EM i fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Joker
1. div
1. div
Indlæg: 266
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:07

EM i fodbold

Indlæg af Joker » 11. jun 2021, 10:42

EM i fodbold start i dag og jeg tænkte det er oplagt at lave en tråd om dette. Til en snak om alt indenfor EM..De enkelte kampe, kontroversielle situationer, spillere, trænere, forventninger til de enkelte landes hold..og især det danske landshold

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: EM i fodbold

Indlæg af jonas386 » 11. jun 2021, 10:51

Joakim Mæhle får et internationalt gennembrud i stil med U21 slutrunden i 19'. Holland, Tyskland og Spanien får skuffende slutrunder. Vinderen skal findes mellem Italien, Belgien, Frankrig og Portugal. England ryger ud i kvartfinalen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: EM i fodbold

Indlæg af Fromthecradle » 11. jun 2021, 17:12

Jeg er f… ligeglad med et københavner EM

Hele danmarks hovedstad
Alle fck spillere udtaget
Alle tidligere fcn spillere udtaget
Særlige regler i kbh for stadion og fanzoner lavet af folketinget !!! for at please kbh.

Det er ikke mit landshold eller mit em (og så skal jeg guddødme slæbes med til et storskærmsarrangement i morgen, arrrgh).

Jeg brækker mig og håber på tre gange 0-3.
You pay for this?

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: EM i fodbold

Indlæg af Legum Magister » 11. jun 2021, 17:21

England skuffer igen-igen; men kan denne gang trøste sig med, at de trods alt bliver bedste hold fra de britiske øer.
Tyskland lever op til de lave forventninger og ryger ud senest i kvartfinalerne.
Slovakiet og Ungarn bliver pointmæssigt de dårligste hold.
Begge debutanterne (Finland og Nordmakedonien) opnår point i gruppespillet.
Sverige kommer overraskende langt.
Der bliver samlet ikke scoret mere; end 2 mål mod Italien i ordinær spilletid.
Frankrig og Belgien kommer minimum til semifinalerne.
Minimum 3 kampe bliver afviklet uden, at i hvert fald et holds tilskuere får adgang pga. coronarelaterede rejserestriktioner.
Danmark lever slet ikke op til hypen, og en enkelt sportskommentator eller to drister sig efterfølgende til rent faktisk at forholde sig kritisk til Hjulmands dispositioner; men bliver straks udskammet for denne forkastelige brøde.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: EM i fodbold

Indlæg af sulakvelidze » 11. jun 2021, 20:44

Nogle skud fra hoften:

Danmark når kvartfinalen - mindst. Åge Hareide når undervejs at gratulere Kasper Hjulmand fra en Skype-forbindelse et sted i vakre Norge.
Italien bliver turneringens kæledægger, men ryger ud på straffespark efter en semifinale med mange brændte chancer.
Skotland ryger ud i første runde, og inden når mindst én dansk tv-station at lave et indslag om deres Don't come home too soon-sang fra 1998.
Ukraine gør det onde ved Holland i Amsterdam. Desværre kommer det frem, at flere af de ukrainske spillere har spillet på det udfald, og deres trup barberes ned til 13.
Sverige og Slovakiet spiller så ringe en fodboldkamp, at ingen fatter det.
England når at komme i vild fodboldfeber og forpeste resten af verden med deres Football is coming home-sang, inden de ryger ud på straffespark i semifinalen. Hvilket er vildt, da Italien ryger ud på straffespark i samme kamp.
Kroatien og Skotland spiller EM's ondeste kamp med mindst to røde kort.
Portugal ryger tidligt ud, og en stortudende Ronaldo erklærer for åbent tv sit karrierestop, hvorefter internettet går så meget grassat i en fejde mellem Messi- og Ronaldo-tilhængere, at den store Internet-moder trækker stikket og sletter alt indhold.
Frankrig kører Tyskland over og ender sgu nok med at vinde lortet. Eller også gør nogle andre.
Åbningsceremonien fra Rom indeholder opera. Nå, det var så nu.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: EM i fodbold

Indlæg af Buzz Killington » 11. jun 2021, 20:54

sulakvelidze skrev:
11. jun 2021, 20:44
Nogle skud fra hoften:

Danmark når kvartfinalen - mindst. Åge Hareide når undervejs at gratulere Kasper Hjulmand fra en Skype-forbindelse et sted i vakre Norge.
Italien bliver turneringens kæledægger, men ryger ud på straffespark efter en semifinale med mange brændte chancer.
Skotland ryger ud i første runde, og inden når mindst én dansk tv-station at lave et indslag om deres Don't come home too soon-sang fra 1998.
Ukraine gør det onde ved Holland i Amsterdam. Desværre kommer det frem, at flere af de ukrainske spillere har spillet på det udfald, og deres trup barberes ned til 13.
Sverige og Slovakiet spiller så ringe en fodboldkamp, at ingen fatter det.
England når at komme i vild fodboldfeber og forpeste resten af verden med deres Football is coming home-sang, inden de ryger ud på straffespark i semifinalen. Hvilket er vildt, da Italien ryger ud på straffespark i samme kamp.
Kroatien og Skotland spiller EM's ondeste kamp med mindst to røde kort.
Portugal ryger tidligt ud, og en stortudende Ronaldo erklærer for åbent tv sit karrierestop, hvorefter internettet går så meget grassat i en fejde mellem Messi- og Ronaldo-tilhængere, at den store Internet-moder trækker stikket og sletter alt indhold.
Frankrig kører Tyskland over og ender sgu nok med at vinde lortet. Eller også gør nogle andre.
Åbningsceremonien fra Rom indeholder opera. Nå, det var så nu.
:aabfan: :cheers: :danmarkfan:
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: EM i fodbold

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. jun 2021, 20:56

Danmark vinder EM :danmarkfan:
Det danske forsvar, organisation samt den brede trup sikrer Danmark en god slutrunde, hvis det flasker sig kan jeg sagtens se Danmark vinde trofæet.

Spillemæssigt forventer jeg en slutrunde på det jævne da jeg ikke er fortaler for så mange deltagende nationer. Derudover forventer jeg at traditionelle storhold som Tyskland, Italien og Spanien skuffer da de ikke længere har det samme spiller materiale til rådighed.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: EM i fodbold

Indlæg af Kunji » 11. jun 2021, 21:23

Er de nye handsregler i spil ved EM? Eller har dommerne bare mere hjerne end vi ser i superligaen?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: EM i fodbold

Indlæg af Buzz Killington » 11. jun 2021, 21:46

Kunji skrev:
11. jun 2021, 21:23
Er de nye handsregler i spil ved EM? Eller har dommerne bare mere hjerne end vi ser i superligaen?
Det er simpelthen fantastisk at se. Ikke noget pis, bare spil videre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: EM i fodbold

Indlæg af R Rosenberg » 11. jun 2021, 21:48

Kunji skrev:
11. jun 2021, 21:23
Er de nye handsregler i spil ved EM? Eller har dommerne bare mere hjerne end vi ser i superligaen?
De nye regler. Herligt, at det bliver ændret - og at se det effektueret allerede.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: EM i fodbold

Indlæg af doukas » 11. jun 2021, 21:49

Kunji skrev:
11. jun 2021, 21:23
Er de nye handsregler i spil ved EM? Eller har dommerne bare mere hjerne end vi ser i superligaen?
Det er godt nok vildt at se på, når man tænker på den, der blev dømt på Pedro imod AGF.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: EM i fodbold

Indlæg af R Rosenberg » 11. jun 2021, 21:52

Jeg har længe været bitter over denne bastard af et EM.

Sikkert konservativ tænkning, men der er bare noget over en slutrunde i ét land, hvor værtsnationen spiller åbningskampen. Som altid.

Og hvor fans fra alle mulige lande valfarter til dette ene land.

Jeg synes, det er endnu en UEFA-ting gone wrong.
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: EM i fodbold

Indlæg af Hovedet » 12. jun 2021, 00:48

R Rosenberg skrev:
11. jun 2021, 21:52
Jeg har længe været bitter over denne bastard af et EM.

Sikkert konservativ tænkning, men der er bare noget over en slutrunde i ét land, hvor værtsnationen spiller åbningskampen. Som altid.

Og hvor fans fra alle mulige lande valfarter til dette ene land.

Jeg synes, det er endnu en UEFA-ting gone wrong.
Til gengæld har vi lige været vidne til den smukkeste håndtering af VAR, jeg indtil videre - og tilsyneladende flere andre herinde - har set!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: EM i fodbold

Indlæg af jonas386 » 12. jun 2021, 11:34

R Rosenberg skrev:
11. jun 2021, 21:52
Jeg har længe været bitter over denne bastard af et EM.

Sikkert konservativ tænkning, men der er bare noget over en slutrunde i ét land, hvor værtsnationen spiller åbningskampen. Som altid.

Og hvor fans fra alle mulige lande valfarter til dette ene land.

Jeg synes, det er endnu en UEFA-ting gone wrong.
Ideen kunne jeg meget godt li', men udformningen er blevet lidt ligegyldig fordi det alligevel (i grove træk) er de store byer der i forvejen har store europæiske kampe og som har (eller kan få) slutrundekampe normalt også. München, Rom, Skt. Petersborg, London og til dels Amsterdam og Sevilla. München har et lækkert stadion og en god placering, men havde altså kampe i 2006 og får det med statsgaranti også om tre år, når Tyskland skal være værter. Skt Petersborg havde kampe i 18'.

Baku synes jeg også er forkert valgt, da det ligger så langt væk fra resten, og ikke ligefrem et super "Europæisk" land, der ikke har demokrati men til gengæld har et verdensklasse stadion i et fattigt land med et rædderligt landshold. Jeg synes ikke det giver særlig meget mening at have kampe i Baku når Aizerbaijan slet ikke er med.

Politics aside, så havde jeg generelt hellere set, at UEFA var gået med byer der ikke ellers ville oplever slutrunder. Hvis vi stadig går med 11 stadions, så havde jeg nok valgt følgende (x i parantes betyder at det er et allerede valgt stadion). Italien havde VM i 1990 og sidst em i 1980. Efter 30 års slutrundepause kan man godt unde dem et par kampe. Spanien havde VM i i 82' og før det havde de EM til 64'. Det er måske også fint nok at de får nogle kampe i sådan en model, så derfor er de også de eneste 'store' lande jeg har taget med.

Budapest (x)
Bukarest (x)
København (x)
Glasgow (x)
Dublin
Zagreb
Athen
Istanbul
Stockholm
Rom (x)
Madrid (x)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: EM i fodbold

Indlæg af ekni99 » 12. jun 2021, 11:57

jonas386 skrev:
12. jun 2021, 11:34
R Rosenberg skrev:
11. jun 2021, 21:52
Jeg har længe været bitter over denne bastard af et EM.

Sikkert konservativ tænkning, men der er bare noget over en slutrunde i ét land, hvor værtsnationen spiller åbningskampen. Som altid.

Og hvor fans fra alle mulige lande valfarter til dette ene land.

Jeg synes, det er endnu en UEFA-ting gone wrong.
Ideen kunne jeg meget godt li', men udformningen er blevet lidt ligegyldig fordi det alligevel (i grove træk) er de store byer der i forvejen har store europæiske kampe og som har (eller kan få) slutrundekampe normalt også. München, Rom, Skt. Petersborg, London og til dels Amsterdam og Sevilla. München har et lækkert stadion og en god placering, men havde altså kampe i 2006 og får det med statsgaranti også om tre år, når Tyskland skal være værter. Skt Petersborg havde kampe i 18'.

Baku synes jeg også er forkert valgt, da det ligger så langt væk fra resten, og ikke ligefrem et super "Europæisk" land, der ikke har demokrati men til gengæld har et verdensklasse stadion i et fattigt land med et rædderligt landshold. Jeg synes ikke det giver særlig meget mening at have kampe i Baku når Aizerbaijan slet ikke er med.

Politics aside, så havde jeg generelt hellere set, at UEFA var gået med byer der ikke ellers ville oplever slutrunder. Hvis vi stadig går med 11 stadions, så havde jeg nok valgt følgende (x i parantes betyder at det er et allerede valgt stadion). Italien havde VM i 1990 og sidst em i 1980. Efter 30 års slutrundepause kan man godt unde dem et par kampe. Spanien havde VM i i 82' og før det havde de EM til 64'. Det er måske også fint nok at de får nogle kampe i sådan en model, så derfor er de også de eneste 'store' lande jeg har taget med.

Budapest (x)
Bukarest (x)
København (x)
Glasgow (x)
Dublin
Zagreb
Athen
Istanbul
Stockholm
Rom (x)
Madrid (x)
Cardiff kunne også være på listen. Ellers meget enig.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: EM i fodbold

Indlæg af R Rosenberg » 12. jun 2021, 12:02

jonas386 skrev:
12. jun 2021, 11:34
R Rosenberg skrev:
11. jun 2021, 21:52
Jeg har længe været bitter over denne bastard af et EM.

Sikkert konservativ tænkning, men der er bare noget over en slutrunde i ét land, hvor værtsnationen spiller åbningskampen. Som altid.

Og hvor fans fra alle mulige lande valfarter til dette ene land.

Jeg synes, det er endnu en UEFA-ting gone wrong.
Ideen kunne jeg meget godt li', men udformningen er blevet lidt ligegyldig fordi det alligevel (i grove træk) er de store byer der i forvejen har store europæiske kampe og som har (eller kan få) slutrundekampe normalt også. München, Rom, Skt. Petersborg, London og til dels Amsterdam og Sevilla. München har et lækkert stadion og en god placering, men havde altså kampe i 2006 og får det med statsgaranti også om tre år, når Tyskland skal være værter. Skt Petersborg havde kampe i 18'.

Baku synes jeg også er forkert valgt, da det ligger så langt væk fra resten, og ikke ligefrem et super "Europæisk" land, der ikke har demokrati men til gengæld har et verdensklasse stadion i et fattigt land med et rædderligt landshold. Jeg synes ikke det giver særlig meget mening at have kampe i Baku når Aizerbaijan slet ikke er med.

Politics aside, så havde jeg generelt hellere set, at UEFA var gået med byer der ikke ellers ville oplever slutrunder. Hvis vi stadig går med 11 stadions, så havde jeg nok valgt følgende (x i parantes betyder at det er et allerede valgt stadion). Italien havde VM i 1990 og sidst em i 1980. Efter 30 års slutrundepause kan man godt unde dem et par kampe. Spanien havde VM i i 82' og før det havde de EM til 64'. Det er måske også fint nok at de får nogle kampe i sådan en model, så derfor er de også de eneste 'store' lande jeg har taget med.

Budapest (x)
Bukarest (x)
København (x)
Glasgow (x)
Dublin
Zagreb
Athen
Istanbul
Stockholm
Rom (x)
Madrid (x)
Fine pointer. Det ændrer bare ikke på, gammeldags fodbold romantiker, som jeg er, at jeg bare synes, der er noget ganske særligt over, at ét land har alle kampene, og at fans, spillere, medier, etc valfarter til dette land og skaber én stor samlet fest af en måneds varighed.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: EM i fodbold

Indlæg af jonas386 » 12. jun 2021, 12:07

R Rosenberg skrev:
12. jun 2021, 12:02

Fine pointer. Det ændrer bare ikke på, gammeldags fodbold romantiker, som jeg er, at jeg bare synes, der er noget ganske særligt over, at ét land har alle kampene, og at fans, spillere, medier, etc valfarter til dette land og skaber én stor samlet fest af en måneds varighed.
Jamen enig, men som en enkelt-begivenhed der skal markere UEFAs 60 års jubilæum kan jeg virkelig godt li princippet. Der må gerne gå 40 år før man gør det igen, men jeg kan godt li' at man giver lidt til relativt store fodboldnationer, der ikke normalt ville have muligheden for at være vært for en EM slutrunde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: EM i fodbold

Indlæg af jonas386 » 12. jun 2021, 12:08

ekni99 skrev:
12. jun 2021, 11:57

Cardiff kunne også være på listen. Ellers meget enig.
Overvejede også Cardiff, men det blev også meget britisk lige pludselig. :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: EM i fodbold

Indlæg af R Rosenberg » 12. jun 2021, 18:06

jonas386 skrev:
12. jun 2021, 12:07
R Rosenberg skrev:
12. jun 2021, 12:02

Fine pointer. Det ændrer bare ikke på, gammeldags fodbold romantiker, som jeg er, at jeg bare synes, der er noget ganske særligt over, at ét land har alle kampene, og at fans, spillere, medier, etc valfarter til dette land og skaber én stor samlet fest af en måneds varighed.
Jamen enig, men som en enkelt-begivenhed der skal markere UEFAs 60 års jubilæum kan jeg virkelig godt li princippet. Der må gerne gå 40 år før man gør det igen, men jeg kan godt li' at man giver lidt til relativt store fodboldnationer, der ikke normalt ville have muligheden for at være vært for en EM slutrunde.
Markerer de 60-året 67 år efter deres dannelse? Virker underligt.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: EM i fodbold

Indlæg af jonas386 » 12. jun 2021, 18:10

R Rosenberg skrev:
12. jun 2021, 18:06
jonas386 skrev:
12. jun 2021, 12:07
R Rosenberg skrev:
12. jun 2021, 12:02

Fine pointer. Det ændrer bare ikke på, gammeldags fodbold romantiker, som jeg er, at jeg bare synes, der er noget ganske særligt over, at ét land har alle kampene, og at fans, spillere, medier, etc valfarter til dette land og skaber én stor samlet fest af en måneds varighed.
Jamen enig, men som en enkelt-begivenhed der skal markere UEFAs 60 års jubilæum kan jeg virkelig godt li princippet. Der må gerne gå 40 år før man gør det igen, men jeg kan godt li' at man giver lidt til relativt store fodboldnationer, der ikke normalt ville have muligheden for at være vært for en EM slutrunde.
Markerer de 60-året 67 år efter deres dannelse? Virker underligt.
Det er selvfølgelig 60-året for EM turneringen og ikke UEFA. Beklager
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar