Re: Links til Nordjyske - Forbudt og ikke længere muligt

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Pastorius » 28. aug 2009, 15:30

jspr skrev: Nu citerede du kun halvdelen af mit tidligere indlæg, hvilket ikke er helt fair da jeg i resten af indlægget egentlig når frem til samme konklusion som dig.
Det var så anden gang i dag jeg fik kritik for det.

Det har alle dage været god skik på debatfora på internettet at man citerer det man svarer på, så man slipper for en masse ligegyldigt fyld.

Det har jeg gjort. Jeg forholder mig til dine argumenter for hvorfor det kunne tænkes at Nordjyske gerne vil forhindre deeplinks. Jeg er godt klar over vi ikke er fundamentalt uenige - og det er evt. læsere af vores indlæg vel også.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Metal'n Roll » 28. aug 2009, 16:21

Er det ikk bare så simpelt som at klikke Copy og Paste?... Citere i stedet for at linke.. ca det samme arbejde at udføre.. Så kan Nordjyske sove trygt om natten med smil på læben over at de vandt det store Debatside-spørgsmål, og i præmie modtage prisen i lidt færre kunder fra den side end de plejer..
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Eiler
Superliga
Superliga
Indlæg: 617
Tilmeldt: 4. maj 2009, 20:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Eiler » 29. aug 2009, 09:36

Så lad mig forstå det ret:

Vi må ikke linke til deres nyheder, men de må gerne læse vores fora og bruge det som kilde til deres nyheder?

Hvis jeg var bestyrelsen havde jeg sat et gebyr på Nordjyske, hver gang de ville skrive en nyhed, baseret på en tråd herinde! 500,- så kunne de få lov at bruge indholdet af en tråd til at basere en nyhed på. Det er vel kun rimeligt?!! Personligt håber jeg også, at bestyrelsen får sat noget lignende i gang. Det kan da ikke passe, det andet her!

Arrogante hundehoveder ...
Kan vi ikke bare være venner alle sammen?

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Links til Nordjyske - Forbudt og ikke længere muligt

Indlæg af abbifar » 29. aug 2009, 12:11

flummer skrev:
Fabbe skrev:Det ville glæde mig at se det blive afgjort i retten. Tror ikke at Nordjyskes påstand holder, og det er da vildt irriterende, at man skal ligge under for sådan noget.
deeplinking har været prøvet i både fogedrettet og sø-og handelsretten i sagen mod Newsbooster, mener det var i 2003
Og der kom et forbud mod deeplinkning dengang.

http://www.comon.dk/nyheder/Newsbooster ... 65177.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Beklager, men den dom danner slet ikke præcedens for dette område. Newsbooster lavede en nyhedsformidlingsservice, som de tog sig betalt for gennem en abonnementsservice - og så var alle (eller flertallet) af alle nyhederne blot deeplinks til andre medier. Det blev derfor i retten fastslået, at du ikke kan opkræve betaling for at give adgang til et materiale som andre har rettighederne til - og at Newsbooster derfor ikke måtte deeplinke.

Herinde på debatside er det på ingen måde forretningsmæssig, der deeplinkes til deres side - det er ikke fra konkurrenter eller lign.

Alt i alt er det blot endnu et eksempel på Nordjyskes himmelråbende amatørisme i forretninger såvel som journalistik. Jeg har ikke købt nordjyske i årevis og kommer ikke til det - jeg er ikke enig i deres værdimæssige holdninger, og jeg synes den journalistisk er mindst et niveau under gratisaviserne, som ellers ikke glimrer ved deres dybe indsigtsfulde artikler.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Fabbe » 29. aug 2009, 13:25

Man kan bare lade være med at forære sine artikler væk gratis på nettet, som aviserne gør og indføre for eksempel mikrobetaling.

Man har også teknisk mulighed for at lede alle brugere ind på forsiden, som klikker på dybe links. Endelig er det endda muligt kun at gøre det ved dybe links fra en bestemt server, for eksempel debatside.dk.

Så det er noget forbandet pjat pjat pjat med Nordjyske.

Og jeg kan kun blive irriteret over, at ASC vil ligge under for det. Så tag dog kampen op. Det kan sgu da kun være en vindersag for debatside.dk.

Her har vi så dybt link til artiklen om Enevoldsen, og det kan ikke bryde debatsidens regler, for det er et link til en anden side, som så igen linker til Nordjyske: http://www.tinyurl.dk/9797" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af jydenfranord » 29. aug 2009, 13:29

Fabbe skrev:Man kan bare lade være med at forære sine artikler væk gratis på nettet, som aviserne gør og indføre for eksempel mikrobetaling.

Man har også teknisk mulighed for at lede alle brugere ind på forsiden, som klikker på dybe links. Endelig er det endda muligt kun at gøre det ved dybe links fra en bestemt server, for eksempel debatside.dk.

Så det er noget forbandet pjat pjat pjat med Nordjyske.

Og jeg kan kun blive irriteret over, at ASC vil ligge under for det. Så tag dog kampen op. Det kan sgu da kun være en vindersag for debatside.dk.
Men hvad er vigtigst: At ASC bruger pengene på en retssag eller at de bruger dem på at sikre bedre opbakning til AaB?

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Fabbe » 29. aug 2009, 16:45

jydenfranord skrev:
Fabbe skrev:Man kan bare lade være med at forære sine artikler væk gratis på nettet, som aviserne gør og indføre for eksempel mikrobetaling.

Man har også teknisk mulighed for at lede alle brugere ind på forsiden, som klikker på dybe links. Endelig er det endda muligt kun at gøre det ved dybe links fra en bestemt server, for eksempel debatside.dk.

Så det er noget forbandet pjat pjat pjat med Nordjyske.

Og jeg kan kun blive irriteret over, at ASC vil ligge under for det. Så tag dog kampen op. Det kan sgu da kun være en vindersag for debatside.dk.
Men hvad er vigtigst: At ASC bruger pengene på en retssag eller at de bruger dem på at sikre bedre opbakning til AaB?
Det er gratis at vinde.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af jydenfranord » 29. aug 2009, 17:25

Fabbe skrev:
jydenfranord skrev:
Fabbe skrev:Man kan bare lade være med at forære sine artikler væk gratis på nettet, som aviserne gør og indføre for eksempel mikrobetaling.

Man har også teknisk mulighed for at lede alle brugere ind på forsiden, som klikker på dybe links. Endelig er det endda muligt kun at gøre det ved dybe links fra en bestemt server, for eksempel debatside.dk.

Så det er noget forbandet pjat pjat pjat med Nordjyske.

Og jeg kan kun blive irriteret over, at ASC vil ligge under for det. Så tag dog kampen op. Det kan sgu da kun være en vindersag for debatside.dk.
Men hvad er vigtigst: At ASC bruger pengene på en retssag eller at de bruger dem på at sikre bedre opbakning til AaB?
Det er gratis at vinde.
Med andre ord skal ASC slet ikke binde nogle penge i det, enhver advokat vil sige "yes jeg fører sagen uden i give mig en forudbetaling" og du er ydermere 100% sikker på sagen vindes. sejt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Gnu » 30. aug 2009, 09:38

Må man have lov at spørge ASC, hvilken begrundelse Nordjyske er kommet med for at man ikke må linke dybt?

Som flere allerede har været inde på, så er der intet som helst i lovgivningen, der siger, at man ikke må linke dybt, som det sker fra debatsiden her. Hvis Nordjyske påstår det modsatte, så er det simpelthen fordi de ikke aner, hvad de snakker om. det er rigtigt, at der engang var tvivl om, hvorvidt dybe links var lovlige, men det er årevis siden, og i dadg må man godt, medmindre man udelukkende gør det af åbenlyst kommercielle årsager, som Newsbooster, der også er henvist til i tråden her. Nordjyske beviser her, at de er bonderøvsforetagende, der lever i fortiden.

Det er simpelthen så langt ude at puste sig op på den måde og forlange et forbud mod dybe links. At Nordjyske lægger hindringer i vejen på denne måde strider ganske enkelt mod al sund fornuft, internettets natur, og Nordjyskes egne interesser. De må da være interesserede i at få så mange besøgende på deres side som muligt, og det får man sgu da ikke, hvis man smider om sig med linkforbud.

Jeg vil faktisk opfordre til at ASC skider på Nordjyskes brokkerier, for der er intet at komme efter i den sag.

Der bliver rask væk linket til Ekstra Bladet, bold.dk, sporten.dk osv., osv. på nøjagtigtig samme vis som til nordjyske.dk, men det er kun Nordjyske der spiller fornærmede og modsætter sig.

Hold kæft nogle amatører!
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Thorshauge

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Thorshauge » 30. aug 2009, 21:54

Sakset fra retningslinjerne

"Copyright

Eftertryk af, eller citater fra, Supporterhjørnet er ikke tilladt uden tilladelse fra AaB Support Club's bestyrelse."

Ergo skal Nordjyske ned på knæ, eller kan de passende betale en julefrokost

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Martin » 31. aug 2009, 10:11

Kunne vi ikke få Juntaen på banen og deltage lidt i debatten? Det irriterer voldsomt, at I ikke vil diskuttere med brugerne, specielt i en sag som denne.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2009, 10:14

Martin skrev:Kunne vi ikke få Juntaen på banen og deltage lidt i debatten? Det irriterer voldsomt, at I ikke vil diskuttere med brugerne, specielt i en sag som denne.
De har vel skrevet hvad der er at skrive. Nemlig at Nordjyske med henvisning til deres egne betingelser ikke ønsker at man deeplinker til deres artikler. Samt at de ikke ønsker at tage en juridisk konfrontation med Nordjyske.

Det kunne give meget mere mening at skrive til Nordjyske og fortælle dem at der pågår en større diskussion omkring emnet herinde, hvori de bliver latterliggjort, fordi ingen forstår deres bevæggrunde for at de ikke ønsker AaB-fans skal læse deres netavis...og nej, jeg gider ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Debatjuntaen » 31. aug 2009, 14:01

En lille opdatering og svar (omend det sikkert ikke er alle der bliver lige tilfredse).

ASC har på flere områder været i kontakt med Nordjyske, og derfor er det ikke helt rigtigt at ASC har lagt sig ned og blot føjet Nordjyske. På trods af den løbende kontakt, har Nordjyske dog ikke vist sig villig til at gå på nogen form for kompromis. Faktum er derfor at næste skridt i denne sag ville have været et juridisk slagsmål, og det har ASC's bestyrelse vurderet, at man ikke vil bruge pengene på. Derfor er filteret også blevet implementeret.

Nordjyskes grundlag for at kræve dette forbud er deres regler om ophavs- og videreudnyttelsesretten. Derfor vil det, som nævnt ovenfor, føre til et juridisk slagsmål ASC ikke er interesseret i.

/Juntaen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af jonas386 » 31. aug 2009, 16:59

virker da dybt latterligt.. emn når nogle brugere skriver at Nordjyskee har bragt noget herfra.. kan i så ikk sende nogle eksempler.. blot så amn kan se hva det drejer siog om :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Fabbe » 31. aug 2009, 19:10

Thorshauge skrev:Sakset fra retningslinjerne

"Copyright

Eftertryk af, eller citater fra, Supporterhjørnet er ikke tilladt uden tilladelse fra AaB Support Club's bestyrelse."

Ergo skal Nordjyske ned på knæ, eller kan de passende betale en julefrokost
Åh, det hele bliver ikke bedre af, at Debatside.dk påstår en ret, man ikke kan have, nemlig at nægte den almindelige citatret.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Lindmark » 1. sep 2009, 03:03

Fabbe skrev:Man kan bare lade være med at forære sine artikler væk gratis på nettet, som aviserne gør og indføre for eksempel mikrobetaling.

Man har også teknisk mulighed for at lede alle brugere ind på forsiden, som klikker på dybe links. Endelig er det endda muligt kun at gøre det ved dybe links fra en bestemt server, for eksempel debatside.dk.

Så det er noget forbandet pjat pjat pjat med Nordjyske.

Og jeg kan kun blive irriteret over, at ASC vil ligge under for det. Så tag dog kampen op. Det kan sgu da kun være en vindersag for debatside.dk.

Her har vi så dybt link til artiklen om Enevoldsen, og det kan ikke bryde debatsidens regler, for det er et link til en anden side, som så igen linker til Nordjyske: http://www.tinyurl.dk/9797" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er da sådan set meget smart det der...
Lindmark / Vendelbokartellet

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Gnu » 2. sep 2009, 13:46

Debatjuntaen skrev:En lille opdatering og svar (omend det sikkert ikke er alle der bliver lige tilfredse).

ASC har på flere områder været i kontakt med Nordjyske, og derfor er det ikke helt rigtigt at ASC har lagt sig ned og blot føjet Nordjyske. På trods af den løbende kontakt, har Nordjyske dog ikke vist sig villig til at gå på nogen form for kompromis. Faktum er derfor at næste skridt i denne sag ville have været et juridisk slagsmål, og det har ASC's bestyrelse vurderet, at man ikke vil bruge pengene på. Derfor er filteret også blevet implementeret.

Nordjyskes grundlag for at kræve dette forbud er deres regler om ophavs- og videreudnyttelsesretten. Derfor vil det, som nævnt ovenfor, føre til et juridisk slagsmål ASC ikke er interesseret i.

/Juntaen
Nuvel. Jeg kan på sin vis godt forstå, at ASC ikke vil bruge tid og ressourcer på juridisk ævl og kævl, selvom det irriterer mig voldsomt, at man derved efterkommer Nordjyskes ønske.

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, hvad det er for regler om ophavs- og videreudnyttelsesret, som Nordjyske henviser til, for umiddelbart bedømt har det intet som helst med dybe links at gøre.

Jeg vil da kraftigt opfordre til, at man bruger tinyurl eller kortlink, når man vil linke til nordjyske.dk.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Viking
Allstar
Allstar
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 7. jul 2005, 08:45

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Viking » 2. sep 2009, 17:25

At Nordjyske på noget plan gider gøre sig upopulære er mig ufatteligt. Det er jo ikke fordi de har flotte oplagstal mere, og da slet ikke abonnenter. De burde være mere realistiske og se i øjnene, at deres mangeårige avismarked er ved at afgå ved døden og derfor nytter det ikke meget at løfte pegefingeren overfor et helt segment. Det var da bedre at få det segment til at blive faste læsere, men det er vel historien om studenterhuen der ikke trykker.

Brugeravatar
Viking
Allstar
Allstar
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 7. jul 2005, 08:45

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Viking » 9. sep 2009, 00:29

Glemte at tilføje, at Nordjyske benytte sig af at linke til andre med deep links.

I artiklen "Sensommer over Nordjylland" linker de til http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/reg ... ylland.htm" onclick="window.open(this.href);return false;. At de selv vil slæbe folk i retten for at gøre det, men selv gør det er lidt pinligt.

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: Reaktioner på blokeringen af deeplinking til Nordjyske

Indlæg af Metal'n Roll » 9. sep 2009, 13:43

Jeg fik afreageret lidt nede på Nytorv idag, hvor de stoppede travle mennesker op for at prikke dem på deres avis-abonnementer...
ung fyr i flis: Undskyld, holder du Nordjyske Stiftidende?
Mæ: Nej, det gør jeg bestemt ikke..
ung fyr i flis: hvordan kan det være, om jeg må spørge? Det k....
Mæ: Fordi man ikke må deeplinke jeres artikler på Debatten...
ung fyr i flis: Øhhh .... (ligner et stort spørgsmålstegn)
Mæ: Men jeg skal hjem og hænge et billede op, hej...

Hertil skal det tilføjes at jeg slet ikke gik hjem og hængte det billede op, hvilket vil sige, at jeg totalt tog røven på ham. Sucker!!.. Jeg gik bare ned og købte en Chinabox i modsatte ende af gågaden. Dem der koster 30 nu i stedet for de 25 tidligere.. :( Muhahahah, han tror sikkert stadig jeg retter på rammerne, og banker søm i...
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Besvar