Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Brent » 29. aug 2014, 19:49

Pastorius skrev:
Brent skrev:Fuck, fik pladen fuld i bullshit Bingo

"De tal er langt vigtigere, end hvor vi er placeret i tabellen pt. Vi tror på, at det er det, som god ledelse handler om: at identificere de key performance indicators, der virkelig betyder noget over tid, og at vide med sig selv, at gode resultater ikke altid er konsekvensen af gode processer – og omvendt."

De går godtnok all in med det der Handelshøjskole bullshit i Ikast for tiden.
Der er ikke noget galt med KPI'er (eller synergieffekter for den sags skyld), men der er ingen fribillet til at holde med at tænke sig om.

Problemet med KPI'er at man nemt kommer til at styre udelukkende på det der kan måles. Alt det der ikke kan måles direkte bliver ligegyldigt. I det her tilfælde går det så fuldstændig over gevind, når man rent faktisk bruger KPI'erne til helt at se bort fra den vigtigste og endda særdeles målbare KPI, nemlig resultatet.

Det var forøvrigt lidt det samme der skete i FCN da de kom i CL. Processen blev vigtigere end resultatet.
Misforstå mig ikke. Der er intet galt med KPI' er når det gælder virksomhedledelse. På en fodboldbane mener jeg bare det er rimelig ubrugeligt. Den eneste KPI der er relevant her, er at man scorer flere mål end modstanderen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af astonvilla » 29. aug 2014, 20:34

NIN den fromme skrev:
astonvilla skrev:
doukas skrev:Så kan i godt komme op af stolen!

FCM og Rasmus Ankersen har opfundet den dybe tallerken der vil revolutionerer fodboldverden.

http://www.business.dk/business-magasin ... ylland-2.0" onclick="window.open(this.href);return false;

FC Midtjylland version 2.0!
Det er intet mindre end fremragende læsning!

Genialt. The Dawn of a New Age.
Billede
Hahaha!
Tak!
Bienvenu Bassogog!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af fish » 29. aug 2014, 20:50

Så ved vi da hvilken film er hans ynglings.
Moneyball http://imdb.com/rg/an_share/ ... rn false;

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2014, 15:19

FCM giver den godt nok gas i mod Esbjerg. Det gør ondt, men disco glenns vindermentalitets spillere med FCM DNA gør det sku' godt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 31. aug 2014, 16:01

Ham der Rasmus Ankersen er for vild. Fuck Ørgaard, Riddersholm, back-Bak, Steinlein og hvad der ellers er at foragte ved FCM. Den her mand har seriøst ALT der er værd at hade.

Minus realitetssans? Tjek
"Vi har opfundet den dybe tallerken" attitude? Tjek
Massere af buzz-words? Tjek
Bombastiske udmeldinger? Tjek
Selvfed på den ufede måde? Tjek

http://www.bold.dk/nyt/fcm-vil-skabe-eu ... kruttering" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af gravballe » 31. aug 2014, 18:25

De vinder DM, det tror jeg. Jeg havde enlig ikke regnet med de kunne holde på holdet fra sidste år, med en penge indsprøjtning undgik de at skulle sælge ud. Desværre for os, men de står med et stærkt hold, der er spillet sammen. Det så ellers ud til, efter første kamp i Aalborg at vi vil kunne kæmpe med om det, men vi må indse at vores hold er faldet totalt sammen. satsningen med at sælge kusk, og få ene, helenius og signe Jönsson ser ud til at faile big time. Så indtil vidre ligner det at FCM kan cruise sig til at dm i år...

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Brent » 31. aug 2014, 18:30

gravballe skrev:De vinder DM, det tror jeg. Jeg havde enlig ikke regnet med de kunne holde på holdet fra sidste år, med en penge indsprøjtning undgik de at skulle sælge ud. Desværre for os, men de står med et stærkt hold, der er spillet sammen. Det så ellers ud til, efter første kamp i Aalborg at vi vil kunne kæmpe med om det, men vi må indse at vores hold er faldet totalt sammen. satsningen med at sælge kusk, og få ene, helenius og signe Jönsson ser ud til at faile big time. Så indtil vidre ligner det at FCM kan cruise sig til at dm i år...
Jaja, det gjorde det jo også sidste år, same story, de vinder aldrig en skid. Jeg er sgu mere bange for BIF
AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Eksil » 31. aug 2014, 18:31

gravballe skrev:De vinder DM, det tror jeg. Jeg havde enlig ikke regnet med de kunne holde på holdet fra sidste år, med en penge indsprøjtning undgik de at skulle sælge ud. Desværre for os, men de står med et stærkt hold, der er spillet sammen. Det så ellers ud til, efter første kamp i Aalborg at vi vil kunne kæmpe med om det, men vi må indse at vores hold er faldet totalt sammen. satsningen med at sælge kusk, og få ene, helenius og signe Jönsson ser ud til at faile big time. Så indtil vidre ligner det at FCM kan cruise sig til at dm i år...
FCK kun 5 point lige nu, det er en latterlig billig føring, næsten pinligt for dem.

Dog ser jeg hellere mesterskabet i Herning end på Frederiksberg, da dansk fodbold kun har godt af at FCK også må gå økonomisk ned i gear.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hovedet » 31. aug 2014, 18:39

Det virker efterhånden fjollet overhovedet at beskæftige sig med AaB som mesterskabskandidat. Til gengæld har jeg en ubehagelig fornemmelse, at Brøndby kan rende med det skab. Det magter jeg simpelthen slet ikke. Så langt hellere FCM.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Eksil » 31. aug 2014, 18:47

Hovedet skrev:Det virker efterhånden fjollet overhovedet at beskæftige sig med AaB som mesterskabskandidat. Til gengæld har jeg en ubehagelig fornemmelse, at Brøndby kan rende med det skab. Det magter jeg simpelthen slet ikke. Så langt hellere FCM.
Hvis FCM har et kompleks med at vinde noget, så tror at hysteriet og presset når AGFske højder hvis de kommer tæt på det mesterskab.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2014, 10:39

FCM bliver ikke mestre - stol nu bare trygt på det!

Billede
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af astonvilla » 1. sep 2014, 13:06

Den er nu meget sjov.

Men det er svært at se hvordan FCM kan undgå at løbe ind i mesterskabet i år.
Med alt det lort andre leverer.
Jeg ved godt de smed den sidste år - men såfremt FCK ikke får 100% styr på tingene og begynder at tromle derudaf (og det tror jeg først vi ser fra næste sæson af), så vil FCM ha så kæmpe et forspring inden "slutspillet" at mesterskabet er uundgåeligt.

Nej, jeg tror ikke på BIF kommer op og henter dem - selom de køber stjernerne ind. Jeg tror det ender i kaos derovre - især med Famlende Frank ved roret.

Mesterskabet ender komfortabelt i det Midtjyske - og det kommer satme til at gøre ondt og sidde og glo på.

BIF og FCK fordeler de næste 2 pladser mellem sig tror jeg.
Bienvenu Bassogog!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hovedet » 1. sep 2014, 13:19

Personligt holdt jeg det meste af sidste sæson med FCM i håbet om en anden mester end FCK - ikke så meget grundet aversion mod FCK, mere for afvekslingens skyld. Ja, så meget kom vores egen titel bag på mig, at jeg tog mig selv i at være en smule bekymret på FCMs vegne i kampen om guld mod FCK, da vi i marts slog dem 1-0 i Aalborg...

Jeg medgiver, at klubben er fjollet hele raden rundt, men det ligger slet og ret i dens DNA, som det hedder på FCMsk. De kan kort og godt bære det, fordi de ofte leverer modgiften i sig selv og bliver ufrivilligt komiske.

Jeg bliver jo ikke for alvor forarget, når klubben introducerer sin "videnskabelige" talentudviklingsplan og henkastet lirer CBS - floskler af sig om "key performance indikators". Det er bare FCM, ikke? Ligeså når Glenn Riddersholm lader sig fotografere af den halve verdenspresse i en "ensom" filosoferende stund siddende ved en målstolpe på Haderslev Stadion, eller når han render rundt med et overdimensioneret FCM-banner og er ved at tabe bukserne. Klubbens fanskare har jeg også svært ved at stå for; hvilke andre steder ville man opleve et banner, hvor man ikke kan holde styr på bogstaverne i FC Midtjylladn?

Engang imellem må man også rose dem oprigtigt for deres ihærdighed; hvilke andre steder kunne man tale et opgør mod Viborg op til "hadets opgør" og nærmest slippe afsted med det? Vi nåede kun lige halvhjertet og fesent at introducere "Slaget om Jylland", inden AGF traditionen tro røg ud af Superligaen...

FCM har fundet sig en niche som "klassens frække dreng" grænsende til "klassens klovn", som klubben efter årelang erfaring nu behersker til mesterklasse. Vi hævder fra tid til anden, at FCM er ligegyldig for os, skønt klubben nu på 6. år har sin egen og suverænt længstlevende tråd på vores eget debatforum; vi ved inderst inde godt, at det ikke passer, og at vi ikke kan undvære klubben, der i langt højere grad end AGF sætter vores følelser i kog.

Nogle herinde giver udtryk for afsky ved tanken om, at Kristian Bach Bak (ja, FCM, ikke?) skal tungekysse vores pokal i juni måned. Jeg tror personligt, at han taber pokalen ned over sit eget hoved og efterfølgende må sys med 4 sting og går glip af sæsonstarten i juli måned. Det ville være helt i tråd med FCMs generelle optræden.

Ingen kan optræde så gennemført formatløst med det format, FCM gør. Sådan er det. Klubben er unik i Danmark.

Lad os nu antage, at FCM ikke bliver danske mestre. Så opererer vi med flg. 4 scenarier:

1) AaB genvinder titlen.

Alt er fryd og gammen og lidt til. Det vil måske i virkeligheden være den største præstation nogensinde i AaBs historie. Sandsynlighed: lille

2) FCK vinder titlen.

Nå ja, business as usual. De drikker sikkert en stille øl derovre, og så er den prut slået. For vores vedkommende ville dette være det næstbedste (realistiske) scenario; at vi taber titlen til FCK vil alligevel højst medføre et løftet øjenbryn fra andre fans og medier, og vi kan leve videre på vores dobbeltmesterskab fra 2014. Sandsynlighed: høj

3) En anden klub end AaB, FCK, FCM eller Brøndby vinder titlen. Det kan måske sætte vores ry som den ultimative mirakelmager lidt under pres, men det vil medvirke til klædelig diversitet i ligaen. Hvis denne anden klub end FCM eller Brøndby, skulle hedde Hobro, vil jeg dog ikke tøve med at tale scenario 3 for det næstbedste scenario. Sandsynlighed: lille

4) Brøndby vinder titlen.

Dette ville i mine øjne være det ultimative rædselsscenario. Denne klub fremstår som et Frankensteinmonster, kunstigt skabt i et laboratorium af en vanvittig videnskabsmand, der med held har frembragt en kloning mellem FCM, AG København og Red Bull Salzburg. Forestil jer den situation, at vi i juni måned skal se Per Rud med tårer i øjnene, mens han taler om "Det nye Brøndby", "talentudvikling", "vellykket proces" og det "billigste og yngste mesterhold nogensinde" - helt uden at fortrække en mine. Forestil jer, at alle medier vil spille fuldstændig ukritisk med på denne "solstrålehistorie fra Vestegnen", "gaven til vores fantastiske fans" og "genopretning af dansk fodbold".

Mine venner, hér ligger det ultimative rædselsscenario for sæsonen 2014/2015, som endda er et realistisk et af slagsen.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Rams » 1. sep 2014, 13:28

Jeg forudser, at BIF trækker Vendsyssel i pokalen, hvor Chris Sørensen sparker Agger og BIFs gulddrømme i stykker, mens han skriger "This is Vendsyssel" ud i den mørke aftenhimmel over Hjørring Stadion.
In verbis simus faciles

seamann

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af seamann » 1. sep 2014, 13:29

Fedt indlæg Hovedet!

Og jeg er enig, skide da være med hvis BakBak skulle få en pokal, men at se det ulækre købeprojekt på pestegnen vinde noget som helst - og pressens orgasme over det - vil være rigtig træls.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 1. sep 2014, 13:30

Hovedet skrev:Personligt holdt jeg det meste af sidste sæson med FCM i håbet om en anden mester end FCK - ikke så meget grundet aversion mod FCK, mere for afvekslingens skyld. Ja, så meget kom vores egen titel bag på mig, at jeg tog mig selv i at være en smule bekymret på FCMs vegne i kampen om guld mod FCK, da vi i marts slog dem 1-0 i Aalborg...

Jeg medgiver, at klubben er fjollet hele raden rundt, men det ligger slet og ret i dens DNA, som det hedder på FCMsk. De kan kort og godt bære det, fordi de ofte leverer modgiften i sig selv og bliver ufrivilligt komiske.

Jeg bliver jo ikke for alvor forarget, når klubben introducerer sin "videnskabelige" talentudviklingsplan og henkastet lirer CBS - floskler af sig om "key performance indikators". Det er bare FCM, ikke? Ligeså når Glenn Riddersholm lader sig fotografere af den halve verdenspresse i en "ensom" filosoferende stund siddende ved en målstolpe på Haderslev Stadion, eller når han render rundt med et overdimensioneret FCM-banner og er ved at tabe bukserne. Klubbens fanskare har jeg også svært ved at stå for; hvilke andre steder ville man opleve et banner, hvor man ikke kan holde styr på bogstaverne i FC Midtjylladn?

Engang imellem må man også rose dem oprigtigt for deres ihærdighed; hvilke andre steder kunne man tale et opgør mod Viborg op til "hadets opgør" og nærmest slippe afsted med det? Vi nåede kun lige halvhjertet og fesent at introducere "Slaget om Jylland", inden AGF traditionen tro røg ud af Superligaen...

FCM har fundet sig en niche som "klassens frække dreng" grænsende til "klassens klovn", som klubben efter årelang erfaring nu behersker til mesterklasse. Vi hævder fra tid til anden, at FCM er ligegyldig for os, skønt klubben nu på 6. år har sin egen og suverænt længstlevende tråd på vores eget debatforum; vi ved inderst inde godt, at det ikke passer, og at vi ikke kan undvære klubben, der i langt højere grad end AGF sætter vores følelser i kog.

Nogle herinde giver udtryk for afsky ved tanken om, at Kristian Bach Bak (ja, FCM, ikke?) skal tungekysse vores pokal i juni måned. Jeg tror personligt, at han taber pokalen ned over sit eget hoved og efterfølgende må sys med 4 sting og går glip af sæsonstarten i juli måned. Det ville være helt i tråd med FCMs generelle optræden.

Ingen kan optræde så gennemført formatløst med det format, FCM gør. Sådan er det. Klubben er unik i Danmark.

Lad os nu antage, at FCM ikke bliver danske mestre. Så opererer vi med flg. 4 scenarier:

1) AaB genvinder titlen.

Alt er fryd og gammen og lidt til. Det vil måske i virkeligheden være den største præstation nogensinde i AaBs historie. Sandsynlighed: lille

2) FCK vinder titlen.

Nå ja, business as usual. De drikker sikkert en stille øl derovre, og så er den prut slået. For vores vedkommende ville dette være det næstbedste (realistiske) scenario; at vi taber titlen til FCK vil alligevel højst medføre et løftet øjenbryn fra andre fans og medier, og vi kan leve videre på vores dobbeltmesterskab fra 2014. Sandsynlighed: høj

3) En anden klub end AaB, FCK, FCM eller Brøndby vinder titlen. Det kan måske sætte vores ry som den ultimative mirakelmager lidt under pres, men det vil medvirke til klædelig diversitet i ligaen. Hvis denne anden klub end FCM eller Brøndby, skulle hedde Hobro, vil jeg dog ikke tøve med at tale scenario 3 for det næstbedste scenario. Sandsynlighed: lille

4) Brøndby vinder titlen.

Dette ville i mine øjne være det ultimative rædselsscenario. Denne klub fremstår som et Frankensteinmonster, kunstigt skabt i et laboratorium af en vanvittig videnskabsmand, der med held har frembragt en kloning mellem FCM, AG København og Red Bull Salzburg. Forestil jer den situation, at vi i juni måned skal se Per Rud med tårer i øjnene, mens han taler om "Det nye Brøndby", "talentudvikling", "vellykket proces" og det "billigste og yngste mesterhold nogensinde" - helt uden at fortrække en mine. Forestil jer, at alle medier vil spille fuldstændig ukritisk med på denne "solstrålehistorie fra Vestegnen", "gaven til vores fantastiske fans" og "genopretning af dansk fodbold".

Mine venner, hér ligger det ultimative rædselsscenario for sæsonen 2014/2015, som endda er et realistisk et af slagsen.
Intet mindre (simpelthen) end det bedste indlæg jeg har læst på disse sider i lang, lang tid. Og det er endda lige før du har fået mig overbevist om, at det er bedre at Glen og ko vinder mesterskabet end Vestegnen. For få minutter siden var der større sandsynlighed for jeg vil anbefale Ian Watkins som babysitter til venner og bekendte, end den tanke fandt grobund. Sommeren er for alvor forbi.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2014, 13:30

Hovedet skrev:Personligt holdt jeg det meste af sidste sæson med FCM i håbet om en anden mester end FCK - ikke så meget grundet aversion mod FCK, mere for afvekslingens skyld. Ja, så meget kom vores egen titel bag på mig, at jeg tog mig selv i at være en smule bekymret på FCMs vegne i kampen om guld mod FCK, da vi i marts slog dem 1-0 i Aalborg...

Jeg medgiver, at klubben er fjollet hele raden rundt, men det ligger slet og ret i dens DNA, som det hedder på FCMsk. De kan kort og godt bære det, fordi de ofte leverer modgiften i sig selv og bliver ufrivilligt komiske.

Jeg bliver jo ikke for alvor forarget, når klubben introducerer sin "videnskabelige" talentudviklingsplan og henkastet lirer CBS - floskler af sig om "key performance indikators". Det er bare FCM, ikke? Ligeså når Glenn Riddersholm lader sig fotografere af den halve verdenspresse i en "ensom" filosoferende stund siddende ved en målstolpe på Haderslev Stadion, eller når han render rundt med et overdimensioneret FCM-banner og er ved at tabe bukserne. Klubbens fanskare har jeg også svært ved at stå for; hvilke andre steder ville man opleve et banner, hvor man ikke kan holde styr på bogstaverne i FC Midtjylladn?

Engang imellem må man også rose dem oprigtigt for deres ihærdighed; hvilke andre steder kunne man tale et opgør mod Viborg op til "hadets opgør" og nærmest slippe afsted med det? Vi nåede kun lige halvhjertet og fesent at introducere "Slaget om Jylland", inden AGF traditionen tro røg ud af Superligaen...

FCM har fundet sig en niche som "klassens frække dreng" grænsende til "klassens klovn", som klubben efter årelang erfaring nu behersker til mesterklasse. Vi hævder fra tid til anden, at FCM er ligegyldig for os, skønt klubben nu på 6. år har sin egen og suverænt længstlevende tråd på vores eget debatforum; vi ved inderst inde godt, at det ikke passer, og at vi ikke kan undvære klubben, der i langt højere grad end AGF sætter vores følelser i kog.

Nogle herinde giver udtryk for afsky ved tanken om, at Kristian Bach Bak (ja, FCM, ikke?) skal tungekysse vores pokal i juni måned. Jeg tror personligt, at han taber pokalen ned over sit eget hoved og efterfølgende må sys med 4 sting og går glip af sæsonstarten i juli måned. Det ville være helt i tråd med FCMs generelle optræden.

Ingen kan optræde så gennemført formatløst med det format, FCM gør. Sådan er det. Klubben er unik i Danmark.

Lad os nu antage, at FCM ikke bliver danske mestre. Så opererer vi med flg. 4 scenarier:

1) AaB genvinder titlen.

Alt er fryd og gammen og lidt til. Det vil måske i virkeligheden være den største præstation nogensinde i AaBs historie. Sandsynlighed: lille

2) FCK vinder titlen.

Nå ja, business as usual. De drikker sikkert en stille øl derovre, og så er den prut slået. For vores vedkommende ville dette være det næstbedste (realistiske) scenario; at vi taber titlen til FCK vil alligevel højst medføre et løftet øjenbryn fra andre fans og medier, og vi kan leve videre på vores dobbeltmesterskab fra 2014. Sandsynlighed: høj

3) En anden klub end AaB, FCK, FCM eller Brøndby vinder titlen. Det kan måske sætte vores ry som den ultimative mirakelmager lidt under pres, men det vil medvirke til klædelig diversitet i ligaen. Hvis denne anden klub end FCM eller Brøndby, skulle hedde Hobro, vil jeg dog ikke tøve med at tale scenario 3 for det næstbedste scenario. Sandsynlighed: lille

4) Brøndby vinder titlen.

Dette ville i mine øjne være det ultimative rædselsscenario. Denne klub fremstår som et Frankensteinmonster, kunstigt skabt i et laboratorium af en vanvittig videnskabsmand, der med held har frembragt en kloning mellem FCM, AG København og Red Bull Salzburg. Forestil jer den situation, at vi i juni måned skal se Per Rud med tårer i øjnene, mens han taler om "Det nye Brøndby", "talentudvikling", "vellykket proces" og det "billigste og yngste mesterhold nogensinde" - helt uden at fortrække en mine. Forestil jer, at alle medier vil spille fuldstændig ukritisk med på denne "solstrålehistorie fra Vestegnen", "gaven til vores fantastiske fans" og "genopretning af dansk fodbold".

Mine venner, hér ligger det ultimative rædselsscenario for sæsonen 2014/2015, som endda er et realistisk et af slagsen.
Hvis jeg skal være helt ærlig - selv i denne tråd - så er jeg fuldstændig ligeglad med andre scenarier end nummer 1). Sker det ikke er den næste prioritering en 2. plads til AaB, dernæst en 3. plads - helt ned til den sidste plads der forbliver i superligaen. Først derefter begynder jeg at bekymre mig om hvem der ellers bliver mestre.

JEg ved ikke om jeg er atypisk, men min fodboldinteresse centrerer sig faktisk om at holde med AaB, ikke om at hade alle mulige andre, men FCM er så sjove at det er rigtig svært ikke at blive lidt smålig, og begynde at moppe dem. Det er lidt som hvis man får tildelt et straffespark. Det tager man da, også selvom det muligvis ikke var helt korrekt dømt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 1. sep 2014, 13:35

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:Personligt holdt jeg det meste af sidste sæson med FCM i håbet om en anden mester end FCK - ikke så meget grundet aversion mod FCK, mere for afvekslingens skyld. Ja, så meget kom vores egen titel bag på mig, at jeg tog mig selv i at være en smule bekymret på FCMs vegne i kampen om guld mod FCK, da vi i marts slog dem 1-0 i Aalborg...

Jeg medgiver, at klubben er fjollet hele raden rundt, men det ligger slet og ret i dens DNA, som det hedder på FCMsk. De kan kort og godt bære det, fordi de ofte leverer modgiften i sig selv og bliver ufrivilligt komiske.

Jeg bliver jo ikke for alvor forarget, når klubben introducerer sin "videnskabelige" talentudviklingsplan og henkastet lirer CBS - floskler af sig om "key performance indikators". Det er bare FCM, ikke? Ligeså når Glenn Riddersholm lader sig fotografere af den halve verdenspresse i en "ensom" filosoferende stund siddende ved en målstolpe på Haderslev Stadion, eller når han render rundt med et overdimensioneret FCM-banner og er ved at tabe bukserne. Klubbens fanskare har jeg også svært ved at stå for; hvilke andre steder ville man opleve et banner, hvor man ikke kan holde styr på bogstaverne i FC Midtjylladn?

Engang imellem må man også rose dem oprigtigt for deres ihærdighed; hvilke andre steder kunne man tale et opgør mod Viborg op til "hadets opgør" og nærmest slippe afsted med det? Vi nåede kun lige halvhjertet og fesent at introducere "Slaget om Jylland", inden AGF traditionen tro røg ud af Superligaen...

FCM har fundet sig en niche som "klassens frække dreng" grænsende til "klassens klovn", som klubben efter årelang erfaring nu behersker til mesterklasse. Vi hævder fra tid til anden, at FCM er ligegyldig for os, skønt klubben nu på 6. år har sin egen og suverænt længstlevende tråd på vores eget debatforum; vi ved inderst inde godt, at det ikke passer, og at vi ikke kan undvære klubben, der i langt højere grad end AGF sætter vores følelser i kog.

Nogle herinde giver udtryk for afsky ved tanken om, at Kristian Bach Bak (ja, FCM, ikke?) skal tungekysse vores pokal i juni måned. Jeg tror personligt, at han taber pokalen ned over sit eget hoved og efterfølgende må sys med 4 sting og går glip af sæsonstarten i juli måned. Det ville være helt i tråd med FCMs generelle optræden.

Ingen kan optræde så gennemført formatløst med det format, FCM gør. Sådan er det. Klubben er unik i Danmark.

Lad os nu antage, at FCM ikke bliver danske mestre. Så opererer vi med flg. 4 scenarier:

1) AaB genvinder titlen.

Alt er fryd og gammen og lidt til. Det vil måske i virkeligheden være den største præstation nogensinde i AaBs historie. Sandsynlighed: lille

2) FCK vinder titlen.

Nå ja, business as usual. De drikker sikkert en stille øl derovre, og så er den prut slået. For vores vedkommende ville dette være det næstbedste (realistiske) scenario; at vi taber titlen til FCK vil alligevel højst medføre et løftet øjenbryn fra andre fans og medier, og vi kan leve videre på vores dobbeltmesterskab fra 2014. Sandsynlighed: høj

3) En anden klub end AaB, FCK, FCM eller Brøndby vinder titlen. Det kan måske sætte vores ry som den ultimative mirakelmager lidt under pres, men det vil medvirke til klædelig diversitet i ligaen. Hvis denne anden klub end FCM eller Brøndby, skulle hedde Hobro, vil jeg dog ikke tøve med at tale scenario 3 for det næstbedste scenario. Sandsynlighed: lille

4) Brøndby vinder titlen.

Dette ville i mine øjne være det ultimative rædselsscenario. Denne klub fremstår som et Frankensteinmonster, kunstigt skabt i et laboratorium af en vanvittig videnskabsmand, der med held har frembragt en kloning mellem FCM, AG København og Red Bull Salzburg. Forestil jer den situation, at vi i juni måned skal se Per Rud med tårer i øjnene, mens han taler om "Det nye Brøndby", "talentudvikling", "vellykket proces" og det "billigste og yngste mesterhold nogensinde" - helt uden at fortrække en mine. Forestil jer, at alle medier vil spille fuldstændig ukritisk med på denne "solstrålehistorie fra Vestegnen", "gaven til vores fantastiske fans" og "genopretning af dansk fodbold".

Mine venner, hér ligger det ultimative rædselsscenario for sæsonen 2014/2015, som endda er et realistisk et af slagsen.
Hvis jeg skal være helt ærlig - selv i denne tråd - så er jeg fuldstændig ligeglad med andre scenarier end nummer 1). Sker det ikke er den næste prioritering en 2. plads til AaB, dernæst en 3. plads - helt ned til den sidste plads der forbliver i superligaen. Først derefter begynder jeg at bekymre mig om hvem der ellers bliver mestre.

JEg ved ikke om jeg er atypisk, men min fodboldinteresse centrerer sig faktisk om at holde med AaB, ikke om at hade alle mulige andre, men FCM er så sjove at det er rigtig svært ikke at blive lidt smålig, og begynde at moppe dem. Det er lidt som hvis man får tildelt et straffespark. Det tager man da, også selvom det muligvis ikke var helt korrekt dømt.
For en person som ofte virker perfektionistisk Pastorius, er det lidt sjovt når du mopper FCM :cheers:
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gnu » 1. sep 2014, 13:50

På samme tidspunkt sidste år førte Møgjylland med seks point ned til OB og AGF som nummer 2 og 3 mens vi rodede rundt på en syvendeplads, otte point efter. FCK og Brøndby indtog nedrykningspladserne, 13 point efter møgjyderne. Det gik som bekendt ganske anderledes.

Med andre ord: Slap af.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
viper_dk
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:16
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af viper_dk » 1. sep 2014, 13:54

Nogle herinde giver udtryk for afsky ved tanken om, at Kristian Bach Bak (ja, FCM, ikke?) skal tungekysse vores pokal i juni måned. Jeg tror personligt, at han taber pokalen ned over sit eget hoved og efterfølgende må sys med 4 sting og går glip af sæsonstarten i juli måned. Det ville være helt i tråd med FCMs generelle optræden.
Jeg griner endnu :-)
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"

Besvar