Superligaen 2020/2021

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Mikki89 » 20. maj 2021, 23:19

Uanset hvem, der bliver mester, så vil jeg, for at citere Michael Gravgaard sige " at det altså er et ufatteligt billigt mesterskab" 😉
Slutningen har været meget spændende, men det har også været nogle meget ustabile præstationer fra topholdene. Alle hold kunne i princippet med mere stabilitet i deres spil og en længere sejrsstime have vundet i år.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Funky » 20. maj 2021, 23:44

Alle andre end FCM.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RufusTheDog

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af RufusTheDog » 21. maj 2021, 00:21

Alle andre end Brøndby. Tanken om deres jyske forræder-fans der fester på Aalborg’s barer mandag, er simpelthen ubærlig.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Funky » 21. maj 2021, 00:34

I øvrigt var AGF-spillerne da voldsomt usympatiske at se på. Skabagtige, skrigende, filmende. Tænk hvis de mennesker faktisk en dag vandt noget. FCM-hovmod på steroider.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 21. maj 2021, 09:15

Jeg elsker at BIF-fans allerede er begyndt at fejre som om de allerede havde vundet mesterskabet. Det kan være de er heldige og FCM snubler, men jeg tror ikke selv på de vinder over FCN.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af NIN » 21. maj 2021, 09:37

RufusTheDog skrev:
21. maj 2021, 00:21
Alle andre end Brøndby. Tanken om deres jyske forræder-fans der fester på Aalborg’s barer mandag, er simpelthen ubærlig.
Enig. Det er pest eller kolera. Én ting er scenariet du udpensler. Et andet er, at hvis det lykkes Viasat IF af slå FCN, så kommer ALT SL fodbold til at handle om det de næste tre år. Hver søndag i Onside vil der være et: Vi kigger igen-igen tilbage på det vigtigste og lykkeligste mesterskab i dansk fodbold de seneste 16 år. Udbrud, udtalelser og følelsesladede interviews med alt fra bolddrenge til kantinedamen. AGF-BIF kampen vil køre i fast rotation som århundreds kamp. Nu og da sågar Match of the Week, skulle BIF være oversidder. Jump bliver ligaens officielle temasang.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af emenike » 21. maj 2021, 10:19

Hvis FCM bliver mestre: Nogle landmænd fra Herning og Ikast vil fejre det på den lokale Crazy Daisy, og ellers vil resten af fodbold Danmark og mediebranchen gå tidligt i seng på mandag. Til gengæld vil de tangere det samme antal mesterskaber som os, og så på kun syv år.

Hvis FCK bliver mestre: "Historiens største guld-comeback" vil florere i samtlige tabloidaviser hele sommeren og rosen af Thorup og især Kvist vil ingen ende tage. Derefter tjener man så kassen på at nå i CL-gruppespil igen, hvilket finansierer historiske store nyindkøb til et nyt FCK-storhold, således at vi ikke kommer til at vinde i Parken de næste +10 år.

Hvis BIF bliver mestre: Der erklæres civil undtagelsestilstand i de større danske byer og Onside forlænges til en "Brøndby 72-timers special", hvorefter man sælger spillere for +100 mio. kr., når i EL eller CL gruppespil, og igen etablere sig som fast top-2 klub i Superligaen de næste mange år frem (worst case).

Ser ingen fordel i at den ene eller anden vinder mesterskabet når nu AaB enten har travlt med at spille om 5. pladser eller i nedrykningspuljen, håber bare på nogle interessante kampe og måske et godt grin hvis nogen skulle snuble lige på målstregen.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af DenGamleMand » 21. maj 2021, 10:20

NIN skrev:
21. maj 2021, 09:37
RufusTheDog skrev:
21. maj 2021, 00:21
Alle andre end Brøndby. Tanken om deres jyske forræder-fans der fester på Aalborg’s barer mandag, er simpelthen ubærlig.
Enig. Det er pest eller kolera. Én ting er scenariet du udpensler. Et andet er, at hvis det lykkes Viasat IF af slå FCN, så kommer ALT SL fodbold til at handle om det de næste tre år. Hver søndag i Onside vil der være et: Vi kigger igen-igen tilbage på det vigtigste og lykkeligste mesterskab i dansk fodbold de seneste 16 år. Udbrud, udtalelser og følelsesladede interviews med alt fra bolddrenge til kantinedamen. AGF-BIF kampen vil køre i fast rotation som århundreds kamp. Nu og da sågar Match of the Week, skulle BIF være oversidder. Jump bliver ligaens officielle temasang.
Ovenstående er ikke engang urealistisk.

Et mesterskab til Brøndby vil være det allerværste. Jeg skal også lige love for at deres jyske fans er igang på de sociale medier. Det er så gennemført taber-agtigt.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Maglau » 21. maj 2021, 12:11

Jeg håber i den grad BIF klarer det - de fortjener det og har klart det laveste budget af de tre tophold og ikke spået nogle chancer før sæsonen.
Men mon ikke de laver en Horsens ver 2.0
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 21. maj 2021, 12:19

Maglau skrev:
21. maj 2021, 12:11
Jeg håber i den grad BIF klarer det - de fortjener det og har klart det laveste budget af de tre tophold og ikke spået nogle chancer før sæsonen.
Men mon ikke de laver en Horsens ver 2.0
Brøndby fortjener ikke så meget som et korrekt dømt indkast.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af ekni99 » 21. maj 2021, 13:29

emenike skrev:
21. maj 2021, 10:19
Hvis FCM bliver mestre: Nogle landmænd fra Herning og Ikast vil fejre det på den lokale Crazy Daisy, og ellers vil resten af fodbold Danmark og mediebranchen gå tidligt i seng på mandag. Til gengæld vil de tangere det samme antal mesterskaber som os, og så på kun syv år.

Hvis FCK bliver mestre: "Historiens største guld-comeback" vil florere i samtlige tabloidaviser hele sommeren og rosen af Thorup og især Kvist vil ingen ende tage. Derefter tjener man så kassen på at nå i CL-gruppespil igen, hvilket finansierer historiske store nyindkøb til et nyt FCK-storhold, således at vi ikke kommer til at vinde i Parken de næste +10 år.

Hvis BIF bliver mestre: Der erklæres civil undtagelsestilstand i de større danske byer og Onside forlænges til en "Brøndby 72-timers special", hvorefter man sælger spillere for +100 mio. kr., når i EL eller CL gruppespil, og igen etablere sig som fast top-2 klub i Superligaen de næste mange år frem (worst case).

Ser ingen fordel i at den ene eller anden vinder mesterskabet når nu AaB enten har travlt med at spille om 5. pladser eller i nedrykningspuljen, håber bare på nogle interessante kampe og måske et godt grin hvis nogen skulle snuble lige på målstregen.
Der er den joker at hvis FCK bliver mestre og kommer i CL - så dækker det vel kun lige det hul de har i kassen pt. lidt ala AaB i 2008.

dick@darlington
Drenge
Drenge
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13. aug 2007, 16:05
Favoritspiller: Ahlmann
Geografisk sted: 9220

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af dick@darlington » 21. maj 2021, 14:00

jonas386 skrev:
21. maj 2021, 12:19
Maglau skrev:
21. maj 2021, 12:11
Jeg håber i den grad BIF klarer det - de fortjener det og har klart det laveste budget af de tre tophold og ikke spået nogle chancer før sæsonen.
Men mon ikke de laver en Horsens ver 2.0
Brøndby fortjener ikke så meget som et korrekt dømt indkast.
AMEN!
Det bliver mareridt med åbne øjne hvis Brøndby vinder mandag. Ulidelige medier, kvalmende tirader på sociale medier, endeløse specialprogrammer om "Brøndbys babies", ligegyldige kendisfans der kryber frem fra de sten de gemmer sig under.
Jeg går op og brækker mig

Bocajunior1
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2021, 08:27
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Bocajunior1 » 21. maj 2021, 14:32

Han ryger vel i sommer ? Ajax i fører position, men Man U og Liverpool er også med.
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... emana.html

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af FlæskeFrank » 21. maj 2021, 15:03

Jeg har det svært med Brøndbymesterskaber - værre end succes til FCM!

Slukkede TV'et da BIF kom foran 2-1.

Men dagen derpå har jeg taget ja-hatten på. Og glæder mig til mandag, hvor enten FCM eller BIF bliver megaskuffet.

Jeg tror ikke, at FCM kan holde ro på de interne linjer, hvis de ender måske som nr. 3! Spillerne vil smide Priske ud foran bussen og Steinlein vil stå og bræge om hvilken succes året havde været.

Tilsvarende vil et mistet mesterskab til BIF gøre at jeg næsten ikke vil kunne være i min krop af glæde.

Mangler også pressen står og fortæller, hvor billigt et mesterskab det er - for det er godt nok pointfattig, muligvis ringere pointsnit end da vi vandt sidst.

Men AaB vil gøre mig rigtig glad ved at slå SønderjyskE først.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Brodernumsi » 21. maj 2021, 15:48

Frygter den værste søndag i meget lang tid. AaB snubler på målstegen, som sædvanligt, og viashit vinder DM.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2021, 17:50

Brodernumsi skrev:
21. maj 2021, 15:48
Frygter den værste søndag i meget lang tid. AaB snubler på målstegen, som sædvanligt, og viashit vinder DM.
Uanset hvem der vinder mesterskabet, så er det vores fandens forpligtelse at konstant minde dem om hvor billigt mesterskabet var.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Bocajunior1
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2021, 08:27
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Bocajunior1 » 21. maj 2021, 18:09

Kan man fortænke AGF i,at de vil spare spillere på mandag ? Europa kval kampen er næste fredag.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Maglau » 21. maj 2021, 21:55

Bocajunior1 skrev:
21. maj 2021, 18:09
Kan man fortænke AGF i,at de vil spare spillere på mandag ? Europa kval kampen er næste fredag.
Tror nu alligevel AGF er en klasse bedre end sønderjyske - hul i det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hanga » 22. maj 2021, 02:21

DenGamleMand skrev:
21. maj 2021, 10:20
NIN skrev:
21. maj 2021, 09:37
RufusTheDog skrev:
21. maj 2021, 00:21
Alle andre end Brøndby. Tanken om deres jyske forræder-fans der fester på Aalborg’s barer mandag, er simpelthen ubærlig.
Enig. Det er pest eller kolera. Én ting er scenariet du udpensler. Et andet er, at hvis det lykkes Viasat IF af slå FCN, så kommer ALT SL fodbold til at handle om det de næste tre år. Hver søndag i Onside vil der være et: Vi kigger igen-igen tilbage på det vigtigste og lykkeligste mesterskab i dansk fodbold de seneste 16 år. Udbrud, udtalelser og følelsesladede interviews med alt fra bolddrenge til kantinedamen. AGF-BIF kampen vil køre i fast rotation som århundreds kamp. Nu og da sågar Match of the Week, skulle BIF være oversidder. Jump bliver ligaens officielle temasang.
Ovenstående er ikke engang urealistisk.

Et mesterskab til Brøndby vil være det allerværste. Jeg skal også lige love for at deres jyske fans er igang på de sociale medier. Det er så gennemført taber-agtigt.
Der er ingen tvivl om at det er et valg mellem to onder... ja vel sådan set tre onder, selvom mange efterhånden har accepteret FCK mesterskaber fordi det bare er sådan det er.

Af alle de nævnte årsager vil jeg hade et mesterskab til Brøndby. Medierne der går amok over endelig at have deres darling på top, alle deres fans der bliver ulidelige at høre på, osv.

Når jeg alligevel i sidste ende vil foretrække et Brøndby mesterskab over FCM, handler det nok mest af alt hvor jeg bor. Midt i FCM land. Her er rigtig mange der holder med dem, men jeg kender ingen "rigtige fans". Til gengæld kender jeg et par Brøndby fans, der lever og ånder for deres klub på samme måde som jeg gør for AaB. Og dem har jeg mere respekt for, end alle medløberne der kører til Herning og buher dem ud så snart de ikke ligger til at vinde mesterskabet, for så at tage i Jyske Bank Boxen og klappe til Volbeat inden de slutter dagen af på "restaurant" Bones.

Jeg burde heller ikke være AaB mand, hvis alle skulle holde med deres lokale hold, ligesom Yankee og flere andre heller ikke burde være det. Men ingen vil stille spørgsmålstegn ved vores passion for AaB. Dermed ikke sagt at jeg ser ned på Brøndbys jydefans, men jeg vil hellere se på dem, end Hernings plastikfans.

FCM er indbegrebet af moderne fodbold i dansk kontekst. Det er forretning fra ende til anden. Hvis vi derimod skal stå som fans af en af Danmarks traditionsklubber, der over alt hader udviklingen som moderne fodbold har skabt, så skal vi have mere foragt overfor dem end vi skal for Brøndby. Der er langt mere sjæl ude på pestegnen end der er på MCH Arena.

At et FCM mesterskab efterhånden er "forventeligt" og dermed acceptabelt, giver mig sku en rigtig dårlig smag i munden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Kasper » 22. maj 2021, 12:03

Et Brøndby mesterskab på mandag vil for mig betyde den dårligste dag i 16 år.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar