Superligaen 2019/2020

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af 634 » 25. maj 2020, 21:37

Aalborg frederikshavner skrev:
25. maj 2020, 12:00
Maglau skrev:
25. maj 2020, 11:18
Hvad er det værste udfald for os i kampen mellem AGF og Randers på torsdag.
Det værste udfald er en sejr til århusianerne
RFC plejer at hente point mod GF, også når GF har virket bedst i ugerne forinden. Jeg tror faktisk at RFC henter AaB på 6 pladsen før sidste spillerunde !! desværre
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 26. maj 2020, 07:38

Der er så mange mulige udfald. Jeg tror det måske går sådan her (Jeg er lidt i tvivl om det er GF eller BIF, der misser slutspillet):

https://www.dropbox.com/s/mkof9twcyz7yt ... 8.png?dl=0
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Kristian » 26. maj 2020, 21:19

Pastorius skrev:
26. maj 2020, 07:38
Der er så mange mulige udfald. Jeg tror det måske går sådan her (Jeg er lidt i tvivl om det er GF eller BIF, der misser slutspillet):

https://www.dropbox.com/s/mkof9twcyz7yt ... 8.png?dl=0
Det vil være katastrofalt for GF hvis de taber 3 og ryger ud af top 6. Men kræver jo så også at både AaB, Randers og Brøndby vinder. Det her skal nok blive sjovt.

Er dog ret sikker på vi ender i top 6. Vi vinder sten sikkert i Esbjerg.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Pastorius » 26. maj 2020, 23:31

Kristian skrev:
26. maj 2020, 21:19
Pastorius skrev:
26. maj 2020, 07:38
Der er så mange mulige udfald. Jeg tror det måske går sådan her (Jeg er lidt i tvivl om det er GF eller BIF, der misser slutspillet):

https://www.dropbox.com/s/mkof9twcyz7yt ... 8.png?dl=0
Det vil være katastrofalt for GF hvis de taber 3 og ryger ud af top 6. Men kræver jo så også at både AaB, Randers og Brøndby vinder. Det her skal nok blive sjovt.

Er dog ret sikker på vi ender i top 6. Vi vinder sten sikkert i Esbjerg.
Ja, jeg tror jo heller ikke rigtig det sker, men hvor ville det være sjovt. Jeg vil hellere have at det er Brøndby der snubler. Det kunne også være rigtig sjovt - særligt hvis de var foran mod Horsens 5 minutter før tid :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Danni » 29. maj 2020, 19:48

Jeg kigger lidt på Silkeborg - FCN. Den ene en fusionsklub med meget lidt opbakning fra lokalbefolkningen spiller nu også udekamp på gummigræs, i den såkaldte el plastico, på et stadion hvis sæder skal forestille der er mennesker, selv når der ikke er det, i det her tilfælde slet ingen. En flyvsk plasticbold og trænere, der taler om proces, VAR og pis og lort, nu om dage.. Jeg ønsker mig VM i Mexico 86' :) Tænk hvad dagens fodbold kunne have ødelagt for den turnering, Maradona's berømte mål med Guds hånd var aldrig blevet til noget og ikke talt om i eftertiden, og hans berømte solotur fra midten skulle først kigges igennem på VAR før man vidste, om der var mål. Der var aldrig blevet lukket så mange mennesker ind på stadion, men hvad fa'en, det er jo også hovedsageligt for tv. Beklager svadaen og glem lortet, hvis man er uenig.

PS. Jeg er kun 36
Længe leve arbejderklassen!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. maj 2020, 05:28

Danni skrev:
29. maj 2020, 19:48
Jeg kigger lidt på Silkeborg - FCN. Den ene en fusionsklub med meget lidt opbakning fra lokalbefolkningen spiller nu også udekamp på gummigræs, i den såkaldte el plastico, på et stadion hvis sæder skal forestille der er mennesker, selv når der ikke er det, i det her tilfælde slet ingen. En flyvsk plasticbold og trænere, der taler om proces, VAR og pis og lort, nu om dage.. Jeg ønsker mig VM i Mexico 86' :) Tænk hvad dagens fodbold kunne have ødelagt for den turnering, Maradona's berømte mål med Guds hånd var aldrig blevet til noget og ikke talt om i eftertiden, og hans berømte solotur fra midten skulle først kigges igennem på VAR før man vidste, om der var mål. Der var aldrig blevet lukket så mange mennesker ind på stadion, men hvad fa'en, det er jo også hovedsageligt for tv. Beklager svadaen og glem lortet, hvis man er uenig.

PS. Jeg er kun 36
VAR er noget makværk som ødelægger fodboldens sjæl og flowet i spillet.
Jeg ved godt at det er en særlig situation men jeg er bestemt heller ikke tilhænger af at der nu kan skiftes et halvt hold undervejs i løbet af kampen, risikoen er jo at der er nogle som gerne ser det indført permanent.

Jeg så også kampen, det var helt befriende at høre Nicolai Larsen mv. fortælle at de går benhårdt efter bronze. Hvis vi dog bare turde give udtryk for de samme ambitioner...

I øvrigt har Flemming Pedersen os som favorit til at snuppe 3. pladsen

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Yankee » 30. maj 2020, 13:03

Danni skrev:
29. maj 2020, 19:48
Jeg kigger lidt på Silkeborg - FCN. Den ene en fusionsklub med meget lidt opbakning fra lokalbefolkningen spiller nu også udekamp på gummigræs, i den såkaldte el plastico, på et stadion hvis sæder skal forestille der er mennesker, selv når der ikke er det, i det her tilfælde slet ingen. En flyvsk plasticbold og trænere, der taler om proces, VAR og pis og lort, nu om dage.. Jeg ønsker mig VM i Mexico 86' :) Tænk hvad dagens fodbold kunne have ødelagt for den turnering, Maradona's berømte mål med Guds hånd var aldrig blevet til noget og ikke talt om i eftertiden, og hans berømte solotur fra midten skulle først kigges igennem på VAR før man vidste, om der var mål. Der var aldrig blevet lukket så mange mennesker ind på stadion, men hvad fa'en, det er jo også hovedsageligt for tv. Beklager svadaen og glem lortet, hvis man er uenig.

PS. Jeg er kun 36
Jeg må indrømme at jeg har det lige omvendt, men sådan er fodbold jo så fantastisk. Når jeg ser klip fra kampene i fx '86 så foregår de i ren slowmotion og de fleste hold står bare 11 mand på egen banehalvdel og udgør trafikkegler. Det er dræbende fx at se 92-finalen, der jo i perioder bare er én stor tilbagelægning til Peter Schmeichel.

Der er næsten ingen mål eller aktioner med den dynamik, vi for eksempel så fra Kamaldeen eller Kofod i går. Der er ingen kraft eller nerve i duellerne og intet pres på boldholderen. Og det er endda selvom du sammenligner en jævn Superliga-kamp med en VM-slutrunde.

Der var dog uden tvivl større og stærkere personligheder dengang. Det tror jeg dog ikke vi kan tilskrive hverken VAR eller kunstgræs.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Danni » 30. maj 2020, 17:01

Yankee skrev:
30. maj 2020, 13:03
Danni skrev:
29. maj 2020, 19:48
Jeg kigger lidt på Silkeborg - FCN. Den ene en fusionsklub med meget lidt opbakning fra lokalbefolkningen spiller nu også udekamp på gummigræs, i den såkaldte el plastico, på et stadion hvis sæder skal forestille der er mennesker, selv når der ikke er det, i det her tilfælde slet ingen. En flyvsk plasticbold og trænere, der taler om proces, VAR og pis og lort, nu om dage.. Jeg ønsker mig VM i Mexico 86' :) Tænk hvad dagens fodbold kunne have ødelagt for den turnering, Maradona's berømte mål med Guds hånd var aldrig blevet til noget og ikke talt om i eftertiden, og hans berømte solotur fra midten skulle først kigges igennem på VAR før man vidste, om der var mål. Der var aldrig blevet lukket så mange mennesker ind på stadion, men hvad fa'en, det er jo også hovedsageligt for tv. Beklager svadaen og glem lortet, hvis man er uenig.

PS. Jeg er kun 36
Jeg må indrømme at jeg har det lige omvendt, men sådan er fodbold jo så fantastisk. Når jeg ser klip fra kampene i fx '86 så foregår de i ren slowmotion og de fleste hold står bare 11 mand på egen banehalvdel og udgør trafikkegler. Det er dræbende fx at se 92-finalen, der jo i perioder bare er én stor tilbagelægning til Peter Schmeichel.

Der er næsten ingen mål eller aktioner med den dynamik, vi for eksempel så fra Kamaldeen eller Kofod i går. Der er ingen kraft eller nerve i duellerne og intet pres på boldholderen. Og det er endda selvom du sammenligner en jævn Superliga-kamp med en VM-slutrunde.

Der var dog uden tvivl større og stærkere personligheder dengang. Det tror jeg dog ikke vi kan tilskrive hverken VAR eller kunstgræs.
Det vil jeg medgive dig, spillet er selvfølgelig blevet langt hurtigere, hvilket er fedt. Spillerne er hurtigere i både tanke og handling. Der vil jeg så også sige, at det skyldes hverken VAR eller kunstgræs, men en udvikling over tid, på samme måde, som fodbold i 92 gik hurtigere end i 62 selv på en identisk græsplæne.
Længe leve arbejderklassen!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af sulakvelidze » 30. maj 2020, 17:48

Danni skrev:
30. maj 2020, 17:01
Yankee skrev:
30. maj 2020, 13:03
Danni skrev:
29. maj 2020, 19:48
Jeg kigger lidt på Silkeborg - FCN. Den ene en fusionsklub med meget lidt opbakning fra lokalbefolkningen spiller nu også udekamp på gummigræs, i den såkaldte el plastico, på et stadion hvis sæder skal forestille der er mennesker, selv når der ikke er det, i det her tilfælde slet ingen. En flyvsk plasticbold og trænere, der taler om proces, VAR og pis og lort, nu om dage.. Jeg ønsker mig VM i Mexico 86' :) Tænk hvad dagens fodbold kunne have ødelagt for den turnering, Maradona's berømte mål med Guds hånd var aldrig blevet til noget og ikke talt om i eftertiden, og hans berømte solotur fra midten skulle først kigges igennem på VAR før man vidste, om der var mål. Der var aldrig blevet lukket så mange mennesker ind på stadion, men hvad fa'en, det er jo også hovedsageligt for tv. Beklager svadaen og glem lortet, hvis man er uenig.

PS. Jeg er kun 36
Jeg må indrømme at jeg har det lige omvendt, men sådan er fodbold jo så fantastisk. Når jeg ser klip fra kampene i fx '86 så foregår de i ren slowmotion og de fleste hold står bare 11 mand på egen banehalvdel og udgør trafikkegler. Det er dræbende fx at se 92-finalen, der jo i perioder bare er én stor tilbagelægning til Peter Schmeichel.

Der er næsten ingen mål eller aktioner med den dynamik, vi for eksempel så fra Kamaldeen eller Kofod i går. Der er ingen kraft eller nerve i duellerne og intet pres på boldholderen. Og det er endda selvom du sammenligner en jævn Superliga-kamp med en VM-slutrunde.

Der var dog uden tvivl større og stærkere personligheder dengang. Det tror jeg dog ikke vi kan tilskrive hverken VAR eller kunstgræs.
Det vil jeg medgive dig, spillet er selvfølgelig blevet langt hurtigere, hvilket er fedt. Spillerne er hurtigere i både tanke og handling. Der vil jeg så også sige, at det skyldes hverken VAR eller kunstgræs, men en udvikling over tid, på samme måde, som fodbold i 92 gik hurtigere end i 62 selv på en identisk græsplæne.

Lige finalen fra 92 er jo så også et eksempel ude af kontekst, fordi Danmark (som i forvejen havde en defensivt indstillet træner) blev tvunget til at parkere bussen foran mål i EM-finalen med en skadesramt og udmattet trup, der var på sommerferie, mens de øvrige lande var i træningslejr op til EM. Ja, og så var modstanderne de tyske verdensmestre.

Men først og fremmest var det tiden før den vel nok bedste regelændring i fodbold i nyere tid: at en målmand ikke længere måtte samle en tilbagelægning op i hænderne. Det måtte man til og med EM92, hvilket Danmark så udnyttede fem gange alene i de første par minutter af finalen - to af gangene fra midterlinjen. Tænk engang hvor sygt kedelige fodboldkampe kunne være i dag, hvis det stadig var tilladt.

Mexico 86 er så heller ikke det bedste sammenligningsgrundlag i forhold til fodbold i dag, fordi varmen og tynd luft førte til netop fodbold i spadseretempo med eksplosioner i korte sekvenser, hvilket ikke ret mange hold mestrede. Italien 90 var dog endnu værre, fordi defensiven tog overhånd hos for mange af de 24 deltagere. Men dem, der spillede fremad i 90 (især Italien og V-tyskland) skabte fodboldkampe, man sagtens kan holde ud at se i dag.

Men ja, tempo og fysik er jo helt anderledes nu. Og generelt er spillerne bare meget dygtigere teknisk, mens de bedste er blevet endnu bedre. Hvis man som tankeeksperiment placerede nutidens Cristiano Ronaldo på et hold fra VM90, ville han jo kunne smadre turneringen og få alle andre til at ligne serie 4-spillere.

Så fodbold er bare meget mere underholdene end for 30 år siden. Men som du skriver, kunne man sige det samme for 30 år siden.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 5. jun 2020, 16:23

Der åbnes tilsyneladende op for 500 tilskuere på stadion. Så bliver næste spørgsmål om det overhovedet kan betale sig at åbne stadion op for så få tilskuere samt ikke mindst hvem der skal få fingre i de eftertragtede pladser

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jun 2020, 16:49

Jeg tænker, at de 500 tilskuere er en god begyndelse. Men ja, hvordan får man tildelt de billetter og ja, der er nok ikke ret meget økonomi i det.

Men i forhold til pokalfinalen, så er det interessant, fordi der faktisk kan være nogle heldige sjæle. Og det betyder muligvis også endnu bedre kår, når næste sæson starter op.

Håbet er selvfølgelig en andel af antal siddepladser og ikke et numerisk tal. Jeg er helt enig i, at der er stor forskel på et biografpublikum og stadiongængere og derfor skal være større forholdsregler.

Så det bedste, som vi måske kan håbe på, er f.eks. 10 % af antal siddepladser. Selvfølglig luk for ståpladsarealer og udefans. Vi har vel 10.000 siddepladser, så vi skal nok ikke regne med mere end 2000-2500 tilskuere , hvis alle hæmninger blev smidt over bord.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Kristian » 5. jun 2020, 23:50

Aalborg frederikshavner skrev:
5. jun 2020, 16:23
Der åbnes tilsyneladende op for 500 tilskuere på stadion. Så bliver næste spørgsmål om det overhovedet kan betale sig at åbne stadion op for så få tilskuere samt ikke mindst hvem der skal få fingre i de eftertragtede pladser
Jeg er ret sikker på at man ikke åbner for 500 tilskuere.
De omkostninger der er til service, kontrollører m.m. er slet ikke rentabelt.

Og en helt anden ting er vel at de medarbejdere, som AaB pt har sendt hjem iht til hjælpepakker, skal tilbage og have løn af AaB. Det bliver jo alt for dyrt det her.

Nej vent til man må have flere på stadion. Er min holdning.
------------------
mvh Kristian

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Brent » 6. jun 2020, 20:41

500 er latterligt, der både kan og skal åbnes op for mange flere. En tredjedel af siddepladskapaciteten bør kunne lade sig gøre
AaB - the Nordic gateway to Europe

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jun 2020, 23:06

http://www.superliga.dk/sites/default/f ... toplan.pdf

Når jeg ser kalenderen, så skal vi jo spille hele tiden. Betyder det at alle kampe afvikles søndag og onsdag(ved mitugekampe) ? Eller vil der stadig være fredag, søndag og mandagskampe på "søndage" ?

Men AGF og os får en hård periode med to uger i træk med midtuge kamp. Men den korte opstart og AGF faktisk har spillet en kamp mere end os andre, så ligner det snart skader...
- FlæskeFrank

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 8. jun 2020, 17:13

Vi slutter slutspillet af med en udekamp på pløjemarken i Herning, det er en grim en at være statist til møgjyllands formodede guldfest :@

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Hanga » 8. jun 2020, 17:24

Aalborg frederikshavner skrev:
8. jun 2020, 17:13
Vi slutter slutspillet af med en udekamp på pløjemarken i Herning, det er en grim en at være statist til møgjyllands formodede guldfest :@
Fy for helvede det havde jeg ikke set.

Er der nogen der kan forklare, hvorfor man ikke gentager rækkefølgen fra de første 5 kampe i de sidste 5 kampe?

Det er ikke noget nyt at programmet virker mere eller mindre tilfældigt sammensat, men det giver jo altså bare de scenarier, hvor man skal møde samme hold et par gange indenfor kort tid. Det giver ikke mening i mit univers og kan potentielt give en klub en fordel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Brodernumsi » 8. jun 2020, 19:19

Aalborg frederikshavner skrev:
8. jun 2020, 17:13
Vi slutter slutspillet af med en udekamp på pløjemarken i Herning, det er en grim en at være statist til møgjyllands formodede guldfest :@
Tænker vi knepper dem og sender guldet til København i sidste runde.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jun 2020, 23:04

Hvis Brøndbys Hedlund kommer tilbage fra Sverige og er corunaramt og måske endda når at smitte et par holdkammerater. Så bør al snak om forsvarlige superligaklubber forstumme.

Så vil jeg have det fint med, at staten sagde, at den brancheorganisation har vist at de ikke kan overholde de basale præmisser og derfor ikke skal have tilskuere resten af sæsonen. Hvis det var Pep Biel, som var taget hjem og blevet gift i Spanien, så alle jo revet hovedet af FCK.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jun 2020, 09:04

Når de vælger de tre kampe til næste weekend må Esbjergs kamp være en af dem med tilskuere, hvis de påtænker fans til pokalfinalen. Håber politiet siger nej til bif-fck. Vores egen kamp kunne måske godt komme i betragtning.
- FlæskeFrank

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Superligaen 2019/2020

Indlæg af Uldahl » 13. jun 2020, 17:28

FlæskeFrank skrev:
8. jun 2020, 23:04
Hvis Brøndbys Hedlund kommer tilbage fra Sverige og er corunaramt og måske endda når at smitte et par holdkammerater. Så bør al snak om forsvarlige superligaklubber forstumme.

Så vil jeg have det fint med, at staten sagde, at den brancheorganisation har vist at de ikke kan overholde de basale præmisser og derfor ikke skal have tilskuere resten af sæsonen. Hvis det var Pep Biel, som var taget hjem og blevet gift i Spanien, så alle jo revet hovedet af FCK.
Helt enig. Danmark har været meget nådig sluppet med hensyn til coronaen. Nu lever jeg i Spanien her har det været forbudt at forlade din grund eller lejlighed i månder, med mindre det var for at handle ind eller læge besøg. Vejspæringer ud og hjem, på vejen hjem skulle man vise kvitering på man havde været ude og handle, og det var kun tilladt inden for landsby grænsen.

Tåbeligt hvis Danamark skulle risikere de tiltag, fordi folk ikke tager det alvorligt nok. Det har været et helvede her for folk med børn i en lejlighed, men helt nødvendigt. Desværre.

Besvar