Superligaen 2019/2020

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Superligaen 2019/2020

Indlæg af 9000AaB » 26. jun 2019, 13:17

Det sjovt og se de første 8 runder af superligaen der er lagt ind;

Ud af 8 planlagte kampe har BIF kampen om søndagen kl 18:00 6 gange og kl 16:00 2 gange.

AaB har så 2 mandagskampe og resten om søndagen pt.

MEN umiddelbart ser det ud til vi får en del Fredag og mandagskampe og skal dele med AGF, LBK, ACH, SIF, HOB og SJR - og det bliver være efter de forskellige hold ryger ud af EUROPA ligaerne...

Forstår stadig ikke det med mandagskampe.....

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af 634 » 26. jun 2019, 13:28

9000AaB skrev:
26. jun 2019, 13:17
Det sjovt og se de første 8 runder af superligaen der er lagt ind;

Ud af 8 planlagte kampe har BIF kampen om søndagen kl 18:00 6 gange og kl 16:00 2 gange.

AaB har så 2 mandagskampe og resten om søndagen pt.

MEN umiddelbart ser det ud til vi får en del Fredag og mandagskampe og skal dele med AGF, LBK, ACH, SIF, HOB og SJR - og det bliver være efter de forskellige hold ryger ud af EUROPA ligaerne...

Forstår stadig ikke det med mandagskampe.....
Det er det samme som det har været i flere sæsoner.
Få nu flyttet superliga runden til et tids-interval på 3-4 timer om søndagen. Det er kun BIF som ikke foretrækker det, fordi de mister seere ved det.


Og giv så 1 division 2 mandags kæmpe med tv.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Yankee » 26. jun 2019, 19:47

634 skrev:
26. jun 2019, 13:28
Det er det samme som det har været i flere sæsoner.
Få nu flyttet superliga runden til et tids-interval på 3-4 timer om søndagen. Det er kun BIF som ikke foretrækker det, fordi de mister seere ved det.
Jarh, Brøndby er nu nok de eneste, der ikke ville miste seere. Jeg er dog helt enig i idéen - Superligaen skal til at fokusere på at være et live-produkt og ikke et TV-produkt.

Til gengæld ville alle klubber miste mindst 5-10 mio. kr. årligt fordi TV-aftalen ville være langt mindre værd for selskaberne. Den skal man altså lige sluge.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af 634 » 26. jun 2019, 21:09

Yankee skrev:
26. jun 2019, 19:47
634 skrev:
26. jun 2019, 13:28
Det er det samme som det har været i flere sæsoner.
Få nu flyttet superliga runden til et tids-interval på 3-4 timer om søndagen. Det er kun BIF som ikke foretrækker det, fordi de mister seere ved det.
Jarh, Brøndby er nu nok de eneste, der ikke ville miste seere. Jeg er dog helt enig i idéen - Superligaen skal til at fokusere på at være et live-produkt og ikke et TV-produkt.

Til gengæld ville alle klubber miste mindst 5-10 mio. kr. årligt fordi TV-aftalen ville være langt mindre værd for selskaberne. Den skal man altså lige sluge.
Bif har bedste sende tid, og det giver dem mange seere, som faktisk ikke holder med Bif, men de påvirkes til at tro det er Bif de skal holde med.
Hvis andre spillede samtidigt, eller måske startede en time før, ville Bif tabe mange seere til de andre kampe. Der er altså ikke mange som ser 2 kampe i runden selvom de sendes på forskellige tidspunkter, men det er derimod frustrende at dem man gerne vil følge spiller på alle mulige tidspunkter, og samtidigt dræbende i fan engagementet, at de skal være så tidskrævende at følge sit hold.
Det kan godt være du har ret i de 5-10 i tabt tv indtægter, men der vil også være mange penge tjent ved at gøre det tilskuer venligt, i det samlede regnskab udlignes det nok. Så er det bare et spørgsmål om vi ønsker få timer om søndagen hvor det hele brager løs, eller som nu med mange dage lang spille-runde.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af salling23 » 26. jun 2019, 21:23

Vi har i AGF trukket nitten i de første 8 runder
4 mandagskampe og en fredags kamp

Ren TV mæssigt forstår jeg godt at de vil have kampene ud på flest mulige tidspunkter, men så burde det være muligt at sætte en fordeling op så der er er et max på hvor mange kampe, der skal ødelægges for fans
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Yankee » 26. jun 2019, 22:02

634 skrev:
26. jun 2019, 21:09

Det kan godt være du har ret i de 5-10 i tabt tv indtægter, men der vil også være mange penge tjent ved at gøre det tilskuer venligt, i det samlede regnskab udlignes det nok. Så er det bare et spørgsmål om vi ønsker få timer om søndagen hvor det hele brager løs, eller som nu med mange dage lang spille-runde.
Jeg er helt enig! På sigt ville Superligaen kunne tiltrække flere tilskuere hvis man vægtede live-produktet over TV-produktet - og det ville gøre ligaen langt mere attraktiv for TV-selskaberne, selvom man kun transmitterede 3-4 kampe hver runde eller flere kampe samtidig.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af 634 » 26. jun 2019, 22:32

Yankee skrev:
26. jun 2019, 22:02
634 skrev:
26. jun 2019, 21:09

Det kan godt være du har ret i de 5-10 i tabt tv indtægter, men der vil også være mange penge tjent ved at gøre det tilskuer venligt, i det samlede regnskab udlignes det nok. Så er det bare et spørgsmål om vi ønsker få timer om søndagen hvor det hele brager løs, eller som nu med mange dage lang spille-runde.
Jeg er helt enig! På sigt ville Superligaen kunne tiltrække flere tilskuere hvis man vægtede live-produktet over TV-produktet - og det ville gøre ligaen langt mere attraktiv for TV-selskaberne, selvom man kun transmitterede 3-4 kampe hver runde eller flere kampe samtidig.
Ligegyldigt hvem man holder med synes jeg man skal kunne se den kamp man foretrækker at se med sit tv, det vil nok kræve stor sportspakke.
Man kan spekulere i om det vel tage 1 måned eller år, at skabe flere indtægter ad den tilskuer venlige vej.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af FCM » 27. jun 2019, 14:43

634 skrev:
26. jun 2019, 21:09
Det kan godt være du har ret i de 5-10 i tabt tv indtægter, men der vil også være mange penge tjent ved at gøre det tilskuer venligt, i det samlede regnskab udlignes det nok.
I 2018 havde AaB indtægter på ca. 22 mio fra tv-aftaler og ca. 11 mio fra matchday. Dvs matchday-indtægterne skal fordobles for at kompensere for 10 mio tabt på tv-indtægter. I praksis vil det mere eller mindre betyde, at samtlige hjemmekampe skal være udsolgte. Det er vel ret tvivlsomt, om det er et realistisk scenarium indenfor en overskuelig årrække.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Yankee » 27. jun 2019, 16:00

FCM skrev:
27. jun 2019, 14:43
634 skrev:
26. jun 2019, 21:09
Det kan godt være du har ret i de 5-10 i tabt tv indtægter, men der vil også være mange penge tjent ved at gøre det tilskuer venligt, i det samlede regnskab udlignes det nok.
I 2018 havde AaB indtægter på ca. 22 mio fra tv-aftaler og ca. 11 mio fra matchday. Dvs matchday-indtægterne skal fordobles for at kompensere for 10 mio tabt på tv-indtægter. I praksis vil det mere eller mindre betyde, at samtlige hjemmekampe skal være udsolgte. Det er vel ret tvivlsomt, om det er et realistisk scenarium indenfor en overskuelig årrække.
Ja, men så simpelt er det jo ikke. Hvis der kom 50% flere tilskuere, så ville Superligaen jo også blive mere interessant og mere værd for TV-stationerne. Men det ville tage nogle år og på kort sigt ville det selvfølgelig gøre ondt at indskrænke TV-aftalerne og kamptidspunkterne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 27. jun 2019, 17:55

Yankee skrev:
27. jun 2019, 16:00
FCM skrev:
27. jun 2019, 14:43
634 skrev:
26. jun 2019, 21:09
Det kan godt være du har ret i de 5-10 i tabt tv indtægter, men der vil også være mange penge tjent ved at gøre det tilskuer venligt, i det samlede regnskab udlignes det nok.
I 2018 havde AaB indtægter på ca. 22 mio fra tv-aftaler og ca. 11 mio fra matchday. Dvs matchday-indtægterne skal fordobles for at kompensere for 10 mio tabt på tv-indtægter. I praksis vil det mere eller mindre betyde, at samtlige hjemmekampe skal være udsolgte. Det er vel ret tvivlsomt, om det er et realistisk scenarium indenfor en overskuelig årrække.
Ja, men så simpelt er det jo ikke. Hvis der kom 50% flere tilskuere, så ville Superligaen jo også blive mere interessant og mere værd for TV-stationerne. Men det ville tage nogle år og på kort sigt ville det selvfølgelig gøre ondt at indskrænke TV-aftalerne og kamptidspunkterne.
Jeg er bange for det er endnu mere kompliceret. Der er ikke ret mange i min søns omgangskreds (ham selv inklusiv) der gider at se fodbold. I den udstrækning de overhovedet gider at følge med, så er det de allerstørste udenlandske stjerner der trækker, og ikke en eneste fra Superligaen. Han ved knapt nok hvilke hold der er med. Og vi taler altså om en dreng, der har samlet på superligakort, og da han var 8-9 år gammel, kunne navnene på samtlige superligaspillere (og de internationale) og spillede FIFA jævnligt. Det er også en dreng der har set AaB klare frisag i parken pga en Tim Janssen-scoring andetsteds, og som overværede AaB blive danske mester i Slagelse, samt vinde the double i Parken. Han gider ikke se en kamp i TV eller på stadion.

Fodbold generelt og dansk fodbold i særdeleshed står overfor nogle kæmpe store udfordringer de næste ti år. Det er ikke klaret ved at flytte til mere tilskuervenlige kamptidspunkt, men det kan - måske - være en del af løsningen. Uanset hvad, kommer det ikke til at ske, hvis forudsætningen er at klubberne skal sige farvel til 10-15% af deres indtægter i en periode. Ingen chance overhovedet, hvor sympatisk ideen end måtte være.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Yankee » 27. jun 2019, 18:09

Pastorius skrev:
27. jun 2019, 17:55

Jeg er bange for det er endnu mere kompliceret. Der er ikke ret mange i min søns omgangskreds (ham selv inklusiv) der gider at se fodbold. I den udstrækning de overhovedet gider at følge med, så er det de allerstørste udenlandske stjerner der trækker, og ikke en eneste fra Superligaen. Han ved knapt nok hvilke hold der er med. Og vi taler altså om en dreng, der har samlet på superligakort, og da han var 8-9 år gammel, kunne navnene på samtlige superligaspillere (og de internationale) og spillede FIFA jævnligt. Det er også en dreng der har set AaB klare frisag i parken pga en Tim Janssen-scoring andetsteds, og som overværede AaB blive danske mester i Slagelse, samt vinde the double i Parken. Han gider ikke se en kamp i TV eller på stadion.

Fodbold generelt og dansk fodbold i særdeleshed står overfor nogle kæmpe store udfordringer de næste ti år. Det er ikke klaret ved at flytte til mere tilskuervenlige kamptidspunkt, men det kan - måske - være en del af løsningen. Uanset hvad, kommer det ikke til at ske, hvis forudsætningen er at klubberne skal sige farvel til 10-15% af deres indtægter i en periode. Ingen chance overhovedet, hvor sympatisk ideen end måtte være.
Det er en rigtig god observation, som jeg tror du har ret i. Jeg tror bare Superligaens eneste chancer er at satse 100% på at være et live-produkt frem for at være et TV-produkt. Ellers taber man bare langsomt kampen til Premier League og NFL. Det betyder færre kampe i TV, samtidige kampe med meldinger over højttalerne, faste hjemmebanetidspunkter for hver klub, markant færre hverdagskampe osv. osv.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jul 2019, 21:29

Nu har Horsens fået gode procenter af et videresalg for både Joronen og Sanneh. Mon ikke det bliver trenden fremove ? - og som har været udbredt i Norge og Sverige. Især hvis vi også scorer godt på Mæhle, så tror jeg, at det åbner op for handler de danske klubber imellem.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Halil » 26. jul 2019, 12:02

“Vi fik en fed start mod AaB i sidste weekend, mens det var noget andet mod ob. Jeg kunne godt mærke, at det var et andet niveau, for de har et godt hold.”

Citat 18-årige Frederik Winther fra Lyngby

Sørgelig læsning
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2019, 20:38

Nå, er der stadig nogen der synes at GF har gjort det godt, på trænersiden og transferdelen?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af doukas » 5. aug 2019, 22:02

Pastorius skrev:
5. aug 2019, 20:38
Nå, er der stadig nogen der synes at GF har gjort det godt, på trænersiden og transferdelen?
AGF ender over AaB denne sæson
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Brodernumsi » 5. aug 2019, 22:05

doukas skrev:
5. aug 2019, 22:02
Pastorius skrev:
5. aug 2019, 20:38
Nå, er der stadig nogen der synes at GF har gjort det godt, på trænersiden og transferdelen?
AGF ender over AaB denne sæson.
Kun i fiaskoer.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2019, 22:07

doukas skrev:
5. aug 2019, 22:02
Pastorius skrev:
5. aug 2019, 20:38
Nå, er der stadig nogen der synes at GF har gjort det godt, på trænersiden og transferdelen?
AGF ender over AaB denne sæson.
Er det dig Morten Bruun?

Du rammer lige ind i min pointe. Hvor fanden kommer den tiltro til AGF fra?
De er røvelendige, og jeg ser ingen tegn på de er blevet bedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af doukas » 5. aug 2019, 22:18

Pastorius skrev:
5. aug 2019, 22:07
doukas skrev:
5. aug 2019, 22:02
Pastorius skrev:
5. aug 2019, 20:38
Nå, er der stadig nogen der synes at GF har gjort det godt, på trænersiden og transferdelen?
AGF ender over AaB denne sæson.
Er det dig Morten Bruun?

Du rammer lige ind i min pointe. Hvor fanden kommer den tiltro til AGF fra?
De er røvelendige, og jeg ser ingen tegn på de er blevet bedre.
Min tiltro til AGF ligger på et meget lille sted, men desværre er tiltroen til os selv på et endnu mindre sted.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Kenneth K » 6. aug 2019, 09:18

Jeg bor i Århus, og det er altid sjovt at følge med i AGF hernede.

De AGF-fans, jeg kender og har snakket med, er begyndt at frygte, at der skal findes tre nedrykkere i den her sæson. De var ikke jubeloptimister op til sæsonen, men der var en forventning om, at de var bedre end til en nedrykning. Nederlaget i går til Lyngby gør ekstra ondt -- selvfølgelig både fordi at de smed en sejr på gulvet, men også fordi at Lyngby var ét af de hold, AGFs fans mente, at de nok skulle kunne holde bag sig. Og kampene mod FCK og FCM føler de, at de havde fortjent at få mere ud af. Så hernede er man begyndt at tale om, at marginalerne tipper den forkerte vej, og at det er dét, som i sidste ende kan betyde nedrykning igen, igen. Og hvis der er én som lige går lidt hurtigere i AGF end andre klubber, så er det selvforstærkning -- både når det går godt og når det går dårligt.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af BoT » 6. aug 2019, 09:50

Det burde i hvert fald få enkelte debattører herinde til at reflektere lidt: AGF har om nogen klub i Danmark været aktive på transfermarkedet de seneste 2-3 sæsoner. De har endda hentet flere spillere, som folk herinde har savlet over. Alligevel giver det ikke umiddelbar succes. Indkøb af nye spillere er ikke lig med, at holdet bliver bedre.

Dermed ikke sagt, at AaB ikke pt. kunne bruge et par forstærkninger på enkelte positioner, men når folk seriøst mener, halvdelen af truppen skal skiftes ud, bør de kigge lidt på klubber, der rent faktisk har gjort præcis det..

Besvar