Superliga 2023/2024

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af RicoBR02 » 30. jul 2023, 20:15

Brodernumsi skrev:
30. jul 2023, 19:57
Superligaen er sgu smuk, når BiF taber hamrende ufortjent, i allersidste minut.
Og fossum ikke får spilletid for midtjylland :-)

Mht OB så hader jeg dem ikke på samme måde som især brøndby og fck... OB er simpelthen ligegyldige for mig...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Brodernumsi » 30. jul 2023, 20:25

RicoBR02 skrev:
30. jul 2023, 20:15
Brodernumsi skrev:
30. jul 2023, 19:57
Superligaen er sgu smuk, når BiF taber hamrende ufortjent, i allersidste minut.
Og fossum ikke får spilletid for midtjylland :-)

Mht OB så hader jeg dem ikke på samme måde som især brøndby og fck... OB er simpelthen ligegyldige for mig...
Jeg tror også, at fordi mit had til BiF er så stort, så er der ikke plads til, at have en holdning til andre klubber.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af RicoBR02 » 30. jul 2023, 20:29

Brodernumsi skrev:
30. jul 2023, 20:25
RicoBR02 skrev:
30. jul 2023, 20:15
Brodernumsi skrev:
30. jul 2023, 19:57
Superligaen er sgu smuk, når BiF taber hamrende ufortjent, i allersidste minut.
Og fossum ikke får spilletid for midtjylland :-)

Mht OB så hader jeg dem ikke på samme måde som især brøndby og fck... OB er simpelthen ligegyldige for mig...
Jeg tror også, at fordi mit had til BiF er så stort, så er der ikke plads til, at have en holdning til andre klubber.
Altså FCK og midtjylland kunne da sagtens lige få en lille sviner med på vejen, men alle andre klubber i DK kan ikke pisse mig af

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Brodernumsi » 30. jul 2023, 20:31

RicoBR02 skrev:
30. jul 2023, 20:29
Brodernumsi skrev:
30. jul 2023, 20:25
RicoBR02 skrev:
30. jul 2023, 20:15
Brodernumsi skrev:
30. jul 2023, 19:57
Superligaen er sgu smuk, når BiF taber hamrende ufortjent, i allersidste minut.
Og fossum ikke får spilletid for midtjylland :-)

Mht OB så hader jeg dem ikke på samme måde som især brøndby og fck... OB er simpelthen ligegyldige for mig...
Jeg tror også, at fordi mit had til BiF er så stort, så er der ikke plads til, at have en holdning til andre klubber.
Altså FCK og midtjylland kunne da sagtens lige få en lille sviner med på vejen, men alle andre klubber i DK kan ikke pisse mig af
FCK er så langt foran, i mit hoved giver det ingen mening at bruge energi på dem, og at svine FCM, er jo som at sparke til en med downs, det er sgu lidt synd.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af RicoBR02 » 30. jul 2023, 21:22

Brodernumsi skrev:
30. jul 2023, 20:31
RicoBR02 skrev:
30. jul 2023, 20:29
Brodernumsi skrev:
30. jul 2023, 20:25
RicoBR02 skrev:
30. jul 2023, 20:15
Brodernumsi skrev:
30. jul 2023, 19:57
Superligaen er sgu smuk, når BiF taber hamrende ufortjent, i allersidste minut.
Og fossum ikke får spilletid for midtjylland :-)

Mht OB så hader jeg dem ikke på samme måde som især brøndby og fck... OB er simpelthen ligegyldige for mig...
Jeg tror også, at fordi mit had til BiF er så stort, så er der ikke plads til, at have en holdning til andre klubber.
Altså FCK og midtjylland kunne da sagtens lige få en lille sviner med på vejen, men alle andre klubber i DK kan ikke pisse mig af
FCK er så langt foran, i mit hoved giver det ingen mening at bruge energi på dem, og at svine FCM, er jo som at sparke til en med downs, det er sgu lidt synd.
😂😂😂

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af 634 » 31. jul 2023, 15:59

Brodernumsi skrev:
30. jul 2023, 19:57
Superligaen er sgu smuk, når BiF taber hamrende ufortjent, i allersidste minut.
Jeg kan ikke tro på at Bif har tabt ufortjent. Kun dommerne kan lave unfair afgørelser, og det sker ikke på Brøndby Stadion
OB har været bedre i kampens afgørende spil.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af raekkeettre » 31. jul 2023, 20:52

Et eller andet sted er jeg glad for vi ikke har VAR - for shit den her lille bitte berøring AGF laver mod FCN er jo helt til grin. Jeg mener ikke at AGF skal vinde overhoved - men det er bare så fucked....

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af jonas386 » 2. aug 2023, 09:17

Ser Medianos eksperter overhovedet superligafodbold? Nu har jeg i udsendelse jeg-ved-ikke-hvor-mange skulle høre om, at Viborg kommer til at få stor gavn af Anton Gaii's indlægsspil kombineret med Ementas styrke i luften (Ementa som de i øvrigt har fine forventninger til).. Altså hvad er det der foregår?
Man behøver virkelig ikke at se mere end to indhop fra Ementa for at konkludere hans styrker så absolut ikke ligger i luften. Hans størrelse er nærmest en hæmsko for ham, fordi hans timing er så elendig. Hvorfor kan folk der tjener penge på at se og snakke om fodbold ikke se den slags? Det må nærmest være det nemmeste i verden at kunne bedømme.

Den ene der bliver ved med at nævne det, skal endda forestille at have en af landets højeste trænerlicenser, og have en eller anden særlig taktisk indsigt. Det er jo absurd.

Det er vel nærmest kun i fodbold at man kan sidde i et rum med 3-4 mennesker der skal forestille at være vidende på området, komme med helt absurde påstande og beskrivelser, hvorefter det øvrige panel bare nikker anerkendende.

Den anden dag sad de og sammenlignede Rasmus Højlund med Haaland, og snakkede om hvorvidt han kunne tage de samme skridt. Højlund - eller enhver anden angriber - kunne præstere 1/3 af Haalands mål, og stadig have en vanvittig flot sæson. Totalt ligegyldig sammenligning.

Synes efterhånden niveauet er blevet for ringe. Overvejer at trække min støtte snart.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af optimisten » 2. aug 2023, 10:01

jonas386 skrev:
2. aug 2023, 09:17
Ser Medianos eksperter overhovedet superligafodbold? Nu har jeg i udsendelse jeg-ved-ikke-hvor-mange skulle høre om, at Viborg kommer til at få stor gavn af Anton Gaii's indlægsspil kombineret med Ementas styrke i luften (Ementa som de i øvrigt har fine forventninger til).. Altså hvad er det der foregår?
Man behøver virkelig ikke at se mere end to indhop fra Ementa for at konkludere hans styrker så absolut ikke ligger i luften. Hans størrelse er nærmest en hæmsko for ham, fordi hans timing er så elendig. Hvorfor kan folk der tjener penge på at se og snakke om fodbold ikke se den slags? Det må nærmest være det nemmeste i verden at kunne bedømme.

Den ene der bliver ved med at nævne det, skal endda forestille at have en af landets højeste trænerlicenser, og have en eller anden særlig taktisk indsigt. Det er jo absurd.

Det er vel nærmest kun i fodbold at man kan sidde i et rum med 3-4 mennesker der skal forestille at være vidende på området, komme med helt absurde påstande og beskrivelser, hvorefter det øvrige panel bare nikker anerkendende.

Den anden dag sad de og sammenlignede Rasmus Højlund med Haaland, og snakkede om hvorvidt han kunne tage de samme skridt. Højlund - eller enhver anden angriber - kunne præstere 1/3 af Haalands mål, og stadig have en vanvittig flot sæson. Totalt ligegyldig sammenligning.

Synes efterhånden niveauet er blevet for ringe. Overvejer at trække min støtte snart.
Har haft lidt den samme trang til at give Mediano en sviner på det seneste. Det er som om de er ved at falde ind i den samme Københavnerboble som alle andre medier. Det er ærgerligt. De ævler og ævler og bekræfter hinanden i de samme Mediano-myter.
Da en af deres eksperter/værter for nylig skulle opsummere de største historier fra sidste sæson, blev AaB's sæson med nedrykning, klubsalg, fyring af alle ledende medarbejdere osv ikke nævnt i hans top-5. Jeg synes det er sigende. Det bliver simpelthen for meget osteklokke.
Efter at have lyttet til kanalen siden dens opstart, er jeg ved at miste interessen.

Deres Tour de France dækning med Souplesse var til gengæld glimrende og spændende at lytte til.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af 9520AaB » 2. aug 2023, 10:22

optimisten skrev:
jonas386 skrev:
2. aug 2023, 09:17
Ser Medianos eksperter overhovedet superligafodbold? Nu har jeg i udsendelse jeg-ved-ikke-hvor-mange skulle høre om, at Viborg kommer til at få stor gavn af Anton Gaii's indlægsspil kombineret med Ementas styrke i luften (Ementa som de i øvrigt har fine forventninger til).. Altså hvad er det der foregår?
Man behøver virkelig ikke at se mere end to indhop fra Ementa for at konkludere hans styrker så absolut ikke ligger i luften. Hans størrelse er nærmest en hæmsko for ham, fordi hans timing er så elendig. Hvorfor kan folk der tjener penge på at se og snakke om fodbold ikke se den slags? Det må nærmest være det nemmeste i verden at kunne bedømme.

Den ene der bliver ved med at nævne det, skal endda forestille at have en af landets højeste trænerlicenser, og have en eller anden særlig taktisk indsigt. Det er jo absurd.

Det er vel nærmest kun i fodbold at man kan sidde i et rum med 3-4 mennesker der skal forestille at være vidende på området, komme med helt absurde påstande og beskrivelser, hvorefter det øvrige panel bare nikker anerkendende.

Den anden dag sad de og sammenlignede Rasmus Højlund med Haaland, og snakkede om hvorvidt han kunne tage de samme skridt. Højlund - eller enhver anden angriber - kunne præstere 1/3 af Haalands mål, og stadig have en vanvittig flot sæson. Totalt ligegyldig sammenligning.

Synes efterhånden niveauet er blevet for ringe. Overvejer at trække min støtte snart.
Har haft lidt den samme trang til at give Mediano en sviner på det seneste. Det er som om de er ved at falde ind i den samme Københavnerboble som alle andre medier. Det er ærgerligt. De ævler og ævler og bekræfter hinanden i de samme Mediano-myter.
Da en af deres eksperter/værter for nylig skulle opsummere de største historier fra sidste sæson, blev AaB's sæson med nedrykning, klubsalg, fyring af alle ledende medarbejdere osv ikke nævnt i hans top-5. Jeg synes det er sigende. Det bliver simpelthen for meget osteklokke.
Efter at have lyttet til kanalen siden dens opstart, er jeg ved at miste interessen.

Deres Tour de France dækning med Souplesse var til gengæld glimrende og spændende at lytte til.
Meget enig, men Veloropa podcast om Touren er klasser bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2871
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Eksil » 2. aug 2023, 10:25

Det er godt at se, at selv med 3-4 gange budgettet kan Brøndby heller ikke lave ordenlig præsentationsvideo

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2023, 12:01

optimisten skrev:
2. aug 2023, 10:01
Har haft lidt den samme trang til at give Mediano en sviner på det seneste. Det er som om de er ved at falde ind i den samme Københavnerboble som alle andre medier. Det er ærgerligt. De ævler og ævler og bekræfter hinanden i de samme Mediano-myter.
Da en af deres eksperter/værter for nylig skulle opsummere de største historier fra sidste sæson, blev AaB's sæson med nedrykning, klubsalg, fyring af alle ledende medarbejdere osv ikke nævnt i hans top-5. Jeg synes det er sigende. Det bliver simpelthen for meget osteklokke.
Efter at have lyttet til kanalen siden dens opstart, er jeg ved at miste interessen.

Deres Tour de France dækning med Souplesse var til gengæld glimrende og spændende at lytte til.
Det er som om, at det er gået hen og blevet sådan en snakke-sludre-tale radio, hvor et par fodboldinteresserede venner har koblet en mikrofon til deres fodboldsnak. I tilfældene med eks. 'Fodbold var bedre i 90'erne' fungerer det egentlig udmærket, men allerede ved 'Fodboldens Kongerække' begynder det at være en smule ulideligt og intetsigende. Også fordi de lidt er stoppet med at udfordre sig selv.

Det er måske bare en naturlig konsekvens af, at deres dygtigste værter/medvirkende, eks. Jonas Hebo, er blevet 'plukket' til større medier. Lukas Babalola, som de kort havde som analytiker inden han blev ansat hos os, er en anden som jeg synes var god.

Adam Møller Gomaa som vært forstår jeg eksempelvis ikke. Han stiller konstant ledende spørgsmål, og altid med sådan en 'synes du ikke også det?' afslutning på sine spørgsmål. Konsekvent.

Jeg synes Stanbury og Dicoh er højdepunkterne. Derudover er der langt mellem højdepunkterne. Rasmus Monnerup imponerer mig eksempelvis slet ikke med andet end en god radiostemme. Gisle Thorsen, Sture Sandø og Steffen Dam (plus Peter Bruchmann selv) er røvkedelige når emnet er superliga, og gentager bare de samme 3-4-5 pointer over et helt år. De har også ansat Rezan Corlus bror som af en eller anden grund altid er med, selvom det kun bliver mildt interessant når emnet er sjællandsk talentudvikling eller noget der involverer broderen.

De er nu begyndt at snakke om 'the big 5' som en ting i superligaen, som er de klubber der er mere eller mindre sikre på at ramme en top-6. Randers, der er i top-6-slutspil HVERT år, er selvfølgelig ikke en med i den opgørelse. Det er ellers kun et år siden, at de i selvsamme udsendelse var en dark horse til mesterskabet.

Og så skal udtrykket 'Personalevalg' seriøst bare dø. Hvad er det for et behov der opstår når man som fhv. seriøs fodboldfagmand begynder at introducere den slags begreber?

Jeg har opsagt. Håber det bliver bedre så jeg føler et behov for at smide penge efter det igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2023, 16:33

En ting er oversete straffe. I Parken har FCK lige fået det tyndeste straffe i historien. VAR kigger ikke på situationen, og den får formentlig ingen betydning for det endelige resultat, men hvad dommeren ser i den situation forstår jeg simpelthen ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

ToGangeAA
Drenge
Drenge
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14. jun 2023, 14:50
Favoritspiller: Würtz alltime. Nuværende: Kasper Jørgensen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af ToGangeAA » 5. aug 2023, 19:25

Det er simpelthen vanvittigt hvad der foregår med FCK lige om ørene på os i øjeblikket. De kunne i det mindste købe en pakkeløsning der hedder "er vi foran så vent med at dømme vores obligatoriske straffespark"

Det er SAMTLIGE kendelser der går deres vej. I pokalfinalen, mod AGF hvor AGF's mål blev annulleret for en offside ingen har set. Lyngby får en annulleret ligeså, og på samme tid går alle tvivlskendelser konsekvent FCK's vej.

Med mindre pakkeløsningen inkluderer Europa, får de da et chok, når dommerne ikke automatisk peger på 11 meter pletten eller annullere modstandernes scoringer..

Ja GISP! Det kunne endda være modstanderne også kunne få straffespark.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af DenSataniskeHest » 6. aug 2023, 11:41

ToGangeAA skrev:
5. aug 2023, 19:25
Det er simpelthen vanvittigt hvad der foregår med FCK lige om ørene på os i øjeblikket. De kunne i det mindste købe en pakkeløsning der hedder "er vi foran så vent med at dømme vores obligatoriske straffespark"

Det er SAMTLIGE kendelser der går deres vej. I pokalfinalen, mod AGF hvor AGF's mål blev annulleret for en offside ingen har set. Lyngby får en annulleret ligeså, og på samme tid går alle tvivlskendelser konsekvent FCK's vej.

Med mindre pakkeløsningen inkluderer Europa, får de da et chok, når dommerne ikke automatisk peger på 11 meter pletten eller annullere modstandernes scoringer..

Ja GISP! Det kunne endda være modstanderne også kunne få straffespark.
ligner jo lidt pokal kampen imod AaB.. hvor FCK fik lov til at skralle igennem, men rørte en AaB spiller en FCKér så blev der frispark...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2023, 17:51

FCM bliver kørt totalt over af Lyngby. Det hjælper selvfølgelig at Gartenmann røg ud efter 6 minutter, og at Lyngby fik et straffespark efter et kvarter, men FCMs startopstilling til i dag, er godt nok noget af det svageste jeg længe har set fra et hold der på papiret skulle være udfordrer til mesterskabet.

Dalsgaard er blevet virkelig middelmådig, og i det hele taget forstår jeg slet ikke at FCM har syltet deres midterforsvar så groft som de har, siden Scholz smuttede til Japan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1476
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Stegosaurus » 6. aug 2023, 21:50

jonas386 skrev:
6. aug 2023, 17:51
FCM bliver kørt totalt over af Lyngby. Det hjælper selvfølgelig at Gartenmann røg ud efter 6 minutter, og at Lyngby fik et straffespark efter et kvarter, men FCMs startopstilling til i dag, er godt nok noget af det svageste jeg længe har set fra et hold der på papiret skulle være udfordrer til mesterskabet.

Dalsgaard er blevet virkelig middelmådig, og i det hele taget forstår jeg slet ikke at FCM har syltet deres midterforsvar så groft som de har, siden Scholz smuttede til Japan.
Dalsgaard er persona non grata på heden. Alle er enige om, at han er deres ringeste højre back siden .... altid.....

ToGangeAA
Drenge
Drenge
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14. jun 2023, 14:50
Favoritspiller: Würtz alltime. Nuværende: Kasper Jørgensen

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af ToGangeAA » 13. aug 2023, 19:51

Jeg HADER AGF, men hvor er det sindssygt de ikke får straffespark mod Silkeborg. Det er ikke engang et "FCK straffe" det er et klokkeklart straffespark.

Hvor er det opgivende, at tænke på vi skal vende tilbage til det shitshow.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af Frygah » 13. aug 2023, 20:03

ToGangeAA skrev:
13. aug 2023, 19:51
Jeg HADER AGF, men hvor er det sindssygt de ikke får straffespark mod Silkeborg. Det er ikke engang et "FCK straffe" det er et klokkeklart straffespark.

Hvor er det opgivende, at tænke på vi skal vende tilbage til det shitshow.
Og bagefter får de et straffespark på en af de der latterlige hands som en forsvarer ikke har en chance for at gøre noget ved. Det er totalt absurd teater. Og straffesparket blev reddet, men omspark pga Larsen kommer 15 centimeter ud fra stegen som der bliver sparket.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Superliga 2023/2024

Indlæg af RicoBR02 » 13. aug 2023, 21:53

Frygah skrev:
13. aug 2023, 20:03
ToGangeAA skrev:
13. aug 2023, 19:51
Jeg HADER AGF, men hvor er det sindssygt de ikke får straffespark mod Silkeborg. Det er ikke engang et "FCK straffe" det er et klokkeklart straffespark.

Hvor er det opgivende, at tænke på vi skal vende tilbage til det shitshow.
Og bagefter får de et straffespark på en af de der latterlige hands som en forsvarer ikke har en chance for at gøre noget ved. Det er totalt absurd teater. Og straffesparket blev reddet, men omspark pga Larsen kommer 15 centimeter ud fra stegen som der bliver sparket.
Det er helt håbløst.. og i øvrigt ligner det ekstremt meget at gferen har hånd på i sekunderne inden det bliver dømt..

Besvar