Superligaen 2020/2021

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Julgranen » 4. feb 2021, 19:41

Vi må nok sige at det ser svært ud med den top 6 nu, hvis Midtjylland taber til Sønderjyske.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Kristian » 4. feb 2021, 19:48

Julgranen skrev:
4. feb 2021, 19:41
Vi må nok sige at det ser svært ud med den top 6 nu, hvis Midtjylland taber til Sønderjyske.
De hold foran os har en helt anden form og kvalitet end vi viser pt.
Jeg tvivler stærkt på vi kommer i top 6.

Der skal rammes en stime på 4-5 sejre. Og det tror jeg simpelhen ikke på.
------------------
mvh Kristian

slammer
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 24. nov 2005, 11:21
Geografisk sted: Malmø

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af slammer » 4. feb 2021, 19:48

Ja det er noget rigtig lort!

slammer
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 24. nov 2005, 11:21
Geografisk sted: Malmø

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af slammer » 4. feb 2021, 19:50

Livline! kom så mögjyder!

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af FlemmingG » 4. feb 2021, 19:50

Julgranen skrev:
4. feb 2021, 19:41
Vi må nok sige at det ser svært ud med den top 6 nu, hvis Midtjylland taber til Sønderjyske.
Der er vel stort set ikke plads til fejltrin i de resterende kampen i grundspillet, hvis top 6 skal realiseres.. og selvom der var fremgang at spore igår, så skal man være mere end almindelig optimistisk, hvis man tror at vi kan klemme os med. Det kræver et stort formdyk hos et eller flere af de nuværende top 6 hold, realistisk Sønderjyske eller Randers. Men de er allerede henholdsvis 5 og 6 point foran, så ja det ser ualmindelig svært ud

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3842
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Gentleman Finn » 4. feb 2021, 20:02

Ja, vi skal da i hvert fald vinde mod Randers i næste uge og ikke miste point i forhold til dem her i weekenden. Det bliver sgu svært når vi ikke har Hilje, Ahlmann eller Lucas tilbage, og slet ikke på 100%. Men skal man se lyst på det, når vi er så langt fra de 2 nederste, er der frit rum for vores nye træner til at forsøge sig frem og finde løsninger vi kan bygge videre på.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 4. feb 2021, 20:25

Julgranen skrev:
4. feb 2021, 19:41
Vi må nok sige at det ser svært ud med den top 6 nu, hvis Midtjylland taber til Sønderjyske.
Vi henter 6 point mod Brøndby IF og FC Randers, så er vi med igen :aabfan:

Selvfølgelig er det ikke optimalt at Sønderjyske vandt i Herning men når alt kommer til alt så er det op til os selv om vi formår at hente de fornødne resultater.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Dalbjerg » 4. feb 2021, 20:59

Superligaen er knækket over nu...

Halmstrået hedder Randers..

Men det kan så være lukket efter de to kommende runder.. Hvis ikke der er hentet 3 point ind på dem..

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Legum Magister » 4. feb 2021, 21:02

Aalborg frederikshavner skrev:
4. feb 2021, 20:25
Selvfølgelig er det ikke optimalt at Sønderjyske vandt i Herning men når alt kommer til alt så er det op til os selv om vi formår at hente de fornødne resultater.
Enig; men det ulykkelige er blot, at der ikke rigtig er tegn i sol og måne på, at AaB skulle kunne formå at hente de fornødne resultater. Vi har profiler siddende udenfor pga. skader og en (forhåbentlig flere) nye spillere, som først skal spilles ind på holdet. AaB har 8 kampe på ca. 1½ måned til at kæmpe sig op i top-6. Så jeg må give Julgranen ret i, at det ser svært ud, desværre.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hovedet » 4. feb 2021, 21:09

Faktum er, at denne sæson allerede nu er meget tæt på at kunne smides ned i samme skraldespand som alle andre siden 2014. Interessante placeringer er væk; nu kæmper vi alene en kamp for at undgå den totale fiasko i form af manglende top 6. Og det er i grunden ret så uinteressant.

Der er nuancer i spillet her, ikke mindst i form af skadeslisten; omvendt har vi jo hele tiden vidst, at f.eks. Lucas Andersen er et endog særdeles usikkert kort, uden at vi har reageret på det i transfervinduer, så det er jo i et vist omfang selvforskyldt.

Men næste år, kunne vi så sige. Som vi har gjort hvert eneste år i alt for lang tid nu. Under alle omstændigheder må det være et krav, at klubben har rykket sig ganske gevaldigt om et år fra nu, hvis man skal kunne bevare en tro på, at der igen skal spilles fodbold på seriøst niveau i Aalborg.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Julgranen » 4. feb 2021, 21:38

Hovedet skrev:
4. feb 2021, 21:09
Men næste år, kunne vi så sige. Som vi har gjort hvert eneste år i alt for lang tid nu. Under alle omstændigheder må det være et krav, at klubben har rykket sig ganske gevaldigt om et år fra nu, hvis man skal kunne bevare en tro på, at der igen skal spilles fodbold på seriøst niveau i Aalborg.
Ja, det er en noget fesen følelse.

Men som jeg har nævnt flere gange, så har vi nærmest ikke en eneste serie på mere end 2-3 sejre de seneste 3-4 år.

Friis kunne ikke løse det, Wieghorst kunne ikke, Søndergaard kunne ikke, Feher kunne ikke. Resultatmæssig stabilitet har desværre været næsten uopnåeligt for os. For moralen og for håbet om at nå en høj placering, så skal vi finde stabile resultater.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hovedet » 4. feb 2021, 21:48

Julgranen skrev:
4. feb 2021, 21:38
Hovedet skrev:
4. feb 2021, 21:09
Men næste år, kunne vi så sige. Som vi har gjort hvert eneste år i alt for lang tid nu. Under alle omstændigheder må det være et krav, at klubben har rykket sig ganske gevaldigt om et år fra nu, hvis man skal kunne bevare en tro på, at der igen skal spilles fodbold på seriøst niveau i Aalborg.
Ja, det er en noget fesen følelse.

Men som jeg har nævnt flere gange, så har vi nærmest ikke en eneste serie på mere end 2-3 sejre de seneste 3-4 år.

Friis kunne ikke løse det, Wieghorst kunne ikke, Søndergaard kunne ikke, Feher kunne ikke. Resultatmæssig stabilitet har desværre været næsten uopnåeligt for os. For moralen og for håbet om at nå en høj placering, så skal vi finde stabile resultater.
Ja, og da navnlig fordi jeg faktisk længe i denne sæson sad med en følelse af, at det her kunne blive rigtig godt. Tænk, at Brøndby ligger nr. 1, og at FCM i dag tabte til SønderjyskE for anden gang i denne sæson. Det er en meget jævnbyrdig Superliga, hvor AaB - hvis vi skruer en smule på knapperne - virkelig kunne have markeret sig i toppen.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Legum Magister » 4. feb 2021, 22:10

Hovedet skrev:
4. feb 2021, 21:48
Julgranen skrev:
4. feb 2021, 21:38
Hovedet skrev:
4. feb 2021, 21:09
Men næste år, kunne vi så sige. Som vi har gjort hvert eneste år i alt for lang tid nu. Under alle omstændigheder må det være et krav, at klubben har rykket sig ganske gevaldigt om et år fra nu, hvis man skal kunne bevare en tro på, at der igen skal spilles fodbold på seriøst niveau i Aalborg.
Ja, det er en noget fesen følelse.

Men som jeg har nævnt flere gange, så har vi nærmest ikke en eneste serie på mere end 2-3 sejre de seneste 3-4 år.

Friis kunne ikke løse det, Wieghorst kunne ikke, Søndergaard kunne ikke, Feher kunne ikke. Resultatmæssig stabilitet har desværre været næsten uopnåeligt for os. For moralen og for håbet om at nå en høj placering, så skal vi finde stabile resultater.
Ja, og da navnlig fordi jeg faktisk længe i denne sæson sad med en følelse af, at det her kunne blive rigtig godt. Tænk, at Brøndby ligger nr. 1, og at FCM i dag tabte til SønderjyskE for anden gang i denne sæson. Det er en meget jævnbyrdig Superliga, hvor AaB - hvis vi skruer en smule på knapperne - virkelig kunne have markeret sig i toppen.
Men det er vel også det forhold, der for alvor understreger, hvor dårlige AaB's præstationer har været. I en historisk tæt Superliga er AaB ved at blive hægtet af kampen om top-6.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Buzz Killington » 5. feb 2021, 11:47

https://ekstrabladet.dk/sport/esbjerg-f ... re/8463237

Så blev Esbjerg købt, og de lokale ejere (Sørensen og co) mister dermed kontrollen over klubben. Det har aldrig helt givet mening for mig at klubben fra landets femtestørste by, relativt geografisk isoleret, som også i de senere år har produceret mange spillere der klarer sig pænt i udlandet, har kæmpet så meget med det, både sportsligt og økonomisk. Måske de lokale bare ikke er så gavmilde som oppe nordpå.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hanga » 5. feb 2021, 11:53

Buzz Killington skrev:
5. feb 2021, 11:47
https://ekstrabladet.dk/sport/esbjerg-f ... re/8463237

Så blev Esbjerg købt, og de lokale ejere (Sørensen og co) mister dermed kontrollen over klubben. Det har aldrig helt givet mening for mig at klubben fra landets femtestørste by, relativt geografisk isoleret, som også i de senere år har produceret mange spillere der klarer sig pænt i udlandet, har kæmpet så meget med det, både sportsligt og økonomisk. Måske de lokale bare ikke er så gavmilde som oppe nordpå.
"De lokale" i Esbjerg har nu også puttet penge i af flere omgange. Nok ikke helt så meget som i AaB, men stadig nok til at en klub som deres burde være et andet sted i dag. Men arbejdet på direktionsgangene har mildt sagt været skidt og klubben har vaklet mellem forskellige strategier. Lidt ligesom hos os, dog mere udtalt og med endnu dårligere resultat.

Hverken Esbjerg, AaB eller OB for den sags skyld, har fået nok ud af de geografiske og økonomiske muligheder.. Og indtil for få år siden var AGF også selvskreven til den liste. Trist at det hænger så meget i de danske traditionsklubber.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Buzz Killington » 5. feb 2021, 12:55

Hanga skrev:
5. feb 2021, 11:53
Buzz Killington skrev:
5. feb 2021, 11:47
https://ekstrabladet.dk/sport/esbjerg-f ... re/8463237

Så blev Esbjerg købt, og de lokale ejere (Sørensen og co) mister dermed kontrollen over klubben. Det har aldrig helt givet mening for mig at klubben fra landets femtestørste by, relativt geografisk isoleret, som også i de senere år har produceret mange spillere der klarer sig pænt i udlandet, har kæmpet så meget med det, både sportsligt og økonomisk. Måske de lokale bare ikke er så gavmilde som oppe nordpå.
"De lokale" i Esbjerg har nu også puttet penge i af flere omgange. Nok ikke helt så meget som i AaB, men stadig nok til at en klub som deres burde være et andet sted i dag. Men arbejdet på direktionsgangene har mildt sagt været skidt og klubben har vaklet mellem forskellige strategier. Lidt ligesom hos os, dog mere udtalt og med endnu dårligere resultat.

Hverken Esbjerg, AaB eller OB for den sags skyld, har fået nok ud af de geografiske og økonomiske muligheder.. Og indtil for få år siden var AGF også selvskreven til den liste. Trist at det hænger så meget i de danske traditionsklubber.
Det er en skam (hvis man er lidt fodboldsentimental), og det er jo nok ikke så overraskende endda at det netop er traditionsklubberne der hænger i det. De er/har været gennemsyret af gamle koryfæer, værdier og arbejdsgange, som nye klubber som e.g. FCN og FCM ikke på samme måde har været begrænsede af. Jeg tror mange - som jeg - har gået med en tro (et håb på) på at den manglende rodfæstethed på sigt ville blive "plastikklubbernes" untergang når resultaterne begyndte at svigte, da der netop ikke ville være den store økonomiske og tilskuermæssige opbakning til at holde dem kørende.

Sådan gik det ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hovedet » 5. feb 2021, 13:33

Legum Magister skrev:
4. feb 2021, 22:10
Hovedet skrev:
4. feb 2021, 21:48
Julgranen skrev:
4. feb 2021, 21:38
Hovedet skrev:
4. feb 2021, 21:09
Men næste år, kunne vi så sige. Som vi har gjort hvert eneste år i alt for lang tid nu. Under alle omstændigheder må det være et krav, at klubben har rykket sig ganske gevaldigt om et år fra nu, hvis man skal kunne bevare en tro på, at der igen skal spilles fodbold på seriøst niveau i Aalborg.
Ja, det er en noget fesen følelse.

Men som jeg har nævnt flere gange, så har vi nærmest ikke en eneste serie på mere end 2-3 sejre de seneste 3-4 år.

Friis kunne ikke løse det, Wieghorst kunne ikke, Søndergaard kunne ikke, Feher kunne ikke. Resultatmæssig stabilitet har desværre været næsten uopnåeligt for os. For moralen og for håbet om at nå en høj placering, så skal vi finde stabile resultater.
Ja, og da navnlig fordi jeg faktisk længe i denne sæson sad med en følelse af, at det her kunne blive rigtig godt. Tænk, at Brøndby ligger nr. 1, og at FCM i dag tabte til SønderjyskE for anden gang i denne sæson. Det er en meget jævnbyrdig Superliga, hvor AaB - hvis vi skruer en smule på knapperne - virkelig kunne have markeret sig i toppen.
Men det er vel også det forhold, der for alvor understreger, hvor dårlige AaB's præstationer har været. I en historisk tæt Superliga er AaB ved at blive hægtet af kampen om top-6.
Ja, det havde jeg ikke forventet; om end AaB pointmæssigt hele tiden har rodet omkring den streg, hvilket jo gælder for de fleste hold. Jeg havde forventet, at spillets kvalitet ville udmønte sig i flere point, men sådan er det desværre ikke gået. Tværtimod.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Mogens » 8. feb 2021, 20:02

Kristian skrev:
4. feb 2021, 19:48
Julgranen skrev:
4. feb 2021, 19:41
Vi må nok sige at det ser svært ud med den top 6 nu, hvis Midtjylland taber til Sønderjyske.
De hold foran os har en helt anden form og kvalitet end vi viser pt.
Jeg tvivler stærkt på vi kommer i top 6.

Der skal rammes en stime på 4-5 sejre. Og det tror jeg simpelhen ikke på.
Det med form og kvalitet klinger lidt hult eftersom der, da du skrev indlægget, var spillet en runde (nu to) efter vinterpausen. Det er lidt det samme som når det nævnes, at en angriber, der ikke scorede de sidste to kampe inden vinterpausen ikke har scoret i 4 måneder.

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg mener samtidig, at med den lange pause, kan man ikke bruge form/stimer til noget som helst.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Broendum » 8. feb 2021, 21:01

Gud hvor gør det ondt i hjertet at skulle glæde sig over en overtidssejr til Ikast over Randers 😳

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3251
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Brodernumsi » 1. mar 2021, 19:40

Tak, Lyngby. Kunne I ikke lige holde den hjem.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar