Superligaen 2021/2022

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4758
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Maglau » 17. jul 2021, 21:13

Mit bud
1 FCK - de viste takter allerede sidst sæson under Thorup
2 AGF - fortsætter fremgangen
3 Fcm - budgettet slår igennem
4 Randers - godt spillekoncept og træner
5 Bif - mistet profiler og skal bygge op igen
6 FCN - talent talent talent
7 Viborg - bliver den store overraskelse
8 Ob - leverpostej
9 Vejle - var på rette vej sidste sæson og tror deres træner kan noget.
10 Sønderjyske - fortsætter nedturen men har budgettet til et par vinter signings der kan redde dem.
11 AaB - vi er ikke bedre og med dårligere trup end sidste sæson kan cifuentes hårde kamp og indsats ikke redde os.
12 Silkeborg - fordi de altid rykker ned
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 17. jul 2021, 22:26

FCN bliver sæsonens overraskelse og FCM bliver sæsonens skuffelse - i hvert fald i ligaen. Randers får en hård sæson med garanteret gruppespil, men jeg tror ikke de kommer i nedrykningsfare. Brøndby har også europæisk, og jeg tror ikke på FCM med Bo Hansen ved roret.
Jeg tror stillingen efter grundspillet bliver følgende

FCK
FCN
AGF
FCM
AaB
Brøndby
-----------
OB
Randers
Viborg
Vejle
Silkeborg
Sønderjyske

Sønderjyske tror jeg ikke meget på og det virker til at være et voldsomt kaos for tiden. Et par dårlige resultater og jeg synes det ser svært ud for dem., Viborg tror jeg i første omgang mere på end Silkeborg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Legum Magister » 17. jul 2021, 22:40

Maglau skrev:
17. jul 2021, 21:13
Mit bud
1 FCK - de viste takter allerede sidst sæson under Thorup
2 AGF - fortsætter fremgangen
3 Fcm - budgettet slår igennem
4 Randers - godt spillekoncept og træner
5 Bif - mistet profiler og skal bygge op igen
6 FCN - talent talent talent
7 Viborg - bliver den store overraskelse
8 Ob - leverpostej
9 Vejle - var på rette vej sidste sæson og tror deres træner kan noget.
10 Sønderjyske - fortsætter nedturen men har budgettet til et par vinter signings der kan redde dem.
11 AaB - vi er ikke bedre og med dårligere trup end sidste sæson kan cifuentes hårde kamp og indsats ikke redde os.
12 Silkeborg - fordi de altid rykker ned
Jeg tror, at det bliver en meget uforudsigelig og tæt superliga, hvor klubber som BIF og RFC (og muligvis AGF) skal bruge tid, kræfter og fokus på europæisk gruppespil, hvilket deres spillere ikke er vant til. FCK har oprustet, mens FCM angiveligt er ved at sælge spillere for en kvart milliard, hvilket må give mulighed for massive indkøb i vintervinduet, såfremt det er nødvendigt. FCN har solgt Kamaldeen, og spørgsmålet er som altid, om de igen kan sætte et slagkraftigt hold sammen af unge talenter. SJE lader til at udvikle sig til lidt af et galehus, hvilket kan gå ud over resultaterne på banen. OB har i Alm fået en træner, der tilsyneladende vil have holdet til at være spilstyrende. VB skilte sig af med en meget dygtig træner og har i stedet fået et stort (og i hvert fald hypet) trænertalent. VFF lader ved første øjekast til at være en historisk stærk oprykker, mens SIF har solgt Mattsson, og dermed alene har deres plastikhjemmebane at sætte deres lid til i forhold til overlevelse. Og så har vi AaB, der måske, måske ikke kan få omsat Cifuentes ideer til spil på banen. Mit forsigtige bud ser derfor således ud:

FCK har jeg som nr. 1
FCM har jeg som nr. 2-3
BIF har jeg som nr. 2-5
AGF har jeg som nr. 3-8
AaB har jeg som nr. 4-9
RFC har jeg som nr. 4-9
FCN har jeg som nr. 4-9
OB har jeg som nr. 6-10
Viborg har jeg som nr. 7-10
Vejle har jeg som nr. 9-11
Sønderjyske har jeg som nr. 9-11
SIF har jeg som nr. 12
FisenMathisen skrev:
17. jul 2021, 13:04

Anders Hagelskjaer (Skive)
Hentede AaB ikke Hagelskjaer i Silkeborg på en fri transfer?

Indlæg rettet, da jeg blev opmærksom på, at jeg åbenbart ikke kan tælle. :D

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Spritten » 17. jul 2021, 22:45

Mit bud

1. AaB - Fordi det er verdens fedeste klub, Makaric bomber 25 mål ind igen og Nordens Paris går amok i jubelrus.
2. Silkeborg - Overrasker alt og alle med deres Kent Nielsen-bold.
3. Randers - Hestene fra Randers spiller sig stabilt til bronzen.
4. Viborg - Sebastian Grønning bomber de grønne fra Viborg ind i top 4.
5. FC Nordsjælland - Med en gennemsnitsalder på 16,5 år spiller den tilskuerløse klub sig igen i top 6.
6. FCK - Klubben jubler over at have spillet sig i top 6 på sidste grundspilsdag.
7. OB - Enig i ovenstående, leverpostejen misser endnu engang top 6 og Thorborg fyrer træneren.
8. Brøndby - Klubben fra vestegnen klarer ikke at spille to turneringer samtidigt og fejler, fansene er rystet og søger førtidspension grundet PTSD.
9. Vejle - Klubben overlever endnu en sæson i superligaen og bliver det nye sønderjyske.
10. Sønderjyske - På vej mod afgrunden, overlever lige knapt denne sæson og rykker ned i næste.
11. FCM - Rykker endeligt ned i 1. division, Bo fejler eklatant, og klubben hører nu hjemme hvor den skal.
12. ÅGF - Århus går i selvsving over endnu en nedrykning, hvilken præstation og så hele fjerde gang, det må fejres.

God sæson til alle.

Forza de røde.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af le Cid » 18. jul 2021, 19:59

jonas386 skrev:
17. jul 2021, 22:26
FCM med Bo Hansen ved roret.
Henriksen
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2021, 20:04

le Cid skrev:
18. jul 2021, 19:59
jonas386 skrev:
17. jul 2021, 22:26
FCM med Bo Hansen ved roret.
Henriksen
Selvfølgelig
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Lyfe » 18. jul 2021, 21:03

Bemærkelsesværdigt er faktisk at alle udehold har fået point i de første 5 kampe. Da vi efter conora åbningen fik fans på stadion igen virkede det som et stort boost for hjemmeholdene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Himmerland » 22. jul 2021, 09:35

Godt denne klov ikke er vores problem 🤮 https://twitter.com/medyaatistics/statu ... 82688?s=21

Rygterne vil sige at Tyrkerne kun har en aftale med Haji og ikke SDJ,

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Hanga » 23. jul 2021, 09:42

AGF smider 11 mio. kr. for en venstreback... i samme vindue hvor de allerede har brugt 1 mio. euro på den polske angriber.

Man må bare sige at det er blevet tydeliggjort for enhver, at de er trukket helt fra os på økonomien. Totalt utopi at AaB skulle kunne bruge i nærheden af de penge, især når man tænker på, at de ikke rigtig har lavet store salg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Julgranen » 23. jul 2021, 10:00

Hanga skrev:
23. jul 2021, 09:42
AGF smider 11 mio. kr. for en venstreback... i samme vindue hvor de allerede har brugt 1 mio. euro på den polske angriber.

Man må bare sige at det er blevet tydeliggjort for enhver, at de er trukket helt fra os på økonomien. Totalt utopi at AaB skulle kunne bruge i nærheden af de penge, især når man tænker på, at de ikke rigtig har lavet store salg.
Aaaarh. De tjente jo altså mange penge på Bundu, som de ikke var i nærheden af at have brugt, samtidig som de har haft udløb på et par tunge lejeaftaler. Højer-salget indbragte dem også en del.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Hanga » 23. jul 2021, 10:12

Julgranen skrev:
23. jul 2021, 10:00
Hanga skrev:
23. jul 2021, 09:42
AGF smider 11 mio. kr. for en venstreback... i samme vindue hvor de allerede har brugt 1 mio. euro på den polske angriber.

Man må bare sige at det er blevet tydeliggjort for enhver, at de er trukket helt fra os på økonomien. Totalt utopi at AaB skulle kunne bruge i nærheden af de penge, især når man tænker på, at de ikke rigtig har lavet store salg.
Aaaarh. De tjente jo altså mange penge på Bundu, som de ikke var i nærheden af at have brugt, samtidig som de har haft udløb på et par tunge lejeaftaler. Højer-salget indbragte dem også en del.
De to har tilsammen indbragt ca. 20 mio. kr., dvs. tæt på det samme som de nu også har brugt på 2 spillere i ren transfersum. Vi ville aldrig kunne gøre det samme. Sidste sommer betalte de os også 6-8 mio. kr. for Olsen.

Når AaB flotter sig på en transfer er det max. 5 mio kr., og det hører til sjældenhederne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Julgranen » 23. jul 2021, 10:53

Hanga skrev:
23. jul 2021, 10:12
De to har tilsammen indbragt ca. 20 mio. kr.
Bundu indbragte AGF, alene minus klausuler, 21 mio. så det passer ikke helt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Hanga » 23. jul 2021, 10:56

Julgranen skrev:
23. jul 2021, 10:53
Hanga skrev:
23. jul 2021, 10:12
De to har tilsammen indbragt ca. 20 mio. kr.
Bundu indbragte AGF, alene minus klausuler, 21 mio. så det passer ikke helt.
Jeg googlede det til 17 mio. kr. men fair nok, det ændrer alligevel ikke pointen. Om vi så lavede et nyt Bassogog salg i morgen, så gik vi ikke ud og brugte 20 mio. kr. på 2 spillere i ren transfersum.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Julgranen » 23. jul 2021, 11:01

Hanga skrev:
23. jul 2021, 10:56
Jeg googlede det til 17 mio. kr. men fair nok, det ændrer alligevel ikke pointen. Om vi så lavede et nyt Bassogog salg i morgen, så gik vi ikke ud og brugte 20 mio. kr. på 2 spillere i ren transfersum.
AGF bruger samlet 18,5 på de to nyerhvervelser.
AaB brugte ikke meget mindre end det på Flores og Safranko, for nu bare at tage et eksempel. Flores kostede os i omegnen af 8 mio. i alt, hvis man medtager de penge det kostede os at købe de sidste procent af ham fri af peruvianerne, inden salget til Mexico,og Safranko kostede godt og vel lige så meget som Kurminowski, såvidt vides, hvis man nærstuderer regnskaberne.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Hanga » 23. jul 2021, 11:14

Julgranen skrev:
23. jul 2021, 11:01
Hanga skrev:
23. jul 2021, 10:56
Jeg googlede det til 17 mio. kr. men fair nok, det ændrer alligevel ikke pointen. Om vi så lavede et nyt Bassogog salg i morgen, så gik vi ikke ud og brugte 20 mio. kr. på 2 spillere i ren transfersum.
AGF bruger samlet 18,5 på de to nyerhvervelser.
AaB brugte ikke meget mindre end det på Flores og Safranko, for nu bare at tage et eksempel. Flores kostede os i omegnen af 8 mio. i alt, hvis man medtager de penge det kostede os at købe de sidste procent af ham fri af peruvianerne, inden salget til Mexico,og Safranko kostede godt og vel lige så meget som Kurminowski, såvidt vides, hvis man nærstuderer regnskaberne.
Jeg vil stille mig tvivlende om tal der holder, jeg tror du overdriver det... Men uanset, så er vi flere år tilbage her hvor AaB brugte flere penge. Vi er ikke der nu. Hvis AaB solgte Ross i morgen for 20 mio. kr. ville du ikke se Inge kaste om sig med penge på den måde. AGF solgte Bundu få måneder efter vi fik samme penge for Kauf. Ligeledes solgte vi Abildgaard i juni 20 for op mod 15 mio kr. Dvs. ca. 35 mio. kr. indbragt på de to. Alligevel har du jo ikke set AaB gå ud og bruge den slags penge, hverken i sommers eller vinters.

EOD fra min side så tråden ikke afspores :)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Julgranen » 23. jul 2021, 13:25

Hanga skrev:
23. jul 2021, 11:14
Alligevel har du jo ikke set AaB gå ud og bruge den slags penge, hverken i sommers eller vinters.
AGF's store fordel er de 25 mio. yderligere end os de henter hos deres sponsorer som fast indtægt inden hver sæson. Det er dér vi for alvor skal tage fat de kommende år - de variable indtægter skal vi naturligvis også gå efter at øge, men det er de faste som giver grobund for at satse forud for hver sæson.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Legum Magister » 25. jul 2021, 22:10

Julgranen skrev:
23. jul 2021, 13:25
Hanga skrev:
23. jul 2021, 11:14
Alligevel har du jo ikke set AaB gå ud og bruge den slags penge, hverken i sommers eller vinters.
AGF's store fordel er de 25 mio. yderligere end os de henter hos deres sponsorer som fast indtægt inden hver sæson. Det er dér vi for alvor skal tage fat de kommende år - de variable indtægter skal vi naturligvis også gå efter at øge, men det er de faste som giver grobund for at satse forud for hver sæson.
Jeg er ikke uenig. Jeg har bare ualmindeligt svært ved at se, hvordan det skal kunne ændre sig. Sponsorer og investorer synes at være villige til at komme klubben til undsætning, når det med jævne mellemrum er nødvendigt; men der synes ikke at være den store interesse for at tage de nødvendige skridt for, en gang for alle at få skabt et bæredygtigt grundlag for topfodbold i Aalborg. Resultaterne er ikke just befordrende for lysten til at smide penge efter AaB, og når Mikkel Hansen & Co. for alvor får gang i håndboldfeberen i Aalborg, bliver det nok endnu mere besværligt at tiltrække flere og mere pengestærke sponsorer/investorer.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Julgranen » 25. jul 2021, 22:26

Legum Magister skrev:
25. jul 2021, 22:10
Jeg er ikke uenig. Jeg har bare ualmindeligt svært ved at se, hvordan det skal kunne ændre sig.
Jeg har ikke indsigt nok til at vide hvilke overlap der er i sponsormiljøet omkring fodbold, hockey og håndbold i Aalborg. Men jeg ved at enkelte af dem der lægger mange penge i de andre sportsgrene ingen interesse har i at lægge mange penge i fodbold.
Der skal simpelthen for mange penge til at gøre en forskel - og der er nordjyder nærige købmænd.

Så selvfølgelig er det svært uden en guldkalv, som f.eks. Papirfabrikken i Silkeborg.

Men man sælger ikke en vare uden ambitioner - uden at der behøver gå “Nordic Gateway To Europe” i den.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af Legum Magister » 25. jul 2021, 23:48

Julgranen skrev:
25. jul 2021, 22:26
Legum Magister skrev:
25. jul 2021, 22:10
Jeg er ikke uenig. Jeg har bare ualmindeligt svært ved at se, hvordan det skal kunne ændre sig.
Jeg har ikke indsigt nok til at vide hvilke overlap der er i sponsormiljøet omkring fodbold, hockey og håndbold i Aalborg. Men jeg ved at enkelte af dem der lægger mange penge i de andre sportsgrene ingen interesse har i at lægge mange penge i fodbold.
Der skal simpelthen for mange penge til at gøre en forskel - og der er nordjyder nærige købmænd.

Så selvfølgelig er det svært uden en guldkalv, som f.eks. Papirfabrikken i Silkeborg.

Men man sælger ikke en vare uden ambitioner - uden at der behøver gå “Nordic Gateway To Europe” i den.
Igen er jeg enig.

Nordjyder er svære at hive penge ud af, og der mangler en åbenlys kandidat til at påtage sig rollen som storsponsor/investor/mæcen. Ambitioner er naturligvis gode at have; men i første omgang tror jeg, at klubben er nødt til at vise sig i stand til at levere sportslige resultater, for at kunne tiltrække den type sponsorer/investorer, som vil kunne gøre en forskel uden samtidigt at ville reducere klubben til en farmerklub for udenlandske klubber i deres portefølje.

Så AaB er nødt til at være dygtige og heldige i forhold til, hvordan de bruger de begrænsede midler, de har til rådighed. Så de kan få sat et hold sammen, der ikke igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen skal være en ligegyldig parantes i Superligaen. Holdet har intet præsteret siden 2014, udover at gøre sig selv godt og grundigt til grin ved at formå at tabe en pokalfinale til SønderjyskE, en bedrift som ikke blot var pinlig; men som sandsynligvis også var medvirkende til at skaffe SønderjyskE dere udenlandske investor.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2021, 12:43

Legum Magister skrev:
25. jul 2021, 22:10
Julgranen skrev:
23. jul 2021, 13:25
Hanga skrev:
23. jul 2021, 11:14
Alligevel har du jo ikke set AaB gå ud og bruge den slags penge, hverken i sommers eller vinters.
AGF's store fordel er de 25 mio. yderligere end os de henter hos deres sponsorer som fast indtægt inden hver sæson. Det er dér vi for alvor skal tage fat de kommende år - de variable indtægter skal vi naturligvis også gå efter at øge, men det er de faste som giver grobund for at satse forud for hver sæson.
Jeg er ikke uenig. Jeg har bare ualmindeligt svært ved at se, hvordan det skal kunne ændre sig. Sponsorer og investorer synes at være villige til at komme klubben til undsætning, når det med jævne mellemrum er nødvendigt; men der synes ikke at være den store interesse for at tage de nødvendige skridt for, en gang for alle at få skabt et bæredygtigt grundlag for topfodbold i Aalborg. Resultaterne er ikke just befordrende for lysten til at smide penge efter AaB, og når Mikkel Hansen & Co. for alvor får gang i håndboldfeberen i Aalborg, bliver det nok endnu mere besværligt at tiltrække flere og mere pengestærke sponsorer/investorer.
Der er bare, for some fucked up reason, mere interesse for sponsorer og investorer i pølle-håndbold, som appellerer til det noget provinsielle, bøvede segment af befolkningen. Det er så hyggeligt og jovialt. Man fryser ikke, det regner ikke. Parkering er tæt på. Man kan lige snakke med naboen, som man i forvejen snakker med hver dag.
Dertil kommer et tophold i hockey, som også tager deres del af fokus.
Ingen af de to problemer står fx AGF med.
Ædruelighedens stemme

Besvar