Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. okt 2010, 09:21

jydenfranord skrev:
Colt Sivas skrev:
Er det ikke en lidt billig betragtning? Godt klar over trådens emne, men af en klub der er lidt over 10 år gammel har de vel gjort det meget godt? Vandt AaB noget i deres første 10 år i den bedste række? Det er vel det der skal sammenlignes om noget.
Nu er det svært at spå om fremtiden. Men lige i dette øjeblik ser det da ud til at Fcm har større chance for at vinde noget end AaB. Men øjebliks billedet kan jo hurtigt vende. Meget hurtigt i fodbold især.
Men hvor mange klubber har ført sig frem som FCM, uden rent faktisk at have andet end et par sølvmedaljer og fremvise for det? Derudover kan man jo se på baggrunden for deres succes. De har brudt op til flere nationale og internationale regler for at hente spillere, undgå betaling til andre klubber for spillere osv.

Hvis man har været et topklub (som FCM jo siger de er) men har "kun" hentet 2 sølv og 2 bronze medaljer, det er jo i og for sig også ganske flot, men de har bare aldrig vist noget i europa. Deres største succes i europa var da de næsten vandt over Man. City, altså inden der kom en masse kæmpe stjerner på holdet.

Jeg har intet imod folk/klubber fører sig frem, men de skal have noget at have det i, og det mener jeg slet ikke FCM har, deres eneste store succes har været deres dårlige moral. Selv ikke engang den vil de stå ved når der kommer kritik, så peges der altid fingre af alle andre.
Nu må du da godt nok undskylde mig. Men når man som "ny" klub høster 2 bronze og 2 sølv på 10 år så er man fandeme en succes. Jeg drømmer om at AaB engang bliver en stabil topklub som Fcm er. Så kan det meget muligt være at vores guldmedaljer og europæiske eventyr er klart at foretrække men at sige at fcm ikke "har noget at have
det i" er jo direkte forkert...

Deres dårlige moral er vi naturligvis enige om :)
Janteloven eksisterer IKKE!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jydenfranord » 2. okt 2010, 09:54

Køllen I Møllen skrev:
jydenfranord skrev:
Colt Sivas skrev:
Er det ikke en lidt billig betragtning? Godt klar over trådens emne, men af en klub der er lidt over 10 år gammel har de vel gjort det meget godt? Vandt AaB noget i deres første 10 år i den bedste række? Det er vel det der skal sammenlignes om noget.
Nu er det svært at spå om fremtiden. Men lige i dette øjeblik ser det da ud til at Fcm har større chance for at vinde noget end AaB. Men øjebliks billedet kan jo hurtigt vende. Meget hurtigt i fodbold især.
Men hvor mange klubber har ført sig frem som FCM, uden rent faktisk at have andet end et par sølvmedaljer og fremvise for det? Derudover kan man jo se på baggrunden for deres succes. De har brudt op til flere nationale og internationale regler for at hente spillere, undgå betaling til andre klubber for spillere osv.

Hvis man har været et topklub (som FCM jo siger de er) men har "kun" hentet 2 sølv og 2 bronze medaljer, det er jo i og for sig også ganske flot, men de har bare aldrig vist noget i europa. Deres største succes i europa var da de næsten vandt over Man. City, altså inden der kom en masse kæmpe stjerner på holdet.

Jeg har intet imod folk/klubber fører sig frem, men de skal have noget at have det i, og det mener jeg slet ikke FCM har, deres eneste store succes har været deres dårlige moral. Selv ikke engang den vil de stå ved når der kommer kritik, så peges der altid fingre af alle andre.
Nu må du da godt nok undskylde mig. Men når man som "ny" klub høster 2 bronze og 2 sølv på 10 år så er man fandeme en succes. Jeg drømmer om at AaB engang bliver en stabil topklub som Fcm er. Så kan det meget muligt være at vores guldmedaljer og europæiske eventyr er klart at foretrække men at sige at fcm ikke "har noget at have
det i" er jo direkte forkert...

Deres dårlige moral er vi naturligvis enige om :)
Bemærk jeg sætter kun i anførselstegn, for naturligvis er det flot med medaljer, men det jeg mener er at de aldrig har taget skridet fuldt ud, og når de har skulle ud og deltage i europa, så har det været en fiasko. Derfor mener jeg ikke de kan fører sig frem som de gør. Især når man ser på baggruden for deres medaljer, altså den dårlige moral

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Since » 2. okt 2010, 10:26

Hvis vi ser på de sidste 10 år hvor Fcm har eksisteret, har de vundet 2 bronze og 2 sølv. AaB har vundet 1 bronze og 1 guld. Derudover har begge hold tabt pokal finaler. Jeg vil mene Fcm har gjort det ok. Men derfor bryder jeg mig alligevel ikke om dem.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 2. okt 2010, 10:41

jydenfranord skrev:når de har skulle ud og deltage i europa, så har det været en fiasko.
Hvordan definerer du fiasko?
FCM er aldrig blevet slået ud af Europa af et lavere rangerende hold. Det er der vist ikke mange hold, der kan prale af?
Det er dog aldrig lykkedes os at bryde vores seedning, og dermed komme længere end man regnede med. Men vi har altid overholdt vores seedning, og dermed sådan set altid indfriet forventningerne - og det kan man vel ikke ligefrem kalde en fiasko?
Hvis jeg husker korrekt, så er den komplette liste over hold vi er blevet slået ud af Sporting Lissabon, Anderlecht, CSKA Moskva, Lokomotiv Moskva og Manchester City. Det er vel ikke ligefrem hold, som man kan kalde det en fiasko at ryge ud til (og Anderlecht er så mange år siden, at det var dengang Belgiske hold var rimelige ok).

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jydenfranord » 2. okt 2010, 11:16

FCM skrev:
jydenfranord skrev:når de har skulle ud og deltage i europa, så har det været en fiasko.
Hvordan definerer du fiasko?
FCM er aldrig blevet slået ud af Europa af et lavere rangerende hold. Det er der vist ikke mange hold, der kan prale af?
Det er dog aldrig lykkedes os at bryde vores seedning, og dermed komme længere end man regnede med. Men vi har altid overholdt vores seedning, og dermed sådan set altid indfriet forventningerne - og det kan man vel ikke ligefrem kalde en fiasko?
Hvis jeg husker korrekt, så er den komplette liste over hold vi er blevet slået ud af Sporting Lissabon, Anderlecht, CSKA Moskva, Lokomotiv Moskva og Manchester City. Det er vel ikke ligefrem hold, som man kan kalde det en fiasko at ryge ud til (og Anderlecht er så mange år siden, at det var dengang Belgiske hold var rimelige ok).
Det er vel også en fiasko i aldrig har overrasket, i har aldrig taget skridtet fuldt ud. Der siges hele tiden fra FCM at man er et stort hold, der blev talt om mesterskaber, nu har FCM så ændret det til "højst mulig placering". Det er gode hold som I har spillet imod, ligesom det er med stort set alle andre danske hold der har spillet i europa. Men hvis man vil og skal deltage i gruppespil i europa, så kræver det i 9 ud af 10 tilfælde at det danske hold vinder over et hold der er bedre end dem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 2. okt 2010, 11:32

Colt Sivas skrev:Er det ikke en lidt billig betragtning? Godt klar over trådens emne, men af en klub der er lidt over 10 år gammel har de vel gjort det meget godt? Vandt AaB noget i deres første 10 år i den bedste række?
Ja. Et mesterskab. Det kom otte år efter oprykningen, og fire år senere kom nummer to.

I øvrigt synes jeg ikke, at man kan frede en klub i forhold til resultater, bare fordi den er ung. Hvis FCK ikke havde vundet noget som helst i sine første ti år, var det så også for tidligt at kalde dem for en fiasko? Også selv om ambitionerne netop handlede om at vinde?

Jeg vil ikke gå så langt som at kalde FCM for en fiasko, men det er jo sandt, at de alle dage har ført sig frem med store armbevægelser og snak om snarlig storhed. De har jo nærmest udråbt sig selv som vindere af flere mesterskaber på forhånd. (Eller var det kun i OB, at man bestilte to styks guld inden et bestemt år?) Så når de på forhånd bebudede mesterskabsfester bliver byttet ud med nok så fine sølv- og bronzemedaljer, er det ikke billigt at forklare dem, at de på trods af alverdens bøjede regler, kritisabel moral og bondesmart udnytning af systemet faktisk stadig ikke har vundet en skid.

Det morsomste ved FCM er, når det stikker af for dem i deres storhedsvanvid - og de samtidig bliver ramt på deres mildt sagt alternative syn på moral og anstændighed. For eksempel da de i 2008 valgte at sælge muligheden for en pokaltitel ved at tabe semifinalen mod Brøndby med vilje i håb om at vinde mesterskabet til gengæld. Alt det pis, de i den forbindelse lod fosse ud over egne fans, sponsorer, modstandere og oddset-spillere endte godt nok med at ryge retur i vestenvinden og havne lige i gabet på dem. Jeg gætter på, at de stadig kan fornemme smagen, når de ser på pokalskabet med sølv- og bronzemedaljer.

Colt Sivas skrev:Nu er det svært at spå om fremtiden. Men lige i dette øjeblik ser det da ud til at Fcm har større chance for at vinde noget end AaB. Men øjebliks billedet kan jo hurtigt vende. Meget hurtigt i fodbold især.
Enig.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 2. okt 2010, 11:43

jydenfranord skrev:Det er vel også en fiasko i aldrig har overrasket
Det synes jeg er en meget bred definition på fiasko! Vil bestemt ikke kalde det en fiasko, at vi ikke har slået de nævnte hold ud.
jydenfranord skrev:Men hvis man vil og skal deltage i gruppespil i europa, så kræver det i 9 ud af 10 tilfælde at det danske hold vinder over et hold der er bedre end dem.
Helt enig, og i den forbindelse har vi ikke haft hverken det fornødne (lodtræknings)held eller den fornødne dygtighed. Begge dele kræves for at det skal lykkes. Men vi må have lidt i banken til næste gang på den front, og jeg klager ikke, hvis det kommer i kvalen til Chl.league næste sensommer ;-)

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Elscorpio » 2. okt 2010, 12:55

FCM er endnu en l.... fusionsklub som bliver ved med at tro på mesterskabet.
Derfor sammenligningen med Jehovas Vidner. De bliver ved med at banke på udenfor, men bliver aldrig for alvor lukket ind i varmen ;)

Jeres evige gulddrøm bliver ved med at blive skubbet 10 år. Problemet er bare I ikke har størrelsen og gørelsen til at blive mestre.
Kom igen når I har vundet 3 mesterskaber.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gentleman Finn » 2. okt 2010, 14:01

sulakvelidze skrev:Det morsomste ved FCM er, når det stikker af for dem i deres storhedsvanvid - og de samtidig bliver ramt på deres mildt sagt alternative syn på moral og anstændighed. For eksempel da de i 2008 valgte at sælge muligheden for en pokaltitel ved at tabe semifinalen mod Brøndby med vilje i håb om at vinde mesterskabet til gengæld. Alt det pis, de i den forbindelse lod fosse ud over egne fans, sponsorer, modstandere og oddset-spillere endte godt nok med at ryge retur i vestenvinden og havne lige i gabet på dem. Jeg gætter på, at de stadig kan fornemme smagen, når de ser på pokalskabet med sølv- og bronzemedaljer
Det var fandme også en genistreg, må sige de har bidraget voldsomt til underholdningen, ihvertfald hos undertegnede, selvom det har været ufrivilligt

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af BoomZ0R » 2. okt 2010, 16:01

Gentleman Finn skrev:
sulakvelidze skrev:Det morsomste ved FCM er, når det stikker af for dem i deres storhedsvanvid - og de samtidig bliver ramt på deres mildt sagt alternative syn på moral og anstændighed. For eksempel da de i 2008 valgte at sælge muligheden for en pokaltitel ved at tabe semifinalen mod Brøndby med vilje i håb om at vinde mesterskabet til gengæld. Alt det pis, de i den forbindelse lod fosse ud over egne fans, sponsorer, modstandere og oddset-spillere endte godt nok med at ryge retur i vestenvinden og havne lige i gabet på dem. Jeg gætter på, at de stadig kan fornemme smagen, når de ser på pokalskabet med sølv- og bronzemedaljer
Det var fandme også en genistreg, må sige de har bidraget voldsomt til underholdningen, ihvertfald hos undertegnede, selvom det har været ufrivilligt
Link? :D

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 2. okt 2010, 19:59

Zee skrev:
Gentleman Finn skrev:
sulakvelidze skrev:Det morsomste ved FCM er, når det stikker af for dem i deres storhedsvanvid - og de samtidig bliver ramt på deres mildt sagt alternative syn på moral og anstændighed. For eksempel da de i 2008 valgte at sælge muligheden for en pokaltitel ved at tabe semifinalen mod Brøndby med vilje i håb om at vinde mesterskabet til gengæld. Alt det pis, de i den forbindelse lod fosse ud over egne fans, sponsorer, modstandere og oddset-spillere endte godt nok med at ryge retur i vestenvinden og havne lige i gabet på dem. Jeg gætter på, at de stadig kan fornemme smagen, når de ser på pokalskabet med sølv- og bronzemedaljer
Det var fandme også en genistreg, må sige de har bidraget voldsomt til underholdningen, ihvertfald hos undertegnede, selvom det har været ufrivilligt
Link? :D

Her er lidt: http://egebjerg.urbanblog.dk/2008/04/10 ... edsvanvid/" onclick="window.open(this.href);return false;

Og de første to afsnit i bloggen sætter jo egentlig meget godt streg under påstandene om de opblæste midtjyder med den ringe moral:

"Meget kan man beskylde superligaklubben FC Midtjylland for, men det er nok de færreste, der vil beskylde klubledelsen for at sætte sit lys under en skæppe. Ambitionerne er tårnhøje, og onsdag var klubledelsen i Dagbladet Holstebro-Struer citeret for, at FCM skal være Danmarks svar på FC Barcelona.

Alligevel virkede det som om, FC Midtjylland allerede på forhånd har opgivet at vinde årets pokalturnering. I aftes tabte et reservespækket FCM-hold 3-0 til Brøndby i den første semifinale, og dermed ser det ikke ud til, at det bliver til en finale i år. Med opstillingen på Brøndby Stadion var det tydeligt, at FC Midtjylland prioriterer kampen om medaljerne i Superligaen langt højere end muligheden for at vinde klubbens første trofæ via pokalturneringen."


Jeg fastholder, at FCM-folkene, når de tænker på den finale mod Esbjerg, der aldrig blev til noget, stadig kan smage den urin, de strintede ud over sig selv i semifinalerne.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af BoomZ0R » 3. okt 2010, 00:17

sulakvelidze skrev:
Zee skrev:
Gentleman Finn skrev:
sulakvelidze skrev:Det morsomste ved FCM er, når det stikker af for dem i deres storhedsvanvid - og de samtidig bliver ramt på deres mildt sagt alternative syn på moral og anstændighed. For eksempel da de i 2008 valgte at sælge muligheden for en pokaltitel ved at tabe semifinalen mod Brøndby med vilje i håb om at vinde mesterskabet til gengæld. Alt det pis, de i den forbindelse lod fosse ud over egne fans, sponsorer, modstandere og oddset-spillere endte godt nok med at ryge retur i vestenvinden og havne lige i gabet på dem. Jeg gætter på, at de stadig kan fornemme smagen, når de ser på pokalskabet med sølv- og bronzemedaljer
Det var fandme også en genistreg, må sige de har bidraget voldsomt til underholdningen, ihvertfald hos undertegnede, selvom det har været ufrivilligt
Link? :D

Her er lidt: http://egebjerg.urbanblog.dk/2008/04/10 ... edsvanvid/" onclick="window.open(this.href);return false;

Og de første to afsnit i bloggen sætter jo egentlig meget godt streg under påstandene om de opblæste midtjyder med den ringe moral:

"Meget kan man beskylde superligaklubben FC Midtjylland for, men det er nok de færreste, der vil beskylde klubledelsen for at sætte sit lys under en skæppe. Ambitionerne er tårnhøje, og onsdag var klubledelsen i Dagbladet Holstebro-Struer citeret for, at FCM skal være Danmarks svar på FC Barcelona.

Alligevel virkede det som om, FC Midtjylland allerede på forhånd har opgivet at vinde årets pokalturnering. I aftes tabte et reservespækket FCM-hold 3-0 til Brøndby i den første semifinale, og dermed ser det ikke ud til, at det bliver til en finale i år. Med opstillingen på Brøndby Stadion var det tydeligt, at FC Midtjylland prioriterer kampen om medaljerne i Superligaen langt højere end muligheden for at vinde klubbens første trofæ via pokalturneringen."


Jeg fastholder, at FCM-folkene, når de tænker på den finale mod Esbjerg, der aldrig blev til noget, stadig kan smage den urin, de strintede ud over sig selv i semifinalerne.
Hahah, det er sq godt nok skarpt gjort :thumbsup:

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af salling23 » 10. okt 2010, 22:00

fantastisk underholdning (også for AaB fans på trods af at det er et GF site)
http://www.hvidvom.dk/kursus.htm
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af thomasjn » 10. okt 2010, 22:55

Undrer mig hvordan de har kunnet undlade Glenn Riddersholm og Thomas Thomasberg i den perlerække af oplæg. Og burde Heklers ikke også rumme emner som videoblogs, megafoner som penisforlængere og diæt til at nå Carsten Werges vægtklasse?

Van Colter
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. sep 2007, 09:22

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Van Colter » 11. okt 2010, 00:56


jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10758
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 12. okt 2010, 00:05

thomasjn skrev:Undrer mig hvordan de har kunnet undlade Glenn Riddersholm og Thomas Thomasberg i den perlerække af oplæg. Og burde Heklers ikke også rumme emner som videoblogs, megafoner som penisforlængere og diæt til at nå Carsten Werges vægtklasse?
Man kunne jo lave en liste på længde med tråden her :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jernskjorten » 12. okt 2010, 19:11

En god nyhed i det midtjyske:
http://spn.dk/fodbold/superliga/fcm/article2212493.ece
... men det var vist forventet.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af thomasjn » 12. okt 2010, 19:25

jernskjorten skrev:En god nyhed i det midtjyske:
http://spn.dk/fodbold/superliga/fcm/article2212493.ece
... men det var vist forventet.
Og de har solgt Winston Ried for 30-35 millioner. FCMs økonomi lyder cirka lige så giftig som vores.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 12. okt 2010, 19:34

thomasjn skrev:
jernskjorten skrev:En god nyhed i det midtjyske:
http://spn.dk/fodbold/superliga/fcm/article2212493.ece
... men det var vist forventet.
Og de har solgt Winston Ried for 30-35 millioner. FCMs økonomi lyder cirka lige så giftig som vores.
Jeg tror ikke det salg er med i det regnskab.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jernskjorten » 12. okt 2010, 19:52

Jeg kan nu ikke lade være med at trække på smilebåndet, når formanden Bo Olesen udtaler, at de har styr på økonomien, når der er røget 60 mio. kr. ud af kassen på et år. Og videre:
"Bo Olesen, som trods alt betegner resultatet for "utilfredsstillende", ser frem til det kommende regnskabsår med stor optimisme.
- De tiltag, der i regnskabsåret blev sat i gang for at bringe koncernens økonomi i balance, virker og giver de ønskede resultater. Der er imidlertid tale om en treårs plan, og derfor slår genopretningen først for alvor igennem i de kommende regnskabsår, fortæller han.
"
Har man ikke hørt den slags i årevis i AaB? Årets resultat ikke tilfredsstillende - vi forventer overskud næste gang - bl.a.-bl.a. Ikke at jeg aner, om situationen er den samme i FCM, men den sang formanden synger, har vi da hørt masser af gange, uden at der er sket det fjerneste.

Besvar