Superligaen 2020/2021

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Uldahl » 22. maj 2021, 12:50

Kasper skrev:
22. maj 2021, 12:03
Et Brøndby mesterskab på mandag vil for mig betyde den dårligste dag i 16 år.
Tæt på men bort set fra en gang lymfekræft, og en ulykke på mc i Thailand med en hjerneskade til følge. Så bliver det bare så ulideligt hvis de vinder skabet. Så falder interessen massivt for at se fodbold på tv og læse bold.dk osv.

RufusTheDog

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af RufusTheDog » 23. maj 2021, 18:08

Tilbage til 90’erne. Optakt til Brøndby - Nordsjælland i morgen kl. 12 - kick-off kl. 17.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10758
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2021, 18:20

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... aa-foerste

Bare hvis man vil have en lille forsmag
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3271
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Brodernumsi » 23. maj 2021, 18:46

Åh gud.

Gid de får de gummiste gummiben i morgen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Legum Magister » 23. maj 2021, 19:07

Tanken om, at FCM skulle blive mester, er alt andet lige værre; end at se BIF vinde for første gang i 16 år.

Ja, medierne vil gå i selvsving, og ja vi skal høre om hvilken fantastisk sejr for fodbolden et mesterskab til BIF er; men det bliver næppe værre; end da Liverpool vandt Premier League sidste sæson, så personligt er jeg galvaniseret mod hyperbolernes overdrev når det gælder klubber, som jeg ikke bryder mig om.

BIF kan jeg respektere for den historik, som klubben har, og den betydning som klubben har haft for dansk klubfodbolds udvikling. Det er muligt, at klubben for mange er hadeobjekt nr. 1; men alt andet lige ville Superligaen være betydeligt fattigere, også for AaB, hvis BIF ikke eksisterede. Der er noget særligt over kampene mod BIF, og uanset hvad man end måtte mene om de blødninger og sociale tilfælde, der typisk støtter klubben, så formår de i hvert fald at skabe en stemning på lægterne, som man ellers ikke finder i dansk fodbold.

FCM er et bonderøvsprojekt, der blev reddet i sidste time af først en Indisk sugardaddy, og derefter af Benham. Det er en klub uden noget solidt fundament, og med en moral, som personificeres ganske godt af vederstyggeligheden Steinlein, der kan få sig selv til at forsvare den uetiske import af mindreårige afrikanere i strid med alle regler, med et træk på skuldrene og en flabet bemærkning om, at så var brøden hvis heller ikke værre, for det kunne jo betale sig for FCM, og andre kunne jo bare have gjort det samme. At FCM på blot 7 år kan indhente AaB's antal af mesterskaber er ikke blot bevis for, at penge betyder alt; men også en klar indikation af, at AaB gennem mange år har været ufatteligt dårligt ledet, såvel økonomisk som sportsligt. For mig er dog AaB's konstante mangel på acceptable præstationer en ting, noget andet og værre er, at FCM på mange måder er legemliggørelsen af alt, hvad der er galt med moderne fodbold, så jeg krydser fingre for, at FCM ikke bliver mestre og at Brenford taber oprykningsfinalen, så Benham ikke får mulighed for at sende endnu flere penge til sin midtjyske farmerklub.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10758
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2021, 19:19

Jan Bech er sgu da også en mega bonderøv, ligesom der vel dårligt findes noget mere bonderøvsagtigt end at være jysk BIF'er. Ja, Steinlen, Bach-Bak og lignende kawe typer fra FCM er ulidelige, men i det mindste har de ikke hjernevasket resten af fodbold-danmark med et eller andet pladder om, at de faktisk har fortjent at være en del af toppen i dansk fodbold, og at der på en eller anden måde er et udtryk for ægte retfærdighed når det mægtige Brøndby vinder fodboldkampe og mesterskaber. Det er ikke bare en glæde for Brøndby, men for hele landet når de vinder. Jeg har set mistænkeligt mange politikere fra både Jylland og Fyn begynde at iklæde deres afkom og fire-benede venner i Brøndby-merchandise op til kampe. Det er ulideligt. Folk der ikke har gidet at stå ved deres tilførselsforhold de sidste mange år springer pludselig (igen) ud som die-hard BIF'ere.

Den slags sker bare ikke med et FCM mesterskab.

Jeg er helt med på at kritisere FCM på deres ejerforhold, men jeg kan ikke se den store forskel på Behnam og Jan Bech (som ejere), ud over at Jan Bech er en kæmpe klovn der stikker sine nærmeste ansatte i ryggen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Jakobsen » 23. maj 2021, 21:27

Håber på FCK guld. Det vil bare være endnu et og vil ikke ændre noget. For FCM vil det være en sten i skoen og det kan forhåbentlig stoppe deres himmelflugt og BIF under jeg ikke så meget som et korrekt dømt indkast.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Klaus » 23. maj 2021, 23:37

Jeg magter simpelthen ikke det mediecirkus et mesterskab til Brøndby vil give. Vinder FCM får de en forside og to indslag i Nyhederne og så er det glemt. Vinder Brøndby skal vi igennem et helvede af en sommer, på samtlige medieplatforme. Plus vi skal høre om det minimum et år på Viasat. Det bedste havde vel været at FCK havde vundet igen.... Men som landet ligger nu vil det afgjort være bedst for mit blodtryk med et FCM mesterskab.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af DenGamleMand » 24. maj 2021, 07:03

jonas386 skrev:
23. maj 2021, 19:19
Jan Bech er sgu da også en mega bonderøv, ligesom der vel dårligt findes noget mere bonderøvsagtigt end at være jysk BIF'er. Ja, Steinlen, Bach-Bak og lignende kawe typer fra FCM er ulidelige, men i det mindste har de ikke hjernevasket resten af fodbold-danmark med et eller andet pladder om, at de faktisk har fortjent at være en del af toppen i dansk fodbold, og at der på en eller anden måde er et udtryk for ægte retfærdighed når det mægtige Brøndby vinder fodboldkampe og mesterskaber. Det er ikke bare en glæde for Brøndby, men for hele landet når de vinder. Jeg har set mistænkeligt mange politikere fra både Jylland og Fyn begynde at iklæde deres afkom og fire-benede venner i Brøndby-merchandise op til kampe. Det er ulideligt. Folk der ikke har gidet at stå ved deres tilførselsforhold de sidste mange år springer pludselig (igen) ud som die-hard BIF'ere.

Den slags sker bare ikke med et FCM mesterskab.

Jeg er helt med på at kritisere FCM på deres ejerforhold, men jeg kan ikke se den store forskel på Behnam og Jan Bech (som ejere), ud over at Jan Bech er en kæmpe klovn der stikker sine nærmeste ansatte i ryggen.
Enig. Jan Bech er gennemført pinlig. Brøndby har ham vel også mere af nød end af lyst. Behnam holder sig i det mindste i baggrunden - modsat Jan Bech.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af sulakvelidze » 24. maj 2021, 08:13

Klaus skrev:
23. maj 2021, 23:37
Jeg magter simpelthen ikke det mediecirkus et mesterskab til Brøndby vil give. Vinder FCM får de en forside og to indslag i Nyhederne og så er det glemt. Vinder Brøndby skal vi igennem et helvede af en sommer, på samtlige medieplatforme. Plus vi skal høre om det minimum et år på Viasat. Det bedste havde vel været at FCK havde vundet igen.... Men som landet ligger nu vil det afgjort være bedst for mit blodtryk med et FCM mesterskab.
Helt enig. Et FCM-mesterskab er overstået i løbet af dage, måske en uge. Brøndby-guld vil blive fejret langt ind i næste sæson. Det er for mig den primære grund til, at jeg holder 100 procent med FCM i dag.

Og så er der allerede nævnt en hel masse andre grunde til at hade Brøndby. FCM og deres tilhængere er først og fremmest bare kawe.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af NIN » 24. maj 2021, 09:29

sulakvelidze skrev:
24. maj 2021, 08:13
Klaus skrev:
23. maj 2021, 23:37
Jeg magter simpelthen ikke det mediecirkus et mesterskab til Brøndby vil give. Vinder FCM får de en forside og to indslag i Nyhederne og så er det glemt. Vinder Brøndby skal vi igennem et helvede af en sommer, på samtlige medieplatforme. Plus vi skal høre om det minimum et år på Viasat. Det bedste havde vel været at FCK havde vundet igen.... Men som landet ligger nu vil det afgjort være bedst for mit blodtryk med et FCM mesterskab.
Helt enig. Et FCM-mesterskab er overstået i løbet af dage, måske en uge. Brøndby-guld vil blive fejret langt ind i næste sæson. Det er for mig den primære grund til, at jeg holder 100 procent med FCM i dag.

Og så er der allerede nævnt en hel masse andre grunde til at hade Brøndby. FCM og deres tilhængere er først og fremmest bare kawe.
Vissevasse. Jeg er sikker på, at medierne ikke vil favorisere Brøndby, men derimod behandler guldkampen, før og efter, præcis som var det en hvilken som helst anden klub i ligaen. De ved (og vi ved) at med et mesterskab til Vestegnen, så er det ikke blot en sejr for de blå-gule og Viasat, men hele fodbold Danmark. Og imens vi tæller timerne og i spænding afventer sidste dommerfløjt og de lykkelige omstændigheder, så er jeg næppe den eneste der har spekuleret på, hvad der egentlig blev af de herlige gutter der senest hjembragte mesterskabet til klubben? Heldigvis kommer TV2 os til undsætning her. Stort tillykke med mesterskabet Brøndby.

https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-05-24 ... -aar-efter
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af FlæskeFrank » 24. maj 2021, 11:12

Selv hvis alle de andre kampe bliver ramt af meteornedslag, vil Viasat fortsætte med at sende optakt til det hele fodboldDanmark har ventet på - det retfærdige mesterskab.

Jeg er dog i tvivl om, at de øvrige klubber vil komme på skærmen det næste have år, selv hvis Brøndby taber. Så skal der vel laves 10 sæsoner af "hvordan Brøndby blev snydt". Afsnit 350 "vi zoomer ind på den afgørende frisparkskendelse mellem Døllefjelde-Musse og Nysted i serie 700 og dens påvirkning af det tabte mesterskab til Brøndby". Det kedelige er jeg skriver det i sjov, men det skal nok blive virkelighed.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 24. maj 2021, 11:14

DenGamleMand skrev:
24. maj 2021, 07:03
jonas386 skrev:
23. maj 2021, 19:19
Jan Bech er sgu da også en mega bonderøv, ligesom der vel dårligt findes noget mere bonderøvsagtigt end at være jysk BIF'er. Ja, Steinlen, Bach-Bak og lignende kawe typer fra FCM er ulidelige, men i det mindste har de ikke hjernevasket resten af fodbold-danmark med et eller andet pladder om, at de faktisk har fortjent at være en del af toppen i dansk fodbold, og at der på en eller anden måde er et udtryk for ægte retfærdighed når det mægtige Brøndby vinder fodboldkampe og mesterskaber. Det er ikke bare en glæde for Brøndby, men for hele landet når de vinder. Jeg har set mistænkeligt mange politikere fra både Jylland og Fyn begynde at iklæde deres afkom og fire-benede venner i Brøndby-merchandise op til kampe. Det er ulideligt. Folk der ikke har gidet at stå ved deres tilførselsforhold de sidste mange år springer pludselig (igen) ud som die-hard BIF'ere.

Den slags sker bare ikke med et FCM mesterskab.

Jeg er helt med på at kritisere FCM på deres ejerforhold, men jeg kan ikke se den store forskel på Behnam og Jan Bech (som ejere), ud over at Jan Bech er en kæmpe klovn der stikker sine nærmeste ansatte i ryggen.
Enig. Jan Bech er gennemført pinlig. Brøndby har ham vel også mere af nød end af lyst. Behnam holder sig i det mindste i baggrunden - modsat Jan Bech.
Brøndby har ikke Jan Bech. Jan Bech har Brøndby.
Med venlig Hilsen
--
Robert

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af DenGamleMand » 24. maj 2021, 11:25

Sympatiske David Nielsen og AGF sparer spillere til dagens kamp.

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ag ... get-bedste
VAR - nej tak!

Hader AGF.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af gravballe » 24. maj 2021, 12:50

DenGamleMand skrev:
24. maj 2021, 11:25
Sympatiske David Nielsen og AGF sparer spillere til dagens kamp.

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ag ... get-bedste
OB gjorde noget ligende engang hvor AaB var ret afhænninge at de vandt. Tror måske det var i den sæson hvor vi var i alvorlig nedryknings fare. Hvor OB der ikke havde mere at spille for, stillede op uden en del af deres profiler...

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 796
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af emenike » 24. maj 2021, 12:58

DenGamleMand skrev:
24. maj 2021, 11:25
Sympatiske David Nielsen og AGF sparer spillere til dagens kamp.

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ag ... get-bedste
Mon ikke AaB havde gjort nogenlunde det samme hvis vi stod overfor en kamp fuldstændig uden betydning for os selv, men til gengæld havde en super vigtig kamp blot fire dage senere der kunne betyde Europakval eller ej? Tror ikke det har noget at gøre med hvor sympatisk David Nielsen er eller ej, det er strukturen og kamptidspunktet der er det egentlige problem.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Uldahl » 24. maj 2021, 13:11

Guld kampen blivver nok udsat på ubestemt tid til Viashit får styr på deres lort. :D

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... by/8592346

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Klaus » 24. maj 2021, 15:59

Bare så vi ved, hvad der er i vente.... Ekstra Bladet med 8 superliga artikler på forsiden. 5 af dem om Brøndby. Og tro mig det vil blive ved lææææænnnnggggeeeeeeee. Er lige kommet i tanke om hvor meget jeg hader dem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hanga » 24. maj 2021, 16:24

I nedtakten i dagens kamp, melder Sønderjyskes direktør, at de ser ind i et budget næste sæson på ca. 60 millioner kroner, hvor de kommer fra 45. Lyder til det primært bliver investeringer i deres setup men vil jo nok også kunne ses på transfermarkedet. Endnu en konkurrent der at andet lige går frem på den front.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af sulakvelidze » 24. maj 2021, 16:30

Nu melder de så, at Brøndbys kamp er udsat til senere i aften på grund af uro uden for stadion. Det er noget med, at Viasat mangler folk til mikrofonerne, åbenbart på grund af et korporligt slagsmål internt på redaktionen, fordi alle deres folk ville have æren af at kommentere kampen. Det skulle være gået ret voldsomt for sig og være stukket helt af, da også Flemming Toft og Svend Gehrs troppede op på stadion kastede sig ind i slagsmålet.

For dansk fodbolds skyld må man håbe, at de får fundet en frisk kommentator uden næseblod, så vi kan få kåret vores alle sammens elskede Brøndby som længe ventede og savnede danske mestre.

Besvar