Superligaen 2021/2022

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Legum Magister » 26. jul 2021, 17:04

R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 12:43
Legum Magister skrev:
25. jul 2021, 22:10
Julgranen skrev:
23. jul 2021, 13:25
Hanga skrev:
23. jul 2021, 11:14
Alligevel har du jo ikke set AaB gå ud og bruge den slags penge, hverken i sommers eller vinters.
AGF's store fordel er de 25 mio. yderligere end os de henter hos deres sponsorer som fast indtægt inden hver sæson. Det er dér vi for alvor skal tage fat de kommende år - de variable indtægter skal vi naturligvis også gå efter at øge, men det er de faste som giver grobund for at satse forud for hver sæson.
Jeg er ikke uenig. Jeg har bare ualmindeligt svært ved at se, hvordan det skal kunne ændre sig. Sponsorer og investorer synes at være villige til at komme klubben til undsætning, når det med jævne mellemrum er nødvendigt; men der synes ikke at være den store interesse for at tage de nødvendige skridt for, en gang for alle at få skabt et bæredygtigt grundlag for topfodbold i Aalborg. Resultaterne er ikke just befordrende for lysten til at smide penge efter AaB, og når Mikkel Hansen & Co. for alvor får gang i håndboldfeberen i Aalborg, bliver det nok endnu mere besværligt at tiltrække flere og mere pengestærke sponsorer/investorer.
Der er bare, for some fucked up reason, mere interesse for sponsorer og investorer i pølle-håndbold, som appellerer til det noget provinsielle, bøvede segment af befolkningen. Det er så hyggeligt og jovialt. Man fryser ikke, det regner ikke. Parkering er tæt på. Man kan lige snakke med naboen, som man i forvejen snakker med hver dag.
Dertil kommer et tophold i hockey, som også tager deres del af fokus.
Ingen af de to problemer står fx AGF med.
Noget så simpelt som det forhold, at succes avler succes, har efter min opfattelse også en vis indflydelse. Det må alt andet lige være ganske besværligt for Bælum at overbevise påholdende nordjyder om, at de skal poste flere penge i et projekt, som har været i en nedadgående spiral siden 2014/15-sæsonen. AaB har et pinligt pokalfinalenederlag som største merit siden doublen i 2014, hvilket nok ikke er specielt tillokkende for investorer/sponsorer. Samtidigt har klubbens fans i løbet af de sidste 1½ år formået at gøre sig uheldigt bemærket, hvilket nok heller ikke just er noget en potentiel investor/sponsor synes er tillokkende at blive associeret med.

Jeg er med på, at der er eksterne forhold, som andre klubber, som f.eks. AGF, ikke har at kæmpe imod; men AaB og klubbens fans må også gribe i egen barm og indse, at en del af udfordringerne med at rejse den fornødne kapital til at gøre sig gældende i toppen af Superligaen er selvskabte, hvad enten det skyldes dårlig ledelse, dårligt købmandskab , dårlige sportslige præstationer eller dårlig opførsel.

Jeg ser ikke selv håndbold; men at karakterisere de, der gør som tilhørende et særligt bøvet segment af befolkningen er "a bridge too far" særligt med den opførsel AaB's fans har fremvist i de sidste par sæsoner. Men håndboldens tiltrækning i Aalborg er vel dybest set den, at Aalborg Håndbold er vindere, og det er altid sjovere at følge vindere. At AaB så ikke er vindere, ja det er der så mange årsager til, og de fleste kan vel placeres for døren af nuværende og tidligere ledelser i klubben.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2021, 17:19

Legum Magister skrev:
26. jul 2021, 17:04
R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 12:43
Legum Magister skrev:
25. jul 2021, 22:10
Julgranen skrev:
23. jul 2021, 13:25
Hanga skrev:
23. jul 2021, 11:14
Alligevel har du jo ikke set AaB gå ud og bruge den slags penge, hverken i sommers eller vinters.
AGF's store fordel er de 25 mio. yderligere end os de henter hos deres sponsorer som fast indtægt inden hver sæson. Det er dér vi for alvor skal tage fat de kommende år - de variable indtægter skal vi naturligvis også gå efter at øge, men det er de faste som giver grobund for at satse forud for hver sæson.
Jeg er ikke uenig. Jeg har bare ualmindeligt svært ved at se, hvordan det skal kunne ændre sig. Sponsorer og investorer synes at være villige til at komme klubben til undsætning, når det med jævne mellemrum er nødvendigt; men der synes ikke at være den store interesse for at tage de nødvendige skridt for, en gang for alle at få skabt et bæredygtigt grundlag for topfodbold i Aalborg. Resultaterne er ikke just befordrende for lysten til at smide penge efter AaB, og når Mikkel Hansen & Co. for alvor får gang i håndboldfeberen i Aalborg, bliver det nok endnu mere besværligt at tiltrække flere og mere pengestærke sponsorer/investorer.
Der er bare, for some fucked up reason, mere interesse for sponsorer og investorer i pølle-håndbold, som appellerer til det noget provinsielle, bøvede segment af befolkningen. Det er så hyggeligt og jovialt. Man fryser ikke, det regner ikke. Parkering er tæt på. Man kan lige snakke med naboen, som man i forvejen snakker med hver dag.
Dertil kommer et tophold i hockey, som også tager deres del af fokus.
Ingen af de to problemer står fx AGF med.
Noget så simpelt som det forhold, at succes avler succes, har efter min opfattelse også en vis indflydelse. Det må alt andet lige være ganske besværligt for Bælum at overbevise påholdende nordjyder om, at de skal poste flere penge i et projekt, som har været i en nedadgående spiral siden 2014/15-sæsonen. AaB har et pinligt pokalfinalenederlag som største merit siden doublen i 2014, hvilket nok ikke er specielt tillokkende for investorer/sponsorer. Samtidigt har klubbens fans i løbet af de sidste 1½ år formået at gøre sig uheldigt bemærket, hvilket nok heller ikke just er noget en potentiel investor/sponsor synes er tillokkende at blive associeret med.

Jeg er med på, at der er eksterne forhold, som andre klubber, som f.eks. AGF, ikke har at kæmpe imod; men AaB og klubbens fans må også gribe i egen barm og indse, at en del af udfordringerne med at rejse den fornødne kapital til at gøre sig gældende i toppen af Superligaen er selvskabte, hvad enten det skyldes dårlig ledelse, dårligt købmandskab , dårlige sportslige præstationer eller dårlig opførsel.

Jeg ser ikke selv håndbold; men at karakterisere de, der gør som tilhørende et særligt bøvet segment af befolkningen er "a bridge too far" særligt med den opførsel AaB's fans har fremvist i de sidste par sæsoner. Men håndboldens tiltrækning i Aalborg er vel dybest set den, at Aalborg Håndbold er vindere, og det er altid sjovere at følge vindere. At AaB så ikke er vindere, ja det er der så mange årsager til, og de fleste kan vel placeres for døren af nuværende og tidligere ledelser i klubben.
Det var ikke møntet på den enkelte, men mere den kultur, der omgærder håndbolden. Det finder jeg bøvet.

Jeg tænker i øvrigt ikke, at sponsorer går frygtelig meget op i fans' adfærd. Mig bekendt har BIF ikke haft svært ved at tiltrække sponsorer. Ej heller ikke FCK for den sags skyld. AGF har heller ikke just den flotteste track record for fan-adfærd.

Den med succes, der avler succes, køber jeg til gengæld 100% ind på. Og det er jo også derfor, at mange af os fans mener, at det nærmest var et svigt ikke at bygge videre på AaB's mest succesfulde sæson nogensinde, 2014. I stedet valgte man helt radikalt at årelade holdet totalt og i stedet fylde op med middelmådige, nordjyske knejter. Og derfor står vi nu her i dag.
Ædruelighedens stemme

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Legum Magister » 27. jul 2021, 21:59

R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 17:19
Jeg tænker i øvrigt ikke, at sponsorer går frygtelig meget op i fans' adfærd. Mig bekendt har BIF ikke haft svært ved at tiltrække sponsorer. Ej heller ikke FCK for den sags skyld. AGF har heller ikke just den flotteste track record for fan-adfærd.
Det tror jeg afhænger meget af den enkelte potentielle sponsor/investor og ligeledes meget af, hvilket brand den pågældende klub har i forvejen. Når BIF, FCK og AGF ikke har svært ved at tiltrække investorer/sponsorer, hænger det givetvis også sammen med den eksponering, som de tre klubber tiltrækker pr. automatik. Hvis man påtænker at hælde penge i AGF ved man fra start, at der følger spaltevis af omtale af klubben med hver evigt eneste dag i Aarhus Stifttidende og at de landsdækkende medier også gerne beskæftiger sig med klubben. Medieinteressen er endnu mere udtalt i BIF og FCK, og mængden af eksponering kan givetvis opveje den del, der måtte være forbundet med negativ vinkling. I AaB forholder det sig anderledes. Nordjyske bringer ganske vist ugenligt historier om klubben; men der kan snildt gå uger uden anden omtale af AaB i de landsdækkende medier; end en kælderkold rapportering fra den seneste fadæse på grønsværen. Negativt vinklede artikler vil derfor fylde mere rent forholdsmæssigt, hvilket selvklart betyder noget for de, der måtte påtænke at hælde penge i klubben. Og så må man nok også indstille sig på, at vi lever i shitstormens tidsalder, og ingen virksomhed har nogen interesse i at blive forbundet med forhold, der kan afstedkomme (berettiget eller uberettiget) SoMe-forargelse.

Men uanset hvad grunden eller grundene end måtte være, så kan det i hvert fald konstateres, at AaB ikke har kunnet tiltrække sponsormidler på samme niveau som AGF, og fsva. en investor, ja så er det vel fortsat den gamle sang om en forstokket amatørafdeling, der ikke vil afgive magt, der for alvor afholder AaB fra at blive attraktive på den front.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Yankee » 28. jul 2021, 17:43

Legum Magister skrev:
27. jul 2021, 21:59
Men uanset hvad grunden eller grundene end måtte være, så kan det i hvert fald konstateres, at AaB ikke har kunnet tiltrække sponsormidler på samme niveau som AGF, og fsva. en investor, ja så er det vel fortsat den gamle sang om en forstokket amatørafdeling, der ikke vil afgive magt, der for alvor afholder AaB fra at blive attraktive på den front.
Du lever i 1990'erne. AaB er for længst solgt videre til investorer, der ejer klubben. Amatørafdelingen kan ikke stå i vejen for et salg til hvem end ejerkredsen nu kunne finde på at sælge til.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Legum Magister » 28. jul 2021, 17:59

Yankee skrev:
28. jul 2021, 17:43
Legum Magister skrev:
27. jul 2021, 21:59
Men uanset hvad grunden eller grundene end måtte være, så kan det i hvert fald konstateres, at AaB ikke har kunnet tiltrække sponsormidler på samme niveau som AGF, og fsva. en investor, ja så er det vel fortsat den gamle sang om en forstokket amatørafdeling, der ikke vil afgive magt, der for alvor afholder AaB fra at blive attraktive på den front.
Du lever i 1990'erne. AaB er for længst solgt videre til investorer, der ejer klubben. Amatørafdelingen kan ikke stå i vejen for et salg til hvem end ejerkredsen nu kunne finde på at sælge til.
Jeg håber, at du har ret; men mener nu, at et salg af bestemmende ejerandel i henhold til vedtægterne kræver tiltræden fra de to bestyrelsesmedlemmer, som AaB af 1885 har ret til at udpege. På den måde kan mindre ejerandele frit skifte hænder; men hvis man ved en overdragelse rammer grænsen på 25%, som defineret i Selskabsloven som værende en bestemmende (reel) ejerandel, så kræver det moderklubbens accept via deres medlemmer i bestyrelsen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Yankee » 28. jul 2021, 21:33

Legum Magister skrev:
28. jul 2021, 17:59

Jeg håber, at du har ret; men mener nu, at et salg af bestemmende ejerandel i henhold til vedtægterne kræver tiltræden fra de to bestyrelsesmedlemmer, som AaB af 1885 har ret til at udpege. På den måde kan mindre ejerandele frit skifte hænder; men hvis man ved en overdragelse rammer grænsen på 25%, som defineret i Selskabsloven som værende en bestemmende (reel) ejerandel, så kræver det moderklubbens accept via deres medlemmer i bestyrelsen.
Aktierne handles jo frit på fondsbørsen, så det er vel kun ved udstedelse af nye aktier. Hvis Cubic-folkene vil sælge deres aktier kan 1885 ikke gøre noget ved det. Og selv hvis de kunne, kan jeg slet ikke forestille mig at de skulle stå i vejen eller være "forstokkede". Det har de ikke været ved tidligere frasalg af ejerandele og en samlet bestyrelse har jo meldt ud at man er åben for nye investorer.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Fromthecradle » 28. jul 2021, 21:50

Yankee skrev:
28. jul 2021, 21:33
Legum Magister skrev:
28. jul 2021, 17:59

Jeg håber, at du har ret; men mener nu, at et salg af bestemmende ejerandel i henhold til vedtægterne kræver tiltræden fra de to bestyrelsesmedlemmer, som AaB af 1885 har ret til at udpege. På den måde kan mindre ejerandele frit skifte hænder; men hvis man ved en overdragelse rammer grænsen på 25%, som defineret i Selskabsloven som værende en bestemmende (reel) ejerandel, så kræver det moderklubbens accept via deres medlemmer i bestyrelsen.
Aktierne handles jo frit på fondsbørsen, så det er vel kun ved udstedelse af nye aktier. Hvis Cubic-folkene vil sælge deres aktier kan 1885 ikke gøre noget ved det. Og selv hvis de kunne, kan jeg slet ikke forestille mig at de skulle stå i vejen eller være "forstokkede". Det har de ikke været ved tidligere frasalg af ejerandele og en samlet bestyrelse har jo meldt ud at man er åben for nye investorer.
Der er ikke sådanne begrænsninger i vedtægterne for AaB A/S.
You pay for this?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Fromthecradle » 6. aug 2021, 21:21

Ser lidt FCM - Vejle. Redder er en god dommer, det er vildt så meget han løber - han er vist mere fit end spillerne. Og temmelig konsekvent med en god linie. Han kan forhåbentligt nå langt på den internationale scene.
You pay for this?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Jakobsen » 7. aug 2021, 22:35

Fromthecradle skrev:
6. aug 2021, 21:21
Ser lidt FCM - Vejle. Redder er en god dommer, det er vildt så meget han løber - han er vist mere fit end spillerne. Og temmelig konsekvent med en god linie. Han kan forhåbentligt nå langt på den internationale scene.
Den eneste svaghed ved (For)redder er, at det er ret åbenlyst at han er bange for at blive skudt i skoene at blive dømt til AaBs side i de kampe, hvor han dømmer AaB. Når han går rundt med den frygt burde han bare frasige sig at dømme AaB.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af R Rosenberg » 10. aug 2021, 14:19

Jakobsen skrev:
7. aug 2021, 22:35
Fromthecradle skrev:
6. aug 2021, 21:21
Ser lidt FCM - Vejle. Redder er en god dommer, det er vildt så meget han løber - han er vist mere fit end spillerne. Og temmelig konsekvent med en god linie. Han kan forhåbentligt nå langt på den internationale scene.
Den eneste svaghed ved (For)redder er, at det er ret åbenlyst at han er bange for at blive skudt i skoene at blive dømt til AaBs side i de kampe, hvor han dømmer AaB. Når han går rundt med den frygt burde han bare frasige sig at dømme AaB.
Var det ikke Claus Bo, der af princip ikke dømte OB?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Jakobsen » 10. aug 2021, 16:35

R Rosenberg skrev:
10. aug 2021, 14:19
Jakobsen skrev:
7. aug 2021, 22:35
Fromthecradle skrev:
6. aug 2021, 21:21
Ser lidt FCM - Vejle. Redder er en god dommer, det er vildt så meget han løber - han er vist mere fit end spillerne. Og temmelig konsekvent med en god linie. Han kan forhåbentligt nå langt på den internationale scene.
Den eneste svaghed ved (For)redder er, at det er ret åbenlyst at han er bange for at blive skudt i skoene at blive dømt til AaBs side i de kampe, hvor han dømmer AaB. Når han går rundt med den frygt burde han bare frasige sig at dømme AaB.
Var det ikke Claus Bo, der af princip ikke dømte OB?
Jo det mener jeg det er noget om.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13699
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Funky » 10. aug 2021, 21:42

Randers har forstærket sig med Jakob Ankersen, som nu også er blevet fritstillet i Esbjerg. Horribelt hvad der foregår i Esbjerg, og puha, Randers skal man vist tage seriøst.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Legum Magister » 10. aug 2021, 23:44

Funky skrev:
10. aug 2021, 21:42
Randers har forstærket sig med Jakob Ankersen, som nu også er blevet fritstillet i Esbjerg. Horribelt hvad der foregår i Esbjerg, og puha, Randers skal man vist tage seriøst.
Ja, spørgsmålet er, om holdet kan magte at holde fysisk og mentalt fokus, når de for første gang i klubbens historie skal spille europæisk gruppespil. Det kan godt koste dem en del point hen over efteråret (kan man da håbe... :P ).

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af R Rosenberg » 11. aug 2021, 00:09

Funky skrev:
10. aug 2021, 21:42
Randers har forstærket sig med Jakob Ankersen, som nu også er blevet fritstillet i Esbjerg. Horribelt hvad der foregår i Esbjerg, og puha, Randers skal man vist tage seriøst.
Skal vi nu ikke lige...? Jovist, Randers har uppet deres game, men specifikt Ankersen - en relativt ringe og over-the-hill-spiller, som ikke kunne komme på hold i Århus og derfor rykkede til 1. division - er vist ikke just dét, der skal gøre Randers til noget, der skræmmer.

Lad mig sige det på en anden måde: Jeg (og formodentlig mange flere) var blevet dybt indebrændte på Inge, hvis han havde hentet Ankersen som et scoop.
Der ville nok blive talt om både tjære, fjer, hjul, stejle, bastonade, gabestok, offentlig prygling, spansk støvle, blodørn, tommelskrue, parilla, træhest og meget mere på aalborgensiske vinstuer, kirkebænke og parker.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af BoT » 12. aug 2021, 14:27

R Rosenberg skrev:
11. aug 2021, 00:09
Lad mig sige det på en anden måde: Jeg (og formodentlig mange flere) var blevet dybt indebrændte på Inge, hvis han havde hentet Ankersen som et scoop.
Der ville nok blive talt om både tjære, fjer, hjul, stejle, bastonade, gabestok, offentlig prygling, spansk støvle, blodørn, tommelskrue, parilla, træhest og meget mere på aalborgensiske vinstuer, kirkebænke og parker.
For ikke at tale om, AT HAN VILLE VÆRE BLEVET SKÆLDT UD PÅ DEBATSIDEN!!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2021, 15:32

R Rosenberg skrev:
11. aug 2021, 00:09
Funky skrev:
10. aug 2021, 21:42
Randers har forstærket sig med Jakob Ankersen, som nu også er blevet fritstillet i Esbjerg. Horribelt hvad der foregår i Esbjerg, og puha, Randers skal man vist tage seriøst.
Skal vi nu ikke lige...? Jovist, Randers har uppet deres game, men specifikt Ankersen - en relativt ringe og over-the-hill-spiller, som ikke kunne komme på hold i Århus og derfor rykkede til 1. division - er vist ikke just dét, der skal gøre Randers til noget, der skræmmer.

Lad mig sige det på en anden måde: Jeg (og formodentlig mange flere) var blevet dybt indebrændte på Inge, hvis han havde hentet Ankersen som et scoop.
Der ville nok blive talt om både tjære, fjer, hjul, stejle, bastonade, gabestok, offentlig prygling, spansk støvle, blodørn, tommelskrue, parilla, træhest og meget mere på aalborgensiske vinstuer, kirkebænke og parker.
Ja, jeg bryder mig heller ikke meget om Ankersen. Kan heller ikke se han spiller en plads hvor han kunne forstærke holdet væsentligt. Det sagt kunne han udmærket få succes i Randers.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2021, 21:25

Hvis rygterne om, at SønderjyskE henter ungarske Janos Hahn, så kvalitetsstempler det også lidt ligaen.

Så har ligaen til denne sæson hentet sidste sæsons topscorer i Slovakiet, Serbien og Ungarn. Og vinduet er ikke en gang lukket endnu.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Elvis lever » 13. aug 2021, 09:05

FlæskeFrank skrev:
12. aug 2021, 21:25
Hvis rygterne om, at SønderjyskE henter ungarske Janos Hahn, så kvalitetsstempler det også lidt ligaen.

Så har ligaen til denne sæson hentet sidste sæsons topscorer i Slovakiet, Serbien og Ungarn. Og vinduet er ikke en gang lukket endnu.
Tja, for mig minder det mere om en stille død for den danske liga. Bevares, den enkelte spiller kan selvfølgelig være udemærket, men Slovakiet ligger 1 plads foran Liechtenstein, Ungarn ligger 5 pladser foran Liechtenstein, mens Serbien ligger et par pladser under Danmark på UEFAs lande klubkofficient liste. Det minder mere om afvikling end udvikling.
https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2021
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Yankee » 13. aug 2021, 09:18

Elvis lever skrev:
13. aug 2021, 09:05
FlæskeFrank skrev:
12. aug 2021, 21:25
Hvis rygterne om, at SønderjyskE henter ungarske Janos Hahn, så kvalitetsstempler det også lidt ligaen.

Så har ligaen til denne sæson hentet sidste sæsons topscorer i Slovakiet, Serbien og Ungarn. Og vinduet er ikke en gang lukket endnu.
Tja, for mig minder det mere om en stille død for den danske liga. Bevares, den enkelte spiller kan selvfølgelig være udemærket, men Slovakiet ligger 1 plads foran Liechtenstein, Ungarn ligger 5 pladser foran Liechtenstein, mens Serbien ligger et par pladser under Danmark på UEFAs lande klubkofficient liste. Det minder mere om afvikling end udvikling.
https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2021
Altså den danske liga, der ligger til at få 4 hold i gruppespil her i efteråret?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4748
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Maglau » 14. aug 2021, 10:35

Elvis lever skrev:
13. aug 2021, 09:05
FlæskeFrank skrev:
12. aug 2021, 21:25
Hvis rygterne om, at SønderjyskE henter ungarske Janos Hahn, så kvalitetsstempler det også lidt ligaen.

Så har ligaen til denne sæson hentet sidste sæsons topscorer i Slovakiet, Serbien og Ungarn. Og vinduet er ikke en gang lukket endnu.
Tja, for mig minder det mere om en stille død for den danske liga. Bevares, den enkelte spiller kan selvfølgelig være udemærket, men Slovakiet ligger 1 plads foran Liechtenstein, Ungarn ligger 5 pladser foran Liechtenstein, mens Serbien ligger et par pladser under Danmark på UEFAs lande klubkofficient liste. Det minder mere om afvikling end udvikling.
https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2021
Så når klubber i Holland Spanien Italien og Tyskland køber superliga topscorer så er det afvikling af deres ligaer.
Jeg forventer dermed en snarlig afvikling af PL da de ofte køber topscorerne i lavere ligaer. Bla den belgiske - ærgerligt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar