Fodbold-Podcasts
Fodbold-Podcasts
Udover vores egne “Rød Aalborg” og “Ripodsten”, hvad find finder man så af podcasts, omhandlende dansk fodbold?
På forhånd tak.
På forhånd tak.
Re: Fodbold-Podcasts
Udover diverse fanpodcasts, så er der vel nærmest kun mediano tilbage. Mere og mere ryger over på betalingskanalerne, men mener stadigvæk at man kan høre superligaoptakterne gratis.
DR laver fodboldlisten, som jeg skal være ærlig at sige jeg aldrig har hørt, og BT udgiver transfervinduet. De har indimellem nogle fine afsløringer, men det kan godt være noget anstrengende at komme igennem et afsnit, og det handler også meget specifikt om transfers, og er ikke værd at høre udenfor sommer- og vinterperioden.
Bold forsøgte sig for et par år siden med podcasts, men det er ikke mit indtryk at det var særlig godt, og er usikker på om det stadig eksisterer.
FodboldFM og Fodboldministeriet eksisterer desværre ikke længere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Tak for svaret
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Jeg har haft støt mediano her i efteråret. Det har været en fornøjelse, hvis man vil høre lidt mere om fodbold end bare de sædvanlige overskrifter.
'Det koster omkring 40 kr. om måneden, men synes det er godt givet ud. De udkommer med mange podcast og der er ikke den tydelige fokusering på Brøndby og FCK, som tv gør i.
'Det koster omkring 40 kr. om måneden, men synes det er godt givet ud. De udkommer med mange podcast og der er ikke den tydelige fokusering på Brøndby og FCK, som tv gør i.
- FlæskeFrank
Jeg er også på Mediano-vognen. Jeg synes de gør det fornuftigt uden for meget bias - og til en fin pris, hvis man vil have det hele med.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index
-
- 2. div
- Favoritspiller: Jan Pedersen
Jeg er også på Mediano. Gider ikke høre Rød Aalborg mere. Den er blevet for træls for en mand godt over de 50. Jeg elsker AaB og historien, men panelet er altid unge drenge som Aagard, Emil etc.
savner nogen, der rent faktisk har set Vandet brødrene, så nedturen fra 1 div, og opturen igen. Kan huske da pølsebrødene var kolde, og man kun fik sennep.
Sent from my iPhone using Tapatalk
savner nogen, der rent faktisk har set Vandet brødrene, så nedturen fra 1 div, og opturen igen. Kan huske da pølsebrødene var kolde, og man kun fik sennep.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mediano har i længere tid underpræsteret ift AaB indholdet. Flere gange har jeg måtte slukke fordi de simpelthen har vrøvlet. At Thelander havde en stærk sæson i 1.div, og div underlige fortællinger om indkøb. Jeg har opgivet Mediano. Men måske skal de have en chance mere.
Jeg er enig i, at de ikke rigtigt bidrager med noget nyt eller bedre om AaB end man selv kan opsnuse sig til som fan. Det er lidt underligt, for jeg fornemmer ikke det samme hos klubber som Randers, Silkeborg eller Viborg hvor de oftest har ret godt styr på deres styrker og svagheder, hvilke spillere der præsterer/står over for et gennembrud, og hvor de ikke hænger fast i opfattelser af spillere, der er flere år gamle. Thelander, Helenius, Iver Fossum og Lucas Andersen (efter skaderne), som de eksempler jeg husker bedst fra de seneste par år.Dr.Jones skrev: ↑4. jan 2025, 12:55Mediano har i længere tid underpræsteret ift AaB indholdet. Flere gange har jeg måtte slukke fordi de simpelthen har vrøvlet. At Thelander havde en stærk sæson i 1.div, og div underlige fortællinger om indkøb. Jeg har opgivet Mediano. Men måske skal de have en chance mere.
Af samme grund gider jeg sjældent høre deres segmenter/optakter om AaB. At det så også har været absurd deprimerende at høre om hvor dårligt det går, hvor dysfunktionelt det hele er, hvor dårlige beslutninger der tages og hvor ringe henved samtlige spillere er, har ikke hjulpet på det. Men ift. at blive opdateret om de øvrige klubber i superligaen, og 1. division, er det svært at finde bedre alternativer, medmindre man gider at høre timelange fanpodcasts fra den specifikke klub.
Medianos styrke er mængden og bredden. Klart bedste dansksprogede mulighed hvis man også vil følge lidt med i Premier League, Champions League og med jævne mellemrum gerne vil vide hvad der rører sig i Serie A, La Liga eller Bundesligaen.
Jeg synes også Mediano fortjener en vis ros for at finde "nye" stemmer i den danske fodboldverden, der har en hel masse at byde ind med, såsom Francis Dickoh, Jonas Hebo, Rasmus Monnerup, Benjamin Leander og Lucas Babalola, som vi en kort overgang havde tilknyttet. Jeg håber de fortsætter med at hive divisionstrænere/ungdomstrænere/assistenter ind som eksperter og værter, og bliver ved med at introducere lytterne til nye stemmer der har fodbolden under huden på en anden måde end de journalistuddannede.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Meget enig, jeg kan sagtens lytte til Medianos dækning af landsholdet. Jeg er ikke enig i alt, men det virker til at de har godt styr på sagerne. Men AaB segmenterne har simpelthen været af så ringe kvalitet, og fyldt med tossede uimodsagte udsagn at det bare var frustrerende at lytte til.
-
- Allstar
- Geografisk sted: Middelfart
Apropos Mediano og fodboldpodcasts, så har de lige lagt en podcast op om to år med sse22 og AaB. 1 times varighed.
Får dog først hørt den i aften.
Får dog først hørt den i aften.
- FlæskeFrank