Kritik af Debatjuntaen

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Rolfe-17
2. div
2. div
Indlæg: 126
Tilmeldt: 7. jan 2011, 20:00
Favoritspiller: Chris Rolfe

Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Rolfe-17 » 12. jan 2011, 13:29

Jeg oprettede en bruger her på debatside, fordi jeg syntes det ville være sjovt at snakke med ligesindede - den eneste grund til, at jeg ikke havde oprettet en bruger før, var udelukkende Debatjuntaen, og min bekymring over censureringen og arrogancen var velbegrundet.

Konstant sletter du/I indlæg i Transfertråden, fordi det ikke lige er helt konkrete ting der kommer frem - men er det bare mig, der har kigget forkert, eller er vi ikke på debatsiden?

Senest er Coma (hvis arbejde vi vist alle påskønner) blevet censureret, fordi han var kritisk over for Debatjuntaen i transfertråden - ja, det er ikke omhandlende transferønsker, men jeg synes ærlig talt, at der bør være plads til lidt debat, når man er utilfreds? - Der er jo alt andet lige flere som følger 'Transferønsker', end der kigger herind under Feedback - om ikke andet, kunne Debatjuntaen have citeret Coma (i dette tilfælde var det Coma, men min kritik er generel), og skrevet til ham, at han skal skrive under Feedback, hvis der er noget han - eller andre - er utilfreds med.

- Nu får jeg nok også en straf af en slags, men det må jeg så tage med.

-----

Indlægget jeg nåede at læse, inden Debatjuntaen valgte at fjerne det, var som følger:
Coma skrev:Åh gud hvor jeg efterhånden brækker mig, over debat juntaen... ses gutter
Minutter efter indlægget blev skrevet, havde Debatjuntaen fjernet det.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Debatjuntaen » 12. jan 2011, 13:34

Du udtaler dig om noget, du ikke har fuldt kendskab til. Debatjuntaen har haft kontaktet Coma flere gange, da han har brudt retningslinjerne gennem nogle billeder, han har lagt op på siden.
Comas indlæg i transferønsker-tråden blev slettet, idet det absolut intet havde med den tråd at gøre. Coma ved godt, at Feedback-forummet eksisterer.
Debatjuntaens advarsel til Coma blev altså ikke indledt pga. Comas opførsel overfor juntaen. Det ligger længere tilbage. Hvordan Coma så vælger at reagere, kan vi ikke styre.

Indlæg i transferønsker-tråden slettes ikke, hvis de debatterer transferønsker. Slet ikke.

Du får absolut ingen straf for dette indlæg. Du overtræder nemlig ingen retningslinjer.

/Debatjuntaen

Rolfe-17
2. div
2. div
Indlæg: 126
Tilmeldt: 7. jan 2011, 20:00
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Rolfe-17 » 12. jan 2011, 13:47

Debatjuntaen skrev:Du udtaler dig om noget, du ikke har fuldt kendskab til. Debatjuntaen har haft kontaktet Coma flere gange, da han har brudt retningslinjerne gennem nogle billeder, han har lagt op på siden.
Comas indlæg i transferønsker-tråden blev slettet, idet det absolut intet havde med den tråd at gøre. Coma ved godt, at Feedback-forummet eksisterer.
Debatjuntaens advarsel til Coma blev altså ikke indledt pga. Comas opførsel overfor juntaen. Det ligger længere tilbage. Hvordan Coma så vælger at reagere, kan vi ikke styre.

Indlæg i transferønsker-tråden slettes ikke, hvis de debatterer transferønsker. Slet ikke.

Du får absolut ingen straf for dette indlæg. Du overtræder ingen retningslinjer overhovedet.

/Debatjuntaen
Som jeg også skrev, er der langt flere, som følger med i Transferønsker, end der følger med i Feedback, og det er

Jeg er generelt utilfreds med, at du (eller I?) sletter indlæg, som (efter min mening) ikke kommer på tværs af nogen af de regler der er fremlagt, samt at indlæggene sagtens kan have relevans for mulige nye AaB-spillere (i tilfældet om tråden 'Transferønsker').

Jeg havde hellere set, at du/I ikke havde faret frem fra starten, da der kom for mange useriøse indlæg (jeg anerkender, at der har været useriøse og irrelevante indlæg under Transferønsker, men ikke i samme mængde som du/I (Debatjuntaen) sletter, og jeg nægter at tro, at folk skriver derinde for at irritere andre), men jeg bruger debatsiden til at skrive med andre AaB-fans - og mon ikke vi klarer os, hvis der er nogen der kommer med en joke eller to, selvom joken måske ikke lige hører til i det pågældende emne?

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Coma » 12. jan 2011, 13:52

Debatjuntaen skrev:Du udtaler dig om noget, du ikke har fuldt kendskab til. Debatjuntaen har haft kontaktet Coma flere gange, da han har brudt retningslinjerne gennem nogle billeder, han har lagt op på siden.
Comas indlæg i transferønsker-tråden blev slettet, idet det absolut intet havde med den tråd at gøre. Coma ved godt, at Feedback-forummet eksisterer.
Debatjuntaens advarsel til Coma blev altså ikke indledt pga. Comas opførsel overfor juntaen. Det ligger længere tilbage. Hvordan Coma så vælger at reagere, kan vi ikke styre.

Indlæg i transferønsker-tråden slettes ikke, hvis de debatterer transferønsker. Slet ikke.

Du får absolut ingen straf for dette indlæg. Du overtræder nemlig ingen retningslinjer.

/Debatjuntaen
Hvis jeg har brudt nogen retsning linier, hvorfor kommer straffen så flere mdr bagud? (enda ½ år bagud)

Hvorfor blev der ikke sagt noget lige da det kom på? I har været udemærket klar over hvad der skete, så hold op med det pis! faktum er visse folk har haft ondt i røven og bitchet længe nok til i flytter jere. Jeres arrogance er tåbelige!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af jydenfranord » 12. jan 2011, 14:03

Debatjunta: Er det korrekt at i har givet advarsler for ting der ligger flere måneder tilbage? Såfremt det er korrekt, så mener jeg det er et problem. Fair nok hvis I ikke vil acceptere de billeder osv. Coma har lagt online, der har været flere af dem der har været på grænsen, men jeg mener ikke det kan være rigtigt hvis i går tilbage og uddeler advarsler for noget i gennem længere tid har set gennem fingre med.

Det er ikke videre fedt hvis I går og skriver ting op i den sorte bog, og når I så mener der er samlet nok sammen, så slår I til.

Rolfe-17
2. div
2. div
Indlæg: 126
Tilmeldt: 7. jan 2011, 20:00
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Rolfe-17 » 12. jan 2011, 14:08

jydenfranord skrev:Debatjunta: Er det korrekt at i har givet advarsler for ting der ligger flere måneder tilbage? Såfremt det er korrekt, så mener jeg det er et problem. Fair nok hvis I ikke vil acceptere de billeder osv. Coma har lagt online, der har været flere af dem der har været på grænsen, men jeg mener ikke det kan være rigtigt hvis i går tilbage og uddeler advarsler for noget i gennem længere tid har set gennem fingre med.

Det er ikke videre fedt hvis I går og skriver ting op i den sorte bog, og når I så mener der er samlet nok sammen, så slår I til.
100% enig, en stor del af problemet ligger i, at der bliver hentet "gamle" sager frem, når der blot har været nok (hvor mange det er, ved jeg dog ikke), som har klaget.

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Coma » 12. jan 2011, 14:14

Alle ved min signatur, og diverse billeder, var sjove. Nogle fandt dem dog stødende, andre dumme, og andre var lige glad. Faktum var dog, der var nogle der klagede. Hvilke vel er ok. men diverse personer gik meget længere end at klage, de personlige svinere, hang mig ud som pedofil, og alverdens andre ting. Dette skete der aldrig en skid ved fra debatjuntaen, lige som der aldrig blev sagt noget til de omtalte ting. En af animationerne var enda på siden i 3 år før en bruger blev sur!

jeg har faktisk aldrig selv fjernet min sjove signatur, men det webhotel den lå på, lukkede jeg ned. og derved røg den. Any way pludselig idag, får jeg en advarsel for ting der ligger MEGET langt tilbage, som debatjuntaen DENGANG ikke sagde en SKID til.

Og når det er sagt, så var der brugere der let kunne være blevet politi anmeldt for trudsler og andet, men da disse brugere var den gode side, blev der ikke sagt en SKID til det fra den ellers altid slette glade debatjunta..

Der ud over syntes jeg alt stemning er ødelagt på siden, små jokes bliver slettet, folk for trudsler for intet. Kort og godt debat siden er ikke sjov mere! og jeg har mest af alt lyst til at brække mig over måden siden bliver kørt på her!

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Debatjuntaen » 12. jan 2011, 14:18

Til alle;

Vi går ikke og samler op og slår så til. Men det er ikke alt vi ser! Der skal en gang imellem en rapportering af indlæg til, før vi ser de problematiske posts som der vil komme på så stort et forum som debatside.dk er. Såfremt vi mener et indlæg overtræder debatsidens regler, så er der en konsekvens - det kan alle læse sig til i retningslinjerne.

Nogle gange er der tale om grænsetilfælde, hvor vi som Debatjunta bliver nødt til at diskutere tingene igennem inden vi kan træffe en afgørelse. Og det kan også være med til at flytte den linje, som vi tillader på debatsiden. I sådanne tilfælde kan vi nøjes med at henstille til brugeren om ikke at poste lignende igen, da det er grænsetilfælde. Herefter er det op til brugeren selv at bestemme, om hammeren skal falde, og personen kommer i den "sorte bog" - altså, får en advarsel..

Vi har gennem tiden slettet flere indlæg fra brugere som er direkte usmagelige. Det har ikke noget at gøre med pres udefra. Det er blot noget som vi tager stilling til, som indlæggene bliver postet. Når vi ser, at der bliver postet ting, som laver grin med meget alvorlige emner, så ryger de i skraldespanden, og brugerne får besked herom.

Med hensyn til, hvornår vi sletter indlæg i eks. transfertråden, så må vi endnu en gang henvise til retningslinjerne for debatten. Der skal være relevans i det man skriver, og trådene skal ikke bruges som chat-board mellem to eller flere brugere. I disse tider, hvor der postes 15-20 sider med indlæg i løbet af en dag i transfertråden, så bliver vi nødt til at skære igennem for at folk gider læse med...

Der er selvfølgelig plads til debat. Men det er ikke særligt debatskabende at skrive, eksempelvis, "Nej, hvor er jeg spændt på at se, om der sker noget i dag" uden at skrive noget som helst andet. Det er indlæg som disse, som vi vælger at slette, da de desværre bliver postet i ret anseelige mængder i disse dage.

Mvh
Debatjuntaen

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Coma » 12. jan 2011, 14:27

Er vi enige om denne har været i min signatur i 3-4 år? faktisk lige siden dette forum kom op? den blev kun fjernet for ca ½ år siden, pga jeg nedlagde mit webhotel ?

Billede

Hvordan kan "pedobear" som er en internet joke, være forkastelig og for farlig til dette forum?

Det er jo tydeligt at der er kommet en ny ombord der ikke kan "li" det, og undskyldningen om i ikke kan følge med i alt, er jo tåbelig. billederne er jo over ½ år gammel. det lugter mere af, der er kommet nogle nye med på holdet, som sikkert var blandt dem der bestemt ikke kunne grine af de jokes!

Rolfe-17
2. div
2. div
Indlæg: 126
Tilmeldt: 7. jan 2011, 20:00
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Rolfe-17 » 12. jan 2011, 14:29

Debatjuntaen skrev:Til alle;

Vi går ikke og samler op og slår så til. Men det er ikke alt vi ser! Der skal en gang imellem en rapportering af indlæg til, før vi ser de problematiske posts som der vil komme på så stort et forum som debatside.dk er. Såfremt vi mener et indlæg overtræder debatsidens regler, så er der en konsekvens - det kan alle læse sig til i retningslinjerne.
Jeg har lidt svært ved at forestille mig, at I har overset alle Comas indlæg, eftersom han er så aktiv som han er (og tak for det).

(Så vidt jeg forstår, er problemet (som ligger flere måneder tilbage) en animation han har haft som signatur, så den har været at se i alle hans indlæg)

Debatjuntaen skrev: (...) Men det er ikke særligt debatskabende at skrive, eksempelvis, "Nej, hvor er jeg spændt på at se, om der sker noget i dag" uden at skrive noget som helst andet. Det er indlæg som disse, som vi vælger at slette, da de desværre bliver postet i ret anseelige mængder i disse dage.

Mvh
Debatjuntaen
Jeg er helt enig i, at den slags indlæg hvor man blot skriver, at man er spændt bør slettes, men jeg har de seneste par dage oplevet nogle indlæg, som ikke minder om det eksempel du kommer med, og det er dét jeg finder dybt problematisk. Det eneste du/I opnår ved at fjerne så mange indlæg, er at folk langsomt stopper med at benytte debatsiden.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af jydenfranord » 12. jan 2011, 14:46

Debatjuntaen skrev:Til alle;

Vi går ikke og samler op og slår så til. Men det er ikke alt vi ser! Der skal en gang imellem en rapportering af indlæg til, før vi ser de problematiske posts som der vil komme på så stort et forum som debatside.dk er. Såfremt vi mener et indlæg overtræder debatsidens regler, så er der en konsekvens - det kan alle læse sig til i retningslinjerne.

Nogle gange er der tale om grænsetilfælde, hvor vi som Debatjunta bliver nødt til at diskutere tingene igennem inden vi kan træffe en afgørelse. Og det kan også være med til at flytte den linje, som vi tillader på debatsiden. I sådanne tilfælde kan vi nøjes med at henstille til brugeren om ikke at poste lignende igen, da det er grænsetilfælde. Herefter er det op til brugeren selv at bestemme, om hammeren skal falde, og personen kommer i den "sorte bog" - altså, får en advarsel..

Vi har gennem tiden slettet flere indlæg fra brugere som er direkte usmagelige. Det har ikke noget at gøre med pres udefra. Det er blot noget som vi tager stilling til, som indlæggene bliver postet. Når vi ser, at der bliver postet ting, som laver grin med meget alvorlige emner, så ryger de i skraldespanden, og brugerne får besked herom.

Med hensyn til, hvornår vi sletter indlæg i eks. transfertråden, så må vi endnu en gang henvise til retningslinjerne for debatten. Der skal være relevans i det man skriver, og trådene skal ikke bruges som chat-board mellem to eller flere brugere. I disse tider, hvor der postes 15-20 sider med indlæg i løbet af en dag i transfertråden, så bliver vi nødt til at skære igennem for at folk gider læse med...

Der er selvfølgelig plads til debat. Men det er ikke særligt debatskabende at skrive, eksempelvis, "Nej, hvor er jeg spændt på at se, om der sker noget i dag" uden at skrive noget som helst andet. Det er indlæg som disse, som vi vælger at slette, da de desværre bliver postet i ret anseelige mængder i disse dage.

Mvh
Debatjuntaen
Naturligvis er det ikke alt i ser og det er helt fair, men omvendt mener jeg også der bør være grænse for hvor lang tid man kan overse noget, for derefter at slå ned på det og uddele advarsler for det. Personligt er jeg ikke vild med flere af de billeder som Coma har valgt at vise her på debatsiden, men de har jo netop været utrolig markante og været til debat flere gange. Derfor virker det underligt at juntaen nu opdager dem og uddeler advarsler.

Ang. slettede indlæg, så tror jeg der er stor enighed om at det er helt ok at slette indlæg ang. hvor spændt man er på om der sker noget idag, hvem der tør ringe til en fodboldsspiller osv.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. jan 2011, 17:38

For det første synes jeg Comas film er harmløs. Fair nok at alle ikke synes det samme men når man har accepteret den fra juntaens side fra dag et så burde man også gribe ind overfor de der bliver ved med at bringe det på bane. Det er DE indlæg der skulle være slettet. Og så kan jeg slet ikke forstå at det skal være Coma der bliver bussemanden i dette spil, han har om nogen holdt liv i debatsiden med god info i transfertråden og det er jo ikke hans skyld at der er sippede mennesker herinde der har ondt i kransen over en ligegyldig tegnefilm...

For det andet synes jeg det er en stor skam at så mange "ligegyldige" indlæg slettes. De er en del af agurke-tiden og selvom de ikke bidrager voldsomt til debatten er en stor del af dem med til at gøre debatsiden til et sjovt sted at være. Det er bestemt ikke alle indlæg dette gælder for men jeg synes der skulle gives længere snor til små jokes osv, specielt fordi mange af os har været herinde så mange år efterhånden og ved hvor vi skal "trykke" for at tirre hinanden (i sjov).
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jan 2011, 17:42

Debatjuntaen skrev:Til alle;

Vi går ikke og samler op og slår så til. Men det er ikke alt vi ser! Der skal en gang imellem en rapportering af indlæg til, før vi ser de problematiske posts som der vil komme på så stort et forum som debatside.dk er. Såfremt vi mener et indlæg overtræder debatsidens regler, så er der en konsekvens - det kan alle læse sig til i retningslinjerne.

Nogle gange er der tale om grænsetilfælde, hvor vi som Debatjunta bliver nødt til at diskutere tingene igennem inden vi kan træffe en afgørelse. Og det kan også være med til at flytte den linje, som vi tillader på debatsiden. I sådanne tilfælde kan vi nøjes med at henstille til brugeren om ikke at poste lignende igen, da det er grænsetilfælde. Herefter er det op til brugeren selv at bestemme, om hammeren skal falde, og personen kommer i den "sorte bog" - altså, får en advarsel..

Vi har gennem tiden slettet flere indlæg fra brugere som er direkte usmagelige. Det har ikke noget at gøre med pres udefra. Det er blot noget som vi tager stilling til, som indlæggene bliver postet. Når vi ser, at der bliver postet ting, som laver grin med meget alvorlige emner, så ryger de i skraldespanden, og brugerne får besked herom.

Med hensyn til, hvornår vi sletter indlæg i eks. transfertråden, så må vi endnu en gang henvise til retningslinjerne for debatten. Der skal være relevans i det man skriver, og trådene skal ikke bruges som chat-board mellem to eller flere brugere. I disse tider, hvor der postes 15-20 sider med indlæg i løbet af en dag i transfertråden, så bliver vi nødt til at skære igennem for at folk gider læse med...

Der er selvfølgelig plads til debat. Men det er ikke særligt debatskabende at skrive, eksempelvis, "Nej, hvor er jeg spændt på at se, om der sker noget i dag" uden at skrive noget som helst andet. Det er indlæg som disse, som vi vælger at slette, da de desværre bliver postet i ret anseelige mængder i disse dage.

Mvh
Debatjuntaen
Hver gang i sletter et indlæg er der en overhængende fare for at det påvirker betydningen af senere indlæg i samme tråd, det synes jeg slet ikke man har for øje... der bliver slettet ALT for meget herinde, og jeg har virkelig mere end svært ved at se hvad formålet er, når man på den måde bare sletter løs. Især fordi det jo på ingen måde fremgår af tråden efterfølgende hvorfor/om der er slettet indlæg, det er muligt at brugeren som har skrevet indlægget får besked om dette, men for andre som måske har ladet et slettet indlæg påvirke deres EGET indlæg, er det som regel totalt sort.

Jeg synes i HØJ grad man bør ændre adfærd til en kurs hvor man langt mere underviser end straffer.

Som regel er der jo meget lidt "farligt" i de indlæg som slettes, og jeg kan virkelig ikke se hvorfor man ikke kan lade indlæggene stå, med en påtegning fra Juntaen hvor man gør opmærksom på indlægget ikke overholder retningslinjerne, og meget gerne også hvilken del af retningslinjerne det ikke overholder, for meget tit er det absolut ikke gennemsigtigt hvordan reglerne fortolkes (præcist som med andre love).

Det bør iøvrigt være helt tydeligt ved blot at tage et kig på transfertrådens udvikling, og på udviklingen i blandingsforholdet mellem nye og ældre debattører i den tråd, at den kurs man benytter sig af nu ikke fungerer. Især efter juntaens udmelding om at de erfarne debattører ikke skal blande sig med "gode råd", hvilket det er min opfattelse bare har medført apati og manglende lyst til at medvirke fra manges side.

Der ER alt for mange ligegyldigheder, for mange ting som har været over grænsen, og for meget snik-snak i transfertråden i øjeblikket, men der er altså også ekstremt mange nye brugere, som man måske godt kunne give en hånd på andre måder end ved at slette indlæg og henvise til retningslinjerne, samt at afskrække de erfarne brugere fra at have lyst til at "hjælpe". For min skyld gjorde det såmænd ikke noget hvis debatten i transfertråden blev afsporet til et par sider som handlede om hvad man bør og ikke bør på debatsiden, hvis det var det der skulle til...

Til sidst vil jeg også lige påpege at det er et kæmpeproblem at folk ikke længere tør oprette nye tråde, men at ALT debat bliver samlet i en eller to tråde, hvorfor der vil komme flere indlæg som er ligegyldige for trådens topic, og er med til at mudre det hele til. Som eksempel er der i transfertråden vel 20-30 sider som omhandler Gilberto. Jeg mener at man med stor fordel kunne trække lidt i land på meldingen om at bruge eksisterende tråde, og opfordre folk til at oprette nye tråde når det er relevant.

seamann

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af seamann » 12. jan 2011, 19:35

Comas avatar eller hvad sådan noget nu hedder er naturligvis helt uacceptabelt. Det er ligegyldigt om Coma i 100 år siger det er en uskyldig ting - når hovedparten af modtagerne opfatter det som pædofiliagtigt, skal det naturligvis blot fjernes og censureres. Debatsidens egen lille Muhammed tegnings sag - med den barnlig konklusion fra Comas side, at hvis man ikke kan bevise andet har jeg ret - og iøvrigt må jeg i ytringsfrihedens navn genere hvem som helst.

Debatjunta: Fjern det snavs.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Hanga » 12. jan 2011, 19:45

seamann skrev:Comas avatar eller hvad sådan noget nu hedder er naturligvis helt uacceptabelt. Det er ligegyldigt om Coma i 100 år siger det er en uskyldig ting - når hovedparten af modtagerne opfatter det som pædofiliagtigt, skal det naturligvis blot fjernes og censureres. Debatsidens egen lille Muhammed tegnings sag - med den barnlig konklusion fra Comas side, at hvis man ikke kan bevise andet har jeg ret - og iøvrigt må jeg i ytringsfrihedens navn genere hvem som helst.

Debatjunta: Fjern det snavs.
Sjovt at bruge at bringe ytringsfrihed på banen i et argument for censur af Comas gif, der ikke bryder nogen love.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af jernskjorten » 12. jan 2011, 19:48

seamann skrev:Comas avatar eller hvad sådan noget nu hedder er naturligvis helt uacceptabelt. Det er ligegyldigt om Coma i 100 år siger det er en uskyldig ting - når hovedparten af modtagerne opfatter det som pædofiliagtigt, skal det naturligvis blot fjernes og censureres. Debatsidens egen lille Muhammed tegnings sag - med den barnlig konklusion fra Comas side, at hvis man ikke kan bevise andet har jeg ret - og iøvrigt må jeg i ytringsfrihedens navn genere hvem som helst.

Debatjunta: Fjern det snavs.
Du har - mig bekendt - intet belæg for at sige noget om hvordan andre opfatter den animation.

Og det er fuldstændig ligegyldigt, hvad Coma mener om sin egen signatur. Den er blevet påklaget for lang siden til juntaen, hvor man tilsyneladende besluttede ikke at reagere. Det gør man så nu. Hvorfor? Jeg kan sgu godt forstå Comas reaktion.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Kilde » 12. jan 2011, 19:51

seamann skrev:Comas avatar eller hvad sådan noget nu hedder er naturligvis helt uacceptabelt. Det er ligegyldigt om Coma i 100 år siger det er en uskyldig ting - når hovedparten af modtagerne opfatter det som pædofiliagtigt, skal det naturligvis blot fjernes og censureres. Debatsidens egen lille Muhammed tegnings sag - med den barnlig konklusion fra Comas side, at hvis man ikke kan bevise andet har jeg ret - og iøvrigt må jeg i ytringsfrihedens navn genere hvem som helst.

Debatjunta: Fjern det snavs.
Hvis du tager udgangspunkt i ytringsfrihed, så har Coma da også lov til at sige hvad han vil og sætte de billeder ind, som han vil. Slap dog af med den animation - det er sqda uskyldigt, sjovt og plat. Ikke nok med at du pålægger dig selv ytringsfrihed og skyder efter Coma, så mener du at Juntaen skal fjerne en animation, da du er sart overfor den - ved ikke om du har en dyster fortid med Baloo, men hvis den animation er så grufuld for dit sind, så kan du jo med stor succes blokere (ignorere) Comas indlæg.

Brugeravatar
Magic
Allstar
Allstar
Indlæg: 2992
Tilmeldt: 5. jun 2005, 18:24
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: Amager

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Magic » 12. jan 2011, 20:00

Jeg vil da gerne melde mig under fanerne hos dem, der ikke bryder sig om Comas avatar. Den har pædofile undertoner og det er noget forbandet svineri. Efterfølgende har han jo postet billeder i billedtråden med pædofile undertoner også.

Da hans avatar blev skiftet ud, troede jeg rent faktisk, at han var kommet til fornuft, men jeg tog åbenbart fejl.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Debatjuntaen » 12. jan 2011, 20:08

Det er utroligt let at kritisere, når man ikke kender hele sandheden!!!! Vi kan dog ikke dybt ind i den konkrete sag, da det er en sag mellem Debatjuntaen og Coma. Vi kan dog slå fast, og det har vi også prøvet at skrive før, at det IKKE er den famøse bjørn der er årsagen til den polemik der er opstået i dag. Det er muligt, at der er mange der tror det forholder sig sådan, men det gør det altså ikke...

Tilbage i august blev reglerne for debatsiden strammet op - på ønske fra rigtigt mange brugere herinde. Vi har været venlige at henstille til folk i private beskeder om ikke at poste billeder af bestemte karakterer, da de bryder de opdaterede regler. Når man så ikke ønsker at følge disse regler, så falder hammeren!! Længere er den egentligt ikke.

Det skrives i denne tråd at det ønskes at vi skriver personlige beskeder til de som ikke forstår reglementet - det prøver vi også på, men når der skrives 15-20 sider i samme tråd i løbet af en dag, så er det simpelthen ikke muligt med den tid vi har til rådighed. Vi gør hvad vi kan for ikke at slette beskeder, som kan være med til at forstyrre meningen med senere indlæg - der kan være smuttere, og det beklager vi. Vi kan bare ikke lade stå til, for så begynder en stor skare at lege debatpoliti og svine brugere til - og ja, det er decideret tilsvininger vi ofte er vidner til - også selvom det heller ikke er tilladt. Det er svært at finde grænsen for hvor mange indlæg der skal slettes, og vi gør hvad vi kan for at det kun bliver de indlæg der virkelig ikke bibringer noget andet end "støj".

Lært af skade vil vi dog i aften tage fat i de brugere, der er med til at skabe problemerne.

Det er helt fair, at vi får kritik og at der kommer idéer op. Vi diskuterer mange af de ting der bliver skrevet, og det er ikke sådan at vi ikke er lydhør. Men der er indlæg som strider så meget mod det vi og ASC ønsker skal være på vores forum, og tilsvininger mod os i Debatjuntaen, som vi ikke kan lade stå overhør. Hvis man mener der er ting som er uretfærdige, så skal man være velkommen til at skrive til ASC og komme med ønsker om specifikke rettelser til retningslinjerne. Skriv hvad problemet er med de nuværende retningslinjer og hvad dit forslag er. Så skal vi vende det med bestyrelsen for ASC.

Mvh
Debatjuntaen

seamann

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af seamann » 12. jan 2011, 20:20

Hanga skrev:
seamann skrev:Comas avatar eller hvad sådan noget nu hedder er naturligvis helt uacceptabelt. Det er ligegyldigt om Coma i 100 år siger det er en uskyldig ting - når hovedparten af modtagerne opfatter det som pædofiliagtigt, skal det naturligvis blot fjernes og censureres. Debatsidens egen lille Muhammed tegnings sag - med den barnlig konklusion fra Comas side, at hvis man ikke kan bevise andet har jeg ret - og iøvrigt må jeg i ytringsfrihedens navn genere hvem som helst.

Debatjunta: Fjern det snavs.
Sjovt at bruge at bringe ytringsfrihed på banen i et argument for censur af Comas gif, der ikke bryder nogen love.
Hvis du ikke forstår sammenhængen, tror jeg det bliver vanskeligt at forklare. Har du fulgt med i sagen om Muhammed tegningerne ?

Besvar