Superligaen 22/23
Re: Superligaen 22/23
Hold op hvor bliver OB røvrendt af dommeren i Parken lige nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Så er det OBs tur til at komme en tur i Parken... Efter 65 minutter 2 røde kort med efterfølgende karantæner, det er ikke helt tosset 

-
- Allstar
- Favoritspiller: Johansson
- Brodernumsi
- Allstar
- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
OB bliver godt nok manhandled, som var de United.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
9 mod 12 og en Lerager som vanen tro får lov til alt…ja, det er fint for os, men men kan også godt sidde og blive lidt harm. Flere cypriotiske dommere, tak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Ja 3 fra deres startopstilling i sidste runde med karantæne til kampen mod os.. det må være en svækkelse!Aalborg frederikshavner skrev:Plus Minteh der også er i karantæne, vi får mange gaver i tiden men nu er det op til os selv at udnytte det
Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
-
- Drenge
Foråret bliver giftigt for OB hvis AaB kommer igang. Med en sejr i morgen kan vi trække dem ned i dyndet i næste runde.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.
Røvrendt ligefrem? Jeg medgiver, at det var et halvtyndt gult kort, der blev givet ved udvisningen ved stillingen 5-0, men ellers må man jo sige, at der var klasser til forskel på FCK og OB. Det var ikke dommerens skyld.
Efter min overbevisning, er der slet ikke straffe i situationen, hvor Adelgaard får rødt kort. Han glider, og når han falder på den måde er det naturligt at strække armen som han gør.
Reglen blev netop indskærpet(for et par år siden?), for at spiller der fx lavede glidende taklinger ikke blev straffe for at blive ramt på støttearmen.
Når dommeren, som her, vælger at fløjte straffe, er det røde kort dog helt efter bogen.
Men han støtter netop ikke på sin hånd/arm..Sønderhof skrev: ↑5. mar 2023, 22:15Efter min overbevisning, er der slet ikke straffe i situationen, hvor Adelgaard får rødt kort. Han glider, og når han falder på den måde er det naturligt at strække armen som han gør.
Reglen blev netop indskærpet(for et par år siden?), for at spiller der fx lavede glidende taklinger ikke blev straffe for at blive ramt på støttearmen.
Når dommeren, som her, vælger at fløjte straffe, er det røde kort dog helt efter bogen.
Armen giver ham ikke støtte, men gør ham unaturligt bred..
"Synd" men klart straffespark..
Og når der dømmes straffe, ja så er der ikke noget at gøre ang rødt (som du også skriver..)
Men latterlig regel/fortolkning af reglerne. Der er jo ingen intention i det der. Fordelen er selvfølgelig, at det er fuldstændigt sort/hvidt at brug af hånd er forbudt, men det her med at en spiller kan blive ramt på hånden og der så er straffe er altså latterligt. Straf det når nogne bevidst bruger hånden og forsøger at snyde.Dalbjerg skrev: ↑5. mar 2023, 23:26Men han støtter netop ikke på sin hånd/arm..Sønderhof skrev: ↑5. mar 2023, 22:15Efter min overbevisning, er der slet ikke straffe i situationen, hvor Adelgaard får rødt kort. Han glider, og når han falder på den måde er det naturligt at strække armen som han gør.
Og når der dømmes straffe, ja så er der ikke noget at gøre ang rødt (som du også skriver..)
Fristrup RAUS !
Cubic folkene har kørt klubben i sænk.
Cubic folkene har kørt klubben i sænk.
-
- Superliga
- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Første kamp i nedrykningsspillet er nærmest vind eller ryk ned.Jakobsen skrev: ↑5. mar 2023, 23:50Men latterlig regel/fortolkning af reglerne. Der er jo ingen intention i det der. Fordelen er selvfølgelig, at det er fuldstændigt sort/hvidt at brug af hånd er forbudt, men det her med at en spiller kan blive ramt på hånden og der så er straffe er altså latterligt. Straf det når nogne bevidst bruger hånden og forsøger at snyde.Dalbjerg skrev: ↑5. mar 2023, 23:26Men han støtter netop ikke på sin hånd/arm..Sønderhof skrev: ↑5. mar 2023, 22:15Efter min overbevisning, er der slet ikke straffe i situationen, hvor Adelgaard får rødt kort. Han glider, og når han falder på den måde er det naturligt at strække armen som han gør.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
-
- Allstar
- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Jeg gad så godt, at jeg kunne være optimistisk omkring slutspillet. Eneste plus er, at vi til tider har vist lidt fremgang i nogle af de senere kampe. Minusset er, at vi selv på kæmpe chancer ikke magter at score mål. Og mod o´ense, der, som mange nævner, var svækket med 3 afbud fra start11 magtede vi ikke at levere noget, der var tæt på en godkendt præstation.
Med det sagt, så er der stadig masser af point at spille om, og så længe der matematisk er en chance for overlevelse og solen står op i øst, så håber jeg af hele mit hjerte på et af de største sportslige mirakler i laaaaaaang tid.
Med det sagt, så er der stadig masser af point at spille om, og så længe der matematisk er en chance for overlevelse og solen står op i øst, så håber jeg af hele mit hjerte på et af de største sportslige mirakler i laaaaaaang tid.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14