Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Funky » 12. jul 2009, 01:53

FCM skrev:
Hvor mange gange skal jeg skrive, at jeg netop ikke sammenligner eller sidestiller tingene, før det går ind (se evt starten af det, du citerer mig for)?
Jeg mener bestemt, at det som Arek gjorde er værre end det MP og David gjorde - og har ingen steder skrevet andet. Jeg har faktisk overhovedet ikke diskuteret det emne. Men giv mig da endelig et link, der beviser det modsatte.
Min pointe er at gloriepudsningen vist foregår lige rigeligt heftigt blandt AaB (og OB-fans), når man ser på, at en voldsdom ikke er ensbetydende med en fyring i AaB, ligesom AaB heller ikke var så forargede over at David slog en holdkammerat ned til træning, at de ikke lige skulle have lidt penge for ham.
Jeg tror såmænd David var en færdig mand i AaB, uanset om FCM - eller nogen anden klub - ville give en skilling for ham eller ej. Hvis du lige vender skråen en gang, så kan du sikkert også godt se det smarte i, at en spiller ikke skal kunne trække en transferfri status på at klappe en holdkammerat ned.

Naturligvis ligger der ikke en menneskelig redningsmission bag Areks skifte til FCM, lige så lidt som FCM har til formål at redde Afrika.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af -Larsen » 12. jul 2009, 11:41

Funky skrev:
FCM skrev:
Hvor mange gange skal jeg skrive, at jeg netop ikke sammenligner eller sidestiller tingene, før det går ind (se evt starten af det, du citerer mig for)?
Jeg mener bestemt, at det som Arek gjorde er værre end det MP og David gjorde - og har ingen steder skrevet andet. Jeg har faktisk overhovedet ikke diskuteret det emne. Men giv mig da endelig et link, der beviser det modsatte.
Min pointe er at gloriepudsningen vist foregår lige rigeligt heftigt blandt AaB (og OB-fans), når man ser på, at en voldsdom ikke er ensbetydende med en fyring i AaB, ligesom AaB heller ikke var så forargede over at David slog en holdkammerat ned til træning, at de ikke lige skulle have lidt penge for ham.
Jeg tror såmænd David var en færdig mand i AaB, uanset om FCM - eller nogen anden klub - ville give en skilling for ham eller ej. Hvis du lige vender skråen en gang, så kan du sikkert også godt se det smarte i, at en spiller ikke skal kunne trække en transferfri status på at klappe en holdkammerat ned.

Naturligvis ligger der ikke en menneskelig redningsmission bag Areks skifte til FCM, lige så lidt som FCM har til formål at redde Afrika.
Jamen, HAR de ikke allerede reddet Afrika fra fattigdom og Areks liv?! - Fc Vestjylland, Jordens frelser!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Frygah » 12. jul 2009, 20:02

FCM skrev: Hvor mange gange skal jeg skrive, at jeg netop ikke sammenligner eller sidestiller tingene, før det går ind (se evt starten af det, du citerer mig for)?
Jeg mener bestemt, at det som Arek gjorde er værre end det MP og David gjorde - og har ingen steder skrevet andet. Jeg har faktisk overhovedet ikke diskuteret det emne. Men giv mig da endelig et link, der beviser det modsatte.
Min pointe er at gloriepudsningen vist foregår lige rigeligt heftigt blandt AaB (og OB-fans), når man ser på, at en voldsdom ikke er ensbetydende med en fyring i AaB, ligesom AaB heller ikke var så forargede over at David slog en holdkammerat ned til træning, at de ikke lige skulle have lidt penge for ham.
Når du nu er igang med at husere de danske fanforums, kan vi så lige få slået fast hvorfor det er at både OB og AaB fans er dobbeltmoralske (du sprang uheldigvis mit første og andet indlæg over i din jagt på at få fortalt os hvordan hele situationen ser ud)? Nu har jeg ikke lavet et spørgeskema på hverken debatside.dk eller OB's fanforum, men hvis du kan finde beviser for at hovedparten af AaB's fans ville være positive overfor Arek skiftede til AaB, så ser jeg dem gerne. Ellers er der ikke en skid dobbeltmoral nogen steder. Når du har så travlt med at gå op i detaljer, burde dette være klart for dig.

Fodboldklubben FCM har skrevet kontrakt med en voldsdømt (60 dage?) fodboldspiller. FANS af OB og AaB har påpeget at dette er ulækkert i deres optik, hvorefter du blæser ind med "Hvad med jer selv?" - Det uagtet at du ikke aner hvad vi, eller OB's fans, ville have sagt til at hive en spiller fra en konkurrent, der er dømt for det som Arek er. Noget som du i øvrigt selv erkender ikke kan sidestilles med eksempelvis Martin P.

Havde OB som KLUB været ude at kritisere FCM, og Kim Brink haft gang i mediemøllen, kunne du måske have hevet dobbeltmoral ind. Men så længe OB eller AaB ikke har kritiseret FCM's køb af Arek, er din "dobbeltmoral" vel forkert?

Jeg ville ikke have Arek til AaB under nogle omstændigheder, og det uanset at han kunne forstærke os.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af thomasjn » 12. jul 2009, 21:25

FCM i verdens godgørere hjælp mig. Hjælp mig, giv mig en kontrakt. Jeg begik en grum fejl og drak alle mine penge op i byen igår aftes. Jeg ved, at det var en stor fejl og jeg vil lære af den. Please giv mig en kontrakt i samvittighedsfulde og socialt bevidste mennesker så jeg kan komme videre fra ugens bummert og få en ny start.

Sådan burde alle landets serie 5 spillere flokkes om FCM, hvis de virkelig var de velsignede skabninger de selv går rundt og påstår de er.

FCM.- Stedet hvor alle fortjener en ny chance, uanset hvor langt ude de er.

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af JSJ » 12. jul 2009, 23:12

Jamen i bund og grund er de jo bare en flok Cunts hele bundet! (Og ja - Jeg ved godt at Juntaen ikke er glad for at jeg benytter mig af ordet "Cunt" - Men så længe det ikke er rettet mod hverken spillere eller ledere i AaB eller andre debatøre herinde, så er jeg faktisk på grænsen til at sige, at jeg er jævnt ligeglad..! ;-) )

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 2. aug 2009, 22:11

Det er selvfølgelig aldrig pænt at glæde sig over andres fiasko, men jeg kan ikke lade være med at skadefryde mig over det ringe udbytte, FCM fik ud af at gafle vores tidligere anfører:

1) De skrev kontrakt med Califf, mens begge klubber kæmpede om mesterskabet. FCM fik ham, fordi de tilbød en løn, AaB ikke ville/kunne matche. Til gengæld fik AaB mesterskabet - måske især fordi de i modsætning til FCM undlod at udråbe sig selv som mestre på forhånd.

2) Siden fik AaB enorm international succes, mens FCM røg ud i kvalifikationen - takket være et selvmål af Califf.

3) I dag er FCM under stregen, og Califf begyndte dagens kamp på bænken - udpeget som en af syndebukkene for sidste uges fiasko. Men til gengæld en dyr mand at have i stalden.


Jeg har dog ondt af Califf, som er en sympatisk og anstændig fyr. Ham kunne vi godt have brugt i sidste sæson, og mon ikke han alt i alt (med bonus for de europæiske kampe) havde tjent betydeligt mere i Aalborg, end han gjorde på at skifte til FCM? Men at Jens Ørgaards trang til at være den frække drenge i klassen og drille AaB ved at snuppe holdets anfører udvikler sig så skidt for FCM, kan jeg ikke andet end at fryde mig over.

Oliverl
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 30. apr 2008, 08:10
Favoritspiller: Martin P
Geografisk sted: 9480
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Oliverl » 2. aug 2009, 22:50

Fordi Glen Riddersholm og Thomas Thomasberg er et par klaphatte. :@
"Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer"

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Elscorpio » 2. aug 2009, 22:55

Oliverl skrev:Fordi Glen Riddersholm og Thomas Thomasberg er et par klaphatte. :@
Endnu mere grund til man skal moone deres spillerbus, hvis man støder ind i den på en motorvej

Oliverl
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 30. apr 2008, 08:10
Favoritspiller: Martin P
Geografisk sted: 9480
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Oliverl » 2. aug 2009, 23:00

Elscorpio skrev:
Oliverl skrev:Fordi Glen Riddersholm og Thomas Thomasberg er et par klaphatte. :@
Endnu mere grund til man skal moone deres spillerbus, hvis man støder ind i den på en motorvej
Præcis!
"Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Funky » 2. aug 2009, 23:16

sulakvelidze skrev:Det er selvfølgelig aldrig pænt at glæde sig over andres fiasko, men jeg kan ikke lade være med at skadefryde mig over det ringe udbytte, FCM fik ud af at gafle vores tidligere anfører:

1) De skrev kontrakt med Califf, mens begge klubber kæmpede om mesterskabet. FCM fik ham, fordi de tilbød en løn, AaB ikke ville/kunne matche. Til gengæld fik AaB mesterskabet - måske især fordi de i modsætning til FCM undlod at udråbe sig selv som mestre på forhånd.

2) Siden fik AaB enorm international succes, mens FCM røg ud i kvalifikationen - takket være et selvmål af Califf.

3) I dag er FCM under stregen, og Califf begyndte dagens kamp på bænken - udpeget som en af syndebukkene for sidste uges fiasko. Men til gengæld en dyr mand at have i stalden.


Jeg har dog ondt af Califf, som er en sympatisk og anstændig fyr. Ham kunne vi godt have brugt i sidste sæson, og mon ikke han alt i alt (med bonus for de europæiske kampe) havde tjent betydeligt mere i Aalborg, end han gjorde på at skifte til FCM? Men at Jens Ørgaards trang til at være den frække drenge i klassen og drille AaB ved at snuppe holdets anfører udvikler sig så skidt for FCM, kan jeg ikke andet end at fryde mig over.
Og tingene bliver endnu bedre:

http://www.onside.dk/node/38368" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumbsup:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Dahl9000
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Dahl9000 » 2. aug 2009, 23:51

Funky skrev:
Og tingene bliver endnu bedre:

http://www.onside.dk/node/38368" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumbsup:
Hehe ja, det er jo en fryd at følge frustrationerne dernede, og specielt når men ved at Califf får 12 mio dkr over de fire år :D

Jeg elskede Califf i AaB, han var en jernmand, men en spiller som Califf er kun god, når han har 100 % tillid, noget kun Thygesen har i FCM.
Rød hele vejen igennem, AaB og Liverpool......

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Funky » 3. aug 2009, 00:28

Dahl9000 skrev:
Funky skrev:
Og tingene bliver endnu bedre:

http://www.onside.dk/node/38368" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumbsup:
Hehe ja, det er jo en fryd at følge frustrationerne dernede, og specielt når men ved at Califf får 12 mio dkr over de fire år :D

Jeg elskede Califf i AaB, han var en jernmand, men en spiller som Califf er kun god, når han har 100 % tillid, noget kun Thygesen har i FCM.
Jeg synes det sjove er, at han ret klart siger, at

a) Thomasbergs og Riddersholms mandskabsbehandling er elendig
b) Thomasberg og Ørgaard er helt ved siden af sandheden når de siger, at FCM lige så godt kunne have vundet som BIF
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Dahl9000
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Dahl9000 » 3. aug 2009, 00:42

Funky skrev: Jeg synes det sjove er, at han ret klart siger, at

a) Thomasbergs og Riddersholms mandskabsbehandling er elendig
b) Thomasberg og Ørgaard er helt ved siden af sandheden når de siger, at FCM lige så godt kunne have vundet som BIF
Ja, det er ret tydeligt at han er MEGET utilfreds med forholdene i FCM, men det er jo også det stikmodsatte af det han lærte under Hamren i AaB, hvor tillid til den enkelte spiller var nr 1. Califf spillede nogle meget dårlige kampe i for AaB, men Hamren viste ham altid tillid, og han endte med at spille en næsten perfekt sæson hvor man var anfører og med til at sikre mesterskabet.

Og så vil jeg da lige endnu engang understrege hvor ualmindeligt sjovt jeg synes det er at følge hvorledes VISION 2011 fejler horribelt. Jeg sagde det, da de lancerede den for år tilbage - og nu er jeg bare glad for at se at mine antagelser dengang er sande. Jeg vil ikke bliver overrasket hvis FCM falder helt sammen i denne sæson, jeg tror ganske enkelt ikke de har økonomi til at følge med.
Rød hele vejen igennem, AaB og Liverpool......

Bozak
2. div
2. div
Indlæg: 221
Tilmeldt: 13. jul 2009, 14:52

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Bozak » 3. aug 2009, 00:53

Dahl9000 skrev:
Funky skrev:
Og tingene bliver endnu bedre:

http://www.onside.dk/node/38368" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumbsup:
Hehe ja, det er jo en fryd at følge frustrationerne dernede, og specielt når men ved at Califf får 12 mio dkr over de fire år :D

Jeg elskede Califf i AaB, han var en jernmand, men en spiller som Califf er kun god, når han har 100 % tillid, noget kun Thygesen har i FCM.
250.000 dkr pr måned for at have en spiller siddende på bænken, er der vel ikke andre danske klubber end FcK der kan klarer gennem længere tid. I FcM sparer de selvfølgelig nogle penge på deres afrikanske farm.

Brugeravatar
Dahl9000
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Dahl9000 » 3. aug 2009, 01:35

Nu vi er i Daddy Califf sporet, kom jeg til at sidde og se dette klip.



Jeg hader FCM for at have taget en rigtig jernmand, og lavet ham om til noget midjysk jammerligt traktor bavl med underlig frisure.

Jeg kan sgu ikke lade være med at savne Califfen engang imellem, selvom jeg er tilfreds med at AaB ikke ville smide en 4-årig kontrakt efter ham til den kæmpesum som FCM smed på bordet.
Rød hele vejen igennem, AaB og Liverpool......

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Funky » 3. aug 2009, 09:01

Om Califf skal det så også siges, at han også blev lidt ynkelig at høre på, da Lynge ikke ville smide boxen for ham. Så hele vejen rundt er det jo bare ringe i FCM. :D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jydenfranord » 3. aug 2009, 10:13

Om det er rigtigt eller forkert at sætte Califf af holdet, det ved jeg helt ærligt ikke. Jeg så ikke deres kamp mod silkeborg, men det undre mig en hel del at man vælger at sætte Califf ind i en kamp hvor man er bagud med to mål, set i forhold til man netop havde hevet ham af holdet for at være elendig. Det er ret besynderligt at sætte ham ind, dels er det underligt at sætte en forsvars spiller ind når man skal angribe, hvis de ville minimere deres tab, så er det heller ikke logisk at sætte ham ind, når de åbenbart mener han er en af dem der har hoved ansvaret for den tabte kamp mod silkeborg.

Det er naturligvis også muligt at FCM blo har udvalgt spillerne tilfældigt og sagt "han skal ikke spille". Det kan vel efterhånden ikke herske nogen tvivl om det hele sejler nede på heden. Der virker ikke til at være nogen form for hold, men derimod blot en række spillere der er på banen på samme tid.

213
Allstar
Allstar
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 25. jul 2005, 14:50
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 213 » 4. aug 2009, 15:21

Nu er de nok ved at indse at deres fuldstændig fucked op ambition om at vinde guld inden 2011 nok ikke holder

http://www.onside.dk/node/38675" onclick="window.open(this.href);return false;

Flot at de ikke kunne se det for 3 år siden, ligesom alle andre
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jydenfranord » 4. aug 2009, 15:32

213 skrev:Nu er de nok ved at indse at deres fuldstændig fucked op ambition om at vinde guld inden 2011 nok ikke holder

http://www.onside.dk/node/38675" onclick="window.open(this.href);return false;

Flot at de ikke kunne se det for 3 år siden, ligesom alle andre
Lidt sjovt er det at deres formand siger at de ikke vil satse på at købe vildt ind med bind for øjnene, for så risikere de deres økonomi. Jeg kan da godt undre mig over et købe af Borring til 20 millioner samt et køb af Fagerberg til 10 millioner. De er forsat i klubben og klubben skuffer fælt, såvel i sidste sæson som i begyndelsen af denne.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af limey » 4. aug 2009, 19:30

Helt fucked op er det vel ikke, med 2 andenpladser inden for de sidste par år. Og så siger formanden rent faktisk:
Der er ingen tvivl om, at vi går efter visionen. Men det er ikke sådan, at det er en fuldstændig katastrofe ikke at vinde guld i forhold til aktionærer, sponsorer og fans, hvis vi er fast bestanddel af toppen i dansk fodbold, siger han til Tipsbladet.
Jeg husker det ikke som om, at de tidligere har snakket om katastrofe hvis "målet" ikke biver indfriet, og hvis det lykkedes dem at nå det i 2012, er de sikkert lykkelige alligevel. Det skal nok mere ses i lyset af den finansielle krise som grangiveligt også er kommet til Herning, måske båret dertil af en aujesky-epedemi. I forhold til Trylleriks ævl den sidste uges tid, synes jeg i hvert fald, at det her er det rene vand.

Når det så er sagt, vil de glæde mig usigeligt, hvis deres vision aldrig bliver gennemført.

Besvar