Superligaen 2021/2022

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 2. sep 2021, 14:55

Julgranen skrev:
2. sep 2021, 14:14
Hanga skrev:
2. sep 2021, 13:00
I bund og grund har det været en dårlig handel for alle parter, dog heldigvis mest for AGF og PO (sportsligt). Men det er nemlig lige præcist ikke sort/hvidt som du siger.
Vi fik 6-8 mio. kr. hvilket isoleret set er en fin pris, men vi mistede en spiller der på daværende tidspunkt var en afgørende for os, og den ellers fuldgode erstatning vi hentede, fik vi ikke meget ud af. Det er ikke for at skyde efter Inge, for på papiret var det et fint bytte, men også et risikabelt bytte som gav endte med at give bagslag. Jeg bebrejder ham ikke, det er bare en konstatering.

Det har muligvis kostet os top 6, og så er økonomien i hvert fald negativ på den handel.

Men vi må videre nu og lade vær med at kigge tilbage på hvad der kunne have været. Hvad der er værre set fra min stol, er at de egenskaber vi tabte med PO, stadig ikke er erstattet på holdet, og her kan jeg til gengæld bebrejde Inge for ikke at have adresseret det her i transfervinduet. Jeg håber selvfølgelig at hans vurdering af hvor vi skulle forstærke os, viser sig at være den rigtige.
Det mener jeg så absolut ikke - og Patrick Olsens karriere er et fint vidnesbyrd om, at han har haft svært at holde kadencen mere end en sæson. Så selvfølgelig var det en god handel isoleret set.

Patrick Olsen var ikke mere afgørende end så mange andre spillere, men nød godt af sammenspillet med særligt Lucas Andersen. I AGF tog det træneren få måneder at finde ud af, at Olsens offensive niveau i virkeligheden nok ligeså meget skyldes hans medspillere i AaB. Og Lucas har vi ikke kunnet gøre brug af længe.
Vi solgte Patrick O. på toppen, og du tager afsæt i at han havde præsteret på samme niveau igen (uden Lucas Andersen) - der er bare intet i hans karriere der bakker den antagelse op.
Inden vi gør Patrick Olsens karriere til et overstået kapitel, så skal det nævnes at han stort set har leveret det samme antal scoringer og assists for AGF som i AaB - ca. samme antal kampe. Og der er vel heller ingen AaB-tilhængere, som ikke mener, at vi manglede noget efter Patrick var væk. Hiljemark-perioden og denne sæson undtaget.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 3. sep 2021, 12:48

En fin pointe i den seneste Mediano omkring superligaen. Der evaluerede de de første syv runder og snakkede fremadrettet.

For AaB vurderede de, at der var Rinne-involveringen i spillet som havde gjort os gode, da AaB nærmest fik en ekstra mand i manrken. Der vil modstanderholdene nok efter pausen trække sig lidt længere tilbage, hvor AaB ikke kunne bruge Rinne som en ekstra mand(medmindre han gik frem til midterlinjen) og det så var på den del af banen, at vi skulle blive bedre(flere spillere på mindre areal end de første syv kampe). Iøvrigt snakkede de om at det måske kunne bringe Kusk tilbage i startopstillingen, da han var bedre til at løse den del .

Det kan jeg godt se vil kunne være en mulig modstanderfinte, så er spørgsmålet jo bare om Cifuentes har fået så meget styr på spillet på vores banehalvdel, at han inden næste kamp finder løsningen på modstanderbanen. Men Makaric er jo også gammel af gårde til den tid, så han bliver selvfølgelig også mere tryg med systemet.

Vi skal i de første tre kampe efter pausen møde Viborg, OB og Brøndby og de to sidste hold spiller vel mere afventende, så det er måske to gode prøver på hvor langt spillestilen kan bære os pt.

De roste desuden podcasten med Cifuentes til skyerne. Jeg fik næsten lyst til at høre den igen. Det er virkelig fodboldtanker, som kommer ud af den podcast.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2021, 06:41

Her er en på twitter der er høstet data fra transfermarkt og sammenlignet klubberne:
Med venlig Hilsen
--
Robert

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af MrDomoon » 13. sep 2021, 20:57

Nu skal jeg skal nok ikke lægge alle mine æg i en kurv, men jeg må sige at for første gang nogensinde i mange år sige at det ville være meget realistisk at se AaB spille sig frem til 1. pladsen her inden før jul.

Men det skal stadigvæk kræve hård arbejde for gutterne for at nå frem dertil som vi lige har set i Viborg kampen.

Hvis vi godt kan få de problemer løst og hvis momentumet forsætter på nuværende form, så kan vi godt teoretisk rykke op til 1.plads i spillerunde 10-12. Her ser vi hvordan...

Billede

I det minimum ville det tag AaB 2 sejere i træk og at det ville kræve at både F(u)ck og FC M●●●j●●●● (anno 1999.) Taber 1 kamp hvær og at de spiller uafgjort imod hinanden.

Best Case Senario i spillerunde 10:
  • AaB 21 points
  • FCK 21 points
  • FC M●●●j●●●● 19 points
  • Randers FC 17-20 points
  • Farum 16-19 points
Når jeg ser på den her drømmetabel virker til at være næsten helt umuligt og usandsynligt, altså vi snakker om at både løverne og ulvene skal tabe deres form på kun 2 spillerunder.

Hvad jeg tror kommer til at ske her inden for de næste spillerunder hvis vi kan forsætte den positive stemming er, at AaB nok sikkeret vil ligge nummer 1 eller 2 i spillerunde 11-13. ;)

Vi skal også godt huske på at følge med de storre klubber i løbet når det glæder til at få banket ind flest mål ud og mindst mål ind.

Det kræver at vi er bedere til at skabe chancer når mulighederne kommer, og at vi skal passe på med de dødbolde og brede huller i forsvaret der lukker fjerner til.

Hvis vi kan det, så kan vi gå meget langt i den her sæson. :cheers:

Det ser altså ikke helt vanvittigt ud nu når momentumet er på vores side.

For alt kan jo ske i fodbold, var det altså ikke grunden til at vi fik hentet The Double i 2014? :danmarkfan: :aabfan:
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2021, 21:35

MrDomoon skrev:
13. sep 2021, 20:57
Nu skal jeg skal nok ikke lægge alle mine æg i en kurv, men jeg må sige at for første gang nogensinde i mange år sige at det ville være meget realistisk at se AaB spille sig frem til 1. pladsen her inden før jul.

Men det skal stadigvæk kræve hård arbejde for gutterne for at nå frem dertil som vi lige har set i Viborg kampen.

Hvis vi godt kan få de problemer løst og hvis momentumet forsætter på nuværende form, så kan vi godt teoretisk rykke op til 1.plads i spillerunde 10-12. Her ser vi hvordan...

Billede

I det minimum ville det tag AaB 2 sejere i træk og at det ville kræve at både F(u)ck og FC M●●●j●●●● (anno 1999.) Taber 1 kamp hvær og at de spiller uafgjort imod hinanden.

Best Case Senario i spillerunde 10:
  • AaB 21 points
  • FCK 21 points
  • FC M●●●j●●●● 19 points
  • Randers FC 17-20 points
  • Farum 16-19 points
Når jeg ser på den her drømmetabel virker til at være næsten helt umuligt og usandsynligt, altså vi snakker om at både løverne og ulvene skal tabe deres form på kun 2 spillerunder.

Hvad jeg tror kommer til at ske her inden for de næste spillerunder hvis vi kan forsætte den positive stemming er, at AaB nok sikkeret vil ligge nummer 1 eller 2 i spillerunde 11-13. ;)

Vi skal også godt huske på at følge med de storre klubber i løbet når det glæder til at få banket ind flest mål ud og mindst mål ind.

Det kræver at vi er bedere til at skabe chancer når mulighederne kommer, og at vi skal passe på med de dødbolde og brede huller i forsvaret der lukker fjerner til.

Hvis vi kan det, så kan vi gå meget langt i den her sæson. :cheers:

Det ser altså ikke helt vanvittigt ud nu når momentumet er på vores side.

For alt kan jo ske i fodbold, var det altså ikke grunden til at vi fik hentet The Double i 2014? :danmarkfan: :aabfan:
Sikker på du ikke er tidligere AGF-fan?
Jeg tænker det kunne være fint, hvis starter med at vinde over OB på fredag. Det er det vi selv kan gøre noget ved i første omgang.

Efter at have set kampen i aften vil jeg godt nok blive slemt skuffet hvis ikke vi får 3 point mod begge hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 13. sep 2021, 21:36

Vi skal glemme alt om FCK og FCM, men mulighederne for bronze er så absolut til stede, og det skal selvfølgelig også være vores mål nu hvor BIF og GF er så ringe, og BIF (plus Randers) har Europa
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Lyfe » 13. sep 2021, 21:38

Pastorius skrev:
13. sep 2021, 21:35
MrDomoon skrev:
13. sep 2021, 20:57
Nu skal jeg skal nok ikke lægge alle mine æg i en kurv, men jeg må sige at for første gang nogensinde i mange år sige at det ville være meget realistisk at se AaB spille sig frem til 1. pladsen her inden før jul.

Men det skal stadigvæk kræve hård arbejde for gutterne for at nå frem dertil som vi lige har set i Viborg kampen.

Hvis vi godt kan få de problemer løst og hvis momentumet forsætter på nuværende form, så kan vi godt teoretisk rykke op til 1.plads i spillerunde 10-12. Her ser vi hvordan...

Billede

I det minimum ville det tag AaB 2 sejere i træk og at det ville kræve at både F(u)ck og FC M●●●j●●●● (anno 1999.) Taber 1 kamp hvær og at de spiller uafgjort imod hinanden.

Best Case Senario i spillerunde 10:
  • AaB 21 points
  • FCK 21 points
  • FC M●●●j●●●● 19 points
  • Randers FC 17-20 points
  • Farum 16-19 points
Når jeg ser på den her drømmetabel virker til at være næsten helt umuligt og usandsynligt, altså vi snakker om at både løverne og ulvene skal tabe deres form på kun 2 spillerunder.

Hvad jeg tror kommer til at ske her inden for de næste spillerunder hvis vi kan forsætte den positive stemming er, at AaB nok sikkeret vil ligge nummer 1 eller 2 i spillerunde 11-13. ;)

Vi skal også godt huske på at følge med de storre klubber i løbet når det glæder til at få banket ind flest mål ud og mindst mål ind.

Det kræver at vi er bedere til at skabe chancer når mulighederne kommer, og at vi skal passe på med de dødbolde og brede huller i forsvaret der lukker fjerner til.

Hvis vi kan det, så kan vi gå meget langt i den her sæson. :cheers:

Det ser altså ikke helt vanvittigt ud nu når momentumet er på vores side.

For alt kan jo ske i fodbold, var det altså ikke grunden til at vi fik hentet The Double i 2014? :danmarkfan: :aabfan:
Sikker på du ikke er tidligere AGF-fan?
Jeg tænker det kunne være fint, hvis starter med at vinde over OB på fredag. Det er det vi selv kan gøre noget ved i første omgang.

Efter at have set kampen i aften vil jeg godt nok blive slemt skuffet hvis ikke vi får 3 point mod begge hold.
Ved jeg er AaB fan når jeg tænker at vi endelig har en stime... så ved vi taber på fredag... og det kommer til at ødelægge hele min weekend
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2021, 22:05

Lyfe skrev:
13. sep 2021, 21:38
Ved jeg er AaB fan når jeg tænker at vi endelig har en stime... så ved vi taber på fredag... og det kommer til at ødelægge hele min weekend

Præcis og med mellemrum der føles som evigheder, så fucker de alligevel med os og stikker af og tager pis på hele fodbolddanmark med et billigt mesterskab ;)

Jeg ved ikke om vi skal glemme alt om FCM og FCK - de kan sagtens falde sammen - men det eneste vi kan gøre noget ved er hvordan vi selv spiller, og det er pt. ikke helt godt nok til komme helt op på den store optimistklinge, selvom alle kampe - indtil den sidste FCK-kamp hjemme inden vinterpausen, ser ud til kampe vi kan vinde. Det er ikke helt det samme som at vi "bare" vinder dem allesammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af R Rosenberg » 14. sep 2021, 10:04

jonas386 skrev:
13. sep 2021, 21:36
Vi skal glemme alt om FCK og FCM, men mulighederne for bronze er så absolut til stede, og det skal selvfølgelig også være vores mål nu hvor BIF og GF er så ringe, og BIF (plus Randers) har Europa
Og det er der, vi skal hen: Have Europa-plads (gruppespil) hvert år, så vi også kan generere nogle indtægter den vej. Succes (fordi succes = penge) avler succes i fodbold.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2021, 10:05

R Rosenberg skrev:
14. sep 2021, 10:04
jonas386 skrev:
13. sep 2021, 21:36
Vi skal glemme alt om FCK og FCM, men mulighederne for bronze er så absolut til stede, og det skal selvfølgelig også være vores mål nu hvor BIF og GF er så ringe, og BIF (plus Randers) har Europa
Og det er der, vi skal hen: Have Europa-plads (gruppespil) hvert år, så vi også kan generere nogle indtægter den vej. Succes (fordi succes = penge) avler succes i fodbold.
Jamen 200% enig. Og den udvikling må gerne få et positivt "spin" for en gangs skyld. Det synes jeg efterhånden vi har fortjent :aabfan:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 14. sep 2021, 11:29

R Rosenberg skrev:
14. sep 2021, 10:04
jonas386 skrev:
13. sep 2021, 21:36
Vi skal glemme alt om FCK og FCM, men mulighederne for bronze er så absolut til stede, og det skal selvfølgelig også være vores mål nu hvor BIF og GF er så ringe, og BIF (plus Randers) har Europa
Og det er der, vi skal hen: Have Europa-plads (gruppespil) hvert år, så vi også kan generere nogle indtægter den vej. Succes (fordi succes = penge) avler succes i fodbold.
Men er det ikke vores generelle problem. Vi har altid kaget de oplagte chancer, så der har ikke for vores sportsdirektør stort set siden mesterskabet i 1995 været en sportslig succes kombineret med økonomi.

I 1999 missede vi Kiev. I 2008 - 2007 havde nok begge dele - endte vi med finanskrisen. I 2014 havde vi ingen penge. Og årene efter missede vi altid lige Europa og dermed tiltrækningskraften. Hvis vi i 2022 står med Europa og økonomi vil det være som i 1995 og 2007. Det kan blive godt.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af R Rosenberg » 14. sep 2021, 11:55

FlæskeFrank skrev:
14. sep 2021, 11:29
R Rosenberg skrev:
14. sep 2021, 10:04
jonas386 skrev:
13. sep 2021, 21:36
Vi skal glemme alt om FCK og FCM, men mulighederne for bronze er så absolut til stede, og det skal selvfølgelig også være vores mål nu hvor BIF og GF er så ringe, og BIF (plus Randers) har Europa
Og det er der, vi skal hen: Have Europa-plads (gruppespil) hvert år, så vi også kan generere nogle indtægter den vej. Succes (fordi succes = penge) avler succes i fodbold.
Men er det ikke vores generelle problem. Vi har altid kaget de oplagte chancer, så der har ikke for vores sportsdirektør stort set siden mesterskabet i 1995 været en sportslig succes kombineret med økonomi.

I 1999 missede vi Kiev. I 2008 - 2007 havde nok begge dele - endte vi med finanskrisen. I 2014 havde vi ingen penge. Og årene efter missede vi altid lige Europa og dermed tiltrækningskraften. Hvis vi i 2022 står med Europa og økonomi vil det være som i 1995 og 2007. Det kan blive godt.
AaB har siden børsintroduktion kæmpet med at skabe en bæredygtig økonomi, bl.a. med spillersalg som den vigtigste vare. Problemet er bare, at vi ikke generer store nok talenter til at kunne rykke os fra midterfeltet. Det ville kræve salg for et par hundrede millioner hvert år.
At blive så gode, at vi kan forvente en økonomisk gevinst hvert år på europæisk gruppespil, er den sikre og "nemme" vej til at få en stærkere økonomi. Og en stærkere økonomi er selvforstærkende.
At det så også vil øge prisen på vores spillere, er blot en dejlig sidegevinst.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 14. sep 2021, 12:35

Jeg synes bare, at vi tit har stået med gode økonomiske muligheder for at flytte holdet, men misser så den europæiske deltagelse, f.eks. den tabte pokalfinale mod SønderjyskE eller sådan set den manglende sejr over AGF i sidste sæson.

Der mangler vi ganske enkelt et vindue, hvor vi har lidt økonomi og europæiske kampe for at se, hvad det betyder for hvad vi kan tiltrække af "ekstraspændende spillere". Den situation har vi ikke oplevet i mere end 10 år.

Jeg tror ikke kravet er europæisk gruppespil, men jeg tror, at der er spillere, som har fravalgt os fordi den europæiske chance ikke var tilstede. Den chance har Lynge, Gaarde og Inge Andre ganske enkelt ikke haft siden 2007-2008.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2021, 14:38

Hvad er Superliga rekorden for flest kampe i træk med assists? Pallesens fire kampe i træk må da være deroppe af?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Lindmark » 14. sep 2021, 15:04

FlæskeFrank skrev:
14. sep 2021, 12:35
Jeg synes bare, at vi tit har stået med gode økonomiske muligheder for at flytte holdet, men misser så den europæiske deltagelse, f.eks. den tabte pokalfinale mod SønderjyskE eller sådan set den manglende sejr over AGF i sidste sæson.

Der mangler vi ganske enkelt et vindue, hvor vi har lidt økonomi og europæiske kampe for at se, hvad det betyder for hvad vi kan tiltrække af "ekstraspændende spillere". Den situation har vi ikke oplevet i mere end 10 år.

Jeg tror ikke kravet er europæisk gruppespil, men jeg tror, at der er spillere, som har fravalgt os fordi den europæiske chance ikke var tilstede. Den chance har Lynge, Gaarde og Inge Andre ganske enkelt ikke haft siden 2007-2008.
Arrh, der var da vist en ganske solid europæisk kampagne i 2014(-2015) også. Men helt enig i at de to tabte 'finaler' i de seneste to sæsoner har haft en ganske stor betydning - vel også derfor at netop de to nederlag har gjort så ondt.
Lindmark / Vendelbokartellet

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af secone79 » 14. sep 2021, 15:05

jonas386 skrev:
14. sep 2021, 14:38
Hvad er Superliga rekorden for flest kampe i træk med assists? Pallesens fire kampe i træk må da være deroppe af?
Zuma med 7 assists i 6 kampe i træk var lige det jeg kunne finde:
https://superstats.dk/spillere/spiller? ... =2001/2002

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2021, 15:12

secone79 skrev:
14. sep 2021, 15:05
jonas386 skrev:
14. sep 2021, 14:38
Hvad er Superliga rekorden for flest kampe i træk med assists? Pallesens fire kampe i træk må da være deroppe af?
Zuma med 7 assists i 6 kampe i træk var lige det jeg kunne finde:
https://superstats.dk/spillere/spiller? ... =2001/2002
Tak! Det er godt nok også en imponerende stime. Og så lige med 4 kasser oveni
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 14. sep 2021, 16:08

Lindmark skrev:
14. sep 2021, 15:04
FlæskeFrank skrev:
14. sep 2021, 12:35
Jeg synes bare, at vi tit har stået med gode økonomiske muligheder for at flytte holdet, men misser så den europæiske deltagelse, f.eks. den tabte pokalfinale mod SønderjyskE eller sådan set den manglende sejr over AGF i sidste sæson.

Der mangler vi ganske enkelt et vindue, hvor vi har lidt økonomi og europæiske kampe for at se, hvad det betyder for hvad vi kan tiltrække af "ekstraspændende spillere". Den situation har vi ikke oplevet i mere end 10 år.

Jeg tror ikke kravet er europæisk gruppespil, men jeg tror, at der er spillere, som har fravalgt os fordi den europæiske chance ikke var tilstede. Den chance har Lynge, Gaarde og Inge Andre ganske enkelt ikke haft siden 2007-2008.
Arrh, der var da vist en ganske solid europæisk kampagne i 2014(-2015) også. Men helt enig i at de to tabte 'finaler' i de seneste to sæsoner har haft en ganske stor betydning - vel også derfor at netop de to nederlag har gjort så ondt.
Men det vindue havde vi ikke pengene. Formuen var vel kun lige gået i plus.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Kenneth K » 14. sep 2021, 19:41

jonas386 skrev:
14. sep 2021, 15:12
secone79 skrev:
14. sep 2021, 15:05
jonas386 skrev:
14. sep 2021, 14:38
Hvad er Superliga rekorden for flest kampe i træk med assists? Pallesens fire kampe i træk må da være deroppe af?
Zuma med 7 assists i 6 kampe i træk var lige det jeg kunne finde:
https://superstats.dk/spillere/spiller? ... =2001/2002
Tak! Det er godt nok også en imponerende stime. Og så lige med 4 kasser oveni
Jeg har faktisk fået Superstats til at undersøge sagen, fordi jeg netop også var interesseret i at vide hvor Assistkongen stod i sin rekordjagt.

Superstats har kun assistdata tilbage fra og med 00/01-sæsonen, men siden da er det ganske rigtigt Zumas streak som er den længste. Der kan måske være 90’er-ikoner som Mini og Ole Bjur, der kan byde ham op til dans, men det kan Superstats i hvert fald ikke give svaret på. Listen de sendte mig ser ud som følger:

1) Sibusiso Zuma, FCK 01/02, 6 kampe/7 assists
2) Jonas Borring, FCM 16/17, 5/7
3) Viktor Fischer, FCK 18/19, 5/5
4) Edgar Babayan, Hobro 19/20, 4/5
4) Ruben Bagger, BIF 01/02, 4/5
6) Viktor Fischer, FCK 17/18, 4/4
6) Siyabonga Nomvethe, AaB 07/08, 4/4
6) Nikolaj Thomsen, AaB 13/14, 4/4
6) Johan Absalonsen, OB 09/10, 4/4
6) Allan K. Jepsen, AaB 02/03, 4/4

Så Palle klemmer sig ind på en fjerdeplads, hvis stimen stopper nu, men har sigte efter toppen. ASSISTKONGEN!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af R Rosenberg » 15. sep 2021, 02:33

Kenneth K skrev:
14. sep 2021, 19:41
jonas386 skrev:
14. sep 2021, 15:12
secone79 skrev:
14. sep 2021, 15:05
jonas386 skrev:
14. sep 2021, 14:38
Hvad er Superliga rekorden for flest kampe i træk med assists? Pallesens fire kampe i træk må da være deroppe af?
Zuma med 7 assists i 6 kampe i træk var lige det jeg kunne finde:
https://superstats.dk/spillere/spiller? ... =2001/2002
Tak! Det er godt nok også en imponerende stime. Og så lige med 4 kasser oveni
Jeg har faktisk fået Superstats til at undersøge sagen, fordi jeg netop også var interesseret i at vide hvor Assistkongen stod i sin rekordjagt.

Superstats har kun assistdata tilbage fra og med 00/01-sæsonen, men siden da er det ganske rigtigt Zumas streak som er den længste. Der kan måske være 90’er-ikoner som Mini og Ole Bjur, der kan byde ham op til dans, men det kan Superstats i hvert fald ikke give svaret på. Listen de sendte mig ser ud som følger:

1) Sibusiso Zuma, FCK 01/02, 6 kampe/7 assists
2) Jonas Borring, FCM 16/17, 5/7
3) Viktor Fischer, FCK 18/19, 5/5
4) Edgar Babayan, Hobro 19/20, 4/5
4) Ruben Bagger, BIF 01/02, 4/5
6) Viktor Fischer, FCK 17/18, 4/4
6) Siyabonga Nomvethe, AaB 07/08, 4/4
6) Nikolaj Thomsen, AaB 13/14, 4/4
6) Johan Absalonsen, OB 09/10, 4/4
6) Allan K. Jepsen, AaB 02/03, 4/4

Så Palle klemmer sig ind på en fjerdeplads, hvis stimen stopper nu, men har sigte efter toppen. ASSISTKONGEN!
4 ud af 11 på den liste over de seneste 20 år er vist også okay - og vidner om et hold, der har tradition for offensiv fodbold.
Ædruelighedens stemme

Besvar