Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af Brodernumsi » 16. dec 2018, 20:03

frederikshavneren skrev:
16. dec 2018, 19:56
Tyndt, tyndt straffespark sikrer Vendsyssel FF sejren på Brøndby stadion. Hvis det er linjen så skal der godt nok dømmes mange straffespark fremover
Jeg håber, at Brøndby får mange, mange tynde straffespark imod sig i fremtiden.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af NIN » 16. dec 2018, 20:33

Brodernumsi skrev:
16. dec 2018, 20:03
frederikshavneren skrev:
16. dec 2018, 19:56
Tyndt, tyndt straffespark sikrer Vendsyssel FF sejren på Brøndby stadion. Hvis det er linjen så skal der godt nok dømmes mange straffespark fremover
Jeg håber, at Brøndby får mange, mange tynde straffespark imod sig i fremtiden.
Det bliver trukket tilbage. Viasat har allerede indgivet en officiel klage.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af Jakobsen » 16. dec 2018, 21:54

frederikshavneren skrev:
16. dec 2018, 19:56
Tyndt, tyndt straffespark sikrer Vendsyssel FF sejren på Brøndby stadion. Hvis det er linjen så skal der godt nok dømmes mange straffespark fremover
Der er stadig så uendelig meget dommerfavorisering af lige præcis BIF, at fejlkendelser mod dem ikke kan sætte mit pis i kog.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af Pastorius » 16. dec 2018, 22:20

Jeg er ikke enig i at det er tyndt:
https://www.dropbox.com/s/5g0xf8dj1gw5j ... e.mov?dl=0
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af gravballe » 16. dec 2018, 22:24

sulakvelidze skrev:
15. dec 2018, 23:59
Pastorius skrev:
15. dec 2018, 21:09
9520AaB skrev:Svar fra tidligere dommer til Vejle fan der syntes det var hårdt.



Billede
Den er hård!
Det er den. Og efter min smag også lidt for hård pga afsenderens fortid som topdommer. Han har ret til at håne, som han vil, men et eller andet sted synes jeg, at en tidligere dommer godt må holde sig for god til den slags. Om ikke pga solidaritet med en tidligere kollega så bare for at overlade den slags til dem, der bliver ramt af dommerfejl - nuværende aktører og tilhængere.

Man kan selvfølgelig mene, at man ikke behøver vise solidaritet over for tidligere kollegaer, men almindelig god stil er vel ikke også gået af mode?
I fredags så vi ikke blot flere store fejl i hans domme, men vi så også en dommer der opfandte nye regler, eller ikke kunne reglerne. Det er altså sindsygt hvis det ikke får følger for ham.

Tilgængeld får han heller ikke meget hjælp fra linie dommeren. Der åbenbart ville annuleret AaB´s andet mål af gud ved hvilken grund.

Der skal gøres noget for at hæve standarden blandt danske dommer, det brude klubberne også være interseret i.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af Pastorius » 16. dec 2018, 22:51

gravballe skrev:
16. dec 2018, 22:24
sulakvelidze skrev:
15. dec 2018, 23:59
Pastorius skrev:
15. dec 2018, 21:09
9520AaB skrev:Svar fra tidligere dommer til Vejle fan der syntes det var hårdt.



Billede
Den er hård!
Det er den. Og efter min smag også lidt for hård pga afsenderens fortid som topdommer. Han har ret til at håne, som han vil, men et eller andet sted synes jeg, at en tidligere dommer godt må holde sig for god til den slags. Om ikke pga solidaritet med en tidligere kollega så bare for at overlade den slags til dem, der bliver ramt af dommerfejl - nuværende aktører og tilhængere.

Man kan selvfølgelig mene, at man ikke behøver vise solidaritet over for tidligere kollegaer, men almindelig god stil er vel ikke også gået af mode?
I fredags så vi ikke blot flere store fejl i hans domme, men vi så også en dommer der opfandte nye regler, eller ikke kunne reglerne. Det er altså sindsygt hvis det ikke får følger for ham.

Tilgængeld får han heller ikke meget hjælp fra linie dommeren. Der åbenbart ville annuleret AaB´s andet mål af gud ved hvilken grund.

Der skal gøres noget for at hæve standarden blandt danske dommer, det brude klubberne også være interseret i.
Det må faktisk også være linjevogteren der kalder at en AaB'er er først i feltet ved straffesparket. MJ står med ryggen til. Men derfor skal han jo stadig ikke dømme indirekte frispark.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af Lindmark » 17. dec 2018, 14:42

frederikshavneren skrev:
16. dec 2018, 19:56
Tyndt, tyndt straffespark sikrer Vendsyssel FF sejren på Brøndby stadion. Hvis det er linjen så skal der godt nok dømmes mange straffespark fremover
Har ikke set situationen, men det er da kun herligt at det for en sjælden gangs skyld er udeholdet der får tilkendt et tyndt straffe ude hos de pisgule :innocent:
Lindmark / Vendelbokartellet

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af Gnu » 17. dec 2018, 15:19

Jeg er stadig lidt rystet over hele situationen omkring det straffespark. Alle dommere kan komme i en situation, hvor de dømmer et forkert straffe, fordi en spiller filmer, eller overser at en mand skulle være smidt ud. Den slags sker i kampens hede, og dommeren skal træffe en lynhurtig beslutning.

Men i tilfældet med Michael Johansen er der jo tale om, at manden ikke kender en af de mest simple regler i fodboldspillet. At en angribende spiller i feltet giver omspark. Superligaen er jo ikke noget særligt, men det er simpelthen helt absurd, at vi skal trækkes med en dommer, som ikke har styr på helt basale regler som enhver ungdomsspiller kender.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af 9520AaB » 17. dec 2018, 16:41

Gnu skrev:Jeg er stadig lidt rystet over hele situationen omkring det straffespark. Alle dommere kan komme i en situation, hvor de dømmer et forkert straffe, fordi en spiller filmer, eller overser at en mand skulle være smidt ud. Den slags sker i kampens hede, og dommeren skal træffe en lynhurtig beslutning.

Men i tilfældet med Michael Johansen er der jo tale om, at manden ikke kender en af de mest simple regler i fodboldspillet. At en angribende spiller i feltet giver omspark. Superligaen er jo ikke noget særligt, men det er simpelthen helt absurd, at vi skal trækkes med en dommer, som ikke har styr på helt basale regler som enhver ungdomsspiller kender.
Jeg er så meget enig, er også stadig rystet over at der ikke er meldt en konsekvens for dommeren ud. Ligeså at linievogter kan vinke offside på et hjørnespark, det overgår også min fantasi. Er han i tvivl om det er Risgård der rører bolden inden KP, så se gengivelse og se hvor KP kommer fra. Uanset berøring er han ikke offside.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af Pastorius » 17. dec 2018, 17:17

9520AaB skrev:
17. dec 2018, 16:41
Gnu skrev:Jeg er stadig lidt rystet over hele situationen omkring det straffespark. Alle dommere kan komme i en situation, hvor de dømmer et forkert straffe, fordi en spiller filmer, eller overser at en mand skulle være smidt ud. Den slags sker i kampens hede, og dommeren skal træffe en lynhurtig beslutning.

Men i tilfældet med Michael Johansen er der jo tale om, at manden ikke kender en af de mest simple regler i fodboldspillet. At en angribende spiller i feltet giver omspark. Superligaen er jo ikke noget særligt, men det er simpelthen helt absurd, at vi skal trækkes med en dommer, som ikke har styr på helt basale regler som enhver ungdomsspiller kender.
Jeg er så meget enig, er også stadig rystet over at der ikke er meldt en konsekvens for dommeren ud. Ligeså at linievogter kan vinke offside på et hjørnespark, det overgår også min fantasi. Er han i tvivl om det er Risgård der rører bolden inden KP, så se gengivelse og se hvor KP kommer fra. Uanset berøring er han ikke offside.


Sent from my iPhone using Tapatalk
De melder selvfølgelig ikke noget ud offentligt. Det har de aldrig gjort, og jeg tænker heller ikke der er ret mange der gider at være dommere hvis de bliver hængt ud af deres egne.

Der er helt sikkert en konsekvens i form af en pause til Michael Johansen, inden han igen får kampe - muligvis er det ikke så tydeligt, når der er så lang en pause inden næste superligakamp i forvejen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Dommerstandaren i Superligaen er så lavt.

Indlæg af FlæskeFrank » 17. dec 2018, 17:21

Lindmark skrev:
17. dec 2018, 14:42
frederikshavneren skrev:
16. dec 2018, 19:56
Tyndt, tyndt straffespark sikrer Vendsyssel FF sejren på Brøndby stadion. Hvis det er linjen så skal der godt nok dømmes mange straffespark fremover
Har ikke set situationen, men det er da kun herligt at det for en sjælden gangs skyld er udeholdet der får tilkendt et tyndt straffe ude hos de pisgule :innocent:
Det eneste problematisk ved det straffespark er vel kun, at man oftes ser, at "det lille hold" ikke får den slags straffespark på udebane kort før tid.

Så jeg synes, at det skal roses til skyerne.
Bare fordi TV3 og Zorniger ikke kan se, at der er klart straffe betyder jo ikke, at dommeren ikke har ret. Synes det er ret tydeligt Halimi netop "skubber" Lucas Jensens ene ben ind i det andet ben.

Det eneste skræmmende er jo, at Frimann ikke i efteranalysen trækker ordentlig i land.

Og TV3 vil gerne omtale det som gigasensation. Altså vi snakker om, at de tager en udesejr mod hold, som i 11 hjemmekampe har fået 12 point.
- FlæskeFrank

Besvar