Superligaen 2020/2021

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2021, 13:25

Julgranen skrev:
14. apr 2021, 12:35
jonas386 skrev:
14. apr 2021, 11:50
AGF har fået Stig Inge Bjørnebye som sportsdirektør. Mon de er mere heldige med deres nordmand end os?
Du synes ikke at IAO gør et godt arbejde, kan jeg fornemme? Han har sat gang i store forandringer i klubben, som det næppe er muligt at se resultatet af endnu.
Men han gør præcis hvad bestyrelsen forlangte, efter fadæsen med Allan Gaarde.
På enkelte punkter gør han det ok. Men den samlede vurdering indtil videre er dumpet.
Opjusteringen af den sportslige sektor var i gang før Inge, og der er ikke sket sådan super meget siden i sommer på den front. Truppen er ringere end tidligere og spillet plus resultaterne er heller ikke værd at skrive hjem om.

Hvad er det konkret vi skal fejre ved Inge? Altså ud over at han er mere interessant i medierne end Gaarde?
Og hvorfor tror du egentlig konsekvent at folk der kritiserer Cifuentes/Inge savner sig tilbage til Friis/Gaarde tiden? Er det for at holde dig selv overbevist?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Julgranen » 14. apr 2021, 13:42

jonas386 skrev:
14. apr 2021, 13:25
På enkelte punkter gør han det ok. Men den samlede vurdering indtil videre er dumpet.
Opjusteringen af den sportslige sektor var i gang før Inge, og der er ikke sket sådan super meget siden i sommer på den front. Truppen er ringere end tidligere og spillet plus resultaterne er heller ikke værd at skrive hjem om.

Hvad er det konkret vi skal fejre ved Inge? Altså ud over at han er mere interessant i medierne end Gaarde?
Og hvorfor tror du egentlig konsekvent at folk der kritiserer Cifuentes/Inge savner sig tilbage til Friis/Gaarde tiden? Er det for at holde dig selv overbevist?
Der er vi så uenige.

Truppen er ringere, fordi vi ikke har brugt specielt mange penge på spillere (bl.a. grundet corona, og fordi transfermarkedet er dødt). Spillet + resultaterne er, som det må være, i en sæson som vi bare skal redde os igennem. Uro i organisationen, trænerskift, vi har ikke kunnet foretage de ønskede sportslige opgraderinger osv. Den sæson kan jeg godt skille ad fra "normale" sæsoner, hvor truppen har en længere optakt med træneren, transfermarkedet er normaliseret osv.
Mange sportschefer i danske klubber har konstateret at det har været et yderst vanskeligt og atypisk marked.

Desuden har han tiltrængt erfaring med at løfte talentarbejdet fra ingenting og op i national topklasse. Det har vi behov for.

Prøver du at hægte dig på andres vogn nu?

Det er en konstatering, at bestyrelsen har ønsket sig noget andet og at AaB skulle tages i en anden retning efter årene med Allan Gaarde. Det arbejde er IAO sat til at udføre - helt uafhængigt af hvad der måtte være sket under Gaarde. En konsekvens af det er dog at det dårlige træningsmiljø, som Friis + assistenter var en del af, er noget af det man har arbejdet på at gøre noget ved.

Mange af de forandringer, der øjensynligt gør nogen utilfredse i AaB, har været tiltrængt i årevis.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af gravballe » 14. apr 2021, 13:47

Spritten skrev:
14. apr 2021, 12:30
gravballe skrev:
14. apr 2021, 12:16
Julgranen skrev:
11. apr 2021, 20:04
Nå, Daniel Ortved...

Jeg ser frem at vi nu skal høre dig være efter AGF. For det er vel ikke kun når det gælder AaB, at 1 sejr i 9 kampe er tegn på krise?

Sjovt nok efter de er gået over til det der skulle være en offensiv spillestil. Men de er ufarlige, og lukker nemme mål ind. Selvtilliden er væk.
Daniel Ortved ejer ikke en skid selvindsigt, nu har han siddet og snakket om tiki taka fodbold i AaB siden MC blev ansat, selv om han aldrig har udtalt det. Da Jesper Thyegesen så siger det til ham på tv, slår han det bare hen. Så finder Jesper Thygesen en artikel hvor MC siger at det er cruyff han er inspiret af. Begynder Deniel Ortved at ævle om, at det kan man heller ikke se på det nuværende AaB hold. Selv om MC aldrig har sagt at AaB skulle spille sådan, bare at det var hans inspiration.

Jeg vil ønske nogle snart slog noget fornuft ind i ham. Det virker som om han er fuldstændig låst fast på en kritik af Inge og MC og slet ikke kan se ud over de personer.
Var det ikke Jonas Schwartz som kommenterede i mandags?

I øvrigt synes jeg da det er dejligt med en kommentator som interesserer sig for AaB og er tæt på. At han så kommer med stikpiller og lidt kritik ind i mellem, er vidst rimelig berettiget for tiden. Kritik som vi i øvrigt alle kommer med. :D
Der er da masser af kritisere, men hvorfor opfinde usandheder ?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Buzz Killington » 14. apr 2021, 14:14

Julgranen skrev:
14. apr 2021, 13:42
jonas386 skrev:
14. apr 2021, 13:25
På enkelte punkter gør han det ok. Men den samlede vurdering indtil videre er dumpet.
Opjusteringen af den sportslige sektor var i gang før Inge, og der er ikke sket sådan super meget siden i sommer på den front. Truppen er ringere end tidligere og spillet plus resultaterne er heller ikke værd at skrive hjem om.

Hvad er det konkret vi skal fejre ved Inge? Altså ud over at han er mere interessant i medierne end Gaarde?
Og hvorfor tror du egentlig konsekvent at folk der kritiserer Cifuentes/Inge savner sig tilbage til Friis/Gaarde tiden? Er det for at holde dig selv overbevist?
Der er vi så uenige.

Truppen er ringere, fordi vi ikke har brugt specielt mange penge på spillere (bl.a. grundet corona, og fordi transfermarkedet er dødt). Spillet + resultaterne er, som det må være, i en sæson som vi bare skal redde os igennem. Uro i organisationen, trænerskift, vi har ikke kunnet foretage de ønskede sportslige opgraderinger osv. Den sæson kan jeg godt skille ad fra "normale" sæsoner, hvor truppen har en længere optakt med træneren, transfermarkedet er normaliseret osv.
Mange sportschefer i danske klubber har konstateret at det har været et yderst vanskeligt og atypisk marked.

Desuden har han tiltrængt erfaring med at løfte talentarbejdet fra ingenting og op i national topklasse. Det har vi behov for.

Prøver du at hægte dig på andres vogn nu?

Det er en konstatering, at bestyrelsen har ønsket sig noget andet og at AaB skulle tages i en anden retning efter årene med Allan Gaarde. Det arbejde er IAO sat til at udføre - helt uafhængigt af hvad der måtte være sket under Gaarde. En konsekvens af det er dog at det dårlige træningsmiljø, som Friis + assistenter var en del af, er noget af det man har arbejdet på at gøre noget ved.

Mange af de forandringer, der øjensynligt gør nogen utilfredse i AaB, har været tiltrængt i årevis.
Alle de ting du roser Inge for er ting vi ikke kan se, og såfremt de virker, ikke ville kunne se resultatet af forløbig. Så det handler om mavefornemmelse og tro. I.e. det er da bestemt ikke noget han skal ros for nu. Det kan jo fejle. Det kan også ende med at han misforstår nordjyderne, mentaliteten, og skaber uløselig disharmoni hvis han misforstår den nødvendige medicin. Så vi kan hverken hylde eller revse ham for den del, endnu.

Det vi kan vurdere ham på er spillet på banen:

Men her mener du tilsyneladende at vi skal holde ham fri fra kritik, for som med fed markeret, så er det jo bare en "sæson som vi bare skal redde os igennem", hvilket jeg næppe tror Inge eller andre i klubben ville være enige i. Sæsonen og vores præstationer falder delvist tilbage på Inge hovedsagligt mht. spiller- og trænermaterialet.

Mht. spillermaterialet og det besværlige spillermarked; så er det som du selv nævner et vilkår for alle superligaklubberne. Der var masser af transferaktivitet i superligaen, så selvfølgelig var der mulighed for at optimere truppen. At det så ikke er lykkes, falder selvfølgelig tilbage på Inge. Vi behøver ikke lave gudekøb, men hvis vi skal være med i min. top seks, skal kunne handle bedre end bund-8. Og med Rufo, Granli eller Samuelsen ser det bare ikke sådan ud (selvom Samuel på sigt kan være god).

Mht. spillet på banen, så har det været en katastrofe. Jeg kan lidt tilgive ham for Fehers hurlumhej, men det spillemæssige rod vi har set under Cifuentes hænger også på Inge, både mht. at ansætte en træner der ikke formåede at arbejde videre indenfor den etablerede proces, og så mht. at finde nogle spillere der understøtter den nye træners ændringer.

Mao. for det vi rent faktisk kan måle nu og her, så er der godt nok brug for forbedringer. Jeg anerkender dog at sportsdirektøren er en post der er meget svær at vurderer over så kort tid. Ændringer tager tid. Men, vi kan ikke bare antage og frem til at de ændringer han foretager sig er de rigtige, og da slet ikke når resultaterne ikke følger med.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2021, 15:18

Julgranen skrev:
14. apr 2021, 13:42

Der er vi så uenige.

Truppen er ringere, fordi vi ikke har brugt specielt mange penge på spillere (bl.a. grundet corona, og fordi transfermarkedet er dødt). Spillet + resultaterne er, som det må være, i en sæson som vi bare skal redde os igennem. Uro i organisationen, trænerskift, vi har ikke kunnet foretage de ønskede sportslige opgraderinger osv. Den sæson kan jeg godt skille ad fra "normale" sæsoner, hvor truppen har en længere optakt med træneren, transfermarkedet er normaliseret osv.
Mange sportschefer i danske klubber har konstateret at det har været et yderst vanskeligt og atypisk marked.

Desuden har han tiltrængt erfaring med at løfte talentarbejdet fra ingenting og op i national topklasse. Det har vi behov for.

Prøver du at hægte dig på andres vogn nu?

Det er en konstatering, at bestyrelsen har ønsket sig noget andet og at AaB skulle tages i en anden retning efter årene med Allan Gaarde. Det arbejde er IAO sat til at udføre - helt uafhængigt af hvad der måtte være sket under Gaarde. En konsekvens af det er dog at det dårlige træningsmiljø, som Friis + assistenter var en del af, er noget af det man har arbejdet på at gøre noget ved.

Mange af de forandringer, der øjensynligt gør nogen utilfredse i AaB, har været tiltrængt i årevis.
Come on.. Truppen er ringere fordi Inge ikke har formået at finde ordentlige erstatninger for Patrick Olsen eller Jores Okore, samtidig med at vi ikke har fået adresseret problemerne på højrebacken og i angrebet. Man kan selvfølgelig snakke om uheld ift Hiljemark, men det er altså også Inge der har vurderet at vi har været tilstrækkeligt dækket ind med Kakeeto/MC/Højholt til kampe hvor Hiljemark ikke kan spille. Det er Inge der har valgt at erstatte Okore med først Granli og nu supplere med Hagelskjær. Det er altså ikke super overraskende, at det resulterer i et hold med lavere kvalitet.

Og så synes jeg generelt at det her uro på trænerstaben blæses for meget op. Det er ikke unormalt at klubber kører med en overgangsfigur, men du får det konsekvent til at lyde som om, at Feher blev ansat som chef og fyret igen, i stedet for at han var assistent, caretaker, og assistent igen. Selvfølgelig har det haft en konsekvens på de enkelte kampe hvor Feher stod i spidsen, men det er ikke et tegn på kaos i organisationen. Det er ligesom når folk påstår at vi hentede Patrick O i 2. division.

Jeg ved ikke hvilken vogn du tænker på, men jeg synes generelt det er en trættende tendens at man ikke kan diskutere Cifuentes/Inge uden at folk konsekvent skal minde os om, at det altså også var dårligt under Gaarde/Friis/Wieghorst. Altså ja, men hvad er argumentet? Jeg har på intet tidspunkt ønsket at Gaarde eller Friis skulle tilbage til AaB (i hvert fald ikke i ledende positioner), og det gør ikke Inges præstationer (so far) bedre at vi i forvejen var skidt kørende. Jeg var længe på "RAUS!!" vognen, og det har ikke ændret sig (ift Gaarde/Friis)

Ift træningsmiljøet, så synes jeg at vi gjorde nogle rigtige ting sidste forår og forrige efterår med tilgange af Claus Bech Jensen, Inge, Feher, Søren Krogh og til dels Kim Leth Andersen på u19 holdet. Jeg vil gerne se flere folk omkring ungdomsholdene der har erfaring fra stærkere miljøer. Det tror jeg personligt giver noget mere til holdet end at hente restspillere fra bedre akademier (Prijovic og Nkada)

At Cifuentes og Inge forventer mere af deres omgivelser er i sig selv ikke særlig meget værd hvis den ene ikke kan lave et taktisk oplæg, og den anden ikke kan sammensætte en trup, men henter B-spillere i øst og vest. Her er vi igen i en situation hvor Inges fortid skræmmer. Jeg har godt set at Inge og folk herinde påstår at transferstrategien vil være en anden end i Norge nu hvor mulighederne og økonomien er bedre. Jeg glæder mig bare til at vi ser det. For indtil videre er det præcis det jeg (og sikkert andre) frygtede da hans transferstatistik fra Norge først kom frem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Julgranen » 14. apr 2021, 15:32

Buzz Killington skrev:
14. apr 2021, 14:14
Alle de ting du roser Inge for er ting vi ikke kan se, og såfremt de virker, ikke ville kunne se resultatet af forløbig. Så det handler om mavefornemmelse og tro. I.e. det er da bestemt ikke noget han skal ros for nu. Det kan jo fejle. Det kan også ende med at han misforstår nordjyderne, mentaliteten, og skaber uløselig disharmoni hvis han misforstår den nødvendige medicin. Så vi kan hverken hylde eller revse ham for den del, endnu.

Det vi kan vurdere ham på er spillet på banen:

Men her mener du tilsyneladende at vi skal holde ham fri fra kritik, for som med fed markeret, så er det jo bare en "sæson som vi bare skal redde os igennem", hvilket jeg næppe tror Inge eller andre i klubben ville være enige i. Sæsonen og vores præstationer falder delvist tilbage på Inge hovedsagligt mht. spiller- og trænermaterialet.

Mht. spillermaterialet og det besværlige spillermarked; så er det som du selv nævner et vilkår for alle superligaklubberne. Der var masser af transferaktivitet i superligaen, så selvfølgelig var der mulighed for at optimere truppen. At det så ikke er lykkes, falder selvfølgelig tilbage på Inge. Vi behøver ikke lave gudekøb, men hvis vi skal være med i min. top seks, skal kunne handle bedre end bund-8. Og med Rufo, Granli eller Samuelsen ser det bare ikke sådan ud (selvom Samuel på sigt kan være god).

Mht. spillet på banen, så har det været en katastrofe. Jeg kan lidt tilgive ham for Fehers hurlumhej, men det spillemæssige rod vi har set under Cifuentes hænger også på Inge, både mht. at ansætte en træner der ikke formåede at arbejde videre indenfor den etablerede proces, og så mht. at finde nogle spillere der understøtter den nye træners ændringer.

Mao. for det vi rent faktisk kan måle nu og her, så er der godt nok brug for forbedringer. Jeg anerkender dog at sportsdirektøren er en post der er meget svær at vurderer over så kort tid. Ændringer tager tid. Men, vi kan ikke bare antage og frem til at de ændringer han foretager sig er de rigtige, og da slet ikke når resultaterne ikke følger med.
Nej, jeg mener at sæsonens facit bl.a. skyldes dårligt trænerarbejde - fra alle 3 trænere.
Dernæst skyldes det at vi hverken har været heldige eller dygtige nok på transfermarkedet.
2 skader på vores allerbedste spillere.
AaB skulle vise mådehold grundet corona. Granli er lavtlønnet, og det samme må man formode Rufo er - set til at ingen af dem kan have været i nærheden af at fordoble deres løn ved et klubskifte. Granli ved vi fik 600.000 årligt i AIK, og Rufo blev aflønnet i Sandefjord på et budget, der var på højde med Lyngbys ditto.
Samuelsen er lejet med en købsoption.
Det har altså været et par billige vinduer, med undtagelse af Hiljemark.

Hvad jeg har sagt utallige gange er, at det bliver altafgørende med et godt og effektivt sommervindue. Det er Inges store lakmustest, og hvis ikke det bliver anstændigt, så har vi en udfordring.
"Den etablerede proces"? Mener du cirkusforestillingen med 4-3-3 i et år, og så overgang til 3-5-2 formationen, der har vist sig at være pænt ustabil. Mod Lyngby fungerede den overhovedet ikke, og ligesom mod Brøndby tidligere på sæsonen, så tillod vi modstanderne oceaner af plads i rummene foran vores eget forsvar, og bagved wingbacks.
AaB er nødt til at finde en defensiv base, der fungerer med de spillere vi har til rådighed.

Jeg tror ikke nogen i og omkring AaB er tilfredse. Men jeg bilder mig heller ikke ind at flere års morads klares på 1 år uden intern rabalder i ny og næ. Og det koster på banen.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Julgranen » 14. apr 2021, 16:27

jonas386 skrev:
14. apr 2021, 15:18

Come on.. Truppen er ringere fordi Inge ikke har formået at finde ordentlige erstatninger for Patrick Olsen eller Jores Okore, samtidig med at vi ikke har fået adresseret problemerne på højrebacken og i angrebet.
Granli aflønnes med væsentligt mindre end Okore, der sad på en top-top løn i AaB. Det er derfor næppe 1:1 hans erstatning. Man kan nok nærmere sige at han har erstattet Kasper Pedersen.
Hagelskjær er backup til begge - og jeg forestiller mig at det er fordi man vil køre Mathias Ross ind.

Afløser for Patrick Olsen? Han spillede på en position hvor vi var godt dækket ind, og forsvandt fordi man fik væsentligt mere for ham end han er værd.
Skulle vi bruge ham i dag, ville vi nok være nødsaget til at bænke Fossum eller spille ham som 6'er.
Og ingen siger at han havde ramt samme niveau - det var AaB's kalkule og den ser ud til at passe meget godt.

AaB har forsøgt at købe en angriber, og man skal vel ikke handle bare for at handle?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hanga » 14. apr 2021, 16:33

Julgranen skrev:
14. apr 2021, 16:27
jonas386 skrev:
14. apr 2021, 15:18

Come on.. Truppen er ringere fordi Inge ikke har formået at finde ordentlige erstatninger for Patrick Olsen eller Jores Okore, samtidig med at vi ikke har fået adresseret problemerne på højrebacken og i angrebet.
Granli aflønnes med væsentligt mindre end Okore, der sad på en top-top løn i AaB. Det er derfor næppe 1:1 hans erstatning. Man kan nok nærmere sige at han har erstattet Kasper Pedersen.
Hagelskjær er backup til begge - og jeg forestiller mig at det er fordi man vil køre Mathias Ross ind.
En backup for Kasper P erstatningen? Jeg tror da nok man har forventet mere fra Granli. Mon ikke planen har været, at man ser Thelander som den klare leder, og så skal Ross og Granli slås om pladsen ved siden af ham... altså indtil vi skiftede tilbage til 3 back kæden. Hvis vi fortsætter sådan skal vi gerne have en decideret Okore erstatning som jeg ser det. Både Ross og Granli svinger enormt meget i niveau. Førstnævnte har så en alder hvor det er forståeligt og som gør ham værd at satse på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2021, 16:43

Julgranen skrev:
14. apr 2021, 16:27
jonas386 skrev:
14. apr 2021, 15:18

Come on.. Truppen er ringere fordi Inge ikke har formået at finde ordentlige erstatninger for Patrick Olsen eller Jores Okore, samtidig med at vi ikke har fået adresseret problemerne på højrebacken og i angrebet.
Granli aflønnes med væsentligt mindre end Okore, der sad på en top-top løn i AaB. Det er derfor næppe 1:1 hans erstatning. Man kan nok nærmere sige at han har erstattet Kasper Pedersen.
Hagelskjær er backup til begge - og jeg forestiller mig at det er fordi man vil køre Mathias Ross ind.

Afløser for Patrick Olsen? Han spillede på en position hvor vi var godt dækket ind, og forsvandt fordi man fik væsentligt mere for ham end han er værd.
Skulle vi bruge ham i dag, ville vi nok være nødsaget til at bænke Fossum eller spille ham som 6'er.
Og ingen siger at han havde ramt samme niveau - det var AaB's kalkule og den ser ud til at passe meget godt.

AaB har forsøgt at købe en angriber, og man skal vel ikke handle bare for at handle?
Vi står markant svagere i midterforsvaret end vi gjorde da sæsonen startede. Om Granli og Hagelskjær så er hentet i stedet for den ene eller anden er ikke så væsentligt. Det væsentlige er at vi nu har en bagkæde med en god spiller, et talent og resten er spillere der ikke har det tilstrækkelige niveau. Nu har Inge hentet tre midterforsvarere (Granli, Hagelskjær og Prijovic) og umiddelbart er alle tre ringere end de startere vi havde i forvejen.

Vi var ikke dækket godt ind på den centrale midtbane. Pedro kom samtidig med at vi solgte PO, og Hiljemark sidst i vinduet. Fossum har været svag på den centrale midtbane, men heldigvis lidt bedre på den offensive. Hvad Olsen er værd og ikke værd er jo svært at sige. Vi har ikke brugt pengene på noget hvor vi er blevet bedre som fodboldhold, og så er det svært at argumentere for at det har været et godt bytte. Hvor mange point skal man skyde på at de 6'ish millioner har indbragt os? Afløseren har ikke ligefrem været en succes indtil videre fordi han ikke spiller.

Patrick Olsen havde formentlig spillet samtlige kampe i sæsonen hvis han var blevet, og jeg er slet ikke i tvivl om at han ville have gjort det bedre end tilfældet har været i GF', og været mere værd på banen end både Kakeeto, MC og Højholt. Du kan også smide Pedro med i ligningen der i foråret har haft store mangler og vel kun spillet 2-3 gode kampe. De fleste af PO pengene er vel gået til Hiljemark, og der kan vel dårligt være to meninger om hvem der har haft den bedste sæson af de to.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Julgranen » 14. apr 2021, 22:10

jonas386 skrev:
14. apr 2021, 16:43
Vi står markant svagere i midterforsvaret end vi gjorde da sæsonen startede. Om Granli og Hagelskjær så er hentet i stedet for den ene eller anden er ikke så væsentligt. Det væsentlige er at vi nu har en bagkæde med en god spiller, et talent og resten er spillere der ikke har det tilstrækkelige niveau. Nu har Inge hentet tre midterforsvarere (Granli, Hagelskjær og Prijovic) og umiddelbart er alle tre ringere end de startere vi havde i forvejen.

Vi var ikke dækket godt ind på den centrale midtbane. Pedro kom samtidig med at vi solgte PO, og Hiljemark sidst i vinduet. Fossum har været svag på den centrale midtbane, men heldigvis lidt bedre på den offensive. Hvad Olsen er værd og ikke værd er jo svært at sige. Vi har ikke brugt pengene på noget hvor vi er blevet bedre som fodboldhold, og så er det svært at argumentere for at det har været et godt bytte. Hvor mange point skal man skyde på at de 6'ish millioner har indbragt os? Afløseren har ikke ligefrem været en succes indtil videre fordi han ikke spiller.

Patrick Olsen havde formentlig spillet samtlige kampe i sæsonen hvis han var blevet, og jeg er slet ikke i tvivl om at han ville have gjort det bedre end tilfældet har været i GF', og været mere værd på banen end både Kakeeto, MC og Højholt. Du kan også smide Pedro med i ligningen der i foråret har haft store mangler og vel kun spillet 2-3 gode kampe. De fleste af PO pengene er vel gået til Hiljemark, og der kan vel dårligt være to meninger om hvem der har haft den bedste sæson af de to.
Jeg kan se at stalkeren fra bold.dk forum, Randy Marsh, mener at det er en rigtig kæberasler du har leveret her.
Tænk sig, at en voksen mand kan bruge dag ud og dag ind på at ændre sin signatur, og referere til mig i samtlige AaB-tråde. Sørgeligt.
"14. apr 2021, 16:43

And the winner by knockout...

Jonas386 !!!"
Ja, i min optik er det vist mere et synsningsindlæg med mangelfulde begrundelser.

1. Prijovic er hentet til U19-holdet, og du har ikke set Hagelskjær spille. At vi får en venstrefodet central forsvarsspiller kan gøre ret meget godt for opspillet.

2. Fossum har spillet en mindst ligeså god sæson som Patrick Olsen gjorde, hvad angår offensivt output.
Patrick Olsen er ikke 20 mio. værd, og det er hvad AGF betaler ham over 5 år inkl. transfer. For os var det et rigtig, rigtig pænt salg. Sammenlignet med hvad vi har fået for andre spillere, og med udsigt til en markant højere løn end han fik under sin debutsæson.
Olsen var desuden ekstremt afhængig af Lucas Andersen. Der er en grund til at man i AGF nu bruger ham længere tilbage på banen - han har slet ikke formået at slå igennem som kreatør og afslutter, og grundlæggende været en skuffelse.

Både træner og sportschef mente ud fra underliggende data, at der var en risiko for at han ikke kunne levere på samme niveau igen og du glemmer jo også at han faktisk blev flyttet rundt på holdet i de sidste kampe. AaB ville noget andet, og set i bakspejlet tvivler jeg på vi nogensinde igen får 8 mio. for en Superliga-spiller midt i tyverne uden videresalgspotentiale, og uden stabilt niveau over flere år.
Hvad du er i tvivl om er jeg sådan set bedøvende ligeglad med - vi kan konstatere at træneren og sportschefen, der har adgang til alle data i kamp og træning mente noget andet. Deres mening er formentlig noget mere kvalificeret og velunderbygget end din synsning, jonas.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2021, 23:44

Julgranen skrev:
14. apr 2021, 22:10
jonas386 skrev:
14. apr 2021, 16:43
Vi står markant svagere i midterforsvaret end vi gjorde da sæsonen startede. Om Granli og Hagelskjær så er hentet i stedet for den ene eller anden er ikke så væsentligt. Det væsentlige er at vi nu har en bagkæde med en god spiller, et talent og resten er spillere der ikke har det tilstrækkelige niveau. Nu har Inge hentet tre midterforsvarere (Granli, Hagelskjær og Prijovic) og umiddelbart er alle tre ringere end de startere vi havde i forvejen.

Vi var ikke dækket godt ind på den centrale midtbane. Pedro kom samtidig med at vi solgte PO, og Hiljemark sidst i vinduet. Fossum har været svag på den centrale midtbane, men heldigvis lidt bedre på den offensive. Hvad Olsen er værd og ikke værd er jo svært at sige. Vi har ikke brugt pengene på noget hvor vi er blevet bedre som fodboldhold, og så er det svært at argumentere for at det har været et godt bytte. Hvor mange point skal man skyde på at de 6'ish millioner har indbragt os? Afløseren har ikke ligefrem været en succes indtil videre fordi han ikke spiller.

Patrick Olsen havde formentlig spillet samtlige kampe i sæsonen hvis han var blevet, og jeg er slet ikke i tvivl om at han ville have gjort det bedre end tilfældet har været i GF', og været mere værd på banen end både Kakeeto, MC og Højholt. Du kan også smide Pedro med i ligningen der i foråret har haft store mangler og vel kun spillet 2-3 gode kampe. De fleste af PO pengene er vel gået til Hiljemark, og der kan vel dårligt være to meninger om hvem der har haft den bedste sæson af de to.


Ja, i min optik er det vist mere et synsningsindlæg med mangelfulde begrundelser.

1. Prijovic er hentet til U19-holdet, og du har ikke set Hagelskjær spille. At vi får en venstrefodet central forsvarsspiller kan gøre ret meget godt for opspillet.

2. Fossum har spillet en mindst ligeså god sæson som Patrick Olsen gjorde, hvad angår offensivt output.
Patrick Olsen er ikke 20 mio. værd, og det er hvad AGF betaler ham over 5 år inkl. transfer. For os var det et rigtig, rigtig pænt salg. Sammenlignet med hvad vi har fået for andre spillere, og med udsigt til en markant højere løn end han fik under sin debutsæson.
Olsen var desuden ekstremt afhængig af Lucas Andersen. Der er en grund til at man i AGF nu bruger ham længere tilbage på banen - han har slet ikke formået at slå igennem som kreatør og afslutter, og grundlæggende været en skuffelse.

Både træner og sportschef mente ud fra underliggende data, at der var en risiko for at han ikke kunne levere på samme niveau igen og du glemmer jo også at han faktisk blev flyttet rundt på holdet i de sidste kampe. AaB ville noget andet, og set i bakspejlet tvivler jeg på vi nogensinde igen får 8 mio. for en Superliga-spiller midt i tyverne uden videresalgspotentiale, og uden stabilt niveau over flere år.
Hvad du er i tvivl om er jeg sådan set bedøvende ligeglad med - vi kan konstatere at træneren og sportschefen, der har adgang til alle data i kamp og træning mente noget andet. Deres mening er formentlig noget mere kvalificeret og velunderbygget end din synsning, jonas.
Jeg er ikke Randy Marsh hvis det er det du tror. Jeg har været bannet fra bold i årevis.

1. Prijovic er hentet for en overgangssum og har indtil videre sin superligadebut til gode. Umiddelbart penge ud af vinduet. Hagelskjær har jeg set da Silkeborg sidst var i Superligaen, og det er vel ikke ligefrem en overdrivelse at sige SIF havde en defensiv der var hullet som en si og lukkede næsten to mål ind pr. kamp.

2. Hvad AGF betaler for ham over 5 år er ligegyldigt når vi netop havde forlænget kontrakten. Patrick Olsen havde noget af den gnist og vilje i sit spil som vi i den grad mangler i vores offensiv.
Jeg vil påpege at Patrick Olsen faktisk havde nogle rigtig fornuftige kampe i de sidste runder af mesterskabsslutspillet hvor Lucas var ude. Patrick Olsen var netop en af de få spillere der tog ansvar med bolden i den periode hvor Lucas var utilgængelig.

De 6-8 millioner i sig selv er jo ligegyldigt. Du får ikke point for at sælge spillere til "over markedspris". Til gengæld taber man point når afløseren for Patrick Olsen ender med at blive Magnus Christensen og Kakeeto samt en ung portugiser der præsterer svingende. Der mangler den spiller centralt der tager ansvar med bolden og tør lave de dybe stikninger. Det er nærmest kun Kusk der evner det på det nuværende hold (med Lucas og Hiljemark ude). Fossum er ikke sådan en spiller, ej heller Pedro. Det er lige så stor en mangel på holdet som fart er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af gravballe » 15. apr 2021, 08:29

jonas386 skrev:
14. apr 2021, 23:44
Julgranen skrev:
14. apr 2021, 22:10
jonas386 skrev:
14. apr 2021, 16:43
Vi står markant svagere i midterforsvaret end vi gjorde da sæsonen startede. Om Granli og Hagelskjær så er hentet i stedet for den ene eller anden er ikke så væsentligt. Det væsentlige er at vi nu har en bagkæde med en god spiller, et talent og resten er spillere der ikke har det tilstrækkelige niveau. Nu har Inge hentet tre midterforsvarere (Granli, Hagelskjær og Prijovic) og umiddelbart er alle tre ringere end de startere vi havde i forvejen.

Vi var ikke dækket godt ind på den centrale midtbane. Pedro kom samtidig med at vi solgte PO, og Hiljemark sidst i vinduet. Fossum har været svag på den centrale midtbane, men heldigvis lidt bedre på den offensive. Hvad Olsen er værd og ikke værd er jo svært at sige. Vi har ikke brugt pengene på noget hvor vi er blevet bedre som fodboldhold, og så er det svært at argumentere for at det har været et godt bytte. Hvor mange point skal man skyde på at de 6'ish millioner har indbragt os? Afløseren har ikke ligefrem været en succes indtil videre fordi han ikke spiller.

Patrick Olsen havde formentlig spillet samtlige kampe i sæsonen hvis han var blevet, og jeg er slet ikke i tvivl om at han ville have gjort det bedre end tilfældet har været i GF', og været mere værd på banen end både Kakeeto, MC og Højholt. Du kan også smide Pedro med i ligningen der i foråret har haft store mangler og vel kun spillet 2-3 gode kampe. De fleste af PO pengene er vel gået til Hiljemark, og der kan vel dårligt være to meninger om hvem der har haft den bedste sæson af de to.


Ja, i min optik er det vist mere et synsningsindlæg med mangelfulde begrundelser.

1. Prijovic er hentet til U19-holdet, og du har ikke set Hagelskjær spille. At vi får en venstrefodet central forsvarsspiller kan gøre ret meget godt for opspillet.

2. Fossum har spillet en mindst ligeså god sæson som Patrick Olsen gjorde, hvad angår offensivt output.
Patrick Olsen er ikke 20 mio. værd, og det er hvad AGF betaler ham over 5 år inkl. transfer. For os var det et rigtig, rigtig pænt salg. Sammenlignet med hvad vi har fået for andre spillere, og med udsigt til en markant højere løn end han fik under sin debutsæson.
Olsen var desuden ekstremt afhængig af Lucas Andersen. Der er en grund til at man i AGF nu bruger ham længere tilbage på banen - han har slet ikke formået at slå igennem som kreatør og afslutter, og grundlæggende været en skuffelse.

Både træner og sportschef mente ud fra underliggende data, at der var en risiko for at han ikke kunne levere på samme niveau igen og du glemmer jo også at han faktisk blev flyttet rundt på holdet i de sidste kampe. AaB ville noget andet, og set i bakspejlet tvivler jeg på vi nogensinde igen får 8 mio. for en Superliga-spiller midt i tyverne uden videresalgspotentiale, og uden stabilt niveau over flere år.
Hvad du er i tvivl om er jeg sådan set bedøvende ligeglad med - vi kan konstatere at træneren og sportschefen, der har adgang til alle data i kamp og træning mente noget andet. Deres mening er formentlig noget mere kvalificeret og velunderbygget end din synsning, jonas.
Jeg er ikke Randy Marsh hvis det er det du tror. Jeg har været bannet fra bold i årevis.

1. Prijovic er hentet for en overgangssum og har indtil videre sin superligadebut til gode. Umiddelbart penge ud af vinduet. Hagelskjær har jeg set da Silkeborg sidst var i Superligaen, og det er vel ikke ligefrem en overdrivelse at sige SIF havde en defensiv der var hullet som en si og lukkede næsten to mål ind pr. kamp.

2. Hvad AGF betaler for ham over 5 år er ligegyldigt når vi netop havde forlænget kontrakten. Patrick Olsen havde noget af den gnist og vilje i sit spil som vi i den grad mangler i vores offensiv.
Jeg vil påpege at Patrick Olsen faktisk havde nogle rigtig fornuftige kampe i de sidste runder af mesterskabsslutspillet hvor Lucas var ude. Patrick Olsen var netop en af de få spillere der tog ansvar med bolden i den periode hvor Lucas var utilgængelig.

De 6-8 millioner i sig selv er jo ligegyldigt. Du får ikke point for at sælge spillere til "over markedspris". Til gengæld taber man point når afløseren for Patrick Olsen ender med at blive Magnus Christensen og Kakeeto samt en ung portugiser der præsterer svingende. Der mangler den spiller centralt der tager ansvar med bolden og tør lave de dybe stikninger. Det er nærmest kun Kusk der evner det på det nuværende hold (med Lucas og Hiljemark ude). Fossum er ikke sådan en spiller, ej heller Pedro. Det er lige så stor en mangel på holdet som fart er.
jeg tvivler på Patric Olsen havde været en glad fordbold spillere, hvis vi havde afvist et godt bud fra AGF og han kunne sikre sig en endnu bedre løn. Så han havde nok løbet rundt og været små sur.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 15. apr 2021, 10:23

gravballe skrev:
15. apr 2021, 08:29

jeg tvivler på Patric Olsen havde været en glad fordbold spillere, hvis vi havde afvist et godt bud fra AGF og han kunne sikre sig en endnu bedre løn. Så han havde nok løbet rundt og været små sur.
Mon ikke han var kommet over det igen. Foruden selve evnerne, så skal vi også bygge et fodboldhold op med en stamme af dygtige spillere og ledere. Sådan en spiller var PO ved at blive for os. Og det er i den grad noget vi mangler på det nuværende hold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af gravballe » 15. apr 2021, 11:08

jonas386 skrev:
15. apr 2021, 10:23
gravballe skrev:
15. apr 2021, 08:29

jeg tvivler på Patric Olsen havde været en glad fordbold spillere, hvis vi havde afvist et godt bud fra AGF og han kunne sikre sig en endnu bedre løn. Så han havde nok løbet rundt og været små sur.
Mon ikke han var kommet over det igen. Foruden selve evnerne, så skal vi også bygge et fodboldhold op med en stamme af dygtige spillere og ledere. Sådan en spiller var PO ved at blive for os. Og det er i den grad noget vi mangler på det nuværende hold.
Jeg er ikke uenig i at han havde været god at have nu når hans afløser er så meget sakde som han er. Men come on.. 8m.. Han kunne lige så godt have været en one seson wonder.. og have leveret over evne første seson.. Da vi byttede ham syntesjeg det var e tgodt bytte.. Er Oscar lige så skade næste season, så ja har vi dummet os.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 15. apr 2021, 11:32

gravballe skrev:
15. apr 2021, 11:08
jonas386 skrev:
15. apr 2021, 10:23
gravballe skrev:
15. apr 2021, 08:29

jeg tvivler på Patric Olsen havde været en glad fordbold spillere, hvis vi havde afvist et godt bud fra AGF og han kunne sikre sig en endnu bedre løn. Så han havde nok løbet rundt og været små sur.
Mon ikke han var kommet over det igen. Foruden selve evnerne, så skal vi også bygge et fodboldhold op med en stamme af dygtige spillere og ledere. Sådan en spiller var PO ved at blive for os. Og det er i den grad noget vi mangler på det nuværende hold.
Jeg er ikke uenig i at han havde været god at have nu når hans afløser er så meget sakde som han er. Men come on.. 8m.. Han kunne lige så godt have været en one seson wonder.. og have leveret over evne første seson.. Da vi byttede ham syntesjeg det var e tgodt bytte.. Er Oscar lige så skade næste season, så ja har vi dummet os.
Jeg er generelt imod den tankegang mange danske klubber kører efter (og vi selv har været slemme til), med at spillerne bare skal skydes af til den første og bedste klub når de viser bare lidt. Ja, det kan da godt være at spilleren aldrig leverer på samme niveau igen, men ofte skal der findes en afløser og det er virkelig sjældent at danske klubber overhovedet er interessante for spillere der kan erstatte det gamle 1:1. Joakim Mæhle er for mig at se stadig det bedste/værste eksempel på den tankegang. Patrick Olsen er et andet. "Gode salg" er ikke i sig selv en værdi. Til gengæld har alle nu en ide om, at GF er langt foran os, og at de endegyldigt fik cementeret hakkeordenen.

I Patrick Olsen havde vi en dygtig central midtbanespiller med en god alder og som havde præsteret fremragende (også uden Lucas). Ret beset kunne han være en god spiller for AaB i +4 år, hvis vi blev ved med at bruge ham rigtigt. Igen, man får ikke point for at lave salg der er gode på papiret. De 8 millioner er kun noget værd hvis de går til at forstærke holdet. Der har vi indtil videre fejlet. Både 1:1 for Patrick Olsen, men vi er heller ikke blevet bedre på andre positioner.

Selvfølgelig kan salget af PO forsvares, det benægter jeg heller ikke. Men jeg vil vove den påstand (og det påpegede jeg også da vi solgte ham i første omgang) at det var noget af et gamble, hvor vi forventede at der kunne findes en afløser og at vi hverken på kort eller lang sigt ville savne Patrick Olsen. Det var et gamble Inge tog, og indtil nu har det vist sig at være en fejl. Vi mangler virkelig Olsens kvaliteter, og vi mangler ikke mindst den type der løber solen sort og hanker op i de øvrige spillere. I presspillet var Olsen imo vores klart vigtigste spiller i sidste sæson.

Jeg synes stadig det er en skam fordi jeg tror at Olsen, Fossum og Pedro kunne være en rigtig stærk trio i en tre-mands midtbane. I stedet er vi gået tilbage til to på midten, og nu er det så Magnus/Kakeeto der står til at kæmpe om den ene plads ved siden af Pedro. Det er ikke så godt for at sige det mildt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af MrBangDK » 16. apr 2021, 06:20

Tilskuere tilbage på stadion - efter Superligaordning (500 i hver sektion) ... sweet!
Ska' vi hak'?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. apr 2021, 06:24

MrBangDK skrev:
16. apr 2021, 06:20
Tilskuere tilbage på stadion - efter Superligaordning (500 i hver sektion) ... sweet!
Fantastisk nyhed, det bliver så fedt at komme tilbage på stadion igen.
:aabfan:

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Uldahl » 16. apr 2021, 08:37

Fedt det er sgu også på tide. Til lykke til de heldige der får adgang. :cheers:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 16. apr 2021, 09:03

Uldahl skrev:
16. apr 2021, 08:37
Fedt det er sgu også på tide. Til lykke til de heldige der får adgang. :cheers:
Med krav om Coronapas, og flere sektioner af 500, så går der nok ikke mere end en kamp eller to før alle der har lyst kan komme ind.
Der bliver run på teststederne nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Uldahl » 16. apr 2021, 09:14

Pastorius skrev:
16. apr 2021, 09:03
Uldahl skrev:
16. apr 2021, 08:37
Fedt det er sgu også på tide. Til lykke til de heldige der får adgang. :cheers:
Med krav om Coronapas, og flere sektioner af 500, så går der nok ikke mere end en kamp eller to før alle der har lyst kan komme ind.
Der bliver run på teststederne nu.
Det må vi da håbe. Kan af gode grunde ikke selv komme ind og se dem live, men flytter retur til Aalborg til sommer, og så skal der købes sæson kort igen. :aabfan:

Besvar