Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 14. feb 2016, 16:12

https://www.youtube.com/watch?v=Fo00iXTsDiM

Endnu en grund. Stærk lyrik.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 14. feb 2016, 16:30

Mike80 skrev:Sammenholdt er det jo netop pointen i hvorfor jeres forum oser af jantelov.
-FCM skal ikke tro de er noget.
-FCM skal ikke udtrykke de bedre end andre til noget.
Mike
Men det har intet at gøre med, at FCM ikke skal tro de er noget. Vi vil sådan set helst passe os selv. Der kæden hopper af for os, er når andre hold vil have os andre til at indordne os i deres verdensbillede.
Når Brøndby gerne vil have alle vi andre ERKENDER, at Brøndby er bedst, mest elsket i landet og bare burde få overrakt mesterskabet hvert år, så stejler vi.
Og jeg må bare erkende, at når I brokker jer over, at alle de andre klubber ikke anerkender jeres storhed, så ligger tolerancen på et lille sted. Det har intet med jantelov at gøre. Vi holder jer ikke nede. Det er jeres storhedsvanvid som resulterer i mishaget. Jeg tvivler også stærkt på, at I storme ud og anerkende AaB eller Sønderjyske som den bedste klub på alle parameter, og håbe I kan nå deres niveau, hvis vi vandt mesterskabet og efterfølgende kvalificerede os til europæisk gruppespil(for det er jo det I gerne vil have os andre til at sige).

Lige hvis du læser en del af de andre tråde, så får AaB ikke ret meget kredit for, hvad de gør af flere debattører herinde, så udover jantelov indeholder vi en del selvkritik, hvilket kan være i lavvande andre steder i landet :)
- FlæskeFrank

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 14. feb 2016, 16:35

9520AaB skrev:Er det en FCM-sandhed??, var det matchfixing anden gang AaB kom i CH-league?? Eller er det den midtjyske jantelov, der taler?? "Vi skal ikke tro vi er noget", bare fordi i har 2 gruppespil i den FINESTE
Nej, Kaunas-kampen var naturligvis fuldstændig upåfaldende: http://www.bold.dk/fodbold/kamp/kaunas-vs-AaB/837429/
FULDSTÆNDIG upåfaldende: http://sport.tv2.dk/fodbold/article.php ... 07258.html

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 14. feb 2016, 16:36

jonas386 skrev:https://www.youtube.com/watch?v=Fo00iXTsDiM

Endnu en grund. Stærk lyrik.
Du havde et godt indlæg der fint demonstrerer, at det naturligvis er noget vås, at det kun skulle være os, der kan se hullerne i Hernings ost... men så vælger du at Mike alligevel skal have lidt ret, ved at latterliggøre noget, der egentlig er ret harmløst.

Det er noget vrøvl, at det blot er jantelov, når vi piller FCMs selvfedhed ned, men Mike har jo delvist ret i, at der nogen herinde der skal kritisere ALT hvad der har med FCM at gøre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 14. feb 2016, 16:40

FCM skrev:
9520AaB skrev:Er det en FCM-sandhed??, var det matchfixing anden gang AaB kom i CH-league?? Eller er det den midtjyske jantelov, der taler?? "Vi skal ikke tro vi er noget", bare fordi i har 2 gruppespil i den FINESTE
Nej, Kaunas-kampen var naturligvis fuldstændig upåfaldende: http://www.bold.dk/fodbold/kamp/kaunas-vs-AaB/837429/
FULDSTÆNDIG upåfaldende: http://sport.tv2.dk/fodbold/article.php ... 07258.html
Du glimrer ved at svare på mit spørgsmål. Er det janteloven, der gør at AaB ikke skal tro de er noget?? Blot fordi vi har været i gruppespil 2 gange;-)
Find lige linket, hvor der står at Kaunas rent faktisk er blevet dømt, og efterfølgende har fået bøde/karantæne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Trickster » 14. feb 2016, 16:43

FCM skrev:
9520AaB skrev:Er det en FCM-sandhed??, var det matchfixing anden gang AaB kom i CH-league?? Eller er det den midtjyske jantelov, der taler?? "Vi skal ikke tro vi er noget", bare fordi i har 2 gruppespil i den FINESTE
Nej, Kaunas-kampen var naturligvis fuldstændig upåfaldende: http://www.bold.dk/fodbold/kamp/kaunas-vs-AaB/837429/
FULDSTÆNDIG upåfaldende: http://sport.tv2.dk/fodbold/article.php ... 07258.html
Så rygter i medierne skal altså tages for gode varer, selvom ingen er sigtet i 'sagen'?

I øvrigt glemmer du vist at nævne Kiev-kampen fra 1999, da AaB blev snydt for Champions League-deltagelse i sidste minut. Jeg har hørt, at der var snyd involveret. Så står den vist 1-1.

FCM, du er debatsidens gøgler. Og tak for det.
Hair is not a right: it´s a privilege!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 14. feb 2016, 16:44

Hanga skrev:
jonas386 skrev:https://www.youtube.com/watch?v=Fo00iXTsDiM

Endnu en grund. Stærk lyrik.
Du havde et godt indlæg der fint demonstrerer, at det naturligvis er noget vås, at det kun skulle være os, der kan se hullerne i Hernings ost... men så vælger du at Mike alligevel skal have lidt ret, ved at latterliggøre noget, der egentlig er ret harmløst.

Det er noget vrøvl, at det blot er jantelov, når vi piller FCMs selvfedhed ned, men Mike har jo delvist ret i, at der nogen herinde der skal kritisere ALT hvad der har med FCM at gøre.
Det var faktisk en del af det første indlæg, ved ikke hvorfor den kom i et for sig selv.
Pointen var nu også bare at det ikke kun er her kritikken ses. Og jeg tvivler egentlig på Mike frekventerer andre foras, men det gør det selvfølgelig også lidt nemmere hvis ens videnskabelige grundlag er herinde og ulvegraven.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 14. feb 2016, 16:49

9520AaB skrev:
FCM skrev:
9520AaB skrev:Er det en FCM-sandhed??, var det matchfixing anden gang AaB kom i CH-league?? Eller er det den midtjyske jantelov, der taler?? "Vi skal ikke tro vi er noget", bare fordi i har 2 gruppespil i den FINESTE
Nej, Kaunas-kampen var naturligvis fuldstændig upåfaldende: http://www.bold.dk/fodbold/kamp/kaunas-vs-AaB/837429/
FULDSTÆNDIG upåfaldende: http://sport.tv2.dk/fodbold/article.php ... 07258.html
Du glimrer ved at svare på mit spørgsmål. Er det janteloven, der gør at AaB ikke skal tro de er noget?? Blot fordi vi har været i gruppespil 2 gange;-)
Det med janteloven valgte jeg helt bevidst ikke at svare på, da jeg på ingen måde kunne se relevansen af det ift indholdet af det indlæg du svarede på. Prøv lige at læs det igen. Og hvis du på nogen måde kan argumentere for, hvordan mit indlæg omhandlende den nordjyske selvhævdende ydmyghed har noget som helst med 'I skal ikke tro I er noget' at gøre, så skal jeg genoverveje om jeg gider svare på dit spørgsmål.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 14. feb 2016, 17:02

jonas386 skrev:
Snakker vi persongalleri, så er der én person vi ikke skal glemme. Han har en meget uheldig klubfortid, der stadig kaster skygger over ham. Han er en irritant af den anden verden. Han er et kæmpe blålys. Han er en meget vigtig faktor i at min foragt for FCM kun er steget. Og han sidder her mellem Steinlein og Ørgaard.

Han er ... Erik.
Glen er legemliggørelsen af alt, hvad der er galt med Jylland. En helt igennem usmagelig personage.
Helt enig. Det er som at det hele lige skal 'pumpes' op eller speedes en lille smule op når det er FCM, der vises, citeres eller andet. Det udstråler bare så meget usikkerhed og snobben op ad, at det er til at brække sig over
Altså, Herning er i sig selv en årsag. Grimmere by gives ikke i Danmark, sådan den helt klassiske identitetsløse industriarkitektur
Det kan altsammen koges ned til "wannabes"*.


*Navnet alene, for Fanden da...
Jeg er naturligvis - som alle andre - led og ked af typerne ude på Heden. Glen. Steinlein. Øv.
Oh yes - og "talentfabrik"-kortet når det passer dem, selvom alle ved at de jo blot er blevet et styks millionær-legetøj ...
Nok vinder de mesterskabet i år, men jeg sætter mere og mere pris på, at jeg ikke holder med den klub... Men mon ikke de vil vinkle det således, at det er nytænkning og banebrydende fremfor hvad det i virkeligheden er - sådan lidt kvalmende, som alt andet der foregår deroppe.
Alle citater er hentet fra sidelinien, så måske i egentlig bare er til grin, og det åbenlyse egentlig bare skrives herinde. Men at det kun er AaB fans der skulle have noget imod FCM, og at det udelukkende skyldes jeres "succes" er decideret løgn. Der er så mange grunde til folk synes FCM er dybt til grin. Det var også holdningen inden i blev mestre. Det er jo rimeligt nok at i ikke, som FCM fans, er enige i krtikken, men at gemme det bag janteloven er ikke alene tamt, men også uhyre dumt.

Det er ikke janteloven der gør folk synes det er sjovt når en eller anden inder forsikrer om at hans nye legetøj skal i kvartfinalen i ChL hvorefter han skrider, og efterlader FCM på konkursens rand fordi i ikke kan finde ud af at overholde jeres aftaler. Eller at Kristian Bach-Bak-Back snakker om man er så meget vindere at man er stoppet med at juble efter sejre, hvorefter man hiver 2 sejre hjem i 15 forsøg.

Derudover har jeg aldrig forstået hvorfor man absolut skal begynde at snakke om guld og grønne skove såsnart man vinder 3 kampe i træk uden at der skal være tale om "beskedenhed", eller at man gemmer sig fra favoritværdigheden. Sålænge sæsonen stadig er igang foretrækker jeg til hver en tid at der er fokus på at vinde næste kamp, fremfor man står og drømmer om mesterskaber, eller snakker om hvor meget vindere man er.
Jeg har aldrig påstået at Janteloven fuldstændigt begrænsede sig til Nordjylland?!
-Jeg tror det ret bred viden, at man i Danmark generelt IKKE bliver hyldet for stor selvtillid, tro på egne evner og store ambitioner. Jeg HAR påstået at janteloven ikke skinner tydligere igennem noget andet sted end i Nordjylland. Det nogle rigtig fine udsagn du har fundet om FCM på FCK's forum :thumbsup:

Tankevækkende spørgsmål: Hvor mange indlæg af tilsvarende karakter tror du jeg kan finde her på debatside.dk? Du behøver ikke svare (spørgsmålet er vel næsten så åbenlyst at det blir retorisk) men det illustrerer vel i virkeligheden meget godt, hvor massivt behovet er i Nordjylland, at Danmarks næststørste FCM -hadetråd findes i en klub med 4-5 gange flere fans og består af 22 sider kontra de 225 sider i 2. Udgave om FCM emnet i Nordjylland :aabfan:

Mike

Brugeravatar
Pete Burns
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. maj 2014, 16:11
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pete Burns » 14. feb 2016, 17:11

Tankevækkende spørgsmål: Hvor mange indlæg af tilsvarende karakter tror du jeg kan finde her på debatside.dk? Du behøver ikke svare (spørgsmålet er vel næsten så åbenlyst at det blir retorisk) men det illustrerer vel i virkeligheden meget godt, hvor massivt behovet er i Nordjylland, at Danmarks næststørste FCM -hadetråd findes i en klub med 4-5 gange flere fans og består af 22 sider kontra de 225 sider i 2. Udgave om FCM emnet i Nordjylland :aabfan:

Mike
Jeg er ret sikkert på at du er skyld i mindst 100 sider i denne tråd... Du kunne jo gøre det til din næste mission at hoppe ind på Sidelinien og køre den samme stil som her. Så skal den nok blomstre op.

Pete
I want surprises .... Bam! But i'm in too deep there's no getting out of it.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Trickster » 14. feb 2016, 17:12

Mike80 skrev:Jeg har aldrig påstået at Janteloven fuldstændigt begrænsede sig til Nordjylland?!
-Jeg tror det ret bred viden, at man i Danmark generelt IKKE bliver hyldet for stor selvtillid, tro på egne evner og store ambitioner. Jeg HAR påstået at janteloven ikke skinner tydligere igennem noget andet sted end i Nordjylland. Det nogle rigtig fine udsagn du har fundet om FCM på FCK's forum :thumbsup:

Tankevækkende spørgsmål: Hvor mange indlæg af tilsvarende karakter tror du jeg kan finde her på debatside.dk? Du behøver ikke svare (spørgsmålet er vel næsten så åbenlyst at det blir retorisk) men det illustrerer vel i virkeligheden meget godt, hvor massivt behovet er i Nordjylland, at Danmarks næststørste FCM -hadetråd findes i en klub med 4-5 gange flere fans og består af 22 sider kontra de 225 sider i 2. Udgave om FCM emnet i Nordjylland :aabfan:

Mike
Godt holdt i live af diverse fcm-kultkrigere, der støvsuger internettet for fcm-kritik. Parolen er tilsyneladende, at hvis ikke den, der lukker mest lort ud forgudes, så skyldes det janteloven. Det er idioti på et helt nyt plan. Har det noget at gøre med føromtalte fingerbølsdybe genpøl i Herning-området?
Hair is not a right: it´s a privilege!

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mike80 » 14. feb 2016, 18:07

Ja, det klart at svaret på en så overmassiv FCM fokus netop herinde selvfølgelig skal forklares med alt andet end netop den Nordjyske Jantelov og ondt i røven mentalitet. Mine 218 indlæg ud af 4496 (Plus 1. Udgave af "hvorfor hade FCM) forklarer selvsagt alt :thumbsup:

Mike

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 634 » 14. feb 2016, 18:39

Mike80 skrev:
634 skrev:
Mike80 skrev:
doukas skrev:
Mike80 skrev:
frederikshavneren skrev:Herning er bestemt ikke chanceløs mod et historisk svagt United mandskab. Jeg ved ikke om MU nedprioriterer EL eller ej, men uanset hvad så er den engelske storklub i krise. De er rystende svage på dødbolde og her kan herningenserne sagtens gøre ondt på englænderne.
Jeg gætter på at FCM slår Man Utd. ud af EL.
Det læser jeg mere som at være på forkant med det frygtscenarie, at FCM skulle kunne få succes mod United fremfor en reel objektiv vurdering. Håber din "dommedagsprofeti" går i opfyldelse ;)

Mike
Så kommer du også på forkant med din påstand om, at alle på Debatsiden lider under Janteloven jante-Mike. Tillykke med det.
Jeg påstår ikke at alle lider under Janteloven på debatside. Men Nordjylland er klart den landsdel, som generelt har mest ondt i røven over andre klubbers udmeldinger: Brøndby, FCK, AGF og i særdeleshed FCM fylder alle ekstraordinært herinde når de udmelder ambitioner og målsætninger eller fortæller omverden man er lykkes og gode i forskellige henseender. Den slags siger man bare specielt ikke i Nordjylland og det vi mange der kan se, hvor det jo bla. Også tidligere i sidste sæson var en vinkel Onside tog op i et af deres programmer om AaB's had til FCM.

Jeg forstår at det er træls at høre. (Sandheden gør ondt) Det vidner de prompte og stærke reaktionerne jo i særdeleshed om herinde, hvor forsvaret er blevet et kejtet forsøg på at fordreje alt FCM kritik, som værende det samme som jantelov. Det bedste forsvar er et angreb, og man kan altid forsøge sig med latterliggørelse af postulatet, mig eller synke ned på børnehave niveau, hvor øgenavne også bliver et gældende argument.

Når man har brug for at bruge øgenavne er man pr. definition ret presset på argumenter og kommer sjældent ud som vinder i en voksendebat.

Go weekend :danmarkfan:

Mike
Som nordvestjyde kan jeg ikke genkende at janteloven er slemmere i nordjylland end i midt/vestjylland, faktisk tværtimod. Noget af det mest kvajende ved FCM fans er at i har så meget fokus på janteloven, når nu vi har med elitesport at gøre. Alt ved elitesport er modsat janteloven.
AaBfans har igennem mange år oplevet mesterskaber og europæisk gruppespil, ikke flere år i træk, men med jævne mellemrum. Det gør os ikke misundelige over andres succes, fordi vi ved vores egen kommer igen.
Men vi kan ikke lide jer, når i som noget af det mest grundlæggende i jeres eksistens trækker jeres bukser ned og bukker jer forover, eller knæler for jeres Daddy og tager ham til roden, og tilmed kaster janteloven efter os når vi undres over jeres Clubs ideologi.
Onsides vinkel på AaB had til jer er lavet af Dennis Søndergaard, som generelt er et fjols i alt hvad han foretager vedrørende AaB. Han har simpelthen ikke indsigt, og evner heller ikke at få indsigt i det.
Så ja det er træls og gør ondt at du sender janteloven til os.
Onside er useriøst, jante-Mike er dum og Dennis Søndergaard generelt et fjols. Det jo somregel det mønster, som danner sig når folk med Nordjysk kritik udtrykker sig herinde. Jeg kunne jo også nævne et par af jeres egne debattører, som størstedelen herinde gennemtid også har sat i bås som useriøse eller fjolser fordi de også udtrykker kritik af AaB fra tid til anden.

Jantelov er når man vælger at bruge sin glædesrus på, at håne modstanderholdet og dens træner fordi de kom med udmeldinger om guld ambitioner i en sæson, hvor man selv tog "en kamp af gangen" og vel ikke var mesterskabsfavorit før guldet var i hus i Slagelse. Jantelov er også når man ens første tanke i et sports Gallashow er at håne modstanderholdet for deres udmeldinger i en takketale, og efterfølgende blive hyldet for vinklen og genialitet herinde. Eller når man Feks. fremstiller bannere hvis eneste budskab er: "I vinder aldrig guld! Så lad være at melde den slags ud".

Det jo lidt ligemeget hvor personligt, og latterligt man forsøger at gøre mig og fakta, vi ender alligevel med, at ingen andre klubbers fans herhjemme har tilnærmesvise den mængde af indlæg og på samme måde behov negativ vinklet fokus på andre klubber end sin egen, som vi ser i Aalborg og på debatside.

Mike
Det siger mere om Onside end det gør om AaB og AaBs fans, at de bruger Dennis Søndergaard til at forklare om AaB-fans holdninger.
Jeg mener der skal være plads til godmodig drilleri mellem fans, som nok kan sidestilles med jantelov, når den ene part kun kan se sig selv gøre det rigtige, trods det kan være forkert og sjovt for modparten.
Det med Gallashowet er som jeg husker det, fordi i havde meldt en masse ud om jer selv som (et Børs-virksomhed) i ikke indfriede, og ja det var sjovt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 14. feb 2016, 18:54

Mike80 skrev:Ja, det klart at svaret på en så overmassiv FCM fokus netop herinde selvfølgelig skal forklares med alt andet end netop den Nordjyske Jantelov og ondt i røven mentalitet. Mine 218 indlæg ud af 4496 (Plus 1. Udgave af "hvorfor hade FCM) forklarer selvsagt alt :thumbsup:

Mike
Hey Mike,

Hvad er "ondt i røven mentalitet"? Er det det samme som foragt? For så tror jeg endelig du har ramt plet i din analyse. Den foragt er ikke specielt nordjysk, men deles også af resten af fanetablissementet i DK mod FCM og FC-klubberne. Det er en foragt der baserer sig på nogle værdier som du simpelthen bare ikke forstår. Det er også svært at forstå når man kommer som en klub som din. I er ikke opstået som en lokal forankring baseret på og skabt af lokal og national rivalisering. I er skabt af underholdsningsbrancen og klappølseindustrien.

Og det er i virkeligheden årsagen til du kommer herind og råber "haha jantelov". Du ved at i i bund og grund ikke har samme tradition, kultur og substans som F.eks. AaB. Du ved at i bare er et firma, hvilket blot blev endnu mere tydeliggjort ved salget til Benham. Men der gør ondt at indrømme at den klub man holder af ikke er andet end et par bygninger, og et hold lejesvende. Derfor forsøger du at skubbe det negative fokus hen mod en af de klubber der netop i højeste grad på topniveau i DK, repræsenterer det du i virkeligheden er så ufattelig misundelig på.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 14. feb 2016, 19:06

Mike80 skrev:Ja, det klart at svaret på en så overmassiv FCM fokus netop herinde selvfølgelig skal forklares med alt andet end netop den Nordjyske Jantelov og ondt i røven mentalitet. Mine 218 indlæg ud af 4496 (Plus 1. Udgave af "hvorfor hade FCM) forklarer selvsagt alt :thumbsup:

Mike
Du kan måske så svare på det spørgsmål ang jantelov, som FCM gør alt for at undgå at besvare.
Er det tegn på midtjysk jantelov, når en FCM fan kommer ind på debatsiden, og nedgør to gruppedeltagelser i CHL?? " I skal ikke tro i er noget", eller vil du heller ikke svare på det??


Sent from my iPhone using Tapatalk

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 14. feb 2016, 19:21

Mike80 skrev:-Jeg tror det ret bred viden, at man i Danmark generelt IKKE bliver hyldet for stor selvtillid, tro på egne evner og store ambitioner.
Mike
Nu vil du bruge ethvert svar som bevis på din jantelovsteori, så jeg burde undlade at svare.

Men det er typisk misforstået jantelov, når man bliver pigesur over ikke at blive HYLDET over for stor selvtillid, tro på egne evner og store ambitioner(som du efterspørger).

Hvorfor skal andre klubber hylde FCM for at have præsteret ingenting ?! I kunne ikke forstå, at vi ikke ville anerkende jeres 8 andenpladser(heriblandt tabte pokalfinaler) og at I havde været bedst hvis man kiggede på kalenderåret ? Det er jo absurd, at man laver sine egne regler for "dygtighed" og derefter bliver sur over, at andre ikke følge den målestok. Alle vi andre regner i meter og mesterskaber efter sæsonafslutninger.

I har vundet mesterskabet og fået europæisk gruppespil. Det kan ingen tage fra jer, men det gør jer altså ikke bedre end f.eks. FCK.

Så glæd jer nu over jeres resultater og så vent med at lange ud efter alle andre indtil I har præsteret mere end en sæson. Og hvis I vil være nr. 1 i DK, så kræver det regelmæssigt både mesterskaber og europæisk gruppespil.
- FlæskeFrank

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 14. feb 2016, 19:40

9520AaB skrev:
Mike80 skrev:Ja, det klart at svaret på en så overmassiv FCM fokus netop herinde selvfølgelig skal forklares med alt andet end netop den Nordjyske Jantelov og ondt i røven mentalitet. Mine 218 indlæg ud af 4496 (Plus 1. Udgave af "hvorfor hade FCM) forklarer selvsagt alt :thumbsup:

Mike
Du kan måske så svare på det spørgsmål ang jantelov, som FCM gør alt for at undgå at besvare.
Er det tegn på midtjysk jantelov, når en FCM fan kommer ind på debatsiden, og nedgør to gruppedeltagelser i CHL?? " I skal ikke tro i er noget", eller vil du heller ikke svare på det??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så du opgav at argumentere, og valgte i stedet at stille spørgsmålet til en anden :thumbsup:
Men du beviser lige nøjagtigt min pointe. Bag den 'ydmyge og arbejdsomme'-facade gemmer der sig en forsmået AaB-fan, der føler at klubben bliver nedgjort netop når pointer som dem jeg oplistede bliver fremhævet. Tak for det.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 14. feb 2016, 19:48

FCM skrev:
9520AaB skrev:
Mike80 skrev:Ja, det klart at svaret på en så overmassiv FCM fokus netop herinde selvfølgelig skal forklares med alt andet end netop den Nordjyske Jantelov og ondt i røven mentalitet. Mine 218 indlæg ud af 4496 (Plus 1. Udgave af "hvorfor hade FCM) forklarer selvsagt alt :thumbsup:

Mike
Du kan måske så svare på det spørgsmål ang jantelov, som FCM gør alt for at undgå at besvare.
Er det tegn på midtjysk jantelov, når en FCM fan kommer ind på debatsiden, og nedgør to gruppedeltagelser i CHL?? " I skal ikke tro i er noget", eller vil du heller ikke svare på det??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så du opgav at argumentere, og valgte i stedet at stille spørgsmålet til en anden :thumbsup:
Men du beviser lige nøjagtigt min pointe. Bag den 'ydmyge og arbejdsomme'-facade gemmer der sig en forsmået AaB-fan, der føler at klubben bliver nedgjort netop når pointer som dem jeg oplistede bliver fremhævet. Tak for det.
Og du vælger ikke at svare på de spørgsmål jeg stillede. Du kender det ene. Det andet gik på om du kunne linke, hvor der står at Kaunas er dømt??
Jeg ved godt at det ikke passer ind i "din sandhed", at du både nyder at bruge janteloven, samt ligger facts på bordet, der ikke holder.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af NIN » 14. feb 2016, 19:52

Hvor om alting er, så bør man stadig respektere (jantelov eller ej) fusions klubben i det midtjysk for at evne ting ingen andre bare kommer i nærheden af. Det endda på tværs af landegrænser og sportsgrene. Jeg tillader mig igen at henlede opmærksomheden til Wikipedia, hvor FC Midtjylland er noteret som den eneste klub i verdenshistorien, der har været blot et enkelt mulehår fra at vinde et mesterskab på en tredjeplads og med hele syv point op til førstepladsen. Se, det mine damer og herrer, er en præstation der for alvor bør få jantelovsgardinerne til at blafre i de nordjyske hjem.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 14. feb 2016, 19:54

Egentlig helt utroligt paradoksalt, at det aalborgensiske folk indeholder så meget jantelov, er så forsmåede og har en "i-ondt-røven-mentalitet", mens de samtidig er Europa lykkeligste borgere:

http://www.tv2nord.dk/artikel/aalborg-k ... ykkeligste

Det har jante-mike og FCM-Kent nok en god forklaring på.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar