Superligaen 2021/2022

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Elvis lever » 14. aug 2021, 14:00

Maglau skrev:
14. aug 2021, 10:35
Elvis lever skrev:
13. aug 2021, 09:05
FlæskeFrank skrev:
12. aug 2021, 21:25
Hvis rygterne om, at SønderjyskE henter ungarske Janos Hahn, så kvalitetsstempler det også lidt ligaen.

Så har ligaen til denne sæson hentet sidste sæsons topscorer i Slovakiet, Serbien og Ungarn. Og vinduet er ikke en gang lukket endnu.
Tja, for mig minder det mere om en stille død for den danske liga. Bevares, den enkelte spiller kan selvfølgelig være udemærket, men Slovakiet ligger 1 plads foran Liechtenstein, Ungarn ligger 5 pladser foran Liechtenstein, mens Serbien ligger et par pladser under Danmark på UEFAs lande klubkofficient liste. Det minder mere om afvikling end udvikling.
https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2021
Så når klubber i Holland Spanien Italien og Tyskland køber superliga topscorer så er det afvikling af deres ligaer.
Jeg forventer dermed en snarlig afvikling af PL da de ofte køber topscorerne i lavere ligaer. Bla den belgiske - ærgerligt
Så du mener, at hvis en Serie A klub køber topscoreren fra den finske liga ville det generelt set blive set som et kvalitetsstempel af Serie A??
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 14. aug 2021, 14:12

Elvis lever skrev:
14. aug 2021, 14:00
Maglau skrev:
14. aug 2021, 10:35
Elvis lever skrev:
13. aug 2021, 09:05
FlæskeFrank skrev:
12. aug 2021, 21:25
Hvis rygterne om, at SønderjyskE henter ungarske Janos Hahn, så kvalitetsstempler det også lidt ligaen.

Så har ligaen til denne sæson hentet sidste sæsons topscorer i Slovakiet, Serbien og Ungarn. Og vinduet er ikke en gang lukket endnu.
Tja, for mig minder det mere om en stille død for den danske liga. Bevares, den enkelte spiller kan selvfølgelig være udemærket, men Slovakiet ligger 1 plads foran Liechtenstein, Ungarn ligger 5 pladser foran Liechtenstein, mens Serbien ligger et par pladser under Danmark på UEFAs lande klubkofficient liste. Det minder mere om afvikling end udvikling.
https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2021
Så når klubber i Holland Spanien Italien og Tyskland køber superliga topscorer så er det afvikling af deres ligaer.
Jeg forventer dermed en snarlig afvikling af PL da de ofte køber topscorerne i lavere ligaer. Bla den belgiske - ærgerligt
Så du mener, at hvis en Serie A klub køber topscoreren fra den finske liga ville det generelt set blive set som et kvalitetsstempel af Serie A??
Jeg forstår simpelthen ikke logikken. Hvordan kan det være et tegn på, at ligaen bliver dårligere, når spillere med succes i andre ligaer vælger at tage til Danmark? Man kan måske sige noget om niveauet i Serbien, Ungarn og Polen når deres topscorere ikke ender i PL, Spanien eller Frankrig men i stedet ryger til superligaen. Men det er svært at konkludere noget negativt om niveauet i dansk fodbold ud fra de indkøb
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af doukas » 15. aug 2021, 18:52

Dejligt at se ÅGF tilbage på sit gamle niveau.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Brodernumsi » 15. aug 2021, 19:01

Dejligt at vores kamp i Parken er overstået. Der vil ikke være mange hold, der får point der, sådan som FCK spiller pt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Lyfe » 15. aug 2021, 19:32

doukas skrev:Dejligt at se ÅGF tilbage på sit gamle niveau.
Desværre er de for gode til at rykke ned selvom jeg gerne tog AaB på 9 pladsen i år hvis bare GF rykker ned Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af doukas » 15. aug 2021, 19:39

Lyfe skrev:
15. aug 2021, 19:32
doukas skrev:Dejligt at se ÅGF tilbage på sit gamle niveau.
Desværre er de for gode til at rykke ned selvom jeg gerne tog AaB på 9 pladsen i år hvis bare GF rykker ned Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er de desværre nok, og de mangler også at møde nogle hold i den mere bløde ende i denne sæson. Deres 4-5 kampe bliver lidt interessante at følge med i.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Maglau » 15. aug 2021, 20:18

Ham Daramy er fandme en fornøjelse at se på - det er jo Mane og Mbappe klon.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Lyfe » 15. aug 2021, 20:42

Der burde være mere snak om Riddersholm tøj end Marti’s


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Jakobsen » 15. aug 2021, 20:55

doukas skrev:
15. aug 2021, 19:39
Lyfe skrev:
15. aug 2021, 19:32
doukas skrev:Dejligt at se ÅGF tilbage på sit gamle niveau.
Desværre er de for gode til at rykke ned selvom jeg gerne tog AaB på 9 pladsen i år hvis bare GF rykker ned Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er de desværre nok, og de mangler også at møde nogle hold i den mere bløde ende i denne sæson. Deres 4-5 kampe bliver lidt interessante at følge med i.
Omvendt kan en dårlig start jo også sætte sig. Derudover er det store spørgsmål jo om energien kan holdes oppe. AGF har kørt meget på deres power og deres siege-mentalitet og det er også noget der slider på et hold over tid. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis AGF ryger tilbage i den ende, hvor vi oftest har set dem de sidste 30 år. Og den der med, at de er for gode til at rykke ned skal nok køre længe og kan potentielt blive en sovepude.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2021, 21:02

Lyfe skrev:
15. aug 2021, 20:42
Der burde være mere snak om Riddersholm tøj end Marti’s


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er sikker på at Marti gerne tager en for holdet, men al mulig hån for sine halstørklæder for at vi skal høre bare en lille smule mindre om Riddersholm.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2021, 21:41

Jakobsen skrev:
15. aug 2021, 20:55
doukas skrev:
15. aug 2021, 19:39
Lyfe skrev:
15. aug 2021, 19:32
doukas skrev:Dejligt at se ÅGF tilbage på sit gamle niveau.
Desværre er de for gode til at rykke ned selvom jeg gerne tog AaB på 9 pladsen i år hvis bare GF rykker ned Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er de desværre nok, og de mangler også at møde nogle hold i den mere bløde ende i denne sæson. Deres 4-5 kampe bliver lidt interessante at følge med i.
Omvendt kan en dårlig start jo også sætte sig. Derudover er det store spørgsmål jo om energien kan holdes oppe. AGF har kørt meget på deres power og deres siege-mentalitet og det er også noget der slider på et hold over tid. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis AGF ryger tilbage i den ende, hvor vi oftest har set dem de sidste 30 år. Og den der med, at de er for gode til at rykke ned skal nok køre længe og kan potentielt blive en sovepude.
Deres forsvar er bestemt ikke for godt til at rykke ned. De lider af den sygdom vi også har haft. Der skal ikke ret meget til at score mod dem.
Som nævnt bliver det afgørende når de kommer til at møde nogle af de hold de tror de skal kunne slå. Et par nederlag der, så går JAcob Nielsen vel i panik og fyrer David, og så bliver det for alvor interessant hvad der kommer til at ske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Elvis lever » 16. aug 2021, 17:59

jonas386 skrev:
14. aug 2021, 14:12
Elvis lever skrev:
14. aug 2021, 14:00
Maglau skrev:
14. aug 2021, 10:35
Elvis lever skrev:
13. aug 2021, 09:05
FlæskeFrank skrev:
12. aug 2021, 21:25
Hvis rygterne om, at SønderjyskE henter ungarske Janos Hahn, så kvalitetsstempler det også lidt ligaen.

Så har ligaen til denne sæson hentet sidste sæsons topscorer i Slovakiet, Serbien og Ungarn. Og vinduet er ikke en gang lukket endnu.
Tja, for mig minder det mere om en stille død for den danske liga. Bevares, den enkelte spiller kan selvfølgelig være udemærket, men Slovakiet ligger 1 plads foran Liechtenstein, Ungarn ligger 5 pladser foran Liechtenstein, mens Serbien ligger et par pladser under Danmark på UEFAs lande klubkofficient liste. Det minder mere om afvikling end udvikling.
https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2021
Så når klubber i Holland Spanien Italien og Tyskland køber superliga topscorer så er det afvikling af deres ligaer.
Jeg forventer dermed en snarlig afvikling af PL da de ofte køber topscorerne i lavere ligaer. Bla den belgiske - ærgerligt
Så du mener, at hvis en Serie A klub køber topscoreren fra den finske liga ville det generelt set blive set som et kvalitetsstempel af Serie A??
Jeg forstår simpelthen ikke logikken. Hvordan kan det være et tegn på, at ligaen bliver dårligere, når spillere med succes i andre ligaer vælger at tage til Danmark? Man kan måske sige noget om niveauet i Serbien, Ungarn og Polen når deres topscorere ikke ender i PL, Spanien eller Frankrig men i stedet ryger til superligaen. Men det er svært at konkludere noget negativt om niveauet i dansk fodbold ud fra de indkøb
Så du forstår ikke, at fordi man kan finde en Superligaspiller i Serie 2, gør det ikke nødvendigvis Superligaen stærkere hvis man generelt scouter i Serie2??
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 16. aug 2021, 18:14

Elvis lever skrev:
16. aug 2021, 17:59

Så du forstår ikke, at fordi man kan finde en Superligaspiller i Serie 2, gør det ikke nødvendigvis Superligaen stærkere hvis man generelt scouter i Serie2??
Og du forstår ikke forskellen på 'generelt at scoute i x' og så at hente de største profiler i samme? Hvilke klubber er det, i Danmark, der generelt scouter i de her ligaer? Vi har selvfølgelig hentet Prijovic (og tidligere Safranko), men derudover er Makaric en af de få vi har hentet i nogle af de ligaer du nævner. Sådan frit fra hukommelsen kan jeg ikke komme i tanke om flere.
AGF har selvfølgelig en forkærlighed for obskure østeuropæere, men derudover er der vel ikke en eneste superligaklub der har hentet mere end en håndfuld spillere fra den polske, serbiske eller Slovakiske liga over de sidste 10 år.

Jeg kunne se pointen hvis der blev hentet revl og krat fra de nævnte ligaer, men det er sjældent tilfældet. Det er ofte profiler og som minimum spillere der har været inde omkring landsholdet - hvilket så ikke altid er et kvalitetsstempel må vi erkende.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Maglau » 16. aug 2021, 18:35

Elvis lever skrev:
14. aug 2021, 14:00
Maglau skrev:
14. aug 2021, 10:35
Elvis lever skrev:
13. aug 2021, 09:05
FlæskeFrank skrev:
12. aug 2021, 21:25
Hvis rygterne om, at SønderjyskE henter ungarske Janos Hahn, så kvalitetsstempler det også lidt ligaen.

Så har ligaen til denne sæson hentet sidste sæsons topscorer i Slovakiet, Serbien og Ungarn. Og vinduet er ikke en gang lukket endnu.
Tja, for mig minder det mere om en stille død for den danske liga. Bevares, den enkelte spiller kan selvfølgelig være udemærket, men Slovakiet ligger 1 plads foran Liechtenstein, Ungarn ligger 5 pladser foran Liechtenstein, mens Serbien ligger et par pladser under Danmark på UEFAs lande klubkofficient liste. Det minder mere om afvikling end udvikling.
https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2021
Så når klubber i Holland Spanien Italien og Tyskland køber superliga topscorer så er det afvikling af deres ligaer.
Jeg forventer dermed en snarlig afvikling af PL da de ofte køber topscorerne i lavere ligaer. Bla den belgiske - ærgerligt
Så du mener, at hvis en Serie A klub køber topscoreren fra den finske liga ville det generelt set blive set som et kvalitetsstempel af Serie A??
Ja det kvalitetsstempler da i den grad serie A over den finske liga. På samme måde som hvis Arsenal eller lign køber topscoreren i den hollandske eller belgiske liga så kvalitetsstempler det PL eller Arsenal som værende over den liga/klub som sælger.
Det er vel logisk og ja hvis AaB køber topscorer i 1 div så kvalitetsstempler det AaB og superligaen over 1 div.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af gravballe » 17. aug 2021, 14:23

så fyrede Vejle deres træner.. det var hurtigt....

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 17. aug 2021, 17:40

Meget sjovt, at Mediano allerede de sidste to runder har spekuleret i, om ikke sædet hurtigt kunne blive meget varmt under Carit Falch. Man kunne godt mærke, at de ikke havde lyst til at udtale sig særlig skråsikkert på hans fremtids vegne. Men de var stort set alle enige om, at der minimum ville gå nogle flere runder før det overhovedet ville komme på tale

Forhåbentlig giver erfaringerne fra både Esbjerg, Sønderjyske og Vejle en vis skepsis ift bare at lukke udenlandske rigmænd ind i varmen (uanset at både FCM og FCN er gode eksempler på, at det også kan lykkedes, men det virker mere som undtagelsen end reglen)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Breezer » 17. aug 2021, 19:40

jonas386 skrev:
17. aug 2021, 17:40

Forhåbentlig giver erfaringerne fra både Esbjerg, Sønderjyske og Vejle en vis skepsis ift bare at lukke udenlandske rigmænd ind i varmen (uanset at både FCM og FCN er gode eksempler på, at det også kan lykkedes, men det virker mere som undtagelsen end reglen)
Det kommer jo i høj grad an på hvad de nye ejere kan tilføre. Både Benham og Vernon har jo bidraget med langt mere end bare kapital på hver deres måde. Hvis en ejer bare kommer for at forrente deres investering og gøre klubben til en markedsplads for tilfældige østeuropæere og lykkeriddere, kan vi lige så godt være ejet af lokale hænder.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 17. aug 2021, 20:13

Breezer skrev:
17. aug 2021, 19:40
jonas386 skrev:
17. aug 2021, 17:40

Forhåbentlig giver erfaringerne fra både Esbjerg, Sønderjyske og Vejle en vis skepsis ift bare at lukke udenlandske rigmænd ind i varmen (uanset at både FCM og FCN er gode eksempler på, at det også kan lykkedes, men det virker mere som undtagelsen end reglen)
Det kommer jo i høj grad an på hvad de nye ejere kan tilføre. Både Benham og Vernon har jo bidraget med langt mere end bare kapital på hver deres måde. Hvis en ejer bare kommer for at forrente deres investering og gøre klubben til en markedsplads for tilfældige østeuropæere og lykkeriddere, kan vi lige så godt være ejet af lokale hænder.
Det er også min pointe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Kempes » 18. aug 2021, 10:07

jonas386 skrev:
17. aug 2021, 20:13
Breezer skrev:
17. aug 2021, 19:40
jonas386 skrev:
17. aug 2021, 17:40

Forhåbentlig giver erfaringerne fra både Esbjerg, Sønderjyske og Vejle en vis skepsis ift bare at lukke udenlandske rigmænd ind i varmen (uanset at både FCM og FCN er gode eksempler på, at det også kan lykkedes, men det virker mere som undtagelsen end reglen)
Det kommer jo i høj grad an på hvad de nye ejere kan tilføre. Både Benham og Vernon har jo bidraget med langt mere end bare kapital på hver deres måde. Hvis en ejer bare kommer for at forrente deres investering og gøre klubben til en markedsplads for tilfældige østeuropæere og lykkeriddere, kan vi lige så godt være ejet af lokale hænder.
Det er også min pointe.
Jeg er enig, man skal godt nok være skarp på hvem man giver klubnøglerne til. Men kan vi blive en del Red bull klubberne, så vil det være helt OK med mig.

Aalborg har jo allerede en tyr som byens kendetegn :danmarkfan:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af gravballe » 18. aug 2021, 11:12

Kempes skrev:
18. aug 2021, 10:07
jonas386 skrev:
17. aug 2021, 20:13
Breezer skrev:
17. aug 2021, 19:40
jonas386 skrev:
17. aug 2021, 17:40

Forhåbentlig giver erfaringerne fra både Esbjerg, Sønderjyske og Vejle en vis skepsis ift bare at lukke udenlandske rigmænd ind i varmen (uanset at både FCM og FCN er gode eksempler på, at det også kan lykkedes, men det virker mere som undtagelsen end reglen)
Det kommer jo i høj grad an på hvad de nye ejere kan tilføre. Både Benham og Vernon har jo bidraget med langt mere end bare kapital på hver deres måde. Hvis en ejer bare kommer for at forrente deres investering og gøre klubben til en markedsplads for tilfældige østeuropæere og lykkeriddere, kan vi lige så godt være ejet af lokale hænder.
Det er også min pointe.
Jeg er enig, man skal godt nok være skarp på hvem man giver klubnøglerne til. Men kan vi blive en del Red bull klubberne, så vil det være helt OK med mig.

Aalborg har jo allerede en tyr som byens kendetegn :danmarkfan:
Det har AaB takket nej til, da RB ikke vil betale den pris ejerne ville have. (udelukkende ud fra et rygte jeg fik fortalt for en del tid siden)...

Besvar