Superligaen 2021/2022

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Hovedet » 17. okt 2021, 21:48

Uldahl skrev:
17. okt 2021, 21:39
Hovedet skrev:
17. okt 2021, 21:02
MrDomoon skrev:
17. okt 2021, 20:33
Maglau skrev:
17. okt 2021, 20:28
MrDomoon skrev:
17. okt 2021, 20:20
Maglau skrev:
17. okt 2021, 19:41

Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.
Jeg tror på ingen måder at vi lander i nærheden af top 4 så hvad Randers FCM og FCK får af point har i mine øjne ingen interesse for AaB.
Vores største konkurrenter til 6 pladsen er OB SIF FCN.
BIF og AGF kommer stensikkert med i top 6.
????????

...Du ved godt at vi spiller om top-3 lige nu altså?!?!?! 🤨

????????
Jada - men lige nu siger du. Det kan hurtigt ændre sig. Vi har før været tæt på toppen og tabt flere kampe i streg og raslet ned i tabellen.
Men fortsæt du bare jubel optimisme - det skader ikke.
Optimisme? Med alt respekt må jeg sige at AaB at vundet 8 ud at 10 senste kampe.
Der er god grund til at folk både online og i byen begynder om at snakke om et god stemme i klubben igen.
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal blive ved med at holde fast til Weighorst-mentalitet nu når klubben har et fantastisk sæson vi ikke har set siden 2013/14.
Well, jeg vil skide på Superligaen, så længe vi fastholder vores 3. plads på CIES-listen :aabfan:
Frygter også for vores plads på den liste, nu hvor Gaarde ikke er her mere.

Sjovt som nogen vælger at kikke nedad i tabelen. Jeg kikker opad og ser vores to nærmest konkurrenter til Guld og Sølv tabte 2 point. Jeg har svært ved at få armene ned over det der sker i klubben i øjebliket.

Og at vi nu kan se resultatet af at den nye sportsdirektørs og trænerens arbejde, med fremgang fra kamp til kamp. Fantastisk opbakning på tribunen, og en by der emmer af AaB fodbold,
Jeg kan kun ærgre mig over gul og grøn - eller rettere rød og hvid - over, at vi ikke har spillere som Lucas Andersen og Oscar Hiljemark til rådighed. Eller dog bare én af dem. Jeg ser 3. pladsen som et absolut potentialemaximum for vores nuværende trup.

Er der i øvrigt nogen, der ved, hvordan vi er kørende i forhold til CiES-lister hehe

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af R Rosenberg » 17. okt 2021, 22:16

Hovedet skrev:
17. okt 2021, 21:48
Uldahl skrev:
17. okt 2021, 21:39
Hovedet skrev:
17. okt 2021, 21:02
MrDomoon skrev:
17. okt 2021, 20:33
Maglau skrev:
17. okt 2021, 20:28
MrDomoon skrev:
17. okt 2021, 20:20


????????

...Du ved godt at vi spiller om top-3 lige nu altså?!?!?! 🤨

????????
Jada - men lige nu siger du. Det kan hurtigt ændre sig. Vi har før været tæt på toppen og tabt flere kampe i streg og raslet ned i tabellen.
Men fortsæt du bare jubel optimisme - det skader ikke.
Optimisme? Med alt respekt må jeg sige at AaB at vundet 8 ud at 10 senste kampe.
Der er god grund til at folk både online og i byen begynder om at snakke om et god stemme i klubben igen.
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal blive ved med at holde fast til Weighorst-mentalitet nu når klubben har et fantastisk sæson vi ikke har set siden 2013/14.
Well, jeg vil skide på Superligaen, så længe vi fastholder vores 3. plads på CIES-listen :aabfan:
Frygter også for vores plads på den liste, nu hvor Gaarde ikke er her mere.

Sjovt som nogen vælger at kikke nedad i tabelen. Jeg kikker opad og ser vores to nærmest konkurrenter til Guld og Sølv tabte 2 point. Jeg har svært ved at få armene ned over det der sker i klubben i øjebliket.

Og at vi nu kan se resultatet af at den nye sportsdirektørs og trænerens arbejde, med fremgang fra kamp til kamp. Fantastisk opbakning på tribunen, og en by der emmer af AaB fodbold,
Jeg kan kun ærgre mig over gul og grøn - eller rettere rød og hvid - over, at vi ikke har spillere som Lucas Andersen og Oscar Hiljemark til rådighed. Eller dog bare én af dem. Jeg ser 3. pladsen som et absolut potentialemaximum for vores nuværende trup.

Er der i øvrigt nogen, der ved, hvordan vi er kørende i forhold til CiES-lister hehe
Det kører ad helvede til. Alt er tabt. Hældt ud med badevandet. Det lange, seje træk.

Og ja, man tør jo slet ikke drømme om vores spil, hvis vi hsbde de to med...
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Maglau » 17. okt 2021, 22:34

MrDomoon skrev:
17. okt 2021, 20:33
Maglau skrev:
17. okt 2021, 20:28
MrDomoon skrev:
17. okt 2021, 20:20
Maglau skrev:
17. okt 2021, 19:41
Hovedet skrev:
17. okt 2021, 18:23
Maglau skrev:
17. okt 2021, 18:12


Bortset fra Brøndby sejr er 0 point til OB og 1 point fcn og kun 1 til Silkeborg i fredags da fantastisk for os.
Der skal lægges max afstand til bund 6.
Vi SKAL i top 6 i år :aabfan:
Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.
Jeg tror på ingen måder at vi lander i nærheden af top 4 så hvad Randers FCM og FCK får af point har i mine øjne ingen interesse for AaB.
Vores største konkurrenter til 6 pladsen er OB SIF FCN.
BIF og AGF kommer stensikkert med i top 6.
????????

...Du ved godt at vi spiller om top-3 lige nu altså?!?!?! 🤨

????????
Jada - men lige nu siger du. Det kan hurtigt ændre sig. Vi har før været tæt på toppen og tabt flere kampe i streg og raslet ned i tabellen.
Men fortsæt du bare jubel optimisme - det skader ikke.
Optimisme? Med alt respekt må jeg sige at AaB at vundet 8 ud at 10 senste kampe.
Der er god grund til at folk både online og i byen begynder om at snakke om et god stemme i klubben igen.
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal blive ved med at holde fast til Weighorst-mentalitet nu når klubben har et fantastisk sæson vi ikke har set siden 2013/14.
Det handler ikke om Wieghorst mentalitet men om erfaring - i de mere en 40 år jeg har fulgt AaB tæt har gode stimer kun ført til noget brugbart i meget få tilfælde.
I 1984 hvor stimen varede hele sæsonen og suverænt rykkede op i 2 division
I 1986 hvor stimen kom til sidst og fra baghjul rykkede op i 1 division.
Så 1995, 1999 hvor stimen igen varede hele sæsonen.
I 2007 hvor vi sluttede på 3 pladsen - den stime fortsatte sæsonen efter.
Den sidste holdbare stime var i 2014.
Så ja en stime der varer hele sæsonen er muligt men ikke sandsynligt.
Der har det de seneste rigtigt mange sæsoner været optræk til noget, men hver gang - Big fail - mon ikke ikke slutresultatet ender der igen.
Men super fedt det går som det gør nu og det skal nydes i fulde drag. :aabfan:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Uldahl » 17. okt 2021, 23:30

R Rosenberg skrev:
17. okt 2021, 22:16
Hovedet skrev:
17. okt 2021, 21:48
Uldahl skrev:
17. okt 2021, 21:39
Hovedet skrev:
17. okt 2021, 21:02
MrDomoon skrev:
17. okt 2021, 20:33
Maglau skrev:
17. okt 2021, 20:28


Jada - men lige nu siger du. Det kan hurtigt ændre sig. Vi har før været tæt på toppen og tabt flere kampe i streg og raslet ned i tabellen.
Men fortsæt du bare jubel optimisme - det skader ikke.
Optimisme? Med alt respekt må jeg sige at AaB at vundet 8 ud at 10 senste kampe.
Der er god grund til at folk både online og i byen begynder om at snakke om et god stemme i klubben igen.
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal blive ved med at holde fast til Weighorst-mentalitet nu når klubben har et fantastisk sæson vi ikke har set siden 2013/14.
Well, jeg vil skide på Superligaen, så længe vi fastholder vores 3. plads på CIES-listen :aabfan:
Frygter også for vores plads på den liste, nu hvor Gaarde ikke er her mere.

Sjovt som nogen vælger at kikke nedad i tabelen. Jeg kikker opad og ser vores to nærmest konkurrenter til Guld og Sølv tabte 2 point. Jeg har svært ved at få armene ned over det der sker i klubben i øjebliket.

Og at vi nu kan se resultatet af at den nye sportsdirektørs og trænerens arbejde, med fremgang fra kamp til kamp. Fantastisk opbakning på tribunen, og en by der emmer af AaB fodbold,
Jeg kan kun ærgre mig over gul og grøn - eller rettere rød og hvid - over, at vi ikke har spillere som Lucas Andersen og Oscar Hiljemark til rådighed. Eller dog bare én af dem. Jeg ser 3. pladsen som et absolut potentialemaximum for vores nuværende trup.

Er der i øvrigt nogen, der ved, hvordan vi er kørende i forhold til CiES-lister hehe
Det kører ad helvede til. Alt er tabt. Hældt ud med badevandet. Det lange, seje træk.

Og ja, man tør jo slet ikke drømme om vores spil, hvis vi hsbde de to med...
Tvivler på vi havde hentet Hiljemark hvis Lucas havde været fit, men ja sikke en offensiv vi i så fald ville have haft. Godt vi i det mindste har god gavn af Hilemark som assistent træner.

Lucas tilbage i det nye år, forhåbentlig på 100% giver os stadig en voldsom opgradering offensivt, som lover godt. :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 17. okt 2021, 23:59

Maglau skrev:
17. okt 2021, 19:41
Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.
Jeg tror på ingen måder at vi lander i nærheden af top 4 så hvad Randers FCM og FCK får af point har i mine øjne ingen interesse for AaB.
Vores største konkurrenter til 6 pladsen er OB SIF FCN.
BIF og AGF kommer stensikkert med i top 6.
Jeg ved ikke hvilken verden du lever i. Det er under alle omstændigheder alt for tidligt at vide hvilke hold der evt. kunne blive vores farligste konkurrenter.

...men altså hvis OB skulle være en af dem, og vi så ikke selv kunne klare at skrabe flere points sammen end de gør, så kan det sgu også være ligemeget, så er vi bare med for selskabets skyld. Nu må vi jo se hvordan det går i morgen mod AGF, men jeg tvivler på der er ret mange dernede der er stensikre på de tager en top-6.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 18. okt 2021, 00:03

Maglau skrev:
17. okt 2021, 22:34
Det handler ikke om Wieghorst mentalitet men om erfaring - i de mere en 40 år jeg har fulgt AaB tæt har gode stimer kun ført til noget brugbart i meget få tilfælde.
I 1984 hvor stimen varede hele sæsonen og suverænt rykkede op i 2 division
I 1986 hvor stimen kom til sidst og fra baghjul rykkede op i 1 division.
Så 1995, 1999 hvor stimen igen varede hele sæsonen.
I 2007 hvor vi sluttede på 3 pladsen - den stime fortsatte sæsonen efter.
Den sidste holdbare stime var i 2014.
Så ja en stime der varer hele sæsonen er muligt men ikke sandsynligt.
Der har det de seneste rigtigt mange sæsoner været optræk til noget, men hver gang - Big fail - mon ikke ikke slutresultatet ender der igen.
Men super fedt det går som det gør nu og det skal nydes i fulde drag. :aabfan:
Det handler ikke om stimer, men om kvalitet. Det gjorde det også i langt de fleste af de tilfælde du nævner ovenfor. Man vinder ikke kampe fordi man var gode i de foregående kampe, man vinder dem fordi man spiller bedre end modstanderen. Selvtillid og stime er voldsomt overdrevet. Hvis man er gode nok, vinder man.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 18. okt 2021, 00:05

Maglau skrev:
17. okt 2021, 20:32
MrDomoon skrev:
17. okt 2021, 20:26


Pointen er, vi spiller ikke om nedrykkning i år. Tak fordi i valgte at komme til min TED-ed talk.
Reelt har vi aldrig spillet med om nedrykning selvom vi har deltaget i nedrykningsspillet. Vi har altid været 90pct sikre på overlevelse
Ah - jeg kan huske en kamp i Parken, hvor det ikke var vores skyld at vi reddede os til sidst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Maglau » 18. okt 2021, 09:49

Pastorius skrev:
17. okt 2021, 23:59
Maglau skrev:
17. okt 2021, 19:41
Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.
Jeg tror på ingen måder at vi lander i nærheden af top 4 så hvad Randers FCM og FCK får af point har i mine øjne ingen interesse for AaB.
Vores største konkurrenter til 6 pladsen er OB SIF FCN.
BIF og AGF kommer stensikkert med i top 6.
Jeg ved ikke hvilken verden du lever i. Det er under alle omstændigheder alt for tidligt at vide hvilke hold der evt. kunne blive vores farligste konkurrenter.

...men altså hvis OB skulle være en af dem, og vi så ikke selv kunne klare at skrabe flere points sammen end de gør, så kan det sgu også være ligemeget, så er vi bare med for selskabets skyld. Nu må vi jo se hvordan det går i morgen mod AGF, men jeg tvivler på der er ret mange dernede der er stensikre på de tager en top-6.
Jeg synes ikke det er for tidligt at se på hvordan konkurrenterne til top 6 gør det nu, hvor der er taget hul på sidste halvdel.
Jeg er sikker på at agf kommer i gang (de kommer blæsende i aften med fyldt stadion i ryggen og kommer tilbage på sporet).
Så er der reel kun en plads tilbage at spille om og der er OB en konkurrent på lige fod med FCN og SIF.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Maglau » 18. okt 2021, 09:50

Pastorius skrev:
18. okt 2021, 00:05
Maglau skrev:
17. okt 2021, 20:32
MrDomoon skrev:
17. okt 2021, 20:26


Pointen er, vi spiller ikke om nedrykkning i år. Tak fordi i valgte at komme til min TED-ed talk.
Reelt har vi aldrig spillet med om nedrykning selvom vi har deltaget i nedrykningsspillet. Vi har altid været 90pct sikre på overlevelse
Ah - jeg kan huske en kamp i Parken, hvor det ikke var vores skyld at vi reddede os til sidst.
Beklager skulle have skrevet mens der har været slutspil indført.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Maglau » 18. okt 2021, 09:54

Pastorius skrev:
18. okt 2021, 00:03
Maglau skrev:
17. okt 2021, 22:34
Det handler ikke om Wieghorst mentalitet men om erfaring - i de mere en 40 år jeg har fulgt AaB tæt har gode stimer kun ført til noget brugbart i meget få tilfælde.
I 1984 hvor stimen varede hele sæsonen og suverænt rykkede op i 2 division
I 1986 hvor stimen kom til sidst og fra baghjul rykkede op i 1 division.
Så 1995, 1999 hvor stimen igen varede hele sæsonen.
I 2007 hvor vi sluttede på 3 pladsen - den stime fortsatte sæsonen efter.
Den sidste holdbare stime var i 2014.
Så ja en stime der varer hele sæsonen er muligt men ikke sandsynligt.
Der har det de seneste rigtigt mange sæsoner været optræk til noget, men hver gang - Big fail - mon ikke ikke slutresultatet ender der igen.
Men super fedt det går som det gør nu og det skal nydes i fulde drag. :aabfan:
Det handler ikke om stimer, men om kvalitet. Det gjorde det også i langt de fleste af de tilfælde du nævner ovenfor. Man vinder ikke kampe fordi man var gode i de foregående kampe, man vinder dem fordi man spiller bedre end modstanderen. Selvtillid og stime er voldsomt overdrevet. Hvis man er gode nok, vinder man.
Det er sikkert rigtigt men vi har så bare mange gange i de seneste 40 år haft mange perioder hvor vi har gået med en forestilling om at vi havde den fornødne kvalitet på baggrund af nogle foregående gode resultater. Præcist som nu.
De er så bare alle sammen pånær de listet faldet med et brag - og jeg er overbevist om at det vil ske igen i denne sæson.
Men jeg nyder at være AaB fan nu
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Hovedet » 18. okt 2021, 13:04

Maglau skrev:
18. okt 2021, 09:54
Pastorius skrev:
18. okt 2021, 00:03
Maglau skrev:
17. okt 2021, 22:34
Det handler ikke om Wieghorst mentalitet men om erfaring - i de mere en 40 år jeg har fulgt AaB tæt har gode stimer kun ført til noget brugbart i meget få tilfælde.
I 1984 hvor stimen varede hele sæsonen og suverænt rykkede op i 2 division
I 1986 hvor stimen kom til sidst og fra baghjul rykkede op i 1 division.
Så 1995, 1999 hvor stimen igen varede hele sæsonen.
I 2007 hvor vi sluttede på 3 pladsen - den stime fortsatte sæsonen efter.
Den sidste holdbare stime var i 2014.
Så ja en stime der varer hele sæsonen er muligt men ikke sandsynligt.
Der har det de seneste rigtigt mange sæsoner været optræk til noget, men hver gang - Big fail - mon ikke ikke slutresultatet ender der igen.
Men super fedt det går som det gør nu og det skal nydes i fulde drag. :aabfan:
Det handler ikke om stimer, men om kvalitet. Det gjorde det også i langt de fleste af de tilfælde du nævner ovenfor. Man vinder ikke kampe fordi man var gode i de foregående kampe, man vinder dem fordi man spiller bedre end modstanderen. Selvtillid og stime er voldsomt overdrevet. Hvis man er gode nok, vinder man.
Det er sikkert rigtigt men vi har så bare mange gange i de seneste 40 år haft mange perioder hvor vi har gået med en forestilling om at vi havde den fornødne kvalitet på baggrund af nogle foregående gode resultater. Præcist som nu.
De er så bare alle sammen pånær de listet faldet med et brag - og jeg er overbevist om at det vil ske igen i denne sæson.
Men jeg nyder at være AaB fan nu
Hvad er det for "mange perioder", hvor alt "skulle være faldet sammen med et brag"?

I hele Superligaens historie kan jeg nævne sæsonen 2015/2016, hvor vi lå nr. 2 efter efterårssæsonen, spillede fremragende og endte som en skuffende nr. 5. Jeg kan simpelthen ikke mindes bare en eneste sæson derudover, hvor klubben har opnået markant mindre, end man på forhånd havde forventet.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Maglau » 18. okt 2021, 13:33

Hovedet skrev:
18. okt 2021, 13:04
Maglau skrev:
18. okt 2021, 09:54
Pastorius skrev:
18. okt 2021, 00:03
Maglau skrev:
17. okt 2021, 22:34
Det handler ikke om Wieghorst mentalitet men om erfaring - i de mere en 40 år jeg har fulgt AaB tæt har gode stimer kun ført til noget brugbart i meget få tilfælde.
I 1984 hvor stimen varede hele sæsonen og suverænt rykkede op i 2 division
I 1986 hvor stimen kom til sidst og fra baghjul rykkede op i 1 division.
Så 1995, 1999 hvor stimen igen varede hele sæsonen.
I 2007 hvor vi sluttede på 3 pladsen - den stime fortsatte sæsonen efter.
Den sidste holdbare stime var i 2014.
Så ja en stime der varer hele sæsonen er muligt men ikke sandsynligt.
Der har det de seneste rigtigt mange sæsoner været optræk til noget, men hver gang - Big fail - mon ikke ikke slutresultatet ender der igen.
Men super fedt det går som det gør nu og det skal nydes i fulde drag. :aabfan:
Det handler ikke om stimer, men om kvalitet. Det gjorde det også i langt de fleste af de tilfælde du nævner ovenfor. Man vinder ikke kampe fordi man var gode i de foregående kampe, man vinder dem fordi man spiller bedre end modstanderen. Selvtillid og stime er voldsomt overdrevet. Hvis man er gode nok, vinder man.
Det er sikkert rigtigt men vi har så bare mange gange i de seneste 40 år haft mange perioder hvor vi har gået med en forestilling om at vi havde den fornødne kvalitet på baggrund af nogle foregående gode resultater. Præcist som nu.
De er så bare alle sammen pånær de listet faldet med et brag - og jeg er overbevist om at det vil ske igen i denne sæson.
Men jeg nyder at være AaB fan nu
Hvad er det for "mange perioder", hvor alt "skulle være faldet sammen med et brag"?

I hele Superligaens historie kan jeg nævne sæsonen 2015/2016, hvor vi lå nr. 2 efter efterårssæsonen, spillede fremragende og endte som en skuffende nr. 5. Jeg kan simpelthen ikke mindes bare en eneste sæson derudover, hvor klubben har opnået markant mindre, end man på forhånd havde forventet.
Nej netop vi er altid - igen bortset fra ganske får super sæsoner - røget tilbage til den forventede 5-8 plads. Selvom vi undervejs i sæsonerne har sat en række sejre sammen der har bragt os op på eller i nærheden af de sjove pladser.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Since » 18. okt 2021, 21:06

Maglau skrev:
17. okt 2021, 19:41
Hovedet skrev:
17. okt 2021, 18:23
Maglau skrev:
17. okt 2021, 18:12
Hovedet skrev:
17. okt 2021, 18:07
MrDomoon skrev:
17. okt 2021, 17:35
Møgjylland får spillestedet skak mod Farum
Bundby er ved at tabe til Vejle

Dagen i dag har været meget godt for os! :cheers:
Hvordan i alverden kan du få dagens resultater til at fremstå som gode for AaB?
Bortset fra Brøndby sejr er 0 point til OB og 1 point fcn og kun 1 til Silkeborg i fredags da fantastisk for os.
Der skal lægges max afstand til bund 6.
Vi SKAL i top 6 i år :aabfan:
Jeg vil endda vove at sige, at vi skal stræbe efter mere end bare at deltage i mesterskabsslutspillet i år, men også have en reel chance for i hvert fald en 4. plads, når det går i gang. Pisseærgerligt med Brøndbysejr i dag, og det var heller ikke en fordel for os, at Randers vandt.
Mit fokus er at sikre top 6 og derfor er 0 point til OB en kæmpe fordel.
Jeg tror på ingen måder at vi lander i nærheden af top 4 så hvad Randers FCM og FCK får af point har i mine øjne ingen interesse for AaB.
Vores største konkurrenter til 6 pladsen er OB SIF FCN.
BIF og AGF kommer stensikkert med i top 6.
Som Fynboerne selv siger er der kun et focus. Det gælder ene og alene om at holde Vejle og sønderjyske/Viborg under sig. Top 6 er helt urealistisk i indeværende sæson. Der er mindst 8 hold med en klart bedre trup og holdet har faktisk fået flere point end det har spillet sig til.
Tager alle dage en 7.plads frem for en 6.plads efter grundspillet uanset hvad folk siger.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af 9520AaB » 21. okt 2021, 10:22

Mon ikke at der kommer en 12-timers optakt, når et hold fra “the Old firm” møder et hold fra “the new firm” i aften.
Medierne må da sluge det råt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Hanga » 22. okt 2021, 09:48

Jakobsen skrev:
14. jul 2021, 16:03
Hanga skrev:
14. jul 2021, 15:30
Jeg tror personligt Randers har gode chancer for at gå i top6 igen. Deres koncept er fuldt indarbejdet, holdet er solidt, de har ikke mistet profiler, men derimod fået tilgang af Tibbling.
Kan godt følge dig og deler nok heller ikke folks fidus til OB.
Jeg tror dog, at Randers kan blive udfordret af europæisk gruppespil. Deres trup er ikke mega bred i det perspektiv. Derudover skal vi bare aldrig afskrive FCN med den pipiline de har fra Right to Dream.
Her 3 måneder senere med conference league godt i gang, er det ikke til at se på Randers, at de skulle være have for smal en trup. Tværtimod klarer de sig glimrende i SL (a point med os) og ligger godt til i deres conference league pulje. De ser bare rigtig solide ud og jeg må igen give stort cadeau til Thomasberg og Søren Pedersen for deres arbejde.

Især Stephen Odey ligner en fremragende spiller. Hentet på leje i Genk og han går bare direkte ind og laver 8 mål i 9 kampe. Ikke noget med at skulle spilles ind, i form eller lign. undskyldninger, som vi plejer at kaste os ud i når vores nye spillere ikke præsterer. Lyder desværre til at de kan sikre ham permanent også.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Yankee » 22. okt 2021, 11:00

Hanga skrev:
22. okt 2021, 09:48

Her 3 måneder senere med conference league godt i gang, er det ikke til at se på Randers, at de skulle være have for smal en trup. Tværtimod klarer de sig glimrende i SL (a point med os) og ligger godt til i deres conference league pulje. De ser bare rigtig solide ud og jeg må igen give stort cadeau til Thomasberg og Søren Pedersen for deres arbejde.

Især Stephen Odey ligner en fremragende spiller. Hentet på leje i Genk og han går bare direkte ind og laver 8 mål i 9 kampe. Ikke noget med at skulle spilles ind, i form eller lign. undskyldninger, som vi plejer at kaste os ud i når vores nye spillere ikke præsterer. Lyder desværre til at de kan sikre ham permanent også.
Det er vanvittigt imponerende. Og i al ubemærkethed har de jo også lavet "en AaB" og bygget en stamme af støttespillere fra egne rækker. Tobias Klysner, Simon Graves, Mikkel Kallesøe og Frederik Lauenborg præsterer alle på rigtig fint Superliga-niveau og holder også vand internationalt. Det er ikke spillere, der brænder ligaen af, men i et fast koncept er de meget solide støttespillere. Derudover har de en ekstremt spændende spiller som Filip Bundgaard på vej frem, også fra egne rækker.

Man bør også fremhæve Lasse Berg Johnsen, der lowkey har været en af de bedste midtbanespillere i ligaen i 2021. Ham havde jeg ingen idé om hvem var, da de præsenterede ham.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 22. okt 2021, 13:53

Yankee skrev:
22. okt 2021, 11:00
Hanga skrev:
22. okt 2021, 09:48

Her 3 måneder senere med conference league godt i gang, er det ikke til at se på Randers, at de skulle være have for smal en trup. Tværtimod klarer de sig glimrende i SL (a point med os) og ligger godt til i deres conference league pulje. De ser bare rigtig solide ud og jeg må igen give stort cadeau til Thomasberg og Søren Pedersen for deres arbejde.

Især Stephen Odey ligner en fremragende spiller. Hentet på leje i Genk og han går bare direkte ind og laver 8 mål i 9 kampe. Ikke noget med at skulle spilles ind, i form eller lign. undskyldninger, som vi plejer at kaste os ud i når vores nye spillere ikke præsterer. Lyder desværre til at de kan sikre ham permanent også.
Det er vanvittigt imponerende. Og i al ubemærkethed har de jo også lavet "en AaB" og bygget en stamme af støttespillere fra egne rækker. Tobias Klysner, Simon Graves, Mikkel Kallesøe og Frederik Lauenborg præsterer alle på rigtig fint Superliga-niveau og holder også vand internationalt. Det er ikke spillere, der brænder ligaen af, men i et fast koncept er de meget solide støttespillere. Derudover har de en ekstremt spændende spiller som Filip Bundgaard på vej frem, også fra egne rækker.

Man bør også fremhæve Lasse Berg Johnsen, der lowkey har været en af de bedste midtbanespillere i ligaen i 2021. Ham havde jeg ingen idé om hvem var, da de præsenterede ham.
Ja det er ikke kun det de gør, det er også måden de gør det på der imponere..Og hvis Morten Brun så lige ville se hvordan byens størrelse og opland hænger sammen med tilskuertallet, kunne vi måske slippe for hans brokkeri over det.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Julgranen » 22. okt 2021, 14:06

Yankee skrev:
22. okt 2021, 11:00
Man bør også fremhæve Lasse Berg Johnsen, der lowkey har været en af de bedste midtbanespillere i ligaen i 2021. Ham havde jeg ingen idé om hvem var, da de præsenterede ham.
Det var ham de hentede i stedet for Magnus...

Dog var Odey en lottokupon på linje med de fleste andre afrikanske angribere der bliver hentet til danske klubber efter at have fejlet på mellemstationen - så ja, set i bakspejlet fint hentet, men han havde omtrent samme CV som Dwamena Vejle hentede - ham med hjertefejlen.
Han har fin næse for mål, og kommer frem til en masse trods hans beskedne størrelse.

Sådan en spiller må vi også gerne snart prøve at ramme.

Randers skal dog have cadeau for bare at tromle videre med den samme stamme af spillere. Meget imponerende. Lad os se hvad der sker når regissøren Mistrati ryger.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. okt 2021, 14:36

Sidder og ser nedrykningsslaget i 1. division ml. AC Horsens og Lyngby BK, det er godt nok en gang jammerlig bold at overvære. Hverken Thellufsen eller Pohl skiller sig ud på nogen måde, det ligner at de er på den hylde som deres niveau berettiger til.

AC Horsens er på ingen måde savnet i suppen, for mig må de gerne gro fast i 1. division.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Jakobsen » 23. okt 2021, 23:30

Aalborg frederikshavner skrev:
23. okt 2021, 14:36
Sidder og ser nedrykningsslaget i 1. division ml. AC Horsens og Lyngby BK, det er godt nok en gang jammerlig bold at overvære. Hverken Thellufsen eller Pohl skiller sig ud på nogen måde, det ligner at de er på den hylde som deres niveau berettiger til.

AC Horsens er på ingen måde savnet i suppen, for mig må de gerne gro fast i 1. division.
Pohl er i hvert fald langt fra hans niveau. Jeg er med på, at han delte vandende da han var her, men han var hos en spiller der var involveret i rigtigt meget og kom til chancer og var konsekvent pain in the ass for de andres forsvar. Jeg tror stadig på der var meget mere i ham end hvad AaB og Pohl fik ud af det sammen.
Jeg er sikker på, at det var marginaler og forcering der gjorde at Pohl ikke for alvor blevet noget for os. Han havde rigtigt meget af det som en moderne angriber skal have, men mentalt var han ikke klar til at være den bærende angriber da Gaarde pludselig fik den ide, at vores akademi spillere fra dag et kunne blive bærende kræfter. Pohl var den eneste spiller på holdet der kom kontinuerligt til chancer og havde han i stedet været anden violin og fået lov til at vokse ved siden af en topscorer tror jeg Pohl var blevet et monster. Især når man ser på, hvordan han knoklede videre med 110% på trods af alt modgangen og han var et svært sted i livet efter hans mors død.
Når man ser på hvordan lignende angribere som Junker og Uhre er blomstret senere i deres karriere så skal vi bestemt ikke afskrive Pohl endnu. Der var en grund til at han blev solgt, blev udtaget til iigalandsholdet og at BIF eftersigende også var ude efter ham inden han blev solgt.

Mht. Thellufsen tror jeg 1. division er den endelige hylde. Jeg kunne godt lide det vi så i meget små glimt, men han var blind passager meget af tiden og må også indrømme, at jeg måbede noget da jeg så at Lyngby sågår gav ham nr. 10. Han er for langsom og kan for lidt på egen hånd.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar