Kritik af Debatjuntaen

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
seamann

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af seamann » 12. jan 2011, 20:22

Debatjuntaen skrev:Det er utroligt let at kritisere, når man ikke kender hele sandheden!!!! Vi kan dog ikke dybt ind i den konkrete sag, da det er en sag mellem Debatjuntaen og Coma. Vi kan dog slå fast, og det har vi også prøvet at skrive før, at det IKKE er den famøse bjørn der er årsagen til den polemik der er opstået i dag. Det er muligt, at der er mange der tror det forholder sig sådan, men det gør det altså ikke...

Tilbage i august blev reglerne for debatsiden strammet op - på ønske fra rigtigt mange brugere herinde. Vi har været venlige at henstille til folk i private beskeder om ikke at poste billeder af bestemte karakterer, da de bryder de opdaterede regler. Når man så ikke ønsker at følge disse regler, så falder hammeren!! Længere er den egentligt ikke.

Det skrives i denne tråd at det ønskes at vi skriver personlige beskeder til de som ikke forstår reglementet - det prøver vi også på, men når der skrives 15-20 sider i samme tråd i løbet af en dag, så er det simpelthen ikke muligt med den tid vi har til rådighed. Vi gør hvad vi kan for ikke at slette beskeder, som kan være med til at forstyrre meningen med senere indlæg - der kan være smuttere, og det beklager vi. Vi kan bare ikke lade stå til, for så begynder en stor skare at lege debatpoliti og svine brugere til - og ja, det er decideret tilsvininger vi ofte er vidner til - også selvom det heller ikke er tilladt. Det er svært at finde grænsen for hvor mange indlæg der skal slettes, og vi gør hvad vi kan for at det kun bliver de indlæg der virkelig ikke bibringer noget andet end "støj".

Lært af skade vil vi dog i aften tage fat i de brugere, der er med til at skabe problemerne.

Det er helt fair, at vi får kritik og at der kommer idéer op. Vi diskuterer mange af de ting der bliver skrevet, og det er ikke sådan at vi ikke er lydhør. Men der er indlæg som strider så meget mod det vi og ASC ønsker skal være på vores forum, og tilsvininger mod os i Debatjuntaen, som vi ikke kan lade stå overhør. Hvis man mener der er ting som er uretfærdige, så skal man være velkommen til at skrive til ASC og komme med ønsker om specifikke rettelser til retningslinjerne. Skriv hvad problemet er med de nuværende retningslinjer og hvad dit forslag er. Så skal vi vende det med bestyrelsen for ASC.

Mvh
Debatjuntaen


Kunne i ikke en gang for alle tage og forklare ud fra hvilke kriterier i finder Comas avatar i orden ?

seamann

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af seamann » 12. jan 2011, 20:26

jernskjorten skrev:
seamann skrev:Comas avatar eller hvad sådan noget nu hedder er naturligvis helt uacceptabelt. Det er ligegyldigt om Coma i 100 år siger det er en uskyldig ting - når hovedparten af modtagerne opfatter det som pædofiliagtigt, skal det naturligvis blot fjernes og censureres. Debatsidens egen lille Muhammed tegnings sag - med den barnlig konklusion fra Comas side, at hvis man ikke kan bevise andet har jeg ret - og iøvrigt må jeg i ytringsfrihedens navn genere hvem som helst.

Debatjunta: Fjern det snavs.
Du har - mig bekendt - intet belæg for at sige noget om hvordan andre opfatter den animation.

Og det er fuldstændig ligegyldigt, hvad Coma mener om sin egen signatur. Den er blevet påklaget for lang siden til juntaen, hvor man tilsyneladende besluttede ikke at reagere. Det gør man så nu. Hvorfor? Jeg kan sgu godt forstå Comas reaktion.
Du har ret - jeg har ikke et statistisk grundlag for min konklusion om hvordan andre opfatter animationen. Jeg kan dog se, at der er andre end mig, der finder det frastødende.

Hvis Juntaen langt om længe reagerer, er det da en god ting. At man har sovet i timen undtager da ikke fra at rette op på tingene senere.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Debatjuntaen » 12. jan 2011, 20:35

Som tidligere skrevet, har vi opdateret retningslinjer tilbage i august. En af årsagerne var polemikken omkring Comas animerede bjørn. I forbindelse med opdateringen blev sådanne billeder forbudt at poste på debatsiden. Vi har pænt bedt folk der har gjort det om ikke at gøre det i fremtiden, da det ikke er sikkert, at de havde set ændringen i retningslinjerne og den nye linje. Langt de fleste har forståelse for det og har accepteret reglen - andre har ikke...

Som det kan ses ønsker vi ikke den form for billeder på debatsiden...

Mvh
Debatjuntaen

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jan 2011, 20:41

Debatjuntaen skrev:Det er utroligt let at kritisere, når man ikke kender hele sandheden!!!! Vi kan dog ikke dybt ind i den konkrete sag, da det er en sag mellem Debatjuntaen og Coma. Vi kan dog slå fast, og det har vi også prøvet at skrive før, at det IKKE er den famøse bjørn der er årsagen til den polemik der er opstået i dag. Det er muligt, at der er mange der tror det forholder sig sådan, men det gør det altså ikke...

Tilbage i august blev reglerne for debatsiden strammet op - på ønske fra rigtigt mange brugere herinde. Vi har været venlige at henstille til folk i private beskeder om ikke at poste billeder af bestemte karakterer, da de bryder de opdaterede regler. Når man så ikke ønsker at følge disse regler, så falder hammeren!! Længere er den egentligt ikke.

Det skrives i denne tråd at det ønskes at vi skriver personlige beskeder til de som ikke forstår reglementet - det prøver vi også på, men når der skrives 15-20 sider i samme tråd i løbet af en dag, så er det simpelthen ikke muligt med den tid vi har til rådighed. Vi gør hvad vi kan for ikke at slette beskeder, som kan være med til at forstyrre meningen med senere indlæg - der kan være smuttere, og det beklager vi. Vi kan bare ikke lade stå til, for så begynder en stor skare at lege debatpoliti og svine brugere til - og ja, det er decideret tilsvininger vi ofte er vidner til - også selvom det heller ikke er tilladt. Det er svært at finde grænsen for hvor mange indlæg der skal slettes, og vi gør hvad vi kan for at det kun bliver de indlæg der virkelig ikke bibringer noget andet end "støj".

Lært af skade vil vi dog i aften tage fat i de brugere, der er med til at skabe problemerne.

Det er helt fair, at vi får kritik og at der kommer idéer op. Vi diskuterer mange af de ting der bliver skrevet, og det er ikke sådan at vi ikke er lydhør. Men der er indlæg som strider så meget mod det vi og ASC ønsker skal være på vores forum, og tilsvininger mod os i Debatjuntaen, som vi ikke kan lade stå overhør. Hvis man mener der er ting som er uretfærdige, så skal man være velkommen til at skrive til ASC og komme med ønsker om specifikke rettelser til retningslinjerne. Skriv hvad problemet er med de nuværende retningslinjer og hvad dit forslag er. Så skal vi vende det med bestyrelsen for ASC.

Mvh
Debatjuntaen
Hvorfor ikke lade de indlæg som betragtes som "støj" blive stående, med en påtegning fra juntaen om at indlægget ikke følger en given regel, så det også kan tjene som hjælp for andre til at forstå hvilken linje det er man ønsker? Jeg har bestemt forståelse for at man fjerner indlæg som på den ene eller anden måde går over stregen - den slags forekommer jo, men hvorfor ikke lade indlæggene stå når det er harmløse "støj-indlæg", eller indlæg som slettes for at forebygge debatten går i en ikke-ønsket retning? (det sidste synes jeg iøvrigt er sket alt for tit)

@ Seaman: Det er da fuldstændig afsporet at bruge ytringsfrihedskortet MOD Coma i denne sag, det er jo decideret morsomt...

Hvad angår sagen omkring Coma, så vil jeg ikke blande mig, for Juntaen har bestemt ret til at agere udfra retningslinjerne på denne side, og dømme hvis de er overtrådt - hvad der er sket i den konkrete sag er jo en privat ting. Jeg vil dog sige at hvis Coma "dømmes" for at have udbredt smagløs humor på debatsiden, så skyder man godt nok gråspurve med kanoner...

Lindvang

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Lindvang » 12. jan 2011, 20:44

Debatjuntaen skrev:Det er utroligt let at kritisere, når man ikke kender hele sandheden!!!! Vi kan dog ikke dybt ind i den konkrete sag, da det er en sag mellem Debatjuntaen og Coma. Vi kan dog slå fast, og det har vi også prøvet at skrive før, at det IKKE er den famøse bjørn der er årsagen til den polemik der er opstået i dag. Det er muligt, at der er mange der tror det forholder sig sådan, men det gør det altså ikke...

Tilbage i august blev reglerne for debatsiden strammet op - på ønske fra rigtigt mange brugere herinde. Vi har været venlige at henstille til folk i private beskeder om ikke at poste billeder af bestemte karakterer, da de bryder de opdaterede regler. Når man så ikke ønsker at følge disse regler, så falder hammeren!! Længere er den egentligt ikke.

Det skrives i denne tråd at det ønskes at vi skriver personlige beskeder til de som ikke forstår reglementet - det prøver vi også på, men når der skrives 15-20 sider i samme tråd i løbet af en dag, så er det simpelthen ikke muligt med den tid vi har til rådighed. Vi gør hvad vi kan for ikke at slette beskeder, som kan være med til at forstyrre meningen med senere indlæg - der kan være smuttere, og det beklager vi. Vi kan bare ikke lade stå til, for så begynder en stor skare at lege debatpoliti og svine brugere til - og ja, det er decideret tilsvininger vi ofte er vidner til - også selvom det heller ikke er tilladt. Det er svært at finde grænsen for hvor mange indlæg der skal slettes, og vi gør hvad vi kan for at det kun bliver de indlæg der virkelig ikke bibringer noget andet end "støj".

Lært af skade vil vi dog i aften tage fat i de brugere, der er med til at skabe problemerne.

Det er helt fair, at vi får kritik og at der kommer idéer op. Vi diskuterer mange af de ting der bliver skrevet, og det er ikke sådan at vi ikke er lydhør. Men der er indlæg som strider så meget mod det vi og ASC ønsker skal være på vores forum, og tilsvininger mod os i Debatjuntaen, som vi ikke kan lade stå overhør. Hvis man mener der er ting som er uretfærdige, så skal man være velkommen til at skrive til ASC og komme med ønsker om specifikke rettelser til retningslinjerne. Skriv hvad problemet er med de nuværende retningslinjer og hvad dit forslag er. Så skal vi vende det med bestyrelsen for ASC.

Mvh
Debatjuntaen
Jeg synes faktisk intet forgjort der er i, at mere erfarne brugere agerer "vejledere". Det, som I kalder debatpoliti.

Jeres tid anfører I ganske ofte selv som begrænset. Derfor synes jeg da, at det er fint, at erfarne brugere kan give et lille puf, hvis en eller anden ny bruger ikke helt kender modus operandi herinde. Det afgørende er vel, hvor dan det gøres.

Jeg synes ikke, at man skal være så bange for dialogen. Det får faktisk ofte tingene til at gå lidt smidigere.

Det kræver blot, at det bliver gjort i en ordentlig tone, og at modtageren ikke tér sig som en fornærmet lille skoletøs over at blive korrekset. Sig det konstruktivt og tag det konstruktivt. Så får vi et meget bedre forum.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jan 2011, 20:45

Debatjuntaen skrev:Som tidligere skrevet, har vi opdateret retningslinjer tilbage i august. En af årsagerne var polemikken omkring Comas animerede bjørn. I forbindelse med opdateringen blev sådanne billeder forbudt at poste på debatsiden. Vi har pænt bedt folk der har gjort det om ikke at gøre det i fremtiden, da det ikke er sikkert, at de havde set ændringen i retningslinjerne og den nye linje. Langt de fleste har forståelse for det og har accepteret reglen - andre har ikke...

Som det kan ses ønsker vi ikke den form for billeder på debatsiden...

Mvh
Debatjuntaen
Af nysgerrighed: Hvor finder man disse opdaterede retningslinjer?

viewtopic.php?f=1&t=6610" onclick="window.open(this.href);return false; er f.eks. ikke opdateret siden 2007 så vidt jeg kan se.

Lindvang

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Lindvang » 12. jan 2011, 20:46

Jesper Schmidt skrev:
Debatjuntaen skrev:Som tidligere skrevet, har vi opdateret retningslinjer tilbage i august. En af årsagerne var polemikken omkring Comas animerede bjørn. I forbindelse med opdateringen blev sådanne billeder forbudt at poste på debatsiden. Vi har pænt bedt folk der har gjort det om ikke at gøre det i fremtiden, da det ikke er sikkert, at de havde set ændringen i retningslinjerne og den nye linje. Langt de fleste har forståelse for det og har accepteret reglen - andre har ikke...

Som det kan ses ønsker vi ikke den form for billeder på debatsiden...

Mvh
Debatjuntaen
Af nysgerrighed: Hvor finder man disse opdaterede retningslinjer?

viewtopic.php?f=1&t=6610" onclick="window.open(this.href);return false; er f.eks. ikke opdateret siden 2007 så vidt jeg kan se.
På ASC's hjemmeside, naturligvis!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Hanga » 12. jan 2011, 20:47

seamann skrev:
Hvis du ikke forstår sammenhængen, tror jeg det bliver vanskeligt at forklare. Har du fulgt med i sagen om Muhammed tegningerne ?
Hvorfor skal Muhammed tegningerne dog blandes ind i dette? Jeg ønsker ikke et længere debat om denne sag eller ytringsfrihed generelt. Debatsiden er ikke stedet for den diskussion.

Jeg påpegede blot at jeg fandt dit indlæg selvmodsigende. Du påpeger retten til at udtrykke sig som man har lyst, mens du beder om censur af en gif, blot fordi den støder dig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jan 2011, 20:51

Lindvang skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Debatjuntaen skrev:Som tidligere skrevet, har vi opdateret retningslinjer tilbage i august. En af årsagerne var polemikken omkring Comas animerede bjørn. I forbindelse med opdateringen blev sådanne billeder forbudt at poste på debatsiden. Vi har pænt bedt folk der har gjort det om ikke at gøre det i fremtiden, da det ikke er sikkert, at de havde set ændringen i retningslinjerne og den nye linje. Langt de fleste har forståelse for det og har accepteret reglen - andre har ikke...

Som det kan ses ønsker vi ikke den form for billeder på debatsiden...

Mvh
Debatjuntaen
Af nysgerrighed: Hvor finder man disse opdaterede retningslinjer?

viewtopic.php?f=1&t=6610" onclick="window.open(this.href);return false; er f.eks. ikke opdateret siden 2007 så vidt jeg kan se.
På ASC's hjemmeside, naturligvis!
:)

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af A_Strandfelt » 12. jan 2011, 20:53

Jesper Schmidt skrev:
Debatjuntaen skrev:Som tidligere skrevet, har vi opdateret retningslinjer tilbage i august. En af årsagerne var polemikken omkring Comas animerede bjørn. I forbindelse med opdateringen blev sådanne billeder forbudt at poste på debatsiden. Vi har pænt bedt folk der har gjort det om ikke at gøre det i fremtiden, da det ikke er sikkert, at de havde set ændringen i retningslinjerne og den nye linje. Langt de fleste har forståelse for det og har accepteret reglen - andre har ikke...

Som det kan ses ønsker vi ikke den form for billeder på debatsiden...

Mvh
Debatjuntaen
Af nysgerrighed: Hvor finder man disse opdaterede retningslinjer?

viewtopic.php?f=1&t=6610" onclick="window.open(this.href);return false; er f.eks. ikke opdateret siden 2007 så vidt jeg kan se.
Jo, det der er de opdaterede retningslinjer. Dengang ændringerne kom blev det annonceret i et opslag, ligesom de var fremhævet med rødt i en uges tid, så vidt, jeg husker. :)

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Debatjuntaen » 12. jan 2011, 20:55

Jesper Schmidt skrev:
Debatjuntaen skrev:Som tidligere skrevet, har vi opdateret retningslinjer tilbage i august. En af årsagerne var polemikken omkring Comas animerede bjørn. I forbindelse med opdateringen blev sådanne billeder forbudt at poste på debatsiden. Vi har pænt bedt folk der har gjort det om ikke at gøre det i fremtiden, da det ikke er sikkert, at de havde set ændringen i retningslinjerne og den nye linje. Langt de fleste har forståelse for det og har accepteret reglen - andre har ikke...

Som det kan ses ønsker vi ikke den form for billeder på debatsiden...

Mvh
Debatjuntaen
Af nysgerrighed: Hvor finder man disse opdaterede retningslinjer?

viewtopic.php?f=1&t=6610" onclick="window.open(this.href);return false; er f.eks. ikke opdateret siden 2007 så vidt jeg kan se.
Det er de opdaterede retningslinjer - vi har selv undret os over, at posten ikke har opdateret dato. De blev opdateret ultimo august.

Og Lindvang - ja, vi er helt enige i dit synspunkt. Problemet er blot at 95% af de gange der sker ikke gøres i en ordentlig tone, og derfor afføder en kraftig reaktion fra den der bliver læst og påskrevet..

Og nu ikke mere om Muhammedtegninger... dagen har været lang nok i forvejen!!!

/Debatjuntaen

Lindvang

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Lindvang » 12. jan 2011, 20:57

Debatjuntaen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Debatjuntaen skrev:Som tidligere skrevet, har vi opdateret retningslinjer tilbage i august. En af årsagerne var polemikken omkring Comas animerede bjørn. I forbindelse med opdateringen blev sådanne billeder forbudt at poste på debatsiden. Vi har pænt bedt folk der har gjort det om ikke at gøre det i fremtiden, da det ikke er sikkert, at de havde set ændringen i retningslinjerne og den nye linje. Langt de fleste har forståelse for det og har accepteret reglen - andre har ikke...

Som det kan ses ønsker vi ikke den form for billeder på debatsiden...

Mvh
Debatjuntaen
Af nysgerrighed: Hvor finder man disse opdaterede retningslinjer?

viewtopic.php?f=1&t=6610" onclick="window.open(this.href);return false; er f.eks. ikke opdateret siden 2007 så vidt jeg kan se.
Det er de opdaterede retningslinjer - vi har selv undret os over, at posten ikke har opdateret dato. De blev opdateret ultimo august.

Og Lindvang - ja, vi er helt enige i dit synspunkt. Problemet er blot at 95% af de gange der sker ikke gøres i en ordentlig tone, og derfor afføder en kraftig reaktion fra den der bliver læst og påskrevet..

Og nu ikke mere om Muhammedtegninger... dagen har været lang nok i forvejen!!!

/Debatjuntaen
Jeg synes faktisk ikke, at tonen er så hård, når det bliver skrevet. Langt mere, at reaktionen på at blive vejledt er ekstremt barnlig ganske ofte. Meget rethaverisk.

Men jeg har også engang arbejdet på fabrik.

seamann

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af seamann » 12. jan 2011, 21:00

Debatjuntaen skrev:Som tidligere skrevet, har vi opdateret retningslinjer tilbage i august. En af årsagerne var polemikken omkring Comas animerede bjørn. I forbindelse med opdateringen blev sådanne billeder forbudt at poste på debatsiden. Vi har pænt bedt folk der har gjort det om ikke at gøre det i fremtiden, da det ikke er sikkert, at de havde set ændringen i retningslinjerne og den nye linje. Langt de fleste har forståelse for det og har accepteret reglen - andre har ikke...

Som det kan ses ønsker vi ikke den form for billeder på debatsiden...

Mvh
Debatjuntaen

Super. Så er den ged jo barberet.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af AaBlover4ever » 12. jan 2011, 21:01

seamann skrev:
jernskjorten skrev:
seamann skrev:Comas avatar eller hvad sådan noget nu hedder er naturligvis helt uacceptabelt. Det er ligegyldigt om Coma i 100 år siger det er en uskyldig ting - når hovedparten af modtagerne opfatter det som pædofiliagtigt, skal det naturligvis blot fjernes og censureres. Debatsidens egen lille Muhammed tegnings sag - med den barnlig konklusion fra Comas side, at hvis man ikke kan bevise andet har jeg ret - og iøvrigt må jeg i ytringsfrihedens navn genere hvem som helst.

Debatjunta: Fjern det snavs.
Du har - mig bekendt - intet belæg for at sige noget om hvordan andre opfatter den animation.

Og det er fuldstændig ligegyldigt, hvad Coma mener om sin egen signatur. Den er blevet påklaget for lang siden til juntaen, hvor man tilsyneladende besluttede ikke at reagere. Det gør man så nu. Hvorfor? Jeg kan sgu godt forstå Comas reaktion.
Du har ret - jeg har ikke et statistisk grundlag for min konklusion om hvordan andre opfatter animationen. Jeg kan dog se, at der er andre end mig, der finder det frastødende.

Hvis Juntaen langt om længe reagerer, er det da en god ting. At man har sovet i timen undtager da ikke fra at rette op på tingene senere.
Nu bliver jeg altså nødt til at blande mig i denne tåbelige handling fra Debatjuntaens side! Nu skriver du (ikke Debatjuntaen), at du ikke er den eneste der finder den frastødende - nej det er du ikke, MEN der er altså også mange der ikke har noget problem med den! Faktisk tror jeg at 95 % af brugerne herinde er ligeglad (uden at have statistisk bevis!). Så hvordan kan du bruge det som argument?

Med hensyn til Coma's advarslen/bortvisning/karantæne, mener jeg ikke at have set nogle billeder er pædofile. Der er nogle der viser nøgenhed - dog aldrig konkret intimitet. Herudover må jeg gøre opmærksom på, at der (efter alt at dømme :innocent: ) er tale om billeder, som Coma ikke selv har taget, men derimod fundet på nettet! Altså ikke noget som kan opfattes som stødende for folk der har deres daglige gang på nettet - der er jo netop ikke tale om porno. Hvorvidt Coma har fået advarsler eller ej skal jeg lade være usagt, men efter at have gennemlæst Debatsidens retningslinjer, finder jeg ikke noget om at det er ulovligt at smidt billeder ud, der kan virke stødende? For i så fald må man vel heller ikke ligge musik op, for jeg synes måske at musik er stødende?

Som andre før mig har sagt, så er der mange indlæg der trænger til en oprydning, istedet for uskyldige indlæg fra en fast og stabil mand på siden. Blandt andet er der rigtig mange nye brugere (få indlæg!) der poster nyheder i f.eks. transfertråden, selvom nyheden er postet 2-3 sider tidligere - de burde få en advarsel for overtrædelse, for det sker gentagne gange - og folk der poster ligegyldige beskeder i tråde burde også advares. Det samme gælder for tråde, hvor man kommer off topic - fair nok i opdager ikke alt og trods alt er i begyndt, at rydde op i nogle tråde nu. Men jeg mindes et tidspunkt hvor jeg anmeldte en 4-5 indlæg fra forskellige tråde, der var starten til off-topic. Jeg mindes desværre ikke præcis hvornår eller hvilke tråde/indlæg det var. Dog kunne jeg dengang konstatere at der efter ca. 3 uger IKKE var ryddet op i trådene.

Om I i Debatjunta-teamet har nogle gode venner og andre i ser gennem fingrene med skal jeg ikke kunne sige, men I må ærligt talt kunne forstå at der godt kunne tegne sig et sådant billede?

Jeg er klar til, at tage evt. advarsler hvis Debatjuntaen føler dette indlæg krænkende, hvilket jeg så sandelig ikke håber

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af AaBlover4ever » 12. jan 2011, 21:04

Debatjuntaen skrev:Som tidligere skrevet, har vi opdateret retningslinjer tilbage i august. En af årsagerne var polemikken omkring Comas animerede bjørn. I forbindelse med opdateringen blev sådanne billeder forbudt at poste på debatsiden. Vi har pænt bedt folk der har gjort det om ikke at gøre det i fremtiden, da det ikke er sikkert, at de havde set ændringen i retningslinjerne og den nye linje. Langt de fleste har forståelse for det og har accepteret reglen - andre har ikke...

Som det kan ses ønsker vi ikke den form for billeder på debatsiden...

Mvh
Debatjuntaen
Hvilken regel henviser I til med, at signaturer som Coma's blev forbudt? Er det den om pornografi? For det er jo netop ikke tale om pornografi, men derimod en internet-joke, som Coma selv skriver!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jan 2011, 21:24

AaBlover4ever skrev:
Debatjuntaen skrev:Som tidligere skrevet, har vi opdateret retningslinjer tilbage i august. En af årsagerne var polemikken omkring Comas animerede bjørn. I forbindelse med opdateringen blev sådanne billeder forbudt at poste på debatsiden. Vi har pænt bedt folk der har gjort det om ikke at gøre det i fremtiden, da det ikke er sikkert, at de havde set ændringen i retningslinjerne og den nye linje. Langt de fleste har forståelse for det og har accepteret reglen - andre har ikke...

Som det kan ses ønsker vi ikke den form for billeder på debatsiden...

Mvh
Debatjuntaen
Hvilken regel henviser I til med, at signaturer som Coma's blev forbudt? Er det den om pornografi? For det er jo netop ikke tale om pornografi, men derimod en internet-joke, som Coma selv skriver!
Jeg må lige stille mig op i et lille enighedskor her. Jeg kan heller ikke se hvilken del af retningslinjerne som Coma's avatar skulle være imod, man skal altså være særdeles naiv for ikke at kunne se det er en serie af sammenklip, hvor den eneste pornografi er den som evt. foregår i ens eget hoved. Som jeg skrev før er det smagløs humor, jeg synes ikke selv det er specielt morsomt, snarere temmelig barnligt, men det er stadig hvad det er.

Det er i min bog helt fair hvis man siger fra Juntaen/ASC's side at man finder det stødende, og at man bestemmer sig for at dømme udfra at man ikke vil se det på sin side, men at kalde det pornografi eller for den sags skyld pædofili og dømme det efter en sådan paragraf i reglerne dur sgu ikke.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af Debatjuntaen » 12. jan 2011, 21:49

Vi ser på de konkrete tilfælde der bliver postet, og tager action i forhold til hvad vi og ASC ønsker der skal være på siden. Da de nye retningslinjer blev postet blev det også fortalt, at der ville blive indført en generel hårdere linje - simpelthen for at undgå al den mudderkastning der fandt sted i løbet af foråret 2010.

Lige meget hvor meget en et sammenklip af en bjørn der sprøjter en væske på nogle børn kan synes at være harmløs, så er det i vores øjne så smagløst, at vi ikke ønsker den slags på debatsiden. Vi kan naturligvis ikke skrive alt det op, som man ikke må poste - og ønsker man at se sådanne ting, så må man lede andre steder end netop på debatsiden. Derfor har vi, som vi også tidligere har skrevet, udelukkende henstillet til folk som vi mener balancerer på eller er gået lige over stregen.

Vi har rigtigt mange helt unge brugere på denne side. Vi vil derfor ikke have indlæg der viser pornografi - eksplicit eller som kan tolkes som sådan. Ydermere finder vi det smagløst at poste indlæg der gør grin med en så alvorlig ting som pædofili - uanfægtet at det er noget der kører som en intern-joke. Igen, det står en frit for at kigge på sådanne ting - bare ikke på debatside.dk - og det er IKKE bjørnen der tænkes på her!!

Vi gør en indsats for at opretholde et forum, hvor alle kan deltage. Når der opstår situationer, hvor der postes ting som mange finder stødende og provokerende, så er det klart, at vi ikke kan sidde det overhørs - uanfægtet at det er debattører som har været med længe.

/Debatjuntaen

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af jydenfranord » 12. jan 2011, 22:00

Debatjuntaen skrev:Vi ser på de konkrete tilfælde der bliver postet, og tager action i forhold til hvad vi og ASC ønsker der skal være på siden. Da de nye retningslinjer blev postet blev det også fortalt, at der ville blive indført en generel hårdere linje - simpelthen for at undgå al den mudderkastning der fandt sted i løbet af foråret 2010.

Lige meget hvor meget en et sammenklip af en bjørn der sprøjter en væske på nogle børn kan synes at være harmløs, så er det i vores øjne så smagløst, at vi ikke ønsker den slags på debatsiden. Vi kan naturligvis ikke skrive alt det op, som man ikke må poste - og ønsker man at se sådanne ting, så må man lede andre steder end netop på debatsiden. Derfor har vi, som vi også tidligere har skrevet, udelukkende henstillet til folk som vi mener balancerer på eller er gået lige over stregen.

Vi har rigtigt mange helt unge brugere på denne side. Vi vil derfor ikke have indlæg der viser pornografi - eksplicit eller som kan tolkes som sådan. Ydermere finder vi det smagløst at poste indlæg der gør grin med en så alvorlig ting som pædofili - uanfægtet at det er noget der kører som en intern-joke. Igen, det står en frit for at kigge på sådanne ting - bare ikke på debatside.dk - og det er IKKE bjørnen der tænkes på her!!

Vi gør en indsats for at opretholde et forum, hvor alle kan deltage. Når der opstår situationer, hvor der postes ting som mange finder stødende og provokerende, så er det klart, at vi ikke kan sidde det overhørs - uanfægtet at det er debattører som har været med længe.

/Debatjuntaen
Er denne side ASCs eller Debatjuntaens? Nu er det anden gang juntaen skriver "vi og ASC ønsker" hvem er "vi", jeg troede det var ASC der stod for debatsiden og debatjuntaen der står for at opretholde de regler der bliver udstykket af ASC.

Det er helt fint at retningslinjerne ændres, men hvorfor er det så at i ikke rydder op i f.eks. billedtråden fra side 1 og frem og sletter de billeder der overtræder de nye retningslinjer? Der er jo en hel del billeder der er på linje med det som Coma har postet, samt det der er "værre"
Der er billeder af Fremskridtspartiet, hvilket er politik. Der er billeder af Ronaldo der sidder på knæ foran Rooney, hvilket har seksuelle undertoner, osv. Man kan sige at det er lang tid siden det blev postet, at der ikke er nogen der ser i starten af tråden, men når Juntaen vil slå ned på den slags, så er Juntaen da nød til at fjerne det som ikke overholder de nye retningslinjer.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af limey » 12. jan 2011, 22:11

jydenfranord skrev: Det er helt fint at retningslinjerne ændres, men hvorfor er det så at i ikke rydder op i f.eks. billedtråden fra side 1 og frem og sletter de billeder der overtræder de nye retningslinjer? Der er jo en hel del billeder der er på linje med det som Coma har postet, samt det der er "værre"
Der er billeder af Fremskridtspartiet, hvilket er politik. Der er billeder af Ronaldo der sidder på knæ foran Rooney, hvilket har seksuelle undertoner, osv. Man kan sige at det er lang tid siden det blev postet, at der ikke er nogen der ser i starten af tråden, men når Juntaen vil slå ned på den slags, så er Juntaen da nød til at fjerne det som ikke overholder de nye retningslinjer.
Arh, jeg synes der er en forskel på et billede der optræder én gang i billedtråden under diverseforummet og så en avatar som dukker op igen og igen, hvis brugeren er aktiv i debatten. Nu har juntaen taget et standpunkt i forhold til avatarer som kan virke stødende, men det er jo ikke noget der får indflydelse på debattens indhold eller tonen som sådan. Derfor kan jeg ikke se, at der er den store grund til at man brokker sig over det.

Til gengæld synes jeg det er helt fint at man er kritisk overfor juntaens nye stil i forhold til debatternes indhold. Her er jeg af den opfattelse, at man er gået fra en holdning hvor man tilladte alt for meget, til nærmest at gå i den anden grøft og næsten rigidt at slå ned på selv mindre foreteelser, sådan at drivet og dynamikken i trådene er punkteret. Men så er det jo fedt at vi har dette forum til åbent at diskutere det i. :-)

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kritik af Debatjuntaen

Indlæg af AaBlover4ever » 12. jan 2011, 23:22

limey skrev:
jydenfranord skrev: Det er helt fint at retningslinjerne ændres, men hvorfor er det så at i ikke rydder op i f.eks. billedtråden fra side 1 og frem og sletter de billeder der overtræder de nye retningslinjer? Der er jo en hel del billeder der er på linje med det som Coma har postet, samt det der er "værre"
Der er billeder af Fremskridtspartiet, hvilket er politik. Der er billeder af Ronaldo der sidder på knæ foran Rooney, hvilket har seksuelle undertoner, osv. Man kan sige at det er lang tid siden det blev postet, at der ikke er nogen der ser i starten af tråden, men når Juntaen vil slå ned på den slags, så er Juntaen da nød til at fjerne det som ikke overholder de nye retningslinjer.
Arh, jeg synes der er en forskel på et billede der optræder én gang i billedtråden under diverseforummet og så en avatar som dukker op igen og igen, hvis brugeren er aktiv i debatten. Nu har juntaen taget et standpunkt i forhold til avatarer som kan virke stødende, men det er jo ikke noget der får indflydelse på debattens indhold eller tonen som sådan. Derfor kan jeg ikke se, at der er den store grund til at man brokker sig over det.

Til gengæld synes jeg det er helt fint at man er kritisk overfor juntaens nye stil i forhold til debatternes indhold. Her er jeg af den opfattelse, at man er gået fra en holdning hvor man tilladte alt for meget, til nærmest at gå i den anden grøft og næsten rigidt at slå ned på selv mindre foreteelser, sådan at drivet og dynamikken i trådene er punkteret. Men så er det jo fedt at vi har dette forum til åbent at diskutere det i. :-)
Hvis du læser længere oppe gør Juntaen jo opmærksom på at det ikke er signaturen, altså må der være tale om nogle af de billeder som Coma har indført. Jeg er helt på linje med "jydenfranord" om, at hvis endelig man vil slette billeder så skal det altså gælde for alle og ikke kun for folk som Juntaen måske ikke er perlevenner med!

Besvar