DBU Pokalturnering 2019/2020

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af MrBangDK » 3. sep 2019, 19:52

Vejgaard slog her til aften mægtige Hobro ud af pokalturneringen :D
Ska' vi hak'?

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af McMark » 4. sep 2019, 14:40

MrBangDK skrev:
3. sep 2019, 19:52
Vejgaard slog her til aften mægtige Hobro ud af pokalturneringen :D
Lad os endelig slå Nørresundby og så trække Vejgaard i næste runde :danmarkfan:

Så kan vi håbe Thisted stadig lever på det tidspunkt, og så tager vi da også lige dem i 1/8-finalen :aabfan:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af MrBangDK » 26. sep 2019, 21:11

FCM slået ud af Fremad Amager! Og i slutminutterne var Mabil og Evander ved at komme op at slås og Evander endte med at klappe hånligt at Priske... :D
Ska' vi hak'?

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af zadion » 26. sep 2019, 21:24

MrBangDK skrev:
26. sep 2019, 21:11
FCM slået ud af Fremad Amager! Og i slutminutterne var Mabil og Evander ved at komme op at slås og Evander endte med at klappe hånligt at Priske... :D
Ha haha Hahaha he Ha... det sjovt! Ha :D :danmarkfan:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af jonas386 » 26. sep 2019, 23:31

Det var nok det internationale snit Kristian Bach Bak back bok snakkede om.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af NIN » 28. sep 2019, 17:39

MrBangDK skrev:
26. sep 2019, 21:11
FCM slået ud af Fremad Amager! Og i slutminutterne var Mabil og Evander ved at komme op at slås og Evander endte med at klappe hånligt at Priske... :D
De er smarte i FCM. De har nu i flere år praktiseret taktikken med at nægte at deltage i gruppespil i Europa, for at fokusere på Superligaen. Nu har de udvidet konceptet til Pokalturneringen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af Mogens » 30. sep 2019, 09:12

HB Køge blev the outcome. Endnu en fornuftig lodtrækning, hvor eneste minus er, at holdet skal ud på en længere tur en hverdagsaften.

Mit håb er en sejr i ordinær spilletid samt en brandkamp af HB Køges Liam Jordan, som måske kan vække interesse hos Gaarde...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af sulakvelidze » 30. sep 2019, 16:47

NIN skrev:
28. sep 2019, 17:39
MrBangDK skrev:
26. sep 2019, 21:11
FCM slået ud af Fremad Amager! Og i slutminutterne var Mabil og Evander ved at komme op at slås og Evander endte med at klappe hånligt at Priske... :D
De er smarte i FCM. De har nu i flere år praktiseret taktikken med at nægte at deltage i gruppespil i Europa, for at fokusere på Superligaen. Nu har de udvidet konceptet til Pokalturneringen.
Der er ikke meget at hovere over for FCM med for tiden, men i det mindste nosser de stadig selv af og til så meget rundt i tilværelsen, at man kan grine af dem. Først melder de ud, at de skal nå det ene, det andet og det tredje i denne sæson. Så ydmyger de sig selv ud af den ene turnering. Dernæst sparer de så meget på ressourcerne, at de også flopper ud af den anden. For så med friske kræfter at tabe på hjemmebane til et reserveramt hold i den tredje turnering.

Jeg har dem dog stadig som favorit til mesterskabet, og når de fejrer det i juni, er de nok ligeglade med floppet på Amager.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af Jakobsen » 1. okt 2019, 10:39

sulakvelidze skrev:
30. sep 2019, 16:47
NIN skrev:
28. sep 2019, 17:39
MrBangDK skrev:
26. sep 2019, 21:11
FCM slået ud af Fremad Amager! Og i slutminutterne var Mabil og Evander ved at komme op at slås og Evander endte med at klappe hånligt at Priske... :D
De er smarte i FCM. De har nu i flere år praktiseret taktikken med at nægte at deltage i gruppespil i Europa, for at fokusere på Superligaen. Nu har de udvidet konceptet til Pokalturneringen.
Der er ikke meget at hovere over for FCM med for tiden, men i det mindste nosser de stadig selv af og til så meget rundt i tilværelsen, at man kan grine af dem. Først melder de ud, at de skal nå det ene, det andet og det tredje i denne sæson. Så ydmyger de sig selv ud af den ene turnering. Dernæst sparer de så meget på ressourcerne, at de også flopper ud af den anden. For så med friske kræfter at tabe på hjemmebane til et reserveramt hold i den tredje turnering.

Jeg har dem dog stadig som favorit til mesterskabet, og når de fejrer det i juni, er de nok ligeglade med floppet på Amager.
Jeg er egentlig stadig sikker på FCK bliver mestre i sidste ende. FCK har været i en sløj forfatning og det handler nok mest om at køre sejre hjem lige nu, men efter jul bør deres hold være friskt og i omdrejninger. FCM har haft sygt vilde marginaler i rigtig mange kampe, hvor de har spillet skidt og det bliver ikke ved med at gå. Derudover synes jeg faktisk de er lidt tynde især på kanterne.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af Hovedet » 9. okt 2019, 22:30

Kan forstå, at FCN skal møde FCK i 1/8-finalerne. Det betyder vel, at der er trukket lod til disse, men jeg aner ikke noget om, hvem AaB skal møde? I øvrigt dybt underligt, at den samme pokalrunde skal trækkes ud i bogstaveligt talt ugevis.

EDIT: Fandt ud af, at google er opfundet og ved samme lejlighed, at vi skal møde HB Køge den 30/10. Det har da godt nok ikke været skrevet meget om nogensteder...

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af NIN » 9. okt 2019, 22:56

Hovedet skrev:
9. okt 2019, 22:30
Kan forstå, at FCN skal møde FCK i 1/8-finalerne. Det betyder vel, at der er trukket lod til disse, men jeg aner ikke noget om, hvem AaB skal møde? I øvrigt dybt underligt, at den samme pokalrunde skal trækkes ud i bogstaveligt talt ugevis.

EDIT: Fandt ud af, at google er opfundet og ved samme lejlighed, at vi skal møde HB Køge den 30/10. Det har da godt nok ikke været skrevet meget om nogensteder...
Kigger du et par indlæg længere op i denne tråd, så står det der. Blev trukket lod på tv lige efter Amager slog Ikast ud.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af Hovedet » 10. okt 2019, 09:10

NIN skrev:
9. okt 2019, 22:56
Hovedet skrev:
9. okt 2019, 22:30
Kan forstå, at FCN skal møde FCK i 1/8-finalerne. Det betyder vel, at der er trukket lod til disse, men jeg aner ikke noget om, hvem AaB skal møde? I øvrigt dybt underligt, at den samme pokalrunde skal trækkes ud i bogstaveligt talt ugevis.

EDIT: Fandt ud af, at google er opfundet og ved samme lejlighed, at vi skal møde HB Køge den 30/10. Det har da godt nok ikke været skrevet meget om nogensteder...
Kigger du et par indlæg længere op i denne tråd, så står det der. Blev trukket lod på tv lige efter Amager slog Ikast ud.
Jeg overså Mogens´ nydelige indlæg den 30/9 ja :-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af FlæskeFrank » 6. nov 2019, 17:56

Nu er der så meget snak om, at de måske vil placere pokalfinalen væk fra Parken, hvis hold og stadion kan passe sammen.

Jeg finder det tåbeligt. Jeg er der selvfølgelig, hvis AaB er i finalen, men hvem fanden tror, at det giver flere en mere spændende finale og måske flere AaB-tilskuere, hvis pokalfinalen mellem AaB og AGF blev spillet i Esbjerg ?!

Det er ligesom blevet et mantra, at det må jydeklubberne elske. Og så kan vi samtidig undlade at flytte kampen til Jylland, hvis Brøndby eller FCK er i finalen.

Det kan godt være, at Vendsyssel og Hobro i pokalfinalen måske kun kan fylde Aalborg Stadion. Men hvis de mener, at det er "problematisk" med jyske/vestdanske hold i finalen, så må de måske arbejde på billetpriser og/eller event op til kampene. Jeg vil se AaB i pokalfinalen i 2020 og det skal være i Parken.

Problemet er blot, at slår AaB HB Køge og derefter FCK, så vil de prøve at flytte finalen til Vestdanmark, for de regner nok ikke med AB eller Fremad Amager i pokalfinalen.

AaB-AGF i finalen vil formentlig trække tæt på fuldt hus i Parken/+30.000. Ødelæg nu ikke det, DBU.
- FlæskeFrank

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af Fromthecradle » 6. nov 2019, 19:23

FlæskeFrank skrev:
6. nov 2019, 17:56
Nu er der så meget snak om, at de måske vil placere pokalfinalen væk fra Parken, hvis hold og stadion kan passe sammen.

Jeg finder det tåbeligt. Jeg er der selvfølgelig, hvis AaB er i finalen, men hvem fanden tror, at det giver flere en mere spændende finale og måske flere AaB-tilskuere, hvis pokalfinalen mellem AaB og AGF blev spillet i Esbjerg ?!

Det er ligesom blevet et mantra, at det må jydeklubberne elske. Og så kan vi samtidig undlade at flytte kampen til Jylland, hvis Brøndby eller FCK er i finalen.

Det kan godt være, at Vendsyssel og Hobro i pokalfinalen måske kun kan fylde Aalborg Stadion. Men hvis de mener, at det er "problematisk" med jyske/vestdanske hold i finalen, så må de måske arbejde på billetpriser og/eller event op til kampene. Jeg vil se AaB i pokalfinalen i 2020 og det skal være i Parken.

Problemet er blot, at slår AaB HB Køge og derefter FCK, så vil de prøve at flytte finalen til Vestdanmark, for de regner nok ikke med AB eller Fremad Amager i pokalfinalen.

AaB-AGF i finalen vil formentlig trække tæt på fuldt hus i Parken/+30.000. Ødelæg nu ikke det, DBU.
Jeg ved nu ikke om der er meget snak, men AaB - ÅGF kunne fx spilles i Silkeborg eller Herning, eller mere optimalt lad selskaberne trække lod om hjemmebanen. Og der skal selvfølgelig stadig være ligelig billetfordeling.
Der er da ingen grund til at afvikle en sådan kamp i København.
You pay for this?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af Yankee » 6. nov 2019, 20:45

FlæskeFrank skrev:
6. nov 2019, 17:56

AaB-AGF i finalen vil formentlig trække tæt på fuldt hus i Parken/+30.000. Ødelæg nu ikke det, DBU.
Jojo, men hvad hvis det er Randers-FCM? Eller OB-Esbjerg? Ville det så ikke være federe at spille kampen i Århus?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af FlæskeFrank » 6. nov 2019, 22:35

Yankee skrev:
6. nov 2019, 20:45
FlæskeFrank skrev:
6. nov 2019, 17:56

AaB-AGF i finalen vil formentlig trække tæt på fuldt hus i Parken/+30.000. Ødelæg nu ikke det, DBU.
Jojo, men hvad hvis det er Randers-FCM? Eller OB-Esbjerg? Ville det så ikke være federe at spille kampen i Århus?
Jo, og hvis det var en finale mellem FCN og Lyngby, så kunne de nøjes med Soffy Road.

Min bekymring er, at de blot tænker to jyske hold, så vil de nok være i Jylland. De ville jo aldrig tænke tanken, hvis Brøndby kunne ramme finalen, selvom de jo bryster sig af at have fans over hele landet og derfor det mest oplagte hold at sende til pokalfinalen i Jylland.

Og nej, jeg tror ikke at klubberne har noget som helst at sige i den sammenhæng. Og derfor frygter jeg beslutningen. Publikumsmæssig er rækkefølgen nogenlunde FCK, AGF og AaB som de tre mest attraktive publikumshold, dernæst Esbjerg og Randers, så Silkeborg, SønderjyskE og Horsens (og allersidst HB Køge).

Af de tre "publikums"hold forsvinder minimum 1 hold efter kvartfinalen, ligesom Esbjerg eller AGF må lade livet. Det ligner mere Soffy road end Parken...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af Halil » 16. jan 2020, 13:56

Esbjerg, brøndby eller Århus er byerne der gerne vil huse pokalfinalen.

Hvor vil vi helst hen?
Uden Synd Ingen Frelse

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. jan 2020, 17:09

Halil skrev:
16. jan 2020, 13:56
Esbjerg, brøndby eller Århus er byerne der gerne vil huse pokalfinalen.

Hvor vil vi helst hen?
Er Parken udelukket pga. EM?

Min personlige mening er at pokalfinalen uanset deltagerne altid skal afvikles på nationalstadionet, altså Parken.
Hvis det ikke er muligt pga. EM stemmer jeg for Brøndby alene af den årsag at der her er den største kapacitet.
Århus er et træls stadion placeret i en trist by

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af Fromthecradle » 16. jan 2020, 17:29

Aalborg frederikshavner skrev:
16. jan 2020, 17:09
Halil skrev:
16. jan 2020, 13:56
Esbjerg, brøndby eller Århus er byerne der gerne vil huse pokalfinalen.

Hvor vil vi helst hen?
Er Parken udelukket pga. EM?

Min personlige mening er at pokalfinalen uanset deltagerne altid skal afvikles på nationalstadionet, altså Parken.
Hvis det ikke er muligt pga. EM stemmer jeg for Brøndby alene af den årsag at der her er den største kapacitet.
Århus er et træls stadion placeret i en trist by
Parken er et privatejet stadion og har intet at gøre med et nationalstadion.

Aarhus er en fed by med et træls stadion. Meen skide da være med det, vi tager Blue Water.
You pay for this?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU Pokalturnering 2019/2020

Indlæg af Yankee » 16. jan 2020, 22:08

Aalborg frederikshavner skrev:
16. jan 2020, 17:09

Min personlige mening er at pokalfinalen uanset deltagerne altid skal afvikles på nationalstadionet, altså Parken.
Hvis det ikke er muligt pga. EM stemmer jeg for Brøndby alene af den årsag at der her er den største kapacitet.
Århus er et træls stadion placeret i en trist by
Brøndby er jo et ulideligt sted at spille sådan en kamp. Stadion ligger midt i et villakvarter og det er et helvede at komme til/fra.

Århus er et dårligt stadion, men stadion ligger fantastisk i gåafstand fra centrum. Det ville give en 10 gange bedre pokalfinaleoplevelse at spille i Århus. Esbjerg - jah, det skal vist kun være hvis det er Randers-OB eller sådan noget.

Besvar