Superliga 2024/2025
- MrBangDK
- Allstar
- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Superliga 2024/2025
Endelig tilbage - vi brænder hele lortet af!
Hvem vinder? Hvem rykker ned?
Hvem vinder? Hvem rykker ned?
Ska' vi hak'?
Re: Superliga 2024/2025
1. Fck
2. Fcm
3. Bif
4. Fcn
5. Silkeborg
6. Agf
7. AaB
8. Randers
9. Viborg
10. Sønderjyske
11. Vejle
12. Lyngby
2. Fcm
3. Bif
4. Fcn
5. Silkeborg
6. Agf
7. AaB
8. Randers
9. Viborg
10. Sønderjyske
11. Vejle
12. Lyngby
Starter på udebane mod FCN. Det kan godt blive en hidsig omgang med verdens langsomste midterforsvar.
1. FCK
2. FCM
3. FCN
4. BIF
5. AGF
6. Randers
7. Silkeborg
8. Viborg
9. AaB
10. Vejle
11. SønderjyskE
12. Lyngby.
Jeg tror superligaen næste år vil bestå af 3 grupper af fire hold.
FCK, FCM, FCN og BIF må deles om 1-4.
AGF, Randers, Silkeborg og Viborg må deles om 5-8.
AaB, Vejle, SønderjyskE og Lyngby må deles om 9-12.
Indenfor de 3 grupper tror jeg, det er hip som hap. Jeg kunne godt se et af midterholdene få en skuffende sæson.
1. FCK
2. FCM
3. FCN
4. BIF
5. AGF
6. Randers
7. Silkeborg
8. Viborg
9. AaB
10. Vejle
11. SønderjyskE
12. Lyngby.
Jeg tror superligaen næste år vil bestå af 3 grupper af fire hold.
Indenfor de 3 grupper tror jeg, det er hip som hap. Jeg kunne godt se et af midterholdene få en skuffende sæson.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Næsten enig. Tror at Viborg har skudt forkert på træneren og kommer til at droppe ned i bundfeltet. De er blevet pillet godt og grundigt på både træner og direktørsiden, og efterhånden koster det.
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Jeg er ikke helt enig i den fordeling.Kunji skrev: ↑7. jun 2024, 09:27Jeg tror superligaen næste år vil bestå af 3 grupper af fire hold.
1-4 rimelig enig, måske 1-5 da AGF har fået en del økonomiske muskler, som holder dem fri af grimme ting.
Derefter synes jeg , at det er meget åbent.
Randers, Silkeborg og Viborg skal altså finde nogle nye spillere.
Randers havde vel Coulibaly og Fuseini, som alene reddede dem. De er væk igen.
Silkeborg, de har manglet nogle profiler, så de virker noget ordinære - jeg tror ikke på nedrykning, men nr. 10 er ikke utænkeligt.
Viborg skal vel også både have spillere ind og Jakob Poulsen skal måske også løfte sig lidt. Nu er statistik taknemmelig, men han har stået i spidsen for Viborg i 18 kampe. De 6 kampe er mod OB og Hvidovre, hvor 13 af hans 24 point er hentet. Om det betyder, at han er god i bundstriden eller blot de to nedrykkere var dårlige...
En oprykker plejer at overleve, så det forventer jeg selvfølgelig er os.
Lyngby og SønderjyskE er nok bedste bud på nedrykkere. Dog har vi set, at SønderjyskE har et enormt godt hold, hvilket kan få et hold fri af nedrykning. De virker dog lidt tynde efter de startende.
- FlæskeFrank
Svært at sige før transfervinduet er gennemført, men jeg kunne godt se Viborg blive en del af bundstriden. Jeg synes deres kurve har virket til at være nedadgående igennem længere tid. De spillere der har solgt har de ikke fået erstattet med samme kvalitet. Randers og Silkeborg har et bundniveau og et solidt fundament der gør at de bør gå fri. AGF kan sagtens blande sig i top4.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
3 udekampe for os i de første 4 kampe, bl.a. i Farum og Herning. Dejlig start...
https://aabsport.dk/nyheder/2024/juni/a ... k-i-farum/
Jeps. Og først de tre andre formodede bundhold i runde 8, 10 og 11. Det kan godt blive en meeeeeget tung start.emenike skrev: ↑7. jun 2024, 12:103 udekampe for os i de første 4 kampe, bl.a. i Farum og Herning. Dejlig start...
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
- 1. div
Der er ingen lette kampe i Superligaen - vi skal bare smadre igennem fra starten af.
- Kasper
- Allstar
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Lugter langt væk af 12 point.emenike skrev: ↑7. jun 2024, 12:103 udekampe for os i de første 4 kampe, bl.a. i Farum og Herning. Dejlig start...
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
OprykkerenergiAlpa Chino skrev: ↑7. jun 2024, 12:53Der er ingen lette kampe i Superligaen - vi skal bare smadre igennem fra starten af.
Har hørt meget om det når AaB taber til oprykkerne.
- Brodernumsi
- Allstar
- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Lidt tidligt at forudsige suppen, når vi ikke kender de endelige trupper.
Min mavefornemmelse lige nu: Vi får de samme 4 hold i top-4 - Viborg, SE, Lyngby og os skal kæmpe om de to sidste pladser og jeg ser os som storfavoritter til igen at rykke ud.
Primært pga udtalelser fra ledelsen om man vil spille med højt pres og høj bagkæde. Dette skræmmer mig meget, og jeg ser det som naivitet og manglede respekt for superligaen, at man tror, man kan tage en flok første- og andendivisionsspillere, og praktisere den slags spil i suppen.
Kan selvfølgelig være, man bliver positivt overrasket, og vi henter 4-5 spillere med superliganiveau, der er skræddersyet til at spille presspil - men jeg tvivler.
Vi får kæmpe klø i den første tredjedel af sæsonen, så skifter man over til en mere primitiv spillestil med fokus på at få resultater.
Min mavefornemmelse lige nu: Vi får de samme 4 hold i top-4 - Viborg, SE, Lyngby og os skal kæmpe om de to sidste pladser og jeg ser os som storfavoritter til igen at rykke ud.
Primært pga udtalelser fra ledelsen om man vil spille med højt pres og høj bagkæde. Dette skræmmer mig meget, og jeg ser det som naivitet og manglede respekt for superligaen, at man tror, man kan tage en flok første- og andendivisionsspillere, og praktisere den slags spil i suppen.
Kan selvfølgelig være, man bliver positivt overrasket, og vi henter 4-5 spillere med superliganiveau, der er skræddersyet til at spille presspil - men jeg tvivler.
Vi får kæmpe klø i den første tredjedel af sæsonen, så skifter man over til en mere primitiv spillestil med fokus på at få resultater.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
hmm, hjemmekamp og en Herning kamp i den periode jeg lige er i Danmark. Må lige se om planerne (pt. at være i Kbh.området) kan ændres lidt...emenike skrev: ↑7. jun 2024, 12:103 udekampe for os i de første 4 kampe, bl.a. i Farum og Herning. Dejlig start...
Ryster posen i håb om et højere odds og street cred på Debatsiden, hvis den går hjem.
På et eller andet tidspunkt må FCK brænde halvalvorligt sammen, selvom de har flest penge at lege med (bonus-spil: Ny sportsdirektør i FCK fyrer Neestrup senest i januar 2025). FCN fortsætter ufortrødent, selvom træneren er smuttet. Uwe Rösler går igennem endnu en sæson uden at vinde et trofæ.
1. FCM
2. AGF
3. FCN
4. Brøndby
5. FCK
6. SønderjyskE
7. Randers
8. AaB
9. Silkeborg
10. Viborg
11. Vejle
12. Lyngby
På et eller andet tidspunkt må FCK brænde halvalvorligt sammen, selvom de har flest penge at lege med (bonus-spil: Ny sportsdirektør i FCK fyrer Neestrup senest i januar 2025). FCN fortsætter ufortrødent, selvom træneren er smuttet. Uwe Rösler går igennem endnu en sæson uden at vinde et trofæ.
1. FCM
2. AGF
3. FCN
4. Brøndby
5. FCK
6. SønderjyskE
7. Randers
8. AaB
9. Silkeborg
10. Viborg
11. Vejle
12. Lyngby
- alithebeast
- Allstar
- Geografisk sted: Sønderholm
Jeg kan kun se følgende stilling, når ligaen slutter om knap et år:
1. Brømbøh
2. AaB
3. FCN
4. FCM
5. FCK
6. Randers
7. SønderjyskE
8. Lyngby
9. Silkeborg
10. Viborg
11. AGF
12. Vejle
1. Brømbøh
2. AaB
3. FCN
4. FCM
5. FCK
6. Randers
7. SønderjyskE
8. Lyngby
9. Silkeborg
10. Viborg
11. AGF
12. Vejle
Hader København!
FCK
FCN
FCM
BIF
AGF
Randers
Silkeborg
SønderjyskE
AaB
Lyngby
Viborg
Vejle
I en jubelsæson ender vi i mesterskabsspillet. Alt der kan opnås derefter vil være ren bonus. En 4. Plads er vel det klart bedste vi kan håbe på. Men ellers er alt over overlevelsen en klar bonus.
Jeg tror ikke på Viborg under Jakob Poulsen og Mads Agesen.
FCN
FCM
BIF
AGF
Randers
Silkeborg
SønderjyskE
AaB
Lyngby
Viborg
Vejle
I en jubelsæson ender vi i mesterskabsspillet. Alt der kan opnås derefter vil være ren bonus. En 4. Plads er vel det klart bedste vi kan håbe på. Men ellers er alt over overlevelsen en klar bonus.
Jeg tror ikke på Viborg under Jakob Poulsen og Mads Agesen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
1. FCK
2. FCN
3. FCM
4. AGF
5. SIlkeborg
6. BIF svinene
7. Randers
8. AaB
9. SønderjyskE
10. Viborg
11. Vejle
12. Lyngby
FCK topper deres trup med nogle defensive kanoner og bliver uden problemer mestre.
FCNs velsmure maskine kører videre og FCM kommer tilbage til hverdagen.
AGF får en hæderlig sæson, men igen uden at imponere. Rössler fyres undervejs.
Silkeborg får en fin sæson i stimer, men rammer som altid den rigtige form og rigtige resultater lige når ligaen skal deles.
BIF mister momentum og viser et mere retmæssigt niveau end den kollosale overpræstation delverede i år.
Randers fortsætter med at være solide med kriser undervejs.
AaB, SønderjyskE og Viborg slås om pladserne 8-10, hvor det bliver et tæt løb.
Vejle får ikke bygget på og mister et par defensive profiler + Albentosa bliver ældre. De bliver ligaens kedeligste hold som ikke har resultater til at retfærdiggøre det.
Lyngby får ikke fundet en krigertræner til at løfte arven fra Freyr og David. I stedet ansætter de en foboldromantiker ala. Keld Bordinggård for at dyrke de klassike Hjulmand dyder og ryger ud med et brag.
2. FCN
3. FCM
4. AGF
5. SIlkeborg
6. BIF svinene
7. Randers
8. AaB
9. SønderjyskE
10. Viborg
11. Vejle
12. Lyngby
FCK topper deres trup med nogle defensive kanoner og bliver uden problemer mestre.
FCNs velsmure maskine kører videre og FCM kommer tilbage til hverdagen.
AGF får en hæderlig sæson, men igen uden at imponere. Rössler fyres undervejs.
Silkeborg får en fin sæson i stimer, men rammer som altid den rigtige form og rigtige resultater lige når ligaen skal deles.
BIF mister momentum og viser et mere retmæssigt niveau end den kollosale overpræstation delverede i år.
Randers fortsætter med at være solide med kriser undervejs.
AaB, SønderjyskE og Viborg slås om pladserne 8-10, hvor det bliver et tæt løb.
Vejle får ikke bygget på og mister et par defensive profiler + Albentosa bliver ældre. De bliver ligaens kedeligste hold som ikke har resultater til at retfærdiggøre det.
Lyngby får ikke fundet en krigertræner til at løfte arven fra Freyr og David. I stedet ansætter de en foboldromantiker ala. Keld Bordinggård for at dyrke de klassike Hjulmand dyder og ryger ud med et brag.
SSE22 Indexet
Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.
Jamen så pudser jeg også lige min krystalkugle!
FCK burde vinde mesterskabet mindst 50% af tiden, og LBK uden David Nielse! ligner en hurtig billet ud af ligaen.
1) FCK
2) FCN
3) FCM
4 Brömböh
5) RendOs
6) Gjæf
7) Silkehår
8) OB - nåh nej - AaB
9) NordtyskE
10) VB
11) VFF
12) LBK
FCK burde vinde mesterskabet mindst 50% af tiden, og LBK uden David Nielse! ligner en hurtig billet ud af ligaen.
1) FCK
2) FCN
3) FCM
4 Brömböh
5) RendOs
6) Gjæf
7) Silkehår
8) OB - nåh nej - AaB
9) NordtyskE
10) VB
11) VFF
12) LBK
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index
Enig omkring top-5, FCN kan dog godt få lidt problemer pga. mange udskiftninger i truppen. Men de plejer jo at kunne håndtere det, så de altid kommer med i top-6. Så reelt er der nok kun én åben plads i top-6. Jeg tror at Silkeborg får det svært, nu hvor de skal spille Europa og endda har en chance for at nå et gruppespil (to chancer, før EL og derefter ECL, når de har tabt et dobbeltopgør). Randers ser meget stabile ud, men alle der får en god start vil have en rimelig chance. I bunden ser det svært ud for Lyngby. Vejle uden Trott ser også vanskeligt ud. En af oprykkerne plejer dog at rykke ud i igen.FlæskeFrank skrev: ↑7. jun 2024, 10:33Jeg er ikke helt enig i den fordeling.Kunji skrev: ↑7. jun 2024, 09:27Jeg tror superligaen næste år vil bestå af 3 grupper af fire hold.
1-4 rimelig enig, måske 1-5 da AGF har fået en del økonomiske muskler, som holder dem fri af grimme ting.
Derefter synes jeg , at det er meget åbent.
Randers, Silkeborg og Viborg skal altså finde nogle nye spillere.
Randers havde vel Coulibaly og Fuseini, som alene reddede dem. De er væk igen.
Silkeborg, de har manglet nogle profiler, så de virker noget ordinære - jeg tror ikke på nedrykning, men nr. 10 er ikke utænkeligt.
Viborg skal vel også både have spillere ind og Jakob Poulsen skal måske også løfte sig lidt. Nu er statistik taknemmelig, men han har stået i spidsen for Viborg i 18 kampe. De 6 kampe er mod OB og Hvidovre, hvor 13 af hans 24 point er hentet. Om det betyder, at han er god i bundstriden eller blot de to nedrykkere var dårlige...
En oprykker plejer at overleve, så det forventer jeg selvfølgelig er os.
Lyngby og SønderjyskE er nok bedste bud på nedrykkere. Dog har vi set, at SønderjyskE har et enormt godt hold, hvilket kan få et hold fri af nedrykning. De virker dog lidt tynde efter de startende.
Det kommende transfervindue vil sikkert gøre os klogere.
-
- Junior
- Geografisk sted: Aalborg
Det er for tidligt at sige. Jeg vil lige have styr på hele transfervinduet. Og alligevel kommer jeg her med et forsigtigt bud...
Men vi kan vel godt gå ud fra at i hvert fald FCM og FCK vil kæmpe om mesterskabet. Måske også Brøndby og FCN, men det er mere usikkert.
Mit bud som mester er dog nok FCK, da jeg mener at de underpræsterede i sidste sæson og på papiret stadig BØR være et mulehoved foran FCM, BIF o.s.v.
AGF kunne godt være outsider til medaljerne.
AaB bør primært koncentrere sig om at holde sig væk fra nedrykningsstregen. Hvis det går rigtigt godt, kan vi håbe på en 7-8 plads. Men mere tror jeg det bliver svært at opnå i første sæson. Men det kan jo være, at jeg/vi bliver positivt overraskede! Superligaen er trods alt en meget tæt liga, hvor alle kan slå alle. Så hvis det rigtigt flasker sig og alt bare spiller, afviser jeg da ikke, at AaB lige kan snige sig med i Mesterskabsslutspillet. Men i første omgang bør fokus være på at etablere sig i rækken.
Jeg tænker, at der er gode chancer for at holde hold som Lyngby og Vejle bag sig. Sønderjyske har i denne sæson lige været et par procenter bedre end AaB, men jeg forventer også, at AaB lige vil steppe lidt op i næste sæson. Det betyder, at mit tip bliver, at AaB vil ende foran de tre nævnte klubber. Altså omkring en 9. plads. Gerne med nogle points ned til stregen, så vi ikke skal samme tortur igennem som for to år siden.
Men hold som Randers, Viborg og Silkeborg er heller ikke bedre, end at AaB kan gøre sig forhåbninger om at konkurrere med dem. De øvrige hold tror jeg det bliver svært for AaB at holde bag sig i tabellen. Så det kan blive alt fra en 6. til en 12. plads. Mest realistisk en 8-10. plads.
Men vi kan vel godt gå ud fra at i hvert fald FCM og FCK vil kæmpe om mesterskabet. Måske også Brøndby og FCN, men det er mere usikkert.
Mit bud som mester er dog nok FCK, da jeg mener at de underpræsterede i sidste sæson og på papiret stadig BØR være et mulehoved foran FCM, BIF o.s.v.
AGF kunne godt være outsider til medaljerne.
AaB bør primært koncentrere sig om at holde sig væk fra nedrykningsstregen. Hvis det går rigtigt godt, kan vi håbe på en 7-8 plads. Men mere tror jeg det bliver svært at opnå i første sæson. Men det kan jo være, at jeg/vi bliver positivt overraskede! Superligaen er trods alt en meget tæt liga, hvor alle kan slå alle. Så hvis det rigtigt flasker sig og alt bare spiller, afviser jeg da ikke, at AaB lige kan snige sig med i Mesterskabsslutspillet. Men i første omgang bør fokus være på at etablere sig i rækken.
Jeg tænker, at der er gode chancer for at holde hold som Lyngby og Vejle bag sig. Sønderjyske har i denne sæson lige været et par procenter bedre end AaB, men jeg forventer også, at AaB lige vil steppe lidt op i næste sæson. Det betyder, at mit tip bliver, at AaB vil ende foran de tre nævnte klubber. Altså omkring en 9. plads. Gerne med nogle points ned til stregen, så vi ikke skal samme tortur igennem som for to år siden.
Men hold som Randers, Viborg og Silkeborg er heller ikke bedre, end at AaB kan gøre sig forhåbninger om at konkurrere med dem. De øvrige hold tror jeg det bliver svært for AaB at holde bag sig i tabellen. Så det kan blive alt fra en 6. til en 12. plads. Mest realistisk en 8-10. plads.