Superligaen 22/23

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af alithebeast » 20. apr 2023, 08:13

jonas386 skrev:
20. apr 2023, 07:59
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -tv-aftale

Fint hvis man som superligafan kan nøjes med et enkelt abonnement, og streame alle kampene fra et log-in.

Kender man divisionsforeningen ret, så skal de nok gøre det ulideligt alligevel, men det er da en start at få rettighederne væk fra viasat og discovery.

Drømmer stadig om en aftale der involverer DR og TV2, men det har nok lange udsigter
Det er kun produktionen, dvs. optagelse, klipning, osv.. Det signal de videreformidler kan stadig udsendes fra samme kanaler som i dag. Det er således kun et kneb for at indskrænkede de nuværende produktionsselskabers redaktionelle friheder.
Hader København!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af jonas386 » 20. apr 2023, 08:47

Ah okay, så er det måske rimelig ligegyldigt. Læste bare den anden dag, at Premier League har overvejet at skippe mellemmænd som Sky, og så bre udbyde produktet selv. Håbede lidt, at det var det superligaen var blevet inspireret af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Superligaen 22/23

Indlæg af Jakobsen » 20. apr 2023, 18:39

jonas386 skrev:Ah okay, så er det måske rimelig ligegyldigt. Læste bare den anden dag, at Premier League har overvejet at skippe mellemmænd som Sky, og så bre udbyde produktet selv. Håbede lidt, at det var det superligaen var blevet inspireret af.
Jo egentlig en fed ide, men jeg tvivler sgu bare på, at dansk fodbold selv har midlerne. Jeg ville elske at blive fri for Viashit/TV Brøndby, men det er vel også dyrt at køre en redaktion, producere osv og det kræver know how at drive selvom man selvfølgelig kan hyre dygtige folk.
Men kunne de finde et godt produktionsselskab og give Mediano frie hænder på det redaktionelle så det ikke altid handler om Brøndby spilleres hundehvalpe er jeg frisk på noget nyt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af jonas386 » 20. apr 2023, 19:39

Jakobsen skrev:
20. apr 2023, 18:39
jonas386 skrev:Ah okay, så er det måske rimelig ligegyldigt. Læste bare den anden dag, at Premier League har overvejet at skippe mellemmænd som Sky, og så bre udbyde produktet selv. Håbede lidt, at det var det superligaen var blevet inspireret af.
Jo egentlig en fed ide, men jeg tvivler sgu bare på, at dansk fodbold selv har midlerne. Jeg ville elske at blive fri for Viashit/TV Brøndby, men det er vel også dyrt at køre en redaktion, producere osv og det kræver know how at drive selvom man selvfølgelig kan hyre dygtige folk.
Men kunne de finde et godt produktionsselskab og give Mediano frie hænder på det redaktionelle så det ikke altid handler om Brøndby spilleres hundehvalpe er jeg frisk på noget nyt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg ved ikke hvad det koster, at producere sådan en fodboldkamp, og udfordringen er nok også at markedet er rimelig begrænset til Danmark. Man skal dog også huske, at evt. reklamekroner under sådan en produktion vil gå direkte til divisionsforeningen, i stedet for Viasat/Discovery.

Jeg forestiller mig helt ubegrundet, at man godt ville kunne sælge op mod 250.000 abonnementer til en månedspris på 299,-. Det er 'bare' i abonnementer næsten 900 mio. kr. på årsbasis. Dertil gætter jeg, igen helt ubegrundet, på, at man kan sælge reklamer for ca. det halve.

Selvfølgelig vil en god del medlemmer afmelde deres abonnement i de måneder hvor ligaen ligger stille, hvorfor man nok kan trække 250-300 mio. fra det samlede beløb, og ende på en lille milliard om året.
Det er selvfølgelig bare en hurtig udregning, og det reelle tal er formentlig et noget andet, men divisionsforeningen får til gengæld et helt andet ejerskab over deres programlægning og kommercielle interesser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Jakobsen » 21. apr 2023, 04:03

jonas386 skrev:
Jakobsen skrev:
20. apr 2023, 18:39
jonas386 skrev:Ah okay, så er det måske rimelig ligegyldigt. Læste bare den anden dag, at Premier League har overvejet at skippe mellemmænd som Sky, og så bre udbyde produktet selv. Håbede lidt, at det var det superligaen var blevet inspireret af.
Jo egentlig en fed ide, men jeg tvivler sgu bare på, at dansk fodbold selv har midlerne. Jeg ville elske at blive fri for Viashit/TV Brøndby, men det er vel også dyrt at køre en redaktion, producere osv og det kræver know how at drive selvom man selvfølgelig kan hyre dygtige folk.
Men kunne de finde et godt produktionsselskab og give Mediano frie hænder på det redaktionelle så det ikke altid handler om Brøndby spilleres hundehvalpe er jeg frisk på noget nyt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg ved ikke hvad det koster, at producere sådan en fodboldkamp, og udfordringen er nok også at markedet er rimelig begrænset til Danmark. Man skal dog også huske, at evt. reklamekroner under sådan en produktion vil gå direkte til divisionsforeningen, i stedet for Viasat/Discovery.

Jeg forestiller mig helt ubegrundet, at man godt ville kunne sælge op mod 250.000 abonnementer til en månedspris på 299,-. Det er 'bare' i abonnementer næsten 900 mio. kr. på årsbasis. Dertil gætter jeg, igen helt ubegrundet, på, at man kan sælge reklamer for ca. det halve.

Selvfølgelig vil en god del medlemmer afmelde deres abonnement i de måneder hvor ligaen ligger stille, hvorfor man nok kan trække 250-300 mio. fra det samlede beløb, og ende på en lille milliard om året.
Det er selvfølgelig bare en hurtig udregning, og det reelle tal er formentlig et noget andet, men divisionsforeningen får til gengæld et helt andet ejerskab over deres programlægning og kommercielle interesser.
Det sidste med de perioder ligaen der ligger stille kunne også være en spændende mulighed. Der er jo mange muligheder for indhold der er billigere end at lave turneringskampe. Det kunne være platformen til klubbernes træningskampe og man kunne lave en masse god journalistik ude i/sammen med klubberne der gør produktet attraktivt hele året. Det kunne vel egentlig være med til at forbedre dækningen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af SteenA » 22. apr 2023, 12:29

Abonnementet til Viaplay/Discovery i dag skal jo også finansiere alt det andet lort de sender. Derfor betaler hardcore fodboldfans en pæn overpris. "Ja, men så har du jo også mulighed for at se forstadsfruer der bygger hus on the beach" er argumentet. Men nej tak.

Derfor er det jo en klar ide i at divisionsturneringen overtager produktionen 100% så fodbolden ikke fremover skal tages som gidsel. Men man skal nok heller ikke være blind for, at de her "planer" er en del af en forhandlingstaktik, nu hvor pris og rettighed igen skal forhandles.

Men tanken om at man kunne købe forskellige abonnementer indenfor fodboldpakken er da meget tiltalende. Pay-per-view til den enkelte kamp, en pakke med rettighed til et bestemt holds kampe osv.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af alithebeast » 23. apr 2023, 16:07

SteenA skrev:
22. apr 2023, 12:29
Abonnementet til Viaplay/Discovery i dag skal jo også finansiere alt det andet lort de sender. Derfor betaler hardcore fodboldfans en pæn overpris. "Ja, men så har du jo også mulighed for at se forstadsfruer der bygger hus on the beach" er argumentet. Men nej tak.

Derfor er det jo en klar ide i at divisionsturneringen overtager produktionen 100% så fodbolden ikke fremover skal tages som gidsel. Men man skal nok heller ikke være blind for, at de her "planer" er en del af en forhandlingstaktik, nu hvor pris og rettighed igen skal forhandles.

Men tanken om at man kunne købe forskellige abonnementer indenfor fodboldpakken er da meget tiltalende. Pay-per-view til den enkelte kamp, en pakke med rettighed til et bestemt holds kampe osv.
Ikke at jeg godt kan lide dine tanker, men der er altså stadig forskel på produktion og broadcast 😊
Hader København!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Funky » 23. apr 2023, 17:44

In other news: Randers og Viborg, som for længst har distanceret AaB, er ved at demonstrere, at de også er i gang med at distancere subtop-holdene i ligaen.

Én ting er redningsmissionen i denne sæson, men hold op hvor er der også en kæmpeopgave forude med at ændre på det billede af danske topfodbold, som står til at tegne sig for de næste 3-4 år.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Jakobsen » 24. apr 2023, 12:46

Funky skrev:In other news: Randers og Viborg, som for længst har distanceret AaB, er ved at demonstrere, at de også er i gang med at distancere subtop-holdene i ligaen.

Én ting er redningsmissionen i denne sæson, men hold op hvor er der også en kæmpeopgave forude med at ændre på det billede af danske topfodbold, som står til at tegne sig for de næste 3-4 år.
Arh, mere bange skal vi heller være for Viborg. Det er flot det dr har præsteret, men de vil også dykke igen ligesom SIF. Der er jeg mere nervøs for Randers, men dem skal vi også kunne distancere igen. Det er jo heller ikke fordi Randers har skruet op økonomisk.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af emenike » 24. apr 2023, 13:02

Jakobsen skrev:
24. apr 2023, 12:46
Funky skrev:In other news: Randers og Viborg, som for længst har distanceret AaB, er ved at demonstrere, at de også er i gang med at distancere subtop-holdene i ligaen.

Én ting er redningsmissionen i denne sæson, men hold op hvor er der også en kæmpeopgave forude med at ændre på det billede af danske topfodbold, som står til at tegne sig for de næste 3-4 år.
Arh, mere bange skal vi heller være for Viborg. Det er flot det dr har præsteret, men de vil også dykke igen ligesom SIF. Der er jeg mere nervøs for Randers, men dem skal vi også kunne distancere igen. Det er jo heller ikke fordi Randers har skruet op økonomisk.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Enig. SIF, Viborg og Randers har været imponerende godt drevet de seneste år og kan langt hen af vejen takke deres fine præstationer for den kontinuitet og de klare planer de har fulgt over længere tid. AaB har derimod handlet direkte i modsætning til de her klubber, med sportslige strategier der flagre som vinden blæser og en grotesk ledelse af klubben på det økonomiske, sportslige og bestyrelsesplan.

Har en stor forhåbning (og forventning) om at SSE22 kan være med til bringe os tilbage på et forholdsvis stabilt niveau igen indenfor ikke alt for mange sæsoner, så vi ikke vil opleve en større distancering fra os til de andre midter- og subtop-klubber.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Lyfe » 24. apr 2023, 19:35

OB for helvede... der havde været mål hvis ikke han lige skulle sætte hælen på
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af sulakvelidze » 24. apr 2023, 19:55

Jeg har en træls fornemmelse med OB og forestiller mig ikke at de undgår nederlag mod Horsens. At de taber til Lyngby er også slemt, men dem overhaler vi alligevel med to indbyrdes sejr. Det gør vi ikke med Horsens, hvis de skide fynboer lægger sig ned imod dem.

Dermed ikke sagt, at det er andre end vores egen skyld. Vi har bare brug for noget hjælp som supplement til de sejre, der også skal til for en redning.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 603
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af KongGulerod » 28. apr 2023, 19:08

OB på 1-0. Vigtigt!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af jonas386 » 29. apr 2023, 08:36

2-2 er ikke helt optimalt, men vi vidste jo godt, at det især krævede, at vi selv kunne hente en spandfuld point, og det ville være mystisk, hvis ikke Horsens havde fundet et point eller tre i perioden.

Jeg har gamblet med min ellers fine placering på holdet.dk, og gået over til fire AaB'ere. Så enten vinder jeg 35.000,- eller så ender det som i efteråret, hvor jeg efter Hamrenansættelsen lavede samme nummer og gik fra en top-100 placering til 12xx på de sidste runder. Som altid går det jo bedst, som AaB-fan, jo mere man har at tabe :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. apr 2023, 14:55

Hvidovre IF sejrer i Haderslev og kan nu skimte Superligaen, jeg synes det vil fedt hvis det lykkes københavnerne at rykke op da det dels vil være et nyt bekendtskab i suppen og derudover spiller de noget god bold.

Sønderjysk Elitesport må meget gerne blive nede i 1. division da det på mange måder er et træls hold og hånden på hjertet tvivler jeg stærkt på at der er nogle som savner dem i suppen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af jonas386 » 9. maj 2023, 16:34

Jeg vil i øvrigt minde alle om, at Peter Bruchmann (mener jeg) fik lovet en special om hvert af vores fire mesterskaber, hvis vi skulle redde os livet i rækken. Det var vist i optakt til superligaen forud foråret.

Det kunne jo være han havde glemt det..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2023, 22:23

Hvem tippede inden sæsonen på DM til AGF og pokal til AaB. Det må satme have givet gode odds.
- FlæskeFrank

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af SteenA » 10. maj 2023, 09:28

FlæskeFrank skrev:
9. maj 2023, 22:23
Hvem tippede inden sæsonen på DM til AGF og pokal til AaB. Det må satme have givet gode odds.
Ja, eller bare i vinterpausen. Det er dog stadig et højrisiko odds, vil jeg sige.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Salle17 » 14. maj 2023, 20:08

Næsten perfekt søndag. :=)

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Superligaen 22/23

Indlæg af Salle17 » 14. maj 2023, 22:04

Salle17 skrev:
14. maj 2023, 20:08
Næsten perfekt søndag. :=)
Iøvrigt er det jo pinligt at et hold som AGF er mesterskabskandidater. De har scoret sølle 33 mål. Sådan en tonserklub :thumbsdown:

Besvar