Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Besvar
Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af Debatjuntaen » 19. nov 2008, 16:52

Har du et opdaget en smart funktion på debatside.dk, som ikke umiddelbart er til at få øje på? Så post den her som et godt råd til andre debatører. Et konkret eksempel på dette er f.eks.
limey skrev:.....hvis man trykker på piletasten ud for emnet kommer man præcis til sidst læste indlæg.
/Debatjuntaen

Brugeravatar
Søndergaard
1. div
1. div
Indlæg: 327
Tilmeldt: 19. jul 2005, 21:44

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af Søndergaard » 19. nov 2008, 17:07

Bliv bruger - og når man så logger sig ind, kan man i højre hjørne trykke "vis nye indlæg" - så får man serveret en lang liste, hvor alle nye indlæg bliver vist. Så slipper man for at skulle pløje sig igennem alle sub-forums, "hvor man aldrig kigger".

Brugeravatar
alexmk
1. div
1. div
Indlæg: 433
Tilmeldt: 19. jul 2005, 00:11
Geografisk sted: Vestbyen - i tribunens skygge

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af alexmk » 28. sep 2009, 13:57

Jeg har fundet funktionen "Ignorér bruger", som kan skjule indlæg fra andre brugere her på debatside.

Klik på "profil" under den pågældende brugers indlæg. På næste side klikker du "ignorér bruger". I fremtiden vil indlæg fra den pågældende bruger ikke blive vist ...



Eksempel

Billede

Brugeravatar
9000guldglans
Allstar
Allstar
Indlæg: 1240
Tilmeldt: 9. maj 2008, 21:02

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af 9000guldglans » 23. jan 2010, 13:25

Man kan trykke på vis dine indlæg. Det betyder men får vist sine indlæg. Det er godt når man skriver så mange gode indlæg.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af Hinrup85 » 25. jul 2010, 18:39

kan man slå funktionen fra som fortæller en, der er skrevet et lignende indlæg i tråden når man poster. Det er pænt frustrerende at skulle bekræfte sit indlæg 4 gange, fordi der er flere der skriver simultant i tråden?

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af Lomaha » 30. jul 2010, 20:27

Hinrup85 skrev:kan man slå funktionen fra som fortæller en, der er skrevet et lignende indlæg i tråden når man poster. Det er pænt frustrerende at skulle bekræfte sit indlæg 4 gange, fordi der er flere der skriver simultant i tråden?
Er det ikke i brugerkontrolpanelet under boardindstillinger - under skriveindstillinger skal du klikke nej ved advisering ved besvarelser. Tror jeg da nok?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af MrBangDK » 7. sep 2010, 07:50

En gang imellem har jeg problemer med at komme ned i teksten, når jeg skal besvare et langt indlæg eller skrive et langt indlæg. Det er lidt som om, at markøren ikke vil længere ned end selve vinduets størrelse er - altså, vinduet man skriver i. Hver gang man trykker på tastaturet vises bogstavet i et splitsekund, men hopper så op og viser kun det den øverste del af vinduet man skriver i. Det er VILDT belastende...

Anyone?
Ska' vi hak'?

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af Kasper Møller » 7. sep 2010, 19:16

MrBangDK skrev:En gang imellem har jeg problemer med at komme ned i teksten, når jeg skal besvare et langt indlæg eller skrive et langt indlæg. Det er lidt som om, at markøren ikke vil længere ned end selve vinduets størrelse er - altså, vinduet man skriver i. Hver gang man trykker på tastaturet vises bogstavet i et splitsekund, men hopper så op og viser kun det den øverste del af vinduet man skriver i. Det er VILDT belastende...

Anyone?

Du må lære at fatte dig i korthed! :D

Nej, godt spørgsmål, for jeg har faktisk også selv nogle gange problemet, og det er faktisk pånt irriterende!

Thorshauge

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af Thorshauge » 5. okt 2010, 21:15

Et lille tip i forbindelse med Youtube videoer.

Hvis man ønsker at linke til en youtube-video og starte den på et bestemt tidspunkt kan man tilføje #t=XmXXs til linket...i øjeblikket har Simon-RS skrevet et indlæg i "Sange, Tifo, Stemning", hvor han vil linke til en bestemt del af Waka Waka sangen.

Normalt link ( [ youtube ] http: //www.youtube.com/watch?v=BDpK2DZU1yE [ /youtube ] )
http://www.youtube.com/watch?v=BDpK2DZU1yE

Tidsbestemt link ( [ youtube ] http: //www.youtube.com/watch?v=BDpK2DZU1yE#t=1m0s [ /youtube ] )
http://www.youtube.com/watch?v=BDpK2DZU1yE#t=1m0s

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af AaBlover4ever » 11. okt 2010, 11:25

Kasper Møller skrev:
MrBangDK skrev:En gang imellem har jeg problemer med at komme ned i teksten, når jeg skal besvare et langt indlæg eller skrive et langt indlæg. Det er lidt som om, at markøren ikke vil længere ned end selve vinduets størrelse er - altså, vinduet man skriver i. Hver gang man trykker på tastaturet vises bogstavet i et splitsekund, men hopper så op og viser kun det den øverste del af vinduet man skriver i. Det er VILDT belastende...

Anyone?

Du må lære at fatte dig i korthed! :D

Nej, godt spørgsmål, for jeg har faktisk også selv nogle gange problemet, og det er faktisk pånt irriterende!
Har nøjagtig samme problem. Nogle der har fundet en løsning?

holmer
Miniput
Miniput
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. okt 2010, 22:48

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af holmer » 19. okt 2010, 09:16

MrBangDK skrev:En gang imellem har jeg problemer med at komme ned i teksten, når jeg skal besvare et langt indlæg eller skrive et langt indlæg. Det er lidt som om, at markøren ikke vil længere ned end selve vinduets størrelse er - altså, vinduet man skriver i. Hver gang man trykker på tastaturet vises bogstavet i et splitsekund, men hopper så op og viser kun det den øverste del af vinduet man skriver i. Det er VILDT belastende...

Anyone?
Umiddelbart tyder det på at du og flere bruger Internet Explorer 8. Prøv at vælge funktioner når du står på denne side, og vælg så kompabilitetsvisning.
Så skulle det gerne forsvinde.
../holmer

Lindvang

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af Lindvang » 30. jan 2011, 10:16

Er der en indstillinge, der gør det muligt at "designe" sit personlige forum, så der kun optræder de fora, man gider at læse? Altså, at fx hockey og håndbold ikke fremgår på ens forside.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af AaBlover4ever » 30. jan 2011, 11:47

Lindvang skrev:Er der en indstillinge, der gør det muligt at "designe" sit personlige forum, så der kun optræder de fora, man gider at læse? Altså, at fx hockey og håndbold ikke fremgår på ens forside.
:thumbsup: Asking the same thing!

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Den store "hjælp til selvhjælp" tråd

Indlæg af AaBlover4ever » 30. maj 2011, 16:54

AaBlover4ever skrev:
Lindvang skrev:Er der en indstillinge, der gør det muligt at "designe" sit personlige forum, så der kun optræder de fora, man gider at læse? Altså, at fx hockey og håndbold ikke fremgår på ens forside.
:thumbsup: Asking the same thing!
Nogle der ved noget om dette???

Besvar