Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. sep 2011, 00:18

FCM skrev:
Danni skrev: Nu er det bestemt ikke for, jeg vil rose FCK, men Martin Johansen kom da til Coventry, som på det tidspunkt spillede i Premier League, mens Holmstrøm kom på landsholdet og blev topscorer mere end én gang i den bedste danske række. Men lad den nu bare ligge her. Jeg skal også indrømme, jeg havde svært ved at komme i tanke om navnene:)
Men hvad er det, at NCH og tvillingerne har at gøre med FCKs talentudvikling? FCK eksisterede ikke engang den gang de var talenter......
Man kan med samme logik (som jeg iøvrigt er enig i) pointere at samtlige talenter FCM har "opfundet", var startet med at spille fodbold inden der overhovedet var noget der hed FCM...

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FCM » 17. sep 2011, 11:15

Jesper Schmidt skrev: Man kan med samme logik (som jeg iøvrigt er enig i) pointere at samtlige talenter FCM har "opfundet", var startet med at spille fodbold inden der overhovedet var noget der hed FCM...
Nej, det kan man faktisk ikke. De talenter som FCM har 'opfundet' har trods alt spillet i FCM i deres ungdomsår og mens de var talenter. Dvs at de er produkter af den talentudvikling, der foregår i FCM. NCH sluttede jo som aktiv mange år før FCK overhovedet blev opfundet, ligesom tvillingerne var 22 år, da FCK blev skabt og derfor heller ikke ligefrem er et produkt af FCKs talentudvikling.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Danni » 17. sep 2011, 13:53

NCH og de andre har jo spillet i KB som er moderklubben. Det samme gør sig gældende for Kvist, Bernburg, Bendtner og Bertolt.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. sep 2011, 10:13

Danni skrev:NCH og de andre har jo spillet i KB som er moderklubben. Det samme gør sig gældende for Kvist, Bernburg, Bendtner og Bertolt.
Ja, når man snakker talenter og titler er det KB og når man snakker Europa cup er det B1903. FCK er FCK og ikke KB/B1903!!
Janteloven eksisterer IKKE!

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af salling23 » 18. sep 2011, 13:10

Disko-Glen har lige vist formatet på canal9.

Han gav en mudderpøl af en bane i Århus skylden for nederlaget i mandags
http://tv2sport.dk/det-var-s-rens-x4-da-agf-vandt
Man ser tydeligt på billederne her, hvad det er han mener.
Indrøm dog at du havde sat det forkert hold istedet
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Funky » 19. sep 2011, 09:07

salling23 skrev:Disko-Glen har lige vist formatet på canal9.

Han gav en mudderpøl af en bane i Århus skylden for nederlaget i mandags
http://tv2sport.dk/det-var-s-rens-x4-da-agf-vandt
Man ser tydeligt på billederne her, hvad det er han mener.
Indrøm dog at du havde sat det forkert hold istedet
Hvad skal manden gøre? HELE hans hold er jo forkert! ;)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. sep 2011, 12:37

FCM skrev:
Jesper Schmidt skrev: Man kan med samme logik (som jeg iøvrigt er enig i) pointere at samtlige talenter FCM har "opfundet", var startet med at spille fodbold inden der overhovedet var noget der hed FCM...
Nej, det kan man faktisk ikke. De talenter som FCM har 'opfundet' har trods alt spillet i FCM i deres ungdomsår og mens de var talenter. Dvs at de er produkter af den talentudvikling, der foregår i FCM. NCH sluttede jo som aktiv mange år før FCK overhovedet blev opfundet, ligesom tvillingerne var 22 år, da FCK blev skabt og derfor heller ikke ligefrem er et produkt af FCKs talentudvikling.
Nå, jeg må vel hellere lige kommentere den her, selv om jeg ikke orker...

Det var jo for pokker ikke en direkte sammenligning jeg lavede - jeg pointerede bare at de talenter FCM har produceret alle som en er ældre end "klubben", på samme måde som Holmstrøm og Johansen tvillingerne er ældre end FCK. Der ER da morsomt, og det jeg også prøvede at sige (slet skjult) er at man måske lige skal vente til "klubben" bliver ældre end de unge talenter, før man påberåber sig pladsen som landets bedste talentfabrik. Ret beset har FCM jo stadig ikke produceret det man kan kalde en stamspiller på landsholdet, Simon Kjær er vel ved at være der (og bliver det), men han er stadig så ung at meget kan ske i hans karriere, og han har trods alt kun spillet på landsholdet et års tid. Så er det da meget fint at man er godt repræsenteret på ungdomslandsholdene, men indtil videre er det jo bestemt ikke fordi man er dominerende på seniorplan. Det kan sagtens være det kommer med tiden, men før det sker, nægter jeg personligt at anerkende FCM som talentudviklingens højborg.

- Og så er vi tilbage ved min pointe, nemlig at FCM-bastarden er så ung at talenterne er ældre end "klubben", på samme måde som Holmstrøm og tvillingerne er ældre end FCK...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. sep 2011, 09:19

Simon Kjær er iøvrigt elendig, og næppe noget man har lyst til at tage "æren" for som talentudvikler.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af limey » 20. sep 2011, 12:23

Poker-One-Kenobi skrev:Simon Kjær er iøvrigt elendig, og næppe noget man har lyst til at tage "æren" for som talentudvikler.
Enig i at han er overvurderet - men elendig?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. sep 2011, 12:36

limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Simon Kjær er iøvrigt elendig, og næppe noget man har lyst til at tage "æren" for som talentudvikler.
Enig i at han er overvurderet - men elendig?
Uduelig så. Han er rystende usikker på landsholdet, klart vores svageste spiller IMHO. Muligt han kan klare sig i Italien, hvor han kan stå på flade fødder og høvle bolde væk bag en 5 mands midtbane, men skal han deltage i noget som helst opbyggende falder han til jorden. Håber han er fortid på landsholdet når vi får en ny træner.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. sep 2011, 12:58

Ifølge Ekstra Bladet http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 623652.ece" onclick="window.open(this.href);return false; har FCM, i det regnskabsår hvortil man for kort tid siden nedjusterede forventningerne til et minus på omkring 22 mio., solgt spillere for 42 mio.

Det vil altså sige man regner med et resultat før transfers på -64 mio., og den tror jeg lige vi lader stå et øjeblik, mens vi laver en direkte sammenligning til vores egen klub, hvor det sandt for dyden heller ikke ser fantastisk ud på driftregnskabet, men hvor vi trods alt bevæger os på et niveau hvor tallene er en del lavere.

Hvis man samtidig ser på at de ikke umiddelbart har flere spillere som ligner oplagte salgsobjekter i den nærmeste fremtid, og at en spiller som Igboun, der vel er den mest oplagte man kan score transfer på, for nylig er blevet delvist "ejet" af en playerinvestgruppe - så kan man godt få øje på hvor hurtigt deres inder-millioner kan få ben at gå på.

Det er da foruroligende for dansk fodbold at økonomien ser så anstrengt ud i mange af top 6 klubberne, men omvendt er det da opløftende at vide AaB ikke står alene med store udfordringer, noget som alt andet lige gør at vores chancer for fortsat at kunne begå os i den øverste halvdel af ligaen bliver klart forbedrede.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af limey » 20. sep 2011, 17:47

Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Simon Kjær er iøvrigt elendig, og næppe noget man har lyst til at tage "æren" for som talentudvikler.
Enig i at han er overvurderet - men elendig?
Uduelig så. Han er rystende usikker på landsholdet, klart vores svageste spiller IMHO. Muligt han kan klare sig i Italien, hvor han kan stå på flade fødder og høvle bolde væk bag en 5 mands midtbane, men skal han deltage i noget som helst opbyggende falder han til jorden. Håber han er fortid på landsholdet når vi får en ny træner.
Han er en ung spiller som nok aldrig vil kunne leve op til det hype der blev skabt omkring ham. Alligevel synes jeg nok det er at stramme den, at kalde ham uduelig. Han har ganske vist betalt dyre lærepenge i Wolfsburg, men er da stadig klart for god til at returnere til superligaen. Lad os nu se om han ikke får noget mere stabilitet i sit spil fremover.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. sep 2011, 18:07

limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Simon Kjær er iøvrigt elendig, og næppe noget man har lyst til at tage "æren" for som talentudvikler.
Enig i at han er overvurderet - men elendig?
Uduelig så. Han er rystende usikker på landsholdet, klart vores svageste spiller IMHO. Muligt han kan klare sig i Italien, hvor han kan stå på flade fødder og høvle bolde væk bag en 5 mands midtbane, men skal han deltage i noget som helst opbyggende falder han til jorden. Håber han er fortid på landsholdet når vi får en ny træner.
Han er en ung spiller som nok aldrig vil kunne leve op til det hype der blev skabt omkring ham. Alligevel synes jeg nok det er at stramme den, at kalde ham uduelig. Han har ganske vist betalt dyre lærepenge i Wolfsburg, men er da stadig klart for god til at returnere til superligaen. Lad os nu se om han ikke får noget mere stabilitet i sit spil fremover.
Du har tydeligvis ikke forstået konceptet bag den her tråd ;)

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af limey » 20. sep 2011, 18:26

Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Simon Kjær er iøvrigt elendig, og næppe noget man har lyst til at tage "æren" for som talentudvikler.
Enig i at han er overvurderet - men elendig?
Uduelig så. Han er rystende usikker på landsholdet, klart vores svageste spiller IMHO. Muligt han kan klare sig i Italien, hvor han kan stå på flade fødder og høvle bolde væk bag en 5 mands midtbane, men skal han deltage i noget som helst opbyggende falder han til jorden. Håber han er fortid på landsholdet når vi får en ny træner.
Han er en ung spiller som nok aldrig vil kunne leve op til det hype der blev skabt omkring ham. Alligevel synes jeg nok det er at stramme den, at kalde ham uduelig. Han har ganske vist betalt dyre lærepenge i Wolfsburg, men er da stadig klart for god til at returnere til superligaen. Lad os nu se om han ikke får noget mere stabilitet i sit spil fremover.
Du har tydeligvis ikke forstået konceptet bag den her tråd ;)
Nåeh nej. Han har sgu da osse et grimt garn ham Simon Kjær.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af le Cid » 27. sep 2011, 14:52

Min mening om Ørlegaard bekræftet:

http://dagbladet-holstebro-struer.dk/ho ... r-fcm-boss" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Dahl9000
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Dahl9000 » 29. sep 2011, 22:24

Hahaha

Har lige set på TV2, en inder på spar arena i herning stå og sige at FCM skal vinde det danske mesterskab indenfor 2-3 år og gerne vinde Champoins league om 3-5 år, eller som minimum være blandt de bedste.


"VISION 3-5 år" er en realitet..... Dejligt, glæder mig til at følge FCM og deres nye fantast.
Rød hele vejen igennem, AaB og Liverpool......

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af limey » 29. sep 2011, 22:37

Dahl9000 skrev:Hahaha

Har lige set på TV2, en inder på spar arena i herning stå og sige at FCM skal vinde det danske mesterskab indenfor 2-3 år og gerne vinde Champoins league om 3-5 år, eller som minimum være blandt de bedste.


"VISION 3-5 år" er en realitet..... Dejligt, glæder mig til at følge FCM og deres nye fantast.
Okay. Jeg har også lige set det og det første jeg tænkte på var denne tråd. Nu har den for alvor genfundet sin berettigelse. Er jeg den eneste der fik et grimt flashback til Peter Brixtoftes velmagtsdage?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af A_Strandfelt » 29. sep 2011, 22:46

Det kræver vist mere, end de 100 mio...

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Mogens » 29. sep 2011, 23:23

Jeg tror nærmere det bliver om 3 end om 5 år de vinder. Nu har de fundet konceptet, og deres angribere giver den virkelig gas. At de så ikke kan tåle at spille på de bløde baner er jo bare super ærgerligt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Dot Bot » 29. sep 2011, 23:31

En der kan smide et link til det indslag, det lyder sgu godt nok legendarisk!

Besvar