Superligaen 2020/2021

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Anubit » 2. nov 2020, 17:52

Gal hvor er William Kvist som FCK's sportslig leder fejlplaceret. Man får jo næsten Trump vibes med sådanne udtalelser.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kvi ... end-genks/
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af DenGamleMand » 2. nov 2020, 18:06

Anubit skrev:
2. nov 2020, 17:52
Gal hvor er William Kvist som FCK's sportslig leder fejlplaceret. Man får jo næsten Trump vibes med sådanne udtalelser.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kvi ... end-genks/
Det er mig en gåde at de stadigvæk lader ham være talsmand for dem. Han gør det jo ekstrem dårligt.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1484
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Lyfe » 2. nov 2020, 20:34

Maglau skrev:
2. nov 2020, 13:48
Anubit skrev:
2. nov 2020, 13:26
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 13:24
Nå, FCK's twitter profil hintede at Mæhle bare kunne tage med Thorup, hvis han ville. Det ville han ikke
Men bliver da helt varm om hjertet af sådan et svar - Stærkt Mæhle!
Fuck hvor er det et cool svar.
Smack tag den FCK :aabfan:
Det svar burde give ham et banner på tribunen til næste hjemmekamp!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2020, 21:19

Pastorius skrev:
2. nov 2020, 13:24
Nå, FCK's twitter profil hintede at Mæhle bare kunne tage med Thorup, hvis han ville. Det ville han ikke
Han er on fire på twitter i øjeblikket. Indebrændte Mæhle er tydeligvis bedste Mæhle.

Omkring Kujontrænerens klubskifte:
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1484
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Lyfe » 2. nov 2020, 21:38

Buzz Killington skrev:
2. nov 2020, 21:19
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 13:24
Nå, FCK's twitter profil hintede at Mæhle bare kunne tage med Thorup, hvis han ville. Det ville han ikke
Han er on fire på twitter i øjeblikket. Indebrændte Mæhle er tydeligvis bedste Mæhle.

Omkring Kujontrænerens klubskifte:
Tweets kom i omvendt rækkefølge men stadig skønt at se en AaB dreng give Fck en klar melding!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af FlæskeFrank » 2. nov 2020, 22:15

Så blev status efter 7. runde:

4 point mellem nr. 1 og 9 i ligaen.

Dejligt, men betyder også, at vores fesen målscorer sender os ned ad rangstigen.

Inden pengene skal fordeles efter runde 11 mangler vi to top6 hold og to bund6 hold.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2020, 22:32

FlæskeFrank skrev:
2. nov 2020, 22:15
Så blev status efter 7. runde:

4 point mellem nr. 1 og 9 i ligaen.

Dejligt, men betyder også, at vores fesen målscorer sender os ned ad rangstigen.

Inden pengene skal fordeles efter runde 11 mangler vi to top6 hold og to bund6 hold.
Jeg tænker bare vi skal tage det vi har og være glade for at vi ikke er længere efter, efter en lidt fesen start. Nu er vi igang, og har fået spillet vores nye nogenlunde ind. Det kan godt blive godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hovedet » 3. nov 2020, 00:18

Pastorius skrev:
2. nov 2020, 22:32
FlæskeFrank skrev:
2. nov 2020, 22:15
Så blev status efter 7. runde:

4 point mellem nr. 1 og 9 i ligaen.

Dejligt, men betyder også, at vores fesen målscorer sender os ned ad rangstigen.

Inden pengene skal fordeles efter runde 11 mangler vi to top6 hold og to bund6 hold.
Jeg tænker bare vi skal tage det vi har og være glade for at vi ikke er længere efter, efter en lidt fesen start. Nu er vi igang, og har fået spillet vores nye nogenlunde ind. Det kan godt blive godt.
Det har været lidt en pose blandede bolcher. 7 point mod FCK, Brøndby og AGF er aldeles glimrende, 3 point mod Horsens selvsagt forventet. 1 point mod Lyngby, SønderjyskE og Vejle ville godt nok have forårsaget neglebidning, hvis vi havde kendt det udbytte før sæsonen. Men der knytter sig også nuancer til sidstnævnte stribe. Mod Lyngby skulle vi have vundet klart, og vi kunne snildt have fået point eller vundet over både Vejle og navnlig SønderjyskE, selv om vi ikke spillede særligt godt. Der stod trods alt 1-1 i begge kampe indtil 87 minutter, og vi var uheldige i begge kampe med VAR-kendelser på kritiske tidspunkt og havde ved gud også chancerne i navnlig Haderslev.

Alt i alt har vi fået færre point, end vores spil har berettiget til, men vi har simpelthen scoret for få mål. Hvis Lucas når storformen igen, og vi undgår for mange skader, har vi vores bedste hold siden efteråret 2015. Superligaen ser vildt jævnbyrdig ud, og jeg kan ikke få øje på et hold, der for alvor skulle være bedre end AaB. Ikke på baggrund af de første 7 runder i hvert fald.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 3. nov 2020, 00:26

Hovedet skrev:
3. nov 2020, 00:18
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 22:32
FlæskeFrank skrev:
2. nov 2020, 22:15
Så blev status efter 7. runde:

4 point mellem nr. 1 og 9 i ligaen.

Dejligt, men betyder også, at vores fesen målscorer sender os ned ad rangstigen.

Inden pengene skal fordeles efter runde 11 mangler vi to top6 hold og to bund6 hold.
Jeg tænker bare vi skal tage det vi har og være glade for at vi ikke er længere efter, efter en lidt fesen start. Nu er vi igang, og har fået spillet vores nye nogenlunde ind. Det kan godt blive godt.
Det har været lidt en pose blandede bolcher. 7 point mod FCK, Brøndby og AGF er aldeles glimrende, 3 point mod Horsens selvsagt forventet. 1 point mod Lyngby, SønderjyskE og Vejle ville godt nok have forårsaget neglebidning, hvis vi havde kendt det udbytte før sæsonen. Men der knytter sig også nuancer til sidstnævnte stribe. Mod Lyngby skulle vi have vundet klart, og vi kunne snildt have fået point eller vundet over både Vejle og navnlig SønderjyskE, selv om vi ikke spillede særligt godt. Der stod trods alt 1-1 i begge kampe indtil 87 minutter, og vi var uheldige i begge kampe med VAR-kendelser på kritiske tidspunkt og havde ved gud også chancerne i navnlig Haderslev.

Alt i alt har vi fået færre point, end vores spil har berettiget til, men vi har simpelthen scoret for få mål. Hvis Lucas når storformen igen, og vi undgår for mange skader, har vi vores bedste hold siden efteråret 2015. Superligaen ser vildt jævnbyrdig ud, og jeg kan ikke få øje på et hold, der for alvor skulle være bedre end AaB. Ikke på baggrund af de første 7 runder i hvert fald.
Ja, det ser sgu meget godt ud, så det skal nok gå helt galt ;)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Lomaha » 3. nov 2020, 09:26

Lyfe skrev:
2. nov 2020, 21:38
Buzz Killington skrev:
2. nov 2020, 21:19
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 13:24
Nå, FCK's twitter profil hintede at Mæhle bare kunne tage med Thorup, hvis han ville. Det ville han ikke
Han er on fire på twitter i øjeblikket. Indebrændte Mæhle er tydeligvis bedste Mæhle.

Omkring Kujontrænerens klubskifte:
Tweets kom i omvendt rækkefølge men stadig skønt at se en AaB dreng give Fck en klar melding!
Jeg synes kommentaren hertil om, at han jo kunne tage til København og modbevise, at en AaB'er ikke kan slå igennem i København - og så svaret med et "her er hvad Ståle Solbakken siger til den? - wtf? Er helt outstanding... Kunne for den sags skyld også have været Peter Møller eller Jesper Grønkjær, men wth.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af DenGamleMand » 3. nov 2020, 09:48

Lomaha skrev:
3. nov 2020, 09:26
Lyfe skrev:
2. nov 2020, 21:38
Buzz Killington skrev:
2. nov 2020, 21:19
Pastorius skrev:
2. nov 2020, 13:24
Nå, FCK's twitter profil hintede at Mæhle bare kunne tage med Thorup, hvis han ville. Det ville han ikke
Han er on fire på twitter i øjeblikket. Indebrændte Mæhle er tydeligvis bedste Mæhle.

Omkring Kujontrænerens klubskifte:
Tweets kom i omvendt rækkefølge men stadig skønt at se en AaB dreng give Fck en klar melding!
Jeg synes kommentaren hertil om, at han jo kunne tage til København og modbevise, at en AaB'er ikke kan slå igennem i København - og så svaret med et "her er hvad Ståle Solbakken siger til den? - wtf? Er helt outstanding... Kunne for den sags skyld også have været Peter Møller eller Jesper Grønkjær, men wth.
Det er fremragende!
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Kenneth K » 3. nov 2020, 11:34

Pastorius skrev:
2. nov 2020, 13:24
Nå, FCK's twitter profil hintede at Mæhle bare kunne tage med Thorup, hvis han ville. Det ville han ikke
Hahaha, KÆMPE konge!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hanga » 16. nov 2020, 16:41

Randers har simpelthen klaget til Disciplinærudvalget over, at Horsens ikke stillede op nøjagtigt som angivet i kampoptakten. Noget med at man tidligere har vedtaget at det skal have en konsekvens, hvis man angiver én opstilling for så at stille anderledes op. I dette tilfælde går det på at en spiller angivet som midtbanespiller rent faktisk spillede angriber.

Det er muligt de har haft den aftale, men det er da i så fald også den mest tåbelige regel længe. Formationer mv. er flydende i dagens fodbold og hvad nu hvis man vil ændre gameplan efter få minutter, må man så ikke det?

Hvis Thomasberg og Randers gerne vil slippe af med tudefjæs prædikatet så griber de det forkert an.

Klagen er da også blevet afvist.

https://www.dbu.dk/media/16048/kendelse ... 20-dbu.pdf
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. nov 2020, 02:34

Hanga skrev:
16. nov 2020, 16:41
Randers har simpelthen klaget til Disciplinærudvalget over, at Horsens ikke stillede op nøjagtigt som angivet i kampoptakten. Noget med at man tidligere har vedtaget at det skal have en konsekvens, hvis man angiver én opstilling for så at stille anderledes op. I dette tilfælde går det på at en spiller angivet som midtbanespiller rent faktisk spillede angriber.

Det er muligt de har haft den aftale, men det er da i så fald også den mest tåbelige regel længe. Formationer mv. er flydende i dagens fodbold og hvad nu hvis man vil ændre gameplan efter få minutter, må man så ikke det?

Hvis Thomasberg og Randers gerne vil slippe af med tudefjæs prædikatet så griber de det forkert an.

Klagen er da også blevet afvist.

https://www.dbu.dk/media/16048/kendelse ... 20-dbu.pdf
Inden man stempler Randers som tudefjæs burde man måske undersøge hvorfor klubberne indbyrdes har lavet denne regel om at taktiske opstillinger skal oplyses på denne måde? OG notere sig at Randers rent faktisk vandt kampen. Jeg har al respekt for når folk laver indberetninger eller rapporter når noget går imod de gældende regler. Det er den bedste måde at få “ryddet op på” eller få ændret mærkelige regler.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hanga » 17. nov 2020, 07:57


Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:
16. nov 2020, 16:41
Randers har simpelthen klaget til Disciplinærudvalget over, at Horsens ikke stillede op nøjagtigt som angivet i kampoptakten. Noget med at man tidligere har vedtaget at det skal have en konsekvens, hvis man angiver én opstilling for så at stille anderledes op. I dette tilfælde går det på at en spiller angivet som midtbanespiller rent faktisk spillede angriber.

Det er muligt de har haft den aftale, men det er da i så fald også den mest tåbelige regel længe. Formationer mv. er flydende i dagens fodbold og hvad nu hvis man vil ændre gameplan efter få minutter, må man så ikke det?

Hvis Thomasberg og Randers gerne vil slippe af med tudefjæs prædikatet så griber de det forkert an.

Klagen er da også blevet afvist.

https://www.dbu.dk/media/16048/kendelse ... 20-dbu.pdf
Inden man stempler Randers som tudefjæs burde man måske undersøge hvorfor klubberne indbyrdes har lavet denne regel om at taktiske opstillinger skal oplyses på denne måde? OG notere sig at Randers rent faktisk vandt kampen. Jeg har al respekt for når folk laver indberetninger eller rapporter når noget går imod de gældende regler. Det er den bedste måde at få “ryddet op på” eller få ændret mærkelige regler.
Altså nu linker jeg jo ligesom til hele klagen og afgørelsen, og den har jeg læst fra ende til anden. Så jeg er helt sat ind i sagen og argumenterne min ven. Jeg kan være i tvivl om du har gjort det samme.

I min optik er det enormt tudefjæs at indberette Horsens for så lille en ting. Og Horsens forklaring givet fint mening. Det var planen at to spillere skulle bytte plads undervejs alt efter kampbilledet. Da Horsens hurtigt får scoret ender spilleren opgivet som midtbane med at spille permanent angriber. Men det må man måske ikke mere så?

Reglen blev ganske rigtigt indført for at undgå at klubber bevidst skulle angive forkerte formationer for at forvirre modstanderen. Horsens stillede korrekt op i 4-4-2 og med de rigtige 11 spillere på banen. Der er således kun tale om de to spillere der byttede plads. Det svarer til at vi blev indberettet hvis Kusk og Lucas byttede kanter undervejs.

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Julgranen » 20. nov 2020, 17:09

Avav, det er godt nok en anelse trist at se uddraget af Ståles interview. Han har i perioder været på grænsen til ulidelig, men efter så mange år fortjener ingen den afsked han fik.

Tydeligt at se, at tæppet er blevet revet væk under ham mentalt.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. nov 2020, 19:53

Problemerne I FCK synes afgrundsdybe og det er tydeligt at det ikke var et quickfix at fyre Solbakken. Jeg kan næsten ikke erindre hvornår jeg senest har set et så svagt FCK hold, det er i og for sig positivt men på den anden side ikke da det åbner en motorvej for endnu et mesterskab til Muuh :S

Kauf er igen helt væk og han bliver i den grad udstillet da FCK slet ikke formår at sætte ham i scene. Som det også var tilfældet i AaB tiden er han uhørt ringe på bolden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Pastorius » 23. nov 2020, 20:59

Aalborg frederikshavner skrev:
23. nov 2020, 19:53
Problemerne I FCK synes afgrundsdybe og det er tydeligt at det ikke var et quickfix at fyre Solbakken. Jeg kan næsten ikke erindre hvornår jeg senest har set et så svagt FCK hold, det er i og for sig positivt men på den anden side ikke da det åbner en motorvej for endnu et mesterskab til Muuh :S

Kauf er igen helt væk og han bliver i den grad udstillet da FCK slet ikke formår at sætte ham i scene. Som det også var tilfældet i AaB tiden er han uhørt ringe på bolden.
Lidt sjovt at høre Mediano, hvor de som selvfølgelig regner FCK blandt medaljekandidaterne i år uanset hvor de ligger. Der er jeg slet ikke, og hvis ikke de snart tager sig sammen, og ændrer selvopfattelse til at de nødt til at kæmpe røven ud af bukserne for hvert eneste point, så tænker jeg ikke de når top-6.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Julgranen » 23. nov 2020, 21:04

Fuldstændig fantastisk at følge FCK’s deroute.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2020/2021

Indlæg af Hanga » 23. nov 2020, 21:21

Julgranen skrev:Fuldstændig fantastisk at følge FCK’s deroute.
Jess står og snakker om manglende selvtillid efter en kamp hvor hans taktiske setup igen og igen bliver revet fra hinanden af et middelmådigt Randers hold. Defensivt sejler de helt vildt i det 3 mands forsvar.

De har rigtig lang vej, fantastisk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar