Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hanga » 30. aug 2011, 00:01

Kunji skrev:Præcis. Og tonen omkring AaB-FCM-forholdet er efterhånden af så grotesk ringe et niveau, at man næppe har noget som helst lade dem høre for. Det virker i øvrigt også til, at enkelte debattører definerer dem selv som AaB-fans ud fra et had mod FCM. Langt de fleste ting, som bliver fremhævet herinde er af ekstrem ligegyldig og søgt karakter.

Ja, vi hader FCM, men denne tråd har efterhånden nået så lavt et niveau, at den oprindelige FCM-tråd nærmest synes fornuftig. Og det siger ikke så lidt.
Jeg har selv været ude med samme sang tidligere, og bakker gerne op om det igen. Der bliver sagt mange tåkrummende ting i denne tråd ! Hav nu lidt stil og lad vær med at gå ned på et ynkeligt niveau for at håne dem. De klarer det fint at udstille sig selv.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. aug 2011, 00:02

Funky skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:Selvfølgelig skal man stå ved hvad man siger, det har jeg heller ikke benægtet. Men jeg vil bestemt mene der er forskel. Vi kan da sagtens diskutere her på foraet at Helenius spiller dårligt uden at lave et banner hvor der står:"Helenius, du er elendig". Det er, som sagt, et spørgsmål om forum og omgivelser.
Det har intet med denne sag at gøre.

Som sagt er Kunji spot on.

Kunji er spot on, jeg vil dog ikke stå på mål for hvad andre tumper har skrevet, og derfor mener jeg sagtens at jeg kan kritisere sådan et banner. Men generelt er det da en god rettesnor ikke at skrive noget man ikke ville kunne forsvare ansigt til ansigt...
Der er altså masser af eksempler på, at folk bevæger sig i forskellige fora, hvor der er forskellige regler for frirum og omgangstone. Velkommen til helvede hvis reglen skal være, at det du siger til enhver tid skal kunne siges i et hvilket som helst andet forum - og kan du ikke det, så skal du i stedet klappe i. Det bliver en meget tavs, eller meeeget skinger verden...
For lige at tage et eksempel som ikke har med internet-fora at gøre: Falck-reddere, brandfolk og politifolk...hvis de ikke har et frirum iblandt hinanden til at snakke anderledes om tingene end de gør foran et kamera, så bliver deres arbejde lige med ét meget anderledes og hårdere. Et mere fredeligt eksempel er den tone du har iblandt dine kammerater - den er nok anderledes end til moster Olgas sølvbryllupsfest.
Forummet her ER offentligt, og derfor synes jeg sådant set heller ikke man skal sige ALT om hvadsomhelst herinde. Man må formode, at AaB's spillere eksempelvis kender til forummet - derfor synes jeg godt man kan tænke lidt over, hvor barsk man vil være i sine bedømmelser. Men der er altså en verden til forskel på det her forum, og et flere meter stort banner på MCH til en ligakamp.
Og det centrale i min OPRINDELIGE pointe er fortsat, at jeg står HELT af på, at tumperne bag banneret ikke kan holde sig til bare at sige noget grimt til Thyge om Thyge.
Du skriver det selv, forummet her er offentligt og ikke en frokoststue for falckreddere. Jeg siger ting til mine venner som jeg aldrig ville skrive herinde, simpelthen fordi det kan misforståes når man ikke kan få tonen eller situationen det er sagt i med. Som sagt, det kan være en fornuftig rettesnor, men selvfølgelig skal der være plads til temperament.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Funky » 30. aug 2011, 00:28

Poker-One-Kenobi skrev:
Funky skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:Selvfølgelig skal man stå ved hvad man siger, det har jeg heller ikke benægtet. Men jeg vil bestemt mene der er forskel. Vi kan da sagtens diskutere her på foraet at Helenius spiller dårligt uden at lave et banner hvor der står:"Helenius, du er elendig". Det er, som sagt, et spørgsmål om forum og omgivelser.
Det har intet med denne sag at gøre.

Som sagt er Kunji spot on.

Kunji er spot on, jeg vil dog ikke stå på mål for hvad andre tumper har skrevet, og derfor mener jeg sagtens at jeg kan kritisere sådan et banner. Men generelt er det da en god rettesnor ikke at skrive noget man ikke ville kunne forsvare ansigt til ansigt...
Der er altså masser af eksempler på, at folk bevæger sig i forskellige fora, hvor der er forskellige regler for frirum og omgangstone. Velkommen til helvede hvis reglen skal være, at det du siger til enhver tid skal kunne siges i et hvilket som helst andet forum - og kan du ikke det, så skal du i stedet klappe i. Det bliver en meget tavs, eller meeeget skinger verden...
For lige at tage et eksempel som ikke har med internet-fora at gøre: Falck-reddere, brandfolk og politifolk...hvis de ikke har et frirum iblandt hinanden til at snakke anderledes om tingene end de gør foran et kamera, så bliver deres arbejde lige med ét meget anderledes og hårdere. Et mere fredeligt eksempel er den tone du har iblandt dine kammerater - den er nok anderledes end til moster Olgas sølvbryllupsfest.
Forummet her ER offentligt, og derfor synes jeg sådant set heller ikke man skal sige ALT om hvadsomhelst herinde. Man må formode, at AaB's spillere eksempelvis kender til forummet - derfor synes jeg godt man kan tænke lidt over, hvor barsk man vil være i sine bedømmelser. Men der er altså en verden til forskel på det her forum, og et flere meter stort banner på MCH til en ligakamp.
Og det centrale i min OPRINDELIGE pointe er fortsat, at jeg står HELT af på, at tumperne bag banneret ikke kan holde sig til bare at sige noget grimt til Thyge om Thyge.
Du skriver det selv, forummet her er offentligt og ikke en frokoststue for falckreddere. Jeg siger ting til mine venner som jeg aldrig ville skrive herinde, simpelthen fordi det kan misforståes når man ikke kan få tonen eller situationen det er sagt i med. Som sagt, det kan være en fornuftig rettesnor, men selvfølgelig skal der være plads til temperament.
Jeg synes ikke engang det handler om temperament (selv om det også kan være i spil, særligt når AaB-spillere skal vurderes lige efter et nederlag ;) ). Jeg synes det handler om, at forummet - offentligt som det er - reelt set ikke er nogen banegård hvor folk med mediernes bevågenhed har deres daglige gang, og diverse ytringer dermed utilsigtet når ud til et bredere publikum. Det er en tumleplads for en skare, hvoraf langt de fleste er stamgæster. Det har altså karakter af en fast gruppering med indbyrdes genkendelighed og indbyrdes normer (foruden juntaens regler, som man må følge). Når så der i sådan en gruppe opstår en tråd som "Hvorfor hade FCM" (og lad os nu ikke være SKINHELLIGE, det at bryde sig mindre om andre hold end ens eget favorithold ER en integreret del af at være fodboldfan - og så HAR jeg i øvrigt redegjort for hvorfor FCM kunne risikere at få lidt ekstra røg), så synes jeg lige man skal synke spyttet og svare oprigtigt på spørgsmålet: "Okay, skal de folk som sammen muntrer sig med den her basalt set infantile men også ret harmløse passiar herinde VIRKELIG BEDØMMES som om de stillede sig op på Gammeltorv, eller købte spalteplads i landsdækkende aviser, og udtrykte de samme ting? Er det ikke LIDT for stramtandet og analt?"

Og når man har svaret på det, så kan man efterfølgende (hvis man gider) forholde sig til det, jeg STARTEDE med at blande mig i diskussionen for - at der som i tilfældet med Lærke Møller-banneret på MCH eller Brian Laudrup i Aalborg er en overskridelse af en grænse fra det, som en professionel spiller må regne som en del af gamet, til det som ingen bør skulle finde sig i, når ens nærmeste bliver inddraget. Efter min mening, naturligvis.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Brodernumsi » 30. aug 2011, 00:34

Kunji skrev: Ja, vi hader FCM.
Jeg hader ikke FCM. Synes ikke rigtigt had har plads i fodbold.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Funky » 30. aug 2011, 00:39

Brodernumsi skrev:
Kunji skrev: Ja, vi hader FCM.
Jeg hader ikke FCM. Synes ikke rigtigt had har plads i fodbold.
Jeg tvivler også stærkt på, at du finder ret mange haters herinde. Men det er jo et definitionsspørgsmål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Kunji » 30. aug 2011, 00:51

Brodernumsi skrev:
Kunji skrev: Ja, vi hader FCM.
Jeg hader ikke FCM. Synes ikke rigtigt had har plads i fodbold.
Ok. Godt, du skrev det.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Dot Bot » 30. aug 2011, 00:56

Brodernumsi skrev:
Kunji skrev: Ja, vi hader FCM.
Jeg hader ikke FCM. Synes ikke rigtigt had har plads i fodbold.
Uenig. Synes had er et vigtigt element i fodbold.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Brodernumsi » 30. aug 2011, 05:12

Dot Bot skrev:
Brodernumsi skrev:
Kunji skrev: Ja, vi hader FCM.
Jeg hader ikke FCM. Synes ikke rigtigt had har plads i fodbold.
Uenig. Synes had er et vigtigt element i fodbold.
Tjaa, det er jo som skrevet tidligere, nok et definitions spørgsmål. Jeg mener "had" er en meget stærk følelse, om selvom Bill Shankly engang sagde "fodbold er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er meget vigtigere", så synes jeg ikke det er noget man skal blande ind i fodbold.

Det er iorden at drille andre fans, og have rivalisering, men had er jo det der kickstarter hooliganisme og sætter gang i de tomhjerner man ser hver sæson lave hærværk og tæve hinanden halvt ihjel.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2011, 08:43

Jeg hader da heller ikke FCM, jeg synes da der er mange spændende ting ved klubben. Dog er der også et par uheldige ting ved kluben, og nu når de gerne vil have klassens frække dreng og sådan så bør de kunne tage det :-)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 30. aug 2011, 08:45

jonas386 skrev:Jeg hader da heller ikke FCM, jeg synes da der er mange spændende ting ved klubben. Dog er der også et par uheldige ting ved kluben, og nu når de gerne vil have klassens frække dreng og sådan så bør de kunne tage det :-)
For mig er det måske ikke rendyrket had - men det kommer rimeligt tæt på... Og nej, det er IKKE en klub! Det er en overbygning til to klubber i hhv. Ikast og Herning.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2011, 09:34

le Cid skrev:
jonas386 skrev:Jeg hader da heller ikke FCM, jeg synes da der er mange spændende ting ved klubben. Dog er der også et par uheldige ting ved kluben, og nu når de gerne vil have klassens frække dreng og sådan så bør de kunne tage det :-)
For mig er det måske ikke rendyrket had - men det kommer rimeligt tæt på... Og nej, det er IKKE en klub! Det er en overbygning til to klubber i hhv. Ikast og Herning.
Undskyld, rookie mistake... Men ja, er enig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Bech » 30. aug 2011, 10:18

For mig er det had, som i kærlighedens modsætning. Jeg ønsker kun absolut skade og eller lidelse for organisation FCM, men også alle andre FC-klubber. Følelserne er så ekstra store fordi FCM er så tæt på. Det samme gør sig gældende for FCK, men efterhånden forsvinder de lidt væk i ren og skær ligegyldighed.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Corona » 30. aug 2011, 10:30

jonas386 skrev:Jeg hader da heller ikke FCM, jeg synes da der er mange spændende ting ved klubben. Dog er der også et par uheldige ting ved kluben, og nu når de gerne vil have klassens frække dreng og sådan så bør de kunne tage det :-)
Du hader dem ikke? Det lyder underligt, eftersom du er ekstrem aktiv både i denne tråd og på 'ulvegraven' hvor din ageren, forresten, ofte er pinlig.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 30. aug 2011, 20:02

Corona skrev:
jonas386 skrev:Jeg hader da heller ikke FCM, jeg synes da der er mange spændende ting ved klubben. Dog er der også et par uheldige ting ved kluben, og nu når de gerne vil have klassens frække dreng og sådan så bør de kunne tage det :-)
Du hader dem ikke? Det lyder underligt, eftersom du er ekstrem aktiv både i denne tråd og på 'ulvegraven' hvor din ageren, forresten, ofte er pinlig.
Jeg bruger tråden her som en form for klubtråd, det er ikke udelukkende grunde til at hade dem jeg poster her.
- I øvrigt deltager jeg i enkelte debatter ligesom ex Salling deltager herinde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af seamann » 30. aug 2011, 20:16

jonas386 skrev: Jeg bruger tråden her som en form for klubtråd, det er ikke udelukkende grunde til at hade dem jeg poster her.
Øhh - post endelig videre, men lad også venligst være med at argumentere for hvorfor..

Hekler
2. div
2. div
Indlæg: 184
Tilmeldt: 9. jul 2005, 08:25

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Hekler » 31. aug 2011, 23:18

Jeg synes sgu i er ved at falde af på den. Hvis i ikke kan grine af en skide banner (Nej jeg har ikke været med til at lave det) og holde jer til hvorfor det er pinligt i stedet for at gå hen og blive moralske, så er der sgu da ikke meget sjov i det.

Vi ses i pokalen....nåååh nej ;-)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 31. aug 2011, 23:24

Hekler skrev:Hvis i ikke kan grine af en skide banner (Nej jeg har ikke været med til at lave det) og holde jer til hvorfor det er pinligt i stedet for at gå hen og blive moralske, så er der sgu da ikke meget sjov i det.

Vi ses i pokalen....nåååh nej ;-)
Der startede den jo også, men nu var det jo netop et spørgsmål om moral der gjorde den var pinlig :-)

Pokalen er kun sjov hvis man vinder det hele, og det har både AaB og FCM jo stolte traditioner med ikke at gøre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Forza » 1. sep 2011, 10:25

Hekler skrev:Jeg synes sgu i er ved at falde af på den. Hvis i ikke kan grine af en skide banner (Nej jeg har ikke været med til at lave det) og holde jer til hvorfor det er pinligt i stedet for at gå hen og blive moralske, så er der sgu da ikke meget sjov i det.

Vi ses i pokalen....nåååh nej ;-)
Hekler du er netop en af grundene til at FCM for os er en joke af en fodbold klub. Der er sjældent set en større stereotyp på en landmand med kærlighed for en plastikklub og du er i virkeligheden bare indbegrebet af alt det man forbinder med jeres klub. :)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Yankee » 1. sep 2011, 13:34

Forza skrev: Hekler du er netop en af grundene til at FCM for os er en joke af en fodbold klub. Der er sjældent set en større stereotyp på en landmand med kærlighed for en plastikklub og du er i virkeligheden bare indbegrebet af alt det man forbinder med jeres klub. :)
Og der er sjældent set en større stereotyp på "stor-foran-tastaturet". Vi kan grine af "Hekler" og den bastard af en klub, han holder med - men ingen af delene er helt ærligt værd at hidse sig op over. FC Midtjylland er en parentes i dansk klubfodbold, og jeg kan virkelig ikke svinge mig op til at "hade" dem.

Det er mere relevant at spørge Hekler hvordan han ser på den kaskade af horrible tifoer, der er præsteret fra den kant? Kan man virkelig ikke få Spar til at finansiere noget bedre?

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Cx » 1. sep 2011, 13:46

Yankee skrev:
Forza skrev: Hekler du er netop en af grundene til at FCM for os er en joke af en fodbold klub. Der er sjældent set en større stereotyp på en landmand med kærlighed for en plastikklub og du er i virkeligheden bare indbegrebet af alt det man forbinder med jeres klub. :)
Og der er sjældent set en større stereotyp på "stor-foran-tastaturet". Vi kan grine af "Hekler" og den bastard af en klub, han holder med - men ingen af delene er helt ærligt værd at hidse sig op over. FC Midtjylland er en parentes i dansk klubfodbold, og jeg kan virkelig ikke svinge mig op til at "hade" dem.

Det er mere relevant at spørge Hekler hvordan han ser på den kaskade af horrible tifoer, der er præsteret fra den kant? Kan man virkelig ikke få Spar til at finansiere noget bedre?
Jeg begriber egentlig slet ikke at i bruger ordet 'klub' til at beskrive sådan en ting!

En anden ting... står FCM egentlig for noget som helst længere efter Female Handball og hedengange Racing er kommet inde under dette filantropiske foretagende (her tænker jeg self. især på deres 'hjælp til afrika'). Eller er det et brand?

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Besvar