Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 2. dec 2012, 11:41

Yankee skrev: Næ, du glemmer fuldstændig at vi fik to store likviditetsboost i efteråret da vi lå nr. 2 efter 11 runder og solgte Lucas Andersen. Det har givet mindst 5-6 millioner, som der ikke var budgetteret
Begge disse er jo indregnet i den forventning til årsregnskabet som siger minus 10. Så det har jeg bestemt ikke glemt. Faktum er, at hvis I ikke havde fået 5 mio mere i tv-penge end I havde budgetteret med, så kunne I ikke have tegnet kontrakter i vintervinduet uden kapitaltilførsel, da jeres egenkapital så ikke havde opfyldt DBUs krav (og det er den tæt på ikke at gøre alligevel).
Feriepengesagen er stadig den største joker i spillet. AaBs håndtering virker meget risikabel, da man pludselig kan stå med en regning på 15 mio, som man ikke har budgetteret med, på trods af at man har vidst i hvert fald siden BIF-afgørelsen, at der sandsynligvis kommer en regning. Men som skrevet tidligere, så er det nok, fordi man reelt ikke har noget valg. Man har ikke råd til at afsætte pengene.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Kilde » 2. dec 2012, 11:50

FCM skrev:
Yankee skrev: Næ, du glemmer fuldstændig at vi fik to store likviditetsboost i efteråret da vi lå nr. 2 efter 11 runder og solgte Lucas Andersen. Det har givet mindst 5-6 millioner, som der ikke var budgetteret
Begge disse er jo indregnet i den forventning til årsregnskabet som siger minus 10. Så det har jeg bestemt ikke glemt. Faktum er, at hvis I ikke havde fået 5 mio mere i tv-penge end I havde budgetteret med, så kunne I ikke have tegnet kontrakter i vintervinduet uden kapitaltilførsel, da jeres egenkapital så ikke havde opfyldt DBUs krav (og det er den tæt på ikke at gøre alligevel).
Feriepengesagen er stadig den største joker i spillet. AaBs håndtering virker meget risikabel, da man pludselig kan stå med en regning på 15 mio, som man ikke har budgetteret med, på trods af at man har vidst i hvert fald siden BIF-afgørelsen, at der sandsynligvis kommer en regning. Men som skrevet tidligere, så er det nok, fordi man reelt ikke har noget valg. Man har ikke råd til at afsætte pengene.
Den er ikke budgetteret med, da sagen ikke er gået i gang endnu. Mod AaB i hvert fald.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af MrBangDK » 2. dec 2012, 12:09

FCM skrev:
Yankee skrev: Næ, du glemmer fuldstændig at vi fik to store likviditetsboost i efteråret da vi lå nr. 2 efter 11 runder og solgte Lucas Andersen. Det har givet mindst 5-6 millioner, som der ikke var budgetteret
Begge disse er jo indregnet i den forventning til årsregnskabet som siger minus 10. Så det har jeg bestemt ikke glemt. Faktum er, at hvis I ikke havde fået 5 mio mere i tv-penge end I havde budgetteret med, så kunne I ikke have tegnet kontrakter i vintervinduet uden kapitaltilførsel, da jeres egenkapital så ikke havde opfyldt DBUs krav (og det er den tæt på ikke at gøre alligevel).
Feriepengesagen er stadig den største joker i spillet. AaBs håndtering virker meget risikabel, da man pludselig kan stå med en regning på 15 mio, som man ikke har budgetteret med, på trods af at man har vidst i hvert fald siden BIF-afgørelsen, at der sandsynligvis kommer en regning. Men som skrevet tidligere, så er det nok, fordi man reelt ikke har noget valg. Man har ikke råd til at afsætte pengene.
Det skal selvfølgelig ikke med i forventningerne til årsregnskabet, såfremt man ikke forventer, at skulle betale pengene i år. Men det er vel svært at gennemskue!!
Ska' vi hak'?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. dec 2012, 13:35

FCM skrev: Så hvem af BIF, jer eller os, der fører det lidet prestigefulde løb om at gå konkurs først, synes jeg er svært at afgøre.
Så skal jeg fluks hjælpe dig lidt på vej til at kunne afgøre det... det første hint er at FCM har ansat løntunge spillere som Duncan og Peter Anderssen i sommer på længerevarende kontrakter, mens vi i AaB har skåret så langt ind til benet at jeg gætter på lønudgifterne er noget der ligner 1/3 af hvad FCM fremlagde i seneste regnskab.

Likviditetsmæssigt kan jeg heller ikke forestille mig vi er i nogen som helst problemer, som andre har sagt har vi indenfor det sidste halve år solgt Lucas Andersen (+ Jacob Barrett) og fået et ca. 5 mio større tilskud i tv penge end budgetteret, ligseom der helt afgjort vil komme et større beløb ind end beregnet ved næste udbetaling af tv-penge.

Og fremtidsudsigtenerne?

Vi kommer til at sælge Helenius i løbet af de næste to transfervinduer, formodentlig til et mindre to-cifret millionbeløb.

Vi har en drift der ikke gav underskud i 3. kvartal, og kommer til at budgettere med sorte tal næste år (jeg ved godt det sidste skal tages med et gran salt, men der er alt andet lige kommet langt mere realistiske boller på suppen herope).

Vi har tilsagn fra en gruppe forretningsfolk om en nød-kapitalindsprøjtning på 10 mio. (mener jeg beløbet var) i baghånden.

Hvad med FCM, hvem er det lige i har som i kan sælge og få penge ud af, som kan batte noget? Albæk er vel det bedste bud, men så er det også svært at få øje på flere, udover dem i har solgt transferrettighederne på.

Desuden har i, modsat os, stadig en håndboldafdeling som kaster underskud på underskud af sig. Et dyrt akedemi, som ikke står til at kunne hjælpe jer økonomisk i en rum tid, for det er tydeligt i ikke har store salgsemner på vej her og nu. Ikke mindst har i bundet jer til en stor investering i Indien, som kommer til at belaste jeres likviditet og resultat i de kommende år.

Og vi skal jo ikke glemme at i har et akut behov (ifølge jeres egen ledelse) for en kapitalindsprøjtning på 25 mio., og at jeres største sponsor, og bedste mulighed for at hive en sugardaddy ind har meldt sig ud af biksen.

For mig at se, skal der en ekstrem stor portion held til, hvis det virkelig lykkes at hive så stort et beløb ind i løbet af så kort tid, fra lokale investorer.

Set ud fra mit synspunkt er jeres største (og måske eneste) mulighed, at Dempo skulle have lyst til at eje en superligaklub...

Jeg indrømmer blankt at AaB sikkert har været mindst lige så tæt på afgrunden som i er nu, men det er vi gudskelov ikke længere. Vi er kommet langt med de nedskæringer og den genopbygning, som var tvingende nødvendige. Det punkt ser jeg ikke hverken Brøndby eller FCM være nået til endnu, og det er måske i virkeligheden den totale mangel på realitetessans, som i sommer fik FCM til at hente f.eks. Duncan og Peter Anderson, og Brøndby til at hente f.eks. Antipas, som får alarmklokkerne til at ringe i voldsom grad på jeres, og Brøndby's vegne. Modsat FCM ser jeg dog Brøndby's muligheder for at hente den nødvendige kapital for at overleve, for at være markant bedre, og selvom jeg på ingen måde tror at deres drømme om 3-cifrede millionindsprøjtninger bliver en realitet, tror jeg de på kort sigt får de beløb i kassen som kan sikre driften.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Klaus » 2. dec 2012, 13:55

FCM ser ud til at hente 15-20 milioner ved salg af fremtidige transferrettigheder. Det skriver Jyllandsposten i hvert fald. Man kan undre sig lidt over man ikke kender det præcise beløb, når nu aftalen åbenbart er "solgt"... Måske det ikke er helt så ligetil alligevel, men nærmere et tilsagn lidt som det vi selv har fået??? Under alle omstændigheder har FCM vist stadigvæk brug for at finde en hovedsponsor...

I øvrigt er feriepengesagen jo også aktuel i FCM. Det kan godt blive en spændende vinter :innocent:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. dec 2012, 14:28

Klaus skrev:FCM ser ud til at hente 15-20 milioner ved salg af fremtidige transferrettigheder. Det skriver Jyllandsposten i hvert fald. Man kan undre sig lidt over man ikke kender det præcise beløb, når nu aftalen åbenbart er "solgt"... Måske det ikke er helt så ligetil alligevel, men nærmere et tilsagn lidt som det vi selv har fået??? Under alle omstændigheder har FCM vist stadigvæk brug for at finde en hovedsponsor...

I øvrigt er feriepengesagen jo også aktuel i FCM. Det kan godt blive en spændende vinter :innocent:
Ok det må alligevel siges at være godt gået, hvis det er korrekt.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gentleman Finn » 2. dec 2012, 15:28

Det er jo som et lån, ikke sikkert de kan hive alle pengene hjem på transfers men de fleste af de 15 kan de vel nok på deres afrikanere og Albæk. Kunne godt forestille mig at deres 3 afrikanere ikke er så loyale og gider at være der mere her til vinter, de har alle været en rum tid i klubben nu og er alle klar til at flyve fra reden, heller ikke helt utænkeligt den knap så midtjyske Albæk går op i andet end at komme til væk fra den synkende skude. Juelsgaard har ikke tegnet nogen ny kontrakt og har snart kun 6 mdr tilbage, han er fra området men er nået til et sted i karrieren hvor han skal væk, begrænset hvad man kan få for ham til vinter.

Men når der snakkes andet end den nære fremtid, så er det svært at se hvem fcm skulle få overtalt til at betale deres overforbrug de næste par år, det skriger jo til himlen man så sent som i august signede Dunken på en dyr kontrakt. Det er noget sent at komme til erkendelsen man kører i for højt gear. Fcm er ikke forankret på samme måde som de større traditionsklubber er, tvivler på de kan forvente folk bare punger ud til dem.

For ikke at snakke om chancen for at rykke ned, de er i skrivende stund ved at tabe hjemme til SIF og spiller uden ret meget moral. 1-3 nu.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4437
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 2. dec 2012, 15:35

Gentleman Finn skrev:Det er jo som et lån, ikke sikkert de kan hive alle pengene hjem på transfers men de fleste af de 15 kan de vel nok på deres afrikanere og Albæk. Kunne godt forestille mig at deres 3 afrikanere ikke er så loyale og gider at være der mere her til vinter, de har alle været en rum tid i klubben nu og er alle klar til at flyve fra reden, heller ikke helt utænkeligt den knap så midtjyske Albæk går op i andet end at komme til væk fra den synkende skude. Juelsgaard har ikke tegnet nogen ny kontrakt og har snart kun 6 mdr tilbage, han er fra området men er nået til et sted i karrieren hvor han skal væk, begrænset hvad man kan få for ham til vinter.

Men når der snakkes andet end den nære fremtid, så er det svært at se hvem fcm skulle få overtalt til at betale deres overforbrug de næste par år, det skriger jo til himlen man så sent som i august signede Dunken på en dyr kontrakt. Det er noget sent at komme til erkendelsen man kører i for højt gear.

For ikke at snakke om chancen for at rykke ned, de er i skrivende stund ved at tabe hjemme til SIF og spiller uden ret meget moral. 1-3 nu.
De tre mest markante afrikanere er allerede afsat (Izunna, Hassan samt Igboun) i det såkaldte Slyzunna Playerinvest.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gentleman Finn » 2. dec 2012, 15:42

Det er gået forbi min næse, har du evt. et link på det?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4437
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 2. dec 2012, 15:52

http://www.bold.dk/nyt/FCM-har-afvist-b ... iansk-trio" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 2. dec 2012, 15:54

Folkene bag Slyzunna Invest: http://aoh.dk/galleri/folkene-bag-slyzunna-invest" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gentleman Finn » 2. dec 2012, 15:57

Nok ikke utænkeligt at det er de samme mennesker der er långivere denne gang. I så fald kunne man godt forvente, at de vil presse fcm ledelsen til at sælge her til vinter. Man kan også se det som at beskytte de investeringer man foretog dengang.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 2. dec 2012, 17:26

Jesper Schmidt skrev: Og vi skal jo ikke glemme at i har et akut behov (ifølge jeres egen ledelse) for en kapitalindsprøjtning på 25 mio., og at jeres største sponsor, og bedste mulighed for at hive en sugardaddy ind har meldt sig ud af biksen.

For mig at se, skal der en ekstrem stor portion held til, hvis det virkelig lykkes at hive så stort et beløb ind i løbet af så kort tid, fra lokale investorer.
LOL - der er simpelthen epic fail, at komme med sådan en udtalelse 1 time EFTER der netop er blevet offentliggjort en kapitalindsprøjtning på 15-20 mio :)

Øjeblikkelig stilling i konkursracet:
1. BIF
2. AaB
3. FCM

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gentleman Finn » 2. dec 2012, 17:31

Kent er jo helt desperat.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mr. Larsen » 2. dec 2012, 17:32

FCM skrev:
Jesper Schmidt skrev: Og vi skal jo ikke glemme at i har et akut behov (ifølge jeres egen ledelse) for en kapitalindsprøjtning på 25 mio., og at jeres største sponsor, og bedste mulighed for at hive en sugardaddy ind har meldt sig ud af biksen.

For mig at se, skal der en ekstrem stor portion held til, hvis det virkelig lykkes at hive så stort et beløb ind i løbet af så kort tid, fra lokale investorer.
LOL - der er simpelthen epic fail, at komme med sådan en udtalelse 1 time EFTER der netop er blevet offentliggjort en kapitalindsprøjtning på 15-20 mio :)

Øjeblikkelig stilling i konkursracet:
1. BIF
2. AaB
3. FCM
Du drømmer da vist, den lille sum penge i har fået, er fortæret om 3 måneders tid, også er i tilbage med det samme problem som for få dage siden, jeres forbrug er jo langtfra skåret ind til benet som vi har gjort det i AaB.

FCM´s Ledelse lever jo stadig i drømmeverden og bruger flere penge end man har. Bedste eksempel er at man har meldt ud i håndbold klubben at spillerne skal gå ned i løn, også offentliggøre man lige nogen dage efter at man har hentet en Dansk landsholdsprofil til klubben, det hænger jo slet ikke sammen, og det kommer det heller aldrig til.

Bastarden "Football Club Midtjylland" ser langt om længe ud til at lukke, formentlig ved slutningen af sæsonen..... Glæder mig :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af limey » 2. dec 2012, 17:38

Don't jinx it.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af DEG » 2. dec 2012, 18:02

Gentleman Finn skrev:Det er jo som et lån, ikke sikkert de kan hive alle pengene hjem på transfers men de fleste af de 15 kan de vel nok på deres afrikanere og Albæk. Kunne godt forestille mig at deres 3 afrikanere ikke er så loyale og gider at være der mere her til vinter, de har alle været en rum tid i klubben nu og er alle klar til at flyve fra reden, heller ikke helt utænkeligt den knap så midtjyske Albæk går op i andet end at komme til væk fra den synkende skude. Juelsgaard har ikke tegnet nogen ny kontrakt og har snart kun 6 mdr tilbage, han er fra området men er nået til et sted i karrieren hvor han skal væk, begrænset hvad man kan få for ham til vinter.

Men når der snakkes andet end den nære fremtid, så er det svært at se hvem fcm skulle få overtalt til at betale deres overforbrug de næste par år, det skriger jo til himlen man så sent som i august signede Dunken på en dyr kontrakt. Det er noget sent at komme til erkendelsen man kører i for højt gear. Fcm er ikke forankret på samme måde som de større traditionsklubber er, tvivler på de kan forvente folk bare punger ud til dem.
For ikke at snakke om chancen for at rykke ned, de er i skrivende stund ved at tabe hjemme til SIF og spiller uden ret meget moral. 1-3 nu.
Præcis, det er svært at se hvordan fcm skal overleve de næste par år, ikke bare grundet deres håbløst store lønniveau de har for de næste par sæsoner, men fordi det bliver svært at finde opbakning lokalt til sådanne store indsprøjtninger som de får brug for. De er en lille klub, med et lille opland, få fans og meget lidt historie, så skal der formentligt dukke en rig mand fra området op med en pose penge, før jeg kan se de kan overleve på sigt. Dagens "kapitalindsprøjtning" må man også læse på den led at de havde brug for en hel del sikkerhed, endda formentligt lavet af de tidligere playerinvestorer der vil sikre alle pengene ikke går tabt. Ikke just nogen stor redning. Derudover spiller den nuværende sæson jo også ind på fodboldklubbers økonomi, hvor fcm ligger til igen at få dårlige tv-penge og hvis fcm rykker ned er de med sikkerhed død og borte. Mht. transfers kan vi jo nu konstatere, at de har pantsat så meget som de nu kan, der kommer ikke penge ind til dem når de sælger til vinter og fremover, det er ikke helt godt for dem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 2. dec 2012, 19:02

Kent: Kan du fortælle hvilke spillere det er i har pantsat? Eller det er måske ikke offentligt?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4437
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 2. dec 2012, 19:08

FCM skrev:
Jesper Schmidt skrev: Og vi skal jo ikke glemme at i har et akut behov (ifølge jeres egen ledelse) for en kapitalindsprøjtning på 25 mio., og at jeres største sponsor, og bedste mulighed for at hive en sugardaddy ind har meldt sig ud af biksen.

For mig at se, skal der en ekstrem stor portion held til, hvis det virkelig lykkes at hive så stort et beløb ind i løbet af så kort tid, fra lokale investorer.
LOL - der er simpelthen epic fail, at komme med sådan en udtalelse 1 time EFTER der netop er blevet offentliggjort en kapitalindsprøjtning på 15-20 mio :)

Øjeblikkelig stilling i konkursracet:
1. BIF
2. AaB
3. FCM
Ro på Kent. Hvilken del af ordet "tilsagn" har du svært ved at forstå? Desuden, synes du det er fedt, at FCM har solgt transferrettighederne til alle de gode spillere i truppen? Hvor skal indtægterne komme fra i fremtiden? Hoppeborge og traktortræk? FCM er præcis der hvor vi var for 2-3 år siden, med alt for meget udenoms lort (håndbold) og lange og dyre kontrakter, og jeg tror ikke ledelse vågner op og skærer fra før det er for sent. Hvordan kan man signe Andersson og Dunkan, velvidende man har så skidt en økonomi? Fatter det ikke!

Btw. så har jeg ingen gang nævnt retardo-Baks kontrakt!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jydenfranord » 2. dec 2012, 19:13

FCM skrev:
Jesper Schmidt skrev: Og vi skal jo ikke glemme at i har et akut behov (ifølge jeres egen ledelse) for en kapitalindsprøjtning på 25 mio., og at jeres største sponsor, og bedste mulighed for at hive en sugardaddy ind har meldt sig ud af biksen.

For mig at se, skal der en ekstrem stor portion held til, hvis det virkelig lykkes at hive så stort et beløb ind i løbet af så kort tid, fra lokale investorer.
LOL - der er simpelthen epic fail, at komme med sådan en udtalelse 1 time EFTER der netop er blevet offentliggjort en kapitalindsprøjtning på 15-20 mio :)

Øjeblikkelig stilling i konkursracet:
1. BIF
2. AaB
3. FCM
Hmm, så altså bare der kommer penge engang, så er alt godt? Da AaB deltog i CL tjente vi 80-100 millioner på det, og jo det har da gjort vi ikke er gået neden om og hjem, men vi har også ændret drastisk i hvordan vi bruger penge. Nu har FCM så fået lovning på 15-20 millioner, mod transfer-rettigheder, men hvor er ændringerne i strategien. I sommers hentede i Duncan og Petter Andersson, sidstnævnte fravalgte vist FCN for at spille for FCM, mon ikke det var en større løncheck der træk? Eller var det fordi FCM vandt en international trænings turnering og FCN kun skulle deltage i CL?

AaB har solgt håndbold og ishockey, hvad har FCM solgt fra? Ud over transfer rettighederne altså?

Nu kan det ske du vil fremhæve at AaB også fik et lån, mod transferrettigheder, og jo det gjorde vi, men og det er et meget stort men, det var et lån på 6 millioner, og ja, der er en kæmpe forskel på at skulle tilbage betale 6 millioner, mod 15-20 millioner. Især når man ser på FCM ikke virker til at have skåret videre meget i udgifterne. Du mener at FCM er reddet fordi nu kommer der 15-20 millioner ind, og jo det er mange penge, men når man tænker på at det kun er godt et år siden der blev skudt 70 millioner ind i klubben, så virker tanken om 15-20 millioner ikke umiddelbart som en sikker redning for klubben....

Jeg vil ikke stille nogen stilling op for hvilken klub der er i størst fare for at gå konkurs, da der er flere klubber som er i risiko for det, MEN hvor er jeg dog glad for vi ikke har så naiv en tilgang til tingene i AaB, som der er i FCM.

Besvar