige at han har brugt 150-200 mio. kr. på at købe klubben og tilføre kapital. Men så ejer han altså også 85% af en klub, der lige nu er RIGTIG mange penge værd. Alene spillertruppen har en transferværdi på 1-200 mio. kr. og akademiet har en kæmpe værdi, hvis han ville sælge videre.

Derudover har FCM sikkert bidraget med stor værdi til hans andre virksomheder (især Brentford), men det er lidt sværere at sætte tal på. I hvert fald er jeg ikke et sekund i tvivl om at Benham kunne tjene sig et rigtig flot overskud hvis han var ude på at sælge klubben nu og her.

saesing1992
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. mar 2019, 17:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Superligaen 2018/2019

Indlæg af saesing1992 » 10. mar 2019, 10:14

Yankee skrev:
10. mar 2019, 09:54
saesing1992 skrev:
9. mar 2019, 22:08
FCM har ikke tiltrukket sig penge. De oprindelige ejere solgte klubben. Pengene var ikke kommet til FCM hvis klubben var ejet af 800 forskellige aktionærer, herunder en moderklub. FCM et nu et legetøj for Benham som indtil videre har tab et et tre-cifret millionbeløb på hobbyen.
Det er simpelthen lodret forkert. Benham skød omkring 60 mio. kr. ind i FCM, da han købte klubben og har siden dækket underskud via lån på 30-40 mio. kr. (som i øvrigt er tilbagebetalt). Lad os så bare sige at han har brugt 150-200 mio. kr. på at købe klubben og tilføre kapital. Men så ejer han altså også 85% af en klub, der lige nu er RIGTIG mange penge værd. Alene spillertruppen har en transferværdi på 1-200 mio. kr. og akademiet har en kæmpe værdi, hvis han ville sælge videre.

Derudover har FCM sikkert bidraget med stor værdi til hans andre virksomheder (især Brentford), men det er lidt sværere at sætte tal på. I hvert fald er jeg ikke et sekund i tvivl om at Benham kunne tjene sig et rigtig flot overskud hvis han var ude på at sælge klubben nu og her.
Ja? Benham skød penge i klubben da han blev ejer af klubben = indskud i noget han selv ejede og kontrollerede. Er vi enige om det? Indskuddene hang 100% sammen med Benhams køb. Det var ikke FCM der “tiltrak” pengene men et helt andet setup hvor moderklubben og de lokale folk var blevet elimineret. Det var metoden/prisen.

Besvar