Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Kunji » 2. dec 2012, 19:17

FCM skrev:LOL - der er simpelthen epic fail, at komme med sådan en udtalelse 1 time EFTER der netop er blevet offentliggjort en kapitalindsprøjtning på 15-20 mio :)
Det er i sandhed en fejl af episke dimensioner. Jeg har da aldrig kendt magen. Av, av Jesper. Jeg kan slet ikke komme i tanke om større fails end det.

Det skulle da lige være signingen af Borring, signingen af Duncan, selve Glenn Riddersholms eksistens eller hele konceptet omkring FCMs hjemmekampe. Det kunne også være signingen af Califf til en monsterhyre, Ørgaards patetiske indtog på ulvegraven, jeres fantastiske optrædener i Europa eller da FCM ville forsøge sig med motorsport. Det kunne også være jeres elendige tifoer, Hekler, Kristian Bak som anfører, jeres manglende realitetssans ift. jeres økonomi eller måske det faktum, at FCM med så store lønudgifter næsten er under stregen.

Nej, ved du hvad? Du har ret. EPIC FAIL, Jesper. EPIIIIIIC!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Klaus » 2. dec 2012, 23:23

FCM skrev: LOL - der er simpelthen epic fail, at komme med sådan en udtalelse 1 time EFTER der netop er blevet offentliggjort en kapitalindsprøjtning på 15-20 mio :)

Øjeblikkelig stilling i konkursracet:
1. BIF
2. AaB
3. FCM
Tillykke med kapitaltilsagnet, det ser ud til, at FCM også eksisterer til sommer, og det har jeg ikke det fjerneste imod, det er jo altid rart at have nogen at være "sure" på :)

Jeg ville nok ikke turde lave en konkurshitliste udfra lige nøjagtig dette tilsagn. Fx forstår jeg ikke, hvorfor man skriver, at man har fået et tilsagn om 15-20 milioner kroner og man så kun opjusterer med 12 milioner. Betyder det, at man allerede på nuværende tidspunkt er 3-8 millioner bagud på dette års budget???? Samtidigt må man sige, at I for ikke så længe siden fik en del flere indiske milioner ind, som blev brugt på rekordtid.

Noget helt andet er, at det er noget af en glidebane I (og vi) befinder os på, når vi sælger ud af fremtidige transferindtægter. Det er jo netop disse indtægter, der på længere sigt skal gøre vores klubber konkurrencedygtige. Det her svarer lidt til at tisse i bukserne for at holde varmen. Der skal jo strammes helt vildt op i økonomien for at få det til at ballancere på længere sigt. Lige nu befinder I jer et enkelt nederlag fra stregen. Skal der sælges ud til vinter, kan en nedrykning vel ikke udelukkes. Skulle det ske, tror jeg, hitlisten vil se noget anderledes ud...

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 2. dec 2012, 23:32

Kunji skrev:
FCM skrev:LOL - der er simpelthen epic fail, at komme med sådan en udtalelse 1 time EFTER der netop er blevet offentliggjort en kapitalindsprøjtning på 15-20 mio :)
Det er i sandhed en fejl af episke dimensioner. Jeg har da aldrig kendt magen. Av, av Jesper. Jeg kan slet ikke komme i tanke om større fails end det.

Det skulle da lige være signingen af Borring, signingen af Duncan, selve Glenn Riddersholms eksistens eller hele konceptet omkring FCMs hjemmekampe. Det kunne også være signingen af Califf til en monsterhyre, Ørgaards patetiske indtog på ulvegraven, jeres fantastiske optrædener i Europa eller da FCM ville forsøge sig med motorsport. Det kunne også være jeres elendige tifoer, Hekler, Kristian Bak som anfører, jeres manglende realitetssans ift. jeres økonomi eller måske det faktum, at FCM med så store lønudgifter næsten er under stregen.

Nej, ved du hvad? Du har ret. EPIC FAIL, Jesper. EPIIIIIIC!
Problemet er for de titelløse sypiger, at på denne årstid, så fryser det til is, når de pisser i bukserne for at holde varmen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 2. dec 2012, 23:47

Klaus skrev: Fx forstår jeg ikke, hvorfor man skriver, at man har fået et tilsagn om 15-20 milioner kroner og man så kun opjusterer med 12 milioner. Betyder det, at man allerede på nuværende tidspunkt er 3-8 millioner bagud på dette års budget????
Det er nok nærmere fordi, at man havde budgetteret med transferindtægter. Hvis man fx havde budgetteret med 5 mio kr og nu modtager 17 mio, så skal der jo opjusteres med 12 og ikke 17.
Klaus skrev: Noget helt andet er, at det er noget af en glidebane I (og vi) befinder os på, når vi sælger ud af fremtidige transferindtægter. Det er jo netop disse indtægter, der på længere sigt skal gøre vores klubber konkurrencedygtige. Det her svarer lidt til at tisse i bukserne for at holde varmen.
Det bliver vi ikke uenig om.
Klaus skrev: Der skal jo strammes helt vildt op i økonomien for at få det til at ballancere på længere sigt.
Det arbejdes der så også stenhårdt på. Vores lønbudget blev i sommers skåret ned med 1/3. Det store problem er dog svigtende indtægter på både sponsor- og tv-siden.
Klaus skrev: Lige nu befinder I jer et enkelt nederlag fra stregen. Skal der sælges ud til vinter, kan en nedrykning vel ikke udelukkes.
Jeg vil blive meget overrasket, hvis ikke både Juelsgaard og Albæk sælges i vinterpausen. Det ligger ligesom i kortene.
Klaus skrev:Skulle det ske, tror jeg, hitlisten vil se noget anderledes ud...
Ingen tvivl om det. Men inden det kan feriepengesagen nå at aflive både BIF og AaB - derfor ligger I pt foran os i konkursræset ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. dec 2012, 23:52

Kunji skrev:
FCM skrev:LOL - der er simpelthen epic fail, at komme med sådan en udtalelse 1 time EFTER der netop er blevet offentliggjort en kapitalindsprøjtning på 15-20 mio :)
Det er i sandhed en fejl af episke dimensioner. Jeg har da aldrig kendt magen. Av, av Jesper. Jeg kan slet ikke komme i tanke om større fails end det.

Det skulle da lige være signingen af Borring, signingen af Duncan, selve Glenn Riddersholms eksistens eller hele konceptet omkring FCMs hjemmekampe. Det kunne også være signingen af Califf til en monsterhyre, Ørgaards patetiske indtog på ulvegraven, jeres fantastiske optrædener i Europa eller da FCM ville forsøge sig med motorsport. Det kunne også være jeres elendige tifoer, Hekler, Kristian Bak som anfører, jeres manglende realitetssans ift. jeres økonomi eller måske det faktum, at FCM med så store lønudgifter næsten er under stregen.

Nej, ved du hvad? Du har ret. EPIC FAIL, Jesper. EPIIIIIIC!
Jeg skammer mig også helt vildt, for normalt holder jeg mig jo opdateret om FCM nyheder døgnet rundt, som enhver anden person i Danmark som ikke har tilknytning til foretagenet. Epic fail dækker det jo næsten ikke... ikke engang med capslock og udråbstegn eller LOL, og jeg er fuldstændig enig i at det får alt hvad du opremser til at ligne småting.

Jeg må tage mig mere sammen i fremtiden!

On a more serious note: Stor tak for den påmindelse om Ørgaards fantastiske indlæg på ulvegraven, jeg havde fortrængt det! Hvor var det dog smukt :)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Brodernumsi » 2. dec 2012, 23:56

Jesper Schmidt skrev:
Kunji skrev:
On a more serious note: Stor tak for den påmindelse om Ørgaards fantastiske indlæg på ulvegraven, jeg havde fortrængt det! Hvor var det dog smukt :)
Hvilket indlæg drejede det sig om?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. dec 2012, 00:10

Brodernumsi skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Kunji skrev:
On a more serious note: Stor tak for den påmindelse om Ørgaards fantastiske indlæg på ulvegraven, jeg havde fortrængt det! Hvor var det dog smukt :)
Hvilket indlæg drejede det sig om?
Måske nogen ligger inde med et direkte link, hvis ellers hans posts eksisterer endnu.

Ørgaard ekselerede på et tidspunkt, vist på en "våd" aften i første omgang, udi et skriftsprog som man ikke ville formode kunne være muligt for en mand i hans ledende position. Det var tåkrummende, men samtidig ualmindeligt morsomt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. dec 2012, 00:17

I øvrigt, ville man ikke normalt foretrække at hente 15-20 mio. ind på en aktie emission, fremfor at sælge (formodentligt store) dele af sine fremtidige transferindtægter?

Jeg forstår sådan set sagtens at der er glæde i FCM-land over at de har fået et beløb ind, som gør at de kan holde skruen i vandet. Men mon ikke man har gjort det fordi man har indset at det ikke ville være muligt at hente beløb af den størrelse ind på salg af nye aktier?

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Kasper » 3. dec 2012, 00:21

»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 3. dec 2012, 00:22

Meget kan man beskylde FCM for, men man kan ikke beskylde dem for at have købt guld for dyrt.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. dec 2012, 00:58

Fisker/Ørgaard/Ulvefar skrev:
Først vil jeg godt takke jer for en fantastisk opbagning i Parken. Mødte Hekler efter kampen, og fik sku en klump i halsen, da han stod og ventede en time efter receptionen. Ægte FCMér gør mig stolt.


Kan se at der er mange spekulationer, og følger altid jeres debatter, men syntes i er lidt for konkluderende specielt om mig selv???? men spørg nu løs så svarer jeg efter bedste evne jens
Åh hvor er de indlæg altså klasse... dejligt gensyn :)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Brodernumsi » 3. dec 2012, 12:42

Jesper Schmidt skrev:
Fisker/Ørgaard/Ulvefar skrev:
Først vil jeg godt takke jer for en fantastisk opbagning i Parken. Mødte Hekler efter kampen, og fik sku en klump i halsen, da han stod og ventede en time efter receptionen. Ægte FCMér gør mig stolt.

Mon ikke Steinlein har været jaloux da han fandt ud af at Hekler har givet Ørgaard en klump i halsen...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2012, 12:57

Brodernumsi skrev:
Mon ikke Steinlein har været jaloux da han fandt ud af at Hekler har givet Ørgaard en klump i halsen...
Hvis man godt kan lide lidt Steinlein-sjov, så kan jeg anbefae denne profil på twitter (det er en fake), Lynges (@corleone9000) er også god sjov.

https://twitter.com/ClausSteinlein" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9382'eren » 6. dec 2012, 02:25

Pastorius skrev:Hvis man godt kan lide lidt Steinlein-sjov, så kan jeg anbefae denne profil på twitter (det er en fake), Lynges (@corleone9000) er også god sjov.

https://twitter.com/ClausSteinlein" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, den er faktisk ikke så ringe. Bare ærgerligt det ALTID skal handle om deres import af afrikanere, når der er så meget andet herligt at berette om fra Heden. Dog når Steinlein-profilen ikke Lynges ditto til lårbasserne. Hold kaje, den er til tider hylende morsom...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

killerbob
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. jan 2008, 12:46

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af killerbob » 11. dec 2012, 18:04

Er der nogle der ved om det er FCM der involveret i match fixing skandalen som kommer har hørt det at tre kilder som siger det er dem, hvor 7 spillere og en træner skulle være involveret.

Skal lige sige at jeg ved ikke om det er dem, og vil gerne høre om jeg bliver drillet af drille nisserne her op til jul

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af thomasjn » 11. dec 2012, 18:11

killerbob skrev:Er der nogle der ved om det er FCM der involveret i match fixing skandalen som kommer har hørt det at tre kilder som siger det er dem, hvor 7 spillere og en træner skulle være involveret.

Skal lige sige at jeg ved ikke om det er dem, og vil gerne høre om jeg bliver drillet af drille nisserne her op til jul
Har også hørt fra en FCM fan, at det skulle være FCM der var involveret. Som jeg husker udledte han det fra denne historie http://kanalsport.dk/indslag/chokeret-f ... atchfixing" onclick="window.open(this.href);return false;

Tænker dog umiddelbart, at hvis jeg var match fixer eller involveret spiller ville jeg ikke oplyse det til gud og hver mand på Facebook. Giver større mulighed for, at bettingselskaberne opdager foul play og kan vel i det hele taget skabe for meget opmærksomhed ifht. hvad man ville ønske i sådan et setup. Så tror altså ikke rigtigt der er noget om det, hvis det er på grundlag af denne side, at der er rejst sag imod dem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 7. jan 2013, 10:48

Man skal passe på med at kaste med sten, når man selv bor i et glashus....
...meeeen jeg synes nu stadig, at det er virkelig dårlig stil at sælge rettigheder til en spiller, uden at informere ham om det...!

http://www.bold.dk/nyt/Albaek-uvidende-om-FCM-salg" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2013, 11:06

le Cid skrev:Man skal passe på med at kaste med sten, når man selv bor i et glashus....
...meeeen jeg synes nu stadig, at det er virkelig dårlig stil at sælge rettigheder til en spiller, uden at informere ham om det...!

http://www.bold.dk/nyt/Albaek-uvidende-om-FCM-salg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes det er misvisende at tale om salg af rettigheder i det her, og det er under alle omstændigheder transferrettigheder som tilhører klubben. Jeg har svært ved at se det store problem her. Spilleren har en kontrakt med klubben som han kan vælge at opfylde, eller han kan vælge at forsøge at komme til en anden klub mod en kompensation (transfer) for at bryde kontrakten. Ingen kan tvinge spilleren til at blive skrive kontrakt med en anden klub og ingen kan tvinge klubben til at sælge, hvis den ikke vil.

De rettigheder der har skiftet ejer, er jo ikke noget der kommer spilleren til gode under nogen omstændigheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 7. jan 2013, 11:17

Pastorius skrev:
le Cid skrev:Man skal passe på med at kaste med sten, når man selv bor i et glashus....
...meeeen jeg synes nu stadig, at det er virkelig dårlig stil at sælge rettigheder til en spiller, uden at informere ham om det...!

http://www.bold.dk/nyt/Albaek-uvidende-om-FCM-salg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes det er misvisende at tale om salg af rettigheder i det her, og det er under alle omstændigheder transferrettigheder som tilhører klubben. Jeg har svært ved at se det store problem her. Spilleren har en kontrakt med klubben som han kan vælge at opfylde, eller han kan vælge at forsøge at komme til en anden klub mod en kompensation (transfer) for at bryde kontrakten. Ingen kan tvinge spilleren til at blive skrive kontrakt med en anden klub og ingen kan tvinge klubben til at sælge, hvis den ikke vil.

De rettigheder der har skiftet ejer, er jo ikke noget der kommer spilleren til gode under nogen omstændigheder.
Er vi sikre på, at det ikke kan betyde noget i et tilfælde af, at der kommer et bud på spilleren? Jeg går ud fra, at det er ejeren af transferrettighederne, der skal sige ja eller nej til et beløb. Hvis det stadig er klubben, så har de jo mistet al incitament i at sælge spilleren.

Og jeg synes stadig, at det er enormt dårlig stil, at lade spilleren få nyheden gennem pressen...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 7. jan 2013, 11:38

le Cid skrev: Er vi sikre på, at det ikke kan betyde noget i et tilfælde af, at der kommer et bud på spilleren? Jeg går ud fra, at det er ejeren af transferrettighederne, der skal sige ja eller nej til et beløb. Hvis det stadig er klubben, så har de jo mistet al incitament i at sælge spilleren.

Og jeg synes stadig, at det er enormt dårlig stil, at lade spilleren få nyheden gennem pressen...!
Nej, vi er ikke sikre på noget som helst, men der kan jo være lige så gode argumenter for at det vil betyde at der bliver presset på for et salg. I sidste ende handler det - som altid - om tillid mellem de parter der indgår en aftale, når nu der er almindelig kotume på området for at aftalerne ikke holder tiden ud.

...og så skal man lade være med at skrive under på en aftale som man ikke kan leve med, skulle det vise sig at den alligevel skal løbe tiden ud - det gælder både spiller og klub. Jeg ser stadig ikke noget problem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar