Superliga 2024/2025

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2024/2025

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2024, 17:54

bonanza skrev:
23. okt 2024, 16:27
jonas386 skrev:
18. okt 2024, 16:26
haghdk skrev:
18. okt 2024, 09:40
jonas386 skrev:
6. okt 2024, 20:53
Tror ikke Neestrup holder så til vinterpausen, men tror det vil være det forkerte valg af FCK at skille sig af med ham.
Der ligner det at han gør

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-koeb ... b-neestrup
Ja, den havde jeg ikke set komme. Forstår slet ikke timingen, medmindre det er fordi de mistænker DBU at være interesserede.
Jeg forstår ikke FCK fans på twitter der mener at det er Neestrups skyld at holdet underpræsterer. De har skiftet halvdelen af truppen ud, hvordan kan man forvente at det bare kører derefter? Jeg er heller ikke helt vildt imponeret af deres trupsammensætning, og ham Sune Smith der er sportsdirektør virker som en tegning, jeg mener klart han har givet dem ringere forudsætninger for at nå de målsætninger der er i klubben. I lyset af alt det og en masse kritik, så når vi kigger på tabellen er FCK tilbage på toppen her hen imod slutningen af efteråret. Det synes jeg er forholdsvis godt klaret af især træneren. Jeg forstår godt man forlænger, kan ikke se hvad en fyring skulle fixe, så er det bare endnu ringere forudsætninger.
Jeg er enig langt hen af vejen, men de mange indkøb er vel også et udtryk for, at de ikke har haft held med at implementere den næste generation af spillere og ikke har formået at udvise rettidig omhu ift. erstatninger (ikke Neestrups ansvar selvfølgelig). Når jeg undrer mig over forlængelsen, skyldes det at han havde to år tilbage af den eksisterende aftale, og der ikke umiddelbart var et oplagt overtagende hold, hvis vi ser bort fra landsholdet.

Jeg har ikke noget forhold til Sune Smith-Nielsen, men kan da konstatere at FCK ikke umiddelbart har haft så stort held med de interne forfremmelser når vi snakker organisationen udenom førsteholdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
bonanza
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 25. okt 2024, 09:41

jonas386 skrev:
23. okt 2024, 17:54
bonanza skrev:
23. okt 2024, 16:27
jonas386 skrev:
18. okt 2024, 16:26
haghdk skrev:
18. okt 2024, 09:40
jonas386 skrev:
6. okt 2024, 20:53
Tror ikke Neestrup holder så til vinterpausen, men tror det vil være det forkerte valg af FCK at skille sig af med ham.
Der ligner det at han gør

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-koeb ... b-neestrup
Ja, den havde jeg ikke set komme. Forstår slet ikke timingen, medmindre det er fordi de mistænker DBU at være interesserede.
Jeg forstår ikke FCK fans på twitter der mener at det er Neestrups skyld at holdet underpræsterer. De har skiftet halvdelen af truppen ud, hvordan kan man forvente at det bare kører derefter? Jeg er heller ikke helt vildt imponeret af deres trupsammensætning, og ham Sune Smith der er sportsdirektør virker som en tegning, jeg mener klart han har givet dem ringere forudsætninger for at nå de målsætninger der er i klubben. I lyset af alt det og en masse kritik, så når vi kigger på tabellen er FCK tilbage på toppen her hen imod slutningen af efteråret. Det synes jeg er forholdsvis godt klaret af især træneren. Jeg forstår godt man forlænger, kan ikke se hvad en fyring skulle fixe, så er det bare endnu ringere forudsætninger.
Jeg er enig langt hen af vejen, men de mange indkøb er vel også et udtryk for, at de ikke har haft held med at implementere den næste generation af spillere og ikke har formået at udvise rettidig omhu ift. erstatninger (ikke Neestrups ansvar selvfølgelig). Når jeg undrer mig over forlængelsen, skyldes det at han havde to år tilbage af den eksisterende aftale, og der ikke umiddelbart var et oplagt overtagende hold, hvis vi ser bort fra landsholdet.

Jeg har ikke noget forhold til Sune Smith-Nielsen, men kan da konstatere at FCK ikke umiddelbart har haft så stort held med de interne forfremmelser når vi snakker organisationen udenom førsteholdet.
Men du kan ikke vurdere spillet eller præstationerne og sige det ikke er godt nok. De er stadig det stærkeste hold i Danmark, på trods af det selvfølgelig giver lidt slinger i valsen. Klart FCK ikke har den næste generation på plads, de har jo solgt langt de fleste af dem. Der står aldrig i nogen klubber nogensinde, 10 u19 spillere klar til at komme ind og holde samme niveau. Der tror jeg alligevel at chancerne er større på transfermarkedet.
Uanset hvad tager det tid at sammenspille med så mange udskiftninger i samme vindue. Det bør man overvejende undgå, men penge taler selvfølgelig også.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 25. okt 2024, 14:47

"See you next time"

BANG! Gult kort.

Idiot dommer i gf vs. brobysvinene.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. okt 2024, 12:31

Det kan vel kun betyde tomt stadion til Brøndby ved næste hjemmekamp?
- FlæskeFrank

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 27. okt 2024, 16:34

Dejligt tidspunkt Vejle tager deres første sejr..

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 27. okt 2024, 17:10

RicoBR02 skrev:
27. okt 2024, 16:34
Jeps. Til gengæld er der godt nok kommet noget gejst i Vejle. De næste kampe kan sende os langt fra nedrykning eller hive os helt ned.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. okt 2024, 17:19

Kunji skrev:
27. okt 2024, 17:10
RicoBR02 skrev:
27. okt 2024, 16:34
Jeps. Til gengæld er der godt nok kommet noget gejst i Vejle. De næste kampe kan sende os langt fra nedrykning eller hive os helt ned.
Helt enig. Det er virkelig en nøglekamp. Vi har også brug for at få en succes igen efter et par dukkerter. 2 point i 3 kampe der absolut burde have givet mere af forskellige årsager. Det ville være dejligt hvis de marginaler vi havde i starten af sæsonen vil vende tilbage.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 27. okt 2024, 18:39

FlæskeFrank skrev:
27. okt 2024, 12:31
Det kan vel kun betyde tomt stadion til Brøndby ved næste hjemmekamp?
Altså ingen udefans til derby hjælper overhovedet ingen ting. Det er jo hjemme fans, som skal straffes.
Vi andre klubbers fan skal jo også føle os trygge. Det bliver vi jo ikke ved sådan straf.
Helt håbløs og vel blot udtryk for, at divisions foreningen er nød til at reagere hurtigt.

Og lige inden det med 50-100 som ikke kan opføre sig ordentligt. De skjuler sig bag 2000-3000 medfans på begge sider.
- FlæskeFrank

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 27. okt 2024, 19:59

Jeg sidder også lidt og tænker om man har lyst til at tage børn (og sig selv) med til en pokalfinale på Brøndby Stadion, hvis vi skulle ende i en finale.

Det er ret tydeligt at de er helt slukkede på øverste etage, og sikkert godt kunne finde på at lave ballade også selvom deres eget hold ikke spiller.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 28. okt 2024, 12:38

Frygah skrev:
27. okt 2024, 19:59
Jeg sidder også lidt og tænker om man har lyst til at tage børn (og sig selv) med til en pokalfinale på Brøndby Stadion, hvis vi skulle ende i en finale.

Det er ret tydeligt at de er helt slukkede på øverste etage, og sikkert godt kunne finde på at lave ballade også selvom deres eget hold ikke spiller.
Børn er udelukket og jeg ville også selv overveje det.

Efter den seneste hændelse burde det være forbudt med Brøndby tilskuere resten af sæsonen. Det er ikke styr på en skid derude og hverken vagter eller politi tør gøre noget ved problemet. Hvilket jeg sagtens kan forstå.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

RicoBR02
Allstar
Allstar

Indlæg af RicoBR02 » 28. okt 2024, 12:48

Kasper skrev:
28. okt 2024, 12:38
Frygah skrev:

Efter den seneste hændelse burde det være forbudt med Brøndby tilskuere resten af sæsonen. Det er ikke styr på en skid derude og hverken vagter eller politi tør gøre noget ved problemet. Hvilket jeg sagtens kan forstå.
Det er ihvertfald den forkerte straf divisionsforeningen har fundet frem. De burde have tildelt brøndby en række kampe for tomme tribuner. Det kan nå at komme endnu fra DBU, men tvivler på at de tør.
At der står 100 mænd med romerlys da holdet går på banen kan ikke pisse mig af, det er angrebet på udefans og det at børnefamilier må flygte der er helt sindssygt. At det overhovedet er muligt at løbe fra sydsiden og ned til modsatte ende er helt hjernedødt til sådan en kamp..

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 28. okt 2024, 13:02

RicoBR02 skrev:
28. okt 2024, 12:48
Kasper skrev:
Frygah skrev:

Det er ihvertfald den forkerte straf divisionsforeningen har fundet frem. De burde have tildelt brøndby en række kampe for tomme tribuner. Det kan nå at komme endnu fra DBU, men tvivler på at de tør.
At der står 100 mænd med romerlys da holdet går på banen kan ikke pisse mig af, det er angrebet på udefans og det at børnefamilier må flygte der er helt sindssygt. At det overhovedet er muligt at løbe fra sydsiden og ned til modsatte ende er helt hjernedødt til sådan en kamp..
Det er fuldstændig grotesk opførsel. De fck'ere på banen og foran hegnet efterfølgende skriger også til himlen.
Hvis det kan ske, så er alt i spil. Inde på stadion!! Det er komplet absurd og må ikke ske.
Sidder endda tilbage med en fornemmelse at de to gruppe af hooligans blev hyldet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

RicoBR02
Allstar
Allstar

Indlæg af RicoBR02 » 28. okt 2024, 14:38

Kasper skrev:
28. okt 2024, 13:02
RicoBR02 skrev:
Kasper skrev:
Frygah skrev:

Det er fuldstændig grotesk opførsel. De fck'ere på banen og foran hegnet efterfølgende skriger også til himlen.
Hvis det kan ske, så er alt i spil. Inde på stadion!! Det er komplet absurd og må ikke ske.
Sidder endda tilbage med en fornemmelse at de to gruppe af hooligans blev hyldet.
Jeg tænker at fcks gruppe bliver hyldet for at slå tilbage hvor vagterne trækker sig. Det er en vanvittig måde de gør det på, men folk reagere vanvittigt under pres. At hele langsiden og sydsiden klapper af de brøndby fans der starter angrebet er jo helt sindssygt. Med til historien skal det også nævnes at en brøndby fan bliver stukket ned aftenen før og s toget bliver angrebet med brosten da det kører mod Glostrup. De episoder har helt sikkert pustet til ilden blandt grupperne og spørgsmålet er om politiet burde have aflyst kampen pga sikkerheden og stemningen.

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 28. okt 2024, 16:54

Frygah skrev:

Jeg tænker at det er 100% sikkert at de kommer til at lave en eller anden form for ballade til finalen - selv om deres eget hold ikke er på banen. De gad jo tage til Farum i starten af sæsonen og forsøge at overfalde AaB fans. Det er håbløst at finalen spilles i Brøndby. Helt håbløst.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 28. okt 2024, 18:33

RicoBR02 skrev:
28. okt 2024, 14:38
Kasper skrev:
RicoBR02 skrev:
Kasper skrev:
Frygah skrev:

Jeg tænker at fcks gruppe bliver hyldet for at slå tilbage hvor vagterne trækker sig. Det er en vanvittig måde de gør det på, men folk reagere vanvittigt under pres. At hele langsiden og sydsiden klapper af de brøndby fans der starter angrebet er jo helt sindssygt. Med til historien skal det også nævnes at en brøndby fan bliver stukket ned aftenen før og s toget bliver angrebet med brosten da det kører mod Glostrup. De episoder har helt sikkert pustet til ilden blandt grupperne og spørgsmålet er om politiet burde have aflyst kampen pga sikkerheden og stemningen.
Umiddelbart synes jeg det ser ud til at det er et noget nær fyldt udeafsnit der synger videre imens de står med fucking pulverslukker, kaster blus og sæder efter politiet.
Alt imens ingen griber ind.
Og det er nok mit største problem. Hvis der ikke er nogen der griber ind og politi + vagter har givet op. Så skal der ikke afvikles kampe.

For min skyld kunne begge klubber spille uden tilskuere. Det er for mange år siden gået alt for langt over stregen.
Awaykort og ansigtgenkendelse, glem det lort. Hvem kan ikke huske da fck stormede indgangen til Aalborg Stadion og politiet trak sig, så alle kunne rende ind.
Mener også de gjorde det på en europæisk away i Tyskland.

Brugeravatar
bonanza
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 29. okt 2024, 08:09

Kasper skrev:
28. okt 2024, 18:33
RicoBR02 skrev:
28. okt 2024, 14:38
Kasper skrev:
RicoBR02 skrev:
Kasper skrev:
Frygah skrev:

Umiddelbart synes jeg det ser ud til at det er et noget nær fyldt udeafsnit der synger videre imens de står med fucking pulverslukker, kaster blus og sæder efter politiet.
Alt imens ingen griber ind.
Og det er nok mit største problem. Hvis der ikke er nogen der griber ind og politi + vagter har givet op. Så skal der ikke afvikles kampe.

For min skyld kunne begge klubber spille uden tilskuere. Det er for mange år siden gået alt for langt over stregen.
Awaykort og ansigtgenkendelse, glem det lort. Hvem kan ikke huske da fck stormede indgangen til Aalborg Stadion og politiet trak sig, så alle kunne rende ind.
Mener også de gjorde det på en europæisk away i Tyskland.
På den måde kan man jo godt forstå de grupperinger der er klar til at forsvare sig selv, når fans fra et modstanderhold stormer uden politi og vagter lægger sig imellem. Hvad er alternativet? Det er jo uden hæmninger eller interesse for kampen/fodbolden at man planlægger den slags aktiviteter på stadion og på kampdagen.
Jeg kan ikke se hvordan totalt tilskuerforbud for de to hold i en periode, ikke er eneste løsning på at dæmpe den eskalering de har gang i.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 29. okt 2024, 12:27

Jeg tænker, at hvis vi skal have vendt det, så skal man bruge helt andre greb mod klubberne.
Jeg synes hver gang at især Brøndby er fodslæbende. Husker stadig for 10 år siden(https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... 000342.ece), hvor der var en episode og det viste sig, at Brøndbys overvågningskamera ikke virkede og ikke havde gjort det længe. Det er bare sådanne oplevelser der hver gang kommer med Brøndby. Senest med den manglende opdeling på langsiden.

Det kan godt være tomt udebaneafsnit, men skal kombineres med f.eks. maks. 80% kapacitet tilskuere på alle tribuner(altså ikke nedluk på en, men alle reduceres til 80 procent). Måske tvinge dem til at synligt på billet/ved billetkøb, at kapaciteten er reduceret til 80% som følge af manglende sikkerhed a la cigaretpakker Man kan diskutere om det virker, men det vil være træls at have på sit produkt. Konkret vil et sådan tiltag jo gøre, at klubben skal gå bodsgang til sponsorerne og sige, at I har ikke det antal billetter, som vi har stillet jer i udsigt. Det virker.

Generelt mener jeg, at det skal være et trygt sted at komme som fan uanset om man er hjemmehold eller udehold. Her laver hjemmeholdet ballade og udeholdet forbydes adgang.
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 29. okt 2024, 13:57

FlæskeFrank skrev:
29. okt 2024, 12:27
Jeg tænker, at hvis vi skal have vendt det, så skal man bruge helt andre greb mod klubberne.
Jeg synes hver gang at især Brøndby er fodslæbende. Husker stadig for 10 år siden(https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... 000342.ece), hvor der var en episode og det viste sig, at Brøndbys overvågningskamera ikke virkede og ikke havde gjort det længe. Det er bare sådanne oplevelser der hver gang kommer med Brøndby. Senest med den manglende opdeling på langsiden.

Det kan godt være tomt udebaneafsnit, men skal kombineres med f.eks. maks. 80% kapacitet tilskuere på alle tribuner(altså ikke nedluk på en, men alle reduceres til 80 procent). Måske tvinge dem til at synligt på billet/ved billetkøb, at kapaciteten er reduceret til 80% som følge af manglende sikkerhed a la cigaretpakker Man kan diskutere om det virker, men det vil være træls at have på sit produkt. Konkret vil et sådan tiltag jo gøre, at klubben skal gå bodsgang til sponsorerne og sige, at I har ikke det antal billetter, som vi har stillet jer i udsigt. Det virker.

Generelt mener jeg, at det skal være et trygt sted at komme som fan uanset om man er hjemmehold eller udehold. Her laver hjemmeholdet ballade og udeholdet forbydes adgang.
En reduktion til 80 procent af makskapacitet hjælper ikke noget som helst, ligesom tomt udebaneafsnit i derbies heller ikke gør. For mig at se er der ikke andet at gøre end at Brøndby og FCK må nægtes at have tilskuere med til alle udebanekampe og alle deres hjemmekampe må spilles for tomme tribuner indtil de viser reel vilje til at løse problemerne og faktisk handler på det. Vi kan ikke leve med de omkostninger, der er ved deres indbyrdes opgør gang efter gang. Især Brøndby har jo i årevis ignoreret grelle problemer med egne fans og ladet det eskalere ud af kontrol. Selv efter skandaløse scener som i søndags står Kvistgaarden jo og siger, at han elsker fansene og kan ikke finde ud af at tage afstand. Og når FCK-fans kan have adskillige batterier af pyro med ind på deres afsnit, så kan enhver jo sige sig selv, at mindst én i klubben har vendt det blinde øje til og ladet det ske.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

calciomania
Junior
Junior
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 29. okt 2024, 21:11

Jeg har det svært med kollektiv straf. Jeg synes det principielt er forkert at straffe uskyldige for, hvad andre har gjort. Det har jeg syntes lige siden Folkeskolen, hvor vi havde TO vilde drenge i klassen, der altid lavede ballade. Og hvor lærerne gang på gang gav os alle kollektiv straf på grund af deres udskejelser. Jeg syntes dengang, at det var idioti og uretfærdigt. Og det synes jeg stadig. ;)

I stedet bør man sætte alt ind på at få identificeret og stoppet de relativt få uheldige elementer fremfor at straffe bredt.

Jeg har en lille konspirationsteori om, at nogle af Brøndby´s vagter selv har forbindelser til hooligan-miljøet eller nogle bander (som der jo er en del af på Vestegnen). Ellers forklarer jeg ikke, hvorfor fans gang på gang slipper ind med nærmest flere tons fyrværkeri til kampene. Og hvorfor var vagterne så passive mod FCK. Ingen gør reelt rigtigt noget for at stoppe uromagerne, men står bare og glor som passive saltstøtter.

Lige i øjeblikket er der jo noget i gang i Italien, hvor det er kommet frem, at folk i og omkring klubberne også har haft lidt for tætte forbindelser med hardcore ultras i Milan og Inter bl.a. Lur mig om det samme ikke kunne være tilfældet i f.eks. Brøndby. Det kan forklare, hvorfor uromagere i årevis har haft så nemme kår i Brøndby.

Skal man helt til bunds i det her, skal man dog finde ud af, hvorfor det for nogle unge mænd er så attraktivt at være med i disse hardcore bande- og hooliganmiljøer. Der må jo være nogle sociale skævheder, som gør at disse miljøer er så attraktive. Men kan nemt pege fingre og straffe og det skal man jo også et langt stykke hen ad vejen. Men det bedste er at forebygge og få disse store drenge/unge mænd på ret kurs, inden det går galt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 29. okt 2024, 21:48

calciomania skrev:
29. okt 2024, 21:11
Jeg har det svært med kollektiv straf. Jeg synes det principielt er forkert at straffe uskyldige for, hvad andre har gjort. Det har jeg syntes lige siden Folkeskolen, hvor vi havde TO vilde drenge i klassen, der altid lavede ballade. Og hvor lærerne gang på gang gav os alle kollektiv straf på grund af deres udskejelser. Jeg syntes dengang, at det var idioti og uretfærdigt. Og det synes jeg stadig. ;)

I stedet bør man sætte alt ind på at få identificeret og stoppet de relativt få uheldige elementer fremfor at straffe bredt.
Nu har vi en vild dreng i klassen og det er Brøndby... Så hvordan får du dem til at stoppe ?

Lidt mere seriøst. Det er ganske enkelt forkert hele tiden at snakke om "relativt få uheldige elementer" - klubberne skal sørge for at det er trygt at gå til fodbold. Og det er det problem, som skal løses. Hvis ikke det løses, så mister fodbolden tilskuerne.

Du får netop ikke identificeret de elementer, fordi de gemmer sig på fantribunen efterfølgende uden udpegning. Og jeg kan sådan set godt forstå, at det er svært at gå hen og tage et billede af en de tidligere maskeklædte og sende til den stadionansvarlige...

Så problemet skal løses på anden måde og det kan være at reducere i stemningstribunen. Det kunne f.eks. være, at op til hver sæson, så fik klubberne tildelt x antal pladser på stemningstribunen afhængig af sidste sæsons opførsel. Hvis f.eks. AaB kun måtte bruge halvdelen af Vest til stemningstribune, så kunne AaB vælge at lade den være halvfyldt eller sætte hegn op og sæder på den resterende del. Så ville der nok komme en selvjustits på de tribuner a la når nogle ikke synger i stemningsafsnittet.
- FlæskeFrank

Besvar