Udbryderliga

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Udbryderliga

Indlæg af Hanga » 20. apr 2021, 21:37

Julgranen skrev:
20. apr 2021, 21:30
Hanga skrev:
20. apr 2021, 21:15
Lyder til hele lortet kollapser nu og jeg skal love for at det går stærkt. Ed Woodward stopper i Manchester United og Agnelli ligeledes i Juve :o

Uanset at det falder til jorden, så bør der falde en straf til alle involverede. Udelukkelse fra europæisk fodbold næste sæson ville være et passende sted at starte.
Haha, hvor er det patetisk. Jaja, så hænger alle Liverpool og United-mongolerne ud af vinduerne på John Bull igen til sommer... ingen skade sket, klubberne har jo trukket sig. Eller noget.

Det her understreger jo netop at disse klubber er pisseligeglade med sine fans. Ellers var det aldrig kommet så vidt.
Som Liverpool fan er jeg helt enig, og derfor skal der også falde en markant straf, selvom det falder sammen.
Men du skyder forkert efter fansene her. Alle er trådt i karakter og har forbandet det langt væk. Jeg har heller ikke set nogen der mener alt er godt igen hvis de trækker sig, omend der da sikkert nok skal være nogle få. Nej, jeg tror det har været en øjenåbner for mange.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Udbryderliga

Indlæg af Buzz Killington » 20. apr 2021, 22:46

Hold da kæft en rutchetur og et kæmpe nederlag for pengemændene. Men hvor er det fedt vi en gang for alle endelig fik testet både fans, spillernes og politikernes holdning til sådan en lortekonstruktion. Der kommer til at gå meget meget lang tid før nogle klubber tør rasle det mindste med sablen med det enorme tab af goodwill de har udsigt til. UEFA bliver simpelthen nødt til udnytte det kæmpe skred i magtbalancen og gøre noget der på sigt udligner de enorme økonomiske forskelle på klubberne. Man kunne samtidig finde på en måde at indføre et krav om 50+1 i alle ligaerne for at undergrave pengemændendes indtog.





Men det sker selvfølgelig ikke...
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Udbryderliga

Indlæg af Sønderhof » 20. apr 2021, 22:47

Nu kan jeg se denne tråd i forvejen stikker i mange retninger.
Her kommer endnu en:
Jeg er mere ekstrem end flertallet, når det kommer til hvad jeg mener man bør gøre for at fodbold ikke skal handle om penge.
Jeg synes der skal være lønlofter, agenter skulle helst forbydes og ingen lande skulle have mulighed for at have 5 hold med i CL. Tværtimod skulle de (fx) 10 bedste ligaeres mestre være selvskrevne til gruppespillet.
Det er nu ikke det jeg vil diskutere. Det er derimod følgende ide:

Lige nu uddelses der tv-penge ud fra princippet om at de hold der klarer sig bedst, får flest penge. I England snakker man om at forskellen på Championship og PL alene i tv-penge er 6-900 millioner kroner.
Denne fordelingsnøgle, belønner de klubber der gør det godt, hvormed de får bedre forudsætninger end de hold der ligger i den sløje ende. Der er argumenter for og imod denne slags fordelinger.

Min ide er en helt tredje: De klubber med flest tilskuere bør belønnes. Fodbold uden tilskuere (læs: fans) er røvsygt. Ethvert national forbund bør have som grundideologi at skabe de bedst mulige forudsætninger for, at de hold der har størst lokal opbakning, har de bedst mulige forudsætninger for at være med de bedste rækker.
Forestil jer, at man allerede fra 2. div, belønnede de klubber, der havde mange fans økonomisk. Derved vil de klubber med flest fans, havde de mest gunstige forudsætninger for at komme op igennem rækkerne og etablere sig.

Jeg er sikker på, at det også vil have en effekt lokalt, hvor det i endnu højere grad vil give mening at støtte op om det lokale hold.

Pengene til det kunne fx være en procentdel af TV-pengene, fra DBU og ideelt set også FIFA og UEFA.

Hvorfor spørger nogen måske? Fodbold er for fans. Derfor. Det ved alle der elsker sporten. Hvorfor så ikke lave en belønningsmodel, der gør at de hold med fleste fans får de bedst mulige forudsætninger for at klare sig godt?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Udbryderliga

Indlæg af Pastorius » 20. apr 2021, 23:30

Sønderhof skrev:
20. apr 2021, 22:47
Nu kan jeg se denne tråd i forvejen stikker i mange retninger.
Her kommer endnu en:
Jeg er mere ekstrem end flertallet, når det kommer til hvad jeg mener man bør gøre for at fodbold ikke skal handle om penge.
Jeg synes der skal være lønlofter, agenter skulle helst forbydes og ingen lande skulle have mulighed for at have 5 hold med i CL. Tværtimod skulle de (fx) 10 bedste ligaeres mestre være selvskrevne til gruppespillet.
Det er nu ikke det jeg vil diskutere. Det er derimod følgende ide:

Lige nu uddelses der tv-penge ud fra princippet om at de hold der klarer sig bedst, får flest penge. I England snakker man om at forskellen på Championship og PL alene i tv-penge er 6-900 millioner kroner.
Denne fordelingsnøgle, belønner de klubber der gør det godt, hvormed de får bedre forudsætninger end de hold der ligger i den sløje ende. Der er argumenter for og imod denne slags fordelinger.

Min ide er en helt tredje: De klubber med flest tilskuere bør belønnes. Fodbold uden tilskuere (læs: fans) er røvsygt. Ethvert national forbund bør have som grundideologi at skabe de bedst mulige forudsætninger for, at de hold der har størst lokal opbakning, har de bedst mulige forudsætninger for at være med de bedste rækker.
Forestil jer, at man allerede fra 2. div, belønnede de klubber, der havde mange fans økonomisk. Derved vil de klubber med flest fans, havde de mest gunstige forudsætninger for at komme op igennem rækkerne og etablere sig.

Jeg er sikker på, at det også vil have en effekt lokalt, hvor det i endnu højere grad vil give mening at støtte op om det lokale hold.

Pengene til det kunne fx være en procentdel af TV-pengene, fra DBU og ideelt set også FIFA og UEFA.

Hvorfor spørger nogen måske? Fodbold er for fans. Derfor. Det ved alle der elsker sporten. Hvorfor så ikke lave en belønningsmodel, der gør at de hold med fleste fans får de bedst mulige forudsætninger for at klare sig godt?
Så dem der har råd til at bygge det største stadion vinder?
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Udbryderliga

Indlæg af gravballe » 20. apr 2021, 23:51

stor station og fri entre.. bom...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Udbryderliga

Indlæg af Pastorius » 21. apr 2021, 00:04

Anyway

Super League imploderede hurtigere og hårdere end the big bang....
...and so on:
Med venlig Hilsen
--
Robert

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Udbryderliga

Indlæg af Sønderhof » 21. apr 2021, 00:17

gravballe skrev:
20. apr 2021, 23:51
stor station og fri entre.. bom...
Jeg kan godt se hvor I vil hen.
Men helt ærlig, what's not to like?

Hvad er problem i et stort (og fyldt!) stadion med gratis entre?

Som det er nu, er tendensen, at de klubber der har de rigeste, og tålmodigste, ejere vinder.
Skal man bare affinde sig med at det er udviklingen?
Jeg håber at den nu nedbrudte Super League bliver startskuddet til, at klubberne i højere grad bliver styret ud fra hvad fansene mener er den rigtige udvikling, og ikke udelukkende ejerenes vækstperspektiv. Et naivt, men fromt håb.

Måske en af årsagerne til, at Bundesligaen har så flotte tilskuertal, skal findes i, at man som fan rent faktisk tror på man er en del af klubben?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Udbryderliga

Indlæg af Pastorius » 21. apr 2021, 00:52

Sønderhof skrev:
21. apr 2021, 00:17
gravballe skrev:
20. apr 2021, 23:51
stor station og fri entre.. bom...
Jeg kan godt se hvor I vil hen.
Men helt ærlig, what's not to like?

Hvad er problem i et stort (og fyldt!) stadion med gratis entre?

Som det er nu, er tendensen, at de klubber der har de rigeste, og tålmodigste, ejere vinder.
Skal man bare affinde sig med at det er udviklingen?
Jeg håber at den nu nedbrudte Super League bliver startskuddet til, at klubberne i højere grad bliver styret ud fra hvad fansene mener er den rigtige udvikling, og ikke udelukkende ejerenes vækstperspektiv. Et naivt, men fromt håb.

Måske en af årsagerne til, at Bundesligaen har så flotte tilskuertal, skal findes i, at man som fan rent faktisk tror på man er en del af klubben?
Du er med på at din idé favoriserer FCK, BIF, og AGF (med nyt stadion på vej), mens Esbjerg ved oprykning til Superligaen vil blive 4. rigeste klub. Hernings borgmester vil med garanti annoncere Danmarks største stadion med det samme. AaB Hænger uhjælpeligt fast på vores 13000 tilskuere i al evighed.

Jeg tror du muligvis skal fintænke en smule inden du præsenterer ideen udenfor denne lille sluttede kreds.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Udbryderliga

Indlæg af Pastorius » 21. apr 2021, 01:32

Nu vil de sgu køre videre uden englændere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Udbryderliga

Indlæg af jonas386 » 21. apr 2021, 13:14

Den nye Champions League struktur, fra 2024, virker noget kompliceret. 36 hold i en gruppe, men man møder kun 10 andre modstandere hvorefter nogle går direkte til kvartfinaler og nogle andre skal spille noget play-of af en art. Jeg forstår ikke helt hvordan man afgører hvem der skal spille imod hvem, eller om en sejr bare er en sejr, og lige så meget værd hvis du slår Real Madrid eller FC Midtjylland.

Ideen med større grupper synes jeg er fin, men jeg havde nok foretrukket at man havde kørt 6 grupper á 6 hold (hvis der alligevel skal være 36 hold med), og så ladet top-2 gå direkte videre sammen med de bedste 4 3'ere. De øvrige 3'ere og 4'ere kan så ryge i EL eksempelvis. Fint med flere kampe og større grupper, men det skal også virke nogenlunde gennemskueligt, og det synes jeg ikke en liga (hvor man kun møder et udsnit af modstanderne) er på samme måde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Udbryderliga

Indlæg af Buzz Killington » 21. apr 2021, 13:28

jonas386 skrev:
21. apr 2021, 13:14
Den nye Champions League struktur, fra 2024, virker noget kompliceret. 36 hold i en gruppe, men man møder kun 10 andre modstandere hvorefter nogle går direkte til kvartfinaler og nogle andre skal spille noget play-of af en art. Jeg forstår ikke helt hvordan man afgører hvem der skal spille imod hvem, eller om en sejr bare er en sejr, og lige så meget værd hvis du slår Real Madrid eller FC Midtjylland.

Ideen med større grupper synes jeg er fin, men jeg havde nok foretrukket at man havde kørt 6 grupper á 6 hold (hvis der alligevel skal være 36 hold med), og så ladet top-2 gå direkte videre sammen med de bedste 4 3'ere. De øvrige 3'ere og 4'ere kan så ryge i EL eksempelvis. Fint med flere kampe og større grupper, men det skal også virke nogenlunde gennemskueligt, og det synes jeg ikke en liga (hvor man kun møder et udsnit af modstanderne) er på samme måde.
Det lyder som en rigtig dum og unødvendigt forvirrende struktur, som revet ud af et excel ark. Men pyt med det. De laver det helt sikkert om om max et par år.

Mere trist er det at de vil til at give gratis pladser til 2 klubber der ikke formåede at kvalificere sig til CL, blot fordi de tidligere har skrabet klubkoefficientpoint til sig. Eftersom PL er den økonomisk stærkeste liga, og økonomi indirekte dikterer koefficientpoint, kommer det reelt set til at betyde at england de fleste år får 2 ekstra hold, gratis - hvilket for dælen er det man bør forsige at undgå! At store hold automatisk kommer med. Så forskellen på de mindste til mellemste og de største bliver bare endnu større, og magteliten konsolideres yderligere. Så om 5-10 år står vi der igen med alt det bavl om europæisk superliga.

Der er intet sportsligt fornuftigt rationale for at hive to ekstra økonomisk stærke taberklubber med andet end appeasement. Så i lyset af nederlaget til udbryderligaen burde man stærkt genoverveje forslaget, og i stedet etablere en liga der kan stække de amerikanske og arabiske pengeklubber. For som det er nu, er det dybt forkasteligt at 10-20 stærke mænd med penge kan diktere retningslinjerne overfor en milliard fodboldfans. Adr.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar