Ang. opstart af emner og tråde.

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Besvar
jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Ang. opstart af emner og tråde.

Indlæg af jydenfranord » 29. jul 2009, 11:02

Der har gennem den sidste tid været en del opmærksomhed på tonen her på siden. Blandt andet ligger admins op til der skal være en mere fri tone og tingene skal siges mere direkte, dog uden at blive personlig eller svinsk.

Jeg har nu et helt konkret spørgsmål, hvordan forholder admins sig til når en bruger gentagende gange starter et emne eller en deltager i en tråd, uden at tage del af en diskussion, men blot fremsætter en mængde synspunkter, stort set altid de samme.

Som det måske er gået op for nogen er det især Hesten og hans indlæg jeg henviser til, da det efterhånden er ved at genere mig at hesten igen og igen starter en tråd der henviser til at Lynge skal fyres, Pehrsson skal fyres osv. Det er naturligvis helt fint at han har den holdning, men problemet er blot at han ofte ikke forholder sig til det folk de skriver som modargumenter hans holdninger, hvilket jo netop er nødvendigt for at få en debat. Istedet ophøjer hesten sig selv på en pidestal og mener at admins skal udelukke de folk der siger hesten imod. Det er ingen tvivl om at en del indlæg mod hesten er over stregen. Men dette opstår jo netop ofte fordi hesten ikke forholder sig til de spørgsmål han stilles.

Jeg har selv stillet Hesten spørgsmål, som jeg selv mener er stillet i en ordentlig tone, hvor jeg beder Hesten uddybe sine synspunkter. Men hver gang er jeg blevet mødt med en larmene tavshed fra Hestens side.


Hvordan stiller admins sig til det, er det værre at kalde en med debattør for dum end det er for en debattør at oprette tråde og indlæg der er ensidige og ikke forholder sig de spørgsmål der stilles.

Jeg er for så vidt ikke ude på at hænge hesten ud, men jeg mener det er nødvendigt at der kommer en debat om hvad god debat etik er, der er jo bred enighed om at man ikke skal kalde hinanden ukvemsord, men bør man ikke også forholde sig til de spørgsmål der stilles direkte til en.

Thorshauge

Re: Ang. opstart af emner og tråde.

Indlæg af Thorshauge » 29. jul 2009, 14:50

Hvis man synes en bruger er virkelig træls at høre på (læse), så tilføjer man ham da bare under "Dine ignorerede brugere" - funktionen er der til det samme.

I min optik bliver der kastet mindst lige så meget lort den anden vej i de tråde som du omtaler. Life is too short...

otbak
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 24. feb 2009, 00:40

Re: Ang. opstart af emner og tråde.

Indlæg af otbak » 29. jul 2009, 16:21

Thorshauge skrev:Hvis man synes en bruger er virkelig træls at høre på (læse), så tilføjer man ham da bare under "Dine ignorerede brugere" - funktionen er der til det samme.

I min optik bliver der kastet mindst lige så meget lort den anden vej i de tråde som du omtaler. Life is too short...
Den bedste korte sætning jeg har set herinde i meget lang tid.

TAK FOR DET.

Besvar