Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. apr 2016, 23:47

Flower skrev:
thomasjn skrev:
Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev:Et par guldkorn fra Bach Bak om hadets kamp:

- Hvis du afgører sådan en kamp, eller spiller godt, så vil du blive husket af fansene for evigt.

- Der er selvfølgelig tre-fire spillere i truppen, som ved hvad vores had til Viborg vil sige. Men jeg tror nok vores fans, omgivelser og jeg selv, inden på fredag skal få fortalt at denne kamp har lidt ekstra gnist.


Hvor er det fantastisk :)
Man skulle tro det var Fenerbahce vs. Galatasaray eller lign.

Den får ikke for lidt...
Nej, men Gak Gach er vel ikke klogere end at han ikke kan se udover den midtjyske selvillusion.
Han besidder en vindermentalitet som ingen af os kan forstå. Noget der er skovlet ind i hovedet af ham siden 1999 og sat sig i den mindtjyske DNA. Gudskelov noget vi er milevidt fra.
Det er fordi vi kommer fra jantelovens højborg... JANTELOVEN SIGER JEG JER!!!

Der er ikke en chance i helvede for at vi kan komme til at forstå det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 8. apr 2016, 19:20

Man sidder faktisk og håber på at FCM ikke klapper helt sammen i foråret. De må gerne have lov til at bevare et lille håb om at Thorup er den rette træner :P
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Patmand » 8. apr 2016, 20:20

Pastorius skrev:Man sidder faktisk og håber på at FCM ikke klapper helt sammen i foråret. De må gerne have lov til at bevare et lille håb om at Thorup er den rette træner :P
Et meget mærkværdigt valg af træner der lakker mod enden. Thorup har altid virket udfordret i sin trænerkarriere.
Som du selv påpeger; skal man grine eller græde når han får sin opsigelse?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3633
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hovedet » 8. apr 2016, 20:30

Jesper Schmidt skrev:
Flower skrev:
thomasjn skrev:
Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev:Et par guldkorn fra Bach Bak om hadets kamp:

- Hvis du afgører sådan en kamp, eller spiller godt, så vil du blive husket af fansene for evigt.

- Der er selvfølgelig tre-fire spillere i truppen, som ved hvad vores had til Viborg vil sige. Men jeg tror nok vores fans, omgivelser og jeg selv, inden på fredag skal få fortalt at denne kamp har lidt ekstra gnist.


Hvor er det fantastisk :)
Man skulle tro det var Fenerbahce vs. Galatasaray eller lign.

Den får ikke for lidt...
Nej, men Gak Gach er vel ikke klogere end at han ikke kan se udover den midtjyske selvillusion.
Han besidder en vindermentalitet som ingen af os kan forstå. Noget der er skovlet ind i hovedet af ham siden 1999 og sat sig i den mindtjyske DNA. Gudskelov noget vi er milevidt fra.
Det er fordi vi kommer fra jantelovens højborg... JANTELOVEN SIGER JEG JER!!!

Der er ikke en chance i helvede for at vi kan komme til at forstå det.
Man kan sige meget om FC Midtjylland, men; og det må vi give dem - det er faktisk lykkedes for dem at skabe reel opmærksom om opgøret mod Viborg, og det er et glimt i øjet med en smule alvor bag, når det præsenteres på de kanter "som landets næststørste opgør". Man må i hvert fald sige, at opgøret har en uomtvistelig kultværdi, og det er umiddelbart vanskeligt at få øje på et opgør, der manifesterer sig som et lige klart nr. 2, som FCK-Brøndby udgør nr. 1. AaB-AGF havde været en potentiel bejler til den titel, men det er aldrig rigtig lykkedes for alvor at få det opgør op at køre.

I øvrigt undrer den FCM/Viborg - polemik mig en smule. Hvorfor ikke Silkeborg eller Aarhus, der ligger ligeså tæt på Herning?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 8. apr 2016, 20:32

Patmand skrev:
Pastorius skrev:Man sidder faktisk og håber på at FCM ikke klapper helt sammen i foråret. De må gerne have lov til at bevare et lille håb om at Thorup er den rette træner :P
Et meget mærkværdigt valg af træner der lakker mod enden. Thorup har altid virket udfordret i sin trænerkarriere.
Som du selv påpeger; skal man grine eller græde når han får sin opsigelse?
Jeg håber virkelig de beholder ham. Man skal have flere penge end Benham for at få succes med ham som træner.

På samme måde kunne det være ret godt hvis Auri hævede sit på pointsnit som træner fra de der lige over 1 point pr kamp, så Oscar fik den idé at han ville være deres redning i næste sæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gamen » 9. apr 2016, 14:54

Hovedet skrev:
I øvrigt undrer den FCM/Viborg - polemik mig en smule. Hvorfor ikke Silkeborg eller Aarhus, der ligger ligeså tæt på Herning?
Bum bum, der er mange grunde.

- FCM's talenttyveri af bl.a. Sviatchenko fra FK Viborg.
- FCM's patent på regionen, trods at der er flere hold der er væsentligt mere midtjyske end FC Midtjylland. Som en af Viborg's ældre sange lyder: "Vi er det stolte Viborg FF, vi er det ægte Midtjylland, I har stjålet vores navn, så vi smadrer jeres by osv. osv."
- Erobring af gamle Viborg-territorier, når det kommer til samarbejdsklubber og talentsamarbejde.
- Et par ret omdiskuterede klubskifter, bl.a. af anfører Thomas Frandsen tilbage i starten af 00'erne.
- Silkeborg eller Aarhus har aldrig været specielt interessante for nogen af de to - fanmæssigt. Silkeborgs scene var for lille, Aarhus er der ikke så mange der regner for noget. Det er dog blevet yderligere skærpet efter Midtjylland er begyndt både at få aktive bøller og (brilleabe) ultras, og fletter fingre med Vålerenga og et par tyske klubber.
- Midtjyllands svulstige retorik har altid stået i stærk kontrast til Viborgs mere afdæmpede facon.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Klaus » 9. apr 2016, 20:40

Sådan apropos kunne man i TV Midt Vest i aften høre, at FCM ville give en masse karantæner til fans efter ballade i Viborg. De havde foreløbig identificeret 20 som ville få mellem 2 og 5 års karantæne fra stadion. Hvis det er rigtigt, er der ikke mange Ultras tilbage i Herning og omegn. Men hvad pokker så tar' de vel til damehåndbold i Ikast :cool:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 9. apr 2016, 22:20

Det er da også det eneste rigtige at gøre. Brøndby er et glimrende eksempel på hvad der sker hvis man bare ser til, og fralægger sig ethvert ansvar. Jeg synes det er glimrende at nogen tager den del af fodboldkulturen i opløbet.
Og nej, jeg snakker ikke om de fans der står bag målet og lader sig rive med af slagsange, og kastede ølkrus, men derimod de der enten ødelægger andre folks ting, eller lader deres frustrationer efter kampen gå udover andre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af MortenN » 7. maj 2016, 22:52

Nu er det snart gået et helt måned, hvor ingen har hadet Midtjylland... Det et jo sygt :P :o
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 649
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Alexis » 8. maj 2016, 20:41

Ja nu må der hellere komme lidt liv i vores alle sammens yndlingstråd :thumbsup:

Lækkert med et pointtab til dem, jeg har stadig et håb om at Brøndby, Randers eller OB sætter en god slutspurt i land og overhaler dem så der intet europæisk bliver til dem næste år.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af alithebeast » 9. maj 2016, 06:48

MortenN skrev:Nu er det snart gået et helt måned, hvor ingen har hadet Midtjylland... Det et jo sygt :P :o

Svaret findes her: http://www.bt.dk/fodbold/riddersholm-sm ... naar-det-g

FCM giver kun omverdenen grund til at hade dem, når det går dem godt. Ellers er de bare en ligegyldig bastard, som ingen gider spilde tid på.
Hader København!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 9. maj 2016, 15:28

http://www.black-wolves.com/ulvegraven/ ... 60#p131760

Janteloven er også kommet til heden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2016, 20:54

Apropos, hvor er de to Trolls blevet af.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 9520AaB » 10. maj 2016, 22:07

Pastorius skrev:Apropos, hvor er de to Trolls blevet af.
De blev tøsefornærmede, da de fik deres egen tråd.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jernskjorten » 11. maj 2016, 08:15

Jeg er helt med på kærligheden til bøf og ribs, men en gang imellem bliver man også lidt forskrækket over, hvor stereotypt det kan blive dernede:
- Det er bemærkelsesværdigt, at ingen restauranter i de byer er gode nok til at nå vores radar, siger Rasmus Holmgaard fra White Guide.
Lars Hajslund, direktør hos Visit Herning, undrer sig også over, at ingen af byens restauranter er med i guiden.
- Jeg skal ikke kunne sige hvorfor. Jeg mener, vi har nogle gode restauranter, som passer til det publikum, vi har, vurderer han.
Han er enig i, at spisegæster i Herning formentlig ønsker sig noget andet, end de gør i andre dele af landet.
- Herning er hjemsted for populære restauranter som Bones-kæden og Herford Beefstouw-kæden, så vi har det, man efterspørger i byen, siger han.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af astonvilla » 11. maj 2016, 08:38

jernskjorten skrev:Jeg er helt med på kærligheden til bøf og ribs, men en gang imellem bliver man også lidt forskrækket over, hvor stereotypt det kan blive dernede:
- Det er bemærkelsesværdigt, at ingen restauranter i de byer er gode nok til at nå vores radar, siger Rasmus Holmgaard fra White Guide.
Lars Hajslund, direktør hos Visit Herning, undrer sig også over, at ingen af byens restauranter er med i guiden.
- Jeg skal ikke kunne sige hvorfor. Jeg mener, vi har nogle gode restauranter, som passer til det publikum, vi har, vurderer han.
Han er enig i, at spisegæster i Herning formentlig ønsker sig noget andet, end de gør i andre dele af landet.
- Herning er hjemsted for populære restauranter som Bones-kæden og Herford Beefstouw-kæden, så vi har det, man efterspørger i byen, siger han.
Så han mener at Bones og Hereford skal med i White guide - eller hvad er pointen?

speaking of White guide, så forholder jeg mig godt nok undrende over listen for Nordjylland. Det mangler nogle helt essentielle restauranter på listen. Samtidig er der en håndfuld på listen som burde kastes væk - jeg betvivler de nogensinde har spist dér siden de kan have dem med. Nå men det er til en anden tråd.
Bienvenu Bassogog!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 11. maj 2016, 09:08

9520AaB skrev:
Pastorius skrev:Apropos, hvor er de to Trolls blevet af.
De blev tøsefornærmede, da de fik deres egen tråd.
Haha, det er der vist noget om. :D

Jeg hørte dog om en sag fra en tankstation i Ikast, hvor en lokal borger flejnede fuldstændig ud i raseri på pigen ved kassen over, at der ikke var flere smurte rundstykker. Efter at have råbt "Det janteloven!! Det JANTELOVEN!!!" efter hende cirka 500 gange, blev han hentet af nogle mænd i hvide kitler og ført væk i spændetrøje.

Det kan måske forklare fraværet af den ene troll.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 11. maj 2016, 20:54

sulakvelidze skrev:
9520AaB skrev:
Pastorius skrev:Apropos, hvor er de to Trolls blevet af.
De blev tøsefornærmede, da de fik deres egen tråd.
Haha, det er der vist noget om. :D

Jeg hørte dog om en sag fra en tankstation i Ikast, hvor en lokal borger flejnede fuldstændig ud i raseri på pigen ved kassen over, at der ikke var flere smurte rundstykker. Efter at have råbt "Det janteloven!! Det JANTELOVEN!!!" efter hende cirka 500 gange, blev han hentet af nogle mænd i hvide kitler og ført væk i spændetrøje.

Det kan måske forklare fraværet af den ene troll.
C'est magnifique!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 12. maj 2016, 01:07


Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mogens » 12. maj 2016, 10:05

Han er da bare en helvedes karl...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar