Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jernskjorten » 19. feb 2013, 15:45

jonas386 skrev:Det er jeg slet ikke i tvivl om, men 7 millioner rækker jo ikke langt i den situation. Det er jo bare at kaste penge i havet.
Hvis ikke vi kender beløbsstørrelsen, synes jeg ikke rigtig, at det giver mening at tale om, hvor langt pengene rækker.

Men uanset beløbsstørrelsen er gevinsten af et salg om 2-3 år jo bare fugle på taget i øjeblikket. Og når man er i pengenød, er det nok bedre at få en enkelt fugl i hånden.
Jeg synes under alle omstændigheder ikke, at der er noget usympatisk i hans udtalelse. Han anerkender jo stadig Fischers valg.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. feb 2013, 21:37

FCM har præsenteret halvårsregnskab med overskud på 3,6millioner. Gældende for sidste halvår 2012. Umiddelbart voldsomt imponerende at lave overskud i disse trængselstider men man skal ikke meget ind under lakken for at finde ud af at de jo reelt set har solgt rettighederne til at tjene penge på spillersalg. Det er sgu ikke nemt at få overblikket over hvordan deres økonomi hænger sammen men jeg kan virkelig ikke se dem klare sig gennem krisen medmindre den lige pludselig i nattens mulm og mørke forsvinder og storsponsorer i hobetal valfarter til bondebyen for at hælde penge i deres slunkne septiktank.

Eller med andre ord : Dø, din bastard!

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 26. feb 2013, 00:36

Hvis man skulle have lyst til at læse flere tal fra FCMs regnskab kan man finde det her:

http://gxgmarkets.com/component/gxgnews ... HUG1680913" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er imponerende at de omsætter for 33 mio. kr. og bruger 30.6 mio. kr. på de ansatte, på trods af at de har sparet og snart har fået sendt alle deres dyreste spillere væk.

Jeg har svært ved at forestille mig at FCM når deres mål om +- 3 mio. kr., for hvilke spillere skal de pantsætte denne gang for at få næsten 20 mio. kr. i ekstraordinære indtægter?

Der er godt nok tegn på at Dunken har fået skubbet målmaskinen i gang, men det er næppe nok til at forbedre deres stilling nok i tabellen til at tv-pengene kan redde dem (selvom beløbet derfra er steget).

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2013, 01:46

Det er imponerende at de omsætter for 33 mio. kr
Troede egentlig at man genererede betydeligt flere indtægter i dansk fodbold.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Yankee » 26. feb 2013, 10:53

jonas386 skrev:
Det er imponerende at de omsætter for 33 mio. kr
Troede egentlig at man genererede betydeligt flere indtægter i dansk fodbold.
33 millioner er nu ret pænt på et halvt år.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2013, 11:09

Yankee skrev:
jonas386 skrev:
Det er imponerende at de omsætter for 33 mio. kr
Troede egentlig at man genererede betydeligt flere indtægter i dansk fodbold.
33 millioner er nu ret pænt på et halvt år.
Mjae, reelt er omsætningen vil nærmere 15 mill - de kan jo ikke pantsætte spillere for 19 mill hvert år.

@Jonas: lige i fodbold er det vist nærmere udgifter end indtægter der bestemmer omsætningen (jeg ved godt at FCM formelt set har overskud på regnskabet).

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2013, 17:38

Pastorius skrev:
Yankee skrev:
jonas386 skrev:
Det er imponerende at de omsætter for 33 mio. kr
Troede egentlig at man genererede betydeligt flere indtægter i dansk fodbold.
33 millioner er nu ret pænt på et halvt år.
Mjae, reelt er omsætningen vil nærmere 15 mill - de kan jo ikke pantsætte spillere for 19 mill hvert år.

@Jonas: lige i fodbold er det vist nærmere udgifter end indtægter der bestemmer omsætningen (jeg ved godt at FCM formelt set har overskud på regnskabet).
Arh, troede det var et helt år. Tænker bare med tv-penge, præmie penge, slg af billetter mm, så troede jeg bare pengene var noget højere. Dog er det heller ikke noget jeg har sat mig ind i.

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 26. feb 2013, 21:23

Johnny Rune har styr på det, vi behøver ikke at bekymre os om ulvene:

http://aoh.dk/artikel/dropper-m%C3%A5ske-emissionen" onclick="window.open(this.href);return false;

Billede
Den positive tendens får nu FCM-koncernen til at overveje, om den aktieemission, der ellers var planlagt til at finde sted i løbet af foråret, overhovedet er nødvendig.

- Vi vurderer i øjeblikket på, om vi skal gennemføre den, siger bestyrelsesformand Johnny Rune og fortsætter:

- Det afhænger meget af de resultater, vi kommer til at se på fodboldbanen her i foråret. Vi kan ikke afvise, at aktieemissionen kommer, men der er slet ikke nogen konkret dato på bordet, siger han.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mr. Larsen » 27. feb 2013, 10:58

Optimistisk fyr de har i FCM, de fik kun nød og næppe overskud pga salget af transferrettighederne til deres største profiler, det kan de ikke gøre næste år igen :)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 27. feb 2013, 23:14

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -millioner" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2013, 23:37

Var det mon også derfor de "undgik" at involvere ham, med deres lille lidt-for-smarte manøvre med at lade en større del af pengene fra ham tikke ind som konsulenthonorar, for at kunne sminke regnskabet?

Komiske Ali har sandelig ikke levet forgæves...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 27. feb 2013, 23:52

Jesper Schmidt skrev:
Var det mon også derfor de "undgik" at involvere ham, med deres lille lidt-for-smarte manøvre med at lade en større del af pengene fra ham tikke ind som konsulenthonorar, for at kunne sminke regnskabet?
Der tror jeg der er et eller andet jeg har misset.

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 28. feb 2013, 00:32

jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Var det mon også derfor de "undgik" at involvere ham, med deres lille lidt-for-smarte manøvre med at lade en større del af pengene fra ham tikke ind som konsulenthonorar, for at kunne sminke regnskabet?
Der tror jeg der er et eller andet jeg har misset.
Det står i halvårsregnskabet som et hovedpunkt i resumeet i toppen af side 1:

http://hugin.info/137453/R/1680913/549341.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Omsætning før transfer faldt i 1. halvår 2012/ 13 fra DKK 43.2 mio. til DKK 32.9 mio. i forold til 1. halvår 2011/ 11. Faldet kan primært henføres til, at der i 2011/ 12 var driftsindtægter fra Dempo SC på DKK 10.0 mio. Ydelserne blev færdig leveret i 2011/ 12, hvorfor der ikke er indtægter i 2012/ 13.
http://gxgmarkets.com/da/component/gxgn ... ws&id=3610" onclick="window.open(this.href);return false;
Omsætningsfremgangen skyldes en stigning i tv-indtægter og konsulenthonorarer fra selskabets nye hovedaktionær, indiske Dempo SC.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 28. feb 2013, 00:50

Jeg har kørt den gennem google translate fra midtjysk til nordjysk.

Der står:

Dempo grinede os lige op i fjæset da vi bad ham smide en skærv mere i kassen, men han sagde at nå vi havde fået styr på, og han havde fået noget for de første 100 millioner han spyttede i klubben, så kunne vi da kigge på det igen.

Så spurgte vi det lokale erhvervsliv, men de sagde også at de ikke troede en skid på at vi kunne styre biksen, og hvis ikke vi havde flere salgbare spillere at give i pant så var kassen også lukket der.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af abbifar » 28. feb 2013, 01:36

Jeg hæfter mig nu mest ved, at han reelt giver os carte blanche til at slå FCMs ledelse med noget tungt i hovedet... som bosat tæt på Herning, så forestiller jeg mig da at gøre brug af den opfordring.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. feb 2013, 04:19

Peder V Mikkelsen skrev:
jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Var det mon også derfor de "undgik" at involvere ham, med deres lille lidt-for-smarte manøvre med at lade en større del af pengene fra ham tikke ind som konsulenthonorar, for at kunne sminke regnskabet?
Der tror jeg der er et eller andet jeg har misset.
Det står i halvårsregnskabet som et hovedpunkt i resumeet i toppen af side 1:

http://hugin.info/137453/R/1680913/549341.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Omsætning før transfer faldt i 1. halvår 2012/ 13 fra DKK 43.2 mio. til DKK 32.9 mio. i forold til 1. halvår 2011/ 11. Faldet kan primært henføres til, at der i 2011/ 12 var driftsindtægter fra Dempo SC på DKK 10.0 mio. Ydelserne blev færdig leveret i 2011/ 12, hvorfor der ikke er indtægter i 2012/ 13.
http://gxgmarkets.com/da/component/gxgn ... ws&id=3610" onclick="window.open(this.href);return false;
Omsætningsfremgangen skyldes en stigning i tv-indtægter og konsulenthonorarer fra selskabets nye hovedaktionær, indiske Dempo SC.
Samtidig blev det oprindeligt udmeldte indskud fra Dempo på mystisk vis 10 mio. mindre - en indtægt som i modsætning til komsulenthonoraret ikke kan medtages på plussiden i årsregnskabet. Man fik dermed med et snuptag pyntet årsregnskabet med 10 mio. Om det er en lovlig manøvre skal jeg ikke gøre mig klog på, men køn var den i hvert fald ikke.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 2. mar 2013, 14:58

http://www.bold.dk/nyt/Glen-R-Fodbold-s ... aa-stadion" onclick="window.open(this.href);return false;

Hehe, det er sgu egentlig meget sjovt sagt. Nogen gange er Glen sgu go nok :D

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af 12mand » 2. mar 2013, 15:58

jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Glen-R-Fodbold-s ... aa-stadion

Hehe, det er sgu egentlig meget sjovt sagt. Nogen gange er Glen sgu go nok :D
hva er det der er sjovt sagt??

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af jonas386 » 2. mar 2013, 17:11

Barcelona er gået kolde, og Liverpool, som jeg selv holder med, kan man altid se på en eller anden kanal, siger Riddersholm til Ekstra Bladet.

- Men i Herning bliver det topunderholdning med et FC Midtjylland-mandskab, der vil dø med støvlerne på.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af PeterS » 3. mar 2013, 21:30

Haha disco glenn i onside, han er ligeså dum som alle dem i de andre reality programmer viasat sender.

"det er jo ligesom at besøge en kirkegård det her"

Derudover bliver man også bekræftet i det ikke er de mest intelligente mennesker der støtter op omkring fcm. Der har været indbrud i en spar forretning hvor man så har brugt klistermærker fra den fraktion man er med i. Kæft det er dumt


http://aoh.dk/artikel/fcm-fans-bag-butiksplyndring" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar